Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:14
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Deze uitspraak zet mij tot nadenken Mieke. Hoe zou ik mensen in de gemeente behandelen die homoseksueel zijn? Niet veroordelend in elk geval, want als de gemeente bezoeken, zijn ze in mijn ogen op zoek naar God. Het allereerste wat me dan binnenvalt, is dat ze gewoon mens zijn, en dat je in een sfeer van vertrouwen heel wat duidelijkheid kunt creeëren. Verder geloof ik dat God zelf met mensen aan het werk gaat, als ze onder Gods Woord komen, zullen ze ook beseffen wie God voor ze wil zijn. En ik geloof in herstel van ieder verwond hart. Zal ik het gedrag goed praten, nee. Zal ik ze wijzen op de weg van de Heer? ja. En verder zou ik graag de mens willen kennen, om hem te kunnen wijzen op Jezus. In feite dus geen verschil als met een ander mens. Ik geloof ook niet dat ze mijn goedkeuring zullen vragen, ik geloof dat God hun weg zal leiden en hoop daar een bepaalde rol in te kunnen spelen.
Waar ik wel heel stellig in ben, is met het avondmaal. Dat zal helaas voor hen niet mogelijk zijn. Maar dat stel ik ook bij mensen die samenwonen. |
Fijn dat je zo'n goede reactie geeft, chat. Mooi om te lezen hoe je je leven als christen wilt invullen en dat dat moeilijk is is evident. Je hebt er een wijze visie op ontwikkeld. In het laatste wat je oppert ben ik je opponent; een praktiserende homofiel, samenwonenden, gescheiden mensen zijn ook mensen die absoluut niet mogen worden uitgesloten. Ze zijn niet minder dan wij en hebben juist onze medemenselijkheid nodig. Hen uitsluiten is zonde tegen het eerste gebod en dat gebod liegt er niet om, dat neem ik zelf hoog op, dat merk je wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:59
Onderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Het enige wat ik doe, mijn beste Mieke, is.....wijzen op Jezus....op JEZUS ALLEEN....... dusssss........waarmee stel ik mijzelf in het middelpunt?
Dat jij mij kennelijk als belangrijk ziet....daar kan ik niets aan doen.....dat doe je je zelf dus aan. Ik ben absoluut niet belangrijk Mieke. Maar misschien wil je trachten te voorkomen, dat ik mijn mond hier opendoe....Ja...kijk, dat is iets, dat aan mij is...., vindt je niet?
Ik verbied jou toch ook niet hier te reageren, waarom probeer je het mij dan te doen?
Ik ben van generlei belang, alleen de Heer is van belang.
Ik ben zwak, maar juist in mijn zwakheid ben ik sterk, omdat ik voort mag gaan in de kracht van de |Heer.
Ik zoek niet mijn eigen eer Mieke, maar die van Jezus christus....net zoals Jezus Christus de eer van Zijn Vader zocht.... en Jezus werd ook ehinderlijk gevolgd door horzels, Farizeeen en schriftgeleerden genaamd, DIE DACHTEN DAT ZE ZAGEN, MAAR ONDERTUSSEN STEKEBLIND WAREN en daarom, zo zei Jezus, zouden ze een zwaarder oordeel krijgen
Waar wijs ik op mezelf....op mijn visie, op mijn yogalessen of wat dan ook, zoals jij wel doet? Je wijst constant op jezelf. Jouw yoga, jouw visie....Dan weer ben je zus beledigd en dan weer zo.....
Ik daarentegen wijs alleen op de Heer en op Zijn woord...en dat doe ik al zolang de |Heer in mijn leven is gekomen en zolang ik hier op het forum ben.
Ook Jezus wees alleen naar de Vader. Jezus zocht de eer van de Vader en niet eigen eer.
En last but not least Mieke. Je vlees kan ueberghaupt geen goed doen. Je moet als mens wedergeboren worden......Je vlees is mn.l. al veroordeeld staat er in de bijbel. Alleen de Geest maakt levend, het vlees is zo dood als een pier......en als jij je met het vlees bezighpoudt, dat zo dood is als een pier, dan lijkt me dat echt niet nuttig. Het bezigzijn met je vlees doet er n.l. totaal niets meer toe. Dat is spelen met een lijklucht van het vlees om je heen. Begeef je liever op de weg van de Geest en nogmaals Jezus zei: IK BEN DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN.
Kom tot Jezus mieke, want het leven is een persoon en wel jezus christus. En Jezus Christus kun je ook eten biijv. dat gebeurt bij het avondmaal.
JESUS IS THE ANSWER FOR THE WORLD TODAY ABOVE HIM THERE IS NO OTHER....JESUS IS THE WAY!
Gods zegen Mieke, Hij houdt van je |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:51
|
|
|
WILMA729 schreef: | Hey Mieke,
Ik heb zo hier en daar ff stukjes gelezen van deze verhitte discussie. Is yoga voor jou een stukje relaxen, gewoon ontspanning? Of ben je met yoga op zoek naar iets goddelijks? Misschien heb je dat in een reaktie hier al gezegd, maar ik heb dus niet alles gelezen, vandaar mijn vraag. |
zo simpel uit te leggen is het niet in een paar woorden, Wilma. Ik heb er veel woorden aan gespendeerd om het zorgvuldig uit te leggen en dat kost aardig wat tijd en ook inspanning. Zoek maar even in de voorgaande tekst als je wilt dan vind je de antwoorden op je vragen zeker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:44
|
|
|
HANNAH810 schreef: | miek, lees prediker 5 vers 6, en prediker 10 vers 12 eens, waar het gaat over wijs woord-gebruik. en in spreuken 10 vers 19 en verder vind je een tip om er verstandig mee om te gaan; maybe it will help you...... |
Dank je, Hannah, zal ik doen, beide favoriete boeken, trouwens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als ik het over homseksueel gedrag heb, heb ik het over het bandeloze gedrag, niet over een stabiele liefdesrelatie. En in mijn ogen komt dat veel vaker voor dan een monogame homoseksuele relatie. |
Blij met je eerste zin, Chat, je groeit....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:39
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Weet je....als je t niet met mekaar eens bent...... Een gesprek geeft voor ieder stof tot nadenken. Er wordt iets gezaaid. Bid voor die ander.....
