ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIAN519
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 39 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIAN519
Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 00:48
BerichtOnderwerp: Taize liederen

[quote=THOMAS968]old Clown smiley and wise... Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 9 april 2011, 00:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 00:43
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/Nfw9VAyUqos
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 23:04

...

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zaterdag 9 april 2011, 00:25
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 22:05

De kruiswoorden van een zondaar...
Jesus remember me...

http://youtu.be/uzTo-8pusSQ
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 09:03
BerichtOnderwerp: Calvijn

Bastiaan, bedankt voor elke prachtige uitleg..
je verwoordt mijn gedachten hierover en laat de Bijbel zelf spreken...
op vleugels van een arend...

http://youtu.be/xT3Q0ocEZ-A
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 23:00

FRANKT627 schreef:
Hij bedoelde dat God een liefdevolle Vader is en niet een straffende God. Een thema dat al zo dikwijls besproken werd en dat de meningen verdeeld. Natuurlijk kan God meer dan alleen lief hebben. Hij leidt ons, Hij verhoort ons (af en toe). Het punt is, en dat is eigen aan de katholieke kerk en aan de oecumenische gemeenschappen, dat God liefde is.

Ik weet van zijn punt en dat God liefde is en dat hIj dat bundelen wilde en op welke manier..maar het geloof in een liefdevolle God alleen is zaligmakend in mijn ogen en niet de liefde op zich waar hij naar streefde.. wat David ook zegt ( de gave des onderscheids is niet zijn sterke kant.) ..zijn gevoel van totale oecumene..

Laatst aangepast door
MARIAN519
op donderdag 7 april 2011, 23:02
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:55

[quote=CROSSROAD317]Ik denk dat je verkeerd bezig bent als je de macht die jou gegeven is, in Jezus Christus, naast je neerlegt en er niets mee doet, omdat je verstand je tegenoudt.

Maar is gebed niet een hele grote macht/kracht?
En door mijn gebed met God zijn er al zoveel wonderen in mijn leven gebeurd.
Zie je..ik leg zeker niets naast mij neer, maar ga ermee aan het werk...misschien net als jij?
Maar wel op een andere/eigen manier. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op donderdag 7 april 2011, 22:56
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:48

http://youtu.be/fHlfNYY1YIY
alvast even wegdromen....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:44

FRANKT627 schreef:
Waarmee ben je het dan oneens Marian? Kan je dat meer toelichten?

Knipoog smiley

Hij zegt dat God niet anders kan dan liefhebben.....
God kan zoveel meer...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:23

DAVID923 schreef:
Het is niet ongebruikelijk dat men in Taizé niet allen bidt tot Jezus, maar ook tot de grondleggers van de grote wereldreligies als Mohammed en Boeddha. Elementen uit de oosterse mystiek spelen hier een grote rol, waarbij men ten diepste uitgaat van een onbijbels mensbeeld, van een visie op de mens die zichzelf door contemplatie en (transcendente?) meditatie opwerkt naar de hemel.

Taizé is de plaats waar de kern van de bijbelse boodschap uit het oog verloren is. Er blijft dan weliswaar een gezellige, maar ook een volledig lege, algemene spiritualiteit over. De gave des onderscheid is niet de sterkste kant van de communauté

De achterliggende gedachte van de stichter van Taizé is:

“Ik denk dat ik al sinds mijn jeugd intuïtief aanvoelde dat gemeenschapsleven een teken kan zijn dat God liefde is, enkel liefde. Langzamerhand ontstond in mij de overtuiging dat het belangrijk was een gemeenschap te stichten met mensen die heel hun leven willen geven, die elkaar proberen te begrijpen en zich steeds weer met elkaar verzoenen; een gemeenschap waarin eenvoud en goedheid van hart voor alles centraal staan.”

Frère Roger, Dieu ne peut qu’aimer.

Al ben ik het met zijn gezegde niet eens ( net zo min als met de Taizé-gedachte )...Veel van de gezongen liederen zijn echt heel mooi.. Lachende smiley

Laatst aangepast door
MARIAN519
op donderdag 7 april 2011, 22:25
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:12
BerichtOnderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?

JAN786 schreef:
Jezus heeft zichzelf opgewekt uit de dood.
Hoe kon Hij dat doen als Hij alleen mens was?

