Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 12 april 2013, 06:07
Onderwerp: De lijnen naar de hemel
|
|
|
Het lijkt een beetje op: ``even Apeldoorn bellen……``: u krijgt altijd een God aan de lijn, die bij welk probleem ook, u helpt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 09:15
Onderwerp: Homohuwelijk.
|
|
|
GERRIT084 schreef: | soms gaat het beter eerst te kijken dan te doen aan me eigen adres |
Geeft niet hoor Gerrit, je hebt nog een dag om te oefenen. En ik ben tevreden!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 09:06
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 1 april 2013, 09:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 08:57
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 1 april 2013, 09:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 april 2013, 07:48
|
|
|
Ja, ik heb mijn zucht even omgezet in wat woorden:
Waar ik moeite mee heb is dat er wetten uit het oude testament gehaald worden, die altijd op andere (groepen) mensen van toepassing zijn. Die wetten worden er uitgelicht en die laten we gelden. De wetten die ook op ons van toepassing zouden kunnen zijn, vergeten we met het grootste gemak of willen we niet lezen of hebben we nooit gelezen. Je zou je eens af kunnen vragen, waarom God deze wetten opgesteld heeft, wat de bedoeling ervan was. Als dat begrepen wordt zie je dat het niets is om ons van alles te onthouden waarvan we niet zouden mogen genieten, maar dat het in die tijd een stuk bescherming bood. Nu zoveel duizenden jaren later kun je deze wetten niet zomaar zondermeer toepassen, onze kennis en de wetenschap is veranderd en groter dan toen. En het gegeven dat God niet veranderd is, is hier niet mee in tegenspraak want Hij is nog steeds de God die het beste met ons voorheeft en Hij weet ook dat wij nu oneindig veel meer weten dan vroeger. Het hoeft voor je geloof absoluut geen probleem te zijn om je niet meer aan die wetten te houden. En eigenlijk doen we dat al niet meer, al worden wetten waarmee we anderen om de oren kunnen slaan maar al te graag gebruikt. Leven vanuit je geloof en zien waarom God deze wetten toen heeft opgesteld, geeft je een stuk inzicht in Gods grote liefde voor de mens. En in die grote liefde mogen wij nu met veranderde inzichten leven. De wet is door Christus niet afgeschaft, maar vervuld en daaruit kunnen en mogen wij nu leven. De boodschap die doorklinkt vanuit het evangelie en nu na Pasen, is zonder alles letterlijk te nemen nog heel actueel en beslist niet achterhaald. Christen-zijn in deze tijd kan ook met een bijbel met veel oudtestamentische wetten als je de boodschap die daarin doorklinkt maar verstaat. Aan het God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf heb je al je handen vol, laat staan als je ook nog moet proberen te gehoorzamen aan allerlei wetten die door Christus zijn vervuld. Dat kan een hoop levensvreugde wegnemen. De vervulling van de wet van Christus geeft een hoop ontspanning en zorgt voor bevrijding. We moeten niet meer van alles, we mogen leven in liefde tot God en de naaste en met vertrouwen en hoop op een mooie toekomst.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 1 april 2013, 07:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 16:54
|
|
|
En zo wordt er zowel over het homohuwelijk als over het stelen van o.a. brood in één topic gediscussieerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 maart 2013, 16:47
Onderwerp: Het weer
|
|
|
IESJE369 schreef: | Het sneeuwt.
Met Kerst was het warmer dan met Pasen. |
Klopt ja! De temperatuur op de beide paasdagen zal lager uitvallen dan de afgelopen kerstdagen. Met de kerstdagen was het rond de 10 graden in De Bilt. Tijdens Pasen komt het kwik naar verwachting niet boven de 6 graden uit.
