ChristianMatch

Forum

Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 44 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:10
BerichtOnderwerp: Echt of onecht???

WILLEMIJN232 schreef:
Ook beterschap dan maar namens mij.......Als we moeten zorgen horen we het wel he?????
Wel wat anders dan wandelen maar ja...... Engeltje smiley

Niet meteen het ergste denken meiden.. misschien heeft ie gewoon een paar daagjes vrijaf van CM of is ie ff op vakantie ofzo.. Als Cross aanbiedt om met jullie te gaan wandelen, gaat hij dat ook echt doen hoor.. dus ff geduld Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 00:14
BerichtOnderwerp: Mama, `k wil een man hé!

[quote=BEUN656]
Nou Beun er zijn een hele boel topics op het forum, dus als het niveau van dit topic je niet bevalt, reageer je toch lekker op een topic wat je wel bevalt... en dan laat je dit topic gewoon over aan de mensen die het wel leuk vinden om erop te reageren. Is ook een manier van de ander in zijn waarde laten Knipoog smiley

Maar als je het niveau zo beneden peil vind, waarom haal je t topic dan uberhaupt omhoog? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 23:53
BerichtOnderwerp: kan je een relatie met een meisje van 19 als jezelf 30 bent

BOLBUYK962 schreef:
En andersom: een vrouw van 30 met een man van 19?

Ben geen 30 meer en heb een zoon van bijna 16 ha ha ha.. Maar zou er ook niet voor kiezen om een relatie te beginnen met een man van 31 of een man van 53.. ;

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 12 maart 2011, 23:54
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 22:34
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

BEUN656 schreef:
Nou, boos worden op God denk vind ik persoonlijk te ver gaan. Maar je mag wel je waarom-vragen hebben... Sommige mensen zeggen dat je alleen waartoe-vragen mag hebben maar dit is niet juist.

Ben ik niet met je eens Beun. Als je daadwerkelijk een levende relatie met God hebt, mag je ook je boosheid met hem delen. En ja, er gebeuren nu eenmaal in ieders leven dingen die niet leuk zijn, die we niet begrijpen.. soms komt dat door keuzes die we zelf maken, maar het komt ook vaak genoeg voor dat er dingen gebeuren waar degene die het treft niet verantwoordelijk voor gesteld kan worden, noch voor gekozen heeft. En ja.. dan is teleurstelling, verdriet, onbegrip maar ook boosheid een hele normale menselijke emotie. God vraagt niet van je dat je die emoties wegdrukt, maar juist dat je ze met Hem deelt. En nee.. dat wil niet zeggen dat de situatie veranderd, maar Hij wil er wel voor jou zijn, jou steunen en jou kracht geven om ook die situatie aan te kunnen.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 22:23
BerichtOnderwerp: Kom, zie en ervaar de kracht van de Levende God !

MARY052 schreef:
Het was gisteravond weer een bijzondere avond met veel genezingen en dus wonderen!! GOD is zo groot en wij denken veel te klein over HEM.
Of ik denk in elk geval te klein over HEM.

Mary

Geweldig om te horen Mary. Inderdaad God is ongelofelijk groot en het is heerlijk om daarmee geconfronteerd te worden Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 17:56

LEONARD480 schreef:
Ging toch over het blond zijn of de high-light in je haar......... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja en.. waarom zeg jij dan dat je ook naar de kapper moet? Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 17:55
BerichtOnderwerp: Zou je nog kinderen willen?

LEONARD480 schreef:
De basis is toch de liefde ??????

De rest lijkt mij logisch qua structuur en opvoeding Clown smiley

Misschien wel logisch, maar niet per definitie makkelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 17:53
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met ruzie in de liefde?

LEONARD480 schreef:
Ruzie ...meningsverschil en of spanningen, zijn toch wezenlijke verschillende dingen?

Yep, maar meningsverschillen kunnen soms wel leiden tot spanningen tussen mensen en uitmonden in ruzie... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 17:49
BerichtOnderwerp: Onze last te zwaar???

SUSANNAH475 schreef:
Ik heb het ook gezien Marian... het erge was dat ie maar meegesleurd werd en uiteindelijk bij een Thaise fruitboer terechtkwam. Daar waar nog 2 meisjes waren aangelandt, allemaal naakt (de man had alleen zijn zwembroek nog aan zei hij), omdat de stroming zo sterk was dat de kleren je van het lijf gerukt waren.
De man kreeg (van de anwb) later een ticket om terug te gaan, waar hij tevergeefs op zoek ging naar zijn vrouw... die bleek -zoals zovele anderen- te zijn omgekomen...

