Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 13 december 2013, 00:13
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ANTA961 schreef: | Gelukkig morgen weer een nieuwe dag. |
Dat is 't punt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 december 2013, 18:43
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | JIJ OOK AL??? |
It's one of those days
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 12 december 2013, 07:22
Onderwerp: Vrouwen, waarvan knappen wij op bij een man?
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nou soms zit het niet zover van een huwelijksaanzoek af, daar wordt ik niet zo spontaan van hoor.Ik knap er vanop als mannen je de ruimte geven |
De ruimte, de tijd, ook af en toe tikkie gas terug, ieder je eigenheid mogen bewaren en dat allemaal om elkaar te (leren ver-)KENNEN. Ga je niet zo hard als de ander het wil en voel je dat dat eigenlijk niet moest magge hoeveel ruimte is er dan eigenlijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 10 december 2013, 15:51
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
ROADY558 schreef: | Het was leuk, goed, gezellig en mooi om hier weer een maandje lid te zijn geweest.
Iedereen heel erg bedankt met wie ik goede en opbouwende gesprekken mocht hebben.
Ongetwijfeld tot ziens.
Road |
Het ga je goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 december 2013, 21:00
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
KLUS667 schreef: | Ik ook, ik ook!! En volgende week weer.....en dan 2 weken vrij |
Je hebt luxe paarden en eh...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 december 2013, 17:46
Onderwerp: vergeven........
|
|
|
ANTA961 schreef: | Wat ik gedaan heb is: bidden dat God mij helpt om hem los te laten (omdat ik zeker weet dat dat voor mij het allerbeste is...) maar tegelijkertijd bid ik dat God hem niet loslaat.... Daarmee leg ik het bij God neer. |
Ja, en dat is kracht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 december 2013, 15:31
Onderwerp: Wel of niet scheiden
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Het dreigen met echtscheiding is onderhand zo gewoon geworden,dat het idd en inhoudsloos is en geen reden moet zijn om te veranderen.
Wat weer eens heel duidelijk maakt,dat het voor sommige mensen usance is om chantage en manipulatie toe te passen in wat voor verbond dan ook maar.
Helaas is scheiden geen simpele oplossing en zijn er altijd meerdere gedupeerden. |
Ja, mee eens. En eigenlijk als chantage en manipulatie een (hoofd)rol gaat spelen in hoeverre is er dan nog een verbond ... en wordt dan het verbond van trouw al niet verbroken ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 december 2013, 15:03
|
|
|
VLINDER656 schreef: | ik denk dat wanneer je met iemand helemaal breekt omdat je anders bang bent om bitter te worden je die persoon niet vergeven hebt. Je juist nog emotioneel vast zit. Wanneer je bid of God die persoon wil doen en het frustreert je dat het niet gebeurt dan verwacht je dat God doet wat jij wilt en dat dit frustrerend is als God wat anders voor ogen heeft snap ik. Loslaten is volgens mij ook bidden voor die persoon maar met Uw wil geschiede er achteraan. Erop vertrouwen dat God ook dat in Zijn handen heeft. Erom vragen of Hij je dat vertrouwen ook wil geven. |
Die herken ik niet. En dat hoeft ook helemaal niet zo te zijn. Je bent vrij om keuzes te maken. Wanneer dit inhoudt dat bij vergeving geen vernieuwde relatie ontstaat omdat die ander in zijn of haar gedrag niet veranderd en integendeel fout gedrag blijft handhaven is het goed om het los te laten.
Vergeving doe je allereerst voor jezelf om vrij te blijven van hardheid en bitterheid omdat dat je juist aan die ander bindt. Vanuit die vergeving/loslating kun je opnieuw kiezen voor een plek voor die persoon in je leven of niet. Dus ik draai het om.
Wat ik bedoel met: "Bidden dat God iets bij die persoon doet stelt nog steeds dat ik aan die persoon vast zou zitten omdat ik iets wil/wens/verwacht wat uiteindelijk alleen maar frustreert omdat het niet gebeurt" is dat je kan bidden en wachten tot je een ons weegt maar het bind je dan nog steeds aan de situatie. of die persoon, want je blijft er mee bezig. Vergeven is 1, vergeven en de ander in je leven een plek blijven geven is 2 en afhankelijk van een aantal factoren.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 9 december 2013, 16:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 december 2013, 11:05
|
|
|
SUUS059 schreef: | Heb jullie reacties allemaal gelezen. En weet ook dat vergeven echt goed is voor jezelf. Wat niet wil zeggen dat het gemakkelijk is. Zeker niet.
En wat is het dan mooi dat God zo vaak vergeeft. Ikzelf heb daar veel meer moeite mee. Als het 1 en dezelfde persoon is kan ik het niet telkens opnieuw. (wel menselijk denk ik)
Verder zag ik iemand zeggen van bid voor je vijanden. Dat wil ik wel maar weet gewoon niet wat te bidden. Meestal word het dan zo'n lijstje van: Wilt u bij die persoon .... veranderen zodat ik er makkelijker mee om kan gaan.
