ChristianMatch

Forum

Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 208 209 210 211 212 213 214 ... 241 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 13:30
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

MARY052 schreef:
He Frank,

Bedankt voor je openheid! En goed dat je het plaatst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet meng in al dat gedoe op het forum, ik lees het en denk dan ook wel es: pfffffffffff waarom gaat het zo op een site waar JEZUS centraal zou moeten staan?
Ik heb nog tot 24 april mijn abonnement hier en heb besloten om niet te verlengen. Volgens Chat(en hierin heeft hij helemaal gelijk) blijf ik voor veel mensen de grote onbekende op CM. Ben wel aktief in de chat maar bij de uitjes nog nooit aanwezig geweest. Soms wou ik wel maar kon ik niet vanwege thuis, en tegelijk vond ik het ook prima zo. Toch voel ik me verbonden met de mensen op CM ook al is het dan digitaal.
Ik hoop dat CM weer een getuigenis mag zijn voor andere mensen die op het forum terechtkomen!

Lieve groet van de "onbekende" Mary
Ben je echt zo onbekend? Je staat toch met je foto op CM...of werk je met een 'geleend account?' Knipoog smiley

Ik meng me er ook niet mee maar je wordt er wel mee in betrokken en dat is schrijnend vind ik. Als je een opbeurend woord aan de ene richt laat een andere weer blijken dat het niet hoefde waardoor de indruk ontstaat dat je een bepaalde zijde kiest. De tekst moet breder gezien worden dan de feiten van de afgelopen dagen. Die feiten hebben me wel tot nadenken gestemd. Wat dan nog eens werd benadrukt door een mailtje dat ik kreeg van iemand die ik graag heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 11:16
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

GRIFFIN748 schreef:
nee? toch maar eens een hartig woordje met je lief spreken, dan, dat-ie wel mot komme...

Misschien moet hij wel werken en kan hij er hopelijk bij zijn bij de volgende picknick. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 11:09
BerichtOnderwerp: collecte

CROSSROAD317 schreef:
Hoi Marylien,

Als je vanuit je hart geeft, dan geef je aan Hem, niet de hoeveelheid is bepalend ....
Voor degene die de tienden kunnen betalen is het denk ik wel een bijbelse verplichting, maar ook dan geldt, het moet vanuit je hart komen.

Markus 12:41 Hij ging tegenover de offerkist zitten en keek hoe de mensen er geld in wierpen. Veel rijken gooiden veel geld in de kist. 42 Er kwam ook een arme weduwe, die er twee muntjes in gooide, ter waarde van niet meer dan een quadrans. 43 Hij riep zijn leerlingen bij zich en zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: deze arme weduwe heeft meer in de offerkist gedaan dan alle anderen die er geld in hebben gegooid; 44 want die hebben gegeven van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede alles gegeven wat ze had, haar hele levensonderhoud.’

Maar er zijn toch ook kerken die een tienden vragen van je inkomen. Dat las ik eens in het huisreglement van een evangelische kerk. Als je inkomen dan al niet zo groot is en ze verplichten je om elke maand te betalen kan dit soms wel eens financieel pijnlijk zijn voor sommige mensen.

Het aangehaalde stukje uit Markus blijf ik erg mooi vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 10:11

