ChristianMatch

Forum

Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 ... 47 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 13:39
BerichtOnderwerp: Bindingsangst

[quote=CHATULIEM619] Het is toch ook de vraag: kan ik de ander gelukkig maken? En als je weet dat je beiden elkaar alleen maar in de haren vliegt, of elkaar niet echt begrijpt, dan kun je er m.i. beter niet aan beginnen.[quote]

Ik denk dat wanneer iemand de "ware liefde" in zijn hart heeft gegrafeerd, toe in staat is om een ander gelukkig te maken en vooral om van iemand te kunnen houden.

1Co 13:1 Al ware het, dat ik de talen der mensen en der engelen sprak, en de liefde niet had, zo ware ik een klinkend metaal, of luidende schel geworden.
1Co 13:2 En al ware het dat ik de gave der profetie had, en wist al de verborgenheden en al de wetenschap; en al ware het, dat ik al het geloof had, zodat ik bergen verzette, en de liefde niet had, zo ware ik niets.
1Co 13:3 En al ware het, dat ik al mijn goederen tot onderhoud der armen uitdeelde, en al ware het, dat ik mijn lichaam overgaf, opdat ik verbrand zou worden, en had de liefde niet, zo zou het mij geen nuttigheid geven.
1Co 13:4 De liefde is lankmoedig, zij is goedertieren; de liefde is niet afgunstig; de liefde handelt niet lichtvaardiglijk, zij is niet opgeblazen;
1Co 13:5 Zij handelt niet ongeschiktelijk, zij zoekt zichzelve niet, zij wordt niet verbitterd, zij denkt geen kwaad;
1Co 13:6 Zij verblijdt zich niet in de ongerechtigheid, maar zij verblijdt zich in de waarheid;
1Co 13:7 Zij bedekt alle dingen, zij gelooft alle dingen, zij hoopt alle dingen, zij verdraagt alle dingen.
1Co 13:8 De liefde vergaat nimmermeer
; maar hetzij profetieen, zij zullen te niet gedaan worden; hetzij talen, zij zullen ophouden; hetzij kennis, zij zal te niet gedaan worden.

1Co 13:12 Want wij zien nu door een spiegel in een duistere rede, maar alsdan zullen wij zien aangezicht tot aangezicht; nu ken ik ten dele, maar alsdan zal ik kennen, gelijk ook ik gekend ben.
1Co 13:13 En nu blijft geloof, hoop en liefde, deze drie; doch de meeste van deze is de liefde.

Het begint bij je zelf, tevens is het een strijd om het vast te houden.
Het is net wat Hannah zegt: ik ken zelf mensen met borderline, waar ik veel van houd......

Dat is heel bijzonder wanneer iemand dat kan zeggen en het ook doet....

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 17 december 2010, 13:45
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 13:07
BerichtOnderwerp: De 'hemel' saai ?

AREND003 schreef:
Nog steeds zoekend! Is daar iets mis mee?

Nee, je reist van oost naar west en niks gevonden....je reist in cirkels....

Doe eens goeie koers correctie hetzij naar het zuiden of naar het noorden.
Dan kom je altijd ergens uit op den duur.....

Laatst aangepast door
MAR907
op vrijdag 17 december 2010, 13:09
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 december 2010, 11:53

LEANNE226 schreef:
Klinkt allemaal meer als verlatingsangst hoor Knipoog smiley

In dat weekje wilde hij mij door en door leren kennen.......sure Gefrustreerde smiley

Dat klinkt als doorgrondangst.... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 12:53