Als iemand zich open stelt en zich zelf helemaal aan Jezus wil geven, zal alles wat gezaaid is tot leven komen.
Bid daarom ook zelf voortdurend. Leef je leven voor Jezus. Pas dan is t leven het leven waard. Bid voor anderen of God hun leven ook wilt vasthouden op de wegen die zij bewandelen. Bid of deuren gesloten worden die dicht horen te zitten en deuren geopend worden die open horen te zijn. |
Dat is mooi, Jonathan, ben ik blij mee en doe ik ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:11
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
wie het zwaard opheft, cross....
en ach lees maar even mee met mijn antwoorden op sola, misschien heb je er wat aan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:06
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | quote=CROSSROAD317]
Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand.
[color=0000FF]Jezus zei: IK BEN DE WEG, DE WAARHEID EN HET LEVEN.
Er is maar 1 weg Mieke en DIE IS J E Z U S C H R I S T U S, GODS ZOON EN DIEN GEKRUIZIGD.
Als iemand zich in het middelpunt stelt ben jij het wel, sola. Ik ben als docente dienend aan de cursisten.
Misschien zou jij je eens wat kleiner kunnen maken, sola. En hoe zit het met al jouw tekortkomingen, sola. Heb je ze al aan het kruis gebracht? En heb je ook om vergeving gevraagd? Doe je dat wel elke dag net als ik? En vraag je Jezus in je gebeden elke dag om leiding van Hem en inspiratie door de Heilige Geest, sola, net als ik?
je weet niets van mijn introspectie, sola, maar dan ook helemaal niets. God weet dat wel. Uit je woorden blijkt dat je er niets van begrijpt en alleen maar met modder gooit, ontstaan vanuit je eigen interpretatie. In mijn vlees woont veel goeds, sola, Gods Hand Zelf heeft mijn vlees en alles wat daarin is geweven in de schoot van mijn geliefde moeder.
Vóór elke les en tijdens de les bid ik voor de mensen en voor mijzelf en ook na de les bid ik voor hen en voor mezelf. De voorbereiding en de les zelf geef ik aan de Heer ter invulling met de vraag of Hij mij wil leiden. Ik eindig de les met de Heer te danken en ik draag de cursisten aan Hem op.
Dat zou ik wel eens graag willen weten.
Jezus zei: Komt ALLEN tot Mij, want IK zal u RUST geven en koopt van mij het levende water OM NIET........
|
Alsof ik dat ook maar erger suggereer. Dat is weer jouw treurige interpretatie.
Je kunt helaas niet lezen wat er staat, sola. Hoe ik ook mijn best doe uit te leggen wat ik doe, alsof ik voor een tribunaal terecht sta, notabene. Je kunt niet begrijpend lezen. Je reageert vanuit angst, net als crossroad. Je bent voor mij ook geen enkele autoriteit waaraan ik me moet uitleggen, een houding die je je aanmatigt. Je hebt geen enkel recht en met jou Crossroad, om medechristenen op zo'n aanmatigende en beledigende manier te bejegenen. Een schandalige, liefdeloze houding waaruit alleen maar jullie eigen beperking blijkt.
Het is onbegrijpelijk hoe sommige mensen hier met elkaar om menen te moeten gaan.
Het spijt me voor je, sola, maar ik besteed geen kilojoule energie meer aan je.
In de hoeveelheid aan woorden waar je zo dol op bent, sola, heb ik een laatste poging gedaan om je enig begrip bij te brengen en met jou de anderen die menen de kennis en wijsheid in pacht te hebben. Een kwalijke eigenschap voor christenen, overigens. Het schaamrood behoort jullie kaken te kleuren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:40
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
Blijf maar volharden, Crossroad, in je veroordelen en je vasthouden aan je negativisme, zaken uit hun verband trekken en demoniseren. Je reageert vanuit angst. Ik heb oprecht met je te doen. Heb je zelf niet in de gaten wat de strekking is van wat je stelt? Het is werkelijk treurig hoe beperkt je zicht is en hoe je met je eigen beperkte mogelijkheden mensen die verder kunnen zien dan jij in een kwaad daglicht probeert te stellen en te etiketteren als slecht. Bedroevend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:03
Onderwerp: Een deugdelijke vrouw!
|
|
|
IMRE695 schreef: | Zouden we Agnes Kant nog in een deugdelijke vrouw kunnen veranderen?
(zie topic een stukje naar beneden) |
Volgens mij is Agnes Kant best deugdelijk. Ze toonde als politica haar hart op de goede plek en kwam altijd op voor de zwakkere, dat is zeer christelijk en dus deugdelijk... . Verder kwam ze heel vrouwelijk over en dat is ook deugdelijk. Ze was uiterst dienstbaar in het bestrijden van alles wat de gewone man/vrouw zou kunnen schaden en dat is ook deugdelijk. En zie je maar eens als vrouw te handhaven in een meedogenloze wereld als die van de politiek. Allereerst werd ze als sekssymbool gezien en beoordeeld (want ze is vrouwelijk en aantrekkelijk) en dus niet serieus genomen. De frustratie die dat opwekt plus de eeuwige oneerlijke vergelijking met haar voorganger hebben haar ontkracht en geestelijk en lichamelijk uitgeput. Een strijd die ze moest verliezen. Haar partij zit niet op de intellectuele lijn maar op de strijdlijn en dat kon ze volhouden noch winnen. Echter, ze heeft de goede strijd gestreden, dus is Agnes Kant mijns inziens, een deugdelijke vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:49
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod, van het marktmechanisme. Zolang er nog goedkope energie in voldoende mate beschikbaar komt op de markt (en oliemaatschappijen winst kunnen maken), dan blijft dat zo. Dat is niet 30 jaar al zo, maar al sinds het einde van WO2.
