Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 17:05
Onderwerp: Het oog van de man.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | De discussie gaat m.i. niet om het plaatsen van de foto. Het gaat in dit topic om het oog van de man. Je noemt de stelling van Cross vol zitten met cliche's. Mijn stelling is dat je wel degelijk rekening houdt met het oog van de man, wat ook logisch is. En dat je juist daarom geen foto plaatst. Ik vraag me af hoe diep zoiets zit. Ik vind dat vrouwen vaak extra hun best doen op hun werk er knap uit te zien. Waarom, omdat ze netjes willen zijn, of omdat ze rekening houden met het oog van de man? Ik ken vrouwen die keurig in rok en panties naar hun werk gaan, terwijl ze in vrije tijd in een spijkerbroek lopen. Bovendien wordt het ook gebruikt als inzet bij het zakendoen. Sommige vrouwen weten dat ze als ze zich aantrekkelijk kleden meer dingen kunnen verkopen. En dat gaat verder dan alleen maar netjes er uit zien. Vrouwen gebruiken net zo goed het oog van de man als het hun uitkomt. |
Wij zetten er zelfs nog een extra bril bij op Chatuliem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 15:19
Onderwerp: Maandag 12 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Maandag 12 april:
VOEL JE NOOIT ONGESCHIKT!
Gehoorzaam mijn bevelen, het zijn de sporten van de ladder, die naar het beoogde doel voert, maar blijf bovenal kalm en onwankelbaar.
Ga terug in de stilte om deze kalmte te herkrijgen, als je die ook maar een ogenblik kwijt bent, hierdoor bereik je meer dan met een hele dag werken.
Blijf tot elke prijs kalm, je kunt niemand helpen als je gejaagd bent.
IK je Heer, bekijk de dingen anders dan de mensen.
Voel je nooit ongeschikt voor welke taak ook, alle werk wordt hier tot stand gebracht door Mijn Geest en deze kan door de ootmoedigste en nederigste heenstromen.
Er is alleen een kanaal voor nodig, dat niet geblokkeerd is, bevrijd je van het eigen - ik en alles is in orde.
Bid over alles, maar concentreer je op een paar dingen tot die verhoord zijn.
IK waak over je, je zult kracht ontvangen voor je taak van elke dag, voor elk uur.
Bij jou ligt de fout, de zonde, als je daar geen aanspraak op maakt en als je dientengevolge faalt bij gebrek aan kracht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 23:13
Onderwerp: Zondag 11 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Maandag 26 aprilMaandag 26 april:
VOLBRENG ALLES!
Er zal geen grens zijn aan wat je kunt volbrengen, realiseer je dat. Geef nooit èèn taak op, omdat die boven je kracht zou gaan, en laat ook geen gedachte van die aard toe, tenzij je ziet, dat het niet MIJN wil was, dat je die taak op je nam, dit gebied IK je. Denk aan het nietige scheutje van het sneeuwklokje in de harde grond. Het is er zelfs niet zeker van, dat het door het zonlicht en de warmte zal worden begroet als het zich moeizaam een weg naar de oppervlakte heeft gebaand, wat lijkt die taak zijn kracht te boven te gaan. Maar de innerlijke levensdrang in het bolletje stuwt het omhoog; die volbrengt deze taak. Het KONINKRIJK der hemelen is hieraan gelijk.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op maandag 26 april 2010, 23:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 22:45
Onderwerp: Zaterdag 10 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Zaterdag 10 april:
ZACHTMOEDIG TEN OPZICHTE VAN ALLEN!
Heb lief en lach, maak je wereld zo gelukkig mogelijk om in te leven, heb lief en wees blij,
al zijn de dagen grauw, voor Mijn dicipelen zijn er zowel woestijn - dagen als bergen der
verheerlijking, maar in beide gevallen is het van belang, dat men volhardend en trouw
zijn plicht doet.
