Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 15:47
Onderwerp: Mogen wij een ander ergeren?
|
|
|
PIETER649 schreef: | nooit aan mij hoor, juffie |
Je maakt weer een grapje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 15:45
Onderwerp: 12&13 nov(epe):grootse jubileumconcerten gospelkoor S.I.G.N.
|
|
|
MUTSJE418 schreef: | Helaas alleen in Epe, maar zeker de moeite waard om eindje te rijden hoor :) En dichtbij de snelweg dusse |
Je kunt 't ook nog combineren met een wandeling in een prachtige omgeving of met bijv. een dagje Veluwse Bron.
Marijan, kent de omgeving redelijk goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 15:41
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARIN303 schreef: | Die zijn er zeker, Jonathan is mijn eerste relatie! Ik was gewoon kieskeurig en wachtte op de ideale man ( en heb deze dus gevonden). |
Echt leuk voor je! En zo hoort het eigenlijk ook. Ondertussen heb je ook nog een poosje kunnen genieten van het vrijgezellige leven.
'k Wens jou en Jonathan heel veel geluk toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:43
Onderwerp: single avond Barendrecht 10 december
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Voldeed je wel aan de criteria??? |
Gek, maar die gedachte kwam ook gelijk in mij op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 11:36
Onderwerp: "Ga niet boven hetgeen geschreven staat"
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je wel dat er binnenkort ook een nieuwe versie van de Statenvertaling komt? Dan wordt de oude ook niet meer gebruikt....... |
Ik zie erg uit naar deze Herziene Statenvertaling. Ik vind het onbegrijpelijk en eigenlijk ook schokkend, dat er mensen zijn die zelfs deze vertaling - die heel dichtbij de SV blijft - afwijzen. 'k Vraag me af waar dit uit voortkomt. Uit angst? rechtlijnigheid? halsstarrigheid? eigenwijsheid? (sorry Anita, maar zo kom jij op mij wel eens over) of ???
Marijan, snapt sommige dingen echt niet en wil ze eigenlijk ook niet snappen
Oepsie, nu klink ik ook eigenwijs. 'k Vind het alleen zo moeilijk, om met sommige mensen te discussiëren.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 6 november 2010, 11:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 10:01
|
|
|
ANITA324 schreef: | De Tijd van deze maatschappij waarin wij leven wil des te meer water bij de wijn doen zodat de kennis te meer verloren gaat. Waarom diverse vertallingen lezen terwijl aan 1 genoeg hebben? We zijn niet meer dankbaar en zoeken naar meer. We vinden de oudheid van de Bijbel niet meer intressant of het is te moeilijk en willen alles makkelijk behapstukken lezen want daarin hoeven we niet moeilijk te nadenken en vergt ook minder tijd. Want ja dat andere moet je meer tijd voor maken en we moeten ons ook richten op de maatschappij neej echt tijd hebben we niet meer. Wat zou het zijn om eens echt meer Tijd voor God te maken dan voor jezelf.
Shalom,
|
De SV is voor veel mensen niet te begrijpen, omdat het is geschreven in een taal die niet meer van deze tijd is. Zeker als mensen niet met de Bijbel zijn opgegroeid, is het (bijna) niet te begrijpen. Hoe ga jij om met je opdracht, om te evangeliseren? Wat is er op tegen, om de Bijbel dichter bij de mensen te brengen? Naast de NBV, zijn er ook nog andere vertalingen. Als je echt consequent bent, moet je Hebreeuws en Grieks gaan leren.
Verder vind ik - net als Imke - dat je met de benaming naam-christenen voor mensen die een andere vertaling lezen, veel en veel te ver gaat. Jammer, dat je daar niet op ingaat.
Ik ben blij en dankbaar voor de andere vertalingen die er zijn (al heb ik ook m'n voorkeur), het maakt de Bijbel veel duidelijker voor me.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 6 november 2010, 10:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:50
|
|
|
MAR907 schreef: | Je snapt het niet... Het is vertaling op vertaling met een doel..... Verder wil ik er niet op ingaan. |
Dat is misschien maar beter, want ik begrijp je inderdaad niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:45
|
|
|
ANITA324 schreef: | Mensen die andere vertaling lezen zullen heus hun hart op de goede plek hebben en God ziet hun harten aan. Wat ik alleen wil waarschuwen is dat de vertalingen die later zijn gekomen je ervan af houden van de zuiverheid je ziet dan niet meer het verschil als je een vertalling leest waar jij er dan mee bent opgegroeit. Je gaat de dingen die je leest als normaal vinden maar is dat wel normaal. Want in hoeverre hebben mensen naar nu die kennis en wil men zich wel laten onderwijzen als iemand je ter getuigenis wil zijn en je ervoor wil waarschuwen zus en zo. Neej is het antwoord mensen willen in bos dwalen en niet op het pad lopen. Natuurlijk komen ze er wel uit op Gods Tijd en zal Hij hen eruit halen en hun wijsheid en inzicht geven zoals Hij het weerlegt heeft.
