Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 17:55
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Hey Frank, die heb je vaker gehoord hè. Ben benieuwd welke versie dit is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:40
Onderwerp: WK-gekte
|
|
|
MARIO216 schreef: | Nog even een artikeltje over het afgelopen WK:
Oberhausen.: De inktvis Paul die tijdens het WK-voetbal in Zuid-Afrika eerder dit jaar beroemd werd, is gister, in zijn West-Duitse aquarium overleden. Dit heeft het Oberhausen Sea Life Centre laten weten. Paul werd bekend door zijn voorspellingen over welk team een wedstrijd in het internationale toernooi zou gaan winnen. Het Oberhausen Sea Life Centre is diep bedroefd en moet nog bepalen hoe het afscheid van Paul neemt en waar een gedenkteken komt. Het voetbalorakel is twee jaar geworden. (dit is een normale leeftijd).
N.B. Ze schijnen een andere te nemen. |
Hmm....., heel eerlijk gezegd had ik nog nooit van dit beest gehoord. Tot gisteren. Zal wel een beetje wereldvreemd zijn. Of eh......is dit het bewijs van de WK-gekte?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 27 oktober 2010, 12:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 12:13
Onderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
|
|
|
Een duidelijk stukje. Ik denk overigens dat veel mensen uit een (behoudende) traditionele kerk, enorm zouden schrikken van zo'n dienst. Dat keuren ze bij voorbaat af. Toch denk ik wel eens dat de eerste gemeenten meer leken op een evangelische gemeente, dan op een traditionele gemeente.
Marijan, kijkt graag over kerkmuren heen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 10:10
Onderwerp: "verzuim uw onderlinge samenkomsten niet"wat moet je er mee?
|
|
|
HELEEN863 schreef: | De term 'levende bediening van het woord' heb ik ook wel eens gehoord. Maar kan God een leerpreek niet ook 'levend maken'? Ik denk niet dat je als er een leespreek is je ineens niet meer naar je eigen gemeente moet gaan en maar naar een andere gemeente moet gaan waar wel een dominee is. Ook onder leespreken is mijn plaats in mijn eigen gemeente. |
Toch kan het, al is 't misschien wat off-topic, nooit kwaad om eens te gaan luisteren in een andere gemeente (kerkgenootschap). Je kunt ook teveel aan je eigen kerk hangen. Ik vind een bezoek aan een andere gemeente alleen maar verrijkend, omdat we uiteindelijk 1 gemeente van Christus zijn. Zo leggen sommige kerken, al is dat mijn mening, de nadruk wel eens teveel op het zondebesef. Ik zeg overigens niet, dat daar niet over gepreekt mag worden hoor. Zonder dat, zouden we Jezus niet nodig hebben. Maar ik spreek nu even vanuit mijn ervaring, omdat ik als kind 'gevormd' ben (niet alleen positief) door 'zware' preken. Er moet ook genoeg ruimte zijn voor het verlossende werk van Christus, voor het Evangelie dus. En door eens naar een andere kerk te gaan, kun je ook een bredere/andere kijk krijgen. Iedere kerk legt andere accenten.
Wel vind ik het goed en fijn om bij een vaste gemeente te horen, het gemeente-zijn is ook heel mooi en belangrijk. Maar met een keertje 'shoppen', heb ik geen moeite.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 27 oktober 2010, 10:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 17:26
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
'k Had vanmiddag een teamvergadering. Op de agenda, die ik nauwelijks had gelezen ('k viel echt door de mand ), stond duidelijk vermeld dat ik moest notuleren én trakteren. 'k Had dus geen traktatie bij me, beetje dom van me. De enige troost is, dat een andere collega het laatst ook vergat. Hij trakteerde laatst op appelgebak, ik weet dus wel wat er nu van me verwacht wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 17:19
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Your wish is my command! |
Thanks, Tess!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 17:18
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Als je even terug scrolt naar de 1000e posting...(die van mij dus)...dan zie je dat daar inmiddels een linkje geplaatst is naar dat heeeeeele mooie nummer van Marijan!
