Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 april 2011, 10:49
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En dan zeggen ze nog dat vrouwen nieuwsgierig zijn????? |
Ja zeg, ik wil de Zeeuws culinaire geneugten niet aan mij laten voorbij gaan. Misschien kan mijn oordeelkundige analyse nog wel tot een vele betere bolus leiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 april 2011, 10:44
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
LISA610 schreef: | Ha ha ha, je bent wel lekker bezig he.. met het omhoog halen van de gevoelige onderwerpen op t forum.. Heb je seks voor het huwelijk nog niet gevonden.. die is er ook nog. En don't wurry, dit onderwerp is wel degelijk besproken op het forum. Daarom telt dit topic ook 4 bladzijden. Dus als je ook je eigen mening hierover wil geven, ga vooral je gang |
Hij is in een ontdekkingsfase terecht gekomen
Natuurlijk kan zelfbevrediging niet. Dat is een vorm van genieten. Het is ook seks en daarvoor moet je met 2 zijn. Twee mensen met een verschillend geslacht en je moet gehuwd zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 april 2011, 10:41
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee, visser komt as. zaterdag écht niet naar Ede. |
Hoe geraken jouw bolussen dan bij dat Friese meisje en deze brave en vooral nederige Belg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 april 2011, 04:43
Onderwerp: Taize liederen
|
|
|
[quote=LISA610]http://www.sign2god.com/wereld/Taize.html
Wat jij schrijft komt daar letterlijk vanaf, dus ik neem aan dat je dit van één van die sites gekopieerd en in het forum hebt geplakt. Nou mag dat natuurlijk, maar er zijn ook heel veel anders sites waarop informatie over Taizé staat. Wat mij bovendien opvalt, is dat de informatie die op deze sites wordt gegeven zo sterk met elkaar overeenkomt, dat ik bijna de indruk krijg dat het allemaal van dezelfde schrijver is. [quote=LISA610]
Het is ook goed om na te gaan wie dat stukje schreef. Ik doel dan op het stukje wat op de site staat die hierboven te zien is. Bronvermeldingen zijn altijd interessant om eens na te trekken? Als je dan ziet tot welke groep de 'auteur' van dat stukje behoort dan weet je genoeg. Dan weet je dat je onbeschofte en totaal van de pot gerukte zaken kan lezen. Als die knoeiboel van woorden en vooroordelen en ondeskundigheid de 'juiste' beinvloedbare mens bereikt is het hek helemaal van de dam. Zelf zou ik adviseren om zulke nonsens totaal geen aandacht te schenken. Het is niet zozeer de tekst van dat artikel dat besproken moet worden maar wel de creator ervan. Alhoewel, dat hoeft ook weer niet echt want soms is negeren nog beter dan enige aandacht te schenken aan iemand die écht in de aandacht wil staan en daar elke mogelijkheid voor aangrijpt. Als we dan toch enige vorm van aandacht willen schenken aan de bedenker van die tekst kunnen we beter op een christelijke manier reageren door medelijden te voelen.
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 10 april 2011, 07:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 april 2011, 04:03
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee hoor...helemaal verkeerd begrepen. Wil je m'n adres? Zullen we maar niet via het forum doen , he Lisa? |
Ik hou alvast de topic 'CM-setjes' in de gaten Ben erg benieuwd of een bolus en de schenker ervan een Fries meisje kunnen bekoren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 april 2011, 03:46
|
|
|
LISA610 schreef: | Tja en daar hebben zo bolussen toch? (niet dat dit friese meisje enig idee heeft wat bolussen zijn... ) |
Visser brengt er wel enkele mee...naar Ede. Of zou hij echt niet komen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 april 2011, 03:43
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Hoe raar het ook klinkt... tot nog toe is het nog steeds waar....
oh, heb je er ervaring mee, Suus. Vertel eens?