Wees zachtmoedig ten opzichte van allen, probeer het hart te zien, zoals IK dat zie, probeer
de pijn en de moeilijkheden van de ander te leren kennen, zoals IK die ken.
Probeer, voordat je iemand iets vraagt, of iemand iets zegt, Mij te vragen om als tolk
te fungeren tussen jou en die ander.
Leef geheel in de geest van gebed, door met Mij te spreken, vind je rust voor je ziel.
Eenvoudige taken, die men trouw blijft volbrengen, worden dienovereenkomstig
beloond en zijn mozaìèken in de weg naar succes.
Heet allen, die hier komen, welkom.
Ik heb je lief.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 april 2010, 22:49
Onderwerp: Vrijdag 9 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Vrijdag 9 april:
EEN GOUDEN GELEGENHEID!
IK ben je Leidsman, je zult kracht en hulp ontvangen, vertrouw slechts geheel op Mij. Vrees niet, IK ben altijd meer bereid tot luisteren dan jullie bereid zijn tot vragen, wandel in mijn wegen en weet dat er hulp zal komen, de verlegenheden van de mens zijn Gods gelegenheden. IK houd ervan om te helpen en te redden. GOD geeft de mens in zijn nood een gouden gelegenheid om uitdrukking te geven aan zijn geloof, die uiting van geloof is alles wat God nodig heeft om Zijn macht te manifesteren. Geloof is de sleutel, die de voorraadkamers van Gods hulp- bronnen ontsluit. Jullie, die Mij zo trouw dienen, verlangen naar volmaaktheid en zien je bittere mislukkingen. Maar IK zie je geloof en zoals een moeder het groezelige, onvolkomen werk van haar kind opneemt en het uit innige liefde uitstekend noemt, zo neem IK je armzalig geloof en kroon het met volmaaktheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 19:53
Onderwerp: gebed voor mijn vader
|
|
|
MARY052 schreef: | Heel veel sterkte lieve Robbe. |
Jammer, dat wij niks meer van Lilian horen, hoe het met haar vader gaat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 18:49
Onderwerp: Wie ben je?
|
|
|
Ja, prachtig lied hè, bedankt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:18
Onderwerp: zeilmeisje
|
|
|
HENRIETTE258 schreef: | Die Laura krijgt veel te veel aandacht in de media. |
Ze wil haar zin doordrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 14:11
Onderwerp: gebed voor mijn vader
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Vorig jaar heb ik gebed gevraagt voor mijn vader nu in dit nieuwe jaar gaat het nog steeds niet hoed met hem... en is hij weer verscheidene keren in het ziekenhuis geweest.... Helaas weten ze nu nog steeds niet wat er precies aan de hand is, Gister weer uitslag gekregen van vele onderzoeken, Het vermoeden is nu dat het helaas wel om kanker gaat, en waarschijnlijk zelfs al verspreid door het hele lichaam, Binnenkort word hij weer opgenomen voor verder onderzoek en worden er uit verschillende organen stukjes weggehaald om op kweek te zetten... Daarom mijn vraag willen jullie bidden voor mijn vader en mijn moeder dat ze deze tijd goed doorkomen... en dat de uitslag uit eindelijk toch mee mag vallen, Of dat er uit eindelijk toch duidelijkheid mag komen zodat er iets gedaan kan worden... Helaas gebeurt er tot op heden niets... |
Wat gaan jullie door een moeilijke tijd Doesie en dat ze niks doen, snap het niet hoor, waarom moet het zo lang duren? Ik bid voor je ouders en ook nemen we het mee in de Gebedsroom.
Veel sterkte hoor en lieve groet van Eva
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:55
Onderwerp: Donderdag 8 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Donderdag 8 april:
HOUD JE VESTING IN BEZIT!
