ChristianMatch

Forum

Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 ... 44 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 13:23
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

HENK710 schreef:
Dat mijn mannetje HENK710 vandaag is geslaagd voor zijn rijbewijs Lachende smiley Zo super ben mega trots op hem Lachende smiley met blinkend witte tanden Kussende smiley Verliefde smiley

Hé Henk. Van harte gefeliciteerd met het behalen van jouw rijbewijs. Dat jullie ook hier samen maar flink van mogen genieten. Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:33

MARY052 schreef:
Mijn mooiste moment van vandaag is: mijn jongste zoon is jarig en ik had als verrassing geregeld dat zijn vader op bezoek kwam vanmiddag.
Het gezicht van dat mannetje......echt super!

Dan mijn eigen gevoelens maar even aan de kant: dit was het meer dan waard!!

Mary

Goed gedaan meid! Enne alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van jou jongste zoon Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:29
BerichtOnderwerp: Autisme

FRANKT627 schreef:
Het is door W-tje dat ik hier terug ben. mijn emailbusje ontplofte bijna door haar gezeur Smiley met dichtgeplakte mond ik vraag me af waarom ik nog die -tje achter de 'W' zet...voortaan is het gewoon Wee... Knipoog smiley

Ligt het aan mij of zijn het de blonde high-lights in mijn haar die weer opspelen? Wat heeft dit nog met autisme te maken? Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 maart 2011, 00:14
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

MARYLIEN613 schreef:
je hebt gelijk hé Lisa,
maar............
heb het gisteren na de preek ook nog aan mijn eigen reacties ondervonden;
nu het ik een toekomstperspectief van iemand te leren kennen,
en als ik hierbij al direct het huwen moet bij incalculeren dan voelt dit zo bedreigend,
ik zal dit maar kunnen overwegen eens ik echt iemand in mijn leven krijg die oprecht van mij houdt denk ik,
eigenlijk wil ik heel graag een man (dus ja waarom niet trouwen) maar wat ik van de liefde mocht ervaren is nu eenmaal niet mooi, dus zonder het aan de lijve te ondervinden wat echte liefde mag zijn is het moeilijk zo ver te denken!

Lieve Marylien.. wacht dan gewoon tot je het daadwerkelijk aan den lijve ondervind. Je weet toch wat er in de Bijbel staat:
2 U moet uzelf niet aanpassen aan deze wereld, maar veranderen door uw gezindheid te vernieuwen, om zo te ontdekken wat God van u wil en wat goed, volmaakt en hem welgevallig is.

Kortom: wat God voor jou op het oog heeft is hetgeen goed volmaakt en welgevallig is.. en daar staat niet bij dat dit niet voor een relatie van Marylien geldt.. dus je mag ervan uitgaan dat God ook voor jou een goede, volmaakte relatie op het oog heeft die hem welgevallig is.
So girl, go for it! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op dinsdag 15 maart 2011, 00:19
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:31
BerichtOnderwerp: Boos zijn op GOD?

LEONARD480 schreef:
God kan ook een toornig God zijn Mary ...maar bedoel in die zin boosaardig en dat lijkt me verkeerd

Boosaardig is iets anders dan boos zijn Leonard. En de vraag waar het hier om gaat is niet zo zeer of God boos kan/mag zijn op ons, maar of wij boos kunnen/mogen zijn op God.

