Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 13:01
Onderwerp: Drachten
|
|
|
DINI968 schreef: | Ik weet niet of mijn vriendin voor heel cm wil koken hoor |
He Dini, gaat jouw vriendin ook mee op 10/4?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 08:39
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
EMMA807 schreef: | Ik weet het zeker....liefde op het eerste gezicht bestaat, de bom sloeg in, alles klopt. Jeroen en ik zijn officieel een setje We hebben een fantastische tijd samen en gaan hoopvol de toekomst tegemoet!! Gisteravond in de box bekend gemaakt....dank jullie vrienden voor jullie lieve warme reakties! |
Nogmaals gefeliciteerd Emma en Jeroen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 maart 2011, 08:36
|
|
|
LISA610 schreef: | Over twee weken is het zo ver. De volgende mensen daan in ieder geval mee naar de themadienst over Openbaring in de Bethel op zondag 10 april 2011
1. Marsjg370 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968
Als je ook nog mee wilt, vul de lijst dan aan... |
De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.[/quote]
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 29 maart 2011, 08:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 18:45
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Suus, gooien is Cross zijn vak wel...misschien spaart hij de meisjes maar ik heb ervaren dat zijn schoten raak en pijnlijk zijn
Kersjes ken ik wel, die zijn erg lekker alhoewel ik denk dat die er nog niet zullen zijn. Nu ga ik even opzoeken wat jasmijntjes zijn. |
Te laat Frank: Jasmyn is niet meer lid, maar ze volgt het forum nog wel hoor... En ze gaat ook mee naar de picknick, samen met de volgende mensen:
hannah810, 38 jaar met pleegdochter van 5 simone 40 jaar en kind 11 jaar* arjanne 40 jaar?* gerda 51 jaar* marianne129, 49 jaar evt met kinderen angelique327, 50 jaar susannah475, 45 jaar jomali106, 43 jaar met kinderen van 11 en 13 jaar Joëlle246, 52 jaar Sweetlady, sweets 40er Miekjes285 42 jaar Erika129 36 jaar trijnie671 49 jaar annette965 50 jaar irene200 57 jaar Sofie807 Imke917, 54 jaar (onder voorbehoud) esther279 32 jaar met kind lydia739 dinie968 52 jaar loretta033 54 jaar kersje453 49 jaar xabia794 met dochter van 11 en belgische smiley* caarolien... 52 jaar brecht936 63 jaar met introducees ingrid800 39 jaar met drie kinderen gerlyn320 37 jaar marieke897 met kids (onder voorbehoud) Marian096 49 jaar jasmyn704 met zoon (leeftijd?) Lisa610 42 jaar carien982 31 jaar wilma729 45 jaar Aatje057 47 jaar Christina 50 jaar Cornelia889 54 jaar Thirza120 30 jaar met 2 kinderen van 5 en 7 jaar (onder voorbehoud) Mir111 18 jaar (onder voorbehoud) Inkie095 31 jaar met loge van negen (onder voorbehoud) salamander, 37 jaar, zusje van hannah met dochter van 4 (onder voorbehoud)
mar907, 48 jaar waarschijnlijk met dochter van 17 crossroad317 henduk729, 40 jaar met intro* pimpernel883, 44 jaar benny340 45 jaar jozua159 48 jaar leonard480, 43 jaar o.v. Billy701 48 jaar eggie949 34 jaar gert182 42 jaar, met zoon van 15 herman388, 49 jaar marcowaal200 40 jaar bob582 32 jaar searching 40 jaar bartje734 51 jaar johannes774 49 jaar roseve569 50 jaar timo194 25 jaar joelbax 24 jaar mydestany349 32 jaar, evt met dochter gibby159 65 jaar winnetou276 35 jaar hannes469 42 jaar willem591 64 jaar maded321 46 jaar robert118 43 jaar arjo182 49 jaar dirkie395 39 jaar met twee kinderen (16 en 18 jaar?) marsjg370 jves252 35 jaar Portio 57 jaar Eloy997 45 jaar Jack, oud buurman van Hannah 49 jaar JOSP469 28 jaar (onder voorbehoud)
Er kan nog meer bij!! Han en Lief hebben er zin an![/quote]
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 27 maart 2011, 18:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 17:21
Onderwerp: De oude vogelkooi
|
|
|
[quote=WILLEMIJN232]
Helemaal mee eens Willemijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 17:13
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | pas maar op... hij kan ook nog met jasmijntjes gaan gooien... of kersjes... |
Met Jasmyn wordt niet gegooid.. laten we dat op voorhand even duidelijk stellen, anders gaat ze straks niet eens meer mee... moet ik alleen vanuit Friesland naar Ede rijden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 17:11
|
|
|
[quote=DANIEL777] He Daniël. Ik heb niet gezegd dat jij geen oude topics omhoog mocht halen hoor. Ik heb alleen gezegd dat als jij dat niet gedaan zou hebben, er waarschijnlijk geen reacties waren gekomen op het feit dat David dit stuk nu voor de tweede keer op het forum heeft gezet. Ik ga ervan uit dat David niet door had dat Cross het stuk een half jaar terug ook al op het forum heeft gezet. Per slot van rekening bekijkt niet iedereen de topics van een half jaar terug.
