ChristianMatch

Forum

Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 205 206 207 208 209 210 211 ... 241 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 09:33
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn

WILLEMIJN232 schreef:
Is het niet zo dat bepaalde stromingen in de christelijke kerk van occult spreken als de geest erbij om de hoek komt kijken?
Ik noem maar even spiritualiteit, yoga edg? Kijk maar even de vorige discussies na op het forum Frank.......

Ja, die vorige discussie over yoga herinner ik me nog goed. En zoals ik toen al zei zie ik in yoga niets verkeerd. Het is gewoon met je lichaam bezig zijn waardoor je er ook geestelijk wat aan hebt. Op de duur zouden ze turnen of aerobic ook kunnen bezien als occult.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 09:27
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden

LISA610 schreef:
Nou Frank, beetje bijles in biologie nodig Knipoog smiley . Als een vrouw door de overgang heen is, produceert haar lichaam geen eicellen meer. Ook worden er geen hormonen meer aangemaakt die ervoor zorgen dat de baarmoeder wordt voorbereid op de zwangerschap, waardoor een bevruchte eicel zich kan innestelen. Maar de baarmoeder zelf blijft dus wel intact. Deze vrouw is bevrucht door een met donorzaad bevruchte donoreicel. Daarnaast heeft ze hormonen toegediend gekregen die ervoor zorgen dat haar baarmoederwand zich voorbereid op de zwangerschap, waardoor de bevruchte eicel zich heeft kunnen innestelen. Vervolgens zijn er waarschijnlijk ook de nodige hormonen toegediend om ervoor te zorgen dat het kindje in haar buik zou blijven tot het voldoende was volgroeid om met een keizersnede uit haar buik te kunnen worden gehaald. Kortom: er is sprake geweest van een hele hoop medisch ingrijpen om deze zwangerschap tot stand kunnen brengen en te kunnen volbrengen.

Dank je voor de uitleg, Lisa. Ik dacht echt dat het na de overgang niet meer lukte om een zwanger te raken. Ik dacht steeds dat vrouwen die 60 jaar zijn en toch nog kinderen konden krijgen uitzonderingen waren. Dat die geen overgang hadden. Ik wist wel dat je met sperma en eicellen aan de slag kon om zo een bevruchting te krijgen. Denken we maar aan de proefbuisbaby ergens in de jaren 80.

Ik vind die medische ingrepen wel kunnen want er zijn natuurlijk mensen die graag een baby willen en die het maar niet lukt op de natuurlijke wijze. Toch vind ik het eerlijk gezegd niet zo goed wanneer een vrouw (en een man) van 60 jaar nog kinderen krijgt. Het leeftijdsverschil is te groot. Dat bespraken we al eerder ergens in het topic.

En wat betreft jou opmerking over het invriezen van eicellen. Hoe denk je dan over het invriezen van sperma en wat daar dan nadien mee wordt gedaan? Vind je het wel normaal dat een man zijn sperma kan laten invriezen, zodat het op een zeker moment gebruikt kan worden om een vrouw te bevruchten die wel zelf kinderen kan krijgen, maar geen partner heeft en zich daarom maar wendt tot een spermabank.. even een leuk profieletje uitkiezen en hoppaaa..

Ja, ik was niet duidelijk genoeg met de algemene opmerking die ik had geplaatst. Ik vind het zeker niet verantwoord dat mannen hun sperma laten invriezen zodat men er dan een catalogus mee kan maken. Dat bedoelde ik er eigenlijk mee. Het is ook niet verantwoord om dat zaad samen te gebruiken met eicellen om te experimenteren of vrouwen van 60 jaar ermee te bevruchten. De techniek van het invriezen, zowel sperma als eicellen, moet nadien gebruikt kunnen worden op een ethische manier. Een moreel verantwoord gedrag moet strikt gehandhaafd worden.

Als die mannen hun sperma niet zouden laten invriezen voor dat soort doeleinden zou dit niet mogelijk zijn. En zoals gezegd.. dat gebeurd al jaren. Dus waarom geen discussie over het invriezen van sperma en nu wel over het invriezen van eicellen?

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 11 april 2011, 10:13
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 08:58
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden

LISA610 schreef:
Is het bij jullie opgekomen dat mannen al jaren lang in de gelegenheid zijn om hun zaad bij een zogenaamde spermabank te laten bewaren? En ook dat gebeurd lang niet altijd om medische redenen. Sterker nog, het gebeurd is bepaalde gevallen niet eens, omdat die mannen dan na verloop van tijd toch nog zelf samen met iemand een kind hopen te krijgen.