Denk dat Jan bedoelt dat Jezus opgestaan is uit de dood, nadat God Hem opgewekt heeft.
# Mattheüs 26:32

Maar nadat Ik zal opgestaan zijn, zal Ik u voorgaan naar Galilea.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 22:00
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

CROSSROAD317 schreef:
Ik zal geen tattoo laten zetten, maar heb er wel heel lang over nagedacht of ik er één zou nemen.
Mijn gedachten gingen uit naar een hart, met daarin een kruis en een waterval .... maar dan wel op een kunstzinnige manier uitgetekend.
Waarbij Joh. 4:14 mijn uitgangspunt is: ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’

Wat mooi Crossroad..zo uitgedacht..net als je n.naam neem ik aan? klinkt ook best symbolisch.. Engeltje smiley
Toch lijkt me een sieraad mooier én blijvender....én doorgeefbaar aan je kinderen.

Mijn zoon wil ook almaar tatoeages zetten, "wel met een kruis hoor mam, dan is het toch christelijk" Smiley die vol vragen zit
Hij heeft nu twee nekpiercings en gaat morgen piercings in zijn oor laten zetten...
echt zo niet mooi.( vind ik.. Gefrustreerde smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:52

MARISKA601 schreef:

Brrrrrrrrrrrrrrr. en hier ben jij mee begonnen? Smiley die vol vragen zit getsie wat vies.. Zieke smiley Kotsende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 21:50

THOMAS968 schreef:
MARISKA601 schreef:
Waar is de zon?

Achter de wolken Knipoog smiley Lachende smiley

Achter de wolken schijnt toch de zon.

Beppe van Thomas.

Vanavond een pracht van een zonsondergang...en heeeeeeeeeeeeel breed, zo mooi..in een hoekje van mijn camera linksboven kon ik al een dunne boog van de maan zien...echt het was een wonderbaarlijk gezicht...over wonderen gesproken.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 15:57
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Gisteravond....ik lag helemaal alleen in het buitenbad op mijn rug naar de lucht te kijken ..strepen van vliegtuigen ..ik kon er 1 volgen ..zo mooi al die beweging aan de hemel...en al die vervagende geluiden van buiten....
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 15:51

CROSSROAD317 schreef:
daarom mag je dus in Zijn autoriteit staan, omdat Hij je die macht heeft gegeven.

De teksten die ik lees ( en ik geloof ze ), staan in verband van het brengen van het Evangelie…( de context? )
Als Hij aan al Zijn gelovigen deze macht gegeven heeft ( wat sommigen geloven ), waarom kunnen wij dan niet de onreine geesten uitwerpen? En nu bedoel ik jij of ik?
En waarom kan ik niet alle ziekte en alle kwaal genezen ..terwijl in de Bijbel nergens staat dat de discipelen iemand niet genezen konden?
Waarom kan het zo zijn dat wij, om dit op te lossen, zeggen dat niet alle zieken genezen worden?
In een genezingsdienst worden bepaalde mensen wel genezen en anderen niet?
Is dit Bijbels of wat Jezus gewild zou hebben?
Kijk en dat geloof ik niet, daar heb ik grote vraagtekens bij.
Of zijn wij verkeerd bezig met het naar ons toe trekken wat ons niet toe komt?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 15:49

ANNETTE050 schreef:
Ja, mooi.

In de autoriteit van God gaan staan kan wellicht verduidelijkt worden met het volgende simpele (kom uit het onnderwijs Knipoog smiley ) voorbeeld .
Je staat op de grond en jou nadert een briesende brullende leeuw, je bent verlamt van angst. Dan komt er een Machtige Persoon aan (de Here)...Hij tilt je op tot aan Zijn Hart, je bent verlamt van angst en Hij bergt je in de Palm van Zijn Hand. Je bent daar veilig en na een poosje kijk je over de rand van Zijn Hand, daar staat de brullende leeuw nog.
De Here zegt nu, dat je die leeuw zelf weg moet sturen, dat Hij wil dat jíj dat doet....vanuit de Palm van Zijn Hand, over de rand van Zijn duim, bestraf je de leeuw en hij gaat weg.
Gaat de leeuw weg omdat Hij bang is voor jou?
Nee de leeuw hoorde alleen een zachte stem, komende uit de Hand van een Machtige Persoon...maar nu vlucht de leeuw weg, bevend voor de Almachtige Persoon in wiens Hand zijn prooi nu veilig is en hij niet meer.

