ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 12:36
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

DIANA556 schreef:
meer dan 90% van de vrouwen onder de 30 jaar, die niet een mailtje beantwoorden, bedoelt hij, denk ik
Dus jij hebt ook een mailtje van hem ontvangen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 12:03
BerichtOnderwerp: Zelfverloochening

CARMEN073 schreef:
Dank je wel voor je mooie reactie Heide! Bovenstaande citaat uit jouw stuk spreekt mij aan omdat je daarin ook aangeeft dat je het niet alleen kunt doen. Je doet het vrijwillig vanwege God; je werpt het niet van je af ook als je dit zou kunnen of willen.

Iemand zei eens; "Your cross is where your will and Gods will cross".
Ik vraag me af of je de zaak niet omdraait. Zelfverloochening is nl. geen doel op zich. En zelfverloochening werkt niet als het niet gedaan wordt vanuit de juiste motieven.

Er zijn mensen die een heel negatief zelfbeeld hebben van God. En die worden in hun schuldgevoel versterkt met termen als zelfverloochening. Deze term komt alleen maar vol tot zijn recht als het gebaseerd is op liefde voor God. En als je van God houdt, gaan dingen vanzelf. Als je bang voor God bent, wordt deze term gebruikt om je te manipuleren.

Hoe zie je je dat trouwens voor ogen? Iets in de trant van: Zullen we aan een potje zelfverloochening doen? Jij eerst, want ik ben toch niet goed??? Wie vindt dat hij aan zelfverloochening doet, heeft het principe niet goed begrepen geloof ik. Want echte zelfverloochening kenmerkt zich juist door en niet over te praten, er niet trots op te zijn hoe goed jij jezelf kunt wegcijferen.

Satan kan ook heel gemakkelijk deze term gebruiken om mensen onder druk te zetten. Veel mensen hebben een minderwaardigheidsgevoel en zijn ook door hun partner gemanipuleerd. Jij bent toch niks, werd er dan gezegd. Dus ze zijn niks tegenover de mensen en niks tegenover God.

Ik zie zelfverloochening niet als verplichting maar als natuurlijk gevolg van je relatie met Christus. Een vrucht moet bloeien. Zodra je als mens eist dat de ander zich moet verloochenen, ben je heel verkeerd bezig.

Het doet me denken aan hetgeen ik eens meemaakte met een vriend. Let goed, ik was in een zeer melige bui. Ik vroeg hem, Hoe werkzaam is de vrucht van de Geest in je? En ik gaf hem een klap in zn gezicht. Hij vertrok geen spier. Pas na de derde tik werd hij kwaad...

Hoewel het voorbeeld extreem is, wil het wel iets zeggen over de term zelfverloochening. Je kunt het niet meten, je kunt er niet actief mee omgaan, je kunt het niet benoemen. Je doet het gewoon en als je het doet, merk je dat God in je bewerkstelligt dat het goed gaat...

Zelfverloochening zie ik bv. in diegene die een gehandicapte partner heeft. Dan vraag je toch ook niet om zelfverloochening, maar je doet het toch gewoon?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 29 juli 2012, 12:07
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:45

HEIDE115 schreef:
ik denk niet reageren meer aandacht vraagt op de site..maar goed;)

en er zijn ook mensen die zich echt beroerd voelen.
veel meegemaakt..en houden liever hun wereld wat kleiner
Ondanks ik hier wel eens wat neer zet,kan ik ook die mensen goed begrijpen...maar dat wat niet als tegengas bedoelt aan jou Daan.
Als je een wereld kleiner wilt maken denk ik dat je dat niet moet zoeken op een dating site. Want dat impliceert automatisch dat je wereld groter wordt.

En herkenning is toch ook een manier van verwerking? Ik zvind het juist heel krachtig hoe sommige mensen hier op de site openlijk vertellen wat ze hebben meegemaakt. En vaak heeft men zich geïsoleerd gevoeld. Dit forum kan juist een plaats zijn waar mensen die vroeger eenzaam waren, toch merken dat ze niet de enige zijn. Vergis je niet, dat isolatie een gemeen middel is om anderen pijn te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:38

DANIEL777 schreef:
Waarom zou je moeten reageren op het forum? Niet ieder discussie is bovendien interesant om op te reageren.

mensen die beroerd zijn om yte reageren op mail zijn al in het echte leven net zo saai om contact te hebben
Daan, ik zou het anders willen formuleren. Ik denk dat veel mensen best wel willen reageren, maar eigenlijk te verlegen zijn. Het is me ook wat om op zoek te gaan naar nieuwe vrienden, terwijl je bv. net gescheiden bent. En voor velen is het ook moeilijk, je bent het gewoon verleerd. Een nieuwe weg gaan, nou dat is me ook wat. Vooral als je van tevoren steunde op je partner, die wel gemakkelijk was in het leggen van contacten...ik denk hardop hoor, maar ik denk dat veel mensen over een drempel moeten.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 29 juli 2012, 11:39
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 11:00
BerichtOnderwerp: Alleen voor de MANNEN!!