Dus vanwaar dan nu ineens de discussie over het bewaren van eicellen door vrouwen? Wat is volgens jullie het verschil tussen het mogen bewaren van sperma door mannen en het bewaren van eicellen door vrouwen?

En daarmee geef ik nog geen eigen mening hoor. Het is meer een open vraag omdat ik me hier toch een beetje over zit te verbazen.....

Het is niet zozeer het feit dat de cellen worden ingevroren maar wel wat ze er nadien mee gaan doen. Ik vind het niet goed dat een vrouw nog kinderen kan krijgen op latere leeftijd, doelende op die vrouw van 63 jaar dan. Trouwens, ik begrijp dat nog steeds niet hoe een vrouw van 63 jaar een baby in haar buik kan laten groeien. ik dacht steeds dat wanneer de menstruatie ophoud ook alle mogelijkheden om kinderen te krijgen vervlogen waren. Ik vind op het internet niets dat me met deze vraag kan helpen.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 08:22
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

WILLEMIJN232 schreef:
Hadden wij zaterdag niet gemaild Visser? Verraste, verbaasde smiley , nooit bedacht dat dat jouw mooiste moment was...... Engeltje smiley Knipoog smiley Coole smiley met zonnebril

...ja dat kwam omdat er eens geen schrijffouten in stonden... Knipoog smiley
Of stonden er grappige fouten in ...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 08:19
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

GRIFFIN748 schreef:
als sentimentele ouwe vent mag ik best even terug naar vroeger tijden:

http://www.youtube.com/watch?v=5Sv3rBfvsMs

Hé, ik had gedacht dat je Jan Pelleboer zou te voorschijn toveren Knipoog smiley

en dan nu:

volgens Weeronline.nl komen de kaarten (oei) steeds beter te liggen voor de picknick. er is 20% kans om 0 mm neerslag (de confetti van Mariska niet meegerekend), een maximum temperatuur van 18 graden. de wind heeft kracht 3 en waait uit oostelijke richting, koud dus. het weercijfer voor die dag is een 8 op een schaal van 1 tot 10.

als voorbereiding op een prettige picknick het volgende:

http://www.youtube.com/watch?v=DeJ1_JXfUmo

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 07:48

HANNAH810 schreef:
zullen we deze dissonant verder laten voor wat het is; en weer terug gaan naar de voorbereidingen voor de picknick?

laten we het eens hebben over ehhh.........het weer!!

Vandaag is het hier in Hoeven maar frisjes maar op ziich is dat niet erg want we gaan vandaag niet picknicken.

Voor zaterdag 55 % kans op zon, denk ik. En 18 graden. 30 % kans op neerslag...Windkracht twee (het Fries meisje zal met haar bootje niet ver raken met zo weinig wind)...En de windrichting komt uit het Noord Oosten, denk ik...(www.hetweer.nl)

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op maandag 11 april 2011, 08:20
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 07:14

SOFIE807 schreef:
Ik had er erg veel zin...helaas is mijn vriend niet welkom dus..kom ik ook niet...een hele gezellige dag met elkaar...

groetjes..miekjes...

Nu snap ik er niks meer van , kan niet volgen .... welkom , niet welkom ... dacht dat iedereen welkom was ... Geschokte, onthutste smiley[/quote]

Ja, het is soms heel schrijnend. Steeds weer dat kwetsen en dat gedoe allemaal. Een mens wordt er zo moedeloos van. In een mum van tijd kunnen mooie verwachtingen omslaan in verontwaardiging of verdriet.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 06:43

MARISKA601 schreef:
http://www.zideo.nl/index.php?option=com_youtube&tag=vervoer&tubeid=A30wpcfR34g&feature=youtube_gdata&zideo=6b773d3d
[/url]

Oké, ik denk dat ik het begrepen heb. Het zal dus een Corn Bolus worden waar de Bona en pindakaas van tussen spuit... Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 06:12
BerichtOnderwerp: PC-problemen

MARIO216 schreef:
Ik heb een probleem gehad met de nieuwe IE9 op CM. Kon van het weekend geen mails meer beantwoorden.
Het probleem zou na het weekend verholpen worden. Je kan ook ook Chrome installeren. Heb ik ook gedaan.

