Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:49
Onderwerp: Christen zijn, en gaan scheiden???
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Scheiding was juist erg gemakkelijk in die tijd. Er hoefde alleen maar een scheidingsbriefje geschreven te worden. En man en vrouw waren vrij om daarna met iemand anders te trouwen. Ik begrijp niet goed waar jij je denkwijze op baseert.
En het is een vreemde redenatie dat als iemand die gescheiden is, toch niet helemaal gescheiden is. Wat is het nu half gescheiden ofzo? |
Chat die teksten zijn al vermeld elders in een topic... Ga het niet weer herhalen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 18:46
|
|
|
GERT856 schreef: | Mooi gezegt, helemaal mee eens soms zijn er redenen waar je niet onderuit kan komen. En is van tafel en bed plus de rest beter, denk ik. |
Dat denk ik ook...
Het was daarom ook dat een man of en vrouw die overspel gepleegd heeft, gestenigd werd zodat de patner vrij kwam van het verbond in het huwelijk....
Dat vind men nog terug in de Islam b.v.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:10
|
|
|
GERT856 schreef: | Er staat toch echt, gij zult geen echtbreken. Er staat wel dat je het kaf van het koren mag scheiden, maar das weer wat anders. Het is tegenwoordig wel erg makkelijk, alles mag als het maar in mijn straatje valt. als we er niet mee om kunnen gaan, en dat is met meerdere dingen, ook in mijn eigen straatje. |
Scheiden op zich is geen zonde, zolang er geen overspel plaats vind. Vandaar dat in het OT de man en/of vrouw ook niet eerder weer kon trouwen wanneer een van beide is overleden. Trouw zijn tot aan de dood bleef bestaan ook na de scheiding.....voor God....
Echtbreken in een huwelijk dan gaat het om overspel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:01
Onderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Herman speciaal eentje voor een slimmerik als jij:
Twee zusjes worden op de zelfde dag geboren, datum 25 november 2010. Ze hebben dezelfde ouders, maar zijn géén tweeling... Hoe kan dat? |
Twee zusjes van een drieling, of meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:50
Onderwerp: Een fout in de vrouw
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Een variant op het gedicht over de vrouw... Hou opzich niet van kwijlgedichtjes zoals Annet ze zo mooi noemt Maar deze raakte me wel even
Toen God de moeders van kinderen met autisme schiep was Hij al 6 dagen aan het overwerken. Een engel verscheen en zei: "U steekt wel heel veel tijd en werk in deze exemplaren" "Heb je de specificaties van deze bestelling al eens gelezen?", vroeg God vermoeid. "De moeder van zo'n kind moet buitengewoon goede ogen hebben, zodat ze kan zien hoe bijzonder haar kind is, wanneer allen verblind zijn door het syndroom. Ze heeft ook veel meer energie dan normaal nodig zodat ze het nooit opgeeft, ook niet wanneer anderen dat wel doen. Haar huid moet extra dik zijn om alle onrecht te kunnen verdragen en alle kritiek op haar opvoedingscapaciteiten. Ik heb haar zelfs een sterker hart gegeven met een groter vermogen om lief te hebben en te begrijpen. God ,zei de engel terwijl ze Zijn mouw aanraakte, U kunt beter wat rusten en er morgen aan verder werken. Dat kan ik niet, sprak God, er zijn meer kinderen met autisme dan de wereld weet. De engel vloog langzaam rond het schepsel en bestudeerde het nauwkeurig. Opeens stopte ze en boog zich voorover. Haar vinger gleed over de wang van de vrouw. Ze lekt, zei de engel, ik denk dat U er te lang aan heeft doorgewerkt Dat is geen lek zei God, dat is een traan. Waar is die voor? vroeg de engel, Ik neem aan voor opgekropte emoties, voor teveel onrechtvaardigheid, voor gebrek aan begrip. zei God. U bent werkelijk geniaal zei de engel God keek somber en leunde achterover in zijn stoel. Die traan heb ik niet gemaakt, zei Hij |
Hmmm ergens vind ik het nergens opslaan.