Een beetje warmte zou ons goed doen en kunnen we allemaal wel gebruiken......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:36
Onderwerp: Knuffel theologen, en eigen evangelie
|
|
|
De reden waarom het volgens mij steeds ``fout`` gaat op de topics, is dat er vaak iemand is, die met de Bijbel in de hand meent het zwaard te moeten hanteren en een ieder die niet op dezelfde wijze gelooft, meent te moeten veroordelen: met woorden als: dan ga je verloren, dan wacht jou de hel, je hebt een eigen theologie, een eigen evangelie. Als je blijft denken dat jouw manier van geloven de enige echte manier is, is er geen discussie meer mogelijk en al helemaal niet als alle andere manieren van geloven dan veroordeeld worden. En terecht reageert men daar vaak op op dit forum. En ik zal dat ook blijven doen.
Afgelopen vrijdag schreef ik dit al en probeerde ik het verschil aan te geven waar de meningsverschillen kunnen ontstaan: ``Ik denk dat het hier gaat over manier waarop mensen de bijbel lezen en het beeld wat mensen van God hebben. Dat bepaalt nl. hoe je naar bepaalde dingen kijkt. Je kunt alles wat in de bijbelstaat letterlijk nemen en dat proberen te doen, je kunt ook proberen te ontdekken wat de boodschap is die in de bijbel doorklinkt en daaruit en daarnaar leven. Dat is niet hetzelfde als de bijbel aanpassen aan datgene wat je graag wil horen. De boodschap blijft nl. onveranderd, ook al is het denken over de bijbel veranderd. Dat wat je van jongs af aan geleerd hebt of nu nog steeds hoort kan een grote rol spelen hoe je naar God kijkt en welk beeld je van Hem hebt. Dat wil dan niet zeggen, dat een ander Godsbeeld niet goed zou kunnen zijn. En iets wat vroeger niet bespreekbaar was is daarmee automatisch toch niet goed? Veranderende inzichten over datgene wat geschreven staat zullen er altijd blijven en daar is niets mis mee. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf is door de eeuwen heen blijven staan.``
Ik vind het prima als iemand de bijbel letterlijk wil lezen en daarnaar probeert te leven. Wel wil ik dan ook de ruimte hebben om te leven naar de Bijbel zoals ik denk dat de bedoeling is. We zijn toch allemaal op zoek naar de waarheid en naar God en hebben toch allemaal de intentie om te leven zoals God het van ons vraagt.
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 25 maart 2013, 16:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 maart 2013, 16:31
|
|
|
BERT168 schreef: | jans221:
Ik kon niet leuks ontdekken aan de manier waarop jij reageerde op deze topic. Je mening zeggen moet kunnen, de manier waarop jij het deed vond ik ongepast. Als je alleen maar een reactie wil geven om de zaak hier in beweging te houden, mag je het van mij achterwege laten.
bert:
dat is ook niet de bedoeling dat je het leuk vind jans,ik geef alleen aan dat ik onderscheid maak in de persoon op zich en welke mening men heeft. bij mij staat dat los van elkaar. ik kan een meningsverschil hebben met iemand terwijl we buiten die mening om geen problemen hoeven te hebben.
dat jij het ongepast vind op de manier waarop ik het doe,dat mag jij dat gerust vinden. als ik dat op een heel voorzichtige manier zou doen had je waarschijnlijk niet gereageerd. natuurlijk heb je liever dat ik een reactie achterwege laat,(om het in beweging te houden)maar als je daar niet tegen kunt,kan je beter ook maar niet meedoen op het forem toch?
ik denk ook vaak genoeg van bepaalde personen dat ze beter niks kunnen zeggen,dan reageer ik ook niet gelijk dat ze hun reactie wel achterwege mogen laten. daar is het een forem voor,waarop iedereen mag reageren en dan moet je soms wat incasseren jans. |
Ik schreef niet dat je niet mocht reageren, ik schreef dat als je alleen maar schreef om het forum in beweging te houden, je het dan beter achterwege kon laten. Als je alleen maar reacties krijgt als je op de manier schrijft zoals jij schreef, dan is er misschien iets mis met de inhoud van je topics. Ik reageer overigens liever op de inhoud, dan op de manier van schrijven. En ook al heb je een meningsverschil hier met iemand, dan nog kun je op een andere manier reageren dan jij deed, in ieder geval meer respectvol. Maar genoeg hierover, laten we het maar weer over de inhoud hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 21:05
|
|
|
BERT168 schreef: | ik was de hele dag weg, dus heb nog niet gereageerd op de reacties hier. ben blij dat er weer wat leven in de brouwerij is hier op het forem,het begon al bijna saai te worden...