Wat het begrip boosheid betreft: dit is een normale emotie die voortkomt uit onbegrip of onmacht. Op zich is er niets mis met die emotie. Zoals ik al aangaf heeft God ons naar Zijn evenbeeld geschapen. Hij kan boos worden, dus wij ook. Wat we vervolgens met die boosheid doen is een heel ander verhaal. Zetten we die boosheid om in daden waar we anderen mee kwetsen? Zetten we die boosheid om in wrok jegens andere mensen of zelfs richting God? Of maken we God deelgenoot van ons onbegrip, van onze onmacht die zich uit in gevoelens van boosheid.. Wenden we ons tot Hem, vragen we Hem om hulp, juist omdat we weten dat Hij ons heel graag wil helpen. Misschien niet persé door de situatie te veranderen, maar juist wel door ons kracht te geven die situatie aan te kunnen. Nogmaals, God vraagt niet van ons dat we welke emotie dan ook weg drukken, maar juist dat we hem deelgenoot maken van alles wat er in ons omgaat. Alleen als we dat doen, kunnen we hem ook vragen om ons terzijde te staan bij alles wat we beleven, ervaren en voelen. DAT is wat er wordt bedoeld met een diepe, intense, levende relatie met een hele liefdevolle en genadige God! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 23:20
BerichtOnderwerp: samen wonen en later pas trouwen ?

HENK710 schreef:
Alhoewel Robbedoes de opmerking plaatste, wil ik best reageren.
  • Wellicht willen mensen gewoon niet de hele juridische rompslomp. [relatie=liefde en niet juridische toestand]
    Volgens mij geeft samenwonen net zo goed een juridische rompslomp. Als je de dingen een beetje wilt regelen, moet je toch naar de notaris voor een samenlevingscontract. En in hoeverre ben je bang voor de juridische rompslomp voor t geval dat het mis gaat... En als daar sprake van is, hoe zeker ben je dan van elkaar? En als je niet zeker van elkaar bent.. moet je dan überhaupt wel gaan samenwonen?

• Of ze zijn na een teleurstellende ervaring klaar met de vaste vorm.
  • ... (laat ik verder over aan mensen die hier wellicht zelf nog andere redenen voor hebben gehad).
In het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst. Dat geldt ook voor teleurstellende ervaringen. En in hoeverre doe je elkaar tekort als je blijft hangen in die teleurstellende ervaringen?

Let wel: ik veroordeel niemand. Het zijn gewoon een paar open vragen
(die misschien wel een beetje aanzetten tot nadenken over de vraag waarom je niet gewoon trouwt als je oprecht van elkaar houd)

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 14 maart 2011, 23:20
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 22:54

Uit verschillende bijdragen blijkt dat God resp. Jezus ook boos werd. Juist omdat God ons naar Zijn evenbeeld heeft geschapen, kunnen wij net zo goed boosheid ervaren (en volgens mij is er geen mens die deze emotie nog nooit ervaren heeft..). De vraag is nu of wij boos mogen zijn op God. Laten wij eens kijken naar wat de Bijbel hierover zegt.

Numeri 11:
10 Mozes hoorde hoe alle families bij de ingang van hun tent zaten te klagen. Toen de HEER in hevige woede ontstak, maakte Mozes zich kwaad. 11 Hij vroeg de HEER: ‘Waarom doet u uw dienaar dit aan? Bent u mij zo weinig genegen, dat u mij de last van heel dit volk te dragen geeft? 12 Ben ik soms zwanger geweest van dit volk, heb ik het ter wereld gebracht? En dan wilt u mij gebieden om het in mijn armen te dragen, zoals een voedster een zuigeling draagt, en het zo naar het land te brengen dat u zijn voorouders onder ede beloofd hebt? 13 Ze komen bij mij klagen dat ze vlees willen. Maar waar haal ik voor dit hele volk vlees vandaan? 14 Ik alleen kan de last van dit hele volk niet dragen, dat is te zwaar voor mij. 15 Als u mij dit werkelijk wilt aandoen, dood me dan liever meteen. Dan blijft verdere ellende mij tenminste bespaard.’

Uit deze Bijbeltekst blijkt dat ook Mozes boos is geweest op God. En wie de Bijbel goed kent, weet ook dat Mozes een hele bijzondere relatie met God had. Juist daarom vind ik de verzen die hierop volgen zo mooi:

16 De HEER antwoordde Mozes: ‘Breng zeventig van de oudsten van Israël bijeen van wie je weet dat ze hun taak als opzichter van het volk goed vervullen, en laat hen naar de ontmoetingstent komen om zich daar bij je te voegen. 17 Ik zal neerdalen om daar met jou te spreken, en een deel van de geest die op jou rust zal ik op hen overdragen. Dan kunnen zij samen met jou de last van het volk dragen en hoef je dat niet langer alleen te doen.