Daarmee zeg ik dus niet dat jij iets niet had mogen doen, maar wijs ik alleen op de consequentie van het feit dat jij het topic omhoog hebt gehaald. Ik vraag me tegelijkertijd wel af welke bedoeling je daarmee gehad hebt. Als het puur jou bedoeling was om CM te wijzen op een dubbel topic had je toch ook gewoon een mail aan Judith kunnen sturen? Maar goed, de zon schijnt nog steeds en ik ga daar dus nu ff lekker van genieten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:53
|
|
|
Over twee weken is het zo ver. De volgende mensen daan in ieder geval mee naar de themadienst over Openbaring in de Bethel op zondag 10 april 2011
1. Chatuliem619 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968
Als je ook nog mee wilt, vul de lijst dan aan...[/quote]
De dienst begint om half 8, maar aangezien er heel veel mensen naar deze diensten komen adviseer ik jullie om uiterlijk 19:15 aanwezig te zijn.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op dinsdag 29 maart 2011, 08:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:49
|
|
|
[quote=DAVID923]We moeten als verwende luie consumerende westerse christenen eens goed relativeren en prioriteiten stellen. Toch jammer dat je dit er dan weer bij zet David.
Wat de bijdrage van Cross van 27/09/2010 betreft: Lieve mensen, laten we nou eens van het goede in de mens uit gaan: Ik veronderstel dat David de bijdrage van Cross niet had gezien. Niet iedereen bladert terug naar de topics die een half jaar geleden hebben gespeeld. Ik ga ervan uit dat het stuk David zo aansprak dat hij het graag met iedereen wilde delen. Dat is dus goed bedoeld, want het is ook een prachtig stuk. Kon geen kwaad om het nog een keer op het forum te zetten lijkt me. Als Daniël de bijdrage van Cross niet omhoog had gehaald, was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest. En het lijkt me dat Cross er zelf niet van wakker ligt dat het stuk nu nog een keer op het forum verschijnt. Dus laten we daar verder geen toestand van maken op een mooie zonnige zondagmiddag...
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 27 maart 2011, 17:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 maart 2011, 16:38
Onderwerp: Calvijn
|
|
|
[quote=LEONARD480]Je had van mij nog een antwoord tegoed, maar door een hele drukke week ben ik er niet aan toe gekomen. Bij deze alsnog. In mijn ogen wordt de dubbele predestinatieleer gebaseerd op verschillende (losse) Bijbelteksten. Leg je daar andere Bijbelteksten naast dat zie je dat mensen wel degelijk een vrije keuze hebben. Natuurlijk: God zet de eerste stap, hij reikt ons de hand. Maar wij zullen zelf die hand moeten aanpakken.
In openbaring 3: 20 staat: Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Als iemand Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en de maaltijd met hem gebruiken, en hij met Mij. Jezus klopt aan, maar Hij komt pas binnen nadat iemand Zijn stem hoort en de deur opent. Anders gezegd: je hebt als mens de keuze om die deur te openen… of gesloten te houden. Jezus breekt niet in als de deur gesloten blijft.