Ik vind het zo spijtig allemaal. Na enkele maanden afwezigheid kom je terug naar CM omdat je het toch ergens mist of omdat iemand je vroeg om terug te komen. Voordien had je immers al eens contact gehad via de chat, forum en mail. Er is ergens een band ontstaan. Die band probeer je dan weer aan te halen wat nog schijnt te lukken ook. Althans voor enkele weken toch want het gehakketak tussen enkele leden loopt hoog op. Het is net of er verschillende kampen ontstaan. De eerder goede contacten lijken te verdwijnen omdat je het erg vind dat er plots 4 of 5 afmeldingen voor een activiteit zijn. Het is net alsof je een bepaalde kant kiest terwijl je gewoon maar aanhaalt dat het schrijnend is dat door misverstanden of een ongelukkige communicatie het verdriet en ongenoegen gevoed wordt én in stand wordt gehouden. Er worden hier op het forum theologische uiteenzettingen geplaatst, de christelijke waarden en normen worden nog eens duidelijk gemaakt; er worden ervaringen uitgewisseld; er wordt geschreven van hoe het zou moeten zijn en toch slagen sommige er niet in om een akkefietje uit te praten of bij te leggen. Het blijft sluimeren, het groeit, het gaat een eigen leven leiden en zonder dat we het beseffen zitten we in kluwen van bitterheid en wantrouwen. Wat kunnen en mogen we nog zeggen? Wie of wat kunnen we nog vertrouwen? Ik vind dit toch zo spijtig allemaal. Het is haast een kinderlijk gedrag van aantrekken en afwijzen. Het getuigt van een onvolwassen en van een niet-christelijk gedrag. Wat zouden de niet-leden of mensen die niet geloven nu denken wanneer ze het forum lezen? Wij, de leden, zíjn CM hoor. Door onze bijdrages op het forum, dat door iedereen kan gelezen worden, geven wij een bepaald beeld weer. De buitenstaander die al die onenigheden leest zal niet de schrijver beoordelen maar wel de site. De inhoud van het forum dat door iedereen kan gelezen worden is zowat het uithangbord van deze site. Een site die toch hele nobele doelstelling nastreeft en die ook al mooie resultaten heeft opgeleverd. Het is niet altijd kommer en kwel want er verschijnen mooie bijdrages op het forum, vriendschappen worden gesmeed, er ontstaan mooie relaties, er wordt gehuwd en er zijn zelfs CM-baby’s. Toch blijft er bij de meeste mensen een beeld hangen van de negatieve zaken. Dat is nu eenmaal zo, dat is een psychologisch gegeven eigen aan de mens. Terwijl ik me niet kan voorstellen dat die negatieve punten niet kunnen opgelost worden. Het vergt een beetje moed, misschien ook wel een traan, om te praten over ‘mijn’ aandeel in deze conflicten. Iets kunnen toegeven waar je fout zat of iets goedmaken getuigt van onze christelijke wandel die we zo hoog in het vaandel dragen. We hebben misschien wel andere en ons zelf gekwetst. Is dan nu niet de tijd van helen aangebroken?

Ik heb enkele dagen geleden gebruik gemaakt van het mooie CM-lente-aanbod en zodoende mijn abonnement verlengd. Had ik niet beter die euro’s kunnen besteden aan mooie bloemetjes, vraag ik me nu af. Misschien niet…

Frank
(Misschien hoort dit niet thuis in deze topic. Ik weet ook niet waar ik het ergens anders moest schrijven.)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 00:04

GRACE585 schreef:

Verraste, verbaasde smiley leven die beestjes van de vorige picknick nu nog altijd? Ik krijg er jeuk van Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:53
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARISKA601 schreef:

ik heb al enorm veel insectendinges op het scherm gespoten maar het ding blijft maar rondkruipen... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:25

MARISKA601 schreef:

ik denk dat er een beestje ontsnapt is uit de pels van Piep... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:08

SUSANNAH475 schreef:
snik... Twijfelende smiley is dat echt zo ?

Ja Suus kijk maar in de topic van het etentje van Zwolle...inderdaad snik...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:04

Marijan072 heeft besloten om niet te verlengen. Wat ik wel erg spijtig vind. Gelukkig hebben we toch nog de kans gehad om iets uit te praten.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:26

HANNAH810 schreef:
just look at the picture left of this message, and you know it....... Clown smiley

Ja, die foto is inderdaad een treffende gelijkenis...

wie mijn lief is? die is er niet;
lief is madelief, en geen lid van cm op dit moment.