CHATULIEM619 schreef:
Maar als je van tevoren weet, wat je te wachten staat, ben je nog in staat om te beslissen of je aan dit avontuur wilt beginnen. Veel mensen zien dat nog met de bril van idealisme, maar bindingsangst/verlatingsangst is niet zomaar weg door liefde. En genezing van deze angst is niet alleen door het geven van vertrouwen. En stel, je liefje wil je niet meer vertrouwen....
Wat ik zelf ervaren heb, is dat het heel moeilijk is om duidelijk te maken dat er mensen zijn, die wel te vertrouwen zijn. Want het negatieve beeld over anderen wordt alleeen maar bevestigd en de positieve kanten van de ander worden aan de kant gezet. In mijn geval was het een neergaande spiraal, die ik niet kon doorbreken. Het gevolg was, dat ik volledig geïsoleerd raakte van mijn vrienden.
Ik denk dat bindingsangst en verlatingsangst samen gaan. Aan de ene kant kan ze zich niet aan je binden, maar ze is jaloers op de anderen, omdat ze dan bang is, je te moeten delen. En ik moet zeggen, dat is heel heftig en zwaar.....

Liefde geneest niet, ben ik met je eens. Liefde verzacht wel....en maakt het verdraagzaam...
Het maakt in principe niet uit wat er aan de hand is, het is hoe ga je er zelf mee om, wil je ervoor inzetten. Die keuze heb ik ook moeten doen voor mijn trouwen, terwijl anderen zeiden om de relatie te verbreken en dat is altijd zo gebleven in ons huwelijk.
Vroeg ik om hulp of gesprekken in mijn eigen omgeving? Het enigste dat er dan gezegd wordt: ga maar scheiden dan is het probleem opgelost...
Alleen doen lukt ook niet....
De krachtbron die ik zelf ondervonden heb is het geloof....
Een pesoonlijke relatie hebben met God, helpt vaak om een negatieve spiraal in een relatie weer de goeie kant op te krijgen. In sommige gevallen is hulp van buiten af ook heel ondersteunend.
Het moet dan wel zo zijn dat je er samen er ook achterstaat en het ook erkennen wil.

Zelf heb ik ervoor gekozen om niet weer voor de tweede keer te kiezen voor een huwelijk met iemand met dit soort problemen....
Dat kan ik niet meer aan...

Ik denk dat bindingsangst voort komt uit verlatingsangst die ontstaan is in de kinderen jaren van iemand.
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 01:00

CHATULIEM619 schreef:
Mijn conclusie blijft echter staan. Als je een nieuwe relatie zoekt, begin dan maar niet met iemand met bindingsangst. Om een relatie te beginnen moet je zelf toch wel een beetje stabiel in het leven staan. Ik vind dat er heel veel begrip is voor de gene met bindingsangst, maar dat er in de praktijk heel moeilijk mee te leven valt. Vooral als men ontkent dat er sprake is van bindingsangst, is er ook geen kans op het verwerken van het verleden..
Combineer dat met borderline of ADHD, dan heb je toch wel een grote last te dragen en ik vraag me gewoon af of je daar nu aan moet beginnen.

Chat jij snap er niks van.....
Bindingsangst heeft te maken met vertrouwen hebben in een ander en die worden telkens vernietigd door de realiteit omdat voor hun er personen zijn die niet waar maken wat zij zeggen....... Twijfelende smiley

Zelf heb ik ervaren ondanks een onstabiele relatie, dat " ware liefde overwint alles".....

Juist bij bordeline en ADHD gaat dat heel diep....

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 16 december 2010, 01:18
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 00:57

ZINGA672 schreef:
Je vergeet de gewelddadigheid waar sommigen toe in staat zijn. Kindermishandeling, krijsen en schreeuwen, huis 'verbouwen' en het hele gezin trachten te vermoorden als ze hun zin niet krijgen. Manipulatie, intimidatie en slachtoffergedrag.

Voor mij geen borderliner. Never.

Heb er 18 jaar mee geleeft Zinga. maar niet in die exstreme situatie welke jij omschrijft....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 00:13
BerichtOnderwerp: we lopen tegen het einde....

ALOUS961 schreef:
Hoop dat mijn match echt wakker wordt...grijns...
Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Zou het ook andersom kunnen zijn????????????

Misschien is jouw match allang wakker maar slaap jij nog Mar...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

hahaha Clown smiley Dan wordt het tijd dat deze mij wakker maakt..... Lachende smiley Slapende smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op donderdag 16 december 2010, 00:28
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 december 2010, 00:10
BerichtOnderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???