Het had zo mooi kunnen zijn, een topic alleen voor mannen. En met lekkere mannen onderwerpen. Maar de coup van de vrouwen is geslaagd, het is weer verworden tot een Libelle conversatie...Mannen, kerels, in mijn ogen zijn jullie watjes...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 29 juli 2012, 10:33

VISSER278 schreef:
En hoe ga je dan om met personen die nooit , maar dan ook nooit wat schrijven op het forum?
En mensen die zelfs te beroerd zijn om een mailtje te beantwoorden?
Hoe kàn je daar dan een basis mee beginnen in de echte wereld ? Is toch onmogelijk?
Ik zeg ook niet dat je één moet zijn met iedereen op het forum? Als je niks van mensen merkt kun je er ook geen relatie mee hebben, maar ik ga ervan uit dat iedereen hier op de site zit om kennis te maken met anderen. Of dat nu voor een partner is, of dat nu voor vriendschap is.
Ik lees hier regelmatig dat mensen eigenlijk bang zijn de eenheid te verstoren. En dat vind ik onzin. Mijn advies is: wees jezelf dan hoef je in elk geval nooit te liegen. Voor sommigen is dat een life time mission, omdat ze nooit zichzelf zijn geweest, en altijd rekening hebben moeten houden met de ander.
Ten tweede: probeer niet vrienden te worden met iedereen. Want dat werkt niet. Accepteer dat je beter met de een dan met de ander kan opschieten. Vertrouw ook niet iedereen bij voorbaat. Dit heet een christelijke site te zijn, maar sommige mensen gedragen zich totaal niet christelijk. Vertrouw die mensen die bewezen hebben te vertrouwen te zijn.
En tenslotte: leer mensen kennen. Doe mee aan de activiteiten die hier aangeboden worden. In de uitjes die ik heb meegemaakt zijn de nicknames veranderd in mensen van vlees en bloed. Het heeft me heel veel goede contacten gebracht en zelfs vrienden. Tja en dat kost een investering. Investering in tijd en geld, maar het is zeker de moeite waard.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 22:46

PETRA944 schreef:
klopt wat je schrijft is ook allemaal wel waar, toch iets meer eenheid op dit forum.... we hoeven niet hetzelfde denken te hebben, maarals we allemaal elkaar met iets meer respect zouden behandelen is er toch meer eenheid.
eh wat bedoel je met interkerkelijk werk precies Smiley die vol vragen zit
Hoe kun je respect hebben voor een persoon, die je alleen maar kent van het geschreven woord? En echte meningsverschillen heb ik hier de laatste tijd niet meegemaakt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 22:18

PETRA944 schreef:
is dat zo is de internetwereld zo anders, verschillende cristenen schrijven hun mening,botsen met hun meningen,zo zijn in de echte wereld toch ook de scheuringen ontstaan in kerken Smiley die vol vragen zit
Ja, Petra, het is gewoon niet met elkaar te vergelijken. Mensen in het echt zijn anders dan achter de pc. Je hoort hier geen stem, je ziet geen gelaatsuitdrukking en dat zijn toch wel heel belangrijke voorwaarden om iemand te leren kennen.
Je kunt niet alleen maar iemand kennen door het geschreven woord. Daar is heel wat meer voor nodig.

En nu wat betreft eenheid. Voor mij is het geen vaag woord, maar vraagt het om een bewuste keuze. Dat is ook de reden waarom ik het nooit zinvol vind mee te doen met interkerkelijk werk. Die eenheid hier op de site is leeg, omdat je elkaar daarvoor niet genoeg kent. En dat is op zichzelf niet zo erg toch? Daar is internet heel geschikt voor. Je kunt schrijven wat je wilt, niemand kent je toch?

Het wordt pas eng, als dit de enige wereld is, waar in je leeft. Dat je eigenlijk geen andere contacten meer hebt in de echte wereld. En het kan zelfs gevaarlijk worden als je iedereen vertrouwt die op deze site zit.