Wel een beetje opletten hoor! |
Wij waren toch duidelijk genoeg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:43
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
VISSER278 schreef: | Niks om geven Leanne. Sommige mensen vinden het gewoon leuk om kritiek te geven op andermans foto. |
Ervaring mee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:37
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat vind ik een superidee van je, Tess! En dan heb ik gelukkig nog even tijd om te denken, want zover was ik nog niet. Je hoort nog van me! |
Tessybear, ik heb je inmiddels een (heerlijk zwijmel)lied (uit m'n jeugd) gemaild.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:23
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
RENSKE067 schreef: | wij zouden niet durven |
Jullie zijn een goed voorbeeld, Renske.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 23:20
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
MARIO216 schreef: | Haar tweelingzus. |
Wel lastig hoor, als je dan precies dezelfde naam hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 22:33
|
|
|
VISSER278 schreef: | Geen nagels meer over zeker? eigenschuld, moet je maar gaan fietsen. |
Fietsen In het donker
Hmm.....eerlijk is eerlijk, voor de afstand (3/4 km) hoef ik het niet te laten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:58
Onderwerp: voorziening
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Als mensen aangeven dat ze niet mee gaan omwille van het geld is dat misschien ook wel een verdoken vraag naar een uitje dat niet zo duur is. Het hoeft niet direct als zielig aanzien worden...Ergens verlangen ze misschien ook wel eens naar een echt ipv een cyber-contact. Als je niets aangeeft kan ook het bewustzijn bij de andere niet opgewekt worden.
Frank |
Zo heb ik het nog niet bekeken, maar er zit zeker wat in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:57
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Nou weet je wat...we maken een deal! Als jij nou even roept welk nummer je graag had gezien, dan zet ik em er ff tussen... Heb je toch een beetje bijgedragen aan de 1000e posting |
Dat vind ik een superidee van je, Tess! En dan heb ik gelukkig nog even tijd om te denken, want zover was ik nog niet. Je hoort nog van me!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 25 oktober 2010, 23:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:06
|
|
|
PIETER649 schreef: | Wat de reden is om niet aan een cm-uitje mee te doen is, is een prive reden. Daarom begrijp ik Chatuliem best wel. Het is ook niet leuk als iemand iets organiseerd en de grootste helft van de reacties bestaat uit mensen die melden dat ze niet meegaan omdat ze geen tijd, zin of geld hebben. Bijdragen die niet opbouwend zijn voor het onderwerp. Ik heb toevallig vanochtend een dergelijke reactie geplaatst omdat ik ook es n keer n stompzinnige reactie wou plaatsen.... maar wees eerlijk, het slaat toch nergens op? Er zitten 2000 leden op cm, zou een lekkere zooi worden als die allemaal reageren met de reden waarom ze NIET meedoen. |
Klopt, is mij ook wel eens opgevallen! Begrijp ik ook niet goed. Dan vraag je er misschien wel om, om zielig gevonden te worden.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op maandag 25 oktober 2010, 18:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 17:25
|
|
|
Vanmorgen om 7 uur, toen de wekker afliep en het nog zo donker was. Vervolgens moest ik ook nog m'n auto krabben.
De rest van de dag viel alleen maar mee, was eigenlijk wel gezellig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 17:12
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Oeps!
Ik ging uit van het 1000ste youtube nummer...(zo veel vertrouwen heb k in jullie)...foutjuh! En dan ook nog es een hele band verkassen naar een ander land, gaat lekker met me
Gelukkig heb ik afgelopen weekend mijn verjaardag gevierd en nog meer dan genoeg taart over...kom maar halen dus! |
Oef, ben te laat dus. Tja, 'k was nog op m'n werk.