Het doet wat met je als de die eerste beelden ziet... een hond die een uitweg zoekt en omringd wordt door de golven en geen uitweg meer kan vinden... en dan die huizen... 1 voor 1 bezwijken ze onder het water... het zal je huis maar zijn.... eerlijk, ik heb er om zitten huilen.

Door dit gebeuren heb ik er ook over na zitten denken... ik denk dat je nooit voor een ander kan en mag bepalen of de last te zwaar is.
Volgens mij gaat het daar ook helemaal niet om...

Ik denk dat hoe je last ook is, of die nu licht is of zwaar... dat als je op God vertrouwt, gelooft in de genade waarin je mag leven omdat Jezus voor jouw en mijn zonden is gestorven, als je die relatie kent tussen God en jou, dat je weet dat dat het belangrijkste is.
Het gaat er denk ik om dat je weet... ik hoef dit niet alleen te doen...!! Want God is er bij.
Ik denk dat Jezus dat bedoelde.

(1 Petrus 5:7) Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u.

Mooi gezegd Suus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 15:16
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

LEONARD480 schreef:
Nee trouwen Lisa ...als je de ware liefde heb gevonden, dan ga je ervoor Smiley met dichtgeplakte mond

Idd, Leonard.. maar alles op zijn tijd he.. eerst die ware liefde Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 15:15
BerichtOnderwerp: vergeven

LEONARD480 schreef:
70 x 7 maal vergeven is ook betrekkelijk, want vergeven is niet vergeten en het mag nooit de bedoeling zijn dat je er zelf aan onderdoor gaat.
Als je de vraag zo letterlijk stelt is het ook van belang dat diegene ook oprechte spijt heeft van zijn/haar daden.

Ik denk dat het juist de kunst is om iemand toch te vergeven, zelfs al heeft diegene niet tegen jou gezegd dat het hem of haar spijt. Is dat niet bovenal het voorbeeld dat Jezus ons geeft.....

Realiseer je dat je iedere keer als je dit bid:
"Vergeef ons onze schulden,
zoals ook wij hebben vergeven"
dat je dan aan God vraagt om jou te vergeven, zoals je ook zelf hebt vergeven... dus als je zelf iemand iets niet vergeven hebt.. vraag je God in feite om ook jou niet te vergeven.

Alleen daaruit al blijkt het enorme belang van vergeving.. juist ook op de momenten dat dit zo ontzettend moeilijk lijkt, omdat de ander helemaal geen spijt lijkt te hebben van wat hij of zij jou heeft aangedaan, zich daar misschien niet eens van bewust is. Het laten helen van de wonden, van je gebroken hart, begint bij vergeving. Juist daarom is dat lied wat Cross had toegevoegd zo veelzeggend.

En nee, vergeven is niet hetzelfde als vergeten of gelijk diegene die jou gekwetst heeft maar weer ten volle vertrouwen. Vergeven betekent je het verleden los kunt laten zonder steeds te blijven hangen in gevoelens van pijn, verdriet, teleurstelling, verwijten.. Dat jij je niet gekwetst blijft voelen over wat de ander heeft gedaan. Juist daarom zal er pas genezing zijn van je gebroken hart als je kunt vergeven.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 15:05

LEONARD480 schreef:
Moet ik ook naar de kapper voor een verfbeurt Clown smiley

Hoezo.. zo grijs aan het worden Leonard.. o ja.. Richard Gere zei je toch?
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 15:04

LEONARD480 schreef:
Belangrijkste is in deze dat je ze liefde kan geven en dan is er niks te moeilijk toch... Lachende smiley

Klinkt een beetje alsof je denkt dat je met het geven van liefde alles wel kunt oplossen, maar een kind is echt meer nodig dan liefde alleen. Vanuit de liefde die je voor je kinderen voelt zul je ze de nodige sturing moeten bieden. En dat kan wel degelijk lastig of moeilijk zijn. Ik denk dan ook dat het naïef is om te veronderstellen dat er niks moeilijk is als je ze maar liefde kunt geven...
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 14:55

SIEM720 schreef:
Maar het kan zo zijn dat er sprake is van onverenigbaarheid van standpunten en dat het wijs is om de zaak te laten rusten,

maar wellicht werkt dit in de liefde niet zo en moet je het altijd met elkaar eens zijn? [open vraag]

Volgens mij hoeft een onverenigbaarheid van standpunten niet te leiden tot ruzie. En nee, ik ben absoluut niet de mening toegedaan dat je het in de liefde altijd met elkaar eens moet zijn (was een gesloten vraag, want je kunt de vraag met ja/nee beantwooden ha ha ha Knipoog smiley ).