Ik had gisteren ook problemen met de CM site. Soms startte de site niet of viel hij uit. Er kwam dan iets op van cookies. Boze smiley

(Ik heb echt veel cookies gegeten maar dat hielp niet.) Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 06:08
BerichtOnderwerp: Drachten

[quote=LISA610]

En waarschijnlijk verschijnt er vandaag een beknopte samenvatting van wat jullie hoorde? Zodat diegene die er 236 km vandaan verwijderd waren ook iets van die prachtig lezing kunnen leren. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 05:58

WILLEMIJN232 schreef:
We hebben hier natuurlijk onze meningen over maar een gegeven is wel dat bv antroposofische ziekenhuizen toch vrij veel refo mensen behandelen die er eigenlijk niet in geloven maar als de nood aan de man komt toch maar zo'n behandeling ondergaan........
Meningen zijn prima, alleen de praktijk kan wel eens anders werken.......
En dat mag je je wel bewust zijn voordat je van alles vind over iets.....

Zou het ook niet kunnen zijn dat de geneeskunde en de medicijnen die we nu kennen afstammen van wat we nu als occulte zaken beschouwen?

Occult bezie ik vandaag als iets voodoo-achtig. Dieren die worden doodgedaan waarvan het bloed gedronken moet worden. Of botjes van dier die in een bepaalde houding moeten vallen om iets te 'analyseren'. Dat is volgens mij occult.

Een orthopedische arts die een bepaalde handeling doet om een schouder of een arm terug in de kom te krijgen gebruikt ook alleen maar zijn handen. Spreken we dan ook van occultisme? Of zou die handeling niet kunnen voor een christenen?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: maandag 11 april 2011, 05:41
BerichtOnderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.

LISA610 schreef:
12 Eens was jij een toonbeeld van perfectie, vervuld van wijsheid en volmaakt van schoonheid. 13 Je leefde in Eden, in de tuin van God, en je was bekleed met een keur van edelstenen: met robijn, topaas en aquamarijn, met turkoois, onyx en jaspis, met saffier, granaat en smaragd, gevat in gouden zettingen. Op de dag dat je geschapen werd lagen ze klaar. 14 Je was een cherub, je vleugels beschermend uitgespreid, je was door mij neergezet op de heilige berg van God, waar je wandelde tussen vurige stenen. 15 Je was onberispelijk in alles wat je deed, vanaf de dag dat je was geschapen tot het moment dat het kwaad vat op je kreeg. 16 Door al het handeldrijven raakte je verstrikt in onrecht en geweld, en je zondigde; daarom, beschermende cherub, verbande ik je van de berg van God en verdreef ik je van je plaats tussen de vurige stenen. 17 Je schoonheid had je hoogmoedig gemaakt, je had je wijsheid en luister verkwanseld. Daarom heb ik je op de aarde neergeworpen, als een schouwspel voor andere koningen. 18 Door je grote schuld, door je oneerlijke handel, waren je heiligdommen ontwijd. Daarom liet ik een vuur in je oplaaien dat je heeft verteerd, ik maakte van jou een hoop as op de grond, voor ieder die het wil zien. 19 Alle volken die je kenden staan verbijsterd; je bent een schrikbeeld geworden, tot in eeuwigheid zul je er niet meer zijn.

Met andere woorden: Satan is een gevallen engel. In plaats van God te dienen is hij hoogmoedig geworden. God heeft hem verbannen omdat satan heeft gekozen voor het kwaad. In zijn val probeert satan zoveel mogelijk mensen mee te sleuren.

----

Weet je, in het stukje dat hier boven staat zie ik net een gesprek tussen 2 personen die van elkaar hielden. Een ouder die tot haar kind spreekt of een man tot zijn liefje, nouja er zijn combinaties genoeg.

Volgens mij is vers 14 voor sommige het bewijs dat er een engel (een cherub) was. Het feit dat ook de vleugels beschreven worden versterkt dit zogenaamde bewijs.

Zoals ik al eerder zei, denk ik dat met 'satan' een gedrag besproken wordt. Een gedrag dat niet zo netjes is. Een gedrag dat God afkeurt. Je schrijft zelf, Lisa, dat de hoogmoed in plaats kwam voor de dienstbaarheid aan God. De gehoorzaamheid aan God, de liefde voor God is omgeslagen in hoogmoed. Er is een gedragsverandering, een mentaliteitsverandering die God verafschuwt. God kan immers niet tegen hoogmoed. Sint Augustinus, een heel wijs man die leefde in de 4de en 5de eeuw na Christus omschrijft het zo: “De hoogmoedige koestert een zodanige verliefdheid op zichzelf welke het onmogelijk maakt om andere te waarderen of normaal met hen om te gaan.” Ook in de Bijbel vinden we passages terug waar de hoogmoed als een kwaad wordt aanzien. Er wordt beschreven in het stukje van Ezechiël hoe een bepaald gedrag een mens verwijderd van God. Die mens is zo onherkenbaar veranderd als het ware.

