ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 21:39
BerichtOnderwerp: iemand die nieuw is op CM mailen om hen welkom te heten CM

En weer een Belg die het Nederlands beter kon dan de Nederlanders
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 21:32
BerichtOnderwerp: restaurant "uilenbos" incl speeltuin/kinderboerderij 15 dec

ZEELAND736 schreef:
Duurt geen week meer hoor Pieter!!!

Klopt , maar de bonen moeten wel een uurtje of 8 in de week. dus eigenlijk wel weer een week, maar niet de zelfde Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 20:47

HANNAH810 schreef:
staat je bruine bonensoep al te pruttelen, pieter? Knipoog smiley

heeeeeeee Hannah , ook weer op het lijntje van CM
Nee de brúnebeanesop is nog niet klaar, ik eb maar in totaal een dag nodig geen week Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:03
BerichtOnderwerp: De vreze des Heren

Hoop wel dat de redactie CM toch gehoor geeft aan mijn verzoek om deze topic te sluiten, het is en blijft zo een wellus nietus situatie, totaal vastgelopen
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 13 december 2012, 18:00

Alles en iedereen (nou haast iedereen) dendert hier voorbij aan wat er nu werkelijk Gods bedoeling van man-vrouw relatie is

De vrouwen hier willen niet het slaafje van de man zijn en denken dat bijvoorbeeld Maritieme en Roady dat wel willen. Volgens mij juist het tegendeel als ik hun zo begrijp. Ik begrijp uit maritieme zijn verhaal dat Hij in liefde zijn vrouw eerder beschermde dan dat ze als ondergeschikte hem gehoorzaam moest zijn. Dat hij en Roady dus wel volgesn God de man als hoofd zien maar in liefde hun vrouw als naaste(gelijke) erkennen. Dus een maatje, steun en hulp in alles, dus alles met elkaar delend lief en leed, gewoon als eenheid.

De dames vooral, denken dat de beide heren juist het tegendeel beweren en dat de man boven de vrouw staat en daarmee de kous af is, Dat zij niet zoals Jezus het Hoofd is en was, zich dienend opstelde. De Liefde voorleefde, Jezus is gekomen om Zijn Bruid te dragen, Dus zal een ieder zich toch een moeten neerleggen bij hoe Jezus in Liefde aan ons gelij kwerd en du szo ook man en vrouw aan alkaar gelijk worden.

Resume, een ieder word uit eindelijk aan elkaar gelijk in liefde bevolen door God, ja zelfs op "oudtestamentische" wijze
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 22:09

Er is ooit gezegd "antwoord de zot niet naar zijne dwaasheden, want hij weet niet waarover hij spreekt". Dames en enkele heer, misschien is het beter om de boel wijselijk te laten rusten.

God geeft duidelijke regels, voorgeleefd door Jezus , Hij was hier op aarde dienend bezig. Daarmee heeft Hij iets bereik, dus niet door "boven" iemand te gaan staan, misbruik makend van Bijbelteksten.

Laat de Liefde bevolen door God overwinnaar zijn. Ik hoop van ganser harte dan sommigen "bazige mannen" toch ooit "bekeerd" zullen worden en Jezus (de Bruidegom) als voorbeeld nemen.

btw ik vind het jammer dat er ook een enkeling puur wat de boel zitten te stangen (heb ik het idee), door reacties op hem/haar die wel serieus bezig is.

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 12 december 2012, 22:48
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 20:41
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

VISSER278 schreef:
Na Sesamstraat volgens mij . Smiley met dichtgeplakte mond
Maar dan wel eerst lief gaan slapen hè Pieter. Lachende smiley

http://www.marktplaats.nl/a/witgoed-en-apparatuur/koffiemachines-en-espresso-apparaten/m625049997-rode-senseo-te-koop.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pageNum=1&pos=2

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 12 december 2012, 20:41
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 20:38

ZEELAND736 schreef:
Eindelijk..... na 2 jaar gerechtigheid voor mijn dochter!!!!

