Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:37
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
DINI968 schreef: | De perfecte man woont dus in Hoeven!!!!!!!!!!!!! Als je nog wat extra strijkwerk wil hebben kom je maar langs.
En dan mag je ook de tuin even doen......... |
Natuurlijk Dini, en als je nog rekeningen hebt zal ik die ook wel betalen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:36
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | ho Frank kan je strijken? zei je onlangs niet dat Hoeven niet zo ver van Oost-Vlaanderen ligt? je kan je hier altijd nuttig maken hoor |
oja hoor...met plezier omdat je scampi's zo lekker smaakte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:12
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Gebrek aan humor zou het ook kunnen zijn....
|
haja, als er niemand iets zegt kan er ook geen humor zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 22:01
|
|
|
Ik vind dat het maar erg stil is op het forum. Vroeger werd al eens iets verteld, of geplaagd of ruzie gemaakt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 21:42
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Er is geen heilige zonder verleden en geen zondaar zonder toekomst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 21:36
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ja graag Frank, een beetje dril....en NEE ik ga niet preventief kussen .....jakkie bah
maar wie weet wat ik nog doe als ik echte kikkers heb |
Enkele jaren geleden zag ik hier wel eens van die mooie groene kikkers. Ik denk zelfs dat die beschermd zijn.
Ik weet niet of ze een zekere prins-gehalte hebben...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 17:39
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Eindelijk weer een paspoor nadat mijn ID + portomonnee was gejad. |
Ik zou ook een ander paspoort moeten hebben maar dan moet ik naar de Belse ambassade in Den Haag...een totaal onbekende stad voor mij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 17:14
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Wie God niet overal ziet, vindt hem nergens.
(John Petit-Senn)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 12:46
|
|
|
DINI968 schreef: | Zeg Hannah voortaan wel even de bron vermelden van je wijsheden he? Maar dril is nog geen kikker. Als we de dril nu eens goed bestuderen dan heb je grote kans dat wij vrouwen met onze scherpe blik alvast een prins kunen herkennen. Dus Frank kijk even goed hoeveel vrouwen er komen en neem dan voldoende dril mee............een beetje keuze is wel aardig en erg kritisch zijn wij meiden toch niet als je er nu ook nog een witte porche bij levert moet jij eens zien hoeveel mensen er zullen komen........... |
Ik heb geen kilo's dril hoor. Als Imke wilt zal ik voor haar wat meebrengen. Ze kan alvast dan preventief het dril beginnen kussen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 05:15
|
|
|
HANNAH810 schreef: | frank neemt vast een potje dril mee voor je naar de picknick, als je hem dat vriendelijk vraagt......
(je moet tenslotte veel kikkers kussen, om je prins te ontdekken, toch? dus wat is een dame zonder een bakje kikkerdril............helemaal niets toch?? ) |
kikkerdril meebrengen??? Oja, hoor, ik kan het altijd proberen. Er is hier genoeg van dat spul. Of is dit een grapje?
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 april 2011, 05:11
Onderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Frank ik denk dat jij het geluk hebt de satan niet in je persoonlijk leven te kennen, satan bestaat ècht! ècht waar! daar twijfel ik niet meer aan, hoe onlogisch het verstandelijk ook kan klinken, lees maar eens het boek "Niemand anders dan Jezus alleen" van Dr. Van de Ven.
Ik weet niet waarom de ene mens er meer met te kampen heeft dan de andere, maar ik geloof rotsvast de satan bestaat als een levend iemand, net zoals ook God en de Heer Jezus leeft! |
Ja, maar hoe weet ik nu of ik al dan niet met satan in contact ben geweest. Als ik eens naar al mijn tegenslagen kijk is dit dan het werk van satan? Of hoe is satan herkenbaar? Hij is een levend iemand dan moet hij dus ook herkenbaar zijn op de ene of andere manier.