Waarom God ervoor gekozen heeft om die autoriteit aan ons te geven is denk ik, omdat Hij een volwaardige Liefdesrelatie wil...alles samen doen.

Allereerst wil ik zeggen dat ik ook uit het onderwijs kom.. Knipoog smiley
Ik geloof wat je aanhaalt uit wikipedia…God is een soeverein God.

Je geeft een praktisch voorbeeld dat ik als een sprookje vind klinken in deze tijd en dan ook onwaarschijnlijk vind.hoop dat je het niet aan de kinderen vertelt? Smiley die vol vragen zit

Ik ben eens aangevallen door een hond en toen heb ik niet in eerste instantie aan God gedacht maar wel hoe ik die hond weg moest krijgen….
En daar bedoel ik mee te zeggen dat ik het voorbeeld zeker wél geloof, maar dan geloof ik meer dat het in evangelisatie/zending situaties van toepassing is en dat het in onze westerse wereld bijna niet meer voorkomt

Al is het voorbeeld op zich best mooi.. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 15:40

LISA610 schreef:
Dat je in je autoriteit mag gaan staan, vanuit je geloof in Jezus Christus betekent niet dat je gelijk bent aan God Marian. God is almachtig en dat zijn wij niet. Waar het om gaat is dat je de van God de macht hebt gekregen om bepaalde handelingen te verrichten in Jezus naam. Denk bijvoorbeeld aan het uitdrijven van demonen, zoals je ook in de Bijbel ziet gebeuren. Zodra het gaat om het wegsturen c.q. uitdrijven van iets wat van het kwaad afkomstig is, moet je dat doen met autoriteit. Dat wil niet zeggen dat dit schreeuwend moet gebeuren, het kan inderdaad zelfs fluisterend gebeuren. Waar het om gaat is dat je aangeeft dat je datgene weg stuurt in Jezus naam omdat jij (of de persoon waar je voor bid) is gekocht en betaald door het bloed van Jezus Christus. Een dergelijk gebed heeft een hele krachtige uitwerking richting de vorst der duisternis. Want uiteindelijk is die verslagen doordat Jezus voor onze zonden aan het kruis is gegaan. Er woedt echter nog wel degelijk een strijd in de hemelse gewesten en juist daar wordt over gesproken in Efeziërs. Lees desnoods het boek "de duisternis aanwezig" van Frank Perreti een keer. Dat leest vrij makkelijk weg, maar geeft wel een goed inzicht in die strijd en ook in de kracht van het gebed waarbij je als christen in je autoriteit gaat staan.

Lees bijvoorbeeld ook 1 Korintiërs 12, waarin staat dat christenen een uitzonderlijke kracht is toebedeeld, door de gaven van de Heilige Geest. Er zijn verschillende gaven, maar er is één God die ze allemaal teweeg brengt. Als God iemand zo'n gave geeft is het ook de bedoeling dat iemand die benut, zodat Gods plan ten uitvoering gebracht kan worden. Ik weet niet hoe jij het begrip” in je autoriteit gaan staan” uitlegt. Waar het echter om gaat is dat je gebruik maakt van de macht en kracht die jou als christen gegeven is, juist omdat dit onderdeel uit maakt van Gods allesomvattende plan wat voor mensen onmogelijk te bevatten en te begrijpen is.

Jij zegt dat het in je autoriteit gaan staan op jou over komt alsof we in plaats van Jezus willen gaan staan en vergelijkt dit met de Paus die zich plaatsvervanger van Petrus noemt. Nou staat volgens mij nergens in de Bijbel dat er een Paus benoemd moet worden als plaatsvervanger van een discipel, dus op dat specifieke punt deel ik jouw twijfel. Het is echter niet zo dat je als plaatsvervanger van Jezus optreedt, als je als christen in je autoriteit gaat staan en machten der duisternis weg stuurt in Jezus naam. Je voert veel eerder Gods wil uit, conform het voorbeeld dat Jezus zelf heeft voorgeleefd en de opdracht die Hij aan de discipelen heeft gegeven. Kijk nog eens naar het leven van Jezus in de tijd dat Hij hier op aarde was. Jezus heeft zich van het begin tot het einde volledig overgegeven aan Gods wil. Dat betekende niet dat Hij zich altijd op een nederige manier opstelde, integendeel.