Soms hoor je wel eens zeggen dat een koppel uit elkaar ging omdat er geen liefde meer was. Je hoort wel eens zeggen: ‘Goh, hij of zij is zo veranderd de laatste jaren dat ik hem of haar niet meer herken. Het is niet meer de man of vrouw van de tijd toen ik verliefd was op hem of haar.’ Je hoort het ook wel eens van ouders die het gedrag van hun kind beschrijven. “Vroeger was het zo’n lieverd, hij hield van gezelligheid en was erg gehoorzaam. Nooit hadden we problemen tot dat hij bij die jongeren terecht kwam en toen ging het verkeerd. We herkenden onze zoon niet meer.” De voorbeelden geven een gedragsverandering weer. Een verandering die je als een satans-gedrag kan beschouwen. Het liefje of een kind was vroeger een engeltje (een cherub). ‘Mijn engeltje’: een koosnaampje dat we nog steeds gebruiken vandaag. Dat gebruiken we omdat het iets weergeeft. Het is een beschrijving van iemand zijn ‘zijn’.

In het stukje van Ezechiël lees je vanaf vers 12 tot 15 hoe iemand was toen hij God nog lief had. In vers 16 zie je dan hoe een bepaalde situatie een mens kan veranderen. Hij, de mens die zich afkeert God, heeft het mooie omgeruild voor onrecht en geweld. Zijn schoonheid, succes, maakte de mens hoogmoedig. Zijn wijsheid en gehoorzaamheid om God te kunnen dienen heeft hij achter zich gelaten. Zo’n verandering kan God niet hebben. Zo’n verandering past niet bij God en God laat de mens dan maar los. Waarschijnlijk, en dat weet ik haast zeker, tot dat de mens tot inkeer komt. Tot dat de mens zijn gedrag weer verandert en zich aan de Heer wijden zal.

De mens kan door middel van gebaren en handelingen iets duidelijk maken. De mens heeft naast die handelingen ook woorden nodig om iets te kunnen omschrijven, om iets te kunnen weergeven. Zo hebben we ook voorbeelden nodig die een tegenstelling kunnen omschrijven. Als het ooit donker is zal het ook wel eens licht worden. Licht en donker is dus een dualisme. Goed en slecht is ook zo’n dualisme. Vreugde en verdriet. Nou ja, er zijn er zoveel die iets omschrijven, die een tegenstelling beschrijven. Daarnaast gebruikt de mens ook graag voorbeelden in de vorm van beeldspraak. Zo ook gebruikt Ezechiël een beeldspraak om een gedragsverandering weer te geven én wat de gevolgen zijn. Zo is een engeltje en een duiveltje een beeldspraak die het goede en slechte belichaamd. Het zijn beeldspraken om iets, een tegenstelling, weer te geven. Om iets gemakkelijker te kunnen begrijpen. Het woord satan kan men dan beschouwen als het tegenovergestelde van het gedrag van een engeltje. Van iets dat we lief vinden en altijd willen koesteren. Als we zeggen dat die man of vrouw een beest is bedoelen we toch niet dat het plots een dier geworden is. Neen, we gebruiken die beeldspraak om iets weer te geven van een onaanvaardbaar gedrag.

Zo, tot zover mijn visie op het woord ‘satan’.

Frank (soms een engeltje Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 21:43

pffff, indien ik er langer dan 1 dag op de lijst mocht staan hadden we ongeveer met 106 geweest. Huilende smiley, smiley in tranen

Ik wil al geen bolus meer Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 18:22
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

MARYLIEN613 schreef:
Hoeven..........zal eens mijn atlas boven halen Knipoog smiley
altijd welkom zou ik zeggen Frank!

... ik kan nu niet antwoorden omdat ik al onderweg ben. Leg de scampi's nog niet in de pan want anders eten we rubber... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 17:59
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

MARYLIEN613 schreef:
spaghetti met scampi's Kwijlende smiley

Bij nader inzien is Oost Vlaanderen ook weer niet zo ver van Hoeven... Kwijlende smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 17:49
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

LISA610 schreef:
Nou Frank... maak je geen illusies. Ik pretendeer geen verstand van auto’s te hebben, maar weet wel dat mijn huidige auto heel zuinig rijd.. o ja.. en dat ie zilvergrijs van kleur is.. volgens mij weet ik als vrouw dan alles wat ik weten moet. Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Wel dat is al heel veel en daarom mag jij om die bolussen rijden.
Ik hoorde onlangs iets van een Bolse Bosch of Bolse bol of zoiets, dat moet ook heel lekker zijn. Kwijlende smiley

Frank en Floshke (die alleen maar de wagen kent om op te slapen)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 17:43
BerichtOnderwerp: vrije wil versus Gods plan.