Alle beetjes helpen, Imre, de ontwikkeling van alternatieve brandstof heeft ook zijn tijd nodig, het is juist goed dat ermee wordt geëxperimenteerd en dus geëvalueerd en geëvolueerd (pfffff). Omdat ik lid ben van WNF heb ik uit hun analen vernomen dat deze landen stevig onder controle staan van allerlei nationale en internationale organisaties die de lucht-, grond- en waterkwaliteit controleren in hun industriegebieden en hen juist nu luid en duidelijk wijzen op hun verantwoordelijkheid op het vervuilen op die gebieden. Er zijn zelfs fabrieken in China gedwongen tot sluiting omdat de vervuiling van de rivier waaraan die grensden de richtlijnen overschreed.
Verbeter de wereld begin bij jezelf leef je als voorbeeld, Imre, ik doe het ook zo en zo leef je een goed voorbeeld, prima toch?!
|
Er zijn er gelukkig velen die het statussymbool vrijwillig afstaan of minder gebruiken. Ik ken autobezitters die regelmatig fietsen of per trein reizen bij langere afstanden. Steeds meer mensen moeten alleen nog willen rijden in auto's die beslist milieuvriendelijk zijn maar ja, wie maakt de werkelijk milieuveilige auto, zo eentje met een dak met zonnepanelen en een windmolenparkje erop?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 18:36
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]
Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 18:10
Onderwerp: wat heb je een ander te bieden?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Alleen jezelf, gevormd door je verleden, gemaakt tot degene die je nu bent in t heden.
Sterke kanten, die laat iedereen zien. Zwakke kanten, al heb je er daarvan tien
Ze komen er vanzelf wel achter, Hou dat maar in gedachten
Je open stellen, al ben je daarvoor t bangst. Want uiteindelijk duurt dat t langst
Een echte vriend is diegene die je accepteert, En van én met jou (het) leven leert
Luister naar waar die ander behoefte aan heeft, Graaf in je kunnen, en zorg dat je jezelf geeft.
Ben jij het die getracht wordt te vinden, Ben jij t die zich in vriendschap wil laten binden?
En diens zwakke punten, kan je hiermee omgaan? Kan je ze aanvullen? Met een lach en traan
En in de dingen waar jij zwak in bent, hoe is de ander, wordt jij dan ook gekend.
Al met al wees eerlijk, in alles en Voelt t goed? ...ga ervoor, geef die ander jezelf als t moet.
Leer van je fouten uit je verleden, maar onthou altijd, al leef je in t heden
Het leven is een kader waarin jij jouw mensen toelaat, waarin mensen hun plekje zoeken, vroeg of laat
Bescherm je tegen hen die je op jouw jouw-zijn aanvallen Sla je armen om mensen die je dierbaar zijn en bevallen.
En er is een ding dat ik zoek en altijd onthou, De ene zin .... 'ik hou van jou'
Want dan ben ik ik. |
Jonathan, wat een mooi stuk, heb je dit zelf gedicht? Zo niet dan zegt het veel dat je het hier hebt geschreven. Ik schep er moed uit en ik vind het ontroerend dat je je als man zo gevoelig wilt laten zien. Dat is heel sterk en maakt je een waardevolle vriend. Jouw vrienden zullen zich aan je kunnen warmen, ook omdat je je kwetsbaarheid en minder leuke kanten onder ogen durft komen. Dat geeft je waardigheid en dwingt respect af en alle mensen die God op je pad brengt kunnen daarvan leren en zich in je herkennen, dat geeft saamhorigheid en je erkend voelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 17:55
|
|
|
MARY052 schreef: | Ben het met je eens Solafide! |
solafide en chatuliem: jullie zouden een mooi stelletje vormen; kunnen jullie fijn met z'n tweetjes de rest van cm veroordelen, beschimpen, aanvechten, aanvallen, belachelijk maken, kleineren, respectloos bejegenen, voor leugenaar zetten, hun woorden omsmeden tot leugens, het uit het verband trekken van goede overtuigingen vanuit het Woord en dat allemaal om Jezus wil, wat zal Hij blij zijn met jullie.... Kom met maar je veelheid aan woorden, waar Het Woord heel duidelijk over is, overigens. Deze mensen zijn mijns inziens de christenen die onder vuur worden genomen en het zwaar hebben om Jezus naam omdat ze werkelijk Zijn volgelingen zijn. En als je niet luistert met je hart maar met je ego zoals jullie doen dan versta je Zijn Woord niet hoeveel meter je er ook van aanhaalt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:22
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Weet je hoe dat komt dat we ons alletwee nog zo snel en jong voelen? Omdat we op .... zitten natuurlijk! |
Zo is dat.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 23:13
Onderwerp: Our God with us
|
|
|
CHRISTIAN537 schreef: | Als er één nummer is dat de ware boodschap van kerst uitdraagt voor mij, dan is het wel deze. Gezegend kerstfeest!
