Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 19:30
Onderwerp: "ANDERE" CHRISTENEN!!!!!!!????????????
|
|
|
NICKY298 schreef: | Inderdaat en hier ziet niemand door de bomen het bos nog.
we halen er gewoon van alles bij!
om dat wat er staat te veranderen naar wat wij graag zouden willen.
Er staat ook in de bijbel dat er mensen zullen zijn die niet trouwen , door dat ze twee slachtig zijn of .....
En denk er aan de wetten van mozes op de berg horeb voor israel te gehoorzamen.
ik moet ff zoeken wat daar allemaal staat/ | Ik wist niet dat je jood voelde. Er zijn nog voldoende joodse mensen die zich aan de wetten van Mozes houden. Maar volgens het nieuwe testament hoeft dat niet voor niet-joden. Ik lees die wetten als zijn voor het joodse volk, niet iets wat voor ons bestemd is. Het enige wat ik er nog van in stand houd, is om op sabbath dienst te hebben. En de sabbath begint op de vrijdagavond.
Wat betreft homofilie, het is duidelijk dat het nieuwe testament het net zo verwerpelijk vindt...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 16 juli 2012, 19:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 17:47
Onderwerp: Karaoke in Amersfoort
|
|
|
We gaan op herhaling: Op zaterdag 29 september zullen we beginnen bij café de Boa's in Amersfoort. Het Smartlappencafë....Groenmarkt 7 te Amersfoort. Aanvang 20.00 uur.
Vul de lijst maar aan:
Chatuliem619 Pieter649 Annette
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 16:59
|
|
|
Wat weer een vreselijk kinderachtige reacties hier. Hebben we eens een normale discussie en dat wordt weer afgedaan als gezwets. Kunnen we hier dan niks meer bespreken? Het niveau is wel heel laag aan het worden zo. Als je het niet leuk, belangrijk of interessant vindt, meng je dan niet in de discussie, maar ga niet een goed gesprek afdoen als gezwets...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:14
Onderwerp: Ouweneel zuigt Eindtijd uit z'n duim...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb al meerder keren op je geragereerd, ik blijf niet bezig.
Jij weet heel goed dat ik doel op leugenaars en bedriegers en niet op mensen met goede bedoelingen.... | Veralgemeniseer dan niet zo vreselijk, dan krijg je ook niet zulke reacties. Jij noemt mensen met goede bedoelingen leugenaars en bedriegers, mag ik daar dan tegenin gaan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 15:04
Onderwerp: Christelijke films
|
|
|
SANNE258 schreef: | Van mij een aanbeveling over een film die niet specifiek christelijk is, maar wel de moeite waard om te kijken. Dit weekend 'The untouchables' gezien. Prachtige Franse film over de relatie tussen een verlamde welgestelde ontwikkelde man en zijn nieuwe verzorger, een laag geschoolde zwarte jongere man uit de arme buitenwijken van Parijs. Prachtig gefilmd, schitterend spel, veel humor en respect voor gehandicapten. Ik neem dan de enkele keer dat de naam van Jezus niet terecht gebruikt wordt, maar voor lief. | Eigenlijk vind ik dit helemaal niet passen in de bedoeling van TS. Hij vroeg om specifiek chr. films. Als je hier alle films gaat noemen die je mooi vindt, blijven we wel bezig zeg.
Kelly's Heroes Sum of All Fears Haar naam was Sara Where Eagles Dare Bridget Jones Schindler's List Shoah Lethal Weapon (4 films) Poirot (35 films) Source Code James Bond (13 films) Sherlock Holmes ( 12 hoofdfilms en daarnaast nog 3 complete series) The Italian Job Miss Marple (16 films) Columbo (6 films) Ontvoering van Heineken Chronicles of Narnia The Tourist Boys from Brazil Eichmann Enemy of the State Apollo 13 Salt The Frisco Kid Godfather Soldaat van Oranje
Zo een kleine bloemlezing van de films die ik op mn harde schijf heb staan. Niet christelijk, maar wel mooi hoor.....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 16 juli 2012, 15:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 14:57
Onderwerp: Christelijke films
|
|
|
Ik gebruik mijn films heel vaak voor bijbelstudies en ik laat ze ook wel in een dienst zien. De volgende films gebruik ik daar dus voor:
The Robe Wycliffe C.H. Spurgeon, the People's Preacher Bamboe in de Winter China Cry Adrian Plass Azusa Street
Twee films zijn te lang:
10 Commandments Inn of the Sixth Happiness
Eén film wil ik nog graag in mijn collectie hebben:
The Cross and the Switchblade.
Af en toe laat ik ook iets zien van de opwekking in Florida, dat is ook heel indrukwekkend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 14:40
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik plaats deze dingen voor een ieder die beschadigt is door jaren lang zich in te laten met deze groepen en mensen.
Wat niet meer terug te draaien is.
Mensen die dingen te horen kregen, opdrachten, van leiders en mensen iets eronder, wat ze moesten doen wat zogenaamd Gods wil was. Alleen door die mensen (en hun geld) daar te houden. De schade die daaruit is voortgekomen en niet meer terug is te draaien....