Bedenk, dat Mijn volgelingen een bijzonder volk moeten zijn, afgezonderd temidden van de anderen. Andere manieren, een andere levensstandaard, andere gewoonten, gedreven door andere motieven. Bid om liefde, bid dat Mijn Geest van liefde wordt uitgestort op allen die je ontmoet, pak jezelf streng aan. Leer van dicipline te houden. Geef geen enkele stelling prijs, die je reeds genomen hebt. Dicipline, dicipline, houd van dicipline en verheug je - verheug je. Door een gedachte, door een wens, kunnen bergen verplaatst worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:29
Onderwerp: Wie ben je?
|
|
|
Wie ben je?
Wie ben jij als er niemand kijkt? Als je leven een moment lijkt stil te staan als er niemand oog voor je heeft en je met alles je eigen weg kunt gaan
Wanneer er geen toezicht is, wie ben je dan? Je probeert te zijn zoals jij dat wil je voelt je trots en zelfstandig, van buiten stoer maar van binnen stil
Je hebt geen ik omdat je ik niet bestaat; wie je werkelijk bent dat weet je niet. Ook al denk je onzichtbaar te zijn, er is altijd Iemand die jou ziet
Diegene houdt jou de spiegel voor, zodat je zelf ziet wie jij bent. Jouw gezicht, jouw lijf en leden, jouw karakter, jouw talent.
Jij bent een Parel in Zijn hand geroepen om te zijn zoals je bent. Hij is degene die altijd naar jou kijkt elke dag, elk uur, op elk moment:
Iemand die jou in Zijn armen wil houden Iemand die vertrouwen in je heeft Iemand die jou wil beschermen Iemand die je elk moment vergeeft
Iemand die wil zeggen hoeveel Hij van je houdt. Iemand die jou door en door kent weet dat er op elk moment Iemand is die jou ziet. Iemand die ziet wie jij echt bent.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op donderdag 8 april 2010, 11:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 april 2010, 11:20
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 8 april/20.00 uur-21.00 uur
|
|
|
Dankbaar!
Dankbaar voor de liederen dankbaar voor het woord. Dat wij mochten zingen en waar naar gehoord. Dankbaar voor de gave, dankbaar voor de kracht. Dankbaar voor het offer, dat U aan ons bracht. Dankbaar Here Jezus, wat U heeft gedaan. Dankbaar moeten wezen, dat U bent opgestaan.
Lieve Chirstianmatchvrienden:
Hebben jullie ook fijne Paasdagen gehad en ook heerlijk gezongen? Een nieuw leven is er ook voor ons, geef je hart aan JEZUS, word nederig voor HEM, HIJ jubelt het dan uit, net zoals wij met Pasen voor HEM hebben gejubeld en wat is er dan mooier om daarvoor te danken en te bidden?
Er wordt ook gebeden voor zieke mensen, wanhopige mensen, de wereld om ons heen en nog veel meer.
Dat doen we dus elke donderdagavond, we brengen alle noden bij HEM, die alles kan, er is niet onmogelijk bij HEM, alles gebeurt wel naar ZIJN wil en op ZIJN tijd, dat kost ons veel geduld, maar als wij daarvoor bidden, kunnen we het makkelijker aan.
Waar doen we dat? In de chat....even rechtsonderin klikken van 20.00 uur - 21.00 uur.
Wil jij je hart aan JEZUS geven? Kom dan zeker naar de Gebedsroom.
We hopen jullie te zien. Gods Zegen en een warme groet van Martha en Eva
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op donderdag 8 april 2010, 11:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 7 april 2010, 21:03
Onderwerp: Woensdag 7 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Woensdag 7 april:
HOOGMOED VERSPERT DE WEG!
Gehoorzaamheid is èèn van de sleutels, die de deur naar Mijn Koninkrijk ontsluit, heb daarom lief en gehoorzaam. Niemand kan Mij onvoorwaardelijk gehoorzamen zonder zich op de duur bewust te worden van mijn liefde, om dan op zijn beurt daarop met wederliefde te reageren en vervolgens de blijdschap te ervaren van bemind te worden en lief te hebben.