Our God with us - Steven Curtis Chapman
"One of us is cryin' as our hopes and dreams are led away in chains and we're left all alone One of us is dyin' as our love is slowly lowered in the grave oh and we're left on our own But for all of us who journey through the dark abyss of loneliness There comes a great announcement, we are never alone For the maker of each heart that breaks, the giver of each breath we take has come to earth and given hope it's birth
And our God is with us, Emmanuel He's come to save us, Emmanuel and we will never face life alone now that God has made Himself known as Father and Friend with us through the end Emmanuel
He spoke with prophet's voices and showed Himself in a cloud of fire but no one had seen His face Until the One Most Holy revealed to us His perfect heart's desire and left His rightful place And in one glorious moment, all eternity was shaken as God broke through the darkness that had kept us apart and with the love that conquers loneliness and hope that fills all emptiness He came to earth to show our worth
And our God is with us, Emmanuel He's come to save us, Emmanuel and we will never face life alone now that God has made Himself known as Father and Friend with us through the end, Emmanuel"
http://www.youtube.com/watch?v=bpVxQGcDgng |
Op 17 maart vind ik deze tekst ook fantastisch om te lezen, het geeft de christen moed. Mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 22:57
Onderwerp: Een deugdelijke vrouw!
|
|
|
MAR907 schreef: | “Wie zal een deugdelijke huisvrouw vinden? (…) Want haar waardij is verre boven de robijnen. Het hart van haar heer vertrouwt op haar, zodat hem geen goed zal ontbreken. Zij doet hem goed en geen kwaad, al de dagen van haar leven. (…) De bevalligheid is bedrog, en de schoonheid ijdelheid; maar een vrouw, die den HEERE vreest, die zal geprezen worden.” Spreuken 31
“Want de mens ziet aan, wat voor ogen is, maar de HEERE ziet het hart aan.” 1 Samuël 16:7
“Als nu de beurt van elke jonge dochter naakte, om tot den koning Ahasveros te komen, nadat haar twaalf maanden lang naar de wet der vrouwen geschied was; want alzo werden vervuld de dagen van haar versieringen, zes maanden met mirreolie, en zes maanden met specerijen, en met andere versierselen der vrouwen; daarmede kwam dan de jonge dochter tot den koning; al wat zij zei, werd haar gegeven, dat zij daarmede ging uit het huis der vrouwen tot het huis van de koning.” Esther 2: 12-13
Het verwonderd mij altijd, over de voorbereiding die de toekomstige koningin Esther kreeg voordat ze kon verschijnen voor koning Ahasveros. Zouden wij bereid zijn om door een twaalf maanden durende schoonheidsbehandeling heen te gaan voordat we de man van onze dromen kunnen ontmoeten? Waarschijnlijk niet. Maar toch, stel je voor... Een jaar dat speciaal apart gezet wordt voor één enkel doel – zo mooi mogelijk worden voor degene van wie je het meeste houdt. Kostbare tijd om je schoonheid te bevorderen, om tijd te besteden aan onderwijs en etiquette, om deugdzaamheid te ontwikkelen en om je karakter te vormen. De voorbereiding van Esther doet me denken aan de kostbare tijd tussen het ontwaken van het verlangen in het hart van een jonge vrouw om haar leven te delen met een huwelijkspartner en het moment dat ze gaat trouwen. Voor velen is deze voorbereidingstijd niet meer dan een tijd van wachten. Vrouwen die nog niet getrouwd zijn, denken vaak dat zij aan de zijlijn van het leven staan terwijl anderen het spel spelen. Ze beseffen niet dat ze de belangrijkste tijd van hun leven verspillen; ze beroven zichzelf van een geweldige vreugde en beloning, ze beroven hun toekomstige echtgenoot van een vromere vrouw en ze beroven God van een dienstmaagd door wie Hij grote dingen wil doen. Zoals Esther voorbereid moest worden voordat ze koningin kon worden van een heel rijk, zo moet ook een vrouw voorbereid worden voordat ze kan beginnen aan één van de meest belangrijke en moeilijkste roepingen in het leven: huwelijk en moederschap. Esther moest de gebruiken leren van het koninkrijk waartoe ze behoorde; ze moest de regels van het hofleven leren, de intellectuele, emotionele en geestelijke uitdagingen van de hoge functie. De jonge vrouw Esther moest veranderen in een koningin voordat ze die rol daadwerkelijk zou vervullen. Op dezelfde manier moet de ongetrouwde christin de manieren van het Koninkrijk der Hemelen leren voordat ze ooit verenigd wordt met degene die God voor haar heeft bestemd. Ze moet intellectueel, emotioneel en geestelijk op haar taak worden voorbereid, niet door hofbedienden in één of andere heidense tempel, maar door God Zelf, door Zijn Woord en door andere godvrezende vrouwen die vóór haar ooit al voorbereid waren op de belangrijke taak van huisvrouw en moeder.
Ongetrouwd zijn is geen tijdsverspilling of aan de zijlijn staan, maar een tijd die God speciaal apart gezet heeft voor de vrouw om van haar te maken wie Hij wil dat ze wordt en om haar te gebruiken op manieren die gewoon onmogelijk zouden zijn na het huwelijk.
De tijd van ongetrouwd zijn is ervoor bestemd om de deugden te ontwikkelen die passen bij een vrouw van God, zodat ze meer kan geven aan haar toekomstige man en aan de wereld dan alleen maar een mooi uiterlijk.