MARYLIEN613 schreef:
zo is het inderdaad!
Ook gisteren hoorde ik iemand van de vrouwenbijeenkomst zeggen : "ik verschiet ervan dat er in de katholieke kerk OOK zo correct met het geloof en met de Heer omgegaan wordt!" (dit naar aanleiding van gebeurtenis en begeleiding uit mijn eigen verleden dat ik vertelde)
Van zulke reacties krijg ik het dus. Mijn ouders zijn katholiek, en mijn vader is een echte wedergeboren christenen (jammer genoeg zelfs een beetje wettisch).
Ik geloof dat God voor ieder van ons een plaats heeft, als je je laat leiden door de Heer dat je daar ook terecht komt, maar ik geloof ook dat niet één bepaalde kerk het enige juiste geloof is, dat dit een hoogmoed is die we moeten laten varen.

Ik vind het fijn dat jullie de katholieken traditie kunnen appreciëren. Dit, wat jullie nu vertellen, is nog nogmaals een bewijs dat er toch weinig bekend is over andere geloofsstrekkingen. Natuurlijk is voor een katholiek Jezus de centrale figuur. Het is de betrachting van elke rechtgeaarde katholiek om in navolging van Christus te leven. De kloosterlingen leggen drie gelofte af die allemaal verwijzen naar het leven van Jezus. Ik merk ook sinds ik lid ben van CM dat de accenten in verschillende geloofsbelevingen anders worden gelegd.

Wel, dit doet me echt deugd om te lezen. En dat meen ik heel oprecht.

Frank Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 17:37

LISA610 schreef:
Ach als je auto 1 op 20 rijd valt t best hoor... Knipoog smiley

ik knap af van mezelf omdat ik helemaal niets van auto's ken terwijl sommige vrouwen er wel iets van afweten... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 16:14
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

HANNAH810 schreef:
ahh kom op zeg; en wanneer ga je dan door voor sex-verslaafde? bij eens per jaar, eens per maand, eens per week, eens per dag, eens per uur?
wie bepaald wat "verslaafd zijn aan" is?
als ik elk uur een boterham eet; ben ik dan een calorie-verslaafde?
of gewoon een gezonde eter?

Als je niet meer zonder iets kan, je hebt iets nodig en dat dan in een ongezonde overmaat dan spreekt men toch van een verslaving. Als je echt afhankelijk bent van iets en als je gaat flippen als je het niet hebt dan spreek je toch van een verslaving? Denk ik toch hoor.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 16:11

CROSSROAD317 schreef:
Maar zoals bij veel dingen, alles wat "lekker" is, "goed voelt" kan uitdraaien op een verslaving. Op dat moment is het wel een zonde waar je van "bevrijdt" moet worden.
Een extra gevaar bij zelfbevrediging zijn de gedachten die je (gaat) oproep(t)en voor extra stimulans ....

Welja Cross, dat bedoelde ik ook met de redenen waarom je het doet. Als je echt perverse gedachten hebt om tot de daad over te gaan dan is er wel iets aan de hand dat verholpen moet worden.

Ik heb ooit iemand gekend (in de abdij) die echt verslaafd was en hem werd een therapie voorgesteld. Zelfbevrediging kan ook een vlucht zijn voor iets en dan is het beter het probleem (de reden voor die vlucht) onder ogen te zien en er wat aan te doen.

Frank (in een erg zonnig Hoeven)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 15:22

GRIFFIN748 schreef:
met een benzineprijs van € 1.76 de liter (BP Ultimate 98) is de keuze snel gemaakt: ik laat ze staan. is nog beter voor de lijn ook.

Dit is wel grappig dat jij dat zegt als busdriver: De auto laten staan want dat is beter voor de lijn.

De Lijn is in Vlaanderen een busmaatschappij zoals Connexxion in Nederland. Even reclame tussendoor kan nooit kwaad Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 15:18

LISA610 schreef:
Mee eens.. open jij dat topic of zal ik dat doen?