maar wel duurder... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 april 2011, 03:42
|
|
|
LISA610 schreef: | Betekent dat dit wel kans van slagen heeft als we nog nooit hebben gechat |
Hier zit ik nu met een mond vol tanden... Je moet me al niet gekker maken dan ik ben hoor...ik heb soms nu al last genoeg met mezelf
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 10 april 2011, 03:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 april 2011, 03:23
Onderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | hoe staan jullie tegenover alternatieve geneeswijzen? meer specifiek over osteopathie? kan je dit laten doen als christen? of begeef je je hierdoor op het terrein van satan? |
Dit is een onderwerp dat vorig jaar al eens héél fel besproken werd in een ander topic. Uiteindelijk ging het dan niet meer over de geneeskundige handelingen maar wel over het al dan niet bestaan van satan. Hevige discussies volgde en het zou me niet verwonderen moest dat vanaf vandaag weer gebeuren. De satan als persoon bestaat natuurlijk niet. Het is volgens mij een beschrijving, een benaming van een bepaald gedrag. Een gedrag dat verre van het goede handelen is.
Natuurlijk is osteopathie niet des duivels. Ik vermoed dat het in België nog niet wordt terugbetaald door het ziekenfonds maar dat maakt niet dat het een onvolwaardige behandeling zou zijn die geen beterschap biedt bij klachten. Een fysiotherapie of naar de masseur gaan, zoals ze in België zeggen, heeft ook al zijn heilzaam nut bewezen. Wel dat is ook grotendeels een manuele techniek om weer iets beter te maken net zoals osteopathie.
Natuurlijk heb je alternatieve geneesmethodes die heel gevaarlijk kunnen zijn en eerder boerenbedrog zijn dan een medsche behandeling die beterschap biedt. Voorbeelden daarvan hebben we al genoeg gezien in de pers de afgelopen jaren. Ook een 'behandeling' krijgen in een duistere ruimte waar veel kaarsen branden en de wierook zo dik hangt dat je nog eerder een stoflong erbij krijgt dan geholpen te worden van je kwaal die je wilde laten behandelen is natuurlijk ook maar gewoon kwakzalverij. Dan spreken we nog niet over de mensen die allerhande 'hulp' aanroepen en de meest gekke dingen doen om je te laten geloven dat je geholpen wordt. Je weet wel: voodootoestanden.
Osteopathie is een manuele geneeskunde die al menige mens heeft geholpen. Het is geen aanroepen van een vierde dimensie of wat dan ook. Het heeft ook niets met zen te maken of reiki of iets anders dat als Oosters zal worden beschreven en zal veroordeeld worden omdat het een andere godsdienst is.
Ik vermoed Marylien dat het laatste woord hierover nog niet is gezegd en dat je vraag weer hevige discussie zal teweegbrengen. Ik ga alvast een beetje op onderzoek uit naar de term 'satan'.
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 10 april 2011, 06:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:40
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
XABIA794 schreef: | omdat lien het liefst met de motor komt incl belgische smiley kan het niet anders of het ZAL mooi weer zijn... |
Hoe meer je naar het noorden rijdt hoe kouder het weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan ben je wel populair hier Frank....... |
populair??? tja, als ik dan eens gemaild wordt dan krijg ik ofwel een hele godsdienstige rimram te horen die kant noch wal raakt of ik moet me onderwerpen aan een ontmoeting 200 km verderop voor een keuring.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 20:07
|
|
|
Maar nu wordt Taizé wel fel besproken. Wat denken jullie dan van andere abdijen? Plaatsen waar sommige broeders of zuster al meer dan 60 jaar leven. Hebben jullie al eens een abdij bezocht? Hebben jullie al eens gehoord hoe daar gezongen en gebeden wordt. Hoe daar elke dag een eucharistieviering is.