Na het zoveelste gesprek bij de gemeente...is ze ervan verzekerd dat ze nu mag blijven waar ze werkt....
Deels betaald door haar huidige baas en de rest door WSW...(re-integratie)

Ook een smsje...""Mam...ik heb nu ook een uitnodiging voor het Kerstontbijt gekregen""

(na 2 jaar NIET)

Heerlijk voor haar....dat ze het gevoel krijgt er nu ook ""bij te horen""

Fijn voor haar, maar ook natuurlijk ook heerlijk voor jou, en het is jullie gegunt.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 20:36

WILLEMIJN232 schreef:
nou nou Pieter, ben je zo'n fervente kijker dat je dat weet????

Nee juist niet , maar zo nu en dan ff zappen en EPG raadplegen kom ik weleens wat aan de weet, vandaar Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 19:44

MARITIME853 schreef:
De vrouw heeft nooit boven de man gestaan, dat is niet Gods bedoeling.
Kijk naar hetgeen gebeurd is met Israel, hoe de vrouwen de mannen misleiden.

Isa 3:12 De drijvers Mijns volks zijn kinderen, en vrouwen heersen over hetzelve. O Mijn volk! die u leiden, verleiden u, en den weg uwer paden slokken zij in.

Het belang om een samenleving te kunnen aanwijzen waar niet mannen heersen maar vrouwen (of anders eentje waar gelijkheid tussen de seksen heerst), is door vooruitstrevende denkers altijd onderkend.
Aldus Balkenende....

Ik ben bezig om me daar voor te bereiden.
Anno 2012 zoek naar een deugelijkle werkende vrouw. Het ander is oud testamentisch.

Heb al een schort in de keuken, ben op zoek naar een minni rokje in aanbieding, tevens naar een deugelijke Beautycase, ben er bijna klaar voor.
Alleen moet ook "gehackt" worden.

Eph 5:22 Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere;

Met grote olifantepoten dwars over de dienstbaarheid van man ten opzichte vrouw, (gelijk Jezus ons heeft voorgeleefd) walsen, bekrachtigd door een paar uit hun verband gerukte Bijbelteksten om eigen gewin te verkrijgen.

Wat dat is ? Kun je niet zeggen, het is gewoon jammer.

Dit word zo langzamerhand een zoutloze discussie, ik zie hier geen zoutend zout meer in.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 december 2012, 12:44
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARGREET739 schreef:
Janne heeft bij ons op de afdeling haar opleiding voltooid. En af en toe zong ze voor de patienten met begeleiding van haar gitaar.
Het lied van haar: "God zag mijn tranen" is ook erg mooi. Veel van de liederen die zij met haar broer zingt, heeft zij zelf geschreven.

Dit ter ondersteuning Engeltje smiley

Bedankt voor de info. Kan me indenken dat de mensen dat prachtig vonden want ze zingt mooi. Ik heb een reeks van hun You Tube liederen, eens afgedraaid voor de diensten, kreeg er leuke reacties op, zo van "wat mooi en hoe kom je er aan?" Dus hier nog maar eentje https://www.youtube.com/watch?v=hUvP7Om4a48 ook als bemoediging voor hen die het even nodig hebben

Laatst aangepast door
PIETER619
op woensdag 12 december 2012, 12:48
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 23:10
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

https://www.youtube.com/watch?v=ynK6WNuCyqs
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 22:17

MARITIME853 schreef:
Begin eens goed te lezen Pieter.

MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.

De zondeval licht volledig bij de keuze van Adam.

"Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

"Eva had Adam tegen de "tegenstander" kunnen beschermen.
De verantwoording (van de zondeval) lag bij Adam en dat is nog steeds zo in Zijn schepping voor de man.

Jammer dat er zoveel (christelijke vrouwen) zijn welke hun plaats niet kennen daarin, voor hun man.
Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen
de vrouwen nu.

