ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 17:08
BerichtOnderwerp: benny hinn gaat vreemd

DAVID923 schreef:
wat als het nu waar is?
hoofd in het zand? slotje dus maar?
triest..

ow en shanita, ik ben er dus laat bij Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

Hoezo is het hier niet verder bespreken gelijk aan hoofd in het zand steken?
  1. Ja, het is spijtig dat deze man een dergelijke misstap heeft begaan. Maar niet meer of minder spijtig dan dat die medechristen elders het heeft gedaan.
  2. Wat kunnen wij hier doen in deze situatie, behalve de man opdragen aan God? Waarom zouden we deze man hier verder beschimpen, zonder dat we hem echt kennen en zonder dat hij ooit zal kunnen reageren? Maakt ons dat niet minstens net zo zondig als deze man? Immers wie een van de geboden overtreedt, overtreedt ze allemaal.
  3. Het is altijd zo makkelijk om mensen op afstand af te kraken. Laten we ons toch vooral bezighouden met ons eigen leven, want daar hebben we vaak onze handen al vol aan (en daar hebben we wél invloed).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 1 augustus 2010, 15:08
BerichtOnderwerp: De aarde beheren/beheersen, wat consumeer je bewust of niet?

DAVID923 schreef:
we moeten goede rentmeesters zijn, maar niet doorschieten als veganisten enzo, dat is echt kansloos, en een vorm van afgoderij.
en de christenen die er voor kiezen, moeten niet anderen tot aanstoot zijn.

En christenen die er NIET voor kiezen, moeten niet anderen tot aanstoot zijn...
...door de keus van de ander bijvoorbeeld direct af te schilderen als afgoderij, puur en alleen omdat het niet past in het eigen denkbeeld. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:36
BerichtOnderwerp: Alleen voor mannen

CHATULIEM619 schreef:
Ach Henk, wat is er verkeerd aan het hebben van idealen? Ik hoop nog steeds de vrouw te vinden, die inhoud heeft. Maar dit ideaal schijnt er niet te zijn, als ik zo de chatbox van de laatste maanden bekijk.

Wees gerust, ook hier op CM zitten er voldoende. Neem de tijd om dat te ontdekken Knipoog smiley Want ja, idealen hebben mag Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 18:27
BerichtOnderwerp: De aarde beheren/beheersen, wat consumeer je bewust of niet?

1. Hoe gezond zijn appels en peren die besproeid zijn met pesticiden? Oké, de concentratie valt veelal mee, maar om nu te veronderstellen dat pesticiden het fruit gezond houden... Knipoog smiley
  2. Intensieve veehouderij hoeft van mij niet als het betekent dat de dieren extra 'opgeblazen' worden om maar meer melk/vlees te produceren. Maar gelukkig zijn er ook nog genoeg veehouders die dit niet doen en de dieren ook nog een gewoon leven gunnen. Dus nee, verdwijnen hoeft het ook niet geheel.

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 31 juli 2010, 20:49
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 11:25
BerichtOnderwerp: Alleen voor mannen

CHATULIEM619 schreef:
Ik zou graag willen dat het anders was. Ik hoop nog steeds dat er vrouwen zijn die dit niveau kunnen ontstijgen, maar maandenlang in de chatbox maakt dat ik er helaas zo over denk. Vrouwen zijn lief, heel lief...maar interesse in de buitenwereld is er niet vanuit henzelf.

1. Lekker generaliserend weer. Boze smiley
  2. Misschien hebben de bedoelde vrouwen juist even behoefte aan gewoon lekker ontspannen samen zijn in de chat.
  3. Misschien hebben vele mannelijke bezoekers dit ook wel.
  4. Wellicht wil je te geforceerd allerlei zaken bespreken in de chat en moet je meer aan de spontaniteit van de chat overlaten, wat geregeld leidt tot meerdere serieuze gesprekken in de chat (zie ook een eerdere discussie op het forum waar dit al is aangegeven). En aan die gesprekken doen niet enkel mannen mee.