...Je lief staat er niet bij, zie ik. Misschien komt dat nog wel... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:15

HANNAH810 schreef:
voorlopig hopen mee te gaan;

hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5
simone 40 jaar en kind 11 jaar*
arjanne 40 jaar?*
gerda 51 jaar*
marianne129, 49 jaar evt met kinderen
angelique327, 50 jaar
susannah475, 45 jaar
jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar
Joëlle246, 52 jaar
Sweetlady, sweets 40er
Miekjes285 42 jaar
Erika129 36 jaar
trijnie671 49 jaar
annette965 50 jaar
irene200 57 jaar
Sofie807
Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud)
esther279 32 jaar met kind
lydia739
dinie968 52 jaar
loretta033 54 jaar
kersje453 49 jaar
xabia794 met dochter van 11
en belgische smiley*
caarolien... 52 jaar
brecht936 63 jaar met introducees
ingrid800 39 jaar met drie kinderen
gerlyn320 37 jaar
marieke897 met kids (onder voorbehoud)
Marian096 49 jaar
jasmyn704 met zoon (leeftijd?)
Lisa610 42 jaar
carien982 31 jaar
wilma729 45 jaar
Christina 50 jaar
Cornelia889 54 jaar
Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud)
Mir111 18 jaar (onder voorbehoud)
Inkie095 31 jaar met loge van negen (onder voorbehoud)
Salamander, 37 jaar, zusje van hannah met dochter van 4 (onder voorbehoud)

mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17
crossroad317
henduk729, 40 jaar
met intro*
pimpernel883, 44 jaar
benny340 45 jaar
jozua159 48 jaar
leonard480, 43 jaar o.v.
Billy701 48 jaar
eggie949 34 jaar
gert182 42 jaar, met zoon van 15
herman388, 49 jaar
marcowaal200 40 jaar
bob582 32 jaar
searching 40 jaar
bartje734 51 jaar
johannes774 49 jaar
roseve569 50 jaar
timo194 25 jaar
joelbax 24 jaar
mydestany349 32 jaar, evt met dochter
gibby159 65 jaar
winnetou276 35 jaar
hannes469 42 jaar
willem591 64 jaar
maded321 46 jaar
robert118 43 jaar
arjo182 49 jaar
dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?)
marsjg370
jves252 35 jaar
Portio 57 jaar
Eloy997 45 jaar
Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar
JOSP469 28 jaar (onder voorbehoud)
martien579 met zijn verloofde en haar drie chineesjes van 11, 8 en 4 jaar
mario126 37 jaar

Er kan nog meer bij!!
Han en Lief hebben er zin an !!

Maar wie zijn Han en Lief nu eigenlijk??? Dat vraag ik me al een hele tijd af. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 21:48
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

Ik vind dit zo spijtig voor je Henk. Ik ben gewoon uit mijn lood geslagen. Het is moeilijk om dit te begrijpen.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 19:31
BerichtOnderwerp: Bezoek aan kerkdiensten

XABIA794 schreef:
je kan altijd eens naar Belgie komen Knipoog smiley ook eens wat anders.
In Antwerpen heb je ook een vinyard church

De gebedsdiensten in een abdij zijn ook mooi. Veel rustiger, geen drums of trompetten of gitaren... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 15:41
BerichtOnderwerp: kreet van de week

MARISKA601 schreef:
Soms is het beter geen slapende honden wakker te maken.
Dat veroorzaakt een storm in een glas water, dat tussen het onkruid staat.

Oftewel, dingen die buiten cm gebeuren niet op het forum neerzetten.
Nu zitten mensen met een hoop vragen.
Het is bij velen al bekend dat er leden op cm met een verkeerd doel zitten.