Bedoel jij met het onderstreepte dat de man gelijk is aan de vrouw en dus door de dienende liefde die Jezus ons heeft voorgeleefd de man niet meer boven de vrouw blijft staan? Als je dat bedoelt heb ik het verkeerd gelezen

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 11 december 2012, 22:18
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:39

JANS221 schreef:
Waar ik naar toe wil in deze discussie is dat er geen verschil is in gelijkwaardigheid tussen man en vrouw. Wat ik al eerder schreef: In de bijbel lees ik dat man en vrouw elkaar nodig hebben, mij lijkt overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) dan niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats.
Als er in de bijbel staat dat de vrouw als hulp aan de man is gegeven, wil dat niet zeggen dat ze zijn hulpje moet zijn. Hetzelfde woord wordt namelijk ook gebruikt om aan te geven dat God onze hulp is! En daarbij zal niemand denken aan God als onze mindere of ondergeschikte.
Deze discussie heeft wat mij betreft dan ook niets te maken met het zoeken naar eigen eer.

Eigenlijk meer gelijk ipv eer. De Liefde maakt in opdracht van God man en vrouw gelijk, dat is wat ik hier maar wilde aangeven, maar er zijn helaas mensen die willens en wetens het beter willen weten, misbruik makend met zelf bepaalde teksten uit de Bijbel helaas. Maar ach zolang er leven is, is er hoop.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 21:34

MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat ik wil zeggen is dat God nooit bedoelt heeft dat de man "hierachies" over de vrouw heerst.

De zondeval licht volledig bij de keuze van Adam.

"Gen 3:17 En tot Adam zeide Hij: Dewijl gij geluisterd hebt naar de stem uwer vrouw, en van dien boom gegeten, waarvan Ik u gebood, zeggende: Gij zult daarvan niet eten; zo zij het aardrijk om uwentwil vervloekt; en met smart zult gij daarvan eten al de dagen uws levens.

"Eva had Adam tegen de "tegenstander" kunnen beschermen.
De verantwoording (van de zondeval) lag bij Adam en dat is nog steeds zo in Zijn schepping voor de man.

Jammer dat er zoveel (christelijke vrouwen) zijn welke hun plaats niet kennen daarin, voor hun man.
Emansipatie! wat een ellende. De man hoort zijn gezin in zijn eentje te kunnen onderhouden, maar door de emanisipatie, klagen de vrouwen nu.

Tjonge jonge beter weten dan Jezus? De vrouw de schuld blijven geven is wat mij betreft wel heel kortzichtig je gelijk halen met één bepaalde Bijbeltekst. Beste Maritieme leer van Jezus en bijt je niet zo krampachtig vast in 1 enkele tekst maar (her)leef en doe dat zo Jezus wil, niet gelijk jij wil, puur oudtestamentisch
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:38

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is toch SBS? Is toch occult volgens sommigen hier???? Dan krijgt Visser zijn senseo nooit terug..... Engeltje smiley

SBS heeft zondags wel christelijke kerkdienst er op, maar klopt ja, toch het merendeel is van die occulte rotzooi.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:34

VISSER278 schreef:
Helamaal mis . Het komt bij Omroep Zeeland .
Maar helaas voor jullie ( bijna) allemaal ..... ik kan er ook niet aan doen dat de Hollanders niet bij machte zijn om op die zender af te stemmen. Lachende smiley

Wanneer word het dan uitgezonden, ik kan ik zelfs hier in Friesland op mijn tv alle provinciale zenders krijgen hoor
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 20:29

MARITIME853 schreef:
Deze: "" De stelling dat door de vrouw de zonde in de wereld is gekomen".....

Ben ik het absoluut niet mee eens, God had alles 100% volmaakt gemaakt ook man en vrouw dus, de gene die de verleiding bracht heeft het kwaad in Gods volmaakte wereld gebracht, niet de vrouw dus.

Of kunnen we niet gewoon God de schuld er niet van geven, want die liet het toe. Waar willen we nu allemaal naar toe met deze discussie, eigen eer of "alle ere geven aan de Here" en gelijk Jezus ons dienstbaar was, gaan opstellen dus als man naar vrouw en anders om.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 17:38

WILLEMIJN232 schreef:
Maar hoe vertaal je dat nu concreet naar de praktijk? Een ieder interpreteert dat weer anders....Wat jij denkt wat God wil kan ik wel helemaal niet denken, dat is nu net het probleem........