Zie je wat hier gebeurd? God veroordeelt Mozes niet omdat hij met zijn boosheid bij God komt. Integendeel: God toont begrip en bied hulp!

Zoals ik al eerder aangaf is het volgens mij juist niet de bedoeling om onze emoties weg te drukken. Wees gewoon oprecht, vertel God hoe jij je voelt.. dan kan Hij je ook helpen. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op maandag 14 maart 2011, 22:54
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 21:40
BerichtOnderwerp: chantage???

[quote=DAVID923]Mieke, jammer van de ad hominem reactie.
en dat ik soms enthousiast te snel typ en de spelling niet check doet niks af aan de INHOUD, ook de toon niet. wat een zwaktebod en non-argument (wie het beste spelt heeft gelijk)

Sinite me, sed ad exercendum homini si contulerunt implevi graece et latine terminis, nascetur ridiculus mus
Predestinatie
Hyperbool
ad hominem
denominatie
doctrine…
Sperare autem populus in vestri ineo errata.

Voor de gewone Nederlanders onder ons (waaronder ikzelf):
Laat mij het dan ook maar even op de man spelen: als jij jouw bijdragen vol met Latijnse en Griekse termen zet, zoals:
Predestinatie= uitverkiezing
Hyperbool = overdrijving
ad hominem = op de man
denominatie = benoeming
doctrine = leer
Dan kun je verwachten dat mensen opmerkingen maken over jouw taalfouten.

En denk nu niet dat ik de Latijnse taal beheers, want dat is absoluut niet het geval..
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 11:47
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met ruzie in de liefde?

SIEM720 schreef:
Objectief vanuit mijn perspectief oordelend klinkt het zaterdag-commentaar van Lisa in dit topic ook als erg verstandig en wijs.

Thx Siem Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 09:13
BerichtOnderwerp: Onze last te zwaar???

BEUN656 schreef:
Zo zie je maar weer he... De wonderen zijn de wereld nog niet uit... Maar om mijn verhaal nou te doen bij een stelletje rooie, gemene vuilspuiters zou mijn keuze niet zijn...

Sorry Beun, maar in mijn ogen ga je nu te ver. Je drukt je regelmatig heel ongenuanceerd uit op het forum en dat is op t randje.. nu ga je er overheen. Als christen zou je beter moeten weten dan je op deze manier uit te laten over andere mensen, ongeacht of je het al dan niet eens bent met hun opvattingen.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 09:00

IMKE917 schreef:
Volgens mij wordt er over 2 vormen (uitingen) van boosheid gesproken die misverstand opwerpen.

Beun heeft het over boosheid die gericht is tegen/op God. Tegen de dingen die mensen overkomen zoals verdiet, pijn, moeiten, enz. Je bent boos omdat die dingen je overkomen en je geeft God daar de schuld van.
Dan ben ik het met Beun en David eens....van deze dingen kun je God de schuld niet geven.
Deze vorm van boosheid geeft verbittering naar God toe en zal je uiteindelijk steeds verder van Hem doen verwijderen.

Lisa heeft het over de boosheid die in je is naar aanleiding van de dingen die je overkomen, en daarmee kun je naar God gaan. Daar kun/mag je met God over praten, Hem vertellen dat je boos bent op die en die of op een situatie. Dan praat je met God, als tegen je vader, je mag alles bij Hem brengen.
Deze manier van omgaan met boosheid brengt je heel dicht bij God. Je mag bij hem schuilen en dan zal Hij je troosten.

