Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:35
Onderwerp: EEN MOOI HART
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Moet heel fijn zijn voor Mamaloe...om dit te weten... Maar ik zocht hier eigenlijk een gedicht.... Verkeerde topic??? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:33
Onderwerp: Hoe was jou kerkdienst
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Fijn he...als je zo naar huis gaat!!!! (Mamaloe...)
Zoals ik al zei...de preek ging bij ons over NIET NAAR BENEDEN KIJKEN!!!!
t Was voor mij in ieder geval een goede raad...
Heb het al eens meer geschreven...over de woestijnreis....
Dor droog.....naar water verlangend....achter je de vijand.....voor je de zee... Links en rechts de bergen, waarheen geen ontkoming mogelijk is...
Maar naar BOVEN!!!! Vandaar moest het komen!!!!! Ook nu nog steeds.... |
Zo ist Zeeland, soms willen we vluchten, maar we kunnen niet vluchten! Maar met God aan onze zijde kunnen we springend over de bergen en huppelend over de heuvelen, maar Hij laat ons soms weleens door een woestijn heengaan, maar Hij kastijd ons nooit meer dan we aankunnen, maar Hij wil er wel om gevraagd worden hè Zeeland...... En dat is soms weleens moeilijk als we door een woestijn heen moeten!
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op maandag 20 augustus 2012, 00:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja alles wat Mamaloe schrijft is toch de moeite waard om te lezen? Dat heb ik niet bij iedereen hier. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:10
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kijk...dat bedoelde ik nu ook!!!!! Waar maakt een mens zich druk om..... Ik ga nog een keer het verhaal van het hart lezen....
t Is goed in het eigen hart te kijken... Nog even voor het slapen gaan.... Of ik van dageraad tot avond... Geen enkel hart heb zeer gedaan...'
Of ik geen ogen heb doen schreien, Geen weemoed op een wezen lei; Of ik aan liefdeloze mensen Een woordeke van liefde zei.
En vind ik in het huis mijns herten, Dat ik één droefenis genas, Dat ik mijn armen heb gewonden Rondom één hoofd dat eenzaam was,
Dan voel ik, op mijn jonge lippen, Die goedheid lijk een avond-zoen. 't Is goed in 't eigen hert te kijken En zó z'n ogen toe te doen. |
AMEN!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:07
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Heb een poosje een relatie gehad met een normale vrouw, ik vond haar echter zo gek als een deur... |
Misschien zegt dit meer over jezelf dan over die normale vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ben je een carrièrebitch geworden? |
Carrièrebitch? Hoe dat zo? Omdat ik toevallig heel goed voor mezelf kan zorgen wil nog niet zeggen dat ik niet graag een lieve man naast me heb Ben daarom geen carrière bitch, maar weet wel goed wat ik wel of niet wil, ben je dan een bitch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 00:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je verwacht dat hier een gewone vrouw zit, kun je lang wachten. |
Zo Chatuliem wat ben jij negatief zeg! Als er hier geen gewone vrouwen zitten op CM, wat doe jij dan hier?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:58
|
|
|
Vanmorgen tijdens de kerkdienst heb ik goed kunnen horen hoe zondig en slecht ons eigen hart is, uit ons kan er niets goeds komen zonder de werking van Gods Geest.
Laten we dan ff ophouden of een verhaal over een mooi hart dan net volgens Chatuliem op de verkeerde plaats staat! Ja het is zo een ratje toe op het forum zegt Chatuliem, nou Chatuliem in mijn hart is het van nature ook een ratjetoe, gelukkig beschik ik af en toe nog wel over wat zelfkennis, maak het jezelf niet zo moeilijk chat!