Nee , eenheid impliceert relatie. En in mijn ogen voor een relatie heb je heel wat meer nodig dan alleen maar een forum.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 28 juli 2012, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 21:21

PETRA944 schreef:
dat vraag ik me inmiddels ook af,zou ik zijn vergeten op verzenden te drukken Smiley die vol vragen zit
en die eenheid, zou het willen, maar eerder doe ik volgens mij wel es nou net het tegenovergestelde.
het zou prachtig zijn toch, een eenheid onder cristenen van verschillende kerken, dat is de bedoeling van jezus ook.
heb het wel es vaker geschreven, wanneer er vervolging komt in nederland naar cristenen toe dan komt er denk ik meer eenheid en kijken we minder na de verschillen, maar naar de dingen die we gemeen hebben.
vond het geweldig dat ik ooit diensten meemaakte in me charamatische gemeente samen met een katholieke pastoor, dacht jaaaaaaaa dat moeten we meer doen in nederland, samen tot god bidden, katholiek, charamatisch, gereformeerd etc....
Wat is eenheid? Is dat wel mogelijk op het forum en zo ja hoe dan? Wat de meeste mensen hier onder eenheid verstaan is het afwezig zijn van ruzie. En ik denk ook dat dat waarschijnlijk het hoogst haalbare is hier op het forum. De internet wereld is heel wat anders dan de echte werkelijkheid. Ik heb zo vaak gemerkt hoe anders mensen in het echt zijn, dan op het forum. En dat is ook wel logisch, maar het is iets waar je rekening mee moet houden.
Internet is zo enorm vluchtig, dat je daar niet op kunt bouwen. Je kunt beter de basis vinden in de echte wereld.
Dus als je vraagt of er eenheid is op het forum, kun je alleen maar concluderen dat het met ruzie meevalt. Of dat nu een goed criterium is voor eenheid?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:51
BerichtOnderwerp: Tóch maar liever een kind

BART347 schreef:
in deze twee voorbeelden waren de intenties vooral: humor.

als anderen dat niet (willen) inzien, wie moet hier nu met andere intenties reageren? er van uitgaan dat intenties van anderen kwade of nare (bij)bedoelingen heeft? mocht dat daar schijn van hebben (ik geef toe dat ook ik wel eens achteraf invalshoeken zie van uitlatingen die ik niet op dat moment doorhad) dan kan een terugkoppeling uitsluitsel geven.

ook op dit forum staat een reactie die in begin vanuit een verkeerde interpretatie heel negatief op mij overkwam. en verwachtte het ook niet van deze persoon. toen t gesprek vorderde begreep ik t wel.

ik heb geen (be)oordelende uitlatingen gedaan, helaas zie ik hier mensen iets te snel met lange tenen zich uitten...
Ik vind het nogal wat dat je iemand te bedreigt zijn echte naam te onthullen. En dat doe je meerdere keren. En als je dan reageert vanuit frustratie, vind ik het nog steeds niet goed te praten. Er is één grens waar je nooit overheen mag gaan. En dat is het onthullen van de echte naam op het forum. Ik heb je daar twee keer op gewezen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 28 juli 2012, 19:52
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 19:03

BART347 schreef:
je hebt niet helemaal door welke intenties hier spelen...
dat zou een zeeeeeeeeeeeer lang verhaal gaan worden.

over t vrouwentopic zeg ik offtopic. verder heb ik geen vreemde bedoelingen. ook heb ik dames in privechat gesproken die de humor wel inzien en er wel hard om kunnen lachen, ook van wie de zgn kritische berichten op die reactie schreven. dus ook je analyse daarover klopt niet!!!!
Misschien moet je dan eens minder vanuit die intenties reageren. Zou een hoop schelen. E dat geeft je nog steeds niet het recht iemand zn echte naam hier neer te zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:52

BART347 schreef:
o, dan heb ik de hele naamvermelding gemist.
als je nu al als Hans V wordt aangemerkt, betekend dat dat je nu al op CM officieel als verdachte wordt aangemerkt?
Een van de belangrijkste dingen is wel je nickname. Dat zorgt ervoor dat iedereen relatief anoniem contact kan zoeken. Jij wijkt doelbewust hiervan af, en zet daarmee een gevaarlijk precedent. Er zitten hier mensen die bewust een nickname hebben omdat ze last hebben van stalkers. Ik geef dit aan bij de redactie, want je breekt een gouden regel...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 28 juli 2012, 18:46
BerichtOnderwerp: gezond verstand of achterdocht