Maar Tess, de 1000ste posting is je gegund hoor! Alleen een beetje jammer, dat 't geen lied was.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 23:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Nee, en ik denk dat weinig mensen dat hebben meegemaakt. En ik vind het ronduit erg om vrouwen die alleen voor hun kinderen moeten zorgen maar meteen in het hoekje van zielig neer te zetten. |
Wie heeft het over zielig??? Dat maak jij ervan. Je kunt een probleem ook bagatelliseren of doen alsof het er niet is, wat jij volgens mij doet. Dat vind ik minstens zo erg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 22:17
Onderwerp: Kees Kraaijenoord in Ede A.s. vrijdag 29 oktober
|
|
|
LIELIE304 schreef: | Het is zeker de moeite waard! Ik was er in Noordwijkerhout en in Schiedam bij, maar het is heel gaaf! Veel plezier de mensen die gaan! |
Ik was in Zwolle, echt super!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 22:14
|
|
|
VISSER278 schreef: | No .......... Ze is onderwijzeres , iedere dag om 15.30uur klaar dus tijd zat . Ook na maandag.
Sorry Marijan.........kon het ff niet laten. |
Klopt helemaal! Sterker nog, zelfs onder schooltijd kan ik - dankzij de pc op m'n bureau i.v.m. het digibord - tegenwoordig CM op. Dan moet ik natuurlijk niet vergeten de beamer uit te zetten.
Ik vergeet maar even het nakijkwerk, de voorbereiding van lessen, de vergaderingen, ouderavonden, gesprekken met ambulant begeleiders, enz.
Trouwens Visser, we zoeken nog mannen in het onderwijs. Is het een idee om je om te gaan scholen? Welkom!
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 24 oktober 2010, 22:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 22:11
|
|
|
VISSER278 schreef: | Klopt............vakantierooster maken. |
Best een hele klus hoor, om 12 weken vakantie in te plannen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 22:10
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik een beetje moeite met dit onderwerp. Het vergroot nl. de problemen van één specifieke groep en ik ben er niet van overtuigd dat die groep het nu zo slecht heeft. Er zijn voldoende mogelijkheden om goed rond te komen, vind ik. En ik ken voldoende moeders die het niet slecht hebben... |
Dat vind ik wel heel makkelijk gezegd. Veel alleenstaande moeders moeten werken (als dat laaggeschoold werk is, verdien je niet veel), om een beetje rond te kunnen komen. Daarnaast dragen ze vaak ook een groot deel van de zorg voor de kinderen. Dat is volgens mij best zwaar. En verder moet je het in deze maatschappij toch zelf redden, de bijstand is zo gul niet (meer).
Zo zullen er ook andere groepen zijn, die moeite hebben om rond te komen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 22:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar dan moet je je voorstellen dat je niet meer kan reageren op het forum Marijan? Wij hebben natuurlijk makkelijk praten maar je zal echt maar een ontzettend krap budget hebben en niets meer kunnen doen.........en dan zeggen we hier maar op het forum dat je je CM abbonnement maar op moet zeggen terwijl dat je enigste ontspanning is??? |
Heb je gelijk in Willemijn, dat ik makkelijk praten heb. Het moet heel moeilijk zijn, om van een krap budget rond te komen.
'k Zou het trouwens wel een beetje triest vinden, als iemands enigste ontspanning (is het dat wel? ) CM is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 oktober 2010, 14:28
|
|
|
PIETER649 schreef: | abo op cm kost toch ook geld? |
Het forum kan iedereen gratis lezen, toch aardig van Chris.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zondag 24 oktober 2010, 14:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 23:17
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat snap ik............maar de scholen zijn dicht. |
Daarom wil ik daar de komende week wel in dienst zijn/werken (eh.....vakantie houden ), daarna ga ik weer aan de slag in Gelderland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 23:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ja hoor , er staat hier nog een huis die nog een schilderbeurtje kan gebruiken. |
Oh..... , ik bedoelde eigenlijk op een school.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 23:07
|
|
|
VISSER278 schreef: | Moet je in Zeeland komen werken. Daar is de vakantie nu begonnen. |
Hebben ze daar niet een baantje voor me, voor een weekje dan. Lijkt mij lang genoeg.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 23 oktober 2010, 23:00
|
|