ALISSA764 schreef:
Ik ben het met je eens dat God dezelfde is, zowel in het OT als in het NT. Toch is er een groot verschil. God heeft in het OT de wet aan mensen gegeven om ze te laten beseffen dat ze zelf nooit de lat van God kunnen halen. Voor die tijd dachten mensen dat ze het zelf wel goed deden en dat ze God niet zozeer nodig hadden. De wet die God toen ingesteld heeft was er voor bedoeld om je als mens in te laten zien hoe zondig je eigenlijk bent. Want Gods lat is altijd hoger dan haalbaar is voor de mens op eigen kracht. Niemand kon alle facetten vd wet houden en er staat geschreven dat als je je aan 1 ding niet kunt houden, dan dat niets meer telt. Inmiddels is het ons ook allemaal duidelijk dat we de maatstaf die de wet vh OT neerlegt niet kunnen houden. We kunnen zelf niets doen om Gods gunst te verdienen. Daarom heeft God de Here Jezus gestuurd en Hij is aan het kruis bezweken onder onze zonden. Alleen door dat in genade aan te nemen, zijn we weer in staat om bij God te komen. God kijkt naar ons door de Here Jezus en ziet ons daardoor vlekkeloos staan. Hierdoor kunnen wij nu weer een echte relatie met God hebben en dicht bij Hem komen. Als we dat doen (wat de bedoeling is vh offer van Jezus), dan geeft het ons geen vrijbrief om er maar op los te leven. Want de Heilige Geest gaat je dan sturen van binnenuit. Gods wil legt Hij in je hart, mits je je op Hem richt.

In het kader van scheiden betekent dit voor mij dat ik zeker weet dat dit niet hoort bij het originele doel van God met het huwelijk. Hoe het ideaal zou moeten zijn, is hetzelfde als de beschrijving vd bruid en de bruidegom: de kerk en Jezus. Maar dat beeld is nu helaas slechts een streven doordat er zonde in de wereld is gekomen. Omdat mensen niet 100% volgens Gods manier met elkaar omgaan, zijn scheidingen realiteit geworden. Niet Gods doel, en dus zonde, maar ook iets dat onder het grote offer van Jezus valt in mijn ogen. Ik heb vergeving gevraagd en weet dat God het me vergeven heeft. Mijn scheiding is ook aan het kruis gegaan en mijn schuld weggenomen. Daarom mag ik ook nu weer heel dicht bij God leven, want deze zonde is weggenomen! En vanuit mijn leven dicht bij God, mag ik weten dat ik overnieuw mag beginnen. Maar wel vanuit mijn verlangen om dichtbij God te leven en van daaruit mijn toekomstkeuzes te maken. Ik zie dat de deur naar een nieuwe relatie/huwelijk niet dicht is gegooid, want ik heb mij bekeerd van hetgeen dat fout is gegaan en God heeft mij door de Here Jezus heen alles vergeven. Ik ben geliefd en mag opnieuw beginnen, wat heerlijk!!

Je raakt precies de kern aan.
In OT was het ook normaal dat men na bezef van zonden naar de Tempel ging om zich weer te verzoenen met God. Ook daar was de "wasvat" voor dat we nu kennen als de "doop"...
De kerk leert dat iemand een keer zich hoeft te laten dopen (wassen).
Waarom niet vaker???
Douchen doe je toch ook niet een keer in je leven????

Het is belangrijk om jezelf telkens rein te houden met het bloed van de Here Jezus...
Ook in relatie's....
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 23:58

BART817 schreef:
SUSANNAH475 schreef:
Bovendien... ik denk dat het eeuwige leven hier en nu al begint... ik geloof er niks van dat ik na mijn sterven in een soort niemandsland zal zijn... gelovigen zijn mijns inziens bij God... !!