Wie parels wil vinden moet diep duiken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:46

CROSSROAD317 schreef:
Pfff, volgens mij zijn er nu heel veel blondtt ...... Slapende smiley

en ik vind de vrouwen zeer gevat deze ochtend... Geschokte, onthutste smiley

'...in iedere tuin groeit onkruid...je heb snapbeurtje nodig...' het komt er allemaal zo vlotjes uit Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:43

Gaat de picknick nog door? Ik heb al sinds vrijdag niets meer gelezen op deze topic. Geen nieuwe aanmeldingen?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 11:06

SUSANNAH475 schreef:
Mijn excuses dat je dit eruit haalt... ik doelde niet op C.M. zelf, maar daarbuiten...

Hoi Suus, wat ik schreef was eigenlijk algemeen bedoeld en niet zozeer alleen over jouw 'waarschuwing'. Het is nu allemaal gezegd en ook voor een stuk verklaart dus kunnen we het nu weer vergeten. Knipoog smiley

Ik kwam inderdaad ook eens een site (ben de naam vergeten) tegen waar een ex-lid nogal heftig te keer ging over CM. Ik vond het niet netjes wat die hij deed.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 08:56
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

MARY052 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=u9Pk-dp_wwo&hd=1[/quote]

Zo, nu kunnen we het beter horen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 07:10
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARISKA601 schreef:
Waar is de zon?

Hier schijnt ze ook weer niet.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 22:33
BerichtOnderwerp: PC-problemen

LEONARD480 schreef:
Frankt ook defragmentatie is vaak de oplossing!
Spyware verwijderen dmv adware
Ccleaner installeren ...ook het register opschonen

Ik wilde een defragmentatie doen maar de analyse gaf aan dat het niet nodig was. CCleaner heb ik toegepast en ik merk wel dat veel beter gaat. De sites gaan ook vlugger open.

Dank je wel Henk en Leo voor de hulp Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 22:31
BerichtOnderwerp: Taize liederen

PEET760 schreef:
Hoihoi,
Jammer dat mijn vraag helemaal vervaagd door antwoorden over hele andere dingen.
Mijn vraag was: is iemand weleens in Taize geweest?

groetjes, Peet

Deze heb ik al eens enkele malen op de 'liedjes-topic' geplaatst. Ik blijf het mooi vinden. Wij, de kloosterlingen van Zundert zongen dit ooit bij een professie van een broeder...heel ontroerend...

http://www.youtube.com/watch?v=WmxXwAgkhWQ

Taizé is mooie oecumenische gemeenschap met een warme spiritualiteit. Ik was er nooit maar heb ooit verschillende broeders ontmoet. Het is een apart ras maar in de goede zin van de betekenis.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 21:32

LEONARD480 schreef:
Welke windows versie Frankt?

Ik heb windows XP prof.

Ik heb schijfopruiming gedaan en er werd inderdaad veel verwijderd. Ik merk nu dat het terug goed werkt...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 21:03

LEONARD480 schreef:
Frankt ..hoeveel geheugen zit er in de laptop???

Potdorie, als je me nu iets zo vragen over antenne's of korte golf of morse code of over het paringsgedrag van de regenworm zou ik je terstond kunnen antwoorden.

Ik heb even gekeken bij 'eigenschappen' en ik zie staan:
kloksnelheid: 2.67 Ghz, 1.18 GB
CPU 2.66 Ghz

Is het dat wat je vroeg? Ik ken er precies niet zoveel van af... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:28

HENK710 schreef:
Geheugen van je laptop wellicht voor teveel dingen tegelijk in gebruik...
Of er staan teveel zgn. cookies op je laptop (linkbestandjes die onthouden waar je overal geweest bent op internet). Deze kun je het beste regelmatig weghalen. Er zijn diverse schoonmaakprogramma's om dit te doen. Schijfopruiming (onder Bureau-accessoires/Systeemwerkset) is denk ik de handigste...

Oja, dat kan ik eens doen Henk. Andere programma's stonden er niet open. De tip ivm het opruimen ga ik nu eens toepassen...ik heb ook CCleaner zie ik niet.