Hoe waardevol zal voor God de tranen van een vader en man zijn, van een moederloos geworden autistich kindje.....omdat het voor haar teveel is geworden....
God geeft tranen zodat het een "parel in zijn hand gaat worden".....
Hoe blij zullen de engelen juichen wanneer het kindje zich laat dopen? Morgen is er weer zo'n kindje die gedoopt wordt...."waardevolle tranen zijn er gevloeid" zou dat niet door God zijn gemaakt?
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 1 januari 2011, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 00:46
Onderwerp: Gebruiksaanwijzing
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dames,
Lees het onderstaande goed door en ik kan je verzekeren dat de verstandhouding tussen man en vrouw dan een stuk beter wordt!!
Mannenregels
Wij horen altijd "de vrouwen-regels"Daarom nu eens de regels van de mannelijke kant. En... alles is regel nummer 1.
Dit zijn onze regels:
Leer met de toiletzitting om te gaan. Je bent een grote meid. Staat hij omhoog, laat je hem gewoon zakken. Wij willen hem omhoog, jullie willen hem naar beneden. Jullie horen ons ook niet klagen als hij naar beneden staat.
Zondag = sport. Net als volle maan of Eb en Vloed. Laat het zo!
Winkelen is GEEN sport. En NEE zo gaan we er ook nooit over denken.
Huilen is chanteren.
Vraag wat je wilt. Laat ons even duidelijk zijn: Subtiele hints werken niet!- Sterke hints werken niet!- Kennelijke hints werken niet!- ZEG HET MAAR GEWOON!
'Ja' en 'Nee' zijn perfect acceptabele antwoorden op eigenlijk alle vragen.
Kom naar ons met problemen die je echt opgelost wilt zien. Dat is wat we doen. Voor sympathie en gezeur heb je vriendinnen.
Een hoofdpijn van 17 maanden is een probleem. Ga naar een dokter.
Alles wat we 6 maanden geleden hebben gezegd, is niet meer bespreekbaar. In feite is alle commentaar verlopen na 7 dagen.
Als je denkt dat je dik bent zal je dat waarschijnlijk ook wel zijn. Vraag het niet aan ons.
Alles wat we zeggen kan 2 kanten op. En als de ene kant je boos of kwaad maakt, bedoelen we natuurlijk de andere kant.
Of je zegt ons wat te doen. Of je zegt hoe we het moeten doen. Niet allebei!! En als je het zelf beter weet, doe het dan zelf.
Als je wat wilt zeggen, doe dat dan tijdens de reclame.
Christopher Columbus vond zijn eigen weg.. Wij ook.
Als het jeukt, dan krabben we. Dat doen we. En winden laten we op onze tijd en op onze plek.
Als we vragen of er wat is en jij zegt "niks", dan doen wij ook alsof er niks is. We weten dat je liegt, maar het is geen discussie waard. Ga dan achteraf niet lopen zeuren dat we er geen aandacht aan besteden..!
Als je een vraag stelt waar je geen antwoord op wilt hebben, verwacht dan een antwoord dat je niet wilt horen.
En als we weer ergens heen gaan....echt waar: alles staat je goed. Heus.
Vraag ons niet waar we aan denken, tenzij je bereid bent om te praten over: Sex, Sport, of Auto's.
Je hebt genoeg kleren. Een gemiddeld 3e-wereld dorp is er jaloers op... Je hebt te veel schoenen. De SchoenenReus is jaloers op je.
Ik ben in vorm. Rond is ook een vorm.
Bedankt dat je dit wilde lezen. Ik weet het, ik moet vannacht op de bank slapen. Maar weet je, wij mannen vinden dat niet eens erg. Het is net als kamperen . |
De verschillen tussen mannen en vrouwen op een rijtje.