Ik ben nu eerlijk gezegd helemaal de draad kwijt wanneer ik dit alles lees. Het is voor vele op deze site een totaal onbekende wereld maar er zijn wel oordelen. En dan druk ik me nog voorzichtig uit. Misschien moet er maar eens een ontdekkingsreis gebeuren en niet zomaar klakkeloos wat beredeneren en artikels lezen en interpreteren. Toen ik hier eind 2008 op de site kwam viel ik steil achterover toen ik de verschillende geloofsstrekking las. Nooit heb ik beweerd dat ze iets 'raars' waren. Ik ben heel erg nieuwsgierig naar hun manier van kerk-leven. Ik zou eens heel graag naar een hele strenge protestantse gebedsdienst gaan. Niet met de bedoeling om het af te breken maar wel om het te kunnen ervaren en op een gezonde manier een vergelijking te maken met de wereld van abdijen waar ik 12 jaar heb in vertoeft.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:42
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Velen nemen hun kinderen mee. Je kanhaar ook aan een boom vastbinden... Lijn van 10 meter lang... Hoogwerker mee...
|
Ik bedoelde dat Floshke een muizenjager is...en kikkers brengt hij ook mee naar binnen Ik laat hem maar liever hier. Trouwens, het gaat toch regen en dat heeft hij niet graag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:37
|
|
|
Op vrouwen die beweren een gewone vriendschap te willen opbouwen me dan willen zien na 4 chat en 3 mails of ik bij hen wel pas om zo een eventuele relatie te stichten...
Heb ik al enkele malen meegemaakt de afgelopen weken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:22
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | de weersverwachting voor de Picknick is (behoorlijk) aan het omslaan:
was het een paar dagen geleden nog 80% kans op 11mm neerslag, nu is het 65% kans op 2mm. het Weeronline weercijfer is omhoog gegaan van 1 naar 7 op een schaal van 1 tot 10. wordt dus best aardig, zoals het er nu uitziet. al is de temperatuur nog niet echt wat het wezen moet: 13 graden. |
...en morgen is Griffin er weer met meer weer...
Is er al een meteo-topic op het forum?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 10:03
Onderwerp: Jezus: God en mens tegelijk?
|
|
|
[quote=LISA610]Nee Frank, daar doel ik niet op.
Oké, dank je nu ben ik weer mee. Ik had je bijbelverzen wel gelezen maar ik was even niet mee. Ik dacht dat je bedoelde met die laatste zin van jou de geboorte bedoelde.
Het is inderdaad zo met wat je aangeeft dat het God is die Jezus opgewekt heeft. Daar kunnen we niet om heen. Dat zat in het plan van God net zoals Jezus ook zou sterven. In het OT werd dat ook al gemeld, oa in de Psalmen. Toch wat het sterven betreft.
Frank (die dadelijk even naar zijn ouders in België gaat)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 09:56
|
|
|
[quote=LISA610]
enne, eigenlijk ging het zelfs over Taizé liederen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 04:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Jezus is God, en is de Enige die kan zeggen dat Hij gelijk aan de Vader is. |
Inderdaad: 'Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Geloof je niet dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij? De woorden die Ik tot jullie spreek, spreek Ik niet uit Mijzelf: het zijn daden van de Vader, die in Mij blijft. Geloof Me toch: Ik ben in de Vader en de Vader is in Mij; of geloof het anders op grond van de daden. [12] Waarachtig*, Ik verzeker jullie: wie in Mij gelooft, zal de daden die Ik verricht, ook zelf verrichten; ja nog grotere zal Hij verrichten, want zelf ga Ik naar de Vader, [13] maar wat jullie zullen vragen in mijn naam, zal Ik doen, zodat de Vader verheerlijkt wordt in de Zoon." (Johannes 14: 9 - 13)
Dit zijn woorden van Jezus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 april 2011, 04:25
|
|
|
LISA610 schreef: | Dat Jezus is opgewekt door God de Vader staat letterlijk in de Bijbel David.. zie de eerder door mij aangehaalde Bijbelteksten. Waarom negeer je dat? Of lees jij een andere Bijbel? |
Bedoel je het verhaal van de engel die Maria kwam vertellen dat ze zwanger zou raken? Maria die uitverkoren werd door God. Als God ervoor zorgde dat Maria zwanger zou zijn dan kan je spreken dat Jezus is opgewekt door God.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 23:09
|
|
|
Ook ik ging aan het verwijderen...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 9 april 2011, 04:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 22:38
Onderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden
|
|
|
DAVID923 schreef: | het is wel voor God spelen, net als euthanasie, abortus, donor zijn of ontvangen , een mens proberen te klonen via DNA, etc etc.