Hoe zou iemand uit onderstaand stukje de heerschappij van een man kunnen halen? Uit het eerste gedeelte wel, maar juist vanaf vers 25 komt de aap uit de mouw en kan mijn inziens niet 2 ledig uitgelegd worden. vooral vers 28 niet, het gaat dus niet om onze interpretaties, maar hoe God opdracht geeft om met elkaar om te gaan.

Efezieërs 5. 21 Aanvaard elkaars gezag uit eerbied voor Christus. 22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen. 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 11 december 2012, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 13:32

laat voor mij duidelijk moet zijn zoals God het wil. Jezus heeft ons voorgeleefd hoe met elkaar (dus ook man/vrouw) om te gaan, ga eens opzoek naar wat God wil dat we doen moeten als man/vrouw, niet in hierachie maar in liefde te samen met Gods Liefde
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 december 2012, 00:50

HANNAH810 schreef:
hoi allemaal,

na enig overleg zijn we er uit;
picknicken in april duurt ons te lang om bij te kletsen;
we hopen op
zaterdag 15 december naar restaurant "uilenbos"
te gaan met elkaar.

het voordeel is dat we binnen kunnen zitten als het erg koud is; er een verwarmd terras is; en voldoende leuks voor de kinderen; een kinderboerderij en grote speeltuin.

Het eten is goed (al duurt het even voor de kok klaar is....... )
menu-kaart voor de lekkerbekken onder ons.......;
http://uilenbos.customer.redhosting.nl/content.php?id=71

daarnaast kun je een heerlijke wandeling maken in het prachtige bos rond het restaurant; ik heb zelden zo'n mooi bos gezien!!
vorige week wemelde het er nog van de vele soorten paddenstoelen!

mocht je kinderen meenemen en het bos ingaan dan zou ik niet het nieuwste van het nieuwste uit de kast trekken; je kunt er heerlijk ravotten met alle omgevallen bomen, mogelijkheden om hellingen af te rennen en er valt genoeg te struinen om lekker diep donker zwart weer naar huis te gaan.

http://www.youtube.com/watch?v=Adf0bUMu-c0

dus;

vanaf (ongeveer) 13.00 uur zijn wij in;
restaurant "uilenbos"
Engweg 61,
6741 KC Lunteren
(GPS: Beukenlaan 5)
Tel. 0318-48 23 27

voorlopig hopen mee te gaan;

- roelande345, 53 jaar, regio 0342
- hannah810, 40 jaar, regio 073, met pleegdochter 7 jaar + vriendinnen 6 en 8 jaar
- margreet 739, 46 jaar, regio 0320 evt met dochter 16 jaar
- mamy994, 57 jaar, regio 0113
- "salamander" (zus van hannah), regio 078, 38 jaar met dochter 5 jaar
- joannie702, 49 jaar, regio 0318
- vriendin van joannie

- maritime853, 50 jaar, regio 0596, met zoon 20 jaar
- pieter619, 58 jaar, regio 0514 met (misschien) zoon 18 jaar en Beau de Bulmastiff
- johanurd092, 36 jaar, regio 0521
- tah315, 48 jaar, regio 035
- folef327, 46 jaar, regio 050
- willem618, 43 jaar, regio 0344, met 4 kinderen; 3, 9 jaar, 13 en 15 jaar
- bram

Laatst aangepast door
PIETER619
op dinsdag 11 december 2012, 00:56
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 17:37
BerichtOnderwerp: de enige leuke man op CM

ANNETTE792 schreef:
Iedereen kan dat lezen en zich aanmelden bij de agenda.
Je hebt zelf kritiek op mensen die hun levensverhaal en bijbelstudies te pas en te onpas in alle topics schrijven,
Zij die hun levensverhaal beschrijven heb ik daar kritiek op? Wel als men een topic probeer te overrulen met zware Bijbelstudies die thuis horen in Bijbel en Bijbelstudies en zo dus vele topics voor "minder gelovigen" interessant gaan maken.

ga dan zelf geen uitje op lopen dringen in meerdere topics.
Doe ik dat of geef ik aan, dat men welkom is als men zegt op zoek te zijn naar iemand en zo dus er een kans geboden wordt.