{ik denk dat het eeuwige leven hier en nu al begint}
-> "Het Koninkrijk komt en is nu" zei Jezus,
maar: {gelovigen zijn mijns inziens bij God... !! } God is wel met ons,
verder klinkt t mij erg boedistisch...

precies Bart!!!!
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 23:15

CROSSROAD317 schreef:
Als je nou eerst ff een goede definitie neerzet van "borderline" ..... Denk dat het dan wat gemakkelijker praat Twijfelende smiley

Iemand met de borderline-persoonlijkheidsstoornis heeft vaak een laag gevoel van eigenwaarde en een sterke neiging tot extreme (voor)oordelen. In relaties met vrienden en/of partner is het vaak alles of niets, vaak eerst alles en daarna plotseling niets.

Het lage gevoel van eigenwaarde leidt soms tot zelfbeschadigend gedrag (automutilatie, bijv. zichzelf bewust snijden of branden), soms ook in combinatie met manipulatie, maar sommige Borderline-patiënten proberen hun onzekerheid te overschreeuwen door provocerend gedrag, waarbij je juist geen onzekerheid zou verwachten.

Soms treedt er dissociatie op: mensen met borderline kunnen af en toe even heen zijn, voor een bepaalde tijd niet meer in de realiteit. Het lijkt dan alsof zij zichzelf in een film zien acteren. Dissociatie is een vluchtmechanisme om de emoties onder controle te houden. Het treedt meestal op als de stress teveel wordt.

Veel borderliners leven met de angst om verlaten te worden (ook als hiervan reëel geen sprake is). Zelfs in een groep mensen kunnen ze zich eenzaam voelen.

Borderline-persoonlijkheidsstoornissen kunnen ook samen gaan met kortdurende psychoses (enige uren).

Zoiets cross? Verder is op het internet genoeg over te vinden...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 15 december 2010, 00:02

SUSANNAH475 schreef:
Bovendien... ik denk dat het eeuwige leven hier en nu al begint... ik geloof er niks van dat ik na mijn sterven in een soort niemandsland zal zijn... gelovigen zijn mijns inziens bij God... !!

Wat ik van Gods inziens weet is het volgende:

1Jn 2:16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.

Rev 20:12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken.

Rev 20:15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.

Rev 21:27 En in haar zal niet inkomen iets, dat ontreinigt, en gruwelijkheid doet, en leugen spreekt; maar die geschreven zijn in het boek des levens des Lams.

Volgens mij gaat het om het inziens van de Here Jezus (de schepper) zelf.......

Laatst aangepast door
MAR907
op woensdag 15 december 2010, 00:03
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 23:30
BerichtOnderwerp: we lopen tegen het einde....

Ik heb ook een leuke tijd gehad....
In begin van dit jaar leerde ik iemand kennen waarbij we samen van kunnen zeggen dat we een perfecte date hebben gehad....
Daarna ook zeker een leuke tijd hebben ervaren met de kids....

Toch was het niet de match die er zou moeten zijn, helaas.
Voor mij was het wel dat er meerdere personen een wegwijzing is geweest in mijn verdere leven door de contacten voortkomend uit CM....

Ook God spreekt door meerdere personen heen via een datingsite als CM....
En er zijn zeker ook positieve mensen op deze site zoals ik het ervaren heb...
Het valt niet altijd mee wanneer men alleen is, zeker in de komende dagen...
Maar er is een die nimmer meer ons verlaat en dat is de Here Jezus....
Ik wens ook een ieder een gezegende kerstdagen en een voorspoedig nieuw jaar....

Hoop dat mijn match echt wakker wordt...grijns...

Shalom voor het komend jaar..... Knipoog smiley Knipoog smiley Knipoog smiley Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 23:11

[quote=ALOUS961]Is aardappels rooien ook goed Smiley die vol vragen zit grijns

Zeg hellemaal amen op je reactie....

Het huis en het gebied (oppervlakte, zonder hyphotheek) dat God ons geeft, daar mogen we als koningen leven.....het voorziet ons van dagelijks eten en behoefte......

