Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 16:02
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
MVV749 schreef: | Hoi Frank,
Ik weet niet of je antwoord wilt geven op een persoonlijke vraag, maar ik stel het toch. Vragen staat vrij, nietwaar.
Heb je enig idee hoe het is zo is gegroeid dat je vriendenloos bent? Ik kan me er iets bij voorstellen dat je momenteel geen vrienden meer hebt, maar ik mag toch aannemen dat je ooit vrienden had?
Ik merk namelijk aan mijn eigen situatie dat ik ook steeds minder vrienden in mijn leven overhou. Dit komt voornamelijk door een chronische ziekte waardoor ik beperkt ben, maar ook door mijn eigen gesloten karakter (wat zo gegroeid is). Door het eerste feit kom ik soms nog wel eens oppervlakkig in contact met 'nieuwe' mensen, maar door het laatste verliezen veel mensen interesse.
Mogelijk is er in jouw leven ook iets wat het sociale contact bemoeilijkt? |
Soms loopt nu eenmaal zo, MVV. Ik zou misschien wel 100 redenen kunnen bedenken maar dan nog is het geen zekerheid of het wel klopt wat ik zeg. Bij de ene lukt als een fluitje van een cent en bij de andere is het misschien een levenslang verwachten.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 14:41
Onderwerp: wie is je vriend of vriendin
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | Frank, kan moeilijk geloven dat je vriendenloos bent! Iedereen heeft toch ergens wel een vriend of vriendin? of je stelt misschien andere/hogere eisen aan je vriendschappen? |
Hé Marylien, wat ik schreef is echt waar. Ik speel niet de zielepiet of ik drijf niet over wanneer ik zeg dat ik geen vrienden heb. Tenzij dan mijn vader. Oja, ik spreek hier wel over een 'tastbare' vriend.
Hoge eisen stel ik niet want aan wie moet ik die eisen stellen. Ik kan immers alleen maar een eis stellen in relatie tot iemand. Andere eisen? Ik weet niet wat ik daar moet onder verstaan. Het zou inderdaad leuk zijn mocht ik het ervaren zoals Augustinus het beschreef. Vrienschap is meer dan zomaar eens een praatje te maken met een AH-mevrouw of met een buur of door het schrijven van een mail.
Er zijn inderdaad mensen die vrienden-loos zijn. Dat is geen nieuw gegeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 12:26
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | ik vraag me af of iedereen buiten aan het genieten is van de zon, het is zo leeg en stil op cm! |
Ik kom net effe binnen na enkele klusje te hebben gedaan. Het is wel erg warm.
Nog ongeveer 153 keer slapen en dan hebben we de warmste periode van het jaar gehad. Als we mogen veronderstellen dat het steeds mooi weer zal blijven natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:37
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | ja ook bij ons in de evangelische kerk, |
Jullie wijken allemaal wel erg af hoor. Niet dat ik dat erg vind maar het is volkomen nieuw voor me.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:35
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | ik heb ook al mijn bril gezocht terwijl ik hem op mijn neus staan had! |
proficiat. Jij kan ook zelf je paaseiren verstoppen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 april 2011, 01:34
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | haha Erika, heerlijk jouw gevoel voor humor... |
Neen neen, niet op de hei. Ik heb ze gevonden. Ze stonden boven op de droogmachine. Toen ik net wakker werd herinnerde ik het me weer dat ik ze daar had gezet
Zo, dat is dan ook weer opgelost.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:59
|
|
|
MARIO216 schreef: | Als alle belgen zo zijn....................................... |
...ik vond je in Ede nochtans aardig. Ik heb het zelfs aan Willemijn verteld. Ik denk dat ik mijn mening moet herzien...