Thx Imke.. jij snapt wat ik bedoel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: maandag 14 maart 2011, 08:59

BEUN656 schreef:
Wacht even... Ik denk dat ik maar eens even met een groot misverstand de vloer moet aanvegen. Want weet je dan niet dat we eigenlijk helemaal geen rechten kunnen laten gelden bij God?! Waar halen we dan het lef vandaan om boos op God te worden?! Hij is niets aan ons verplicht en bovendien hebben we sinds de zondeval al onze rechten verspeeld! Dus: hoezo recht om boos op God te worden?! Daarnaast denk ik niet dat God rekening houd met onze zondige ingevingen, o.a. boosheid. Wat mij betreft blijven er dan vragen over.... Waarom...? Waartoe...? Die mogen we stellen omdat God inderdaad onze moeiten wel ziet... En ik denk dat we daar onze troost uit mogen putten...

Beste Beun, hoe kom je erbij dat boosheid een zondige ingeving is. Uit de Bijbel blijkt dat ook God resp. Jezus boos kan worden. Dus als jij zegt dat boosheid een zondige ingeving is, dan zeg je dus in feite dat God/Jezus zondige ingevingen heeft op het moment dat Hij boos wordt.

Het feit dat je boosheid een zondige ingeving noemt, geeft aan dat juist jij een compleet verkeerd Gods-beeld hebt. God heeft ons geschapen naar zijn evenbeeld en dat wil dus zeggen dat wij dezelfde emoties kunnen ervaren die ook Hij ervaart. Daar hoort boosheid gewoon bij en daar is niets zondigs aan. Het is pas zondig als je die boosheid probeert weg te drukken en dus niet oprecht bent in het uiten van je emoties.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:19
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

MARYLIEN613 schreef:
Deze morgen ging de preek over seksualiteit.
De voorganger zei meermaals dat het uiteindelijke éénworden bedoeld was voor binnen het huwelijk.
Volgens hem wijst de ganse Bijbel hierop.
Het is een beetje beangstigend. Je weet niet hoe je zal reageren als je niet in de situatie zit, maar zoals ik er nu over denk weet ik niet of ik nog een huwelijk aandurf!
Misschien moet ik beter in mijn profiel aanduiden dat ik een gewone vriend zoek ipv een partner?
Volgens mij moet kan je die liefde zoals God die bedoelt heeft ook zonder dat boterbriefje hebben en voelen. Het is niet zo dat ik verlangens van sex heb zonder de bedoeling van een oprecht houden van, maar om zo maar direct over een huwelijk te denken ?
maar goed ik zit niet in de situatie dus ben waarschijnlijk heel voorbarig aan het denken!

Hé Marylien.. misschien moet je gewoon even geen oplossingen zoeken voor problemen die nog bedacht moeten worden. Als je een nieuwe relatie krijgt die is zoals God die heeft bedoeld, dan is er sprake van wederzijdse liefde zoals beschreven in 1 Korinthiërs 13, vers 4 tot en met 8.. Lees die Bijbelverzen nog maar eens door en realiseer je hoe bijzonder dat is. Op het moment dat je dat vind Marylien....hoezo zou je dan niet met die man trouwen? En zolang je dat niet gevonden hebt.... is t maar de vraag of het probleem daadwerkelijk speelt. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 13 maart 2011, 22:20
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:13
BerichtOnderwerp: Japan

ANNETTE050 schreef:
Laten we wel wezen, het ziet er niet rooskleurig uit voor de japanners, maar waarom zó een topic!
God staat helemaal klaar voor Zijn kinderen in Japan en degenen die misschien op het laatste moment hun hart willen open zetten voor Hem.
Alleen...Hij wacht op ons gebed. God heeft het zo verkozen, dat Hij door ons gebed wil en zal en kan handelen.
Laten we deze discussie omzetten en gebedspunten verzamelen waarvoor we kunnen bidden.
Die arme mensen daar, die christelijke moeders met kids....en dan de dreiging van een kernexplosie....laten we één zijn in het bidden voor hen, i.p.v. de discussie die nu gaande is.