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op maandag 20 augustus 2012, 00:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:54
|
|
|
BART347 schreef: | deze gelukkig toch kunnen vinden chat? |
Schijnbaar was Chatuliem toch op zoek naar het mooie hart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach, zo heftig is het niet hoor, Mam. Het verhaal is hier al eerder geplaatst. |
Nee inderdaad het is niet zo heftig je hebt helemaal gelijk joh, waar maak je je dan druk om hè Chatuliem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ach, zo heftig is het niet hoor, Mam. Het verhaal is hier al eerder geplaatst. |
Nee inderdaad het is niet zo heftig je hebt helemaal gelijk joh, waar maak je je dan druk om hè Chatuliem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:39
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Tjonge wat wordt er toch gerommeld met die topics...Dit is geen gedicht, waarom staat het dan onder gedichten??? |
Jij maakt je erg druk om waar ik dit verhaal geplaatst heb hè Chatuliem ? De essentie van het verhaal vind ik veel belangrijker, het hebben van een hart en daarbij hoort dan ook, als je een hart bezit de vergevensgezindheid naar een ander toe, dus in dit geval, sorry Chatuliem dat ik je zo boos gemaakt heb omdat dit verhaal op de verkeerde plaats staat. Ik hoop in ieder geval wel, dat je dit verhaal tot je door hebt laten dringen, de inhoud ervan, want daar ging het om! Mijn excuses Chatuliem!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 23:33
|
|
|
BART347 schreef: | opvallend...
mij maakt t niet uit, ik weet wie ik ben... maar niemand reageert hier verder op. toch voel alleen jij je er wel door aangsproken. je probeert jezelf te verdedigen, mijn reactie was datbetreft niet geadresseert, toch irriteer jij je er aan en schiet in een actieve verdediging. in je reactie verschuil je je achter een 'legio normale vrouwen' die het wel prima zonder kunnen.
maar, wat zegt dat dan over jou zelf? |
Wat dit zegt over mij? Dat ik een heel zelfstandige vrouw ben, en niet de centjes van een man nodig heb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 22:36
Onderwerp: Hoe was jou kerkdienst
|
|
|
Ik vond het interessant om hier een topic voor te openen, ik had vanochtend voor mezelf een goede kerkdienst, dat ervaar ik niet altijd zo nl. Het is vaak ook gewoontegetrouw dat ik ga en dat mijn gedachten overal heengaan behalve naar de preek Vanochtend had ik in eerste instantie geen zin om te gaan, excuses bedenken dat het toch te warm was e.d, maar toch, ik heb mijn kinderen en je hoort toch het goede voorbeeld te geven vind ik, dus ben toch gegaan. En geen spijt gehad! De dominee heeft veel gezegd, ben ook weer veel vergeten, maar in elk geval waren zijn tekstwoorden uit Jesaja 54 vers 7, waarin staat, voor een kleinen ogenblik heb IK u verlaten, maar met grote ontfermingen zal IK u vergaderen. Dat heeft de dominee zo bijzonder uitgelegd, en wat daarvan het meeste bijgebleven is, is dat de dominee op een gegeven moment zei, het dieptepunt van Christus aan het kruis, is voor een kind van God een hoogtepunt geworden. Hij, Christus, heeft voor ons werkelijk het dieptepunt bereikt, zodat wij zalig kunnen worden. Eeuwig wonder! Ik ging naar huis uit de kerk met zo'n blij en gelukkig gevoel, in wezen zijn wij allen verloren, maar door zijn lijden en sterven is er redding mogelijk, dit wist ik altijd al wel deze gedachte, maar het leek net of het besef vanochtend pas echt goed tot me doordrong wat een groot wonder dit is.
Misschien zijn er meerderen onder ons die de behoefte hebben hun ervaring tijdens een voor jullie bijzondere kerkdienst neer te zetten?
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op maandag 20 augustus 2012, 00:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 17:36
Onderwerp: Met elkaar afvallen?
|
|
|
JANS221 schreef: | Ik hou zelf niet van een dieet. Je valt er even veel van af en daarna zit het er zo weer aan. En al die verschillende soorten diëten: van de een mag je geen koolhydraten van de ander moet je veel eiwitten eten. Ik geloof er allemaal niet zo in. Zelf ga ikf naar de weightwatchers: elke week wegen, dat helpt voor mij goed. En voor de rest gewoon gezond eten: zoveel mogelijk alles vers, geen kant en klare maaltijden of iets uit pakjes. Veel (verse) kruiden gebruiken.
Ik hou zelf van lekker eten en dat kan gewoon. Morgen een bbq: een stukje mager vlees bv kipfilet met ui en parika op een spies, veel salade, fruit, (bruin)stokbrood. Water drinken met verse limoen of citroen.