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op donderdag 21 april 2011, 12:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:55
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Bij ons, vrije baptisten gemeente, hebben we de 40 dagen tijd van vasten en bezinning, waaraan ook heel veel tieners mee doen. Geweldig om te zien hoe mijn dochter, 18 jaar jong, dit zo serieus neemt, 40 dagen maar 1 uur per dag op msn/hyves/facebook of om haar mail te lezen. Haar mobiel staat op zacht, ze weet dat ik graag heb dat ze wel bereikbaar is voor noodgevallen. Geen tv, alleen het nieuws van 6 of 8 uur .... Deze week hebben we stille week, met elke avond een korte overdenking over een thema aangaande het Lijden, Sterven en Opstanding. Hier is ook ruimte voor bijv. voetwassing of knielen voor of bij het kruis maar ook aanbidding. Op vrijdag hebben we als afsluiting van de stille week het Heilig Avondmaal. Zondag eerste paasdag hebben we, en ik vind dit persoonlijk erg mooi, een doopdienst. De combinatie van de opstanding van Jezus Christus, en de opstanding uit het watergraf, krijgt dan nog meer betekenis. |
Hé, dat vind ik wel een nobele daad van je dochter. Het vraagt ook een doorzetting wat wel mooi is. Vooral op die leeftijd vind ik dat al uitzonderlijk.
Zo te zien gaat het er bij de baptisten er toch anders aan toe dan bij de katholieken. Is wel fijn om eens te weten en eigenlijk zou ik het ook eens willen meemaken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:49
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
GRACE585 schreef: | natuurlijk hebben we hier hele goeie en leuke dingen meegemaakt en natuurlijk genieten we van de zon etc etc .maar het is toch gewoon niet leuk dat alle gezelligheid ff op t laatst door anderen verziekt wordt. ik heb hier nog nooit lelijk of respectloos gedaan bij mijn weten maar soms kan het je net even te gortig worden,en ben ik dus idd met mijn pestbui vandaag ff een zeurpiet voor jou |
Maar neen Grace, je bent geen zeurpiet. Het kan gewoon projectie zijn van diegene die je als een zeurpiet beschouwd. Niets van aantrekken dus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:46
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Op de hei laten staan een zaterdag? |
Neen, ik heb ze vandaag nog aan gehad...in het tuinhuisje staan ze ook niet. En het eten dat ik voor Prikkie had is ook weg. Dat eten lust Floshke of de andere kat niet dus die hebben dat opgegeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 21:10
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Heb je al naar je beneden gekeken Frank, volgens zitten ze gewoon aan je voeten |
neen Cross, ik heb ook al mijn voeten gekeken...ik vind ze nergens meer...dat is constant dat ik wat kwijt raak...om gek van te worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:48
|
|
|
GRACE585 schreef: | ik vraag mij af of die cm leden die zo heerlijk kunnen zeuren daar nu niet eens vreselijk sappel van worden dat ze het zichzelf en anderen zo moeilijk kunnen maken. |
Wat bedoel je nu specifiek, Grace?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:30
|
|
|
MARIO216 schreef: | Zeker de nieuwe regering aan het zoeken |
Als ik de nieuwsberichten zo'n beetje volg zouden mijn pantoffels wel eens nieuwe kiesbrieven gaan halen zijn...het lukt maar niet om een regering te vormen...het is nu al bijna een jaar aan de gang...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:28
|
|
|
MARIO216 schreef: | Bij ons (PKN), wat vroeger de hervormden waren is bij ons alleen 's avonds op Goede Vrijdag kerk, waar het H.A. word gevierd. De gereformeerden (ook PKN) maar veel 'lichter' wordt op Witte Donderdag het H.A. gevierd. Meestal beginnen de kerken om 19.30 uur vanwege de werktijden van de bedrijven, winkels etc. |
Bedoel je met H.A. het avondmaal? Witte Donderdag is normaal de herdenking van het laatste avondmaal. Dan wordt ook de godslamp gedooft als teken van Jezus' afwezigheid. De kruisbeelden worden dan bedekt en de klokken zwijgen tot aan de Paasnacht.