Ik denk dat ik mij het beste kan verzoenen met het feit dat satan de tegenhanger is van de Heilige Geest. Dat hij, satan, ons net wilt leiden in doen en spreken net zoals de Helilge Geest dat doet. Als wij dan sterk genoeg zijn en een onderscheidingsvermogen hebben dan kunnen wij bepalen wat we willen doen. Gaan we luisteren en handelen volgens de Heilige Geest of doen we het op de manier van satan met alle gevolgen vandien.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:21
|
|
|
MARIO216 schreef: | Morgen komt mijn mooiste dag..............goed bijna, maar wel weer een hele leuke. |
En dat houdt in...??? Of moeten we tot morgen wachten? Ik heb nog enkele uren de tijd om iets moois te kunnen meemaken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ben ik blij dat ik zelden niets te doen heb.........
Maar jullie zijn aan het slow chatten (term die ik van Judith heb geleerd) en dat is op het forum niet wenselijk........... Dus heren............ |
Wij chatten slow omdat we vermoeden dat er leden zijn die niet zo vlug kunnen lezen. Dat is dus uit pure mensenliefde...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:17
|
|
|
MARIO216 schreef: | Daar heb ik soms ook wel eens last van...................... |
Wat kunnen we daar tegen doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:13
Onderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?
|
|
|
MARIO216 schreef: | Of bij de zeehonden bij W-tje. |
Die zeehonden vind ik zo erg nog niet maar W...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op dinsdag 12 april 2011, 05:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:12
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nee, zaterdag had ik eens een keer géén mail van jou Wilemijn. Te druk met andere zaken ofzo? |
Tja, en als ze niets te doen heeft komt ze mijn mailbox volstouwen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 22:02
|
|
|
LISA610 schreef: | Nou voorlopig ga ik zaterdag eerst maar eens naar Ede.. |
Ja, ik ook want ik heb het reisschema naar Ede al uit mijn hoofd geleerd. Plots ergens anders naartoe moeten rijden zou voor onaangename verrassingen kunnen zorgen. Ik zie me al mijn dekentje uitrollen in de tuin van Kwien in London.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 21:59
|
|
|
MARY052 schreef: | Mijn mooiste moment van vandaag was een uurtje geleden. Mijn schoonzoon en dochter stonden opeens op de stoep met hun "nieuwe" auto!!! Zo heerlijk om hen even weer te zien.
Mary |
met een auto op de stoep??? Of wel heb jij een hele grote stoep of anders hebben zij een hele kleine auto...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 21:54
|
|
|
DAVID923 schreef: | @ willemijn het topic ging over of satan echt bestond, dus als persoon. aangezien visie 3 de kijk op de Schrift is die ik onderken, lijkt mijn antwoord me duidelijk. Het antwoord is letterlijk terug te vinden, hoeven we niet voor tussen de regels te lezen, te goochelen met exegese of te bespreken hoe ik me er bij voel.
Dan moet je een ander topci openen, en geef ik graag antwoord op die vragen. |
Maar begrijp ik het dan goed jij satan als een persoon zit? Een man die er uit ziet als een doorsnee mens? Als dat zo is hoe komt het dan dat hij nu nog ergens over deze aarde zwerft? Waarom is het Jezus dan niet gelukt om heel die tijd te overleven en als mens, zoals wij een mens kennen, hier het werk verder te zetten?
Satan is enkele duizenden jaren geleden ontstaan bij de schrijvers die een weergave op papier hebben gezet. Die een beeld wilde weergeven van het kwaad. Als hij werkelijk een mens is hoe kunnen we hem dan herkennen? Als je nu eens goed doorredeneerd dan merk je toch dat het allemaal niet klopt. Het is net of je dat maar klakkeloos moet aannemen.
Van dat klakkeloos aannemen is wel iets dat terug te vinden in punt 3 van de tekst die je eerder opstuurde: 'Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand.' Het is net of je niet mag nadenken over iets. Of is dat nadenken alleen voor de gewone gelovige verboden terwijl de predikanten wel enige studies deden om zo dan de gewone gelovige onder de knoet te houden? Als dat zo is dan zijn die predikanten niet beter dan paus zoals dan weer te lezen staat in punt 1 van die tekst die je opstuurde. Vind je ook niet dat er toch wel wat tegenstrijdigheden in heel het verhaal zitten? Maar dit was even terzijde want ik zou graag willen weten hoe jij satan ziet. Ziet hij eruit als een persoon? Een man? Is er maar 1 satan. Is hij herkenbaar?