Het is niet zozeer het feit dat er voor God wordt gespeeld. Neen, God gaf de mens een wil. De ene gebruikt die op een mooie manier, al dan niet Christelijk geinspireerd, en de andere doet er gruweldaden mee.
Het is net zoals Majaro aanhaalde dat sommige mensen een bekwaamheid wordt geschonken. Of ze met die bekwaamheid esthitisch of ethisch mee omgaan is weer wat anders. We hebben nu allemaal eenmaal een wil gekregen en maar goed ook. Trouwens ik zei al eerder in dit topic dat we toch allemaal wel naar een dokter gaan wanneer we een medisch mankement hebben.
Ik geef toe, als je me vraagt waar ligt de grens dan is dat lastig soms, maar deze gevallen zijn zeer duidelijk. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 18:11
|
|
|
DAVID923 schreef: Heb er mijn kanttekeningen bij, en waakzame terughoudendheid.
Taize is een onderdeel van de oecumenische beweging. Men aanvaardt een ieder die zich christen noemt als medechristen, ongeacht wat men gelooft. Dit klinkt erg veroordelend. Waarmee je in twijfel trekt of die geloofsstrekking enig nut hebben en dat jouw manier van geloven en interpreteren dé enige ware is. Het is net alsof het van iemand komt die geprogrammeerd is om zo'n uitspraken af te dreunen. Indoctrinatie?
Zelfs voor andere religies staat men open. Ze aanvaarden de andere geloofsovertuigingen. Ze aanvaarden de medemens zoals hij is, om het eens in een breder perspectief te zeggen. Beweren dat hun (het geloof van Taizé) geloofsovertuiging de beste en de enige is zou getuigen van ongezonde hoogmoed.
Zoals b.v. ook een interfaith gelovige als Henri Nouwen dat doet. Blijkbaar ken je Henri Nouwen helemaal niet. Zoveel is duidelijk.
Ze hebben een mystieke visie op religie. Ze denken dat via de mystieke ervaringen van elke religie God is te bereiken. Het gaat hen niet om de Christus der Schriften, het gaat om een 'christuservaring'. Ze hopen inderdaad Christus te mogen ervaren. Elke rechtgeaarde kloosterling, en waarschijnlijk ook mensen in een andere levenssituatie, hoopt daar heel sterk op. Wat is daar mis mee? Zegt de Jacob erlebenis je iets? 'Ja waarlijk, God was hier.' En ja, de katholieken houden van riten en symbolen zoals er zoveel riten en symbolen in ons dagelijks leven te vinden zijn.
Allen verenigen zich op basis van valse spirituele ervaringen. Op valse spirituele ervaringen??? Wie had die ervaringen dan? Als je een ervaring had is die dan vals? Een Christus' ervaring is iets dat je geschonken wordt. Dat roep je niet af. Je kan en mag er op hopen en misschien wordt ze je geschonken.
Alles in Taize is er op gericht om die mystieke ervaringen te bereiken. Alles in Taizé en andere kloosterorden is er opgericht om in navolging van Christus te leven. Om volgens het evangelie te leven. Hun belangrijkste taak is het Opus Dei, het werk Gods. Het gebed dus. Terwijl vele mensen slapen of werken tijdens de nacht wordt er al gebeden voor hen en voor de hele wereld. Een kloosterling is er niet op uit om alleen voor zijn ziel en zaligheid te leven. Het gaat verder dan dat.