De ruwe stenen treden van gehoorzaamheid leiden, omhoog naatr het mozaìek van blijdschap en liefde, dat het plaveisel van Mijn hemel vormt, zoals iemand op aarde tot degene, die hij liefheeft zegt:
Waar jij bent is mijn thuis, zo is het ook in de verhouding met Mij. Waar IK ben is Mijn thuis - daar is de hemel. De hemel kan in een vuile achterbuurt zijn of in een paleis en IK kan voor mijzelf een woning maken in het nederigste hart.
IK kan allèèn bij de nederigen wonen, hoogmoed staat als een schildwacht bij de deur van het hart om de nederige, deemoedige Christus buiten te sluiten.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op donderdag 8 april 2010, 12:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 6 april 2010, 21:09
Onderwerp: Dinsdag 6 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Dinsdag 6 april:
KENMERKEN VAN HET KONINKRIJK!
Onze Verlosser, wij groeten U, Uw liefde en Uw offer zouden wij op onze arme gebrekkige manier graag met liefde en met een offer willen beantwoorden.
Geen enkel geschenk is armoedig als het de ware liefde van de gever uitdrukt, daarom zijn de geschenken van je hart voor Mij rijk en kostbaar. Mijn kinderen moeten een aparte positie innemen, ga van hen uit en scheid u af, was het gebod. Vandaag aan de dag moeten Mijn kinderen in leven en werk, in liefde en dienst, uitblinkers zijn. IK riep een bijzonder volk om Mijn Naam bekend te maken.
Mijn dienstknecht Paulus heeft gezegd, dat Mijn volgelingen bereid moeten zijn om Mijnentwil als dwazen beschouwd te worden.
Wees bereid om niet mee te tellen en laat de vormen en gewoonten van de wereld voor wat ze zijn, wanneer Mijn eer en Mijn Koninkrijk daarmee gediend worden, zorg dat je de kenmerken draagt, waaraan men hen kan herkennen, die tot Mijn Koninkrijk behoren. Wees bereid Mij te belijden voor de mensen.
Wees bereid alle dingen schade te achten, opdat je Mij mag winnen in je leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 5 april 2010, 22:44
Onderwerp: Maandag 5 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Maandag 5 april:
PAASVREUGDE!
IK leg Mijn liefdevolle handen zegenend op je, wacht in liefde en verlangend om hun tedere druk te voelen en terwijl je wacht, zullen moed en hoop je ziel binnenstromen en je hele leven bestralen met de warme zon van Mijn tegenwoordigheid.
Laat in deze Paastijd alles los, laat los, wat je op aarde vasthoudt, zijn zorgen, zijn beslommeringen, zelfs zijn vreugden. Open je handen, ontspan je en dan zal de stroom van Paasvreugde komen, zet elke gedachte aan de toekomst en het verleden van je af. Laat alles los om het Paassacrament van geestelijk leven te krijgen.
Als een mens om een zegen roept, houdt hij vaak de èèn of andere aardse schat nog zo stevig vast, dat hij geen hand meer beschikbaar heeft, om datgene aan te pakken, wat IK hem in liefde voorhoud.
Pasen is de wondertijd van het gehele jaar. Er ligt een zegen voor je klaar om in ontvangst te nemen, offer daar alles voor op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 april 2010, 23:07
Onderwerp: Zondag 4 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Zondag 4 april:
GODDELIJKE EFFICIENCY!
IK ben almachtig en alwetend en al je aangelegenheden heb IK in handen, Goddelijke efficiency en Goddelijke macht oefenen hun invloed daarop uit, wonderen zijn niet het werk van een ogenblik,zoals mensen vaak denken. Mijn dienstknecht Petrus werd niet in een oogwenk verandert van een eenvoudig visser in een groot leider en leraar, maar juist door een tijd van ontrouw heen - juist door een tijd van verloochning heen, maakte IK dat van hem, wat hij moest zijn. Onstuimig woordvoerder als hij altijd was, direkt klaar om de andere dicipelen aan te voeren, kon Petrus nooit de kracht zijn geworden, die hij later was, als hij niet eerst zijn zwakheid had leren kennen. Niemand kan de zondaar redden, tenzij hij hem begrijpt.