De Openbare klinieken en dag activeiten centra, die hier in de bijbelbelt zitten waar ik woon, vol zitten met 'ooit evangelisch', En ook plaatsten in Amsterdam..Mensen tot op het bot beschadigd...mensen die de christelijke klinieken niet inkwamen, doordat ze 'het toch niet zouden redden'. alleen mensen werden daar opgenomen die wel verslaafd waren en verder weinig problemen hadden. en nog met ouders enzo omgingen. Zodat het slagingspercentage lekker hoog was, ivm giften uit kerken, itt de reguliere klinieken, maar ja de reguliere niet christelijke klinieken ja, die selecteren dus ook niet.
Maar wel, in dezelfde tijd in hun magazines schreven dat geeneen geval hopeloos is..
Mensen die tot geloof kwamen en zich jarenlang dingen op de mauw hebben laten spelden. En jaren later zich schokkende realiseren dat er niets van klopt, het de leiders enkelt om hun geld ging.
Voor al deze mensen, die daardoor gedesillusioneert zijn, daarvoor schrijf ik deze dingen. Met innige deelnemenig naar de zelfmoorden die eruit zijn voortgekomen!
En voor de mensen die pas tot geloof zijn gekomen, kijk uit! | tja, dus dit rechtvaardigt om meteen iemand die wel met goede bedoelingen bezig is maar meteen te beschuldigen van dingen waar hij niks mee te maken heeft of waar hij niks aan heeft kunnen doen. En denk je nu echt dat alleen evangelische kerken last hebben van dit gedrag? Ik denk, als ik zo naar de traditionele kerk kijk, hier in de buurt, ik ook wel een boekje open kan doen over misbruik maken van macht en misbruik van de bijbel. Dat is echt niet zo moeilijk hoor. Of zal ik het eens hebben over de misleiding van Augustinus en Luther en Calvijn? Of het misbruik van macht van de Dordtse Synode?
Ik zal je een heel klein voorbeeldje geven. Een moeder kwam laatst eens bij me met het verhaal dat haar kind, dat op een reformatorisch school zat, bewust niet geholpen werd door de lerares, omdat ze niet naar dezelfde kerk ging, maar naar een andere. Toen de moeder naar die lerares toeging, gaf ze dat ook toe. De moeder zag zich dus genoodzaakt haar kind naar een andere christelijke school te brengen, waar ze wel de benodigde aandacht kreeg. Als ik jouw manier van denken zou volgen, zou ik dus kunnen zeggen, dat op de reformatorische scholen alleen maar reformatorische kinderen geholpen worden en andere christenen zijn maar tweederangs in hun ogen...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 16 juli 2012, 14:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 12:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik denk ben ff wakker, ff kijken, mail checken enzo en wat zie ik...
Jij zit moedwillig over me te ouwehoeren...
Die mensen waar jij het over hebt, die beschadigen anderen door een hoop leugens en voor de poen, kijk alleen maar in Het Nederlands Dagblad. Mensen die die heren al jaren vertrouwen...worden voorgelogen waar ze bij zijn.
De kaart die Ouweneel gebruikt om te laten zien hoe radioactief de zee is (na metingen van het vliegtuig), is in werkelijkheid een kaart waar het zoutgehalte van de zee zichtbaar wordt.
De vliegtuig waar die het over heeft onderzoekt het heelal niet de zee.
Hij zegt dat de Nasa een programma Sonis heeft wat ze hebben ontwikkeld voor nucleaire onderzoek van de zee...Nasa ontkend een Sonis programma te hebben.....
- Het vliegtuig waar Ouweneel het over heeft, zou volgens hem informatie doorsturen naar een grote antenne in de VS. De radiotelescoop in Green Bank ontvangt geen enkele informatie van vliegtuigen, aldus de onderzoekers. De telescoop kan gereserveerd worden door astronomen en bekijkt objecten in het heelal. Het doel van de telescoop bevat onder andere het onderzoeken naar water op de maan, zwaartekracht golven van pulsars, de structuur van ons melkwegstelsel. De telescoop heeft niets met vliegtuigen te maken.
Ja, mijn nichtje heeft gewerkt met die telescopen van de Nasa, om sterren te bestuderen... Die heeft astronomie gestudeerd, cum laude en die lacht zich werkelijk te pletter om deze onzin die verkondigt wordt.
Dat is geen getuigenis..het tegenovergestelde van een getuigenis.
En dan zijn dit maar enkele leugens,
Een stuk uit de Nederlands Dagblad en GG:
OP ONDERZOEK
De heren schaften de DVD aan om het zaakje grondig uit te zoeken. Daarbij hebben ze de vraag in hoeverre bijbelse profetieën zijn te koppelen aan hedendaagse gebeurtenissen bewust buiten beschouwing gelaten. Dat is een kwestie van theologische interpretatie. Ze hebben uitsluitend gekeken of de door Ouweneel aangedragen wetenswaardigheden over de economische crisis in Europa, de onrust in het Midden Oosten en de aardbeving in Japan kloppen.
Hun conclusie is niet mals:
“Een hoop van de door dhr. F. Ouweneel aangedragen gebeurtenissen zijn verdraaid of zelfs helemaal niet gebeurd. [...] Genoemde letterlijke citaten zijn niet te traceren.”