Het is een wonderlijk iets als God een vrouw zegent met een echtgenoot, met een persoon die precies bij haar past, omdat hij nauwkeurig en weloverwogen gevormd is door God om met haar verenigd te worden. Het geeft een vrouw zo?n blijdschap om terug te kijken en zich te herinneren hoe God haar in staat gesteld heeft te wachten op Hem en dat Hij trouw was om te zegenen. Het is een nog grotere vreugde voor haar te weten dat de tijd waarin ze ongehuwd was ook een tijd is geweest van een zoeken van God en trouw zijn aan Hem en Zijn doel; dat ze zelfs geen moment de situatie heeft willen ontvluchten, maar enkel op God wilde vertrouwen en wachten op Zijn genadige soevereiniteit.
God weet precies wat je nodig hebt en Hij kent de verlangens van je hart zelfs beter dan jijzelf. God houdt van verrassingen. Hij wil niet dat jij naar een echtgenoot zoekt; Hij wil hem naar jou toebrengen en waarschijnlijk zelfs op een tijd dat je het het minst verwacht. Als je, zoals zoveel andere vrouwen vóór jou gedaan hebben, ongehoorzaam bent aan Zijn adviezen en het zelf op je neemt om een levensgezel te zoeken, zul je vast wel iemand vinden, maar de kans bestaat dat degene die je vindt niet degene zal zijn die het beste bij jou past.
Als vrouw verlang je naar het gezelschap van en de omgang met een man. Dit komt van God en is daarom goed. Het is echter verkeerd om te denken dat, als deze behoefte niet vervuld wordt, de dood het gevolg zal zijn. De behoefte aan een ander als metgezel is heel wat anders dan de behoefte aan een volgende ademhaling. Je kunt best overleven zonder een levensgezel, in elk geval totdat God Zijn volmaakte werk in jou gedaan heeft.
Denk aan het Schriftwoord “God is getrouw, Die u niet zal laten verzocht worden boven hetgeen gij vermoogt” (1 Korinthe 10:13). |
Wat heb je dit mooi verwoord. Ik herken wat je beschrijft in mijn eigen relatie met de Levende God. De tijd van zonder partner zijn is zeer zinvol als je je als vrouw en zeker ook als man toewijdt aan God en Zijn Woord. Door de Geest je leven laten sturen kan je zeker bij je partner brengen en waarom zou Hij daarvoor CM niet gebruiken? Er zijn hier heel wat mensen bij elkaar gekomen, ik ben ervan overtuigd door Gods Hand maar dat sluit zeker niet uit hoe je de weg daarnaar toe omschrijft want dat is voor mij een realiteit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 00:01
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik begrijp dat ik hier even mag zeuren ......
Ga ik even zeuren over het volgende:
Er worden veel dingen door CM georganiseerd; Tangoworkshop voor twintigers en dertigers. Speeddate van 25 tot 45 jaar. Singlevakantie van 35 tot 45 jaar.
Ik ben 54! Ik ben bijna bang dat er voor mijn leeftijdscategorie een busreisje georganiseerd gaat worden!
Willemijn |
Blij dat je het zegt, Willemijn, mag ik even meezeuren? Dat voelde ik ook even......nog effe en dan mogen wij in de touringcar naar de bollenvelden.....Alsof wij vijftigers een workshop tangodansen niet gaaf vinden en speeddaten .......... we zijn nog snel genoeg..... Alsof wij niet in een romantisch kasteel in Frankrijk willen zwijmelen bij wijn en kaarslicht..... Hè dat lucht lekker op, zeg.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 22:00
Onderwerp: Hostie
|
|
|
APPELTJE084 schreef: | En wie bepaalt dan, wat zondig gedrag wel niet is? Jij toch niet in een gesprek? Ben jij vrij van enige zonden dan? Wil je er over praten?
En verder.. Dan weet je hoe 'zondig'ze zijn, en dan? Happy then? Greet, |
ho maar.......je hebt even de ironie in mijn laatste zin gemist.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:37
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Zoals je oordeelt over een ander, ben jezelf
Jezus houdt van je Mieke
Gods zegen
Hierbij nog een keer de link van Jonathan en daaronder geef ik je dan in tekst, de conclusie van dat artikel:
http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk--occultisme-en-genezing/yoga.htm
Conclusies: 1) in de yoga hebben we niet te maken met gymnastiek- of ademhalings¬oefeningen. 2) yoga is in wezen een godsdienst; het aanbidden van (vele) andere goden, met als doel zelfverlossing. 3) sommige yoga-houdingen (asana's) zijn bedoeld om bepaalde hindoe¬goden te aanbidden. 4) de geest wordt leeggemaakt en opengesteld voor het bovennatuurlijke, met name het demonische. 