Misschien is het beter om een ander topic te openen want Marylien stelde een vraag waarin osteopathie centraal staat en of het wel kan in een christelijke levensstijl.

Praten over het al dan niet van het bestaan van satan zou ons te ver leiden waardoor de vraag van Marylien verloren gaat.

F & F
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 14:53

LISA610 schreef:
Moet je misschien anders zien Frank: als iets daadwerkelijk de moeite waard is mag je ook iets voor over hebben om het te verkrijgen.. Of dat met bolussen zo is, dat is natuurlijk de vraag Clown smiley Knipoog smiley

Ohja, alsof het nog niet erg genoeg is zorg jij ook nog voor een dilema: de bolussen zelf gaan halen of niet... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:57
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

HANNAH810 schreef:
misschien zitten ze, net als ik, met een laptop op schoot,
buiten van het mooie weer te genieten, frank....... Knipoog smiley

Dat is inderdaad een goed idee...maar het is te warm om buiten te zitten...gelukkig is het de komende weken een stuk kouder en krijgen we er ook nog eens regen bij... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:50
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

Er zijn nu 87 leden online. Schijnt bij hun de zon dan niet Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 12:59

JLIN990 schreef:
Die mening deel ik niet met je frank!

Eigenlijk was het sarcastisch bedoeld JLin.

Zelfbevrediging is echt geen doodzonde. Je bedriegt er ook niemand mee. Het kan een uitklap zijn. De redenen waarom je het doet kunnen je wel tot nadenken stemmen. Indien je door iets geprikkeld wordt wat echt niet zo zuiver op de graat is dan is er volgens mij wel een probleem. De daad, zelfbevrediging op zich, kan geen kwaad zolang de redenen maar tot het 'normale' kan gerekend worden. Zo zie ik het althans.

Frank Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 11:44
BerichtOnderwerp: Taize liederen

THOMAS968 schreef:
Frank,

Ik weet bijvoorbeeld van de Slangenburg, waar je rust kunt zoekene vinden maar zijn er naar je weet nog kloosters toegankelijk waar men veel met Gregoriaanse muziek bezig is? Ik kan ze niet vinden.

Thomas, rust en muziek is wel een mooie combinatie.

Abdij Slangenburg in Doetichem is een Benedictijner orde in een mooie omgeving. Een kleine maar gezellige gemeenschap. Normaal zijn de Benedictijnen erg met het Gregoriaans begaan. De schoonheid van die gezangen hangt van de sterkte van de gemeenschap én van de zangkwaliteiten van de monikken.

De monikken van de abdij Saint-Maurice & Saint-Maur te Clervaux in Luxemburg hebben een cd die ik erg mooi vind. Het zijn dus Gregoriaanse gezangen.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 11:32

VISSER278 schreef:
Kijk, dat vind ik nou eens een strak plan.
't is maar een eindje vanuit Ede. Verraste, verbaasde smiley
Probleem opgelost..........

Boze smiley als mijn geografisch inzicht me niet in de steek laat is Ede best een heel eind van Vlissingen. Dan moeten we haast onderweg ergens overnachten...

ik zal wel bij de AH een appelflap kopen... Kwijlende smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 10 april 2011, 14:55
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 11:27

LISA610 schreef:
Gaan we ze toch samen halen Frank.... uiteraard wel zonder dat moeilijke gedoe als chatten enzo Clown smiley

Nu is het ver gekomen. Visser zit op te scheppen over zijn bolussen en ons erg nieuwsgierig en nog meer waterachtig te maken en moeten we de bolussen zelf gaan halen, zelf betalen en waarschijnlijk nog zelf opeten ook.

Het leven kan toch hard zijn... Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 11:23
BerichtOnderwerp: Taize liederen

[quote=LISA610][Enne.. zo te horen weet Frank ongelofelijk veel over het kloosterleven... dus wellicht volstaat ook een mail aan Frank als je meer info wil [quote=LISA610]

Je kan ook eens een kijkje nemen op deze site

http://www.katholieknederland.nl/kruispunt/kloosterserie/2007/detail_objectID663255.html

Je kan dan grasduinen in het archief en je licht eens opsteken over het leven binnen de muren van abdijen.

De tekst op de bewuste site die we bespraken kan wel uit een reformatische hoek komen. Toch zou het niet netjes zijn om alle reformatische gelovige over één kam te scheren. Het is een tekst van slechts één persoon die van toeten of blazen weet.

Frank
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 205 206 207 208 209 210 211 ... 241 Volgende
Pagina 208 van 241