47 VERWIJZINGEN, ALLE 47 FOUT
Voor de zekerheid hebben ze Frank Ouweneel ook gevraagd zijn bronnen te mailen. Hij kwam alleen over de brug met bronnen over de nucleaire watervervuiling ten gevolge van de aardbeving in Japan. Maar dat was wel een indrukwekkende lijst met maar liefst 47 verwijzingen naar artikelen en tijdschriften! Wagenaar en Van den Esker gingen aan het werk en trokken al deze bronnen na. Ze kwamen tot een ontluisterende vaststelling. Van de 47 bronnen:
- hadden 7 een onduidelijke verwijzing. Dat betekent dat het tijdschrift of krant wel bestaat, maar dat Ouweneels verwijzing ernaar zodanig onnauwkeurig is dat het betreffende artikel niet kon worden gevonden. Zo verwijst hij naar Le Nouvel Observateur van mei 2011, maar aangezien dit een weekblad is en er in mei 2011 vier edities zijn verschenen, is onduidelijk welke editie wordt bedoeld.
- hadden 5 een foutieve verwijzing. Zo verwijst hij naar de Scientific American van mei 2011, blz. 73. Maar dit artikel gaat over een kosmische stralingsdetector in een ruimtetelescoop die onderzoek doet naar donkere materie en anti-materie in het heelal. Het heeft geen enkele relatie met het onderwerp nucleaire watervervuiling in Japan.
- waren 35 tijdschriften totaal niet te traceren. Geen eigen website, niets in Google. Het betreft obscure titels als World Telescope, The American Healthcare Magazine, Nuclear Focus, Mystery World, Enemy View, Unknown Influence, Sea and Environment, en Human Watch.
De twee onderzoekers hebben hun (gedetailleerde) bevindingen gevat in een rapport van 17 pagina’s (pdf) én in een filmpje.
CONCLUSIE
Concluderend en terugblikkend op de eindtijdstudie schrijven ze:
“Er blijft een vervelend gevoel achter. Een presentatie waarbij de indruk wordt gewekt dat het hier gaat om een reeks van feitelijke gebeurtenissen die ondersteund worden door objectieve nieuwsberichten, blijkt een reeks van verzonnen en/of verdraaide gegevens te zijn. Daarmee bevind dhr. F. Ouweneel zich op glad ijs. Het lijkt erop dat deze gegevens bedacht zijn om daarmee de exacte relatie met een aantal bijbelverzen te leggen en zo een diepe indruk achter te laten bij de bezoekers van de eindtijdstudie.”
Hoe Frank Ouweneel daar op heeft gereageerd lees je in het volgende artikel dat nu ook online staat. We hebben het Nederlands Dagblad over deze zaak getipt en afgesproken vandaag tegelijk met het complete verhaal naar buiten te komen.
Chatuliem, noem jij dit, leugens verkondigen om indruk te maken, en als ik er dan iets over schrijf, letterlijk overgenomen uit het ND, dan zeg jij, over mij dat ik: moedwillig bezig ben mensen te beschadigen, die jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer.
Ik weet niet hoor maar in mijn bijbel staat erg vaak dat je niet mag liegen, tis zelfs een gebod van de tien geboden. Wat heeft liegen en bedriegen te maken met bezig zijn in het koninkrijk van de Heer?
Ja, domme vraag, maar stel 'm je toch ff.
En de bijbel is over liegen wel heel duidelijk op meerder plaatsten, dit in tegenstelling tot de teksten die sommigen vinden dat die over homo's gaan.
Ik had er eergisteren nog eventjes met mijn ex over, de énige die ik echt voor 100% vertrouw van de iets oudere mannen in de christelijke wereld dat is Andries Knevel.(ja, de enige die nu eventjes in me opkomt bedoel ik dan) Gewoon hoe die man doet, kijkt enzo....58% communicatie is via gezichtsuitdrukking, 37% via de toon van de stem, en maar 7% via de woorden zelf.
O ja, en Chatuliem, ik wil je vriendelijk verzoeken, als je het over mij hebt, je dan naar mij te richten en niet naar bijvoorbeeld Harald, zoals je deed vanavond.
En verder, ach....
O ja Reportage zogenaamde genezingen blinde kindertjes en reacties
Trin in India: leugen, naïviteit of glorie?
| Als men liegt, kent men de waarheid en houdt deze doelbewust achter. En in dit geval geloof ik daar niet in. Je kunt hooguit zeggen dat ze verkeerde info doorgeven, maar niet om mensen te misleiden, gewoon omdat dat hun overtuiging is.
En idd, als ik iets tegen jou wil zeggen, doe ik dat rechtstreeks. Mijn vorige bijdrage was een antwoord op opmerkingen van Harald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 11:24
Onderwerp: kijken op profielen..