De Petrus, die later voor Mij een grote kracht was, die meer dan alle anderen Mijn kerk stichtte, was aanvankelijk niet eens de Petrus, die zei:
Gij zijt de Christus, de Zoon van de levende God, maar de Petrus, die Mij verloochende, Hij, die Mijn vergeving had gesmaad, toen hij diep berouw kreeg over zijn lafhartig gedrag, zou het beste over Mij als de Verlosser kunnen spreken.
Het Koninkrijk der hemelen kan slechts gepredikt worden door hen, die het gezag van dat Koninkrijk hebben leren waarderen. Mijn apostelen hebben een veelzijdige opleiding nodig. O, wees blij! O, verheug je, IK heb je lief! IK zal je niet één beproeving te veel opleggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 21:55
Onderwerp: Zaterdag 3 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Zaterdag 3 april:
GROOTHEID IS DIENEN!
Mijn kinderen, IK ben hier, je Heer, die op je wacht, die klaar staat als je roept. IK ben in je midden als èèn die dient, zachtmoedig en nederig. IK sta tot je beschikking en wacht op je opdracht. Onthoud, dat dienen de beste garantie is van ware grootheid.
IK, die een heelal zou kunnen gebieden - IK wacht op de bevelen van Mijn kinderen, schakel Mij overal bij in.
Na verloop van tijd zul je blijdschap ervaren als je met elkaar over Mij spreekt en samen hogerop klimt! Steeds ootmoedig, zachtmoedig en nederig van hart.
Leer dit:
Niet zelf iets te willen betekenen - allèèn maar dienaar te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 21:46
Onderwerp: Daar juicht een toon, daar klinkt een stem
|
|
|
Daar juicht een toon, daar klinkt een stem, die galmt door gans Jeruzalem. Een heerlijk morgenlicht breekt aan, de Zone Gods is opgestaan.
Geen graf hield Davids Zoon omkneld, Hij overwon, die sterke held. Hij steeg uit 't graf door eigen kracht, want Hij is God, bekleed met macht.
Nu jaagt de dood geen angst meer aan, want alles, alles is voldaan. Die met geloof op Jezus ziet, die vreest voor dood of helle niet.
Want nu de Heer is opgestaan, nu vangt het nieuwe leven aan; een leven, door zijn dood bereid, een leven in zijn heerlijkheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:16
|
|
|
WILMA729 schreef: | Het zou kunnen dat ik het verkeerd zie, zelf loop ik zomers ook luchtig gekleed, maar jonge meisjes in de trein b.v. kijk je zo in de bloese, ik vind dat echt te ver gaan, je brengt daar een man mee in verleiding en als zo.n man dan een poging zou doen.......heeft zij het toch uitgelokt?
Ik heb dochters die echt geen flauw benul hebben dat er mannen zijn die door hun manier van kleden een aanleiding zien om te gaan verkrachten. Daar denken die meiden niet aan, als ze zich aankleden. Ik ga ze ook niet zeggen dat ze uitlokken met hun manier van kleden, ik vind dat onzin. De verkrachter heeft een probleem, en dat is een probleem die niks te maken heeft met de kleding van mijn meiden, ik weiger om zijn probleem op de schouders van mijn dochters te leggen.
Ik corrigeer wel, maar niet met de gedachte dat er mannen zijn die een probleem hebben. Ik zie het niet als uitlokken, ik zie het als onbevangen en onschuldig kinderlijk onwetend. Aan mij de taak om ze daarin te corrigeren,dat doe ik ook, en dat is een leerweg die ze gaan.
Bij wie ligt de schuld dan als mannen zich niet in kunnen houden en hun hormonen laten spreken??