tis leuk dat er zo'n forem is waarop we onze meningen kunnen zeggen en hoe we er over denken. het gaat er soms er hard tegen aan(in het algemeen bedoelt) maar wat mij betreft moet dat kunnen toch?
verschillen van mening zijn er altijd,daar worden we het nooit over eens denk ik. ik neem gewoon iedereen zoals ze zijn,maar dat wil niet zeggen dat ik het dan ook eens ben met zijn of haar opvatting natuurlijk! overigens hebben we daar ook weinig keus in als iemand anders denkt over bepaalde dingen.
maar het is wel interessant hoe mensen er over denken en wat het motief daarvan is etc.
en elkaar in haren vliegen doe ik niet aan mee,-zoals pieter zei-ik heb niet zo veel haar meer dus daar ben ik zuinig op..
ik geen vandaag of morgen nog wel een reactie,om de zaak een beetje in beweging te houden hier. |
Ik kon niet leuks ontdekken aan de manier waarop jij reageerde op deze topic. Je mening zeggen moet kunnen, de manier waarop jij het deed vond ik ongepast. Als je alleen maar een reactie wil geven om de zaak hier in beweging te houden, mag je het van mij achterwege laten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 13:32
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Volgens mij, is het geen wat Bert zet gen aanval, maar een conclusie wat zeker ook niet zijn beleving van geloven is. En de uitspraak God zij dank dat de manier van geloven aan het veranderen is, ben ik niet met je eens. Dat sommige dat zouden willen, misschien wel, maar het is nog wel zo dat liefhebben van elkaar een regel is, maar wel God boven alles, en in dat laatste gaan we nogal eens mank. |
Juist als je iets probeert te begrijpen van Gods liefde voor de mens, dan komt je tot het besef dat wij in het liefhebben van elkaar nog steeds tekort schieten. God liefhebben boven alles moet je niet loskoppelen van het liefhebben van de naaste. Het is niet het één of het ander, het hoort bij elkaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 maart 2013, 07:52
|
|
|
BERT168 schreef: | ik vind het heel goed dat je dit hier wilt bespreken Gerrit,ben het zeker met je eens. de bijbel is geschreven deels door de apostelen,die geinspireerd werden door de Heilige Geest. zoals de bijbel zelf zegt is hij getrouw en waarachtig,en kunnen we de bijbel zien als gids in ons leven.
echter,ik heb de indruk dat de bijbel idd steeds meer aan de kant geschoven wordt,het respect voor de bijbel als waarheidsgetrouw boek raakt steeds meer op de achtergrond.
wat tegenwoordig belangrijk is,is dat het er vooral om gaat dat iets GOED moet voelen,en als dat zo is,dan zitten we goed. ook is het belangrijk dat we iedereen die anders denkt en een andere mening is toegedaan dan wat de bijbel zegt vooral geaccepteerd moet worden.
dat er een draai aan bepaalde dingen wordt gegeven waarover de bijbel schrijft,maakt tegenwoordig al niet meer uit. het gaat er voor al om dat het GOED voelt,en eventueel worden de woorden uit de bijbel aangepast aan deze tijd.
dat er mensen zijn die de bijbel aanpassen is op zich niet zo erg,die mensen zijn er altijd al geweest,en dat zal ook altijd zo blijven. maar hoever kan je gaan als je lid van een christelijk site zoals deze bent en je houdt er bv hele andere dingen op na? zouden we er iemand op nog aanspreken als hij bv doet aan kaart leggen?en dan bedoel ik tarrot kaarten dus. of iemand van cm heeft een aantal boedda beelden in huis staan,en ziet er totaal geen kwaad in?de bijbel is duidelijk hierin en God waarschuwd ons er ook voor ons hier niet mee in te laten. maar als je hier de bijbel er bij pakt en je laat zien wat die er van zegt dan wordt je al snel verweten dat je met ''bijbelteksten aan het gooien bent.''