Op Goede vrijdag is er dan ook geen eucharistie, geen communie. Vroeger werd er zelfs op die dag geen mensen begraven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:13
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Klopt, je moet ook nooit plassen in je pauze, dat is zonde..... |
Voor alles is een tijd...staat ergens in Prediker...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 20:04
|
|
|
MARIO216 schreef: | Dit vroeg ik me af op de picknick afgelopen zaterdag. Die man die Frankt bleek te heten of dat Chat zijn tweelingbroer was. |
begin jij nu ook weer niet hé??? Of ik zal W-tje eens op je afsturen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 19:45
|
|
|
DINI968 schreef: | Op Goede Vrijdag zijn er 2 kerkdiensten waarbij het avondmaal gevierd zal worden zodat we allemaal eraan mogen denken dat Jezus voor ons gestorven is. Zondag is dan de Paasdienst............ |
een avondmaal op Goede Vrijdag???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 19:43
Onderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Awel meneerke, goat gij het over dien boeg gooie. Gij zijt er veurig joar nie bij gewees he , toen hadde gij kunne zien dat ene madammeke boluseterkampioen werd he. En die madam bale da ik er veurige keer nie bij kon wese he.Moar ...as ik noe gaa gaadde gij dan nie mee. As gij uit d'n belgique kom kunne ge carpoolen misschien . |
ik was dau in Ede in september veurig jaur. Ik em dau elemau gee bolussen gezien zeunne. As ik nau Ede gaun in mei dan raa ik vanaf ie. Vanuit oeve dus en ie is niemand oem mee te caurpoele...ik zal dus wee eit verkeerd raa oep de trugweg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 19:40
|
|
|
DINI968 schreef: | Het is 25 graden Waarschijnlijk ligt Floshke erin te slapen |
Neen, die is buiten aan het spelen. Ik begrijp er niets van. Vanmiddag had ik ze nog aan en plots zijn ze verdwenen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 19:36
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
THIRZA120 schreef: | Ik kan het ook omdraaien: Wat ik nou zo spijtig vind: dat ik als onbekende CM-er door maar weinig mensen werd aangesproken. Ik denk dat het komt doordat veel mensen bij hun "eigen" groepje bleef zitten.
desondanks toch een leuke middag gehad |
Ja, inderdaad Thirza, daar heb je ook weer een punt. Zoals ik zei was ik een beetje te voorbarig maar toch zou het fijn zijn geweest om eens andere mensen te zien, te horen die wel CM-ers zijn maar niet bij een bepaald groepje behoorden. Het is één grote pn-groep.
Het was inderdaad een gezellige namiddag. Ook de cake die werd aangeboden door die schattige dametjes was héél lekker .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 18:59
|
|
|
ik vind mijn pantoffels niet meer...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 18:44
|
|
|
VISSER278 schreef: | Waarom hoef ik niet te komen als jij er niet bent? |
Wel, als ik niet kan komen hoef jij ook niet van zo ver te komen met die bolussen...ik kan ze toch niet proeven dan. Ik wil je gewoon heel die trip en benzine besparen. Ja, Visser, zo menslievend ben ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 18:42
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ontroerend mooi Willemijn, ben vanavond naar de MP geweest.. Morgen Aswoensdag.. |
MP??? Militaire Politie??? Ja, die van Nederland zullen wel denken dat het morgen, donderdag, Aswoensdag is...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 18:39
|
|
|
VISSER278 schreef: | Frankt 627 en zijn vlaamse frieten ook nog niet |
Ik kan niet aanwezig zijn Visser. Nou ja, dan hoef jij ook niet te komen in mei...in juni zal ik wel kunnen komen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 18:31
|
|
|
Morgen, is het Witte Donderdag. Daarna is het Goede Vrijdag gevolgd door Stille Zaterdag.
Ik vraag me af hoe jullie, niet-katholieken dit beleven? Staan jullie stil bij deze momenten? Zijn er in de kerken bepaalde vieringen? Is er op Goede Vrijdag om 15u een moment dat je stil bent of iets speciaal doet?
Als katholiek en als een ex-kloosterling weet ik hoe het in zijn werk gaat in de abdijen maar hoe beleven Baptisten, Evangelisten en andere strekkingen dit?
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 17:51
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik vond het geen onzin hoor Thomas wat Frank schreef, ik vond het zelfs dichterlijk mooi... prachtig wat mij betreft hoe Frank dit kon verwoorden...
dat zouden meer mensen moeten doen... (over hun gevoelens durven praten... ) Sus, die vindt dat je niet alles moet relativeren... |
Deze woorden van Sus hebben mijn dag goed gemaakt. Dank je wel, meid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 april 2011, 17:27
Onderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Is dat nou wel zo goed plan Cross...arme everzwijnen, edelherten, kamelen, Schaapjes op de Veluwe. |
schapen??? Die heb ik nog niet gezien op de hei...een roedel CM-ers wel.
|
|
Naar boven |
|
|