Probeer gewoon eens wat meer te genieten, ook van de koetjes en de kalfjes in de chat Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op zaterdag 31 juli 2010, 18:33
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 20:27
BerichtOnderwerp: is vasten iets wat we zouden moeten doen

ZINGA672 schreef:
Ja, dat doe ik ook en daarnaast vast ik regelmatig. Ik denk toch dat onze opvattingen over wat vasten nu pcies inhoudt enigszins verschillen.

GrZ!

De soberheid die ik in mijn leven hanteer als drijfveer is voor mij wel te vergelijken met de soberheid die mensen hanteren die werken met vastenperiodes. Vandaar dat ik de lijn direct doortrek. Overigens wel vanuit een eigen ontdekkingstocht wat betreft vasten: vanuit het bij momenten niet eten en beperkt drinken als specifieke bezigheid naar een bredere insteek. En ja, daarbij ga ik dus verder dan menig ander in de definiëring van 'vasten' Knipoog smiley Maar uiteindelijk zijn we allen aan het zoeken naar en werken aan een levenshouding waarin we God centraal willen stellen. Dat is wat ons hoe dan ook verbindt.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 juli 2010, 22:32

ZINGA672 schreef:
Hmm, kweenie; t klinkt anders.

Ik geloof dat vasten ook een middel is in geestelijke strijd.

Hoe breng jij dat vasten van iedere dag in de praktijk?

Ik herken wel dat je zegt dat je graag wilt dat het een soort levensstijl wordt. Daarom ben ik vanaf een bepaald moment 1x per week op een vaste dag gaan vasten. Met extra tijd voor God. Zo krijgt het vasten en het 'je apart zetten voor God' gestalte in mijn leven.
Hoe doe jij dat?

GrZing!

Ik probeer mijn hele leven vrij sober in te vullen. Ook probeer ik me in alle bezigheden toch ook regelmatig even naar binnen te keren (de binnenkamer) om een moment met God te hebben. Verder probeer ik er gewoon te zijn voor anderen als invulling van mijn mens-zijn, gelovend dat we elkaar gegeven zijn als hand en voet. Kortom: gerichtheid op God en Zijn geschenk (het leven) en dankbaarheid voor Zijn geschenk in vol besef van mijn afhankelijkheid van Hem en verantwoordelijkheid voor mezelf en voor elkaar.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 22:35

ZINGA672 schreef:
Vasten wordt zo een vrijwillige manier om af te zien van 'vleselijke geneugten' om je te richten op God. Een manier om jezelf en God te laten zien dat het je ernst is: dat je relatie met God je meer waard is dan aardse zaken.

Is dat werkelijk heel anders dan de definitie van mij? Meer waarde geven aan je relatie met God is toch besef van afhankelijkheid, waar we als mens enorm dankbaar voor mogen zijn? Die zoektocht naar diepgang in de relatie met God is wat vasten voor mij, en volgens mij ook voor jou, betekent.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 21:34
BerichtOnderwerp: verder...

SUSANNAH475 schreef:
Ze zeggen altijd dat God je niet meer geeft dan je dragen kunt; maar met mij gaat Hij voor mijn gevoel echt tever... ik kan soms gewoon niet meer !

Dat gevoel is zo herkenbaar. En ja, ik denk dat je dat ook gerust uit mag spreken, dat je het idee hebt dat er nu een grens meer dan bereikt is. Tegelijk mag je je dan juist ook vastklampen aan diegenen die er wél voor je zijn, zoals die ene vriend waar je mee gepraat hebt onlangs. Het is juist dergelijke vriendschap tezamen met mijn band met God die me toch dat sprankje steeds weer geeft, al zou ik uit mezelf eerder enkel de enorme donkere donderwolken zien...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 21:21

JONATHAN890 schreef:
welke levensinstelling bedoel jij Henk?

De instelling om niet enkel een paar dagen, maar elke dag stil te staan bij de rijkdom die we van God ontvangen! Want dat is uiteindelijk waar het bij vasten om draait: dankbaarheid in besef van afhankelijkheid.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 21:16
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

PIETER649 schreef:
pfff dus je mag je wettige partner eigenlijk geeneens een lekker ding vinden???