stel je voor...een boedhist schrijft zich hier in,moeten we zijn denkwijze en mening dan accepteren,zodat hij zich hier helemaal thuis gaat voelen? dus alles maar bedekken met de mantel der liefde,zo van we moeten lief en aardig zijn voor elkaar,zolang die persoon ook aardig voor ons is?
ik heb de indruk dat elke religie hier van harte welkom is,zolang een ander er maar geen last van heeft. ik heb de indruk dat hier op cm boeddhisten,moslims al in het zelfde rijtje vallen onder katholiek,gereformeerd,baptist,Evangelisch.etc.
wat ik bedoel is...waar staat CM nou eingelijk voor,welke identiteit heeft CM? dus waar ligt de grens? gaat het er gewoon om dat je je in mag schrijven als je in God gelooft? moslims geloven ook in God,want Allah is God zeggen ze toch? |
CM is niet alleen voor christenen die precies geloven zoals jij dat doet. Als je dat wilt begin dan een eigen site en toets dan vooraf alle mensen die zich in willen schrijven of hun geloof overeenkomt met datgene wat jij gelooft. De manier waarop jij medegelovigen hier ter verantwoording roept, staat me behoorlijk tegen. En Godzijdank dat de manier waarop men hier met het geloof op CM omgaat aan het veranderen is. En gelukkig dat jij, of een ander, niet uitmaakt hoe men geloven moet. Wat meer liefde tot de naaste /medegelovige zou hier soms geen kwaad kunnen. Als iemand een ander beeld van God heeft en de bijbel anders leest dan naar de letter is dat evengoed een manier van geloven. De overtuiging dat er maar één God is en één evangelie houdt niet automatisch in dat we allemaal moeten denken zoals jij denkt. Je schrijft: en eventueel worden de woorden uit de bijbel aangepast aan deze tijd. Van mij mag je dat eventueel zelfs weglaten. We leven als christenen hier en nu en willen we de boodschap die in de bijbel doorklinkt vandaag de dag uitdragen en beleven, dan kunnen we niet alles letterlijk overnemen wat er in de bijbel staat, dan loop je vast en heb je ten diepste Gods boodschap van liefde niet begrepen Als je de kern van het evangelie verstaat, beperk je dan niet tot de gedachte dat God een klein select groepje van gelijkgestemden op het oog heeft. God heeft een ieder lief die in Hem gelooft, ongeacht de manier van geloven. En dat kan dus afwijken van de manier waarop jij gelooft. Jij mag jouw manier van geloven hebben, maar dat geeft je geen recht om ander manieren van geloven te veroordelen. We hebben elkaar als christenen nodig, laten we elkaar dan zien als medebroeders en –zusters die, hoe verschillend ook, hun weg hier samen vervolgen en die allen proberen te leven in liefde tot God en de naaste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 maart 2013, 18:40
|
|
|
Ik denk dat het hier gaat over manier waarop mensen de bijbel lezen en het beeld wat mensen van God hebben. Dat bepaalt nl. hoe je naar bepaalde dingen kijkt. Je kunt alles wat in de bijbelstaat letterlijk nemen en dat proberen te doen, je kunt ook proberen te ontdekken wat de boodschap is die in de bijbel doorklinkt en daaruit en daarnaar leven. Dat is niet hetzelfde als de bijbel aanpassen aan datgene wat je graag wil horen. De boodschap blijft nl. onveranderd, ook al is het denken over de bijbel veranderd. Dat wat je van jongs af aan geleerd hebt of nu nog steeds hoort kan een grote rol spelen hoe je naar God kijkt en welk beeld je van Hem hebt. Dat wil dan niet zeggen, dat een ander Godsbeeld niet goed zou kunnen zijn. En iets wat vroeger niet bespreekbaar was is daarmee automatisch toch niet goed? Veranderende inzichten over datgene wat geschreven staat zullen er altijd blijven en daar is niets mis mee. God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf is door de eeuwen heen blijven staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 maart 2013, 22:08
|
|
|
IESJE369 schreef: | Ik herinner me 1979. Het sneeuwde in de nieuwjaarsnacht. De sneeuw smolt pas eind maart weg. |
1979…..... toen was ik 19, geen kou gevoeld die winter……………..