Vrouwen kunnen zich beter emotioneel uitdrukken (zowel mondeling als schriftelijk) omdat hun hersenhelften beter samenwerken en hun limbisch systeem groter is. Vrouwen ruiken beter dan mannen, omdat dit vermogen in het limbisch systeem ligt. Vrouwen zijn beter met woorden en kunnen reeksen onsamenhangende woorden beter onthouden. Vrouwen zijn beter in het gebruik van een routebeschrijving waar veel herkenbare punten op staan omdat ze hun goede visuele geheugen hiervoor gebruiken, mannen kunnen door hun goede ruimtelijke inzicht beter kaarten lezen. Vrouwen zijn in staat om meerdere taken tegelijk uit te voeren omdat hun hersenhelften beter samenwerken. Vrouwen zijn beter in het herkennen van gezichten. Vrouwen kunnen sneller zien of twee afbeeldingen hetzelfde zijn. Vrouwen hebben meestal een betere fijne motoriek. Vrouwen gebruiken hun hersenen efficienter dan mannen, mannen compenseren dit met grotere hersenen. Vrouwen hebben een breder blikveld terwijl mannen een verder blikveld hebben, ook kunnen mannen zich beter op één doel concentreren. Vrouwen kunnen beter onsamenhangende informatie opslaan terwijl mannen beter zijn in het opslaan van geordend informatie. Mannen zijn minder gevoelig voor depressies omdat ze zich minder bewust van hun emoties zijn. Mannen hebben een beter ruimtelijk inzicht en kunnen objecten beter visualiseren. Mannen kunnen beter complexe technische problemen oplossen. Mannen zijn bij problemen meer op actie gericht terwijl vrouwen meer op communicatie gericht zijn. Mannen hebben meer verbindingen tussen de hersencellen dan vrouwen waardoor de informatie overdracht tussen de cellen sneller verloopt waardoor ze beter complexere problemen kunnen oplossen.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 31 december 2010, 00:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 20:42
Onderwerp: oud en nieuw
|
|
|
HENK710 schreef: | Je bidt dus krachtiger voor iemand die al gelooft Voor mij zit daar niet direct verschil, vandaar mijn vragende zoektocht |
Henk ik wist nog niet dat ze gelovig was, om kracht in het gebed te leggen stelde ik die vraag zodat ik weet waarvoor ik bid.... Het maakt voor mij een verschil wanneer ik bid voor iemand die de Heer nog niet kent wanneer wel....
Iemand die een kind van God is, is ook mijn broeder of zuster en kan daarmee ook naar God toe Hem daarop wijzen en proclameren... Mischien voor jou niet gewoon wel voor mij....
Dat heet ook om gericht te bidden voor iemand.... Vandaar mijn vraag die niet aan jou gesteld werd.... Voor mij iets persoonlijks in relatie met God...
Zoek niet iets achter een vraag van iemand, ik ken dat van cursussen die gegeven worden. Staat los van het geloof...dat is iets dat in deze tijd aangeleerd wordt....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 30 december 2010, 20:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 18:46
Onderwerp: Een handvol klachten!
|
|
|
MARY052 schreef: | „Ik heb een hand vol klachten”, zegt ze. „Zal ik ze eens allemaal opnoemen?” Ik schuif wat onrustig in mijn stoel. Ach, heden, daar heb je weer zo’n klaagverhaal! Ik heb er al wat in mijn leven moeten aanhoren… Ik zou een hele ‘bijbel’ vol met klaagliederen kunnen schrijven, neem dat maar van mij aan. Maar ja, wat doe je als het je werk is? Wat doe je, als je geroepen bent om in Jezus’ naam klaagverhalen aan te horen? Als niemand, helemaal niemand meer naar je luisteren wil, dan pas ben je echt eenzaam… „Nou, vooruit,” zeg ik, al mijn moed bij elkaar rapend, „laat maar eens horen…” En dan begint ze haar litanie: „Eerste vinger: mijn werkloze man. Tweede vinger: mijn darmklachten. Derde vinger: mijn oogziekte Vierde vinger: mijn rumoerige buren. Vijfde vinger: mijn jaloerse familie. Ziet u wel: een hele hand vol!” Het klinkt bijna triomfantelijk en als ik goed naar haar gezicht kijk, dan lijkt het wel alsof ze zeggen wil: Ziezo, daar heb je niet van terug, he? Ik knik. „Dat is met mis”, zeg ik. „Dat is inderdaad een hele hand vol.