Waar het nu om gaat is hoe je omgaat met ruzie. Als die ruzie voort komt uit een meningsverschil denk ik dat je best mag laten zien dat je niet persé je eigen gelijk wilt halen, maar de ander in zijn of haar waarde wilt laten door zijn of haar mening te respecteren, zelfs al heb je zelf een andere mening. Veel ruzies over meningsverschillen ontstaan uiteindelijk doordat beide partijen steeds maar bezig blijven om hun eigen gelijk te willen halen. De ander voelt zich dan niet gekend of begrepen en dan kan een discussie die heel leuk begon uiteindelijk uitlopen in een stevig conflict terwijl dat over het algemeen niet de bedoeling was van één van beide partijen.

Wat betreft meningsverschillen binnen relaties denk ik wel dat het belangrijk is dat je op de essentiële punten op dezelfde golflengte zit. Zo zou ik bijvoorbeeld absoluut geen relatie weer willen met een man die niet gelovig is of die compleet andere normen en waarden heeft. Maar dat wil niet zeggen dat ik het overal met hem eens over wil zijn of andersom.. beetje spanning moet er blijven he en kan juist ook heel leerzaam en stimulerend werken om met elkaar in discussie te gaan over meningsverschillen.

Dat neemt niet weg dat meningsverschillen er wel toe kunnen leiden dat je bereid moet zijn om compromissen te sluiten. Per slot van rekening blijft het geven en ontvangen in een relatie. En ook dat heeft dan weer alles te maken met hoe je wilt omgaan met een ruzie in de liefde lijkt me... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 14:21

LEONARD480 schreef:
Zie ook dat het eigenlijk gaat om ruzie in de liefde en ...ha ha ha .....had ook niet anders van je verwacht hoor ...en als je het direct op kan lossen is het mooi natuurlijk (maar de gemoederen kunnen ook verhit zijn)... Clown smiley

Dan is het dus wel zaak om de gemoederen tot bedaren te brengen, maar dat wil niet zeggen dat je weg moet gaan zonder dat het opgelost is... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 14:16

LEONARD480 schreef:
Inderdaad een zegen Lisa en persoonlijk ga ik er vanuit dat je ze krijgt en zo niet is je leven niet zinloos. Ook de rol van niet biologische ouder is er toch ook door God bestuurt en daardoor niet per definitie minder.
Ha ha zeg maar de rol van suikeroom of tante...

Nou denk toch dat je het een beetje onderschat als je de rol van stiefouder gaat vergelijken met die van een suikeroom- of tante.... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 14:12

LEONARD480 schreef:
Ja in b.v huwelijksverband klopt jouw stelling ...maar stel je hebt ruzie met de buurvrouw en het loopt hoog op en wat dan.....ehh nachtje slapen kan op zich geen kwaad ??? ...zeg maar even een bezinningspauze Clown smiley

Ben ik niet met je eens Leonard. Ook dan zal ik ernaar streven om de ruzie uit te praten en er niet eerst een nachtje over te slapen. Per slot van rekening is een goede buur beter dan een verre vriend nietwaar.... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 14:07
BerichtOnderwerp: Kom, zie en ervaar de kracht van de Levende God !

DAVID923 schreef:
beste lisa, jammer dat je de ad hominem weg kiest, terwijl mijn antwoord over algemene principes ging.

nu trek je een eigen conclusie en leg je het in mijn mond, dat is of heel vals, maar ga daar niet van uit, dat het moedwillig was, of je hebt mijn bijdrage niet goed gelezen of geinterpreteert. De wedergeboren christen hoeft niet bang te zijn, maar ik wou wat tegen gewicht geven tegen de overmoedigheid of juist passiviteit bij christenen. echt ik daag je uit dat boek te lezen. dan kom je er juist sterker uit! maar minder passief en naief. (niet jij , maar een ieder, algemeen dus)

zeg niet dat jij er zo een bent, maar in mijn eerste(pinkster) kerk, schoten ze echt door met excessen; zongen uitdagende liederen (satan kom onder mijn voeten ) en was er de houding dat we als christenen al waren, en satan niks meer kon doen, en geen enkele invloed had, jij weet wel anders las ik net, maar had het ook niet over jou lisa.
soms merk ik dat er zelfs ronduit gespot word met satan, maar klopt dat met:

judas:

Desgelijks bezoedelen ook deze dromenzieners hun vlees, verwerpen wat heerschappij heet en lasteren de heerlijkheden.
9 Maar Michaël, de aartsengel, durfde, toen hij met de duivel in twist gewikkeld was over het lichaam van Mozes, geen smadelijk oordeel uitbrengen, doch hij zeide: De Here straffe u! 10 Zij echter lasteren al wat zij niet kennen en in hetgeen zij, gelijk de redeloze wezens, van nature weten, ligt hun verderf.