Jij schrijft dat jij vindt dat Jezus wel een nederige houding had, maar er zijn tal van Bijbelteksten waaruit blijkt dat Hij zich niet nederig opstelde als het ging om het uitdrijven van demonen of het terecht wijzen van schriftgeleerden. Ik denk dat je daar niet zomaar even overheen moet lezen, maar juist ook dat ter harte moet nemen. Het voorbeeld van Jezus willen volgen impliceert dan ook niet dat je altijd nederig moet zijn. Die opvatting komt volgens mij veel eerder van bepaalde theologen, die hun eigen uitleg geven van wat er in de Bijbel staat, wellicht door bepaalde teksten uit het verband te trekken en andere gedeeltes weg te laten. Voordat ik nu weer alle Calvinisten over me heen krijg: ik zeg niet dat Calvijn dat deed.

Ook staat er nergens in de Bijbel dat het alleen de geestelijke leiders mogen zijn die in hun autoriteit mogen gaan staan. De twaalf discipelen waren per slot van rekening ook maar hele gewone mensen tot het moment dat zij Jezus gingen volgen. Juist daaruit leid ik af dat een ieder die besluit om Jezus te gaan volgen wel degelijk in zijn of haar autoriteit moet gaan staan op het moment dat de situatie daarom vraagt.

Jezus gaf zijn discipelen immers ook niet de opdracht om zich altijd nederig op te stellen. Hij zei hen juist om in Zijn naam wonderen te doen, zieken te genezen, demonen uit te drijven en doden op te wekken.. en om alle volken tot zijn discipelen te maken. Een discipel van Jezus is dus iemand die het evangelie verkondigt, maar juist ook in Zijn naam handelt, met autoriteit als het gaat om het wegsturen van het kwaad, maar juist ook met een nederige en dankbare houding jegens onze Vader.

Om misverstanden te voorkomen: ik stel niet dat ziekte per definitie te genezen zou zijn doordat mensen rondom de zieke of de zieke zelf in hun/zijn/haar autoriteit gaan/gaat staan. Ik stel zeker niet dat iemand die niet geneest, niet gelovig genoeg zou zijn of niet goed genoeg zou bidden. Er is nu eenmaal ziekte in de wereld. Soms genezen mensen door gebed, soms ook niet. Waarom dat soms niet gebeurd weet ik niet, maar het wil absoluut niet zeggen dat die mensen geen goede christenen zijn. Per slot van rekening heeft het overlijden van een meisje van 21, wat een heel sterk geloof had, een rotsvast vertrouwen in God had en een hele bijzondere relatie met God had… ertoe geleid dat ik in een kerk ben beland waar ik een dienst heb mee gemaakt die mij zo diep heeft geraakt dat ik opnieuw ben gaan zoeken naar de persoonlijke relatie die ik als kind met God heb gehad. Ik heb dat meisje nooit persoonlijk gekend, maar ik weet wel naast wie zij nu zit…. En ja.. als ik daaraan denk ben ik heel nederig en dankbaar.

Lisa, thx voor je uitgebreide antwoord…ik ben er dus ook maar even voor gaan zitten..

Nederig…een woord met veel betekenissen.