En af en toe gewoon eens even iets eten waar je trek in hebt is ook geen probleem. Een keertje uit eten gaan kan ook, let dan op wat je kiest. Voor mij werkt dit heel goed, ik heb geen honger (soms wel trek en dan neem ik gewoon een klein stukje pure 70% chocola) en ik ben nu 7 kilo kwijt in 2,5 maand en ik kan zo nog wel even doorgaan, |
Voor mij is het cambridge dieet alleen maar om een week of twee te shaken, en daarna blijft het er bij mij wel af, daar sport ik teveel voor, maar ik ben het ermee eens als je een crash dieet doet en je verandert niet in je oude gewoontes dat dan de kilo's er zo weer aanzitten. Ik hou zelf ook van lekker eten, ben een echte bourgondieer maar nu moet ik even streng zijn voor mezelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 17:21
|
|
|
Aankomen hoeft niet altijd te betekenen dat je teveel of verkeerd eet, ik ben zelf na een halfjaartje medicijnen gebruikt te hebben voor een angststoornis, zes kilo zwaarder geworden, puur en alleen maar door de medicijnen die mijn stofwisseling bijna stil legden.
En als je wilt afvallen ben ik van mening dat je jezelf kleine doelen moet stellen, haalbare doelen. Voor mij persoonlijk gaat het dan maar om een zes a zeven kilo dan ben ik blij, maar ik kan begrijpen dat iemand die 20 of 30 kilo kwijt wil raken dat dat onoverkomelijk lijkt. Ik zou zeggen, bekijk het met stapjes van 5 a 10 kilo ipv te kijken naar hoeveel je in totaal kwijt wilt.
Wie doet er naast afvallen ook een sport beoefenen? Ik doe zelf aan spinning, Xco en bodypump allemaal leuke sporten, en wat ik belangrijk vind, in groepsverband, anders ontbreekt het mij aan doorzettingsvermogen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 17:10
|
|
|
Even een ouder topic naar boven gehaald
Ik wil zelf een paar kilootjes kwijt, zes kilo om precies te zijn en ben nu een week bezig met het cambridge dieet. Ik heb het in het verleden eerder gedaan, het is wel erg zwaar, maar met een week shaken kun je vijf kilo kwijt raken
Ik sport zelf erg veel, ben twee maanden gestopt, maar na de vacantie ga ik ook dat weer oppakken dus het moet lukken!
Wie is er nog meer met een dieet bezig, en welk dieet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 17:06
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Allemaal waar...immers ik heb toch geld uitgespaard...in 8 maanden stoppen??? Maar helaas...ook zelfs een ziekenhuisonderzoek...en dat was wat het stoppen teweeg brengt...(ooit gehoord dat je problemen krijgt als je stopt???) Dat was niet leuk...gelukkig was het niets ernstigs... Dat een arts zei...Darmproblemen (kunnen...)komen voor bij mensen die stoppen!!! Desalnietemin...prees hij me wel... Ik ga ervoor...7 september... Maar dan ook tegelijk weer afvallen...en ook dat is moeilijk voor me... |
Zeeland ik vind het erg moedig van je dat je en af wilt vallen en wilt stoppen met roken, maar als ik jou was, zou ik eerst het ene aanpakken en dan het andere. Je focussen op twee dingen is en erg zwaar en moeilijk met daarbij dan de kans dat je met beiden terugvalt in het oude patroon. Niet zo streng zijn voor jezelf
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 17:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:45
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Lol! Wat een volgzame achterban!
De droom van iedere partijleider  |
Ben van huis uit nl een heel volgzaam typetje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:42
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hier wil het niet erg lukken...(dip) Alhoewel er wel 2 wassen zijn gedraaid en drogen zal wel lukken... Ik heb net besloten...samen met iemand anders om weer het roken op te gaan geven, want voel dat ik erg heb gefaald... Vorig jaar stopte ik op 7 september...lijkt me (opnieuw) een goed datum... Ik had me ingeschreven op een STOP rokensite en dat gaf me veel hulp... Ben daar nu weer terug alleen om de boodschap te vertellen dat ik weer rook... Daar was ook iemand die 7 sept weer als startdatum heeft...