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Echt begrijpen doe ik dit niet... Bart...zou je je wat nader willen verklaren??? | Taalspelletje Zeeland. Net zoals homo-fiel homo-seksueel wordt wordt pro-fiel pro-seksueel.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 16 juli 2012, 12:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 16 juli 2012, 11:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan heb ik je verkeerd begrepen....als je er net zo mee omgaat als ieder ander gun je de homo ook een relatie van liefde en trouw en vind je het niet erg als ze in het huwelijk treden, ook niet voor Gods aangezicht.... Ik begreep dat je het eens was met de stelling van Chatuliem dat homo's niet mogen praktiseren....., vandaar ook mijn opmerking over hoogmoedigheid en het meer christen voelen dan een homo ....... | Kun je mij vertellen waar ik dat geschreven heb? Misschien lijkt het alsof ik je op de huid zit, maar ik vind het heel belangrijk om nauwkeurig met dit onderwerp om te gaan. Wat betreft praktizerend of niet praktizerend heb ik bewust geen uitspraak gedaan, omdat ik gewoon niet met dit verschil eens ben. Dus als je me citeert, wees er dan zeker van dat ik dit echt geschreven heb.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 16 juli 2012, 12:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 23:53
Onderwerp: bidden naar overledenen
|
|
|
Het valt me de laatste tijd op, dat je merkt dat mensen bidden tot hun overleden familieleden.... Valt je dat ook op en wat vind je daar dan van? Doe je het zelf wel eens en hoe denk je dat het eruit zal zien als je zelf eens zal overlijden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 22:27
|
|
|
HARALD940 schreef: | Chat, met deze reactie van Zeeland, waarin ze woorden van Jezus zelf aanhaalt over dit onderwerp, hoe kan een mens dan de tijd en ure berekenen of uitzoeken en uitleggingen erover doen op grond van de bijbel. Het lijkt mij dat een mens dat dan niet kan. In Openbaringen staat ook geschreven; "Ik kom spoedig", dus laten we elke dag bereid zijn op Zijn komst.
Profetieën uitleggen aan het huidige wereldbeeld en gebeurtenissen, zoals Frank doet, dat kun je over elk jaar wel doen sinds de hemelvaart van Jezus. Dat word er ook niet specifiek met die tekenen van de tijd bedoelt dat je ze kan misbruiken voor huidige gebeurtenissen, want de afgelopen 2000 jaar hebben we altijd al oorlogen en geruchten van oorlogen gehad, en als Jezus de komende 2000 jaar nog niet terugkomt dan hebben we dan ook nog oorlogen en geruchten van oorlogen.
Kun je dan nog wel spreken dat een persoon als hij met dit onderwerp op een dergelijke manier bezig is, dan bezig is met Gods Koninkrijk? Ik vraag het me af.......
In de eerste 2 eeuwen waren de eerste Christenen ook al klaar voor Jezus terugkomst, oa gezien hoe het er in het rijk van Rome aan toe ging, maar niet met de datum van Jezus terugkomst. | Kijk Harald, er zit een verschil in benadering vind ik. Jij en ik kunnen verschillende meningen hebben, maar het betekent wat mij betreft niet, dat je mensen misleid als je ergens anders over denkt. Shanita is op dit moment moedwillig bezig mensen te beschadigen, die in mijn ogen jaren lang bezig zijn in het koninkrijk van de Heer. En dat vind ik heel wat anders. Wat betreft het inhoudelijke van de eindtijd boodschap. Ik vind het ronduit oninteressant om me daarin te verdiepen. En ik ben ook niet van plan om dat nu te doen. Zelf vind ik gemeentes met alleen een eindtijdboodschap een sektarisch karakter hebben.
En dan staan vaak twee dingen centraal: 1. pas op, want Jezus komt zo terug, en 2. zij lekker niet, wij lekker wel. En dat "lekker" wordt dan extra benadrukt. Beide boodschappen staan ver van het evangelie....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 20:42
|
|
|
Er is een verschil tussen liegen en ongelijk hebben. En dat verschil wil je niet zien. Bovendien vind ik de onderzoeker absoluut niet subjectief. Het enige doel wat ze hebben is de hele christelijke wereld aan de kant te zetten. Onder het mom van objectiviteit zoeken ze doelbewust naar fouten en vergroten dat uit. Zodat naievelingen meteen denken dat iedereen die met hen te maken heeft ook verkeerd bezig is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 19:13
|
|
|
Eerlijk gezegd ben ik zat van je kwaadsprekerij. Je beledigt voortdurend mensen die met goede bedoelingen in Gods koninkrijk aan het werk zijn. Het feit dat ze het niet volmaakt doen, betekent niet meteen dat ze anderen willen misleiden. En het is van den zotte dat jij iedere voorganger zomaar beschuldigt van geldklopperij. Je moet eens ophouden met dat geroddel, want het is gewoon niet meer dan dat....Een Ouweneel beschuldigen van geldklopperij, als jij weet wat deze man voor de kerk in NL betekend heeft, zou je niet zo'n grote mond hebben. Dat jij met manipulatie te maken heeft gehad, betekent niet meteen dat iedere geestelijke leider manipuleert.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 18:02
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik heb het niet gehad over mensen die hun eigen normen gaan stellen, als jij dat uit mijn woorden opmaak, dan heb ik het waarschijnlijk niet duidelijk geschreven. Ik had het over mensen die dezelfde betekenis aan de bijbel geven als jij, -dus hun normen ook uit de bijbel halen-, maar vervolgens tot een andere mening komen. Ik denk toch wel dat je het met mij eens bent dat voor mensen met een andere mening de bijbel dezelfde betekenis kan hebben als dat de bijbel voor jou heeft. | En ik heb het erover, dat je al meteen boos reageert als ik dus een oprechte vraag stel. Vragen stellen is niet verboden dunkt mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 15:06
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja Willemijn, tis verdietig....Nou is Ouweneel zogenaamd slachtoffer....
