ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 oktober 2010, 10:09
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

GERT856 schreef:
Gaven ze zich maar een keer over Knipoog smiley maar ik denk niet dat ik dat nog mee ga maken Verraste, verbaasde smiley dat duurt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang Slapende smiley

Misschien begint het wel bij de eigen overgave Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 oktober 2010, 20:10
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

GERT856 schreef:
die v rouwen hier zijn net moslimaas Verlegen lachende smiley
Juist een goed teken, Gert. Een moslim is naar de letter iemand die zich overgeeft. Je geeft hier de CM-vrouwen dus een enorm compliment door ze veel overgave toe te dichten

Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 oktober 2010, 22:26
BerichtOnderwerp: onze héérlijke PUBERTJES ...

LEANNE226 schreef:
Oef,die is hard Zing.......is toch een vingertje richting Inka ook al zul je het misschien niet zo bedoelen?

Ergens zou je het als vingertje kunnen zien. Maar ik denk dat het enkel een opmerking is die aangeeft hoe pubers in elkaar steken. Juist in de puberteit is een kind vanuit zijn/haar zoektocht naar de eigen identiteit op een bepaalde manier op zoek naar aandacht. Immers, het is de leeftijd dat een kind begint te leren voor zichzelf een positie te veroveren in de grote-mensenwereld. Een opmerking over aandacht is dus niet zozeer een vingertje, maar meer een hele summiere schets van wat er in een kind omgaat, waarbij het dus niets zegt over de ouder. Ja, de ouder heeft hierin wel een rol om samen met de puber de ontdekkingstocht te beleven. Maar de zoektocht naar aandacht is geen teken van tekortkomen!

Een puber is een echte handenbinder in zekere zin. Als je dan nog te maken hebt met een puber met een minder mooie historie, wordt het er niet bepaald makkelijker op. Het belang van positieve respons richting puber is nog net weer wat groter dan naar kinderen/mensen in het algemeen. Juist in de zoektocht naar de eigen identiteit speelt het gevoel vaak een belangrijke rol en is geregeld een schaamtegevoel aanwezig omdat ze ontdekken nog niet helemaal daar te zijn waar volwassenen zijn danwel omdat ze jaloers kunnen zijn op wat anderen doen/hebben. Het is dan van belang om ze te laten merken dat ze er mogen zijn zoals ze zijn en dat ze tevreden leren zijn met wat ze wel hebben....

...en dat laatste geldt ook voor pubers die een dierbare moeten missen, hoe hard dat ook is, want er blijft toch altijd een bepaalde leegte, waarbij deze ook nog geregeld lijkt te worden opgevuld (voor het gevoel van de puber) door een mogelijke nieuwe partner van de overgebleven ouder.

In de hoedanigheid van zorgende vaderfiguur van een puber is dit ook een van de dingen waar ik mee te maken heb. En nee, gemakkelijk is dat zeker niet. Het is zo logisch dat er niet altijd 100% opening is, maar het maakt je als zorgende ouder wel wat machteloos bij tijd en wijle. In die machteloosheid is het altijd waken dat je niet in je reageren de afstand (weer) vergroot, wat echt niet vanzelf gaat. Het is keihard werken...met vallen en opstaan. Dan is het belangrijk om je liefde voor je kind te blijven aanspreken en voor ogen te blijven houden. Dat geeft je energie en doorzettingskracht!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 oktober 2010, 21:10
BerichtOnderwerp: geboorte

Dacht even bij het lezen van de titel aan Pieter en Annette, maar verrassend genoeg is er een andere CM-baby de hunne voorgegaan. Wel een leuk nieuwtje dat zeker de moeite waard is om hier geplaatst te worden.

Zowel voor jou als voor de gelukkige ouders een oprechte felicitatie, ook namens Robbedoes873.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:29
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

MAR907 schreef:
Henk waar gaat het om????

Om wat jij voelt of omdat wat YHWH zegt????

Bij wat JHWH zegt mag een mens zich goed voelen!
En God zegt dat het goed is voor een mens om een rustdag te houden.
Dat doen we beiden...dus wat is het probleem? Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:21

MAR907 schreef:
Henk, volgens mij dus niet....
Het liefst zou ik jou gelijk geven, maar ik weet dat het niet zo is....
YHWH zegent diegene die dat weten.....en dat ook vast houden!!!!!
Zelf ervaar ik dat ook dagelijks in mijn leven toen ik daar achter kwam...