En in de tekst die je stuurde van deze site: http://www.elim.nl/nl/theologiegezag.html vind ik niets terug over satan. Het is eigenlijk een les van hoe je moet lezen en niet moet nadenken en luisteren naar de 'raadgevingen'.
Frank (het is potdorie wel een moeilijke materie)
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op maandag 11 april 2011, 21:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 20:40
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik heb een probleem gehad met de nieuwe IE9 op CM. Kon van het weekend geen mails meer beantwoorden. Het probleem zou na het weekend verholpen worden. Je kan ook ook Chrome installeren. Heb ik ook gedaan. |
Vind je de Chrome gebruiksvriendelijk? Heb je dan ook 'favorieten'? Ik weet zelfs niet welke versie IE ik heb. Gelukkig kan ik wel strijken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 20:36
|
|
|
IMKE917 schreef: | Nog even geduld Frank, 't is nog wat vroeg. Over een paar weken staan al die mooie bloemen, Petunia, Million Bells en Spaanse Margiet enz. bij Intratuin hoor
Maar viooltjes waren er toch wel.... |
Neen echt niet want ik was van plan om toch al enkele gerariums en viooltjes te kopen omdat ik ze al in enkele tuinen had gezien. Vorige week zondag was ik ook al eens gaan kijken en toen stond er veel meer maar ik wilde nog niets kopen omdat het inderdaad nog wat vroeg is. Ik zal dan maar wat wachten en het kleine vijvertje eens reinigen. Dan moet ik wel zien dat ik de kikkerdril niet stuk maak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 18:31
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | zo kom je nog eens ergens....
en dan? door naar de Belse Cm-ers? |
In Bels zijn maar enkele CM-ers en den braafste Bels woont dan nog in Nederland
Maar wat wordt het nu en waar het gebeurt het allemaal...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 18:01
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
THIRZA120 schreef: | Vandaag is het hier in Hoeven maar frisjes maar op ziich is dat niet erg want we gaan vandaag niet picknicken.
Zo zie je maar weer dat het overal weer anders kan zijn in Nederland. Vandaag hebben wij hier in Veenendaal (naast Ede) de hele dag heerlijk weer gehad! De zon heeft hier de hele dag geschenen. |
Ja maar toen ik dat schreef was het nog wel vroeg. Vanaf 10u was het hier echt zomerweer. Heerlijk weertje, wat ook te merken was aan de vogels en de hommels die volop aan het werk zijn...
Het is wel leuk om eens een ander stem te horen...nouja, ik bedoel eens iemand anders te zien (lezen) buiten de vaste bezoekers en schrijvers...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 17:23
|
|
|
DAVID923 schreef: | niet mijn woorden verdraaien a u b, zei geen macht maar heeft je tuk. dus als je niet gelooft dat hij bestaat, dan heeft hij je waar hij je wilt hebben.
Als we nu eens aannemen dat satan bestaat als tegenhanger van de Heilige Geest. Daar kan ik best inkomen. Dan is het toch aan ons om te bepalen of we wel of niet ons laten leiden door hem. We laten ons ook leiden door de Heilige Geest. We hebben dus zelf het beschikkingsrecht om te bepalen wat we willen of kunnen. Aangezien we christenen zijn en geloven in de Drie-eenheid hoeven we toch niet bang te zijn voor satan? We kunnen wel zeggen dat hij er is maar hij heeft geen enkel nut van bestaan in ons leven.
en ja lees het maar rustig, hoor graag welke Schriftvisie je kiest. dit is de link:
http://www.elim.nl/nl/theologiegezag.html |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 17:13
|
|
|
DAVID923 schreef: | niet mijn woorden verdraaien a u b, zei geen macht maar heeft je tuk.