Verder staat in Matteüs 28:19: Ga dan heen, onderwijs al de volken, hen dopend in de Naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest, hun lerend alles wat Ik u geboden heb, in acht te nemen. Als je in de dubbele predestinatieleer geloofd is het volstrekt zinloos om alle volken tot discipelen te maken. Wat heeft dat voor zin als van te voren toch al vast staat wie worden behouden en wie niet? Juist het feit dat het Jezus zelf is die ons de opdracht geeft om anderen het evangelie te verkondigen, staat in mijn ogen haaks op de gedachte dat God al voor de schepping zou hebben besloten wie hij wil behouden en wie niet.
In Romeinen 14:11 staat het volgende: Want er staat geschreven: Zo waar als Ik leef, zegt de Heere: Voor Mij zal elke knie zich buigen, en elke tong zal God belijden. Als God zegt dat iedere knie voor hem zal buigen, elke tong God zal belijden, hoe kun je dan geloven dat voor de schepping vast stond welke mensen wel en niet behouden zouden worden?
Waarom anders staat er in 2 Petrus 3: 9: De Here vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen. Hier staat toch echt dat God wil dat allen tot bekering komen. Waarom zou dat in de Bijbel staan als toch van te voren al vast staat dat alleen bepaalde mensen behouden worden en anderen niet? Als het Gods wil is dat niemand verloren gaat, maar dat allen tot bekering komen dan staat dat in mijn ogen haaks op dubbele predestinatie.
In Johannes 3:16-17 staat: Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. Want God heeft Zijn Zoon niet in de wereld gezonden opdat Hij de wereld zou veroordelen, maar opdat de wereld door Hem behouden zou worden Als het Gods bedoeling is geweest om de wereld niet te veroordelen, maar juist te behouden, als God de wereld zo lief heeft gehad dat hij Jezus gegeven heeft, opdat ieder die in Hem geloofd het eeuwig leven krijgt, dan kan ik niet geloven dat Gods liefde en genade geldt voor een paar mensen die Hij voor de schepping al heeft besloten te behouden. Waar was het lijden van Jezus dan goed voor? Alleen al het feit dat het nodig was dat Jezus onze verlossing bewerkstelligde, duidt erop dat iedereen gered moest worden, niet enkele mensen alle mensen. En ook dat staat in mijn ogen haaks op de dubbele predestinatieleer. Want als alles van te voren al vast stond, dan had het lijden van Jezus geen enkele zin.
Ik geloof dat Gods liefde en genade voor ieder mens geldt, omdat het Gods bedoeling is dat iedereen behouden wordt. Juist daarom hebben wij als christenen de opdracht gekregen om ook anderen het evangelie te verkondigen.
Doordat mensen tot bekering komen en gaan geloven, wordt zij apart gezet, noem het voor mijn part uitverkoren. Of je tot bekering komt en gaat geloven is wel degelijk je eigen keuze. God zelf zet hierin de eerste stap: Hij biedt zijn liefde en genade aan alle mensen aan. Het is Gods wil dat allen tot bekering komen en in Hem gaan geloven. Om dat te bewerkstelligen hebben wij als christenen de opdracht gekregen om het evangelie te verkondigen. Maar het belangrijkste is in mijn ogen dat Jezus voor alle mensen de verlossing heeft bewerkstelligd en dat iedereen die daarin geloofd, zijn zonden belijdt, het oude leven aflegt om Zijn voorbeeld te gaan volgen behouden zal worden.
Dus nee, ik geloof niet in de dubbele predestinatieleer van Calvijn. Ik geloof in wat ik lees in de Bijbel en daar staan teveel dingen in die de dubbele predestinatieleer van Calvijn tegen spreken.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op zondag 27 maart 2011, 18:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 maart 2011, 12:52
Onderwerp: Moeder worden op 63-jarige leeftijd: Bijbels uit te leggen?
