Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 20:32
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARIO216 schreef: | Is er nog niet een verdwaalde Piet die hongerig is |
...wat een vraag. W-tje heeft toch al gezegd dat ze mee gaat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 20:30
Onderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dat ga ik even met de pasta in haar neus vrijven. |
...haar neus is dat kleine witte stipje onder die inmense zonnebril...het gaat me daar weer een zootje worden heb ik zo de indruk. Ik zal het me nog beklagen dat ik niet mee kan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 20:28
|
|
|
MARIO216 schreef: | En jij in de winter een klaproos, en een tijdje geleden zat je nog in de herfst met een zonnebril. |
...de seizoen in 0341 zijn totaal anders dan in het normale gedeelte van het land...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 18:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ze heeft vast de lente in haar bol denk je niet? |
...ja, er zal toch ook nog wat anders inzitten zeker maarre, eigenlijk had ik van jou ook wel zoiets verwacht hoor W-tje...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:55
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik begon al toen ik opstond, bijna alle klokken een uur voor uitgezet. ik leef de hele dag dus al vlgs de zomertijd.
Helaas mijn laptop weigert de ganse dag de zomertijd. Stom ding... Ook de tv en radio hebben nog de wintertijd... |
Mariskaaaaa, het zomeruur gaat vannacht pas in. Morgen zal je teevee en radio en laptop wel het zomeruur tonen...wel wel wel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:38
|
|
|
pfffff, wat dom zeg...winteruur, zomeruur...waarom ook geen lente en herfstuur....nu moet ik straks speciaal om 3 des nachts opstaan om dan de klok een uur terug te draaien. Waarom draaien ze de klok niet om 10 uur 's ochtends terug zodat niemand 's nachts uit bed moet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 17:23
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Sinds wanneer eet je bij de Italiaan met stokjes?????? Maar je hebt wel een punt, het is de veertig dagentijd.......je praat wel weer even in op mijn schuldgevoel Frank |
...en ja hoor, onze meid uit de Pieten-stad trapt er met beide voeten in...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:46
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
Thomas, houdt van lekker eten en drinken, dus kan beter katholiek worden volgens de test.[/quote]
...en je zal vooral een veel beter mens van worden...euh, heb ik horen zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 15:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | In die tijd is er ook een glossy uitgekomen over Calvijn, daar stond een test in die wat uitgebreider was....... Wat die score was heb ik blijkbaar verdrongen want dat weet ik niet meer...... |
Hé W-tje, hier boven staat ergens de link en kan je de test nog eens doen en dan je resultaten én verklaring meedelen... Ik ben wel erg benieuwd...
Frank (met een C van 64%)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 13:53
|
|
|
MARIO216 schreef: | FrankT kom je mij even ondersteunen die avond, die twee dames van de Veluwe komen mij ondermijnen. Je 06 ik ook goed |
Ik durf niet meegaan...er zijn teveel vrouwen...en W-tje is er dan ook nog...en ik kan niet met stokjes eten...het is ook wel erg ver vanuit Brabant...
ik zal op 9 april wel een boterham eten of vasten want het is nog volop in de 40dagentijd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:24
Onderwerp: daten Bijbels?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat een levensvragen op de vroege zaterdagochtend.....pfff Daar moet ik eens even over nadenken Frank of dat allemaal wel kan......
vroege zaterdagochtend???? Volgens mij heb jij je klok al teruggedraaid maar dan niet met 1 uur maar met 5 uur...
Dus als je bv op de picknick een ontmoeting hebt die uitmondt in een date, zoiets bedoel je???? Is ook een vraag met een knipoog omdat het voor sommige mensen nogal actueel is op CM.... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat een levensvragen op de vroege zaterdagochtend.....pfff Daar moet ik eens even over nadenken Frank of dat allemaal wel kan...... Dus als je bv op de picknick een ontmoeting hebt die uitmondt in een date, zoiets bedoel je???? |
maar neen gekkie, het was meer een retorische vraag die ik stelde naar aanleiding over de heisa van Bijbels daten enzo...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 12:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat het ook goed is om niet alles maar steeds te beredeneren maar soms ook gewoon dingen te doen.......en of het nu een ontmoeting of een date is wat maakt dat nu toch uit? Als het klikt dan klikt het en anders maar niet........ |
Ja ja W-tje maar veronderstel dat het klikt en er een date of meer uit komt is het dan nog wel Bijbels en gezegend? Kan of mag het dan nog wel?
Is een vraag met een knipoog hoor...