5) het bewustzijn wordt verminderd of uitgeschakeld. Oefen-therapeutische bezwaren tegen Yoga-oefeningen (G. Feller) Het belangrijkste bezwaar is dat de ademoefeningen fysiologisch niet juist zijn. a) Men zegt dat de ademhaling zich niet tot de longen beperkt, maar dat de adem door de verschillende organen en ledematen zou stromen, (ver¬keerd denkkader van oefenen, autohypnose, autosuggestie) b) Tijdens de ademoefeningen wordt voornamelijk de "buikademhaling" (diafragmaal middelste deel) benadrukt, er is geen fysiologische over¬vloeiende buik-flank borstademing. c) De adempauzes worden onnatuurlijk lang vastgehouden, geen reke¬ning houdende met de adembehoefte. (individueel en afhankelijk van de belasting!). d) De verkeerde ademhaling wordt bovendien alleen statisch aangeleerd, (niet functioneel). e) Doel is niet bijvoorbeeld een vergroting van de vitale capaciteit van de longen, maar een demping van het vegetatieve, hetgeen de patiënt in een labiel evenwicht brengt (parasympaticus-sympaticus). f) De patiënt heeft geen goed bewustzijn/gevoel van inhoud en verloop van de ademing, en zal er dus ook geen praktisch (dagelijks) profijt van hebben. Het wordt een kunstoefening, geen dagelijkse vaardigheid. g) Ook de uitgangshoudingen (statisch) hebben niet tot doel de adem-functie te bemoeilijken of vergemakkelijken, maar hebben hun functie in astrologische overwegingen met het doel onnatuurlijk dempen van het vegetatieve. h) Tenslotte zijn de yoga-ademtechnieken zelfs gevaarlijk te noemen bij tal van longziektes en circulatoire klachten, mede ten gevolge van het vaak optredende "persen" tijdens het oefenen. Asana's lichaamsoefeningen Ook hier is het belangrijkste bezwaar dat de oefeningen niet fysiologisch zijn opgebouwd. Ook hier spelen astrologische overwegingen een belang¬rijke rol. De asana's, de houding en zijn statisch (isometrisch) waarbij mede door de lange tijdsduur het houdings- en bewegingsapparaat over¬belast wordt. Vooral kapsel- en bandlaesies, maar op den duur ook door de eenzijdige belasting, kans op versnelde artrose en chondropathieën. Verschillende delen van de fysiologische bewegingshouding worden niet gecoördineerd geoefend. Er wordt geen rekening gehouden met indivi¬duele spierevenwichten, of houding/bewegingsproblematiek. De oefeningen hebben alleen het doel het lichaam in een dusdanige "kramp" te brengen zodat men door middel van meditatie gemakkelijker "uit het lichaam kan treden". Ook statisch lang volgehouden, isometrische oefeningen zijn vaak een belasting voor het circulatoire systeem. Persen met verhoogde bloeddruk komt voor, evenals een collaps door een vagusverschuiving bij het ademhalen. Ook de "kopstand" is berucht, vaak wordt deze onverantwoord uitgevoerd. Mensen met (sluimerende) klachten aan houdings/bewegingsapparaat zullen door eenzijdig oefenen, (vaak zonder correctie) blessures krij¬gen. De hierboven beschreven gevaren gelden voor de "echte yoga-oe-feningen". Vele yogaleraren vermengen hun oefeningen echter met veel "westerse" oefeningen.
Literatuur: 1) Understanding alternative medicine, Roy Livesay ISBN O 551 012358 2) De goeroe is dood, Rabi Maharaj ISBN 90 324 9503 8 3) Het vaderhart van God, Floyd McClung ISBN 90.60.67.3379 4) Vader wie ben ik? Henk Rothuizen ISBN 90.6067 397.2 5) This present Darkness, Frank E Peretti ISBN O 89107 390.6 De duisternis aanwezig (NL) ISBN 90 6318.043.8 I Thessalonicenzen 5: 23 en 24.
Bert v.d. Berg, fysiotherapeut te Groningen. 1991 |
kwantiteit is nog geen kwaliteit, Solafide.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:33
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | CHATULIEM619 schreef: Wat is dat nu voor opmerking, Mieke. Ik had je hoger ingeschat. Vrouwenhaat heb ik geen last van, een vrouw vernederen, hoe kom je daar nu weer bij? Dit stuk ging over Babel en hoe God haar astrologie beziet. Idd ik vind yoga occult, en gevaarlijk. Dat doe ik met de bijbel in mijn hand. Niet vanwege mijn haat tegenover vrouwen, maar om mensen te waarschuwen zich niet op het occulte pad te begeven.
ik twijfelde even......zou ik jullie beiden een mail sturen
maar kunnen jullie dit niet ff onderling per mail uitvechten?
please |
Je hebt gelijk, Jonathan, een onverkwikkelijke vertoning waar ik normaal gesproken niet in verzeild raak en waarover ik me steeds weer verbaas dat het me overkomt, me erin laat meezuigen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:27
|
|
|
JILL658 schreef: | Als ik het bovenstaande lees allemaal, denk ik dat yogagedoe moest er ook een keer van komen. Daar zijn duidelijke waarden en normen over gezegt. Dat hoef ik niet meer te herhalen.Jammer vind ik het dat het niet allemaal in Zijn Liefde gezegt kan worden. Een ding zou ik willen vragen aan de mensen die aan yoga doen, vraag zelf aan Jezus Christus, de Zoon van God, de God van Abraham, Izaak en Jakob wat Hij van Yoga vindt? Jezus zal je antwoorden! Want Jezus is de Weg, de Waarheid en het Leven.
Als wij ons hart aan Jezus geven, krijgen wij alles van Hem. Alleen moeten wij nog groeien om het te kunnen ontvangen en gebruiken. Iedereen is zondaar hoe je draait of keert, maar Jezus heeft het ruim 2000 jaar geleden omgekeerd, door aan het kruis te gaan voor ons, om onze zonden en ongerechtigheden en ziektes vrij te kopen door Zijn Bloed. Waardoor wij in Zijn GENADE mogen leven en niet meer onder de wet zijn. Wat is dan genade: geen straf krijgen als je het wel verdient, want Jezus draagt jou straf, maar je krijgt er iets voor terug nl Zijn Onvoorwaardelijke Liefde. Daarmee wil ik dit stukje over yoga afsluiten.
Terugkeren in mijn vragen over hoe gaan wij om met waarzeggerij en glaasje draaien enz Ik schreef al eerder dit om weer de draad als het ware op te pakken van dit topy
Tja je kunt je het ontkennen dat het er is. Je kunt zeggen het is net als een horescoop. Je wilt je er niet in verdiepen.