Als ik aan Jezus denk is dat wel het woord wat ik bij Hem vind passen. Hij was bescheiden, niet opdringerig, niet opvallend, eenvoudig….een timmermanszoon.
Hij wilde niet in de belangstelling staan, zelfs na het doen van een wonder wil Hij nog niet dat de mensen achter hem aankomen. Hij wilde niet opvallen al deed Hij dat wel, alleen al door zijn wonderen en tekenen waarvan in de bijbel staat dat de wereld zelf, al werd dit opgetekend, al haar boeken niet zou kunnen bevatten..
Tegelijk met zijn nederige houding straalde Hij autoriteit uit. En dat kwam juist door Zijn houding..Hij liet zich nergens op voorstaan en dan lees ik bv. Zijn eerste wonder waarin Hij water in wijn veranderde op een bruiloft. Hij deed op Zijn tijd wat Hij nodig vond.
Zo maakt Hij zich in het hele NT. bekend..Hij gaat op een onopvallende wijze Zijn eigen gang net als bij het kiezen van Zijn discipelen benadert Hij ze en vraagt ze of ze Hem volgen willen.
Waar jij zegt dat Jezus zijn discipelen niet de opdracht gaf om zich nederig op te stellen maar hen juist zei om in Zijn Naam wonderen te doen, zie ik niet de tegenstelling.
Met een nederige houding wonderen doen, zieken genezen,, demonen uitdrijven, doden opwekken en alle volken tot Zijn discipelen maken kan dus heel goed samen gaan. ( quote Cross. )
…en dat is wat Jezus van ons vraagt; niet met allerlei aankondigingen en/of hoogmoed kenbaar maken dat je de gave van genezing/duiveluitdrijving hebt ontvangen, maar in geloof op Hem je weg gaan en vertrouwen dat Jezus alles wat nodig is op je pad brengt en dan in Zijn Naam wonderen doen.
In de Bijbel lees ik immers nergens dat er een aankondiging was dat er zieken genezen zouden worden? Of dat er een speciale dienst belegd werd om demonen uit te drijven of zieken te genezen of doden op te wekken?
Ik geloof net als jij dat God aan verschillende mensen verschillende gaven heeft gegeven, door Zijn Geest.
En dan geloof ik dat er mensen zijn die claimen bepaalde gaven te hebben en dan toch niet iedere zieke die bij hem komt/gebracht wordt genezen kan.
Dan vraag ik mij af of dit nog wel mogelijk is in onze westerse cultuur.
Of God niet die bepaalde gaven van ons weggenomen heeft en ze voorbestemd heeft om alleen aan de onbekeerde mensen kenbaar te maken in landen waar voor het eerst het Evangelie verkondigd wordt, omdat we daarvan horen dat er wel opwekkingen uit de dood zijn en uitdrijvingen van demonen en genezing van ziekte en dat die wonderen allemaal blijvend zijn en niet na een tijdje verdwijnen, zoals hier vaak..( en ik heb het meegemaakt.)
Dat Zijn wonderen gebeuren tot eer van Zijn Naam geloof ik zeker omdat Jezus ons zelf gezegd heeft dat op deze manier de grote werken Gods geopenbaard konden worden.
Want net als jij zeg ik dan niet dat het niet aan ons geloof/ongeloof ligt…
( al denk ik soms dan weer van wel. )
Want zegt Jezus niet tegen Zijn discipelen/Petrus.. dat het hun ongeloof is dat ze belet een wonder te doen ( bestraffen van de storm.- wat eigenlijk een bestraffen van de satan was-..lopen op het water..)?

Ook mijn leven heeft een keerpunt gehad net als het jouwe, niet door een meisje wat overleed op haar 21ste …..( De Uitnodiging van W. Paul Young …erg mooi boek over het overlijden van een jong meisje en de vreugde in de hemel én hoe de vader gesterkt wordt door een kijkje in de hemel te mogen nemen ) wél door een broer van een vriendin, die ds. wilde worden en daar erg veel onzekerheid over had en nadat hij een jaar nagedacht en veel gebeden had zijn studie is begonnen en later zijn eerste preek hield over Rom. 8.
…..het leven door de Geest en de hoop voor Gods kinderen en de zekerheid des geloofs…toen gingen mijn ogen open..ik hoorde voor het eerst bewust dat ; “er geen verdoemenis is voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest en dat het lijden dezes tegenwoordigen tijds niet is te waarderen tegen de heerlijkheid, die aan ons zal geopenbaard worden…..
en het belangrijkste wat ik ook in mijn profiel heb staan:
“Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen,
noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus.”

Ik ben ervan overtuigd dat ik elke dag weer de fout inga, en dat ik elke dag weer tot inkeer mag komen en bij Mijn Hemelse Vader aan mag kloppen..wat of ik ook gedaan heb en dat Hij alles, in het lijden en sterven van Zijn Zoon..allang vergeven heeft..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:09

CROSSROAD317 schreef:
daarom mag je dus in Zijn autoriteit staan, omdat Hij je die macht heeft gegeven.