Ze vragen er niet om, en als ze ermee geconfronteerd worden, dan is hun nee nog altijd nee. |
Om te beginnen wil ik iedereen die ouders zijn van pubers mijn excuses aanbieden, misschien had ik de naam verkrachting niet mogen gebruiken. Want ook oudere vrouwen kan dat overkomen. Ik weet even niet zo gauw meer, wat ik nu moet antwoorden op de vraag van Wilma.......waar vragen ze om dan? Wil er rustig over nadenken en geen mensen meer kwetsen.
Groetjes van Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 22:59
Onderwerp: Vrijdag 2 april/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Vrijdag 2 april:
DE ZEGEN VAN ONSCHATBARE WAARDE!
IK ben hier, IK ben hier net zo reèl als toen ik vroeger bij Mijn dicipelen was, IK ben hier om je te helpen en je te zegenen. IK ben hier om gemeenschap met je te hebben, weet je, Mijn kinderen, dat dit zelfs nu nog de zegen van je leven is, de zegen van onschatbare waarde?
IK vergeef je alle verzuim van Mijn geboden, zoals je Mij hebt gebeden, maar begin vandaag opnieuw. Bestudeer Mijn woorden en breng ze vastberaden in praktijk, zeer vastberaden, wanneer je dit doet zul je bemerken, dat je wonderen verricht en dat je met Mij samenwerkt - voor Mij.
Onthoud dit:
Niet wat je doet, maar wat je bent - dat is de kracht, die wonderen werkt. verandert door Mijn Geest wordt het ene kleed van de Geest afgelegd voor een ander, dat beter is.
Mettertijd wordt dat weer weggeworpen voor een nog mooier en zo gaat dat door, steeds van karakter veranderend en langzamerhand omgevormd naar Mijn gelijkenis.
Wees verheugd, verheugd,verheugd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 23:53
|
|
|
WILMA729 schreef: | Denk je echt, Eva dat die meisjes voor die kleding kiezen omdat ze verkracht willen worden?? Dat ze het signaal afgeven van.....verkracht me maar ? Ik vind dat erg kortzichtig. Alsof dat een vrijbrief is voor mannen om respectloos met die meisjes om te gaan en over te gaan tot maar even verkrachten om hun lust te bevredigen.
Ik leg de schuld daarbij dan dus bij de verkrachter.
Als je weet dat tieners in wezen heel onzekere wezentjes zijn, die in hun zoektocht naar hun eigen identiteit (dat gaat gepaard met een flinke dosis onzekerheid) grensverleggend bezig zijn. En dat ze zich gaandeweg hun zoektocht vastklampen aan een stukje zekerheid die kleding, uiterlijk en mode hen geeft. Kan je dan echt zeggen dat ze vragen om verkracht te worden???
Niet elke tiener is gezegend met ouders die de tijd nemen of hebben om hun kind door die zoektocht heen te begeleiden.
NEE, ze vragen er niet om. Ze gaan door een fase heen. En een simpel naveltruitje is nog geen "vragen om"
Ik vind het de omgekeerde wereld, om te zeggen.......je vraagt erom. |
Het zou kunnen dat ik het verkeerd zie, zelf loop ik zomers ook luchtig gekleed, maar jonge meisjes in de trein b.v. kijk je zo in de bloese, ik vind dat echt te ver gaan, je brengt daar een man mee in verleiding en als zo.n man dan een poging zou doen.......heeft zij het toch uitgelokt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 23:43
|
|
|
ERIC483 schreef: | Ik ben het wel met je eens dat sommige meiden/vrouwen zich kleden/presenteren om aandacht van mannen te krijgen. Ik vind het absoluut te ver gaan om te zeggen dat ze verkracht willen worden. Let wel dat er (moslim-)landen zijn waar ze precies dezelfde redenering volgen en vinden dat elke vrouw die zonder burka over straat gaat er om vraagt om verkracht te worden. Iedereen hier vind dat onzin neem ik aan en terecht. |
Okè, misschien zie ik het verkeerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 23:41
|
|
|
HARALD285 schreef: | Aandacht vragen door middel van de gedragen kleding is m.i. toch echt wat anders dan rondlopen met "verkracht mij" op hun voorhoofd... En waarom met die bepaalde kleding? Best kans dat ze dat dragen omdat iedereen in hun vriendenkring die "iemand" is er ook mee rondloopt. |
Zou ook kunnen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 23:38
Onderwerp: Voor jullie gelezen
|
|
|
IMRE695 schreef: | Space mission is going to start!