INGE721 schreef:
Je onderbuikgevoel is soms heel verraderlijk. En als je er al eens naar geluisterd hebt en zo keihard met de waarheid geconfronteerd werd is het, volgens mij dan, niet vreemd dat je extra op gaat letten, juist als alles zo perfect voelt.
En ach, als het echt niet goed zit kom je daar naar een paar maanden vanzelf achter.
Ik vind het heel vreemd info bij de ex weghalen. Het is toch niet voor niks de ex. En nog vreemder om bij een nieuwe relatie van je ex, de nieuwe vlam in te lichten. Dan heb je volgens mij een steekje los.
Het is een teken dat je het verleden nog niet verwerkt hebt. Je bent nog niet los van de ex.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 27 juli 2012, 00:23

BART347 schreef:
nou Pieter voor Hans hoef je t niet meer te schrijven, hij is er al uit geknikkert door CM
Ik vind het ronduit schandalig om hier echte namen te gebruiken. Ook hij mag van bescherming van de dating site genieten, en dat geldt nog steeds nu hij weg is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 23:48
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

PETRA944 schreef:
zie het anders, niet al zijn schrijven was leuk en daardoor reageerden mensen op hem, homo topic is erg gevoelig onderwerp, daardoor krijg je heftigge reacties van mensen, niet met de bedoeling om ruzie te zoeken denk ik. sommigge mensen zoeken volgens mij wel ruzie, maar de meeste niet. en tallguy, die zocht ruzie, wou onrust creeren op een cristelijke site. zo zie ikhet he... dankje voor je antwoord.
denk niet als niemand op hem had gereageerd dat hij was opgehouden, dan was hij verder gegaan om uit te dagen..denk ik
zo denken we allemaal verschillend...
We zullen nooit weten wat er gebeurd was, maar als hij zich geaccepteerd gevoeld had, zou hij prompt anders reageren. Dat is tenminste mijn gedachte erover

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 26 juli 2012, 23:52
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 23:37
BerichtOnderwerp: Heerlijke dag

HEIDE115 schreef:
als ik niet op elke letter van jou antwoordt geeft
dan wil dat nog niet zeggen dat ik je niet serieus neemt
luisteren voor mij is,kijken,lezen wat jij zegt.
en je op ieder woord van jou antwoordt geven is niet wat ik doe.

Lezen doe ik jou reactie,en daar moet je het mee doen.
de discussie die jij op jou manier met mij zoekt..ga ik bewust uit de weg.
ik weet namelijk wel wat er dan gebeurd.

dit is mijn antwoord,en dieper ga ik er liever niet op in.
Je geeft nergens antwoord op en je oordeelt al meteen over iemand die je niet eens kent. Je laat jezelf wel goed kennen hier.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 23:33

PETRA944 schreef:
dat vroeg ik me ook al af?
chat zeg je dat ook als zo iemand in je gemeente zit, een ander gemeente lid bedreigt? eh humor
oh meneer de voorganger, hij zegt, denkt dat hij zelf jezus is? wat zeg je dan? beetje extreem....,
oh hij doet een beetje erg onrespectloos met mensen omgaan, eh moet kunnen gezellig zoiemand een verademing voor je gemeente, want allemaal elkaars excuus aanbieden en een aai over de bol geven is zo saai Smiley die vol vragen zit
met verbazing heb ik jouw reacties gelezen
en dit is geen aanval op jouw persoonlijk, maar meer een vraag, dingen die ikniet begrijp,
probeer te begrijpen, te leren hier op het forum, van verschillende mensen, die verschillend ergens tegen aan kijken, kan het niet begrijpen.
nietvan een voorganger, ik verwacht dat hij veel mensen kennis heeftals leider van een groep mensen
Het begin was nog wel leuk en ik denk zelf dat het pas echt mis ging toen iedereen op een gegeven moment tegen hem tekeer ging. Ja dan krijg je zulke reacties. Ik blijf bij mijn mening dat jullie zelf er ook aan meegedaan hebben.
Dat is ook bv. de reden waarom ik niet meer ingegaan ben op die emotionele uitbarstingen bij het homo-topic. En als mensen echt antwoorden wilden hebben zouden ze me allang pv benaderd hebben. Nu is het duidelijk voor mij, dat ze alleen maar ruzie wilden zoeken...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 26 juli 2012, 23:35
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 23:27