En die andere hand dan, als ik vragen mag?” „O, dat zijn de zegeningen”, zegt ze – en nu is het alsof haar gezicht begint te stralen. „Wilt u die ook horen?” „Nou, als het niet te veel gevraagd is, wel graag, ja”, zeg ik, nog stomverbaasd over deze onverwachte wending. „Nou, daar gaan we dan.
Eerste vinger: dat we nog elke dag genoeg te eten hebben. Tweede vinger: dat we zo’n mooi huis hebben. Derde vinger: dat er altijd mensen zijn die me willen helpen. Vierde vinger: dat ik niet nog veel meer ziektes heb. Vijfde vinger: dat ik aan de andere kant rustige buren heb. Nou, dat is ook precies een hand vol, ziet u wel?” Ik kan het niet ontkennen. In stilte kijk ik naar haar beide, naar mij toegestoken handen. Het zijn twee handen die al heel wat verdriet hebben gedragen. Twee handen die al heel wat tranen hebben weggeveegd. Twee handen die zich vaak tot een vuist gebald hebben. ‘ Twee handen die weten wat „leven” is… „En weet u, wat ik nou zo mooi vind? „Nou?”, vraag ik. „Wat er gebeurt als je gaat bidden.” „Als je gaat bidden?” „Ja, als je gaat bidden, dan gebeurt er iets met je handen. Kijk, dan gaat mijn rechterhand, die van de zegeningen, naar de linker, ziet u wel? En dan vouw ik de vingers van mijn rechterhand, die vingers van de zegeningen, tussen de vingers van mijn linkerhand. En dan komen dus eigenlijk al die zegeningen tussen die beroerde dingen in te zitten. Dan houd ik dus eigenlijk die vervelende dingen tegen met mijn zegeningen, als u begrijpt wat ik bedoel. En zo bid ik dan. Dan zeg ik eerst tegen God waar ik over in zit en wat me pijn doet. Maar daarna tel ik de zegeningen, begrijpt u wel, die vijf van mijn rechterhand. En dan zeg ik tegen God: Dank u wel, Here God, dat ik die andere hand ook nog heb! Die houdt de zaak mooi in evenwicht, vindt u niet? En zo bid ik dan, begrijpt u wel? Ik vouw de zegeningen gewoon tussen de beroerde dingen in. En dan is het net alsof ze niet zo beroerd meer zijn…” Ik knik opnieuw. Ik vouw mijn handen. En in gedachten tel ik – tot tien. |
"tel uw zegeningen tel ze een voor een en je ziet Gods liefde door alles heen"...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 17:58
Onderwerp: Eenzame kerst
|
|
|
INKA401 schreef: | de kerst is voorbij ... heb met mjn familie een súper kerst diner gehad, en zou de tijd wel even stil willen zetten ... maar kan niet hé? ... de dagen gaan voorbij ... en het komt steeds dichterbij ... digene die mij kennen wéten wel wat ik bedoel ... het is de oudejaarsdag, dát is de dag dat mijn allerliefste pauline overleed ... en moet huilen nu ... sorry ... moet dit gewoon aan jullie kwijt ... elk jaar leggen we op oudejaarsdag een groot nieuw bloemstuk op het graf van mijn vrouw en moeder van haar kinderen ... het oude neem ik dan mee naar huis, en leg dat in mijn tuin, waar het een bijzonder mooi plekje heb.