Het is niet ontoelaatbaar om je eigen geloofstrekking trouw te zijn en te blijven. Dit wil echter niet zeggen dat andere strekkingen een minderwaardig afkooksel zijn. Misschien is het je te onbekend of zit je zo vastgeroest in je eigen denken, in je eigen visie dat er geen plaats meer is voor begrip wat andere geloofsstrekkingen beleven. Ga eens een kijkje nemen in een abdij. Ga er eens enkele dagen logeren. Beleef het voor een stuk mee. Het kan en mag allemaal en het kan je op één of andere manier verrijken. quote]
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op vrijdag 8 april 2011, 18:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 17:10
|
|
|
erg 1 keer, ja slechts 1 keer mocht mijn sacrale aanwezigheid op de deelnemerslijst verschijnen. Dat was op 30 april en sindsdien werd ik zonder medelijden genegeerd...
Ik zal wel met Floshke en Prikkie picknicken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 16:50
Onderwerp: koffieshop
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Heel slecht voor de longen Frankt ...weet eerlijk niet of koffie ook wel zo'n goed idee is. Werkt allemaal verslavend |
Neen, ik heb nooit gerookt. Koffie drinken af en toe en chocolade is absoluut helemaal verboden want dat is veeeeel lekkerder dan roken en koffie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 13:42
|
|
|
[quote=HANNAH810]HEREN; HEREN; misschien mogen madelief en ik de regie houden van de picknick?
gaan jullie gerust gezellig samen voorgenieten morgen, de picknick van de groep staat gepland, en wordt niet verzet.
alle (ongeveer) zestig mensen hebben díé dag in hun agenda vrij gehouden, dus geen wispelturige toestanden; we houden ons aan de afspraken en planning;
zaterdag 16 april; picknicken in ede op de heide.
Pfff, we mogen zelfs al niets meer zeggen. stoute Hannah... Ik bekeek net het Belgische weerbericht op teevee en het ziet er inderdaad niet goed uit. Misschien is het beter om dan maar te wachten tot in mei om zo ver te rijden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:41
Onderwerp: Mooie techniek
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Valt dat nou onder "begrijpend lezen" of onder "tussen de regels doorlezen" |
Begrijpend tussen de regels lezen kan wel eens onbegrijpende begrippen verklaren denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:36
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Sommige dingen vind ik wel kunnen Frank, dat van die B&B is in de pastorij naast de kerk, en als die al leeg stond dan is dit wel een leuke bron van inkomsten. De evangelische gemeente in Leleystad verhuurt de kerk doordeweeks als congres- en vergadercentrum, waarvan de opbrengst jaarlijks tussen de 150.000 en 200.000 ligt. Dit geld gaat niet alleen naar onderhoud maar ook voor een groot deel naar evangeliesatie doeleinden. Toch vond ik dat de eigenlijke doelstelling, het kerk zijn, daar een beetje ondersneeuwde. Dat van de Laurenskerk vond ik persoonlijk niet kunnen, de tegenstellingen in het gebruik zijn te groot m.i. De kerk als feesttent gebruiken heb ik wel een probleem mee, nee dan gaat mijn voorkeur meer uit naar een activiteit als "Nederland zingt". |
Ik ben het volkomen met je eens Cross. In katholieken kerken, waarschijnlijk ook in protestantse kerken, wordt wel eens een klassiek concert of een koor ten gehore gebracht. Dat is toch weer heel wat anders dan de profane feestjes zoals in de Laurenskerk. Jezus verjoeg ook met rede de handelaars uit het huis van de Heer. De eerbied en het sacrale moet toch wel een beetje in stand gehouden worden.
FT
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 april 2011, 12:31
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | i de pick-nickboel omgooien naar morgen is ondoenlijk, denk ik. |
Het aloude gezegde luidt: 'Waar een wil is, is de redding van het verdronken kalf in de porseleinkast weg.'
|
|
Naar boven |
|
|