Maar ja, het kán ook schokkend zijn voor mensen die helemaal in hem geloofde alles wat hij zei, en dan horen dat ie alles uit zijn duim zuigt.. Dus ja, als men dan een verhaal ophangt dat Ouweneel zélf slachtoffer is, ja... Trouwens zijn oudere broer kwam jaren geleden ook al in het nieuws met onder andere zogenaamde blinde kindertjes die weer konden zien die hij had genezen....o nee niet hijzelf...God dóór hem...enfin, daar bleek na onderzoek ook niets van waar te zijn, die kindertjes waren nog even blind, als daarvoor...Staat ook in een of meerdere van die linken....
Ja, en Jan Zijlstra, die is nu bezig om een giga kruis van duizenden euro's ergens te plaatsen in Nederland. Dat ding geeft licht, dus er was eerst nog sprake van ofdat de vliegtuigen er geen last van zouden hebben.
Als ik Zijlstra was, zou ik die poen verdelen over de minima....en als er teveel minima zouden zijn, dan zou ik de meest ernstige gevallen eruit halen zoals sommigen bijstands moeders met schulden uit een vorig huwelijk, waar zij dus niets aan konden doen...sterker nog, zij zouden uit zichzelf nooit iets lenen überhaupt...bijvoorbeeld...
Dan moet ik denken aan dat giga kruis in Brazilie, net op de grens van arm en rijk....
Ja, Willemijn er zijn mensen, mijns inziens, dit is mijn mening, die het geen f@# interesseert. Áls er maar pegels in het laatje komen. Al zou de hele zaal op zijn kop gaan staan...als het maar geld opbrengt, mooie auto's, etc.
:(
NB: en ja, dat ik hiervoor, 12:38 uur, schreef dat er ook mensen zijn die anderen misleiden en denken dat ze goed bezig zijn, maar zelf ook worden misleid. Daar doel ik eigenlijk op leden van groepen. Die zeggen dan bijvoorbeeld vaak, ja zelf gehoord, zat ook in verschillende groepen, van ja dit is zo en dat ook, want de Pastor zegt dat... Ja, en als 'de Pastor' dat zegt dan moet dat wel kloppen... Ja, het is wat....men praat elkaar gewoon na, zit geen eigen mening tussen, ja, en áls je die al hebt, ja, dan kan het je héél moeilijk worden gemaakt in die groepen.
Ik kan mij herinneren dat ik jaren geleden in Amsterdam, ademloos drie uren zat te luisteren naar zo'n 'Pastor', maar ja, als ik er nu aan terugdenk, ik heb geen flauw idee waar die man het over had, kan mij er niets, maar dan ook niets meer van herinnneren....Dan denk ik, was dat een vorm van hypnose, anders zou ik toch wel het een en ander moeten kunnen herinneren? Zelfs op de openbare lagere school, toen wij Godsdiensles kregen, ja, daar kan ik me feiloos de verhalen van het oude testament herinneren...
Moet er wel bijzeggen, ik weet niet in hoeverre de Pastors ook worden beïnvloed door mensen die daar weer boven staan....had de indruk dat die invloed wel groot was...
En ik moet ook nog even zeggen, er zijn ook veel positieve zaken in groepen, maar ja, halve waarheden, ja als er geen waarheden tussenzitten blijven mensen weg. Nu kunnen mensen nog zeggen van ja maar er wordt wel dit en dat gezegd en dat is waar... Op den lange duur werkte dat niet voor mij..halve waarheden...en met mij vele anderen, die de groep verlieten, nadat....én....etc. Wat mij opviel, het waren juist de meest fanatiekelingen die pleitte gingen en zeiden dat het een sekte was. letterlijk zeiden ze dat...
Zo, en nu ff bellen, staat iemand in de wacht, en daarna visite....fims kijken...!!!! ;)
Fijne zondag Willemijn!!! | Zeg Shanita, hoe denk je dat de Heer het zou vinden, dat je mensen zo veroordeelt, die in mijn ogen vanuit de liefde van Christus bezig zijn? Stel je eens voor, dat ik op een andere site eens zou vertellen wat die Shanita over christenen durft te schrijven...Hoe zou jij je dan voelen? We praten nl. over oprechte mensen, die hun leven voor de Heer hebben gegeven en in liefde voor Hem bezig zijn...Wees voorzichtig met je uitspraken hier, want je kunt het ook gewoon mis hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:52
|
|
|
JANS221 schreef: | Je mag je eigen mening hebben, daar is niets mis mee, integendeel zou ik zeggen, maar om vervolgens je af te vragen welke betekenis de bijbel voor mensen met een andere mening (over welke onderwerp dan ook) heeft, vind ik te ver gaan. Iemand mag van mij een heel andere mening hebben, maar dan nog kunnen we allebei dezelfde betekenis aan de bijbel geven! Die meningen mogen van mij gewoon naast elkaar blijven bestaan. | En waarom mag je je dat niet afvragen? Als mensen zelf maar hun eigen normen gaan stellen, mag je je dat toch afvragen? Dat jij daar meteen een veroordeling in leest, kan ik niet veel aan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 15 juli 2012, 14:51
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan ben je samen met Chat wel een beetje hoogmoedig om zelfs al te suggereren dat de Bijbel voor anderen minder betekent dan voor jullie......... En als je een andere mening bent toegedaan dit dus inhoudt dat anderen minder christen zijn...... | Wmijn, wat lees je toch slecht de laatste tijd. Ik vraag me af wat de bijbel voor je betekent, dat is heel wat anders dan dat ik je er om veroordeel.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 20:44