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hehe, dat mis ik nou zo in dat hele verhaal... "God die er een bedoeling mee zou hebben" ? nou, ik geloof echt niet dat je dat in alle gevallen zo kunt stellen. Ik had zelf heel graag kinderen gewild... maar de omstandigheden waren nu eenmaal zo dat de tijd ervoor niet goed was... en nu de tijd wel goed zou zijn, ben ik eigenlijk al te oud... (bovendien ben ik van mening dat een kind recht heeft op zowel een moeder als een vader, en vind ik een goede relatie belangrijker als het krijgen van een kind). En idd. Lisa, ik geloof ook dat God hierin met een mens meevoelt... degene troost. Hij weet immers als geen ander hoe dat gemis is.
Het moeilijkste om te horen vind ik als mensen om je heen zeggen dat het Gods bedoeling zou zijn... Ik vergelijk het wel eens met Jozef, die in de put is gegooid. Niet God maar Josef broers gooiden hem in de put, ook al deed God het meewerken ten goede, dat wel... en zo geloof ik ook dat gebeurtenissen niet altijd de bedoeling zijn... maar dat God wel zorgt voor een goede afloop, en onder goede afloop versta ik dan niet een mooie auto, een koophuis en een hoop geld, maar dat je als mens daar terechtkomt waar je tot je recht komt, zoals God je heeft bedoeld. |
Mooi gezegd Suus. Ik geloof ook niet dat God er een bedoeling mee heeft dat mensen ongewenst kinderloos blijven en ja, ik vertrouw er ook helemaal op dat Hij het zal laten meewerken ten goede.
Wel meen ik dat God er een bedoeling mee heeft gehad dat vrouwen op oudere leeft normaal gesproken vanaf een jaar of 50 in de overgang komen en uiteindelijk dus geen kinderen meer kunnen baren, in tegenstelling tot mannen die veel langer in staat zijn om kinderen te verwekken. Ik denk dat dit alles te maken heeft met de belasting van het lichaam van de vrouw bij zwangerschap en bevalling. Juist daarom heb ik sterk mijn twijfels bij IVF-behandelingen voor vrouwen die de 50 zijn gepasseerd en door de overgang heen zijn. Ons lichaam is hier immers feitelijk niet op gebouwd, dan zouden vrouwen immers net als mannen tot op hun zeventigste kinderen kunnen krijgen. En ja, er zijn uitzonderingen op die regel, ook in de Bijbel. Maar laten we niet vergeten dat het de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:22
Onderwerp: daten Bijbels?
|
|
|
AREND003 schreef: | Vandaar ook m'n vraag aan David! |
Nou ben ook heel benieuwd naar zijn antwoord
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:21
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Na een heeeeele lange dag op de beurs gister, mijn ouders afgelost van t oppassen, nog ff bijgekomen van alle gesprekken die ik heb gevoerd en dus veel te laat mijn bed in terwijl de kids vanmorgen wel weer naar school moesten... Zit ik vanmorgen achter mijn bakje koffie en kijk ik eindelijk even naar buiten. Blijkt dat mijn vader gistermiddag lekker bezig is geweest in mijn tuin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jammer dat je die test nu noemt.....was er al bang voor.... Ik kwam er als vrij calvinistisch uit........... |
De test werkt niet meer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:15
|
|
|
AREND003 schreef: | Hoi David,
Ik reageer allen inhoudelijk op de topicstarter of daten bijbels is! Ik plaats mijn bericht gewoon in de context! Hoe zie jij het dan? Wel een beetje goedkoop om mij als humanistische trol neer te zetten! En wat zijn jouw maatstaven dan in context van de Bijbel? Om via internet te daten? Wordt dat verboden in de Bijbel, of kun je dat gewoon doen? Ben benieuwd! |
hi hi Arend.. in de tijd van de Bijbel bestond internet nog niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:14
Onderwerp: Japan
|
|
|
DAVID923 schreef: | ja, was het er ook met hem eens. |
O.. dacht dat je schreef dat Cross gedeeltelijk gelijk had. Dan klinkt het niet alsof je het met hem eens bent, maar alsof je het ten dele met hem eens bent. Maar goed, is nu duidelijk hoor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:12
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Na 6 maanden ga ik voorlopig niet verlengen. Op 1 april (geen 1aprilgrap) is de laatste dag als lid. Ik ga wel naar de picknick, ik vergeet jullie niet hoor Of ik later terug komt weet ik nog niet. Marian neemt mijn taak over voor strandwandeling.
