ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 januari 2014, 12:26
BerichtOnderwerp: Het weer

LAURA291 schreef:
Ik wil sneeuw! En schaatsen. Het is nog geen winter geweest…. Gefrustreerde smiley

En het komt nog. Echt wel.

Vanmiddag naar Frozen, om alvast in de stemming te komen Engeltje smiley

Leuk! Veel plezier. En de sneeuw is al in aantocht, segge se ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 januari 2014, 11:56
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

http://www.wimp.com/wavingbear/
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 januari 2014, 10:02
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=g2dzy4qRJUU
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 18:34

LAURA291 schreef:
Weet niet of dit het juiste topic is, maar kan geen betere vinden. Deadly serious…. Mss goed om even bij stil te staan.

http://www.youtube.com/watch?v=m1C-KlD6X5E

Zo heftig, voor een overgroot deel in de wereld dagelijkse realiteit.. goed om bij stil te staan, hier waar wij dagelijks in vrijheid kunnen discussiëren op het forum over van alles ... en dan dit meisje... diep respect .. ontroerend.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 13:29
BerichtOnderwerp: Wees onderdanig aan je man!

SHANITA130 schreef:
Algemene vraag. Wat houdt het woordje 'huwelijk' nou nog in als 50% scheidt Smiley die vol vragen zit

Wat de mens doet of kiest of wat hen overkomt, zegt nog niets over de oorspronkelijke bedoeling ...

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 6 januari 2014, 13:29
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 06:48

LAURA291 schreef:
Das toch alleen voor gehuwden? Verraste, verbaasde smiley

Nou... in de context wel... maar daarbuiten hoeft een vent me ook niet in drie stukken te slaan... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 6 januari 2014, 06:47

JOSEF872 schreef:
De man moet zijn leven overgeven aan Christus en Hem gehoorzamen. De baas willen zijn en de vrouw gebieden dit en dat te doen. Als broos vaatwerk behandelen is niet commanderen maar met zorg eerbied en liefde behandelen.

Werk aan de winkel voor ons allemaal.

Nog één keertje overnieuw lezen, ik lees het denk ik niet goed... of vergeet je ergens een woordje?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 20:18
BerichtOnderwerp: Happy birthday!

Anna, Van Harte!!!

http://www.youtube.com/watch?v=bfN_drxLoFE&list=RDbfN_drxLoFE
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:22
BerichtOnderwerp: The roman empire rules today!

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 5 januari 2014, 18:16
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=qgMV3_Md8MU
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 22:59
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

LAURA291 schreef:
Ja.
En ik had 2 dezelfde schoenen aan (voor mij niet zo vanzelfsprekend…)
En een regenjas.
En ook kleren onder die regenjas…

De volgende keer ga ik ze zlaan. Duiveltje smiley

Ik zla mee
Duiveltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 18:10
BerichtOnderwerp: Wie heeft er wel eens van Joyce Meyer gehoord?

LAURA291 schreef:
Ben het ten dele met je eens wat dit voorbeeld betreft maar heb ook hier wel een nuancering. Je kunt als leider best een heel team om je heen hebben, maar als je je er niets van aantrekt en toch je eigen wil doordrukt heers je toch nog alleen.

Zo heb ik meegemaakt dat een nieuwe voorganger het voltallige team van zijn voorganger afzette en een compleet nieuw team liet aantreden. Dat uit JA-knikkers bestond. In de maanden die volgden zijn ook nagenoeg alle vrijwilligers de laan uit gestuurd.

Met betrekking tot het vermanen van kerkleden heb ik meegemaakt dat een echtpaar zonder vorm van proces uit de kerk werd gezet. Dit is 6 weken lang verborgen gehouden voor de rest van de gemeente (ivm de vele gastsprekers; de leiding wilde niet dat het elders bekend werd). De 'zonde' van dit echtpaar is nooit bekend gemaakt. (Ze beweerden dat het "zo erg" was dat ze het niet konden zeggen.)
Ik heb hemel en aarde bewogen om de bijbelse manier van vermanen toe te passen, maar daar wilden ze niet eens naar luisteren.

k Ken ook een gemeente waar helemaal niet vermaand wordt. Daar tiert de (grove) zonde welig.

Nadat ik de eerstgenoemde gemeente verliet kwam ik erachter dat bijna alle vrije groepen in die omgeving een 'pact' met elkaar hadden gesloten om geen leden van elkaar over te nemen. Toen ik mij wilde aansluiten bij een andere gemeente is mij bulderend de toegang geweigerd want ik 'hoorde' bij die andere gemeente.