BART347 schreef:
Dit vraag ik me af vandaag..- hoe zou t nu met Hans V gaan?
Zullen we maar bij de Nickname Tallguy blijven, dat is wel zo eerlijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 23:16

HEIDE115 schreef:
luister Chatuliem,
ik praat niet over linker of rechter hand.
Ik wil normaal in contact met je komen.
Ik ben nergens op uit tegen over jou..oke'
jij liet zien wie ik was tegenover jou viavia
en dat mag...(niet)

maar wat verwacht jij dan ..hoe verder met zo'n houding al hebbend naar mij?..
Ik heb Tallguy nergens voor gebruikt. Ik heb jou rechtstreeks benaderd, en je hebt nergens nog antwoord op gegeven. En wat betreft normaal in contact komen, ga dan eens in op de dingen die ik zeg, en ga er niet bij voorbaat van uit dat ik niet schrijf wat ik meen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 20:34

HEIDE115 schreef:
nou heel cm heeft kunnen volgen dat jij via tallguy mij een soort van hak wilde geven
daar begon het,en zeg maar als dit niet zo was.
denk je dat ik daar ff over heen stapt?{/quote] Eerlijk gezegd begrijp ik nog steeds niet wat je bedoelt met Tallguy er bij te betrekken.
eerlijk gezegd begrijp ik niet wat je hiermee bedoelt. Ik heb het niet over slapen gehad. Je denkt echt dat je heel wat bent hier? Een geheimpje van mijn kant: ik heb me nooit druk gemaakt over mijn populariteit hier op de site. Ik ben gewoon mezelf en iedereen weet wat ze aan me hebben.
Ik vind het nogal wat als je iemand uitmaakt voor instrument van de duivel. Dat zou ik niet zo snel durven te zeggen.
Weer zo'n vreemde opmerking over off line.
en laat ik je dingen besparen,wat ik hier en daar van je weet.
ik heb me grenzen nog.
Je weet hoe ik denk over roddel. Een van de dingen die me duidelijk zijn geworden is wel, dat er enorm snel gelogen wordt. Hetzij bewust hetzij onbewust.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 20:05

HEIDE115 schreef:
Je ontvangst is heeel slecht,ik weet nie waar je woont?

Hee'Chatuliem wil jij in de deze cm generatie je toch enigzins gaan aanpassen.
Het kan allemaal veel leuker,als je maar gelooft in een nieuwe leden
jaartal;)
Ik zie allemaal leuke mensen lid worden.
Jongeren die topic's openen
Jongeren die meer kwijt willen op cm
Leuke mannen,leuke vrouwen.leuke jongeren
kortom de moeite waard om je wat aan te passen toch chatuliem?
Je wilt gewoon boef spelen dat ist.
Het is zo opvallend dat je op geen enkele opmerking in gaat. Je wil me in een hoekje drukken, je zegt zelfs in de mail: jouw tijd is geweest... en nu weer zo badinerend doen.

De bijbel zegt: Wie denkt dat hij iets is terwijl hij niets is, bedriegt zichzelf (Gal 6:3).

Daar doet me deze houding aan denken. Wie ben jij eigenlijk dat je aan anderen durft voor te schrijven hoe ze moeten reageren hier? Geen wonder dat niemand meer iets durft te zeggen.
De sfeer waar wij naar referen was er één van openheid eerlijkheid en wederzijds respect. Voor respect heb je beide andere dingen nodig. Ik kan niet zeggen, dat ik op dit moment die openheid zie. Ik zie dat men zijn best doet om vooral de goede kant van zichzelf te laten zien.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 19:44

ZEELAND736 schreef:
Jij vond hem nog niet zo verkeerd he????
Nou, dat is het niet, Zeeland. Ik ben echt geschrokken van de reacties van anderen op zijn bijdrages. Als iedereen hem nu gewoon eens gelaten had, dan was het heel anders gelopen.
Ik heb wel wat met bijzondere mensen. En bij ieder mens is wel wat moois te vinden denk ik. Als ik zo naar mn vriendenkring kijk, zie ik daar ook alleen maar bijzondere mensen. Een alcoholist of iemand die een hersenbeschadiging heeft om maar twee voorbeelden te noemen. Ik kan daar vaak meer mee, dan zgn. normale mensen..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 19:39
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

SHANITA130 schreef:
Ja, daar zat ik vanmiddag buiten aan te denken. als een geliefde dood is, vind je het dan erg voor hem dat ie er niet meer is, of erger voor jezelf dat je hem moet missen?