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het lastige is dat voor een ieder de Bijbel een andere betekenis heeft...... Jij vind de Bijbel duidelijk over homofilie, ik niet.....Het is de blik van kijken he? En als jij het zwak vind om het ene gedeelte van de Bijbel centraal te stellen? Jij doet het wel aardig met je stukken over de vermeende homofilie in de Bijbel......Er staan nog tig andere stukken in dat we moeten omzien in liefde naar elkaar dus die noem je niet? | Als je nu er eens van uitgaat dat ik geen mens veroordeel, laat me maar eens in mijn bijdrages zien dat ik ze veroordeel, misschien begrijp je dan beter mijn standpunt. En tussen liefhebben en lief doen zit in mijn ogen een heel groot verschil. Lief doen is voor een heel groot gedeelte eigenbelang en egoïstisch van aard.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 19:35
Onderwerp: Wist u datjes
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vanmiddag opgepast op twee hele kleine meisjes en dat viel nog niet mee! Huilt de een, mag bij oma is dan heerlijk stil, begint nummer twee......dus nummer één weer weggelegd en nummer twee opgepakt......jullie raden het al......vind nummer één niet leuk..... Dus het hele spul in de wandelwagen en als trotse oma door de stad gewandeld.......maar thuis begon het weer overnieuw, de één een flesje, wil de ander ook.......uiteindelijk aan het eind van de middag gingen ze lekker slapen en was het oppassen ook weer over..EN ik vertelde aan mijn kinderen: ging prima hoor! Nu eerst de krant en een glas rode wijn....... | Het is toch mooi dat dat kan Wmijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 19:03
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Omdat ik het helemaal niet zo bijzonder vind als iemand mij zegt dat hij homo is, ik hoor het aan als kennisgeving en wie ben ik om de ander te veroordelen op wie hij is? Het zou niet mijn keuze zijn......maar dat is heel wat anders.....en nogmaals, wat is er nu eigenlijk zo zondig aan het homo zijn? Wie doet wie kwaad????? De ander die zich christen noemt en dat haarfijn door teksten uit de Bijbel voor zichzelf kan verantwoorden dat hij de ander daar zelfs op aan mag spreken????? En dat moet je -als je toevallig homo bent- je maar allemaal aan laten leunen????? | Ik weet niet of het ligt aan mijn schrijven of aan jouw lezen. Ik zal het dan nog maar eens duidelijk maken. Net als jij zie en behandel ik elk mens als mens, en dan in zijn geheel, met zijn voors en zijn tegens.... Ik weet niet waar je die rare gedachte vandaan haalt dat ik ze apart behandel of dat ik ze afreken op één aspect van hun leven. En idd, de bijbel is duidelijk wat betreft homofilie, en dat vind ik nog altijd het belangrijkste om mijn mening ergens over te bepalen. Persoonlijk vind ik het uiterst zwak om alleen het ene gedeelte van de bijbel centraal te stellen wat ons toevallig uitkomt en het andere af te doen met, dat is niet juist. Bij sommige mensen vraag ik me echt af wat voor betekenis de bijbel heeft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 16:30
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dat doen 'we' omdat 'we' vinden dat een homo zo geboren is en niemand kwaad doet, en ook recht heeft op een leven. Dus 'we' vinden niet dat seks hebben met mensen van hetzelfde geslacht, mits in een setting van een trouw relatie, een zonde is, of toegeven aan zonde is.
Vandaar! | Weet je wat, we gooien meteen de heiligheid van het huwelijk aan de kant en vergeving enzo, want dat is zo lastig. Het staat weliswaar in de Bijbel maar dat is zo'n verouderd boek, dat moeten we toch maar niet serieus nemen. Wij kunnen zelf wel bepalen wat we belangrijk vinden, die Bijbel is toch maar geschreven door een aantal naieve mensen die lang niet zoveel wisten als wij....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 14 juli 2012, 11:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij hebt gezegd hoe jij erover denkt......Het is gelukkig jouw visie en niet die van veel anderen.....ben blij dat er ook kerken zijn die homo huwelijken goedkeuren., ook op Bijbelse gronden maar anders dan jij ze leest... Een mens is inderdaad meer dan zijn geaardheid, maar zijn geaardheid is toch wel heel bepalend he? het zit in de genen...... Als ik iemand ontmoet maakt het mij niet uit of iemand homo is of niet, ik kijk dus ook zeker verder dan zijn geaardheid. Volgens mij maak jij van die geaardheid juist een punt.....en plakt er een etiketje op...... | Nature or nurture is een hele oude discussie. Maar geaardheid alleen is geen argument toch? We gaan er toch vanuit, dat hoewel we een zondige natuur hebben, we dat nooit als argument gebruiken om er wel aan toe te geven? Waarom maken we dan voor dit onderdeel een uitzondering?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 23:12
|
|
|
Eerlijk gezegd vind ik dat ik voldoende richting gegeven in mijn houding tegenover homoseksuelen. En hoe dat in de praktijk er uit zou zien, kun je je nu toch een goede voorstelling van maken?
Waar ik persoonlijk moeite mee heb is het plakken van etiketjes. Hierin vind ik dat Xabia een hele zinvolle aanvulling geeft. Je moet dus nooit een mens afrekenen op één van de karakteristieken. Een persoon is meer dan zn geaardheid, en het verengt de discussie op een vreselijke manier. Een homo kan net zo goed een rotzak zijn als een hetero. En in het benaderen van de mensen kijk ik altijd naar het geheel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 15:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Daar wordt je helemaal niet groot en sterk van daar kan je op den duur helemaal aan kapot gaan.