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 23:15
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 22:47

HENK710 schreef:
Jezus gaf juist geen direct antwoord op de vraag "wie is mijn naaste?" Hij geeft de vraag een draai door te vragen "wie is de naaste geweest?" En dan gaat Hij in op het antwoord van de schriftgeleerde, namelijk het barmhartigheidsaspect. Want dat wordt er door de schriftgeleerde ingelegd...omdat hij het woord samaritaan niet in zijn mond wenst te nemen vanuit de verhoudingen tussen joden en samaritanen. Als de man dan aangeeft dat degene die barmhartigheid bewezen heeft de naaste is, geeft Jezus aan dat dit de juiste houding is...waarmee hij dus eigenlijk aangeeft dat de eerdere vraagstelling niet deugde en dat het in je geloofsleven aankomt op daden en niet enkel mooie woorden (zoals in het verhaal blijkt uit de voorbeelden van de priester en de leviet). De naaste moet je niet in een ander zoeken, maar in jezelf: het gaat om jouw houding naar de ander toe....

Het eerder aangehaalde stuk uit Lucas 6 geeft daarin zelfs dat mooie stuk aan om je vijanden lief te hebben. Dat was voor de mensen toen, maar ook nu nog vaak genoeg, een verrassende boodschap. Heb je boze buurman lief, aldus spreekt Jezus ook tot jou, Mar! Knipoog smiley

Natuurlijk Henk..... Knipoog smiley

In deze gelijkenis zit nog veel meer dan je denkt. Ook de wet en de profeten die de wetgeleerde kende speelt hierin een rol, ook voor ons in deze tijd....
Wij leren in de kerken dat de geboden van God voor de joden was en niet voor ons.....
Ik hou de Sabbath omdat het nog steeds van belang is voor God, omdat ook van mij verwacht wordt door God om naar zijjn geboden te leven (ben daardooor los van de kerk).
Ik kan heel diep gaan, maar is niet voor iedereen bestemd...
Ik laat het hierbij... de Here Jezus staat voor mij centraal in het leven....juist wanneer ik Hem nodig ben.... Lachende smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 22:11

HENK710 schreef:
Ook die boze buurman kan je naaste zijn, Mar. Het geheim van de gelijkenis van de barmhartige samaritaan zit hem namelijk in het omdraaien van de vraag die gesteld wordt. De vraag die Jezus kreeg was: "wie is mijn naaste?" Jezus maakte hier met zijn verhaal van: "voor wie ben jij naaste?"

Enkel mensen die jou barmhartigheid betonen als je naaste zien is kortzichtig, zo wordt elders in de bijbel duidelijk:

We hadden over "NAASTE" Henk, en daar gaf de Here Jezus antwoord op....
Je hebt nu over op barmhartig zijn....

Dat kan zo alleen iemand zijn, die ervaren heeft dat de Here Jezus barmhartig en zijn naaste is...

Trouwens ik heb nog niet een boze buurman meegemaakt die barmhartig is.... of mijn buurman is een opblaaspop.... grijns.... Smiley met dichtgeplakte mond Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 22:28
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:58

HENK710 schreef:
Nogmaals Mar, was jij erbij dat je exact weet hoe hij de woorden sprak inclusief intonnatie en dergelijke? Want alleen dan weet je met zekerheid te zeggen waar die eventuele komma zou moeten staan. Tot die tijd blijven beide opties open...

...en doen ze er beiden eigenlijk niet toe voor de kern van de eigenlijke evangelieboodschap en de doorwerking ervan in ons leven!

Ik was er niet bij...
Het is wel opgeschreven, zoek diegene en/hetgeen waar het op geschreven is.....
Geschiedenis doet wonderen en openbaart een hoop...
Vandaar dat geschiedenis ook uit de schoolbanken gehaald is op de scholen en in de kerken al in het verleden.....

Wie zoekt zal vinden..... Knipoog smiley
Het antwoord is al gegeven door mij...

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 22:04
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:47

HENK710 schreef:
Belangrijkste vraag is niet wie is mijn naaste, maar voor wie ben ik naaste!