Kunnen jullie me tips geven wat je dan kunt bidden bijvoorbeeld? |
Ik laat die persoon los, breek letterlijk en figuurlijk de vergiftigende banden en ik zegen hem. Waarom? Om niet toe te staan dat mijn hart verhard en bitter wordt. Nog niet eens voor de persoon in kwestie. Bidden dat God iets bij die persoon doet stelt nog steeds dat ik aan die persoon vast zou zitten omdat ik iets wil/wens/verwacht wat uiteindelijk alleen maar frustreert omdat het niet gebeurt. Loslaten is uit handen geven, is ver-geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 december 2013, 17:08
Onderwerp: Het weer
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het waait hier.
Thomas |
Joh!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 22:34
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Ja is eerder geplaatst, maar dat maakt hélemáál niet uit, want is schitterend. Film is inderdaad aanrader.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 09:52
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
PETRA373 schreef: | Zo als ik het zie, zitten ze niet, maar liggen ze een beetje raar Ik geloof wel degelijk dat soms doden worden opgewekt, maar om nu op een graf te liggen??? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 december 2013, 08:06
Onderwerp: Wel of niet scheiden
|
|
|
JAN736 schreef: | Ik heb een vrouw die al jaren zegt dat zij niet meer van mij houd. Als ik het niet eens ben met haar levenswijze is de standaard reactie, ik ga scheiden. Mag ik haar laten gaan, of moet ik er voor blijven vechten? |
Behalve dat ik de reactie van Oase onderschrijf hoor ik nog een diepere laag in je beknopte verhaal die vragen opwekt, maar dat voert denk ik te ver voor dit topic. Wanneer zij zou kiezen voor "blijven, maar dan ook knokken voor elkaar" zou ik zeker een derde gesprekspartner zoeken om de onderliggende (niet uitgesproken) gedachten/gevoelens en patronen tegen het licht te houden. Maar misschien hebben jullie die weg ook al bewandeld.
Heel veel sterkte!
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 4 december 2013, 08:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 december 2013, 19:07
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
ROADY558 schreef: | Wat heb je er toch een rare mensen bij zitten he ...
|
heb je het in de gaten?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 3 december 2013, 21:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 december 2013, 18:03
Onderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Het huwelijk zoals wij dat kennen is een afspraak een contract. Wij kunnen niet trouwen buiten de burgerlijke stand om. Met ons hart en ziel, geest en ziel, wel maar feitelijk niet.
Dus is trouwen een afspraak een contract een begrip. Niet meer ......
Dat er van alles omheen gebouwd wordt is niet bijdragend. Het is een gebruik. En ook hier eigenlijk vormvrij......er zijn mensen die op een stille middag trouwen,half uur en voila.... Dus de lading die het in onze maatschappij heeft is niet wat God voor ogen stond. Het was een overeenkomst en meer niet. In veel culturen is het zoeken vn een partner niet eens eigen wil maar uithuwelijking. In onze maatschappij is het huwelijk geen contract meer tussen 2 mensen maar is iedereen er bij betrokken. Een huwelijk is niet per definitie in de kerk te sluiten ......
Die idee staat niet in de Bijbel.......daar wordt geen gewag gemaakt van een kerkelijke inzegening etc etc etc ,dat is onze invulling. Huwen is een wil, een voornemen ........een hartsgesteldheid. Zou het niet zo zijn zou het niet so simpel zijn om fe scheiden. Een echtscheiding is ook een wil.......namelijk niet willen. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 december 2013, 12:58
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Maar ik vraag me ook af of het mogelijk is om alleen op zielen geest nivo naar elkaar toe te groeien? Doe ziel en geest zitten toch in je lichaam en dat gebruik je weer om liefde te uiten. Las eens een boekje volgens mij van Walter Trobisch waarin hij de periode van voorbereiden op een huwelijk vergelijkt met een kruk. Een kruk met 3 poten ; geest ziel en lichaam. Die poten moeten alledrie even lang zijn anders wiebelt het krukje. Maar als je 1 poot niet laat groeien valt het krukje om. Dit sprak mij wel aan |
Volgens mij is dat dus niet mogelijk. Dan raakt de boel inderdaad uit balans, mooi voorbeeld dus wb het krukje. Je kan hard vallen als 1 poot loszit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 december 2013, 22:05
|
|
|
ROADY558 schreef: | Jezus was soms helemaal niet zo "lief". Maar het feit dat hij de waarheid zei, dat IS op zichzelf al een uiting van Zijn liefde.
Als jouw kinderen je niet zouden boeien, zou je ze geen aandacht geven. Maar juist omdat je om ze geeft, haal je af en toe 's flink scherp uit. Waarom? Om ze te behoeden voor iets.... |
Jezus haalde vooral uit naar de witgekalkte graven. Farizeeërs dus.
|
|
Naar boven |
|
|