Lees je Bijbel en Bidt elke dag zodat je Groeien mag. Als ik een talenknobbel was dan had ik graag aramees willen leren lezen. Want dat is dichtbijzijnde en waarom ik geen talenknoppel ben lees ik NL Bijbel de 1e die in NL kwam is de SV en daar wil ik mij aan houden.
Shalom, |
Bedankt voor je toelichting, Anita. Hierdoor begrijp ik je reactie beter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:40
|
|
|
Er zijn meer vertalingen, dan de NVB. Natuurlijk mag je een voorkeur hebben voor een bepaalde vertaling. Anita beweert dat alleen de SV goed is. Dat vind ik zo beperkt, omdat ook deze vertaling door mensen is geschreven. Sowieso lezen ze in andere landen al een andere vertaling, dan de SV.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 6 november 2010, 00:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:29
|
|
|
ANITA324 schreef: | Hoe worden mensen anders geband omdat degene die zich ergeren aan jou omdat je de Waarheid durft te zeggen want ik bak geen zoete broodjes met lucht met een beetje gif in. Dus ja ik weet en ik heb ook ervaren waar ik dan ook kwam dat ik als zwarte piet word gezien. Maakt mij ook niet uit hoor ik zit er niet mee dat mensen mij op die manier dan niet leuk of aardig vinden omdat ik niet als iedereen met elkaar zit te knuffelen en met liefde alles bedek ter respect voor iedereen. Op die manier heb ik geen respect en hoef ik ook geen respect. Want het gaat mij meer om Gods Waarheid dat Hij Centraal staat en niet de mens want wij mensen zoals jij en ik leven in gebroken wereld vol zonde niemand is volmaakt. Stel God de Vader op nummer 1 van je leven.
Shalom, |
Wie beweert dat degenen, die niet de SV lezen maar een andere bijbelvertaling, dat niet doen? Dat vind ik zo jammer van je reactie. Dan durf je nogal wat te zeggen.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 6 november 2010, 00:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:26
|
|
|
MAR907 schreef: | Gooi de bijbel dan maar door het raam zou ik zeggen.
Anita heeft gelijk daarin. Jammer dat er zoveel "christenen" zijn, welke niet (willen) weten wat er met de bijbel (Gods Woord) is gebeurd. |
Sorry, ik begrijp je reactie niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:17
|
|
|
ANITA324 schreef: | Zorgen over mij te maken neej hoor dat hoeft helemaal niet
De laatste tijd onderzoek en toets ik alle dingen en verneem ik op die manier hoe dichter je naar Gods Woord nadert hoe meer je tegenslagen krijgt onder de gelovigen als "naam - christenen".
Want Licht en duister verdraagt elkaar immers niet !
Het gaat heel goed.
Natuurlijk zullen deze berichten jullie niet aangenaam klinken en als ik weet dat ik geband word dan neem ik jullie dat niks kwalijk.
Wens jullie Gods zegen toe.
Shalom, |
Erg jammer, dat je in de slachtofferrol gaat zitten. Wat een overdreven reactie. Hierdoor kun je anderen het gevoel geven, dat je jezelf een betere gelovige voelt. Je praat tegen mede-christenen, die misschien een andere bijbelvertaling (die ze beter begrijpen) gebruiken. Waar gaat het hier nu eigenlijk over? Ook de SV is door mensen vertaald.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op zaterdag 6 november 2010, 00:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 6 november 2010, 00:04
Onderwerp: single avond Barendrecht 10 december
|
|
|
WIMBRIENE892 schreef: | Hoi Hannah810
Door leden van cm wordt die avond georganiseerd voor leden van cm uit de omgeving Barendrecht/Dordrecht/Ridderkerk. Er wordt alleen een kleine vergoeding gevraagd voor het gebruik van eetcafé de Pimpernel in Barendrecht die avond. |
Hannah, dat jij dit - als doorgewinterde CM-er - niet weet zeg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 23:58
|
|
|
GERT856 schreef: | Poeh hee wat een zelfkennis |
Hmmm.....'t klinkt alsof je je ergert?