En waarom die strijd, denk ik, door de veroordelingen van christenen die denken dat dat niet mag. Ik maak die strijd al jaren mee bij een niet zo sterk in zijn schoenen staand iemand....wat helemaal niet had gehoeven, maar ja bij Berea zeggen ze dit en dat... en ook als je een zus hebt die slachtoffer is van incest en zware kindermishandeling, niet mee bemoeien is hun devies, dus daardoor hoef ik ook geen enkele steun te verwachten, want...het zijn christenen die dat zeggen....
Neehee, die vlieger gaat bij mij niet meer op! | Geef me dan aan waarom een homofiel in jouw ogen een zwaardere strijd heeft dan iemand die vecht tegen depressies en zelfmoordgedachten? Je kunt niet zeggen, dat de ene strijd zwaarder is dan de andere, want dat wordt door de persoon in kwestie niet zo beleefd...
Bovendien zou hij die strijd ook hebben als hij geen christen was. Omdat het gewoon tegennatuurlijk is. In hoeverre vind je dan dat christenen zijn strijd verzwaren? Of denk je dat zijn strijd lichter zou zijn als er geen christenen in de buurt waren.
Veroordeling is ook beleving hoor. Het kan zijn dat hij zich veroordeeld voelt, terwijl dat helemaal niet het geval hoeft te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 14:00
Onderwerp: Kunnen christenen aspartaam blijven innemen?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Alles in hoge dosis dodelijk is misschien wat overdreven haha. Maar alles waar te voor staat is niet goed zei mn vader vroeger al, behalve voor te-vreden | Mag ik dan met je concluderen dat de titel van dit topic te hoogdravend is, buiten-proportioneel en suggestief?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 13:56
Onderwerp: 18 augustus dagje Giethoorn - Ga je mee
|
|
|
VERTROUW937 schreef: | Op zaterdag 18 augustus organiseer een Dagje GIETHOORN
Aanvang tussen 10.00 en 10.30 uur.
We gaan de hele dag varen met fluisterbootjes.
De tocht gaat van Dwarsgracht, door de schitterend natuur, en rustig omgeving naar Giethoorn. Onderweg gaan we gebruik maken van de door zelf meegebrachte picknick. Hiervoor gaan we aan land.
In Giethoorn aangekomen, meren we ergens af, om een kortere of langere wandeling te maken door Giethoorn. Dit is geheel afhankelijk van wat de deelnemers prettig vinden.
We vervolgen onze route naar Noord en kunnen daar aan land gaan voor een verfrissing.
Daarna varen we terug naar Dwarsgracht.
We zijn om ongeveer 16.30 uur weer terug.
Na afloop is het mogelijk om gezamelijk te gaan eten. Maar iedereen is hier vrij in.
De kosten van deze dag voor de huur van de fluisterbootjes zijn ongeveer 17.50 euro. Maar dat is geheel afhankelijk van het aantal deelnemers. En het aantal deelnemers per boot (gewicht is daarbij doorslag gevend) Dit geld ook voor de maaltijd.
Van ieder wordt verwacht om iets lekkers mee te nemen voor de picknick. Zoals een taart, broodje, frisdrank (liever geen alcohol)
Bij aanmelding graag opgeven wat je meeneemt voor de picknick. En of je na afloop belangstelling hebt om gezamelijk te gaan eten.
Bij slecht weer wordt deze activiteit verplaatst naar een andere datum. De beslissing doorover neem ik uiterlijk 15 augustus in overleg met de deelnemers.
Tot ziens op 18 augustus in Giethoorn
Aanmelden liefst voor 10 augustus i.v.m. reservering e.d. | je vergeet te vermelden wie dit organiseert. Ik veronderstel niet dat dit een idee van jezelf is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 13:40
Onderwerp: kijken op profielen..
|
|
|
PETRA944 schreef: | doe ik, gelijk effe bij jou gekeken. ha ha | Knappe jongen ben ik he...daten???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 juli 2012, 13:32
|
|
|
YES356 schreef: | Hallo chat,
I Je uitleg en reactie over die pslam zat helemaal niet in mijn hoofd en heb ik ook nooit zo in mijn hoofd gehad!
Hoe ik deze plalm atijd in mijn hoofd had en heb,en waarom ik hem plaatste wass om de rust en onderlinge liefde ff weer terug te krijgen.
Misschien maakt een citaat uit een stuk dat ik toen las het nog duidelijker hoe en waarom ik er over denk en de intentie om die daar te plaatsen
citaat: In Psalm 133 wordt ons op een ontroerende wijze de grote betekenis van de broederliefde aangeprezen. Deze psalm is – om zo te zeggen – de blikvanger van wat altijd wordt genoemd: de gemeenschap der heiligen. Ziet…Let er goed op. Zo begint dit lied. Het is geen kleine zaak: die broederliefde. Het is goed en liefelijk. Einde citaat
Dus ik plaatste die Psalm om de onderlinge rust te hervinden! Met al uiteindelijke Hoop en verwachting dat er misschien wel onderlinge “de gemeenschap der heiligen.” En wie weet war God enr mee doet!?