Mooi gezegd Annette, hoewel ik op zich geen problemen heb met het voeren van deze discussie. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 22:09

MARYLIEN613 schreef:
Sorry LIsa, ik begin te lezen en soms schrijf ik meteen een reactie,
zie pas achteraf dat je reeds gereageerd had,
ben het volledig met je eens, jij kan het beter verwoorden dan ik!
(en ik ben waarschijnlijk ook soms niet diplomatisch genoeg)
maar toch is mijn geschrevene ook hoe ik het zie hoor Knipoog smiley

Hé Marylien.. wat is er mis met wat jij geschreven hebt.. ben het ook volledig met jou eens en vind dat je het prima hebt verwoord Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:32
BerichtOnderwerp: Hoe ga je om met ruzie in de liefde?

MARIAN519 schreef:
Ik ga dan echt een potje zitten janken.. Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen hou niet zo van ruzie...

Niet doen Marian.. kom je ook niet veel verder mee.. gewoon lekker uitpraten tot de lucht weer geklaard is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:03

[quote=CHATULIEM619]Ten eerste vraag ik me af wat voor beeld je van God hebt. We hebben het er vaker over gehad in het verleden, ben trouwens blij dat je er weer bent. Waar leg je het accent op in je geloofsbeleving? Dat God een straffende God is of een liefdevolle God?
Ik weet niet of je tegen elke ramp kunt zeggen dat het een straf van God is. Wel kun je het zien als een teken van de eindtijd, maar goed, we leven al 2000 jaar in de eindtijd.
Zelf denk ik niet dat God even de bodem van de zee omgeschud heeft omdat Hij weer eens duizenden mensen wilde laten omkomen.
Verder klinkt het heel hard voor de mensen die er onder lijden. En ik geloof dat God juist van ons vraagt om ze in liefde op te vangen.

Mooi gezegd Chat.. maar ik ben nog steeds benieuwd naar de reactie van onze theologie-student... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 18:01
BerichtOnderwerp: Echt of onecht???

WILLEMIJN232 schreef:
Hij wordt wel gelijk gemist vind je niet??????? Knipoog smiley

Nou dat mag ook best hoor.. Cross is een goede vent, dus die wandeling van jou en Marijan komt ook wel goed Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 13 maart 2011, 18:01
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:55

MARYLIEN613 schreef:
Ik heb deze morgen een getuigenis gebracht over de grote dingen die de Heer in ons of in dit geval in mijn leven deed.
Ben iemand die niet graag aan de kant van een micro staat, maar toch was ik rustig en blijkbaar vond iedereen het een hele mooie getuigenis.
Het was een gedurfde stap voor mij, de eerste keer dat ik zoiets deed, maar ik vond dat ik het de Heer verplicht was.

Wat geweldig dat je dat gedaan hebt Marylien, zeker als je dat normaal gesproken moeilijk vind. Ik heb zelf ook een paar keer een getuigenis mogen geven binnen onze gemeente en van te voren zit je daar idd best tegenaan te hikken (zeker als je weet dat je voor ruim 2000 man zult staan brrrr). Maar ik heb ook ervaren dat zoiets toch geweldig is om te doen, alleen al omdat het zoveel teweeg kan brengen bij anderen en juist ook omdat God het op een geweldige manier zegent. Dus meid, fijn dat je dit ook hebt mogen beleven en ervaren. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:34
BerichtOnderwerp: Zou je nog kinderen willen?

CHATULIEM619 schreef:
Misschien lees ik die vraag anders. Ik lees niks over kinderen van een ander, maar van jezelf. En eerlijk gezegd, zit ik daar niet op de wachten. Misschien moet je een nieuw topic maken, hoe ga je om met de kinderen van een ander? Dat is iets heel anders nl.