Maar kunnen wij dat zomaar, ontkennen, linkslaten liggen enz. als het onder onze neus gebeurt. Kinderen gaan naar school en de juf zegt: we gaan glaasje draaien.(dit is echt gebeurt) Kinderen weten hier niets vanaf en ook niet hoe gevaarlijk het is. Kinderen die met verhalen komen sinds ik dat heb gedaan spookt het letterlijk in mijn slaapkamer. De lichten gaan aan en uit en met de radio en tv ook. Dit wordt onder het mom, ach het is iets onschuldig, gedaan. Heeft niks om het lijf.
Maar hoe leg je dat nu uit aan mensen die niets weten over deze geestelijke wereld en hoe God en Jezus daarmee omgaan. Want Jezus heeft alle overheden en machten openlijk tentoon gesteld en overwonnen! `k Ben benieuwd hoe jullie daar mee omgaan en uitlegt aan mensen.
Shaloom Jill |
Jill, dat over het glaasje draaien door een juffrouw op school vind ik onvoorstelbaar. Als dat zou gebeuren in de klas waar mijn kind in zat zou ik naar die juffrouw stappen en haar daarover onderhouden als zeer bezorgde ouder. Het oproepen van geesten is wel degelijk gevaarlijk; het is een wereld waarvan wij de machten en krachten niet kennen en ook niet kunnen beheersen. Ik zou zelfs een absoluut verbod op die zaken op die school aanbevelen middels de schoolleiding. Zeker heb je gelijk als het gaat om de onwetendheid van de kinderen die open staan voor wat volwassenen hen willen leren. Onverantwoordelijk en gevaarlijk, ik zou het stevig bestrijden! De redenen die je hebt omschreven, de reacties van de kinderen zijn meer dan voldoende redenen om het stellig te verbieden. De kinderen ervoor waarschuwen via de leerkrachten zou meer op zijn plaats zijn dan het nota bene voor te gaan doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 23:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is dat nu voor opmerking, Mieke. Ik had je hoger ingeschat. Vrouwenhaat heb ik geen last van, een vrouw vernederen, hoe kom je daar nu weer bij? Dit stuk ging over Babel en hoe God haar astrologie beziet. Idd ik vind yoga occult, en gevaarlijk. Dat doe ik met de bijbel in mijn hand. Niet vanwege mijn haat tegenover vrouwen, maar om mensen te waarschuwen zich niet op het occulte pad te begeven. |
word je eens bewust van je onbewuste.... en lees eens met nieuwe ogen terug wat je schrijft en meent te moeten quoten... Je hebt een eenzijdige mening ontwikkeld over verschillende dingen, een platte visie, is je goed recht, maar val er mij niet mee lastig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:41
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | We veroordelen niet, maar we oordelen, in de betekenis van....een mening hebben over iets, inzicht hebben...beoordelen of iets juist is of niet en daar roept ons de bijbel zelfs voor op, zie onderstaand citaat.
Veroordelen is iets, dat alleen aan God is en Zijn taak..... wij mensen kunnen nu eenmaal niet veroordelen.
Maar de bijbel roept wel op om tot een geestelijke volwassenheid te komen...om inzicht te krijgen wat wel of niet juist is...... Daar heb je als mens verstand voor gekregen en geestelijk inzicht....Waar dient het dan anders toe om de bijbel te bestuderen en tot inzicht te komen over hoe God wil, dat wij zullen leven en meer kennis over God te krijgen........anders ben je m.i. onzinnig bezig.
1 Korintiërs 5 :
6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. 9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. 11 Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap |
Beetje over de top, Solafide, je mag wat minder hysterisch reageren, hoor, denk aan je hart.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vraag me af waarom mensen gewoon geen verhit debat mogen voeren over belangrijke thema"s. Gaat het hier om de lieve vrede of gaat het hier om het onderwerp. Wees niet zo gauw van streek als het eens heftig te keer gaat. Het is toch ook een heftig onderwerp. En als een topic eens een andere kant uit gaat is dat toch ook niet zo erg. Op het moment dat men denkt dat elke paranormale belevenis van God is, is men gevaarlijk bezig. Dat geldt voor waarzeggerij en het geldt voor yoga. Als men denkt dat het onschuldig is, moeten ze eens goed de bijbel lezen. Moet je eens in de volgende tekst lezen hoe God Babel veroordeelt vanwege haar occulte achtergrond: |
Je ontbeert kennelijk een vrouw, Chatuliem, en ziet de vrouw graag vernederd, dat is triest voor je, kerel. Ik kan er niets aan doen en voel me derhalve niet aangesproken door je zielige haat. En de bijbel heeft het niet over yoga, dat is wel duidelijk. Het is jouw eigen haatdragende, wraakzuchtige geest die probeert yoga in een kwaad daglicht te stellen en de tekst die er in de verste verte niets mee te maken heeft als teken te stellen, nogmaals: triest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 19:19
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
PIETER649 schreef: | 2 mensen van hetzelfde geslacht... door een speling van de natuur hebben ze deze gevoelens... wellicht is het een doorn in hun vlees, een uitdaging van God, hun kruis op deze aarde. Hebben ze er om gevraagd? Hebben ze het gezocht? Vast niet!!
Toch zoeken ze Jezus in hun leven, zoeken hem als hun Zaligmaker. Ze zoeken samen, want.... ze houden van elkaar.
Deze mensen zoeken een kerk of gemeente waar ze zich thuis mogen voelen. Op oud-testamentische wijze pakken ze de hoornen van het altaar beet, zo hebben ze recht op Gods bescherming!! Teveel willen hier dorpelwachter zijn... voor God besluiten wie er deel hebben aan Zijn genade.