Groetjes Herman |
Hé Herman. Het ga je goed. Tot later.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 22:07
|
|
|
[quote=DAVID923]jup alle tien
Grapjas... wat denk je dan is ze wel ff rustig ha ha ha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:02
|
|
|
DAVID923 schreef: | Natuurlijk is er een groot verschil tussen 2 volwassen christenen, (volwassen; lichamelijk, mentaal en geestelijk (als christen), die verantwoord ontmoeten en de naieve tiener waar het kermis is op de hormonen afdeling. Heb een preek gehoord en aan een goede kennis gegeven die met wat problemen zat op dit gebied, maar na het luisteren zelf vroeg ik me wel af hoe Bijbels het is om lid te zijn van een dating site? Soms is het verschil tussen ''recreatief'' daten en kijken of het klikt voor eventueel huwelijk erg groot.
Zou zeggen; Luister eens naar deze overdenkingen over dit onderwerp:
(deze Amerikaan is een beetje ''over the top'' soms, hoop dat je dat met een korreltje zout kan nemen)
[/url] http://www.youtube.com/watch?v=LfyJMSeYUN0&feature=related [url]
Alle delen staan er naast.
Enjoy |
Bedoel je alle tien delen of alleen t eerste deel? Ben nu bij deel 5 maar moet eerst een kind naar bed brengen.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 24 maart 2011, 21:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 21:00
Onderwerp: Japan
|
|
|
DAVID923 schreef: | @crossroad, je hebt gedeeltelijk gelijk, de wedergeboren christen kan via de kracht van het bloed en werk op het kruis zaken proclameren. Maar denk maar niet dat als een christen zondig leeft en satan op wat voor manier een voet/kans/deur geeft dat hij niks kan doen.... een goed boek is oorlog tegen 'de heiligen'. of als je engels goed is ''war on the saints''. |
Da's ook niet wat Cross zegt toch? Hij haalt toch niet voor niets de Bijbeltekst aan waaruit blijkt dat je waakzaam en op je hoede moet blijven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:58
|
|
|
TINK100 schreef: | hallo allemaal, Ik heb zeer ernstige bedenkingen over het krijgen van kinderen op zo'n hoge leeftijd..... niet zo zeer om het beeld wat je oproept( is het je oma, nee mijn moeder, of wat als jij sterft voordat je kind groot is), maar meer omdat God het juist vond om een grens te stellen aan het menselijk lichaam. Als Hij had gewild dat we tot op hoge leeftijd kinderen zouden krijgen, dan had God ons dat wel gegeven. Wat ik me afvraag, waarom is die grens er? mannen kunnen wél tot op hoge leeftijd voor nageslacht zorgen, waarom? Is er iemnand die mij dat kan uitleggen? |
Tja ik geloof dat hier niet direct iets over in de Bijbel staat (wie het wel weet vult me maar aan), maar misschien volstaat logisch nadenken hier wel gewoon. Let's face it: wat moet een man doen om voor nageslacht te zorgen... en wat moet een vrouw doen om voor nageslacht te zorgen... Juist beiden hebben gemeenschap.. Als God het wil en er vervolgens een zwangerschap ontstaat, is de vrouw 9 maanden zwanger, hormonen gieren door het lijf, moet vervolgens "even" bevallen.. daarna nog meer hormonen door het lijf.. tot het hele lichaam weer is uitgezwangerd, wat gemiddeld ook 9 maanden duurt + de periode waarin borstvoeding is gegeven.
Kortom: fysiek gezien is het zorgen voor nageslacht voor een vrouw gewoon zwaarder dan voor een man. En nee hoor.. ik bedoel daarmee niet dat wij vrouwen zielig zijn ofzo. Maar ik kan me voorstellen dat God juist daarom voor vrouwen een leeftijdsgrens heeft getrokken die vele malen lager ligt dan die van de man. Volgens mij heeft God daar hele goede bedoelingen mee gehad.