De vraag zoals Thomas die aan het begin stelde was iets breder Chat. Daarbij wordt niet alleen ingegaan op de vraag of je nog kinderen van jezelf (en jou (nieuwe) partner wil, maar ook op de vraag of kinderen van een eventuele toekomstige partner welkom zijn. Op die vraag heb ik in eerste instantie gereageerd en uiteindelijk is de discussie een beetje een andere kant op gegaan. Dus nu back on topic: Zou je nog kinderen willen? En die vraag mag je dus breed benaderen: het gaat niet alleen om het zelf krijgen van kinderen, maar ook om het verwelkomen van andermans kinderen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 17:28

CROSSROAD317 schreef:
Ziek dus Zieke smiley Zieke smiley (zal wel door de dubbelfris komen) of toch de griep ...

Ha ha ha.. fijn dat je weer boven water bent Cross.. enne.. beterschap Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 16:53

MARYLIEN613 schreef:
Boosheid op God heeft volgens mij absoluut niets te maken met een verkeerd Godsbeeld.
Ik ben al boos geweest op God, ben al opstandig geweest, maar het komt altijd goed in mijn relatie met God, dat voel ik in mijn hart en dat weet ik gewoon. Het is gewoon een kwestie van eerlijk te zijn en te blijven tegenover God. God aanvaardt mij als mens met al mijn gevoelens, ook als er eens onbegrip en boosheid is. Mocht ik met mijn boosheid niet bij Hem terecht kunnen dan zou mijn relatie met Hem niet ècht en niet rechtuit zijn!
Als jij boosheid op God ziet als een verkeerd Godsbeeld, doet mij dit direct aan mijn vader denken. Die voedde ons op met een God om bang van te zijn, met een strenge God, met een God bij wie we gewoon onszelf niet mochten zijn! De relatie tussen ons (kinderen) en mijn vader heeft hierdoor veel waardevols verloren, hij heeft er veel moeten voor inboeten. Maar ook kreeg ik hierdoor gewoon een afkeer van het geloof!
Het is pas nadat ik de God van Liefde leerde kennen, dat ik Hem kon aanvaarden in mijn leven en dat ik van Hem kon houden!
God weet hoe ik ben, Hij heeft mij zelfs na mijn boosheid nog nooit in de steek gelaten!

Mooi gezegd Marylien.. da's in feite ook wat ik bedoel en voel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 16:51

HERMAN388 schreef:
Niet vergeten broeder des Heeren,

Dat zijn de tekenen voor de wederkomst van de Heere Jezus Christus
Waakt en bidt opdat gij niet in de verzoeking komt
Jij moet ook bekeert worden
We zijn niet beter dan Japanners

Idd Herman, ik denk dat ook dat het tekenen zijn van de eindtijd.. maar ben toch ook wel een beetje benieuwd naar de reactie van David.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:48

DAVID923 schreef:
Verbaasd ben ik over sommige christelijke reacties over de ramp in japan.
mensen zien vaak niet in dat dit niet was gebeurd zonder Gods toestemming. sterker nog, toedoen.

'Geschiedt er een ramp in de stad, zonder dat de Here die bewerkt?'

laten we bidden voor de broeders en zusters in japan, en dat de rest zich mag bekeren en God zal vinden.

luc 13:
En Hij antwoordde en zeide tot hen: Meent gij, dat deze Galileeërs groter zondaars waren dan alle andere Galileeërs, omdat zij dit lot hebben ondergaan? 3 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen. 4 Of meent gij, dat die achttien, op wie de toren bij Siloam viel en die erdoor gedood werden, schuldiger waren dan alle andere mensen, die in Jeruzalem wonen? 5 Neen, zeg Ik u, maar als gij u niet bekeert, zult gij allen evenzo omkomen.

Zondag 10
Vraag 27: Wat verstaat u onder Gods voorzienigheid?

Antwoord:
De almachtige en tegenwoordige kracht van God1, waardoor Hij hemel en aarde, met alle schepselen, als met zijn hand in stand houdt en zó regeert2, dat loof en gras, regen en droogte3, vruchtbare en onvruchtbare jaren, eten en drinken, gezondheid en ziekte, rijkdom en armoede en alle dingen4, niet bij toeval, maar uit zijn vaderhand ons ten deel vallen5.