eenzame kerst? ... het is voor mij zóóó dubbel ... heb een schat van een vriendin ... maar kan mijn verwerking néver nooit beantwoorden ... en dan denk ik aan mijn kids, jullie moesten eens weten ... ik heb er vier ... en ieder verwerkt het op zijn eigen manier ... de één nog heftiger dan de ander ... sorry ... met dat ik dit schrijf lopen de tranen over mijn wangen oke ... ik als vader moet er zijn voor mijn kids ... maar op dít moment? ... huilen ... en niets anders ... sorry voor dit klote bericht
groetjes inka |
Inka het is geen klote bericht maar wel een klote gevoel welke ik herken.... Tranen als tuiten en dit voor een man door verlies van liefde waar hij voor ging.... Het gaat mij ook niet makkelijk af in deze dagen. Toch geloof ik in een hoopvolle toekomst die God in onze gedachten heeft ook voor jou met je vriendin. Het zet de gevoelens en emotie's erg verwarrend neer, heen en weer slingerend, toch is het van terechte waarde die in ons leven past waar God zijn bedoeling mee heeft.
2011 is weer een nieuwe jaar met nieuwe dingen en emotie,s, ook voor jou waar God zijn heilvolle toekomst mee heeft, in zijn gedachten... Ook voor je kinderen.... Dat is voor mijn althans het nieuwe jaar van betekenis....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:28
|
|
|
HENK710 schreef: | Of vraagt gewoon nog meer duidelijkheid
|
Het antwoord op jou vraag: Daarmee kan ik de woorden en de kracht in het gebed voor haar bepalen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 23:14
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Ga me er toch even mee bemoeien Als je iets dicht moet HOUDEN is het dus al dicht.... dus dan zeg je inwezen wel dat ie een dicht hart heeft. Sorry moest ik even kwijt. |
Klopt robbedoes, Vraag op vraag stellen stelt een vraag in twijfel....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 22:01
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik volg gewoon het forum en aangezien je reactie op een openbaar forum staat, mag ik toch vrij zijn om erop in te haken zonder dat dit direct betekent dat ik je ter verantwoording roep?
Als je al pissig wordt van iemand die gewoon een vraag stelt uit interesse over de denkwijze van iemand anders, gewoon om van elkaar te kunnen leren...
Wie zegt dat ik mijn hart dicht houd? Ik stel immers al dat het toch niet uitmaakt of iemand gelovig is of niet om voor die persoon te bidden, waarmee in mijn ogen het hart al geopend wordt...
Denk aan je bloeddruk, anders veroorzaakt die nog een tsunami waar zelfs Laura last van krijgt op de oceaan |
Ik zeg: hou jij je hart maar dicht!!!! inplaats van, dat ik zeg dat jij een dichte hart heb. Lees even goed en probeer een ander te begrijpen dat is wat ik tegen je wil zeggen. Goed lezen............................................en te begrijpen......... Ik had de vraag niet tegen jou gesteld, maar jij reageerd, waarom???? Het antwoord van Herman was voor mij voldoende.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 21:25
|
|
|
HENK710 schreef: | Gelovig of niet, het is altijd goed om voor mensen te bidden, toch? Wat is dan de achterliggende reden van de vraag? |
Hallo Henk wie ben jij???
Moet ik mij verantwoorden voor jou???? Moet je overal het laatste woord over hebbben??? Ik begin echt pissig op jou te worden.... Ik stel een normale vraag en jij gooit het weer in het negatieve...