Nog niet hellemaal begrepen denk ik..

De wetgeleerde gaf het antwoordt: "diegene die barmhartig is" deze is de naaste....
Een boze burman is niet mijn naaste....
Wel een buurman die mij barmhartigheid toont....dan is hij mijn naaste....

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 21:47
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:43

HENK710 schreef:
Nee Mar, dat was nu juist het punt van gesprek...

Nou dan stel ik jou de vraag: welke evangelie bracht de Here Jezus dan????
Wat zegt Hij zelf???
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:40

HENK710 schreef:
Als jij niet op haar pad komt op dat moment, kan zij je er ook niet uithalen Knipoog smiley

Het is geen mensen werk....
Vertrouw op God die kan inderdaad door anderen spreken....
Daar ben ik mee eens...

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 21:41
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:39

HENK710 schreef:
Zien ze het werkelijk als tussenstation of is dat hun manier om vanuit een beperkt begrippenkader van tijd en ruimte een en ander te proberen te beschrijven...

Maar nogmaals, echt van belang is het niet voor de uiteindelijke uitwerking van het evangelie in je dagelijkse leven!

Dat is een ander verhaal Henk...
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:33

HENK710 schreef:
Hmm het klinkt mij beetje egoistisch in de oren, ik hoef me niet druk te maken om een ander...
Volgens mij staat ook geschreven,
Heb uw naaste lief als u zelf.
Maar ik zal het wel weer verkeerd begrijpen
Does

De naaste is voor mij de Here Jezus zelf want ik lag in de goot!!!!!
Hij heeft mij weer eruit gehaald en geen (christelijk)mens, zelfs jij niet....

Dat was ook wat Hij tegen hun zij terwijl Hij voor stond.
De Joden/farizeers en saduseers begrepen het niet...

De wet geleerde gaf zelf antwoord....op de vraag wie is mijn naaste?

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 21:38
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:30

HENK710 schreef:
Als je je dan niet zo druk wenst te maken voor een ander, vanwaar dan die ware kruistocht tegen het anders uitleggen van een komma?????

Omdat je niet door hebt, dat het wel degelijk verschil maakt.....
De huidige theologie beroept zich op deze tekst van de vertaling alsof er een zogenaamde Hemel is na de dood en/of tussen station.....
Was nooit een geloof van Israel geweest.... Waarom wij dan wel????

Wat denk wat voor theoligen er door de catholisme in de kerken is gekomen??? Waar men nu dan na 2000 jaar ingelooft.

Verre van God....
nog koud nog heet....

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 21:19

HENK710 schreef:
Los van alles, maar vastgeketend aan eigen gelijk... Knipoog smiley

Nee Henk, je begrijpt het niet!!! (had trouwens deze reactie verwacht van jou)....

De Heer is mijn Herder......mij ontbreekt niets......Hij doet mij nederleggen aan grassige weiden......

Dat houd in: dat ik mij niet druk hoeft te maken voor een ander, omdat de Here Jezus, de Herder voor een ander is, en ik gewoon kan blijven grazen....
De Herder is diegene welke de ander uit de sloot haalt......niet ik....

Zo leefde Daniel ook ondanks dat zijn heer en meester meende dat hij andere leef gewoontes op na moest houden...... maar hij bleef op zijn Heer vertrouwen....
Dat is ook mijn streven.....

Het gaat niet om gelijk te hebben maar hetgeen dat God werkelijk gezegd heeft, omdat Hij mijn schepper is....

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 21:23
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:41

HENK710 schreef:
Dat maakt Hij nu al duidelijk, Mar! Zoals Tess al aangeeft: aan de uiteindelijke boodschap van het evangelie doet die komma niets!

Weet ik Henk, net zoals de geboden niet meer voor ons zijn!!!!
Die Zijn voor de joden toch???

Moeilijk he... om iemand te kennen die los van alles staat!!!

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 20:42
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:37

TESSYBEAR731 schreef:
En dan Smiley die vol vragen zit

Of de komma nou voor het woord "heden" staat of erachter, er verandert niets aan de kern van de boodschap, toch?