1 Ps. 94: 9, 10; Jes. 29: 15, 16; Jer. 23: 23, 24; Ezech. 8: 12; Matt. 17: 27; Hand. 17:25-28. 2 Hebr. 1:3. 3 Jer. 5:24; Hand. 14: 17. 4 Spr. 22:2; Joh. 9:3. 5 Spr. 16:33; Matt. 10:29.

Vraag 28: Waarom is het voor ons belangrijk te weten dat God alles geschapen heeft en nog door zijn voorzienigheid in stand houdt?

Antwoord:
Om in alle tegenspoed geduldig1, in voorspoed dankbaar te zijn2 en voor de toekomst dit vaste vertrouwen te hebben in onze trouwe God en Vader, dat geen schepsel ons van zijn liefde scheiden zal3. Want alle schepselen zijn zo in zijn hand, dat zij zich tegen zijn wil niet roeren of bewegen kunnen4.

1 Job 1:21, 22; Ps. 39:10; Rom. 5: 3,4; Jak. 1:3. 2 Deut. 8:10; 1 Tess. 5:18. 3 Ps. 55:23; Rom. 5:4,5; Rom. 8:38, 39. 4 Job 1:12; Job 2:6; Spr. 21:1; Hand. 17:25-28.

David, het wordt me niet helemaal duidelijk wat je hiermee wilt zeggen. Ik snap wat je bedoeld met de voorzienigheid en ja ik realiseer me heel goed dat God bij machte was geweest om die ramp in Japan te voorkomen.... Wat me niet duidelijk wordt is in hoeverre jij van mening bent dat dit iets zegt over de mensen in Japan of de andere getroffen gebieden.. Ik denk niet dat het aan ons is om daar een uitspraak over te doen. Er zullen daar ook echt wel christenen gewoond hebben die omgekomen zijn.. wat maakt ons beter dan hen?

In mijn beleving is dit eerder weer één van de vele tekenen dat onze schepping in barensnood is (zoals onze voorganger het vanmorgen weer zo mooi zei), maar zegt dit niet iets over de mensen in de getroffen gebieden.. Maar goed, misschien begrijp ik niet goed wat jij probeert te zeggen... Corrigeer me dan vooral of vul me aan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:22

DAVID923 schreef:
boosheid op God komt vaak door een verkeerd Gods beeld, of de gedachte dat God ons iets schuldig is.

voorbeeld: als men gelooft dat lichamelijke genezing een recht is bij ziekte.
of dat natuurrampen van satan komen (zie japan, en mijn blog daar over)
en nog meer voorbeelden zijn er te noemen.

een boek als job lezen of romeinen 9 is dan goed.

Ben ik niet met je eens David. Voor mij is God mijn allerbeste vriend, degene die dag in dag uit naar mij omkijkt en ontzettend veel van mij houdt. Soms kunnen er dingen gebeuren die ik niet begrijp, die me pijn doen of verdrietig maken of inderdaad ook boos maken. Want ja, ik weet dat God almachtig is en het dus ook had kan voorkomen. Natuurlijk besef ik dan ook wel dat God het uiteindelijk ten goede zal keren. Dat heb ik al zo vaak aan den lijve mogen ondervinden. Mijn relatie met God is echter wel zo dat ik weet dat ik ook dat ik met mijn boosheid en mijn onbegrip bij Hem mag komen. Per slot van rekening kunnen goede vrienden alles met elkaar delen en dus juist niet alleen de leuke dingen, waar je als mens blij of gelukkig van wordt. Het feit dat ik met al mijn emoties naar God toe mag gaan, dat ik dit bij hem kwijt kan, leidt er ook toe dat ik me weer rustig ga voelen, dat ik nieuwe kracht krijg. Mijn gevoelens van boosheid hebben dan ook absoluut niet te maken met een verkeerd Godsbeeld of de gedachte dat God mij iiets schuldig is, maar juist met oprechtheid over de emoties die boven kunnen komen... en die ik dus ook met Hem deel zonder Hem daarbij iets te verwijten.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 15:02
BerichtOnderwerp: Zou je nog kinderen willen?