Misschien handig om goed te lezen. (Dit geldt voor meerderen die gereageerd hebben). Ik zeg niet dat lust niet mag. Lust is geoorloofd, als het uit liefdesoogmerk is... Echte liefde kan zelfs niet zonder lustgevoelens... Dus, ja geniet gewoon lekker met je partner, dat lekkere ding! Knipoog smiley Kussende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 27 juli 2010, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 21:16

JONATHAN890 schreef:
De precieze inhoud van het vasten is niet helder gedefinieerd. Zo zijn er mensen die meerdere dagen achter elkaar in het geheel niet eten, terwijl anderen zich onthouden van een bepaalde gewoonte, zoals roken, televisie kijken of alcohol nuttigen.

Vasten is inderdaad meer dan enkel die ene vorm waarin je een bepaalde periode niet eet en drinkt. En als het breder bekeken wordt, wordt het al snel meer een levenshouding dan een tijdelijke activiteit. Dat is in elk geval voor mij wel gaan gelden. Vasten is voor mij een bepaalde levensinstelling uit dankbaarheid voor wat je ontvangt van je Schepper.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 21:13
BerichtOnderwerp: Hoe diep kunnen je gevoelens zijn ?

CARIN303 schreef:
Lekker vaag allemaal......
Omschrijven mensen, dat bedoelt Jos ( toch?)

Dat is nu juist het probleem. Dit soort gevoelens zijn niet zomaar met woorden te vangen. Dus dan wordt omschrijven lastig. Duidelijk is in elk geval dat het tot in het diepst van je persoon gaat...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 26 juli 2010, 20:19
BerichtOnderwerp: Hoe diep kunnen je gevoelens zijn ?

JOS689 schreef:
Hoe diep kunnen je gevoelens zijn als je een partner zou hebben ?

Dieper dan met woorden te beschrijven is. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 21:45
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

CHATULIEM619 schreef:
Seks mag best wel lust zijn hoor, alleen maar met je partner....

Ik mag hopen dat het dan nog steeds een liefdesuiting is, Chatuliem. Ja, er kan ook wel lust in zitten, maar enkel uit lust lijkt me echt niet oké. Daarvoor is het een te bijzonder geschenk!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 21:18
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid

CHATULIEM619 schreef:
Ik denk eerder dat de PVV gedoogsteun geven zal en het kabinet dat uit CDA en VVD zal bestaan. Als je de VVD zou vragen met wie ze liever zouden regeren, zou dat het CDA zijn. PVV is toch een instabiele factor in het geheel.

Dat zou ook nog een optie kunnen zijn, al vind ik dat al eerder weer iets van kiezersbelediging in zich hebben... De PVV verdient op basis van de uitslag meer...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 25 juli 2010, 14:08

THOMAS968 schreef:
Thomas, die denkt dat mensen nog zullen schrikken wat een dergelijk kabinet de burger kost.

Dat is wel een hele reële mogelijkheid. Toch is het blijkbaar wel wat we nodig hebben met elkaar, want het doet wel het meest recht aan de uitslag van de verkiezingen volgens mij...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 23:02

Quote:
Het CDA gaat in op het verzoek van informateur Ruud Lubbers om met de VVD en PVV onderling te bekijken of zij mogelijkheden zien voor een rechts kabinet of een minderheidsvariant. Dat is de uitkomst van een CDA-fractievergadering zaterdagmiddag. VVD-leider Mark Rutte en PVV-leider Geert Wilders hadden vrijdag al ingestemd met een gesprek.

Komt er dan toch eindelijk schot in de zaak? Knipoog smiley
Toch wel fijn dat het CDA nu wel serieus om de tafel wil om een regering VVD-PVV-CDA, al dan niet via gedoogsteun van CDA ipv deelname, mogelijk te maken... Wellicht nog op tijd om voor de derde dinsdag van september iets in elkaar te zetten dat ons land kan helpen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 20:59
BerichtOnderwerp: Geloven we nog in God, of heb je je eigen geloof ?