Maar waar staat dat dan? dat HIj ons Zijn almacht, want dat is het dan, gegeven heeft?
zouden wij gelijk zijn aan God?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 23:04

CROSSROAD317 schreef:
Dat klopt, van God en niet van onzelf. Dus we hebben die kracht wel gekregen .... Lachende smiley

Ik geloof zeker dat God ons in Zijn liefde bijna alles gegeven heeft, maar Zijn autoriteit ligt bij Hem en daar ging dit over.

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 5 april 2011, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:57

CROSSROAD317 schreef:
Ik kan wel een persoonlijke mening neerzetten, maar in dit geval laat ik liever de bijbel spreken...
Enkele bijbelgedeeltes die zo in me opkomen; Johannes 17, 1 Kor. 5 en 2 Kor. 4, Efeziërs 1:1-13 en 18-20 en tot slot 2 Tim 1:7

ik lees in 2 Kor. 4: "7 Maar wij hebben deze schat in aarden vaten, zodat de kracht, die alles te boven gaat, van God is en niet van ons:"

en in Efez. 1: "19 en hoe overweldigend groot zijn kracht is aan ons, die geloven, naar de werking van de sterkte zijner macht."

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 5 april 2011, 23:03
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 22:29

LISA610 schreef:
Ik hoop dat het volgende dit even wat kan verduidelijken Marian. Met het gaan staan in je autoriteit, wordt gedoeld op het handelen in Jezus naam.

De wonderen die Jezus en de discipelen doen, gebeuren niet doordat zij hier nederig om vragen. Als Jezus Lazarus uit de dood opwekt, vraagt hij niet op een nederige manier aan Lazarus of hij alsjeblieft uit het graf wil komen, maar hij roept: "Lazarus, kom naar buiten.”. Als Jezus de storm opdraagt om te gaan liggen, doe hij dat evenmin op en nederige manier. Demonen worden die vriendelijk verzocht om te vertrekken, maar krijgen het bevel om weg te gaan. Kortom: wonderen worden niet verricht door een nederige houding, zieken worden niet genezen door een nederige houding, doden worden niet opgewekt door een nederige houding en demonen worden niet uitgedreven door een nederige houding. Telkens wanneer dit gebeurd, gaat Jezus heel duidelijk in zijn autoriteit staan. Ditzelfde geldt voor zijn discipelen als zij wonderen in Jezus naam verrichten. Dat is dus in feite waar het om gaat als je in de autoriteit van Jezus Christus gaat staan.

Lees bijvoorbeeld Efeziërs 6: 10-18:
Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van Zijn macht. Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel. Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen. Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden. Houd stand, met de waarheid als gordel om uw heupen, de gerechtigheid als harnas om uw borst, de inzet voor het evangelie van de vrede als sandalen aan uw voeten, en draag bovenal het geloof als schild waarmee u alle brandende pijlen van hem die het kwaad zelf is kunt doven. Draag als helm de verlossing en als zwaard de Geest, dat wil zeggen Gods woorden. Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.

Ook hierin kun je zien dat het niet gaat om een nederige houding als het gaat om de strijd die wordt gevoerd tegen de listen van de duivel, maar juist om een strijd waarin je de wapens die God je geeft moet opnemen. Nog een tekst waaruit je kunt opmaken dat je mag gaan staan in je autoriteit, staat in Marcus 16: 17-18. Hier zegt Jezus:
Degenen die tot geloof zijn gekomen, zullen herkenbaar zijn aan de volgende tekenen: in mijn naam zullen ze demonen uitdrijven, ze zullen spreken in onbekende talen, met hun handen zullen ze slangen oppakken en als ze een dodelijk gif drinken zal dat hun niet deren, en ze zullen zieken weer gezond maken door hun de handen op te leggen (Marcus 16: 17-18)

Wellicht hebben Cross en Chat nog een goede aanvulling hierop.... Knipoog smiley

Eerlijk gezegd verduidelijkt het niets voor mij.
De aangehaalde teksten ken ik maar ik leg die anders uit.
Jezus staat zelf in Zijn autoriteit omdat HIj God is.
HIj zegt tegen ons niet dat we Zijn Godheid over moeten/mogen nemen en het lijkt erop dat de evangelischen en pinkstermensen die wel menen.
Net als de Paus claimt plaatsvervanger van Petrus hier op aarde te zijn komt dit "in Zijn autoriteit staan" op mij over dat we in plaats van Jezus willen gaan staan.
Wij moeten zijn volgelingen willen zijn en doen wat Hij ons opdraagt..Iets vragen in Zijn Naam..niet op Zijn plaats willen gaan staan.