Dank je wel...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:26

Ik begrijp het eigenlijk niet zo goed meer. Je kan geen topic betreden of er is ergens wel een wrevel te bespeuren. Je leest iets maar je kan totaal niet begrijpen waar het over gaat. Je ziet alleen maar toespelingen die naar elkaar worden gegooid. Conflictjes die ergens anders zijn ontstaan en die weer ergens anders oplaaien, becommentarieerd worden, volop tot uitbarsting komen. Dit is echt niet leuk meer. Je kan er wel eens een kwinkslag tegenaan gooien, je kan je er mee bemoeien zonder enig besef te hebben waar het over gaat of je negeert het maar gewoon. Toch zal geen enkele van die handelingen enige zaligheid brengen. Het is niet slecht dat je een soort vriendenclub hebt op CM die actief is op het forum, de chatbox, of met allerhande activiteiten maar dit kan ook een gewenning worden waardoor er minder remmingen zijn in de omgang met elkaar. We gaan minder tactvol met elkaar om, we gaan meer eisen (al dan niet onbewust), we nemen alles of veel aan alsof het maar normaal is. Soms is het respect helemaal zoek.

Tenslotte zitten we in de veertigdagentijd. Dat is niet alleen een tijd van verwachting of minder of soberder eten. Het is ook een tijd om te reflecteren, introspectie, te matigen. Matigen in ons doen en laten. Matigen in ons praten. De manier waarop we praten. Het is een tijd waarin we toch iets meer met ons zelf geestelijk moeten bezig zijn. Het is ook een tijd waarin het broeder- en zusterschap, het meeleven met de minderbedeelde iets meer belicht zou moeten of kunnen worden. Het hoeft niet steeds om ons 'ik-je' te draaien. Hoe meer we ons opwinden en de andere beschimpen hoe meer we met ons ego bezig zijn.

Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 4 april 2011, 22:57
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:03

Boze smiley ik krijg er de kriebels van. Als ik een tekst type moet ik een tijd wachten vooraleer ik de tekst op het scherm zie. De cursor wilt niet vooruit en de tekst komt dus met vertraging op het scherm. Is het weer mijn laptop die lastig doet of is er iets met de site?

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 19:21

MARYLIEN613 schreef:
kheb gebruik gemaakt van de lentekriebel-actie,
dwz nu zonder twijfel op tijd betaald!

Dus heb je, niet niet-verlengd... Knipoog smiley
Je berichtje is dan eigenlijk ook off-topic Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 16:53

MARISKA601 schreef:
Smiley met dichtgeplakte mond

jamaar, zo kom ik nooit wat te weten. Zo kan ik me ook niet verbeteren wanneer ik iets fout deed.
Natuurlijk is er ook wel een beetje nieuwsgierigheid maar dat geef ik niet toe.

Als je naar Frankt627 CM-googled kan je het me ook via mail vertellen...misschien lucht dat wel op. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 16:46

SUSANNAH475 schreef:
Een gewaarschuwd mens telt voor 2

(N.a.v. een aantal reacties over CM die mij nogal verontrusten... ik heb hierover inmiddels een mail verstuurd aan de redactie van C.M.)

Sorry, ik wil niet lastig zijn maar ik begrijp er een beetje helemaal niets van.
Wie is voor wat gewaarschuwd?
Welke reacties over CM waren er dan?
Belangt het iedereen aan of is het maar voor enkele leden?
Of heb ik het één en ander gemist tijdens de paar maanden afwezigheid?

Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 4 april 2011, 16:46
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 23:06
BerichtOnderwerp: Lente

Het is vandaag toch nog een mooie dag geweest. De zon was van de partij en voelde heerlijk aan. Aan de kikkerdril te zien ga ik binnenkort veel gekwaak horen en vrees ik dat Floshke me wel meerdere malen zal trakteren op een kikker.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 208 209 210 211 212 213 214 ... 241 Volgende
Pagina 211 van 241