De vraag is niks anders om daarvoor mijn hart open te stellen voor Laura.... Hou jij je hart maar dicht.... Pffffffffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 20:30
Onderwerp: Staatsloterij
|
|
|
VISSER278 schreef: | En een waakhond aanschaffen. |
een chiwaha...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 20:24
|
|
|
HERMANDV978 schreef: | Ik begrijp de reactie dat het onverantwoord gevonden wordt. maar de gevaren die ze loopt op zee zijn misschien groot maar dat zijn ook de gevaren van de wereld drugs verkeerde vrienden en ga zo maar verder het enige wat we kunnen is bidden voor haar behoud en dat ze samen met het hele team het tot een goed einde brengt |
een vraagje Herman, is Laura ook een gelovige meid??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 20:01
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het debacle van Icesave en de DSB bank zijn daar debet aan. Het systeem bestaat al heel lang. Je loopt nl meer risico bij faillissement, dus alleen maar tot 100.000 euro per bank beleggen.. |
Weet je chat zoals ik er tegen aankijk is het volgende:
Het systeem verwacht dat ik eerst in drievoud aanvraag of ik een scheet mag laten.....(milieu vervuiling ) Vervolgens dat alles wat ik denk te hebben niet eens van mij is..... Ook mijn huis is niet van mij maar van de staat en deze staat weer onder de Pauselijke gezag....
Niemand begrijpt het.....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 29 december 2010, 20:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 19:38
Onderwerp: zeilmeisje
|
|
|
HERMANDV978 schreef: | dat er zorg over is is ook terecht maar in dit geval zijn ze ook voor publiciteit gegaan en hebben nooit de moeite genomen om een gesprek aan te gaan met de ouders en Laura niet.. althans niet in eerste instantie na een maandje of 6 pas wat betreft de gevaren die ken ik .. ik heb ook de gevaren maar die rollers van 28 meter komen niet vaak voor maar daar zijn grotere boten door gezonken dan het notedopje van Laura, maar ja je weet nooit wat er gebeurt maar er zijn al genoeg bootje rond gevaren die hebben dat nooit meegemaakt maar er zijn altijd gevaren maar die zijn er overal je kan alleen maar bidden voor het behoud van Laura en iedereen trouwens iedereen want het leven zit vol gevaren
ik heb hier op gereageerd omdat ik heel dicht bij het vuur zit en weet hoe het allemaal is gegaan ik ben een van de mensen die bijna dagelijks contact hebben met Laura in mijn geval stel ik de weer en wind verwachtingen op met de gegevens van diverse stations, reken maar wel dat de gevaren zijn onderkent en ook besproken met laura door zeer ervaren zeezeilers en ook door een koopvaardij kapitein |
Herman ik ben blij met het feit dat ze jou heeft die haar ter hulpe is wat het weersverwachtings betreft want je bent wel iemand die ook daarin in geleid wordt door God voor haar...
Het is zoals je al gezegd heb, om te bidden op een behouden aan komst. Dat wil niet zeggen dat het kalm zal blijven en de zorg daarvoor is.... Ik geloof zelf ook niet dat zomaar iemand van 14 jaar onbezonnen de oceanen gaat trotseren.... De media wordt gebruikt om de formele dingen te belichten daar worden zij voor betaald door de overheid.... Laten wij de geestelijhke ondersteuning voor haar geven, met name in gebed.... Dat is waar ik met jou achtersta....
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 29 december 2010, 19:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:59
Onderwerp: DONKERE DAGEN VOOR KERST
|
|
|
HENK710 schreef: | Marijan heeft je in het stukje waar ik aan refereer proberen duidelijk te maken dat die ene zin van je iets in zich heeft alsof een vrijgezel geen gemis zou kunnen beschrijven. En ja, in het latere stukje van jezelf geef je, net als in je laatste reactie, dit ook aan. In je eerdere zin wek je de indruk alsof je denkt dat een vrijgezel niet gemis zou kunnen ervaren zoals mensen vanuit een relatie dat kunnen. Ik ben blij dat je dat niet hebt willen zeggen ermee...maar het is wel goed om te weten dat je boodschap in eerste instantie dus duidelijk anders gelezen kan worden (en dus niet enkel door mij). Niets met negatief belichten van vrijgezellen dus van mijn kant, want daar heb ik namelijk geen reden toe! |
of je leest slecht of heb een bril nodig... Mijn eerste reactie was:
Geplaatst: maandag 20 december 2010, 14:37 Troost zul je ervaren van mensen die tijd, belangstelling en aandacht voor je hebben, je aanvaarden in je anders-zijn en met hun hart bij je zijn. Mensen dus die kunnen luisteren als je over de overledene praat en je gevoelens uit. Die het uithouden als je je tranen of je woede de vrije loop laat. Die respecteren dat er ook momenten zijn waarop je liever niet over je gevoelens en over de overledene praat. Die door kleine, praktische dingen laten merken dat ze zorg voor je hebben en dat je iets voor hen betekent. Die laten merken dat ze op kerstdagen, huwelijksdag, sterfdag, verjaardag aan je denken.