En terwijl ik dit schrijf, bekruipt me toch weer een heel dubbel, bijna verdrietig gevoel als ik denk aan mijn broer en mijn allerbeste vriendin. Leg hen maar eens uit dat het een bedoeling heeft gehad dat ze ongewenst kinderloos zijn gebleven... Mij vriendin is vijf keer zwanger geweest dankzij medisch ingrijpen.. maar helaas is het alle vijf keer uitgedraaid op een miskraam... sorry, maar dan kan ik niet zeggen dat dit een bedoeling heeft hoor.. dan kan ik alleen maar een arm om haar heen slaan, meehuilen en zeggen dat ik er ook geen snars van begrijp, maar wel weet dat God haar verdriet kent en haar graag wil troosten... zelf voelt ze dat even niet meer... De pogingen zijn nu opgegeven, maar de pijn, het verdriet en het onbegrip zijn nog vers.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:32
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
MADELIEF469 schreef: | Morgen loopt mijn abo af, ik meld me over een paar weken weer!! Iedereen vooral genieten van het mooie weer, de ontluikende schoonheden in de natuur én natuurlijk van CM
tot ziens! |
He meid, ik wens jou hetzelfde toe.. tot later.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:29
|
|
|
DAVID923 schreef: | De site waar het opstaat is denk ik arminiaans, iig zeker niet calvinistisch. zie hun geloofsverklaring. En de man die het over hem schreef was katholiek, in die tijd werden de reformeerders jusit vervolgt door de katholieke kerk, zie luther en de gevolgen van witteberg. |
Kijk ook ff op wikipedia David: http://nl.wikipedia.org/wiki/Johannes_Calvijn
Dat lijkt me toch een redelijk objectieve bron, waar veel van de genoemde punten worden bevestigd. Zo zijn er nog wel een paar links te vinden. Je maakt Calvijn nu bijna tot slachtoffer van mensen die anders dachten dan Calvijn, maar je kunt er denk ik niet om heen dat Calvijn zelf ook de nodige slachtoffers heeft gemaakt. En nee, daarmee zeg ik helemaal niets over zijn theologie. Vind alleen dat je geen oogkleppen op moet zetten voor historische bronnen, omdat jij de theologie van Calvijn aanhangt.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op donderdag 24 maart 2011, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 maart 2011, 20:21
Onderwerp: Willen jullie deze petitie aub tekenen?
|
|
|
Same here, ook meteen getekend en de link doorgestuurd naar familie en vrienden... dit is toch gewoon te gek voor woorden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 maart 2011, 23:36
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Bij deze weer een bijgewerkte actuele versie:
De lijst van mensen die meegaan naar de themadienst in de Bethel groeit gestaag...
Zondag 10 april 2011
1. Chatuliem 2. Lisa610 3. Leanne 4. Leonard 5. Pien 6. Billy 701 7. Trijnie671 8. Dini968
Als je mee wilt, vul de lijst dan aan... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:43
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Hé Griffin ...dacht die hoor ik niet meer...
Zoals je ziet gaat dit topic over Scandinavië |
Volgens mij moet jij de aardrijkskunde-lessen van de basis-school nog een keertje doornemen Leonard
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 16:41
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Als je auto een remweg van zes kilometer heeft, zou ik toch een andere nemen
Thomas, ongeremd. |
Ha ha ha.. deze vind ik echt leuk Thomas.. t is wel duidelijk dat Leonard totaal geen idee heeft van het feit dat er hier wel degelijk plaatsen zijn die vrijwel net zo groot zijn als het dorp waar hij zelf woont ondanks het feit dat ik hem dat notabene zelf heb verteld [/quote]
Gelukkig is er een TOMTOM anders, wordt het knap lastig..pff
Daar zit het verschil in beleving Lisa ...bij ons is een dorp een stad voor jullie ...ha ha ha [/quote]
Niet slim Leonard... helemaaaal niet slim
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 maart 2011, 09:16
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Deze moeder heeft wel het kind gebaard. Biologisch gezien heeft ze niks met dit kind. Ik vraag me af of de artsen niet voor God gaan spelen om het voor iedere vrouw mogelijk te maken een kind te krijgen.