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op vrijdag 5 november 2010, 23:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:31
|
|
|
PIETER649 schreef: | mogen we een ander niet ergeren?? alleen maar knuffelen ofzo????
doei |
Zo is dat, een beetje prikkelen moet kunnen. Sommige mensen ergeren zich al, terwijl er nauwelijks iets gezegd wordt. De vraag is dan aan wie het ligt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:29
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Geen relatie betekent geen relatie, toch? Heeft dus niet per definitie te maken met niet getrouwd zijn of samen gewoond hebben...En ja, ze zijn wellicht schaars...maar zulke mensen zijn echt wel te vinden |
'k Ga er overigens wel van uit dat deze mensen relaties in hun leven hebben, al is het dan misschien niet dé relatie waar op gedoeld wordt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:16
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Eerlijk gezegd begin ik me zorgen over je te maken Anita,besef je ten volle wat je hier allemaal verkondigd? Alle vertalingen behalve de SV zijn het woord van de duivel???Bijbelverbranding????Pffffffffff |
En anders ik wel...... 'k Begrijp ook niet, dat iemand zo'n uitspraak durft te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 november 2010, 19:14
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Eva of de EO zoeken mensen die nog nooit een relatie hebben gehad??? Zijn er die wel? Ze moeten wel ouder zijn dan 10 jaar, veronderstel ik. |
Het ligt er aan wat zij onder een relatie verstaan. Misschien bedoelen zij mensen, die nooit getrouwd zijn geweest of samen hebben gewoond. Die moeten wel te vinden zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 19:29
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
'k Heb zin om lekker thuis te blijven, maar helaas moet ik de deur uit voor m'n werk.
Hoe krijg ik zin
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 4 november 2010, 19:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 19:16
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Heb jij zoveel tijd dan? Ik vrees dat we voor zo'n uitgebreid aanbod, Pieter erbij moeten vragen. Die was toch expert tempodaten en oplangetermijneenbabydaten |
Het geven van telefonische consulten is ook nog mogelijk, Jolan. Dat kost iets minder tijd.
Ik denk dat jullie een perfect trio zijn, om mensen 'begeleiding op maat' te bieden richting een huwelijk.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 4 november 2010, 22:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 19:10
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Beste mensen,
Na ruim een jaartje lid te zijn geweest, hou ik het hier over een paar dagen voor gezien. Ik heb met plezier deelgenomen aan het forum, maar de laatste maanden kwam ik niet verder dan het forum volgen via de zijlijn. De tijd ontbrak me om actief mee te blijven schrijven. Bovendien heb ik sinds een aantal maanden een hele lieve en leuke vriend - nee, niet via CM - met wie ik graag wil bouwen aan een verdere toekomst. Kortom, de tijd van gaan is voorlopig voor mij gekomen. Ik wil iedereen bedanken voor de leuke contacten, gezellige gesprekken en leerzame discussies en bijdragen op het forum. Ik wens jullie allemaal het allerbeste toe en heeeel veel geluk en zegen!
Liesbeth |
Hoi Liesbeth,
Voor ons is het jammer dat je weggaat en 'n beetje een verlies, maar een betere reden om CM te verlaten is er niet te bedenken. Ik gun het je van harte!
Jij ook heel erg bedankt voor al je positieve en doordachte bijdragen, 'k heb er van genoten. 't Blijft bijzonder, dat ik zoveel herkende in jou en in jouw stukjes.
'k Wens jou en je vriend ook het allerbeste toe en vooral veel geluk en zegen!
Marijan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 november 2010, 07:41
Onderwerp: relatieproblemen in nieuwe relaties
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dat ik vanavond weer veeeeeeeel te lang heb zitten kletsen Ik denk dat ik morgenavond bij hem op de bank een flink lange dut ga doen |
Ligt dat aan hem of ligt dat aan jou, Leanne.
Maar joh, je ziet 'm vanavond dus weer. Hij woont zeker om de hoek? Jij boft! Alvast veel (lig)plezier.
Hmm.....ben een beetje jaloers geloof ik.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op donderdag 4 november 2010, 07:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 19:10
Onderwerp: Remco Hakkert in concert
|
|
|
VISSER278 schreef: | Gewoon komen An. Vandaag heeft de zon hier ook nog geschenen. |
Ga je gewoon bij Visser op de koffie, An. Volgens mij is dit een verkapte uitnodiging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 17:53
Onderwerp: Wie gaat er mee naar het kerstdiner van Christianmatch?
|
|
|
LOES550 schreef: | het leven is al serieus genoeg, leve de lol
Als we nu eens een rekening openen voor de niet draagkrachtige cm-leden.......Dan kan iedereen naar t feest! |
Hmm.....heel eerlijk gezegd weet ik wel betere doelen, dan het sponsoren van een duur kerstdiner. Dit doet me een beetje denken aan het Leger des Heils. Die steun ik overigens wel.
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 3 november 2010, 18:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 november 2010, 13:06
|
|
|
FRANKT627 schreef: | volgens mij ben ik hier...denk ik... |
Ik dacht ook dat je ineens weg was. Je naam stond namelijk grijsgekleurd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 november 2010, 19:27
|
|