F
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tijd voor een stukje zelfreflectie Frank.......Het is ook 40 dagen tijd dus dat komt goed uit........ |
Pffff, wat die zelfreflectie betreft leef ik een heel jaar in de 40dagentijd...misschien moet ik ook maar eens van iemand anders horen hoe ik er vanbinnen uitzie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:50
|
|
|
DAVID923 schreef: ik date niet via internet. hooguit eens ontmoeten na mail contact.
HANNAH810 schreef: | wat is het verschil, david? |
Of wat is de gedachten (de hoop) achter die onmoetingen??? Veronderstel nu eens dat er 'iets' meer van komt. Heb je dan iemand gevonden door de datesite of kwam het door die ontmoeting? Als er een eventuele relatie volgt na die ontmoeting was de datesite dan geen aanzet? We kunnen oeverloos vragen blijven stellen en alles kapot redeneren en op het einde van de rit hebben we dan meer stappen achterwaarts dan voorwaarts gemaakt.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 11:37
|
|
|
Ik had dus een score van 64%.
Ik heb ook de verklaring gekregen vooral het laatste onderwerp of het laatste punt is voor mij wel veelzeggend en geruststellend.
Categorie Score Commentaar
Arbeid 100% Jij hebt het calvinistische arbeidsethos . Je werkt nooit hard genoeg ; het is voor jou een dure plicht. Je bent gewild op de arbeidsmarkt, maar het evenwicht tussen werk en privé kan zoekraken.
Geloof 80% Zwaarmoedig hoef je zeker niet te zijn, maar het geloofsgoed van Calvijn zit tot in je genen.
Rechtlijnigheid 20% Jij weet hoe je moet genieten. Je tijd besteed je niet altijd even nuttig. Hou de balans in de gaten!
Relaties 33% In je relaties ben je weinig gereserveerd. Zeg maar: oncalvinistisch. Daarvoor laat je je te gemakkelijk gaan.
Soberheid 50% Voor een leven als calvinist ben je niet in de wieg gelegd. Katholicisme past je beter - een tikje hedonistisch, los en emotioneel.
Toch als je de uitleg leest over de rechtlijnigheid en die over de soberheid merk ik toch een tegenspraak in die 2 stellingen of in de hele test.
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 26 maart 2011, 11:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 10:34
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Omdat de site niet werkt heeft iemand me geholpen via de privé chat. De vragen werden gemaild en mijn antwoorden dan ingegeven bij de test. Waarvoor mijn dank.
Ik heb 64 % en de uitleg is:
je hebt calvinistische trekken; je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart/wit op te stellen. matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan
Frank |
en ik maar denken dat ik een katholiek was...heb ik me dan zo vergist???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 10:15
|
|
|
Omdat de site niet werkt heeft iemand me geholpen via de privé chat. De vragen werden gemaild en mijn antwoorden dan ingegeven bij de test. Waarvoor mijn dank.
Ik heb 64 % en de uitleg is:
je hebt calvinistische trekken; je leven staat in een calvinistisch licht, maar de harde kantjes zijn er wel wat afgesleten. hard werken is prima, maar tegenover anderen hoeven we ons niet per se zwart/wit op te stellen. matigheid voert de boventoon, maar daarbinnen past ook heel goed een uitspatting nu en dan
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 26 maart 2011, 10:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 09:41
|
|
|
...bij mij lukt het niet om die test te doen...ik krijg steeds de mededeling 'undefined' of zoiets. Pfff, het is weer een goeie site die ze hier hebben geplaatst...nogal goed dat ik geen Calvinist ben... Ik ga het nog 1 keer proberen.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 26 maart 2011, 09:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 08:15
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | ontspanning..........als het geen vrouwenfilm was zou ik hem je aanraden......... |
Ik vond die opmerking van David enorm grof (die hij ondertussen verwijderde maar 'Verba volant, scripta manent'). Vooral de tekst tussen de haakjes was heel onrespectvol. Het is net alsof je zegt: 'Soort zoekt soort!' Dit is een mensonwaardige reactie en getuigde helemaal niet van een christelijke levenswandel ook al worden er hele duren woorden gebruikt.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 maart 2011, 07:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat was geloof ik twee jaar geleden een test in de Trouw om het gedenkjaar van Calvijn.......het onderwerp als je Trouwlezers tegenkwam......omdat de uitslag vaak anders was dan je dacht...... Volgens mij is die test er nu niet meer..... |
Volgens mij kan je hier de test nog eens doen... http://www.trouw.nl/tr/nl/4464/trouw/integration/nmc/frameset/test/calvijn.dhtml
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:11
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zou er op andere datingsites géén mogelijkheid aanwezig zijn dan om te communiseren en om vriendschappen aan te gaan? |
Het internet en de sites zijn nu eenmaal de middelen van deze tijd. Het wordt voor alles of toch voor veel gebruikt. Talrijke predikanten en geestelijke of gelovige instanties maken er ook gebruik van om mensen te bereiken en te beinvloeden. Daten via een datesites is zeker geen schennis van het geloof. Voila, ik heb gezegd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 19:08
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat jij nu schrijft Visser heb ik ook gedacht. David zal ons zeker enige verklaring geven... |
'k snap heel goed dat het voor een Belg helemaaaaaaal niet meer te volgen is. [/quote]
Toch wel...(denk ik) wie is Calvijn eigenlijk???