Maakt God je wel duidelijk eens.

Ik weet het verschil en dat is voor mij belangrijk....het zegt niks over een andere.....

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 20:39
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:22

CHATULIEM619 schreef:
Beste Mar, denk je nu echt dat God niet in staat is over Zijn Woord te waken? Dat Hij zoiets belangrijks aan de duivel overgelaten heeft?

Jawel maar het is geen massa, zoals het altijd gedacht wordt.

De bijbel leert er zijn "OVERIGEN" van de massa. Zoals Daniel dacht dat hij de enige was die niet buigde, waar later bleek dat er nog 7 duizend andere waren....welke niet zichtbaar waren......
Dezen waren door God "beschermd"......

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 20:24
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 20:09

TESSYBEAR731 schreef:
Grapjas! In elke vertaling die ik heb gezien gaat dat toch echt vandaag plaats vinden hoor Verraste, verbaasde smiley

je hebt de catholisme vertalingen gelezen!!!....
Er zijn drie hoofdtakken van vertalingen.....
De satan is geweldig want hij zorgt wel dat er een vertaling overblijft voor ons.....
Hij is tenslote de overste van deze wereld?
De christennen is die hij moet hebben om over te halen, de wereld heeft hij al...

Mij dus niet!!!! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 20:14
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:33

PIETER649 schreef:
en wat werd er ook alweer tegen de moordenaar aan het kruis gezegd....?

hint: de zin begon met HEDEN...

( of is dat woord er bij verzonnen in de statenvertaling'? )

Je leest een vertaling......
Zoek zelf maar, wat de Here werkelijk gezegd heeft...
"Ik zeg u heden, komma......."

“En hij zeide: Jezus, gedenk mijner, wanneer Gij in uw Koninkrijk komt. En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn.”

Als je schrijft: Voorwaar, Ik zeg u heden, (let op komma) gij zult met Mij in het paradijs zijn, dan geeft dit een andere betekenis dan:

Voorwaar, Ik zeg u, (komma nu op andere plaats) heden zult gij met Mij in het paradijs zijn.
Het verplaatsen van de komma brengt de tekst in overeenstemming met de rest van de Schrift.
Punten, komma’s e.d., de leestekens, zijn later toegevoegd aan de tekst en worden niet in het oorspronkelijke Griekse Nieuwe Testament gevonden.

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:10

CHATULIEM619 schreef:
Maar wat verstaan we dan precies onder volmaakt? Is dat foutloos? Stel je eens voor dat we allemaal foutloos zijn, waar is dan nog het verschil? Stel je voor dat we alles al weten, waar moeten we het dan nog over hebben? Stel je voor dat er geen pijn meer is, wie heeft dan nog troost nodig?

Precies Chatt....want dan zouden we geen mens meer zijn....

De weg naar vergeving is voor ons belangrijk....
Vandaar ook de Hemelse Tempel die neer daald op de nieuwe Hemel en aarde, welke een schaduw was in de oude testament.......en nu....

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 19:14
Naar boven

Auteur Bericht
MAR907 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 december 2010, 19:05

BART817 schreef:
o? er staat dat mensen die in die 1000 jaar zullen sterven gelden als vervloekt

(maar nog steeds offtopic)

Isa 65:20 Van daar zal niet meer wezen een zuigeling van weinig dagen, noch een oud man, die zijn dagen niet zal vervullen; want een jongeling zal sterven, honderd jaren oud zijnde, maar een zondaar, honderd jaren oud zijnde, zal vervloekt worden.
Isa 65:21 En zij zullen huizen bouwen en bewonen, en zij zullen wijngaarden planten, en derzelver vrucht eten.

Nog meer off topic

Laatst aangepast door
MAR907
op dinsdag 14 december 2010, 19:10
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MAR907
Ga naar pagina Vorige 1 ... 23 24 25 26 27 28 29 ... 47 Volgende
Pagina 26 van 47