Ja door zonde en slechte gewoontes uit ons leven te halen (vuiligheid via tv en internet) enin Gods Woord blijven en gebed kunnen we de duivel weerstaan, en zou hij juist bang voor ons moeten zijn. en ja we kunnen in Jezus naam en door te beroepen op de kracht van het bloed van Jezus, boze machten weg sturen. helemaal mee eens. maar nogmaals ik had het niet over die dingen, maar meer het naief zijn en passief van de christen.
je kan door schieten naar angst en achter elke boom een demoon zien, of door schieten naar passief en naief; ow saten heeft geen macht, en kan me niet verleiden, ik kan doen wat ik wil. levensgevaarlijk.
ook denk ik, vooral in de charismatische kerken en pinksterkerken dat er door die passiviteit zelfs occulte invloed is en nep-vuur op het gebied van tongentaal, doop in de Geest en vallen in de Geest en die zaken.

(zeg niet dat het niet bijbels is of niet kan, maar er is veel suggestie en soms demonische invloed)

He David. Het is niet zozeer een kwestie van het op de man spelen, maar veel meer een hele directe reactie op wat jij hebt geschreven. En misschien interpreteer ik jou bijdrage verkeerd. Zoals ik elders ook al aangaf kreeg ik de indruk dat je zelf je twijfels uitsprak over de macht en kracht van God. Ik begrijp nu dat je in feite probeert mensen te waarschuwen voor het feit dat zij wel waakzaam moeten blijven, juist ook als zij wedergeboren zijn. Op zich niets mis mee. Ben met je eens dat mensen niet overmoedig of passief moeten zijn en dat het zeker niet verstandig is om satan uit te dagen. Aan de andere kant ben ik wel strijdbaar op het moment dat hij mij probeert te beïvloeden. En ja, juist daar speelt die waakzaamheid weer een hele grote rol.

Dus ja, ben het op een aantal punten helemaal met je eens als jij zegt dat het belangrijk is om waakzaam te blijven. Maar ik vind wel dat je juist dan mensen ook moet vertellen hoe zij zich kunnen verweren tegen aanvallen van satan. Hij zal zijn best blijven doen, maar de invloed die je hem vervolgens wel of niet geeft, heeft juist alles te maken met de keuzes die je maakt op het moment dat hij je in verzoeking probeert te brengen, zijn best probeert te doen om je geloof te laten wankelen, om je in twijfel te brengen of bang probeert te maken. Dat is wat ik feitelijk bedoelde met mijn opmerking toen ik zei dat Satan juist wil dat we bang zijn of gaan twijfelen. Was dus niet persoonlijk bedoeld, maar meer in het algemeen.

Ik zit vooralsnog nog met een aantal boeken die ik eerst uit moet lezen voordat ik aan het volgende begin, maar ik heb de titel van het door jou genoemde boek inmiddels genoteerd. Voor degenen die een wat toegankelijker boek wil over de strijd die woedt in de hemelse gewesten:
"De duisternis aawezig" van Frank Peretti. Dit is een boek over mensen in een dorpje wat wordt aangevallen door demonen, maar tegelijkertijd in bescherming wordt genomen door Gods engelenleger. Leest weg als een spannende thriller, maar er zit wel een hele duidelijke boodschap in. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 12 maart 2011, 14:09
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 13:51
BerichtOnderwerp: bepaald worden door het Woord

DAVID923 schreef:
jammer dat jullie dat zo opvatten die manier van brengen, misschien moet ik toch beter nadenken hoe ik dingen breng.

(al is dat geen excuus voor de ander om de inhoud te negeren)

en niet om mezelf die autoriteit aan te meten, maar wisten jullie dat de profeten, Jezus en apostelen, soms ook echt recht voor zn raap waren?
in deze westerse cultuur moet alles bedekt worden onder de mantel der liefde, en word je afgerekend op de vorm, terwijl de inhoud best relevant is.