The Southern Baptist Outreach Group in samenwerking met NASA gaat een aantal jonge theologen opleiden tot evangelisten in de ruimte. Nu langjarige bemande ruimtevluchten steeds dichterbij komen, vond de SBOG het van eminent belang om mogelijk buitenaards leven ook te bereiken met het evangelie. De jonge theologen volgen een intensieve training bij NASA als astronaut. Daarnaast worden ze toegerust om het evangelie te verkondigen op andere planeten. De aanvankelijke scepsis bij the Southern Baptists sloeg om in een laaiend enthousiasme. Want als er buitenaards leven is, moet dat ook door God geschapen zijn. ‘We zien uit naar een interplanetaire uitwisseling over het geloof’, aldus John Wedgewood, leider van het project. ‘Het kan wel eens heel verrijkend zijn voor onze manier van geloven, om te leren hoe onze buitenaardse geloofsgenoten vorm en inhoud geven aan hun geloof.’ De eerste bemande ruimtevlucht buiten ons zonnestelsel staat gepland voor juni 2015.
Bron: The Christian Science Monitor. Zie ook: www.nasa.gov |
Dus toch 1 april
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op donderdag 1 april 2010, 23:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 19:24
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | O.k....álle sómmigen dan....want volgens mij hebben állen 'NEE' gezegd....! Zouden ze namelijk 'JA' gezegd hebben, dan spraken we niet over verkrachting, toch?
Sorry dat ik zó fel ben m.b.t dit onderwerp...het raakt mij enorm dat er zo hard geoordeeld wordt over zogenoemde schaars geklede (jonge) vrouwen. Zoals Mar al eerder zei: 'het is meer een kwestie van aandacht willen', en volgens mij niet van 'overmeesterd' willen worden door een of andere xxxx!!! |
Nee, een vrijbrief is onzin, en ik geef zeker geen trap na,maar ik vind wel, dat sommige!!! meisjes zo.n aandacht vragen, waarom dan met uitdagende kleding?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 19:18
Onderwerp: Donderdag 1 april
|
|
|
Donderdag 1 april/Dagelijkse bemoediging:
DOOR GOD VERLATEN!
Zie je niet, Mijn kinderen, dat je nog niet alles hebt geleerd?
Spoedig, heel spoedig zul je je les hebben geleerd.
En dan zul je werkelijk in staat zijn alle dingen door Mij
en door Mijn kracht te doen.
Heb je het niet bij Mijn dicipelen gezien?
Schuchtere volgelingen zonder geloof en toen waren zij al
heel snel daarna door Mijn toedoen zelf leiders,
genezers en overwinnaars.
Alle kennis behoorde Mij toe, die was Mij gegeven door Mijn Vader
en IK bezat die op aarde in de jaren dat IK volwassen was.
IK weet, dat je dit begrijpt, Mijn kinderen.
Duizenden van Mijn dienstknechten en ook anderen die Mij
niet kenden, zijn zonder angst voor de dood het verraad
en de dood tegemoet gegaan.
Als IK niet de Zoon van GOD was geweest, die de last
van de zonden, der mensen had gedragen, die vrijwillig had
gedragen, ja, uit eigen vrije wil - want in dat ene moment
van verschrikking werd IK met de mens, de zondaar, voor
een heel korte tijd door HEM verlaten - als IK niet GODzelf
was geweest en als dát Mijn lijden niet was geweest.....
dan was IK slechts een laffe sterveling geweest.