waarom blijft het nu zo lang koud
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 maart 2013, 18:26
|
|
|
ik kwam deze kreet tegen:
Bijna zomertijd, kunnen we een uur langer sneeuwruimen bij daglicht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 maart 2013, 06:25
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Jol, van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag! Ik wens jou en alle mensen die je lief en dierbaar zijn, alles toe wat nodig is, in dit nieuwe jaar!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op woensdag 20 maart 2013, 06:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 maart 2013, 07:51
Onderwerp: Veertigdagentijd (Quadragesima)
|
|
|
Meer nog dan anders in deze veertig dagen ervaren wat rust is, wat stilte zegt, wat leegte doet...
Meer nog dan anders in deze veertig dagen beseffen: geven en delen is meer van de mens dan hebben en halen.
Meer nog dan anders in deze veertig dagen bereid om los te laten wat overbodig is en bij de kern van ons leven te komen: om mens en wereld alle leven op aarde in ere te houden.
Bidden - meer nog dan anders.
Peer Verhoeven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 22:27
Onderwerp: nieuwe Paus
|
|
|
JOL252 schreef: | Deze laatste twee bijdragen vind ik super. Het is eenheid-versterkend en dat hebben we binnen de christelijke wereld zo nodig. Niet afzetten tegen elkaar maar verzamelen en samenbinden want verdeeldheid verzwakt. |
Mee eens! Ik schreef vandaag al op ander topic:
........Maar laten we dan niet zo snel het woord vals of goddeloos in de mond nemen en proberen anderen te overtuigen met wat bijbelteksten, die -uit zijn verband gerukt- ons toch wel uitkomen. Iedereen heeft zo op zijn zoektocht naar God een mening over wat waarheid is en dat mag ook, maar laat ruimte over voor mensen die anders denken. Denken dat jouw opvatting en mening de enige juiste is, laat geen ruimte over voor mensen die hun geloof anders beleven en een ander beeld van God hebben. Als christenen verschillen we nogal onderling, dat is niet erg, zolang we elkaar maar blijven zien als medebroeders en –zusters, die ondanks de verschillen op weg zijn naar dezelfde mooie Toekomst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 09:31
Onderwerp: Welvaartsevangelie.
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik vind dat er van beide kanten een beetje wordt door gedrukt, wat er uit komt, de één met wat niet kan en de ander, de liefde wat te ruim neemt. Je kan ook de liefde misbruiken om alles maar goed te vinden, de liefde voor Jezus is er wel, maar de liefde voor God, die gaat een beetje mank.
Homo seksualiteit wordt zowel in het oude als het nieuwe testament veroordeeld, of het nu vrouwen zijn of mannen. Volgens het oude testament werd je nog buiten de poorten gestenigd, in het nieuwe testament, mag dat niet meer, daar wordt vergeving geschonken. Maar wel met de boodschap, gaat heen en zondig niet meer, maar er staat nergens geschreven, dat alles nu wel mag, en op een voetstuk geplaatst mag worden. |
Gerrit, de uitspraak van Jezus `` ga heen en zondig niet meer``, was gericht tegen een vrouw die op overspel was betrapt. Het ging hier niet om een lesbische vrouw. Maar dit is verder wel off-topic hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 08:37
|
|
|
MAT170 schreef: | Er ligt daar wel degelijk een gevaar dat mensen op een gegeven moment alleen nog de dingen willen horen wat ze willen horen en daarbij leraren zoeken die precies vertellen wat ze willen horen.