Maar goed, ik wil geen aanstoot geven, zal er op letten, dank je voor de vermaning.

Hai David. Ik ben helemaal niet van mening dat alles bedekt moet worden met de mantel der liefde. Ben juist zelf ook iemand die behoorlijk recht voor de raap is (maar wellicht was je dat inmiddels opgevallen). Daar is in mijn ogen dan ook helemaal niets mis mee. En idd.. ik denk dat jou bedoeling goed is, maar dat de manier waarop je het nu verwoord ertoe leidt dat jouw boodschap niet over op de manier die je zelf voor ogen had. Dat is jammer, want juist daardoor krijg je wellicht andere andere reacties dan je zelf had verwacht of gehoopt. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 13:19

MARISKA601 schreef:
Zou je nog kinderen willen?

Die vraag doet me denken aan iemand die mij een keer mailde.
Hij wilde weten of ik kinderen kon krijgen.
Ik moest hem teleurstellen door te zeggen van nee, gezien mijn leeftijd, en de fase waarin in verkeer.

Ik zei wel als er een relatie gaat plaatsvinden en de partner heeft kinderen, dat ik dan geen bezwaar heb tegen zijn kinderen.
Maar die man doelde echt op eigen kinderen.
Ik heb niets meer van hem vernomen.

Ik ben gezegend met drie gezonde, fantastische kinderen en nee.. ik zou er zelf niet voor kiezen om samen met een nieuwe partner nog weer een kind te krijgen. Dat neemt niet weg dat ik andermans kinderen wel degelijk welkom zou heten, simpelweg omdat ik denk dat als je voor de man gaat, zijn kids ook meer dan welkom zijn. Per slot van rekening horen die net zo goed bij hem als mijn kids bij mij horen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 13:14
BerichtOnderwerp: vergeven

CROSSROAD317 schreef:
Ik ben het hier niet mee eens, Jezus vergaf de mensen die Hem kruisigden. Luc 23:34 Jezus zei: ‘Vader, vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen.’ De soldaten verdeelden zijn kleren onder elkaar door erom te dobbelen. (en volgende teksten) Omdat wij als christenen deel uitmaken van het Lichaam van Christus, hebben wij ook de macht om in Zijn naam te mogen/kunnen/moeten vergeven. Wij zijn niet meer van deze wereld, wij zijn enkel ambassadeurs van Hem.
Als je dus zegt dat je niet kunt vergeven dan ga je niet in de kracht van Hem staan, maar leef je vanuit je oude ik.....
Ik wil iedereen vragen om 1 Kor.13 eens te lezen, gaat over Zijn Liefde, die wij mogen uitdragen, zelfs naar diegene die ons kwaad hebben aangedaan.
(maar goed de theorie is makkelijker dan de praktijk, en dat geldt ook voor mijzelf Verlegen lachende smiley )

]http://www.youtube.com/watch?v=Auz7dGcELEg

Zo'n mooi lied dat de link wel even goed geplaatst mag worden... en daarmee is dit topic ook gelijk weer ff omhoog gebracht Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zaterdag 12 maart 2011, 13:15
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 13:09
BerichtOnderwerp: bepaald worden door het Woord

DAVID923 schreef:
@marylien jammer dat je het zo opvat, was een goed bedoelde vraag.
misschien zou je IPV zo te stijgeren eens moeten afvragen of ik geen goede vraag stel?

@lisa

mooie tekst, die onderbouwt mijn punt/vraag perfect.

Thx David. Wat het "stijgeren" van Marylien betreft moet ik jou er denk ik toch even op wijzen dat ik heel goed begrijp wat ze bedoeld. Ook ik krijg uit jou bijdragen een beetje de indruk dat jij je verheven voelt boven anderen omdat jij wedergeboren bent en er blijkbaar op voorhand vanuit gaat dat anderen dat niet zijn.

Los daarvan heb ik meerdere bijdragen van jou gezien en gelezen en daaruit proef ik een stuk twijfel in jou vertrouwen in God onvoorstelbare grote kracht en macht. Juist daarom David: groei in het geloof, in het vertrouwen in en op God. Dat is iets wat ik jou van harte toe wens. Knipoog smiley

En nee, daarmee zeg ik niet dat ik uitgegroeid of uitgeleerd ben, integendeel. Dat zijn we als mens nooit. Laten we echter vooral niet proberen te doen alsof wij het allemaal beter weten dan een ander, maar ons vertrouwen stellen op Degene die het werkelijk beter weet. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:59

DANIEL777 schreef:
Dat was toch niet in eerste instantie je vraag opmerking toch Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
of ben ik nou dom blond Clown smiley

Impliciet was dat wel mijn vraag... want als een link t niet doet snap ik ook wel dat ie geblokkeerd is.. per slot komen de high-light in mijn haar gewoon uit t potje van de kapper... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:57

LEONARD480 schreef:
Uitpraten is een must lisa en kan veel leren over de persoon in kwestie. en ja voorkomen is beter dan genezen.