En de leukste man...tsja sorry dames, die heb ik ruim 4 jaar geleden hier al ingepikt.:

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 8 december 2012, 17:38
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 15:06

WILLEMIJN232 schreef:
Realiseer je je wel dat er ook genoeg mensen zijn die niet van die CM bijeenkomsten houden? Het is niets voor mij en heb er ook helemaal geen behoefte aan....Ik ken een aantal mensen van CM in het echt en die kies ik graag zelf uit. Je doet nu net voorkomen of het de kans is om iemand te ontmoeten.......jammer...mensen kunnen ook zonder meetings met elkaa rin contact komen is mijn ervaring.....Het is fijn dat het er is en mooi voor de mensen die daar van houden maar presenteer het niet als de enige manier om met anderen in contact te komen......enne het heeft niets met durven te maken....we zijn toch volwassen genoeg?

Natuurlijk is dat zo, het is geen must (beweer ik ook niet) maar wel een aangenaam iets en dus een mogelijkheid om anderen te ontmoeten zonder verplichtingen. Maar als leest/hoort dat sommigen het wel fijn vinden, dan mag men er naar toe.

natuurlijk is het de vrije keus die we maken en nogmaals verplicht word niemand en ook niet dat het de gelegeheid is maar een gelegenheid. Ik geef dus alleen maar een tip of mogelijk dat men misschien wel die leuke man/vrouw kan tegen komen op zo'n gelegenheid.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 13:27

WILLEMIJN232 schreef:
Boze smiley. Ik had gewoon slechte letters Mario, dat vertel je er niet bij... Engeltje smiley

Hoort dat niet bij slechtste moment van vandaag Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 13:23

Laten er hier meerdere leuke vrouwen en mannen op deze site aanwezig zijn, helaas treed men niet met elkaar in contact, alleen maar elkaar lekker even een beetje een stootje onder de gordel geven. men elkaar beter een hart onder de riem steken. Ga een snaar gezamenlijke bijeenkomsten die of georganiseerd worden door CM of leden van CM, leer je elkaar beter kennen, kun je zo ook misschien je ideale man/vrouw tegen komen. 15 december is er weer eentje, kom op als je durft. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 december 2012, 10:28

JOL252 schreef:
Ik geloof dat hier veel waarheid in schuilt. Afgezien van dat ik God op zeer moeilijke momenten zeker heb ervaren als aanwezig, troostend en zo nog wat woorden meer, zijn het vaak de mensen die duidelijk tastbaar en zichtbaar impact en het verschil maken. Maar voor mij staat het één niet los van het ander. Door mensen heen laat God ook van Zich spreken / horen / voelen.

Mooi hoe je dat zegt: je eigen verantwoordelijkheid is daar inderdaad. God heeft ons gemaakt als mensen met eigen verantwoordelijkheid, beslissingsbevoegdheid, autonomie. Lekker handig om tegen mensen die zware lasten dragen te zeggen: "leg het bij God neer en laat het los. Dat is aan de ene kant dan wel een bijbels gegeven maar je moet toch verder. "Leg het neer en laat je lasten bij God", ja maar de belastingaangifte moet toch gedaan, de was en de strijk ondanks bloedig drukke tijden ook, je kinderen die hun aandacht nodig hebben ondanks dat je zelf met je tong op je schoenen loopt ... etcetera. (Ik denk dat het ook erg gemakzuchtig is om het tegen iemand te zeggen. Het staat super geestelijk Kotsende smiley en het ontslaat je dan weer om diegene tegen wie je zo makkelijk zegt het los te laten, ook es een handje te helpen.)