2 timoteus4vers3 Want er komt een tijd, dat (de mensen) de gezonde leer niet (meer) zullen verdragen, maar omdat hun gehoor verwend is, naar hun eigen begeerte zich (tal van) leraars zullen bijeenhalen, 4 dat zij hun oor van de waarheid zullen afkeren en zich naar de verdichtsels keren. 5 Blijf gij echter nuchter onder alles, aanvaard het lijden, doe het werk van een evangelist, verricht uw dienst ten volle.
Geldt ook voor mezelf open te stellen wat God in zijn woord heeft te vertellen en niet voor dingen af te sluiten. Er staat ook naar hun eigen begeerten een voorbeeld waar ik aan moest denken is, misschien iemand die in een lesbische relatie zit maar die weet bv in die kerk (gemeente) keuren ze dat niet goed en gaat dan naar een gemeente waar dat bv geen enkel probleem is. |
Als je vindt dat een lesbische relatie niet goed is, dan zeg je toch op jouw beurt ook weer dat een kerk/gemeente waar ze dat goedkeuren vals is? Mensen die de bijbel letterlijk nemen kunnen tot de conclusie komen dat een lesbische relatie niet goed is en dat afkeuren. Anderen die zoeken naar de boodschap van liefde die in de bijbel doorklinkt, zullen hier geen problemen mee hebben. Logisch toch dat twee mensen die van elkaar houden en niet geaccepteerd worden in een kerk/gemeente hun heil ergens anders gaan zoeken. Maar laten we dan niet zo snel het woord vals of goddeloos in de mond nemen en proberen anderen te overtuigen met wat bijbelteksten, die -uit zijn verband gerukt- ons toch wel uitkomen. Iedereen heeft zo op zijn zoektocht naar God een mening over wat waarheid is en dat mag ook, maar laat ruimte over voor mensen die anders denken. Denken dat jouw opvatting en mening de enige juiste is, laat geen ruimte over voor mensen die hun geloof anders beleven en een ander beeld van God hebben. Als christenen verschillen we nogal onderling, dat is niet erg, zolang we elkaar maar blijven zien als medebroeders en –zusters, die ondanks de verschillen op weg zijn naar dezelfde mooie Toekomst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 maart 2013, 08:14
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
een ontbijtje op bed! Warm broodje, glaasje jus d`orange, eitje. Heerlijk!
(moest het wel eerst zelf maken!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 maart 2013, 18:00
|
|
|
MAT170 schreef: | Ik denk dat er ook veel valsheid is.
matteus7vers13 Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden. |
Ongetwijfeld zal er veel valsheid zijn of veel zijn wat onder de noemer valsheid geplaatst wordt, maar geef er dan niet zoveel aandacht aan, negeer het. Er is gelukkig ook veel goeds. Als je steeds maar alles blijft benoemen wat vals is, heb je zo weinig aan het Licht. Laat het Licht aan het licht komen en laat de valsheid voor wat het is. Het evangelie is een blijde boodschap, laat die eens horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 14 maart 2013, 21:51
Onderwerp: nieuwe Paus
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Het is ook een beetje naief om te denken dat dat alleen maar in katholieke kringen voorkomt.......ook in Protestantse kring wordt veel gezwegen en wat is dan makkelijker om dan de Katholieke kerk maar met het beschuldigende vingertje aan te wijzen........
Wat ik niet zo goed snap Frank, maar jij weet er vast meer van is dat de Paus aangekondigt wordt met de woorden uit Lucas waar de engelen de geboorte van Jezus bekend maken.....De Paus is toch geen Jezus?Of zoals ze hem benoemen: de Heilige vader......dat is in mijn begrippen God zelf..... |
Ik vraag me af of het eerste gedeelte van de zin ``Ik verkondig u met grote vreugde, we hebben een Paus!`` echt verwijst naar de aankondiging van de geboorte van Christus. De zin begint inderdaad wel met dezelfde woorden, maar het zou zomaar ook een veel gebruikte zin kunnen zijn om iets aan te kondigen. Frank, weet jij het?
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 14 maart 2013, 21:52
|
|
Naar boven |
|
|
|
|