Wat de reden was en dat had ik daar al uitgelegt aan je (nav van jou toen als actief niet lid aan een actief cmm r vroeg om voor jou een reactie te plaatsen op het nu inmiddels gesloten topic “Cristenlijke homo´s.) Omdat jij deze plalm daar ongepast vond, ik lees een beetje uit je reactie dat jij er nog zo over denkt . Maar dat kan ik verkeerd inviullen omdat ik je antwoord niet concreet en duidelijk GENOEG ontvang.
Dus is het handig en constructief misschien om dat gedeelte wat iK daar geschreven heb even te herhalen.
Met de uitdrukkelijke wens en hoop van mijn kant dat het niet de uitwerking heeft. Dat het ruzie uitlokt of veroordaakt!!hier nu!!!!!
Ok…. Ik las op DAT topic veel en vaak (hand in mijn eigen boezem) geen broederlijke sfeer juist het tegenovergestelde!! Meer dat er ge@#$$%^&**^^%$# werd! Dat was voor mij de aanleiding om die psalm er neer te zetten! Om als broeders /zusters samen op CM dingen delen!!!!!
DUS MET BROEDERS BOEDOELDE IK NIET 2 HOMOS DIE LEKKER SAMEN WONEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Toen plaatste ik dit stuk! YES schreef:
Ik las de geschreven pagina’s vanmorgen door. En miste hier en daar de (onderlinge) LIEFDE.(inleving vermogen) naar onze homosexuele christenen (dat geeft misschien de link naar dit onderwerp en de psalm) als well hen die hier schrijven als voor hen die mee lezen . en misschien betrokken zijn als vader ,moeder,oma ,opa, broes ,zus, van de mensen die er mee worstelen,
Ik schreef al “ik weet niet waarom ik dit schrijf” Misschien zijn er meer mensen die hem gekluisterd hebben> of aan alleen de tekst genoeg hadden en er voor kozen om niet te ontleden of analyseren zijn gegaan
maar er hun en het voordeel voor een ander en zelf in mogen hebben ervaren Ik luisterde die psalm en Ik voelde weer DE LIEFDE wie in deze verzen beschreven en bezongen zijn door David en de grote beloning(en) die er op staat te wachten dast, niet meer zeker ook niet minder. Alleen DE LIEFDE
Voor mij was het alles na dat ik meegezongen had/ )met in mn achterhoofd te teksten die hier te lezen zijn. Pag1 t/m 22
De LIEDE van God ergens ff missen weer in mn hart krijgen door deze psalm te zingen, en weer met frisse ogen naar de postings kijken
Dus gewoon ff zingen en voelen | Je weet dat deze tekst in die context een hele andere waarde krijgt. En ik heb het gelezen dat je daarmee homofilie wilde goedkeuren. En dan steiger ik, want dat ervaar ik als een enorme belediging. Een belediging van Gods Woord. Waar ik verder moeite mee heb, is dat liefde voor de ander meteen hetzelfde is als het goedkeuren van het gedrag van die ander. In mijn ogen kunnen ze naast elkaar bestaan. Mijn dochter is op weg naar volwassenheid en ze maakt keuzes, waarvan ze weet dat ik daar niet blij mee ben. Maar hoewel ze ( in mijn ogen) verkeerde keuzes maakt, blijf ik nog steeds van haar houden. Je kunt nl. wel de persoon accepteren en toch duidelijk maken dat je het niet eens bent met bepaald gedrag. En geef mij dan eens vanuit de bijbel aan dat ik dan verkeerd bezig ben? En geef me dan eens aan waar ik mensen veroordeel in mijn houding? En geef me dan eens aan waar ik volgens jou tekort schiet in het uitwerken van het evangelie? Of (dit is voor Mieke) waar stel ik me met deze houding boven Christus?
Ik veroordeel homoseksueel gedrag. En dat doe ik ten stelligste, omdat de Bijbel dit gedrag veroordeelt. De Bijbel noemt het tegennatuurlijk gedrag, verwerpelijk en ontucht. Het wordt zelfs gezien als een teken van God afgedwaald te zijn. Dat zijn geen misselijke uitspraken, en het is absoluut niet alleen voor die tijd. Ook in deze tijd merk ik nog steeds het antichristelijke karakter van de homobeweging. In mijn ogen wordt niemand volmaakt geboren. En iedereen heeft zijn strijd en zijn problemen. En leg mij eens uit waarom ik meer aandacht aan homo's zou moeten besteden dan aan problemen van de ander.
Wat is erger homofilie of een kind opvoeden met autisme? Wat is erger homofilie of moeten verwerken dat je een partner verloren hebt? Wat is erger homofilie of slachtoffer zijn van incest? En vul zelf maar verder in. Als je met mensen te maken krijgt, dan zie je dat iedereen wel zijn strijd en ellende meemaakt. En ik mag en ik kan geen keuzes maken in wat ik erger vind. Dus iemand met homoseksuele gevoelens verkeert in een strijd. Nou en, word je groot flink en sterk van. En denk je nu echt, dat als ik mijn goedkeuring aan zijn gedrag zal geven, de strijd over is? Zelf denk ik dat zijn strijd verhevigd kan worden....( overvloedig te vermelden: volgens onze grammatica is het geoorloofd hij te schrijven in situaties waarin het geslacht niet duidelijk te bepalen is).
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op vrijdag 13 juli 2012, 13:34
|
|
Naar boven |
|
|
|
|