LEONARD480 schreef:
Nou gaat mij niet over of ik er wel of niet me eens ben, want mijn ervaring is in deze te beperkt en ga voornamelijk af van mij beleving of wat er om me heen gebeurt. Maar ik denk ook als niet biologische ouder je van grote waarde zou kunnen zijn en het ligt er maar net aan hoe de niet biologische ouder en het kind in kwestie met elkaar omgaan. Denk dat het belangrijkste is dat de partners één lijn vormen tegenover het kind.

Dat ben ik wel met je eens Leonard, want dat geldt in alle gevallen. De praktijk wijst echter wel uit dat het niet altijd makkelijk is, noch voor ouders die bij elkaar blijven, maar ook zeker niet voor ouders die uit elkaar gaan. Als daar dan nog weer nieuwe partners bij komen wordt het alleen maar verwarrender, want ook die hebben weer hun eigen ideeën over de opvoeding.. Ik denk dus dat je niet moet onderschatten wat er gebeurd als je probeert in te voegen in iets wat al geruime tijd een een-ouder-gezin is.

Een nieuwkomer wordt niet per definitie zomaar geaccepteerd als iemand die ook gezag probeert uit te oefenen. Je hebt vast ook wel eens gehoord van kinderen die zeggen: "waar bemoei jij je mee, je bent mijn vader niet" (of andersom). En daarmee zeg ik niet dat je als niet-biologische ouder niet van waarde kunt zijn, noch dat je niet geaccepteerd zult worden. Ik ben echter wel van mening dat je het niet moet onderschatten of idealiseren op grond van wat je van anderen hoort.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:47

LEONARD480 schreef:
Ik zo me ook zorgen maken hoor lisa.....maar ja laten we even het positief benaderen.......of de dames gaan even op de koffie/thee bij Cross

Moeten ze wel zijn adres hebben... Ach Cross komt wel weer boven water, die loopt echt niet in zeven sloten tegelijk Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:45
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARIJAN072 schreef:
Here I Am - Delerious

http://www.youtube.com/watch?v=O_xdxez8rkw&feature=related

Idd een prachtig lied Marijan waar wij (ik en mijn dochter) hele bijzondere herinneringen aan hebben. Zij heeft dit met haar klas gezongen en op CD opgenomen voor de zus van het klasgenootje dat in februari 2009 is overleden. Samen zijn we naar de herdenkingsdienst van die zus van dat klasgenootje geweest, ondanks al mijn weerstand om naar die kerk te gaan. En uitgerekend daar heb ik de bijzondere relatie die ik als kind met God had hervonden.

En nu?
http://www.youtube.com/watch?v=F057VCXk4go

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 13 maart 2011, 16:53
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:15
BerichtOnderwerp: Mama, `k wil een man hé!

MARIJAN072 schreef:
In de tijd dat ik 'm plaatste werkte hij nog wel Twijfelende smiley , maar dat is al heel lang geleden. Knipoog smiley

By the way, over niveau gesproken Beun. Smiley met dichtgeplakte mond

Tja meid, kan gebeuren. Misschien kun je een filmpje op yu tube vinden met hetzelfde lied en dat opnieuw plaatsen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610 (56)

BerichtGeplaatst: zondag 13 maart 2011, 14:13
BerichtOnderwerp: Mama, `k wil een man hé!

HERMINA461 schreef:
Dit is mijn lievelingslied,en was het ook van mijn man.

Ik weet niet of het hier thuis hoort,maar dat merk ik wel.

Lichtstad met uw paarlen poorten.

]http://www.youtube.com/watch?v=XDwtEadnIX8

Voortaan ff de link selecteren en op URL klikken Herminna.. en ik heb het gecontroleerd: dit filmpje is (nog niet) door you tube geblokkeerd Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op zondag 13 maart 2011, 14:14
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LISA610
Ga naar pagina Vorige 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 ... 44 Volgende
Pagina 26 van 44