Wie meent te staan, zie toe dat hij-zij niet valle.... |
Je geeft het prachtig weer in geen woord teveel. Dat ook deze mensen een plek vinden waar ze gewoon mogen leven. Hun kruis op deze aarde wordt onnodig ondragelijk gemaakt nota bene door christenen die durven te zeggen dat ze weten wat God denkt, blasfemie. Beschamend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 8 maart 2010, 00:18
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mieke, je kunt praten over respect voor mensen. Maar je bent gewoon occult bezig. Ik kan me niet voorstellen dat je dit met je geloof kunt verantwoorden. En als Sola je daarop aanspreekt heeft ze mijns inziens daar het volste recht toe. Dat je dat niet leuk vind, is ook voor te stellen. Je onderschat de geestelijke gevolgen van je gedrag en denkt dat het wel samen gaat, maar geloof me, dat is niet zo. Licht en duisternis zijn niet met elkaar te verzoenen. |
Ook jij weet niet waar je het over hebt, Chat. Jullie veroordelen zonder je te hebben geïnformeerd. Goedkope geldingsdrang.....meer niet. Ik ga me ook niet tegenover jullie verdedigen. Ik kan het niet iedereen naar de zin maken. Ik zal er één zin over vuil maken om jullie ter wille te zijn de informatie te geven die jullie zelf te lui zijn om in te willigen en te onderzoeken. Maar wel oordelen vanuit niet weten, typisch.
Yoga is een weg naar God zoeken die alleen mocht worden beoefend door wijze mannen. Als je er iets over wilt weten lees dan eens iets van Vivekananda. Je kunt op zijn naam googlen. En waan je niet wijzer dan God Chatuliem en Solafide, jullie denken de wijsheid in pacht te hebben. God zelf is de Schepper van hemel en aarde, niet jullie. Jullie zijn niet groter dan Hij maar andersom. Jullie bepalen niet wat God denkt maar Hij.
"Want Mijn huis heeft vele woningen".
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op maandag 8 maart 2010, 00:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 23:26
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | wat een laag nivo zeg op deze site. Ik vind dat sola helemaal geen ego-probleem heeft. Ze schtrijft best lange stukken soms,die zijn verhelderend, lees ze niet of gedeltelijk of geheel,maar laat sola gewoon in haar waarde graag. |
Het gaat over stukken tekst in het recente verleden, JeanFrits, en mensen in haar waarde laten, dat is precies wat Solafide helaas niet kan, vandaar dat haar dringend verzocht wordt dat eens te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:52
Onderwerp: sterke persoonlijkheid
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Hoe dat komt? Deze mensen hebben een mening en durven daarvoor uit te komen. Zijn niet echt napraters, maar durven ook de confrontatie aan, met degenen die er anders over denken/praten.
Anderzijds omdat ze een eigen mening hebben, kan het zijn dat deze afwijkt van een algemene mening, die anderen er op na houden. Hierdoor kan het zijn dat de grotere gemeenschap hier dus op reageert.
En omdat de persoon die zich zeker voelt, weet waar hij/zij voor staat, zijn/haar mening verdedigt/uitlegt kan dat dus een confrontatie tot gevolg hebben. |
Sommigen zie ik ook aangevallen worden, ik begrijp wat je bedoelt. Meestal heeft het te maken met macht en invloed. Als een sterke persoonlijkheid aanzien krijgt of macht en invloed door zijn/haar kwaliteiten kan het zijn dat uit jaloezie mensen proberen hem/haar uit het evenwicht te brengen, hem/haar naar de kroon te steken. Niet iedereen kan het succes van de ander verdragen en wil dat vernietigen omdat ze dat zelf niet kunnen behalen. Vaak proberen zij dan met medestanders de succesvolle, sterke persoonlijkheid uit het evenwicht te brengen, wat de goede zaak niet dient maar chaos veroorzaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 7 maart 2010, 21:19
|
|
|
JILL658 schreef: | Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster of helderziende toe? Of waarom spreken mensen met entiteiten of zeggen ze dat ze beschermt worden door deze entiteiten? Waarom zijn er droomvangers? Wat beweegt mensen om dit te gaan doen? Waarom is daar zoveel op de tv nu van doen? Films, gesprekken ,bovennatuurlijke gesprekken met baby`s enz enz
Hoe reageren jullie als mensen met hun verhalen komen dat er entiteiten in hun huis zijn, die voor hun zorgen of even bij moeten tanken bij dat gezin? Dat ze antwoorden krijgen die niemand weet, alleen hun zelf?
Hebben jullie daar wel eens over nagedacht? En hoe komt dat bij jullie over?
Graag wil ik hier een discussie die gericht is op dit onderwerp en hoe wij hier mee om kunnen gaan.
Shaloom Jill |
Jill, ik denk dat je verschillende dingen aanhaalt die in min of meerdere mate ernstig genomen kunnen worden. Wij zijn vertrouwd met de Heilige Geest. Mensen die niet geloven in God, de Zoon en de Heilige Geest kunnen misschien wel door Hem worden geleid zonder dat ze het kunnen duiden en zullen er dan een naam aan geven die voor hun logisch lijkt. Waarzeggerij zoals wij die kennen in de krant en blaadjes in de vorm van horoscopen en zo is nogal onschadelijk lijkt me. Het oproepen van geesten en 'entiteiten' lijkt me niet veilig en zeker ook gevaarlijk. Goede en kwade engelen strijden met elkaar staat in de bijbel en we zullen allemaal wel eens innerlijke strijd hebben moeten voeren. Die machten zijn er. We kunnen altijd de hulp van engelen en de Heilige Geest inroepen als we innerlijke strijd voeren. Er nuchter tegenover staan is jezelf beschermen en er niet op in gaan zodat er geen vat op je te krijgen is, een probaat middel.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op zondag 7 maart 2010, 21:27
|
|
Naar boven |
|
|
|
|