Ach zo blijf je leren ...elke dag weer ...
De stelling zou kunnen zijn slaap er een nachtje over en wat blijkt de wereld ziet er dan heel anders uit. Knipoog smiley

Da's nu dus juist niet mijn stelling en staat ook haaks op hoe ik ben groot gebracht. Mij is juist geleerd dat je confrontaties uit moet praten, zelfs al wordt het nachtwerk. Da's niet altijd makkelijk, maar het is beter om ervoor te zorgen dat de lucht geklaard is voordat je gaat slapen of weg gaat:

Ga nooit heen zonder te groeten
ga nooit heen zonder een zoen
Wie het noodlot zal ontmoeten
kan het morgen niet meer doen
Ga nooit heen zonder te praten
dat doet soms een hart zo'n pijn
Wat je 's morgens hebt verlaten
kan er 's avonds niet meer zijn

~ Toon Hermans
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:51

DANIEL777 schreef:
Is door youtube geblokkeerd

Tja.. zo ver was ik dus al.. nu nog iemand die juiste link weet te vinden?
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:50

LEONARD480 schreef:
Lisa ik ben het roerend met je eens Lachende smiley Knipoog smiley

Nou fijn dan, dan kunnen we nu weer back on topic: zou je ervoor kiezen om eerst te gaan samenwonen en later pas te trouwen?

(ikke dus niet maar dat heb ik al eerder gezegd...)
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:46

LEONARD480 schreef:
Misschien moet hij vandaag de Bijbel maar eens goed doorlezen op gebied van de liefde en...ehhh emotie is begrijpelijk maar de kunst is om er verstandig mee om te gaan.... Knipoog smiley

Denk dat je moet voorkomen dat je de confrontatie helemaal niet aan gaat uit angst de ander te kwetsten of teleur te stellen. Dan druk je je eigen gevoelens en emoties weg en da's in ieder geval niet goed. Mensen kunnen soms heel primair reageren op een confrontatie. Op zich is daar niets mis mee, zolang je het ook maar weer uitpraat met elkaar. Uiteindelijk leer je elkaar op die manier steeds beter kennen.

Maar wat Beun beschreef had veel meer weg van het afreageren van je eigen humeur op je partner... en da's volgens mij funest.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:37
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

AARTJE289 schreef:
Wetend dat mijn eerste kleinkind een jongetje is.

In augustus wordt hij geboren Lachende smiley

Wauw Aartje, dat is leuk nieuws. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:36

BEUN656 schreef:
Goed, je hebt gelijk. Ik zal me nuanceren tot wat de Bijbel over bijvoorbeeld samenwonen zegt. Nogmaals: ik lees nergens in de Bijbel de aanbeveling om te gaan samenwonen. Sterker nog: ik kom in de Bijbel nergens de term SAMENWONEN tegen! Wel het begrip HUWELIJK. En volgens mij is het zo dat op CM de Bijbel centraal staat, toch...? Knipoog smiley Watch this... Uit Hebreeen 13 vers 4: Het huwelijk is eerlijk onder allen, en het bed onbevlekt; maar hoereerders en overspelers zal God oordelen.

Wil je daarmee zeggen dat alle mensen die samenwonen zonder getrouwd te zijn, in jou ogen hoereerders en overspelers zijn? Dat is namelijk niet wat er staat. Waar deze Bijbeltekst over gaat, is het feit dat je geen seks met anderen moet hebben dan met degene waar je mee getrouwd bent. En voordat je dan nu in gaat op seks voor het huwelijk, daar is al een apart topic over dus laten we die discussie hier niet dunnetjes over gaan doen. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 maart 2011, 12:24
BerichtOnderwerp: ben je werkelijk vrijgezel of alleenstaand?

MARIAN519 schreef:
echt nie...vrij-gezel...zie je? iemand die gezel is en vrij is/wil zijn/wil blijven..

en alleen-staand?
die staat eer alleen bij.. Knipoog smiley

Nou ja... als ze dan maar beide vrij gezellig zijn Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 44 Volgende
Pagina 27 van 44