Ik ga weer meedoen...
(en nu de beuk erin zodat ik vanavond terug kan zien op een huis wat clean is...) |
Zeeland, you go girl Inzicht in het feit dat het niet gezond voor je is is al de eerste stap, je hoeft niet te hart te zijn voor jezelf dat je gefaald hebt, kijk naar de stap die je nu genomen hebt om te stoppen en hou je daaraan vast!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:35
|
|
|
HET MOOIE HART Op een dag stond er een jonge man in het midden van de stad en zei dat hij het mooiste hart had van de vallei. Er kwamen veel mensen om zijn hart te bewonderen want het was perfect. Geen vlekje, geen enkele fout. Ja, iedereen was het erover eens: het was het mooiste hart dat ze ooit hadden gezien. En de jonge man was erg trots.
Plotseling kwam er een oude man die zei: jouw hart is lang zo mooi niet als dat van mij. De mensen en de jongeman keken naar het hart van de oude man. Het klopte stevig maar het zat vol littekens, sommige stukken waren weggehaald en vervangen door andere. Ze pasten niet allemaal en in sommige delen van het hart zaten diepe holtes waar stukken misten. De mensen staarden hem aan, hoe kon hij zeggen dat zijn hart mooier was? De jongeman lachte en zei: je bent een grapjas om jouw hart met het mijne te vergelijken. Het mijne is perfect en het jouwe is een ramp van gaten en tranen. Ja, zei de oude man: het jouwe ziet er perfect uit maar ik zou nooit willen ruilen. De mensen werden stil toen de oude man door ging met praten: ieder gat staat voor een mens die ik mijn liefde gaf. Ik trek een stuk uit mijn hart, geef het aan de ander en vaak geven ze me een stuk van hun hart terug dat past in het lege stuk van mijn hart. Maar omdat de stukken niet hetzelfde zijn heb ik wat ruwe randen die ik zeer waardeer omdat ze me herinneren aan de liefde die we deelden.
Soms gaf ik een stuk van mijn hart en kreeg ik niets terug. Dat zijn de lege plekken. Het geven van liefde is soms een risico. Maar zelfs als de gaten pijn doen blijven ze open en herinneren ze me aan de liefde die ik voel voor deze mens. En ik hoop dat ze op een dag nog terugkomen om de lege plek op te vullen. Zien jullie wat echte schoonheid is?
De jongeman stond in stilte en er liepen tranen over zijn gezicht. Langzaam ging hij naar de oude man toe, pakte een stuk van zijn perfecte hart beet en trok het eruit. Met trillende handen bood hij het aan de oude man aan. De oude man nam het aan en plaatste het stuk in zijn eigen hart. Vervolgens nam hij een stuk van zijn eigen gekerfde hart en vulde de wond van het hart van de jongeman. Het paste niet precies. De jongeman zag nu zijn eigen hart, niet langer perfect maar mooier dan ooit tevoren omdat hij de liefde van de oude man voelde stromen in zijn hart. Ze omhelsden elkaar, liepen gezamenlijk weg en lieten geraakte mensen in stilte achter.
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op zaterdag 18 augustus 2012, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 14:32
|
|
|
EEN MOOI HART Op een dag stond er een jonge man in het midden van de stad en zei dat hij het mooiste hart had van de vallei. Er kwamen veel mensen om zijn hart te bewonderen want het was perfect. Geen vlekje, geen enkele fout. Ja, iedereen was het erover eens: het was het mooiste hart dat ze ooit hadden gezien. En de jonge man was erg trots.