Van de troostende mag verwacht worden, dat deze respect voor iemand heeft en ruimte schept of laat zodat je zoveel mogelijk je eigen leven gestalte kunt geven, in je eigen tempo, vanuit je eigen waarden, en met je eigen mogelijkheden en grenzen. Van hem of haar mag ook verwacht worden dat hij of zij echt is, trouw aan eigen gevoelens, en zich niet forceert tot iets dat niet bij hem of haar past en zich evenmin verschuilt achter de rol van helper.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | zgn achtergestelde leningen..dan zet je je geld helemaal vast en dan krijg je de rente erover. Achtergestelde leningen worden door het bedrijf bij het eigen vermogen opgeteld en niet gezien als schuld.... |
Chat je bent een wereldwonder dat de bonden daar niet aan gedacht hebben>>>>>
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik zou niet gaan sparen, maar ik zou investeren. Obligaties met een achtergestelde lening leveren soms wel 7% per jaar op...Ik zou best wel kunnen leven van 70.000 euro per jaar... |
Hoe wil je dat dan doen met 1 miljoen??? Is gebakken lucht waar iedereen nu mee gecofronteerd wordt met hun huizen....
Het geld in een piramide stoppen die voor deze crisis gezorgt heeft???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 29 december 2010, 18:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 18:19
Onderwerp: zeilmeisje
|
|
|
HERMANDV978 schreef: | klopt nemen ze in dit soort gevallen de beslissing in het belang voor het kind... nee want ze hebben met de toegewezen begleider geprobeerd Laura te breken en niet te ondersteunen maar ja dat is regel gek Nederland ze hadden trouwens wel heel snel de erchtzaak geregeld zaterdag morgen een interview in het AD en maandag morgen voor de rechter met een dossier van 6 ordners en nooit met Laura of haar ouders gesproken |
Sorry Hermandv, ik ben zelf door en door zeeman, weet heel goed de gevaren van de oceaan..... De kans om geconfronteerd worden met rolles van 28 meter hoog daar is haar notenbootje ook niet tegen bestemd op haar leeftijd.
De zorg erover is terecht.....ook vanuit de jeugdzorg....
Wat jij niet door hebt, is dat de instantie's formeel hun handen terug trekken op de beslissing die zij genomen heeft..... Vandaar de rechtzaak...
Als zij komt te overlijden door haar daad, wordt er gezocht naar een dader en/of verantwoordelijke.....dat is formeel..... Wat ik zie is dat de overheid hun handen daarin terugtrekken in geval zij het niet haalt of na kan verteld..... Wie is dan daar verantwoordelijk voor???? Jij!!!!!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 29 december 2010, 18:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 17:52
|
|
|
Wat ik zou doen is: stoppen met werken, en mijn match, die het nog niet beseft, ontzettend verrassen!!!!
o nee, het gaat maar om 1 miljoen!! Dan het laaste alleen...
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 29 december 2010, 18:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 17:24
Onderwerp: favoriete bijbeltekst
|
|
|
Fil 4:19 "Mijn God zal in al uw behoeften naar zijn rijkdom heerlijk voorzien, in Christus Jezus. "
Jeremia 29:11 "Want Ik weet, welke gedachten Ik over u koester, luidt het woord des HEREN, gedachten van vrede en niet van onheil, om u een hoopvolle toekomst te geven."