Ja, ik heb ook eens iemand verloren...Gelukkig geloof ik in de Hemel....

Ja, en nu dingen doen :(, laterz!
Een boeiende vraag, je mist iemand omdat het je eigen bloed is. En wat daar het grondmotief van is, weet ik eigenlijk niet. Misschien zouden de psychologen onder ons daar een wijs antwoord op weten...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 19:37
BerichtOnderwerp: Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?

JOL252 schreef:
tja... en ik ben benieuwd naar zijn antwoord of hij bewust en met opzet deze tekst naar mij toe heeft geplaatst. Zo ja, dan is volgens Chatuliem een excuus op zijn plek.
Fijn dat je mij in jullie ruzie betrekt, maar goed. Iemand voor een hoer uitmaken is idd een brug te ver.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 19:18

JOL252 schreef:
aangezien door sommige mensen als christelijk en geweldig... maar goed... ik ga vandaag lekker genieten en hoop vanavond iemand eindelijk op grijs te zien staan.. Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril
Dit was dus een sneer/hint naar mijn richting. Aanleiding om van repliek te dienen, nietwaar?
Het eerste wat me van het hart moet, is dat ik vind dat een heleboel mensen heel erg primair gereageerd hebben. Terwijl je op je klompen kunt aanvoelen, dat als je reageert, je ook een heftiger reactie kunt terug verwachten. En dan werd daar weer op gereageerd en waren de vervloekingen en verwensingen niet van de lucht.
Het tweede wat mij ook van het hart moet, is dat er blijkbaar geen plaats is op deze site voor mensen die zich wat anders opstellen dan de ander. Ok ik geef toe, het was wel wat extreem allemaal, maar waarom kunnen deze mensen dan geen plaatsje krijgen op dit forum? Waarom moet iedereen zich zo braaf gedragen??
Het derde wat ik nog zeggen wil, is dat er geen gevaarlijker gif is dan roddel. En op de web sites wordt me wat af geroddeld. Men heeft mij verwezen naar bepaalde sites, en het enige wat ik daar terug vind, zijn verhalen over hem. Niets gestaafd met bewijzen en alles eenzijdig. Geen wonder dat zijn eigen site eigenlijk vol staat met ironische opmerkingen. Opmerkingen die over hem gemaakt zijn en eigenlijk te belachelijk voor woorden.
En dan die zinspelingen over het feit dat hij een middel is van satan. Ik zou me doodschamen om zo over iemand anders te spreken. Ik durf te wedden dat er hier mensen op de site zitten, die misschien niet zo uitgesproken zijn, maar van wie hun hart veel zondiger is dan zijn hart.
En Jol, ik begrijp je niet, echt niet. Aan de ene kant zeg je dat ie van alles mankeert, en aan de andere kant veroordeel je hem ook even lief....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 26 juli 2012, 23:26
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 18:37

ERIKA129 schreef:
Mag een pedofiel, antisemiet en een stalker op een christelijke datingsite zitten???? Zieke smiley
Het is wel duidelijk dat je de ironie van zn web site niet begrijpt...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 18:32

HEIDE115 schreef:
Mensen kunnen door God hun werk mogen doen,dus blijft God de maker van de daad hier.
Ik vind dat nogal wat. Dus, omdat iemand het niet met je eens is, of uit zich op een extreme manier, is hij dan meteen van de duivel? Dan ben je toch net zo bezig als hij....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 26 juli 2012, 11:05

HEIDE115 schreef:
en God heeft ingegrepen!!

De parels voor ZIJN kinderen hebt je getoond
Maar het tonen ervan is niet goed genoeg.. tot zalighed van de ziel.

amen
Dat vind ik nou vloeken. Judith heeft ingegrepen, en zij is nog steeds niet God...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 23:45
BerichtOnderwerp: Als je zegt gelovig te zijn..

TALLGUY817 schreef:
Waar blijkt dat dan uit?
Ik vind het een vage term Tallguy, iedereen gelooft wel ergens in, dus iedereen is gelovig.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 juli 2012, 23:35
BerichtOnderwerp: Als je zegt God lief te hebben..

HEIDE115 schreef:
Ga je nou weer contact zoeke Chatuliem?
natuurlijk, daar is het toch een forum voor?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 19 20 21 22 23 24 25 ... 169 Volgende
Pagina 22 van 169