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 25 maart 2011, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 18:59
|
|
|
VISSER278 schreef: | Het verschil is: Dat calvijn een christen was een volgeling van Jezus Christus. en saulus een VERVOLGER van de gemeente.
Trouwens het meeste van wat calvijn leert of er uitvoort komt is niet van hem alleen afkomstig. Zaken als de wil van de mens , de soevereiniteit van God en predestinatie is al eerder besproken via augustinus en pelagius, luther en erasmus. en het is direct Bijbels te onderbouwen.
Beza en gomerus, ging trouwens veel verder dan Calvijn, het hyper calvinisme van vandaag de dag zit erg dicht tegen het het fatalistische en de noodlot-leer aan. Daar wil ik ook niks mee te maken hebben. zeker ook omdat ze veel verder gaan dan de Schrift. (bij dubbele predestinatie , infra en supra discussie)
vind dit een mooie quote van Ouweneel (al ben ik tegen veel van de dingen die hij de laatste jaren leert).
:
''Ook vandaag zien we helaas nog steeds hoe bijvoorbeeld deterministen (calvinisten) EN arminianen of open theïsten een kwalijk vijandsbeeld van de andere partij scheppen. Gewoonlijk gaat dat volgens deze methode: men probeert het standpunt van de tegenpartij tot de uiterste logische consequenties te volgen en het daarmee te ridiculiseren of in een kwaad daglicht te stellen’’. |
He David , ik kan je voor geen meter meer volgen . Wat een termen zeg. -hyper-calvinisme van vandaag de dag -fatalistisch -noodlot-leer -ifra discussie -supra discussie -deterministen -open theïsten ridiculiseren
Welke Nederlander of CM-er van normaal niveau kan dit nog volgen? Deze zeeuw ieder geval niet. Mag het voortaan in ABN alstublieft( oftewel Algemeen Beschaafd Nederlands) [/quote]
Wat jij nu schrijft Visser heb ik ook gedacht. David zal ons zeker enige verklaring geven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:37
|
|
|
...de volledigheid van Cross... een raar woord én een site met de verklaring...
...misschien wil ze wel graag mee naar de paus...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:21
|
|
|
INKIE095 schreef: | dat bedacht ik me ook al... |
of heb je geprobeerd om koffie te maken met de computer...ben je euh...blond...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 09:05
|
|
|
INKIE095 schreef: | * veegt koffie van het beeldscherm*
|
...misschien beter dat je geen koffie meer drinkt wanneer je aan de computer zit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 08:42
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ha nieuweling , ter verduidelijking.... mr. Leo had een weddenschap met EEN vrienin aangegaan wie er het eerst 1000 postings heeft geplaatst .
Hoofdprijs: voetreis naar Rome, of was het nou kielhalen . Nu weet ik het ook niet meer. |
...volgens mij is een weddenschap niet erg christelijk maar als het een voetreis naar Rome is en thee drinken met de paus op het programma staat kan het nog net...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 20:31
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Bijzonder hé Visser ..misschien wel een record op cm
Ach de weddenschap heeft Lisa wel gewonnen hoor ...veel langere tekst en even ter verduidelijking, het is een vriendin. |
...welk weddenschap? Welk record??? Heeft Lisa vrienden ...het is me erg onduidelijk allemaal...en mijn bloemetjes dan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 18:07
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Let wel op dat het vrij vroeg is in het seizoen ...niet alles is vorstbestendig |
...Oeps, hier in 076 is het al lekker warm ...ik zie al bruin...maar dat kan ook door de hogedruk dinges komen waarmee ik aan de slag was...tijd dus voor een douche...
|
|
Naar boven |
|
|