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 29 december 2010, 17:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 17:08
|
|
|
HENK710 schreef: | Blijft het toch wat vreemd dat je in die opmerking die je plaatste het vrijgezel zijn naar voren haalt alsof dergelijke gevoelens normaliter enkel bij mensen uit een relatie zouden bestaan...Dat is in elk geval waar Marijan terecht haar vraagtekens bij zet en staat enigszins in contrast met wat je nu neerzet |
Dat is niet wat ik zeg maar wat jij ervan maakt.... Voor een vrijgezel kan iemand anders (vaak een moeder of vader) net zoveel in de relatie betekenen als iemands zijn partner... Ik begrijp niet waarom jij het woordje vrijgezel als negatief belicht...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 14:13
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Deze opmerking begrijp ik niet zo goed, Mar.
Hendrika mist haar moeder, dat gemis kan net zo intens voelen dan het verlies van een partner. |
Dat is wat ik ook bedoel.
"omdat we zo verschillend zijn is ieder van ons bijzonder"
Mijn mening is dat wanneer in deze periode's mensen een sterk gevoel van gemis en verlies hebben.......luister daar alleen naar.... er wordt niet naar een oplossing gevraagd....... Het is beter om daarnaast te staan dan daar boven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:01
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LORETTA033 schreef: | mijn mooiste moment en de dag is nog niet om
kreeg een week vacantie gratis alleen reiskosten naar Adelboden in Zwitserland wie gaat er mee alleen zorgen ter plekke voor de poes
mail zsm
loretta
van 4 tot en met 12 januari dus al heel snel |
Wow Loretta je gaat geweldig het nieuwe jaar in.... Ik gun je het helemaal van harte.... Je verdient het, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 17:02
Onderwerp: Is de Bijbel onduidelijk?
|
|
|
De bijbel is niet onduidelijk.
Zelf leg ik de KJV naast de nederlandse vertalingen... De KJV is woord voor woord vertaald uit het Hebreeuws en Grieks. Tevens heb ik op mijn comp. de programma "eSWORD" geinstalleerd en kan zo de teksten gelijk vergelijken met KJV en andere vertalingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 12:13
Onderwerp: Sfeer en onderlinge contacten.
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd vind ik dat dit behoorlijk op gezeur en geklaag begint te lijken. In de chatbox is het heel vaak gezellig. En net zoals in het echte leven zijn er wel eens momentjes dat het wat minder gezellig is..... Ik denk dat je jezelf alleen maar mee hebt als je voortdurend loopt te denken hoe slecht het is. En de een is nu eenmaal anders dan de andere. Accepteer gewoon eens dat je met de ene nu eenmaal beter kunt opschieten dan de ander. Dat zegt niks over jou en dat zegt niks over de ander. |
Ik vind eerlijk gezegd:
Dat er gauw grens overschrijdende (dubbelzinnige)uitdrukkingen de revue voorbijgaan in de chatbox.... Het heeft niks met accepteren te maken maar met een houding die heel storend kan zijn voor sommigen.... Dat hoeft niet altijd geaccepteerd te worden.....
Zelf vind ik de sfeer regelmatig ook onaangenaam en voel me er ook niet in thuis....Ga dan ook gewoon weg....
Ik vind ook dat de frustratie's die eruit voorkomen, om die ergens anders neer te leggen inplaats van op de forum.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 december 2010, 23:23
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Vanavond tijdens gourmetten met ons drieen was mijn mooiste moment.
Mijn dochter hield plots een speech voor mij waarin ze o.a. verwoord:
"Maar papa ik heb zoveel respect gekregen voor jou! Je doet het allemaal wel zo even. Je staat er in een klap alleen voor. Je probeert een goede vader te wezen en ik zal je vertellen dat ja dat ook bent! Ik wil je bedanken voor alles wat je doet voor mij!
Ik hou van je!
Liefs je dochter Hadassa!"
Dacht dat het alleen in films voorkwam, dus niet......
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zondag 26 december 2010, 23:24
|
|
Naar boven |
|
|