Laatst aangepast door
|
EVA685
|
op donderdag 1 april 2010, 19:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 00:49
Onderwerp: Waarom???
|
|
|
ALICE495 schreef: | Blijkbaar is het gewoon te moeilijk om een relatie te hebben met elkaar als je totaal niet op 1 lijn zit qua geloof oppervlak. Je kunt nog zo je best doen en elkaar zo lief vinden en gek op elkaar zijn. Maar het belangrijkste gedeelte in je leven kan je nooit delen met de man waar je de rest van je leven mee verder zal moeten gaan. Als dat gewoon niet goed zit heeft het gewoon geen kans van slagen. Het heeft me behoorlijk veel pijn gedaan en zijn behoorlijk veel discussies over en weer geweest, maar uiteindelijk zijn we allebei van mening dat het niet gaat werken. Ik wil als nog iedereen bedanken voor jullie steun en gebed en noem maar op. Maar je moet maar zo denken, we leren er allemaal weer van, althans ik dan... Dit werkte voor mij gewoon niet. Jammer maar helaas.... Ik wens iedereen heel veel geluk en suc6 met ieder zijn of haar keuze. Ik heb mijn keuze gemaakt en dat zal dus nooit gaan met iemand die heel anders in zn geloof staat dan ik. Ik wens daarom ook iedereen Gods zegen toe en ik ga mij nu fijn op Hem richten en mn rust vinden wat Hij wel met mij wilt, want elke x een gebroken hart wil ik niet meer... |
Lieve Alice, ik zie dat je weg bent of je abonnement is verlopen
Jou gedachte moeten wij respecteren, ik hoop dat je hier terug komt en wens je heel veel kracht van God en sterkte toe, want dit is erg pijnlijk. Wij bidden hier zeker voor in de Gebedsroom.
Lieve groet van Eva.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 00:23
|
|
|
WILMA729 schreef: | Oke, Mar ik snap wat je bedoelt. Maar vertel mij dan eens waar de grens ligt. Ik las in de bijdrage van Crosser dat zelfs spaghettibandjes en blote benen al te luchtig zouden kunnen zijn. En wat als je naast een vrouw loopt die gewoon een mooie gezicht heeft, of een aantrekkelijke uitstraling?? |
Wilma je vraagt waar vragen ze om, dan heb je forum niet goed gelezen....sommige meisjes vragen erom om verkracht te worden, ik zeg dit recht voor de raap, anders kleden ze zich niet zo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 23:25
|
|
|
Staat er ook niet in de Bijbel iets van het oog uitrukken, wil je niet in verleiding komen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 23:22
Onderwerp: Woensdag 31 maart/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
Woensdag 31 maart:
HET OFFER UIT LIEFDE!
IK ben je Heer, genadig en liefdevol, rust in Mijn liefde,
wandel in Mijn wegen, elke week is een week van vooruitgang,
steeds hogerop, misschien zie je het zelf niet, maar IK zie het wel.
IK oordeel niet naar het uiterlijk, IK beoordeel het hart en IK zie
in je hart slechts het verlangen om Mijn wil te doen.
Als een kind het meest eenvoudige offer brengt of iets doet
met het verlangen om je een plezier te doen of om je zijn
liefde te tonen, is dat je dan niet meer waard dan de gaven
van hen, die niet van je houden?
Daarom zie IK je werk, ofschoon je misschien zelf het gevoel hebt,
dat het verknoeid en waardeloos is, allèèn als een offer uit liefde.
Houd moed Mijn kinderen!
Als men een steile heuvel beklimt, dan denkt men meestal meer
aan de pijnlijke, strompelende voeten, dan dat men op het grandioze
uitzicht let, of zich zelfs maar bewust is van het feit, dat men
steeds hogerop komt.
Houd vol, zet door, heb lief en lach.
Verheug je!
|
|
Naar boven |
|
|