Zo ervaar ik nog steeds de zegen van de beleving van een andere rustdag in mijn leven. Het gaat in mijn ogen niet om de letter der wet (ofwel het exacte tijdstip), maar om het geven van ruimte aan God in je leven...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 21:09

MAR907 schreef:
Dus wat Paulus zegt is niet oordelen over de sabbat!!!!!!!!

Zodra je aangeeft dat het persé op die ene dag zou moeten, leg je er toch al een soort waarde-oordeel in? Knipoog smiley
Jij wilt de zaterdag als rustdag houden? Prima!
Anderen doen dat op zondag? Laat ook die mensen in hun waarde als broer/zus!
Dat is volgens mij de boodschap waar ook Paulus het over heeft...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:50

MAR907 schreef:
Diegene die zegt dat "zondag(eerste dag van de week)" Gods de rustdag is die aanbid een andere god als YHWH......
Of hij aanbidt Hem op een andere rustdag... Knipoog smiley
Al zal hij hem vast elke dag aanbidden Coole smiley met zonnebril

Zoals je zelf al even aanhaalt, is de sabbat gegeven voor de mens en niet de mens voor de sabbat. Door erg de nadruk te leggen op de exacte dag neigen mensen mijns inziens eerder naar dat tweede stukje. Dit is volgens mij ook de reden dat Paulus aangeeft dat we niet zo zwaar moeten doen over discussies over feestdagen etc.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 4 oktober 2010, 20:32
BerichtOnderwerp: Ik vind de ISLAM ENG ! Wat zijn jullie reacties?

@Hannah
Fijn dat er ook even op deze manier een vergelijk getrokken wordt. Het is altijd makkelijk om mindere punten bij een ander aan te wijzen. Maar laten we dan ook altijd beseffen dat het ook goed is om zelfonderzoek te doen...als we met 1 vinger naar een ander wijzen, wijzen er tenslotte altijd 3 naar onszelf!

@Adelaar
Er zijn zeker ook positieve dingen te noemen over de islam en ja, dat is ook altijd goed om te benoemen. Naast het feit dat de volgelingen mens zijn (al genoemd door Willie), denk ik in elk geval aan de volgende punten:
moslims zijn veelal zeer toegewijde mensen, geheel in de lijn van wat de term islam betekent: 'overgave';
de islam wil mensen een helder leefkader bieden om binnen te leven.

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 4 oktober 2010, 20:38
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 oktober 2010, 21:54
BerichtOnderwerp: as zondag speciale dienst

‘Als iemand zegt dat God niet bestaat, heb ik daar geen moeite mee. Of God wel of niet bestaat, is absoluut geen relevante vraag, want hij is niet te beantwoorden. Om die vraag te beantwoorden, zou je een punt buiten jezelf moeten vinden, buiten de menselijke beleving, en dat is er niet. Wat ik wel relevant vind, is dat mensen ervaringen hebben die ze als ‘God’ definiëren. Ervaringen van absolute liefde en van de bron waaruit alles voortkomt en waar alles naartoe gaat. Of de ervaring dat het bewustzijn uitdijt tot de omvang van het universum. Iedereen die dat soort ervaringen meemaakt, verlangt ernaar ze opnieuw mee te maken. Dát is significant. Het is net als met liefde. Of liefde buiten de schepping bestaat, los van de mens, kunnen we niet bewijzen. Maar dat je het kunt ervaren, is een gegeven. Dan zeg je toch ook niet: ik hecht pas waarde aan de liefde als ik weet dat die daarbuiten óók bestaat. Als je niet in God gelooft, kun je ook gewoon op zoek gaan naar die goddelijke ervaring. En als die een product is van het serotonineniveau in je hersenen, who cares? Mensen die zo’n ervaring hebben gehad, gaan andere prioriteiten stellen in het leven. Ze gaan anders met elkaar om en dat is voor de menselijke samenleving van belang. Ik vind het tamelijk kinderachtig om aan het idee dat God misschien niet bestaat, de conclusie te verbinden dat je dan maar geen enkele interesse meer moet opbrengen voor de menselijke capaciteit om het goddelijke te ervaren. Daarmee doe je jezelf en ook de wereld om je heen onnoemlijk te kort.’