SUSANNAH475 schreef:
Ik heb dat stukje geplaatst omdat ik me afvraag hoe je als christen met deze mensen communiceert, en daarbij of je wel in moet gaan op de vragen die je door die mensen gesteld worden... Ik kan een voorbeeld voor ze zijn, maar ze niet overtuigen... je 'ziet'(/weet) het of je 'ziet'(/weet) het niet.

Ik denk dat je wel een aanknopingspunt kunt hebben in het God in ons, dat wij ook kennen. Immers God woont met Zijn Geest in ons om ons te helpen in dit leven. Zo mag je een bruggetje hebben als je met deze mensen in gesprek komt. En ja, dan kom je ook op het punt dat God meer is dan enkel een in de mens wonend Wezen, want dan kom je op het waarom van Gods inwoning in ons leven en kun je getuigen van Zijn scheppingswerk en verlossingswerk. Maar het blijft inderdaad GEtuigen en niet OVERtuigen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 juli 2010, 20:55
BerichtOnderwerp: actieve opstelling

ANS681 schreef:
Ik ben verbaast hoeveel personen staan ingeschreven bij Christianmatch.
Maar nog meer verbaast dat er zo weinig actieve reacties worden geplaatst.
Blijkbaar zijn er veel mensen die heel veel profielen bekijken en nooit zelf een nadere stap maken. Om nog maar te zwijgen van de slechte respons op de ontvangen mail....

Dames, heren: alle relaties staan of vallen met de inspanning en de investering van de betrokken personen. Wil jij betrokken zijn: doe dan iets...

Niet ieder mens is hetzelfde, dus kunnen we ook niet van iedereen een zelfde manier van reageren verwachten. En wanneer is er sprake van actieve opstelling? Er zijn mensen die profielen bij langs gaan en af en toe een privéchat aangaan of een keer een mailtje sturen. Niemand van de andere leden merkt hier iets van, maar er is dus wel activiteit. Daarnaast zijn er mensen die eerst de kat uit de boom kijken vanuit verlegenheid danwel voorzichtigheid, maar die wel bijvoorbeeld het forum volgen en/of profielen bekijken. Ook dat is een vorm van activiteit die niet voor iedereen zichtbaar is. Ook uit dergelijke contacten kan iets bloeien. Waarom zouden we dan van ieder lid verwachten dat ze actief zijn op forum en chatbox? En oke, er zijn mensen die niet (direct) reageren op mails of privéchats, maar die ruimte moet er toch ook zijn? Niet iedereen is tenslotte hetzelfde. Alleen al aanwezigheid op de site kan voor sommigen al een enorme stap voorwaarts zijn...laat ze daar dan ook rustig van genieten en verder in groeien... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 7 juli 2010, 22:19
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Een knuffel voor Pieter en Annette....

Deutschland, Deutschland, alles ist vorbei, alles ist vorbei. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 20:33
BerichtOnderwerp: WK-gekte

HANNAH810 schreef:
ach, het volk israel nam ook de ark mee, en de filistijnen hebben de strijd gewonnen........... Clown smiley
Idd...ook in de bijbelse tijd werd al doorzien dat het geregeld juist de heiden voor de (aardse) wind gaat Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Maar goed, welke kant de wind ook opwaait, er zal er 1 tot winnaar uitgeroepen worden! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 juli 2010, 09:09
BerichtOnderwerp: bidden verboden ???

CHATULIEM619 schreef:
Voor mij is het verhaal wel duidelijk, ze zijn bang dat de jongeren de evangelische kant opgaan. En dat is voor hen nog erger dan heiden worden.
Biddende jongeren beginnen nl vragen te stellen over God en geloof.....
Vragen stellen mag best, ook op die school en binnen de kerken waar deze school uit voortgekomen is. Dat is dus niet wat hier het punt is. Als er hardop gebeden wordt in deze kringen is dat enkel en alleen aan de voorganger van de gemeente of het gezin vanuit hun invulling van wat Gods Woord ons zegt. Daar past een kringgebed dan dus niet in. Heeft dus niets met angst voor evangelischen te maken, maar is gewoon een andere uitleg van Gods Woord.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 30 juni 2010, 21:27
BerichtOnderwerp: Als er nu eens geen hel was....