In Nederland ligt de grens bij 45. Deze Italiaanse arts is al vaak in het nieuws geweest omtrent de behandeling van vrouwen boven de 50 jaar zwanger te maken.
Echtparen van boven de 45 komen al niet meer in aanmerking voor adoptie.
Moeten we niet moedertje natuur de gang laten gaan na ons 45ste? Ik zelf ben er op tegen om eicellen en zaadcellen te doneren. |
He Mariska, leg eens uit waarom je op eicel/zaadceldonatie tegen bent? Als het gaat om één van de twee heeft de andere ouder immers biologische gezien wel degelijk verwantschap met het kind. Verder is de behandeling gelijk aan IVF. Dus rijst bij mij vervolgens de vraag wat je van IVF vindt. Ook dat is immers een ingrijpen in de natuur, want daar komt helemaal geen geslachtsgemeenschap aan te pas. En hoe zit het dan met draagmoederschap? Moet dat ook worden afgewezen? Of zelfs een keizersnede? Is toch ook een ingrijpen in de natuur, want het is niet de natuurlijke manier waarop een kind geboren wordt….. Let wel: het zijn gewoon vragen hoor, zonder dat ik iets probeer te insinueren.
Persoonlijk vind ik het altijd moeilijk om uitspraken te doen over het afwijzen van medisch ingrijpen. Vroeger gingen vrouwen die niet op de natuurlijke manier konden bevallen gewoon dood, tegenwoordig kunnen zij gelukkig een keizersnede krijgen. En ja, dat lijkt dan wel heel wat anders dan eicel/zaadceldonatie, IVF, draagmoederschap, whatever… maar waarom zou het één wel mogen en het ander niet? Waarom de ene keer de stelling dat je voor God probeert te spelen als je ingrijpt, terwijl dat de andere keer niet eens in je opkomt om dat te zeggen…. Op de één of andere manier komt dat niet direct consequent op mij over. In mijn ogen is de medische wetenschap eerder iets wat God ons heeft gegeven. Of die vervolgens ook altijd wordt toegepast zoals God het heeft bedoeld is een tweede.
Ik heb al aangegeven dat ik het niet handig vind om een vrouw van 63 nog moeder te laten worden middels kunstmatige ingrepen. Een vrouw van 63 is over het algemeen al lang door de overgang heen en dat is niet voor niets. Daarbij komt dat het ook nog om een alleenstaande moeder gaat. Zij moet dit kind dus ook nog alleen groot brengen. Dit lijkt een gevaarlijke opmerking, want er zijn natuurlijk veel meer alleenstaande moeders (waaronder ik). Dat is echter doorgaans geen bewuste keuze geweest, die moeders zijn ook niet zwanger geraakt door een medisch ingrijpen en bovendien zijn zij geen 63 jaar. Het is de gehele combinatie van factoren die maakt dat ik dit hele gebeuren moeilijk (of eigenlijk helemaal niet) kan begrijpen.
Maar afgezien daarvan heb ik vooral medelijden met het kindje van die vrouw. Je weet natuurlijk nooit hoe het loopt in het leven, maar de kans dat dit kindje haar moeder op relatief jonge leeftijd verliest is natuurlijk wel groter dan wanneer het een moeder zou hebben die een stuk jonger was. En als dat niet het geval is, dan heeft het nog steeds een moeder die in feite haar oma zou kunnen zijn. Ik vraag me dan ook wel eens af hoe dat straks gaat als die kleine op school zit. Zal zij worden gepest met het feit dat haar moeder zo oud is? Kan die moeder ermee omgaan als er een kinderfeestje is met een stuk of 10 rakkers bij elkaar? En hoe zal dat gaan in de puberteit? Anyway, ik vind het gewoon een onhandige keuze, maar het gaat me echt veel te ver om het kind erom te veroordelen. Ook dit kindje is een parel in Gods hand.
|
|
Naar boven |
|
|