Aan het woord is Tamarah Benima, de rabbijn die morgen in Harlingen voor zal gaan. Zo'n inleiding nodigt wat mij betreft wel extra uit!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 21:30
BerichtOnderwerp: Psychiatrische stoornis(sen) zonde of vloek?

Fijn dat je CM zo als warm nest mag ervaren, Mientje! Geniet ervan en hou dat vast, dwars door allerlei stormen heen!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 30 september 2010, 21:20
BerichtOnderwerp: VRIENDSCHAP

Vriendschap...

...niet iets voor de mond...
...maar voor hart en handen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 22:11
BerichtOnderwerp: Concurrentie

CHATULIEM619 schreef:
Sommigen zijn op aarde gezet met één bestemming. In het geval van Chat is dat vrij duidelijk. Hij moet voor nageslacht zorgen. Nu is hij niet zo enthousiast wat dat betreft, heeft een aanloopperiode nodig. Terwijl hij meer dan 100 gewillige vrouwen om zich heen heeft.
Echter hij heeft nog een probleem: bij ieder vrouwtje die hij interessant vindt en die verder wil, komt Pieter om de hoek kijken. En deze concurrentiestrijd kan hij helaas niet aan......

Gun jezelf gewoon de kruimels die overblijven (ook nog heel bijbels ookLachende smiley) Knipoog smiley
Heb je ook geen last van concurrentie in de zin van tegenstand, want er is genoeg voor iedereen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 21:33
BerichtOnderwerp: Topictitel veranderen

MIENTJE168 schreef:
Graag zou ik een topic van me qua titel willen veranderen, zodat het de lading beter dekt. Hoe doe ik dat?
Want het topic wissen lukt me ook niet Geschokte, onthutste smiley

Da's een non-optie momenteel op CM. Je zou evt Chris kunnen mailen met de vraag of hij de aanpassing zou willen doen....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 20:59
BerichtOnderwerp: Liefdesrelatie tussen 2 psychiatrische patienten

Ik denk dat het het beste is om hem en zijn nieuwe relatie een kans te geven. Wel kan het goed zijn om over je vragen en zorgen een gesprek met hem aan te gaan. Zo kun je wel de onderlinge vriendschap staande houden, wat ook voor jou van belang is als ik het zo tussen de regels door lees...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 29 september 2010, 20:51
BerichtOnderwerp: Psychiatrische stoornis(sen) zonde of vloek?

Jammer dat er nog steeds mensen zijn die, net als een aantal mensen in Jezus' tijd, de oorzaak van dergelijke ziekten meteen bij de persoonlijke vormgeving van de relatie met God leggen. Zoals Jezus de mensen duidelijk maakte in het geval van de blindgeborene is een dergelijke ziekte niet zomaar als persoonlijke straf op een bepaalde zonde van de betrokkene of diens ouders te leggen. Ziekte is in de wereld gekomen als onderdeel van de gebrokenheid waarin we met elkaar zijn terechtgekomen. Niet als persoonlijke straf dus. Het kan wel dienen als persoonlijke leerschool, zoals Jezus aan de mensen ook duidelijk maakte. Juist door onze zwakheden heen kan God grootgemaakt worden en kan Zijn werkende kracht Zich openbaren!

Jammer dat mensen (of ze nu christen zijn of niet) door die andere manier van denken mensen zo een negatief zelfbeeld opleggen zonder dit te beseffen. Je mag er gewoon zijn zoals je bent! Laat dat de boodschap zijn om je aan vast te houden! God houdt van je en wil ook jouw Vader zijn en jou met Zijn Geest krachtig maken in deze gebroken wereld!

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 29 september 2010, 20:53
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:24
BerichtOnderwerp: U bent níet 'WEDERGEBOREN'

JONATHAN890 schreef:
Dacht eigenlijk dat het oordeel door God uitgesproken zou worden.
Maar ik lees nu : U ben niet wedergeboren.

Nu snap ik het even niet......wie kan mij dit uitleggen? Heb ik dan al die tijd de bijbel verkeerd gelezen?