.... voor mij geldt dit "en toch":
stort je hart uit voor Zijn aangezicht
deel de lasten mee aan God
ondanks het zelf dragen : vertrouwen, toch ook het geheim van loslaten
en het meedelen aan anderen, ja dat ook.

Maar nogmaals, ik zie dat niet los van hoe God in mijn leven aanwezig is en wil zijn.

Helemaal mee eens misschien een kleine benadrukking (had eerst toevoeging) van mijn kant nog, dat God wil helpen in moeilijke tijden , maar het soms door mensen (die met goede bedoelde raad, oa Job verhaal) eigenlijk hun "christelijke" handen uit de mouwen hadden moeten steken.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 8 december 2012, 10:30
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 22:14

WILLEMIJN232 schreef:
Ben het niet met je eens Pieter, vind jij echt dat God alleen het goede geeft? Waarom is er dan een wereld waarin zoveel gebeurt? En kom nu niet aan dat is de straf voor de mensen want daar kom je niet mee weg.....

"God schiep deze aarde en zag dat het goed was", dit staat voor mij als en paal boven water. Wat was de reden voor de zondvloed, God wilde op nieuw beginnen, had Hij er zomaar een zootje van gemaakt of wij als mensen?
Dus opnieuw begonnen met als gevolg dat wij als mensen het op den duur weer beter gingen weten en er weer rotzooi van hebben gemaakt.

Vroeger strafte God zijn volk wel, maar Hij gaf door Zijn Zoon te zenden ons een nieuwe kans om straks, als Hij weer op nieuw aan de slag gaat met het maken van een nieuwe Hemel en Aarde met Jezus als koning, ons een veilig volmaakt onderkomen te geven .

Door het Nieuwe verbond in Jezus straft God niet meer en het kwade moet zeer beslist aan satan gelinkt worden, niet aan God.

Zoals ik al zei , God maakt alles nieuw en we mogen bidden dat Jezus hier snel maar terug mag komen en dat Zijn vrede alle zaken die niet zo gaan als het eigenlijk zou moeten, zal overwinnen.

God geeft wel zekerheden dus, Hij blijft van ons houden (zie naar het Grote offer in Jezus) Hij Heeft zo een uitweg voor ons gegeven.
Jezus stierf voor alle zonden. Hoe groot Zijn Overwinning is , kunnen wij onder geen beding beseffen, dus ja het Goede komt van God.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:16

Ik geloof niet in God ik geloof niet in de Vader , Zoon en Heilige Geest, ik weet zeker da ze er zijn , en dat komt omdat ze mij helpen , ik vraag en God geeft, Hij geeft wel dat wat Hij nodig vindt, niet wat ik wil, maar daar kunnen veel meer over getuigen. Hij geeft wl het goede en dat zien we soms niet.

We moeten God niet gaan verklaren of uitleggen , dat kunnen wij niet, ook niet aan de hand van de Bijbel.

Vader Zoon en Heilge Geest, neem het aan en beleef hoe zij je kunnen helpen en steunen in moeilijke tijden maar ook in goed tijden .
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 december 2012, 21:06

IJSJE204 schreef:
Stel eens dat er één man is die zichzelf de enige leuke man op CM noemt.
Er zijn veel meer mannelijke leden dan die ene enige leuke man.
Hoe komen wij meisjes er dan achter of het waar is wat hij zegt?
Kunnen wij dat zomaar geloven of dient een dergelijke uitspraak een onderbouwd fundament te hebben en bewezen te worden?

Op naar Uilenbos 15 december of BBQ-picknicks in Ede volgend jaar en ontdek of ze er zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 december 2012, 19:18
BerichtOnderwerp: Wet en Genade - Willie Smith

ROADY558 schreef:
Sterker nog:

Jezus gaf Zichzelf!
Vandaar dat Hij zegt: Blijft in Mij, en Ik in u (Joh 15:4)

Daarin ligt de vervulling van de gehele wet....

Lachende smiley

AMEN
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 39 Volgende
Pagina 23 van 39