BULLDOG524 schreef:
Als er nou geen zon was moesten we het met maanlicht doen

Eh Bullie, kleine correctie, want zonder zonlicht bestaat maanlicht niet. Maanlicht is namelijk enkel een weerkaatsing van het zonlicht Knipoog smiley
Maar gelukkig hebben we dan altijd nog onze vuursteentjes om te laten vonken voor wat licht als de zon er niet is Clown smiley Wie weet slaat die vonk dan nog eens over Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:14
BerichtOnderwerp: Voetbalpraat

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:13
BerichtOnderwerp: Als er nu eens geen hel was....

CHATULIEM619 schreef:
Wat vind je dan van deze opvattingen? De hel is zover weg, het duurt zolang voordat ik daar iets mee te maken heb...Laat ik eerst maar van het leven genieten en als ik wat ouder ben kan ik altijd nog vergeving vragen.

Of:

Denk eraan dat je elke dag dood kunt gaan. Pas op met wat je doet want voordat je het weet ga je naar de hel.

De tweede is weliswaar wat doorslaand (gevaar voor angstgeloof), maar zeker een meer aan God en Zijn genade recht doende reactie dan de eerste.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:34

Ik hou gewoon van knuffelen...dus dan krijgen ook mensen die het misschien niet zomaar verdienen er een. That's all! Gewoon omdat ik van mensen kan blijven houden, ondanks wat ze doen!

Iedereen een knuf dus, gewoon omdat we allemaal mensen zijn die door God gemaakt zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:32
BerichtOnderwerp: Wat vinden jullie van deze tip?

EVA685 schreef:
Halveer je tijd voor tv en internet
en gebruik die om je te verdiepen
in het Geloof en hoe je dat in daden omzet!

De tijd voor TV en internet kunnen toch ook benut worden om je te verdiepen in je relatie met God, met elkaar en met jezelf? Ook als er niet direct geloofsprogramma's op zijn. Want ontspanning is immers ook nodig, juist ook in de hectiek van alledag waar we ons in begeven.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 22:25

Een hele dikke knuffel voor iedereen die zo graag achter de rug van iemand om aan anderen wil vertellen hoe hij denkt dat iemand in elkaar steekt...
...en een hele dikke knuffel voor iedereen die deze verhalen slikt als zoete koek en te beroerd is om gewoon eens met de persoon in kwestie in gesprek te gaan. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 10:23
BerichtOnderwerp: Naar de hemel?

LEPELTJE037 schreef:
Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie het volgende vers verklaren:

Joh 3,13

En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen.

Graag jullie reactie. Knipoog smiley

Zoals Zinga al aangeeft, zijn er voor Jezus een aantal mensen geweest die opvoeren naar de hemel: Henoch en Elia. Daarmee lijkt er een tegenstrijdigheid te ontstaan. Er is echter een belangrijk verschil tussen Henoch en Elia enerzijds en Jezus anderzijds:
  • Henoch en Elia werden opgenomen;
  • Jezus voer Zelf ten hemel.

Zodoende kan dus zeker gesteld worden dat Jezus de enige is geweest die naar de hemel opgevaren is uit Zichzelf. Wij zijn daarin, net als Henoch en Elia, afhankelijk van God!

Dat er in de huidige tijd gesproken wordt, heeft in mijn ogen geen verdere invloed op de mogelijke vraagtekenst bij dit vers. Ten hemel opvaren is niet iets wat iemand uit zichzelf doet, behalve de Zoon des mensen. Dat is dus een huidig feit, ook op dat moment al als Jezus het uitspreekt. Bovendien is het nog de vraag in hoeverre het juist vertaald is in deze tijdsaanduiding. Maar ook als je de grondtekst erbij zou pakken en deze blijkt de uitdrukking zo weer te geven, dan is het goed om te weten dat het werkwoord 'zijn' een zeer dynamische inhoud heeft. 'Zijn' is geen statisch gegeven, maar een proces!

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 27 juni 2010, 10:28
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 71 Volgende
Pagina 27 van 71