Weet je vooraf al dat je niet wedergeboren bent? Vroeger hebben ze mij de uitverkiezing getracht duidelijk te maken....nu dit weer Boze smiley Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley

Zoals in het andere draadje al even aangegeven moet je denk ik vooral de vraag stellen of je bereid bent om je door God te laten leiden. Dan is de kwestie van de wedergeboorte (en die van de uitverkiezing) geen vraagstuk meer, maar een leefstuk!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 21:19
BerichtOnderwerp: hoedt u voor de wolven in schapendracht

ZINGA672 schreef:
Wolven eten vooral roodkapjes Engeltje smiley

Nu snap ik waar alle kabouters gebleven zijn...
...en iedereen maar zeggen dat ze niet bestaan...
...ze zijn gewoon uitgestorven door die vraatzuchtige wolven Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 20:17
BerichtOnderwerp: hoedt u voor de wolven in schapendracht

ZINGA672 schreef:
En als die wolf het nou gewoon koud heeft Smiley die vol vragen zit Engeltje smiley

Kruipt-ie maar lekker in zijn warme holletje Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 september 2010, 20:17
BerichtOnderwerp: boedha is één van de fabricaties van satan

TESSYBEAR731 schreef:
Jouw profiel heb ik niet gezien Haico...
Daarbij lijkt me dat wedergeboren zijn ook niet afhankelijk is van een vermelding op je profiel!
Blijkbaar wil je ergens naar toe met deze vraag...
Misschien kun je i.p.v. te gaan strooien met wat loze woorden eens zeggen wat je nu eigenlijk echt bedoeld en wel op zo'n manier dat je eigen oordeel geen rol speelt. Op deze manier bereik je niet zo heel veel "oren" lijkt me.

Misschien een domme vraag, maar lang zo dom niet als het antwoord! Gefrustreerde smiley

Inderdaad, Tess. Zeggen wedergeboren te zijn (op een profiel) betekent niet veel. Het gaat niet om de woorden, maar om de daden, de vruchten die eruit tevoorschijn komen. Dus ergens heeft de vraag naar het wedergeboren zijn niet zoveel zin, zoals de vraag wie je naaste is ook niet echt zinvol is gebleken toen deze aan Jezus gesteld werd. De vraag 'Ben je wedergeboren?' is beter om te buigen naar 'Laat ik zien dat ik wedergeboren ben, ofwel mij door God wil laten leiden?'
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 22:31
BerichtOnderwerp: Verslaafd

EVA685 schreef:
Omdat alles voorbestemd is.

Geloof je werkelijk dat elk detail in ons leven vooraf al door God is vastgelegd? Heeft de voorbestemming niet veel meer met de grote lijn in de heilshistorie te maken: dat ieder die gelooft in de Zoon niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft?!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 26 september 2010, 21:18
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

PIEKIE042 schreef:
je weet niet waar je aan begint, als je 25 jaar bent en..."trouw tot de dood scheidt "belooft....

Een gevaarlijk stigma in mijn ogen. Er zijn voldoende mensen die zeer bewust ja zeggen en trouw beloven tot de dood, ook op die leeftijd. Dat dit niet altijd ook volbracht wordt, hoeft niet te zeggen dat de keuze indertijd niet bewust geweest zou zijn. Er kan vanalles op ons pad komen waardoor we ergens vast lopen en/of waardoor we ons niet meer
(kunnen) houden aan onze belofte. En ja, dat is spijtig, dat we dat als mensen niet altijd (meer) op kunnen brengen. Maar maakt dat de eerdere keus meteen niet bewust????
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 24 september 2010, 21:15
BerichtOnderwerp: pijnbestrijding

Ik denk dat het met medische noodzaak wel kan passen in het verlengde van de aangehaalde tekst. Echter, geregeld wordt het gebruikt om a.h.w. weg te lopen voor de pijn en daarbij heb ik toch ergens wel wat vraagtekens. Nee, pijn is niet fijn, dat nooit, maar of het altijd tot in de finesses verdoofd moet worden....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 21:39
BerichtOnderwerp: Quoten

ZINGA672 schreef:
Je hoeft niet persé op reageren te klikken voordat je iets kopieert: kan ook gewoon vanuit het 'leesvlak' zeg maar.