Ik had inderdaad verstaan dat het over macht zou gaan. De Nederlandse woordenschat verschilt een beetje met de Belgische. Maar evengoed, zal ik satan niet mijn handelen laten bepalen. Net zo goed als ik wel zal luisteren of proberen te handelen wat de Heilige Geest me ingeeft.
dus als je niet gelooft dat hij bestaat, dan heeft hij je waar hij je wilt hebben.
en ja lees het maar rustig, hoor graag welke Schriftvisie je kiest. dit is de link:
http://www.elim.nl/nl/theologiegezag.html |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 14:53
|
|
|
rij ik naar 3 tuincentra. Denk je nu dat ik een viooltje of een gerarium heb gevonden? Tja, een verslenste pisbloem en wat onkruid. Nergens zag ik een petunia of een Million Bells of een Spaanse margriet staan. Ik kan al beter het tuintje vol steentjes kappen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 14:48
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | heb niet gewacht hé Frank, maar het was hier super lekker gisteren! |
mooi is dat...ik zal nog eens mijn best doen om mezelf uit te nodigen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 12:54
|
|
|
DAVID923 schreef: | @Frankt, ik zou wel eens je reactie op mijn Bijbelse argumenten willen zien.
3. Dan is er de ‘evangelisch-reformatorische' visie. In deze opvatting worden gezag en inspiratie met elkaar verbonden. Het laatste gezag rust in de Bijbel zelf. De Heilige Schrift is het Woord van God. Dit gezag wordt bevestigd door het getuigenis van de Heilige Geest in ons hart en niet door het gezag van de kerk of van het verstand. Verder is de openbaring van God in de Bijbel volledig en behoeft niet aangevuld te worden door de kerkelijke traditie. Deze openbaring is ook begrijpelijk en er mag geen onafhankelijk gezag toegekend worden aan het verstand. De traditie, de kerk en de individuele christen kunnen dwalen en doen dat ook, maar de Bijbel, het Woord van God, moet hen corrigeren.
Voor alle duidelijkheid, ondergetekende onderschrijft van harte deze derde visie.
En ik denk dat jij frankt, niet nr 3 kiest. Dus zullen alle gesprekken over deze BIJBELSE zaken, die er letterlijk instaan scheef lopen door onze vooronderstellingen. Persoonlijk denk ik dat satan je mooi tuk heeft.... de grootste truc die de duivel ooit heeft uitgehaald was de wereld te laten geloven dat hij niet bestaat. |
David, ik moet deze tekst nog eens goed en aandachtig lezen. Ik zou al wat kunnen zeggen over punt 3 van je tekst maar dat laat nog maar even zo.
Mag ik wel weten wie het stuk geschreven heeft? Of waar ik de volledige tekst kan vinden?
Of satan me in zijn macht heeft?! Nou, dat bepaal ik zelf wel. Ik ben nog steeds baas over mijn handelingen die ik verricht en over de woorden die ik spreek en mijn gedachten worden gestuurd door de zaken die ik zie en ervaar en door de Heilige Geest wanneer er me iets duidelijks moet worden gemaakt.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 11 april 2011, 10:08
Onderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | niet akkoord Frank, ik heb in het verleden yoga gevolgd; op een gegeven moment spreekt men ook in yoga-oefeningen over je derde oog waarop je je moet concentreren, dat is volgens mij niet meer zo onschuldig! op den duur had ik wel angst iets te zullen gaan zien door dat derde oog. Ook worden bepaalde oefeningen gedaan met als doel je intuitië, je empathisch kunnen aan te scherpen enz. God liet mij ook wel zien dat yoga niet goed was (voor mij toch) want hoe ontspannend men je de oefeningen ook voorstelt, ik ben eigenlijk moeten stoppen omdat ik telkens teveel pijnen had na de yoga!
Een zuster uit de katholieke kerk en ook mijn vader zei mij ooit ook dat yoga niet onschuldig was. |
Van dat derde oog begrijp ik niets maar wat is er mis mee om je intuitie of je empathie te vergroten? je kan ook de oefeningen doen zonder je te laten beinvloeden door de Oosterse godsdienst die er achterstaat of kan staan. Je kan lichaam en geest best wel scheiden op dat punt, denk ik.
Dat je stopte met yoga omdat je pijn hebt kan ik best begrijpen. Zeker wanneer het meer is dan zomaar een 'gewennings-pijn'.
|
|
Naar boven |
|
|