Plotseling kwam er een oude man die zei: jouw hart is lang zo mooi niet als dat van mij. De mensen en de jongeman keken naar het hart van de oude man. Het klopte stevig maar het zat vol littekens, sommige stukken waren weggehaald en vervangen door andere. Ze pasten niet allemaal en in sommige delen van het hart zaten diepe holtes waar stukken misten. De mensen staarden hem aan, hoe kon hij zeggen dat zijn hart mooier was? De jongeman lachte en zei: je bent een grapjas om jouw hart met het mijne te vergelijken. Het mijne is perfect en het jouwe is een ramp van gaten en tranen. Ja, zei de oude man: het jouwe ziet er perfect uit maar ik zou nooit willen ruilen. De mensen werden stil toen de oude man door ging met praten: ieder gat staat voor een mens die ik mijn liefde gaf. Ik trek een stuk uit mijn hart, geef het aan de ander en vaak geven ze me een stuk van hun hart terug dat past in het lege stuk van mijn hart. Maar omdat de stukken niet hetzelfde zijn heb ik wat ruwe randen die ik zeer waardeer omdat ze me herinneren aan de liefde die we deelden.
Soms gaf ik een stuk van mijn hart en kreeg ik niets terug. Dat zijn de lege plekken. Het geven van liefde is soms een risico. Maar zelfs als de gaten pijn doen blijven ze open en herinneren ze me aan de liefde die ik voel voor deze mens. En ik hoop dat ze op een dag nog terugkomen om de lege plek op te vullen. Zien jullie wat echte schoonheid is?
De jongeman stond in stilte en er liepen tranen over zijn gezicht. Langzaam ging hij naar de oude man toe, pakte een stuk van zijn perfecte hart beet en trok het eruit. Met trillende handen bood hij het aan de oude man aan. De oude man nam het aan en plaatste het stuk in zijn eigen hart. Vervolgens nam hij een stuk van zijn eigen gekerfde hart en vulde de wond van het hart van de jongeman. Het paste niet precies. De jongeman zag nu zijn eigen hart, niet langer perfect maar mooier dan ooit tevoren omdat hij de liefde van de oude man voelde stromen in zijn hart. Ze omhelsden elkaar, liepen gezamenlijk weg en lieten geraakte mensen in stilte achter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 13:42
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Belasting verlagen???? Afschaffen!!! We gingen toch aan ruilhandel doen, in ons verkiezingsprogramma??  |
inderdaad steentje, de bedoeling was ruilhandel, maar aangezien Carmen de partijleider is, moeten we ons scharen achter haar plannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:11
|
|
|
BART347 schreef: | ja nou, heel leuk...
hoop je dat ie op de zuigstand staat, staat ie toch op maaistand....
(auww!)
(dat was dus toch geen zuigzoen... nu zijn mn lippen eraf)
steentje heeft geen hart van vlees, nou, ik wel...  |
En volgens mij heeft Bart helemaal geen hart
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 08:09
|
|
|
BART347 schreef: | klinkt bijna een beetje Palestijns... (van knop naar opblazen en geen gezeur meer idd, en ook geen vrouw meer)
en, hoe noem je een vrouw die jouw zuur verdiende geld klakkeloos uitgeeft?
een 'uitzuigpop'...
ik zoek iets daar tussen in. zijn er nou geen 'gewone' vrouwen?  |
Als je zulke domme dingen zegt Bart, kan je een dom antwoord terug verwachten
Jij schildert de vrouwen in het algemeen zo zwart af continue hier op het forum dat het mij dan maar beter lijkt dat je een opblaaspop neemt, nu ook weer heb je het over een vrouw die jou zuur verdiende geld zou uitgeven, sorry maar ik weet niet maar er zijn legio normale vrouwen die jou geld echt niet nodig hebben en heul zelfstandig zijn hoor en hun eigen centjes verdienen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:49
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee , is echt serieus hoor . Mn beeldscherm geeft nu 23.36 uur aan en dat klopt voor geen meter zie ik net op de kerkklok.  |
Jamaar, ik bedoel, weten ze daar in zeeland wel hoelaat het werkelijk is?
Laatst aangepast door
|
MAMALOE463
|
op vrijdag 17 augustus 2012, 00:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 augustus 2012, 00:45
|
|
|
BART347 schreef: | ik zoek een vrouw zonder gebruiksaanwijzing... lekker makkelijk
gewoon een knop indrukken en ze werkt....
(of ze wordt daar ook heel bij van, dat kan (en mag) ook nog...)  |
Kan je dan niet beter een opblaaspop nemen Bart Nooit geen gezeur en geen gebruiksaanwijzing nodig Echt iets voor jou.
|
|
Naar boven |
|
|