Nadeel is dan dat je zelf de quote nog wel in moet typen inclusief naam en nummer Knipoog smiley Maar het kan inderdaad wel...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 22 september 2010, 17:03
BerichtOnderwerp: Quoten

Klein nadeeltje hierin is nog wel dat bij het aanhalen (quoten) van iemand anders die ook al iemand aangehaald heeft niet meer de gehele tekst tevoorschijn komt. Mocht je toch beide reacties willen gebruiken, dan kun je:
  1. naar de originele reactie gaan, op reageren klikken bij die reactie en dan de gehele tekst selecteren en via rechtermuisknop kiezen voor kopiëren;
  2. vervolgens klik je op het pijltje voor vorige pagina om weer naar de rubriek te gaan, waar je dan de vervolgreactie kiest om op te reageren via de 'quote';
  3. door nu aan het begin van de tekst in het witte vak te gaan staan en via de rechtermuisknop te kiezen voor plakken, komen de beide reacties tevoorschijn;
  4. als je nu naar het einde van de tekst gaat in het witte vak, kun je je eigen reactie geven.

Een beetje een omweg, waar CM ons helaas nog niet in heeft kunnen helpen...

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 22 september 2010, 21:37
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 20:16

@Lepeltje, er wordt gewoon op het onderwerp gereageerd. Jammer dat je nu doet alsof die reacties niet bij het onderwerp horen. Misschien is het redelijker om op de suggestie rond het omgaan met de sabbat door Jezus in te gaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 20:10
BerichtOnderwerp: Reiki & Therapeutic Touch - onbewust de demonen dienen

MARIJAN072 schreef:
Jammer hè Frank, dat sommige mensen niet antwoorden als je iets vraagt. Heb ik wel vaker gemerkt op 't forum. Misschien omdat de vraag te moeilijk is Smiley die vol vragen zit Niet antwoorden/reageren schijnt ook een manier te zijn, maar 't is niet de mijne. En ik vermoed ook vast niet de jouwe. Knipoog smiley

Geduld hebben kan ook een optie zijn Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:11
BerichtOnderwerp: Luisteren naar je innerlijke stem

PIETER649 schreef:
Zolang je het daarbij houd wel ja...
Maar zoals de topicstartster al aangaf, ze gaat dan ook God om tekens vragen.
God om tekens vragen, daar heb ik niet veel tastbaars mee.
Stel dat er iets gebeurd... hoe leg je dat dat uit? teken van God? teken van de duivel? pf is het wellicht helemaal geen teken...
Sorry, ik kan er niks mee

Dit is dus nu juist die innerlijke communicatiestrijd Knipoog smiley
En ja, dat vragen om een teken is wel heel discutabel voor mijzelf,
want 'wishful thinking' is ook krachtig aanwezig in een mens.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:09
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

@Sjouke, die medicatie is er al geruime tijd, ook in NL. Het is gevoelsvervlakkende medicatie die in elk geval nogal eens gebruikt wordt in het geval van zwaar depressieve verschijnselen en/of psychotische aanvallen.

Maar zoals Chatuliem al aangeeft, is het maar oplossen van een probleem door een pilletje de omgekeerde wereld. Het gaat dan namelijk niet om oorzaakbestrijding maar symptoombestrijding. In geval van dit onderwerp zal in de opvoeding (thuis, school etc) weer meer de nadruk op het bijzondere van het samen mogen genieten van zoiets intiems moeten komen te liggen, waar het nu veelal enkel lustgericht en daarmee snel individugericht is...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 22:01
BerichtOnderwerp: Luisteren naar je innerlijke stem

PIETER649 schreef:
Gompie.... ik hoor geen stemmen in mn hoofd en daar ben ik eigenlijk best blij mee Lachende smiley

ergens zelf over nadenken heeft toch niets te maken met innerlijke stemmen, het is gewoon een afweging van voors en tegens, je moet niet overal iets geestelijks achter zoeken!

Tja, de een noemt het zelf nadenken, de ander voors en tegens afwegen en weer een ander innerlijke communicatie....kwestie van begripsdefinities denk ik Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 71 Volgende
Pagina 25 van 71