Ik vind ook dat Jezus juist wel een nederige houding had...en aan Zijn autoriteit viel niet te twijfelen...dat was al zo toen ie nog maar twaalf jaar was en in de tempel leerde...

Laatst aangepast door
MARIAN519
op dinsdag 5 april 2011, 22:42
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 20:59
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

Ik meld me ook af....ga niet mee uit eten zaterdag.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 april 2011, 20:54

CROSSROAD317 schreef:
Leuk stukje Annette, en ik wil graag een aanvulling geven op het stukje wat in het blauw staat.
Ik denk dat als je bestraft, in dit geval de koorts, dat zeker niet in nederigheid moet gebeuren, maar juist in de autoriteit van Jezus Christus. Als je iets of iemand bestraft in nederigheid, waar is dan je autoriteit in Jezus Christus. Hij heeft Zijn kinderen juist de macht gegerven om in die autoriteit te kunnen staan/gebruik van te maken.
In geval van aanbidding of lofprijzing dan kunnen we alleen maar nederig en dankbaar zijn, omdat we het niet van onzelf hebben maar van Hem. Dat is alleen maar Genade van God de Vader, ons gegeven in het werk van Jezus Christus.

Dat wij mogen staan inde autoriteit van Jezus?
Wie zegt dat en waar staat dat in de Bijbel?
Ik vind het zo vreemd dat je dit stelt...?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 09:03

ANNETTE050 schreef:
mooi gebed

http://www.youtube.com/watch?v=sASfv9EEhrw

Erg mooi...lead us in Your grace..
en mooi begin van deze dag..
Chloe Agnew ( Celtic Woman ) sings ''The Prayer''
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 13:32

CROSSROAD317 schreef:
Er staat alleen dat tattoo's in bepaalde situaties niet mogen, bijv om een overleden persoon te herdenken Twijfelende smiley
Verder staat er niet dat het niet mag volgens mij ...

Het ligt er zéker aan wat of je tatoeage voorstelt..en hoeveel ruimte die in beslag neemt.. Knipoog smiley
Een vriendin van mij heeft een klein bloempje op haar bovenarm en een andere vriendin heeft haar trouwring als tatoeage...
persoonlijk houd ik er absoluut niet van, maar dat zoiets mij af zou houden van een relatie is erg vergezocht..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 13:03

WILLEMIJN232 schreef:
Ik hoorde het pas nog op een begrafenis, gezongen door een oud dametjes koor en ik was er helemaal van onder de indruk......in het Nederlands maar het tempo was hetzelfde...... Knipoog smiley
Hij is ook al 50 jaar overleden he? Dan mag het wat sneller toch? Engeltje smiley

Van mij wel... Engeltje smiley
al vind ik het oude, gedragene, wel iets hebben.. Clown smiley

on-topic...
http://www.youtube.com/watch?v=qa0Z6g1XJkU

Laatst aangepast door
MARIAN519
op zondag 3 april 2011, 13:05
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 12:47

ANNETTE050 schreef:
Hier een engelse versie:

http://www.youtube.com/watch?v=efa7U-DGZ5s

Wel heel anders dan Johannes de Heer... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 12:46

WILLEMIJN232 schreef:
Ja , e3cht wel he? al onze herinneringen..en mijn vader die op het orgel speelde en wij als kinderen erachter en allemaal meezingen...mooi

Het zijn juist een beetje vervelende herinneringen voor mij, ik werd er altijd een beetje recalcitrant van...... Knipoog smiley
Zo zie je maar weer, wat de een als naar ervaart vind de ander juist mooi.......

recalcitrant ja..ik was ook niet bepaald een volgzaam kind..
maar muziek he? altijd mooi vond ik toen al... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIAN519 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 3 april 2011, 12:16
BerichtOnderwerp: Autisme

Dat ik niet praat...betekent niet dat ik niets te zeggen heb

Dat ik niet naar je reik.......betekent niet dat ik geen gevoelens heb

Dit betekent dat ik ik ben
Net zo goed als dat jij jij bent.

Laatst aangepast door