Er zijn leiders die geen enkele supervisie accepteren.

Er zijn kerken / groepen waar je alleen lid van kunt worden als je direct aangeeft hoeveel je per maand gaat bijdragen. Sommige eisen zelfs je tienden.

Ik heb in al die jaren best wat 'missers' gezien. En ik weet wel dat het 'mensenwerk' is, hoewel anderzijds ook niet helemaal. Maar wat mij het meest verbaasd heeft is dat veel gemeenten de bijbelse aanwijzingen m.b.t. het leiden, vermanen, verantwoording afleggen etc niet gewoon toepassen.

Sommige zaken vind ik in 'reguliere' kerken (dus niet vrije groepen) vaak beter geregeld. Het zou mooi zijn als diverse denominaties elkaar hiermee zouden helpen en van elkaar zouden willen leren.

Om maar even bij te vallen, dit is ook mijn ervaring in meerdere gemeenten. En in een situatie waarbij zogenaamde supervisie door een orgaan boven diverse gemeenten werd toegepast zag men ook niet alle kanten van de zaak omdat men meer op de leiders afging dan de mensen wie het betrof. Ik ben het met je eens dat eea in de reguliere kerken beter is geregeld, In alle kerken ligt manipulatie op de loer maar in de vrijere gemeenten ligt dit toch nog een tandje anders.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 4 januari 2014, 18:13
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:14

CHATULIEM368 schreef:
Vind je dat echt fundamenteel anders, dat de straffen daarvoor zo absurd hoog worden? In ons land krijg je drie maanden voor raddraaien bij Oudjaar, terwijl je bij inbraak vaak alleen een taakstraf krijgt.
Dit is slechts een voorbeeld.

Ja dat vind ik. En voor het beoordelen van het toepassen van straffen zullen we toch echt eerst rechten moeten studeren.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:04

ANNA415 schreef:
Politie (en andere hulpverleners) bekogelen/lastig vallen is het hele jaar door 'normaal'. Dat heeft niets met vuurwerk te maken.

Dat is ook zo, hulpverleners en politie worden vaker belemmerd in hun werk.
Maar... met oudjaar zijn de straten vol met mensen, gebeurt er van alles en moet de politie vrij kunnen ingrijpen, ambulances vrije doorgang hebben. De ellende is niet te overzien als het verzet nog meer toeneemt en juist in die omstandigheden.
En ja het gebeurt het hele jaar door maar de jaarwisseling vind ik toch een ander verhaal.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 4 januari 2014, 16:05
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 15:02

LAURA291 schreef:
De bijbel geeft toch richtlijnen mbt supervisie, sanctionering ed. Zou dit niet voldoende zijn wanneer kerken dit gaan toepassen? Ik ken weinig kerken (in de charimatische hoek) die dit serieus toepassen. Maar wellicht is dit voer voor een ander topic....

Ja en dat heeft met vertrouwelijke info over inhoudelijke gesprekken mbt pastoraat niets te maken, ik maak graag gebruik van supervisie om nog beter te kunnen functioneren in mijn rol, juist omdat ik met mensen bezig ben. Het gaat over functioneren en wat er in de houding en functioneren van de persoon te zien is en in de interactie gebeurt. Maar is inderdaad denk ik ver off topic, toch vloeit het wel voort uit het thema, namelijk wat we van Joyce Meyer vinden. Op haar persoon heb ik niet zoveel aan te merken, ik ken haar niet behalve dat ik weet dat ze in de kring van welvaartpredikers verkeert en dat dit soort lui al snel een hype worden en het feit dat kritiek op o.a. haar persoon al snel wordt gevoeld als niet-christelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 10:30

CHATULIEM368 schreef:
Misschien geeft ze een heleboel geld aan zending, dat kan toch ook? Ik heb een aantal preken van haar gehoord, en geloof me, ze is heel anders dan Benny Hinn. Haar nuchterheid spreekt mensen aan. En wat betreft die Youtube filmpjes: als je al zolang in de bediening staat, zijn er ook altijd wel aanmerkingen. Wat ben ik blij dat in mijn 30 jarige preekloopbaan niemand heeft bijgehouden wat ik gezegd heb, want dan zullen er vast ook wel mensen zijn die dat op een negatieve manier willen gebruiken.

Ja, natuurlijk is er altijd iets aan te merken, op mij ook en daar moet ik ook tegen kunnen of eens flink reflecteren op mijzelf. Dat geldt des te meer voor mensen met een bepaalde positie, die staan gewoon meer in de picture en dragen ook meer verantwoording door de impact die hun woorden en leefwijze hebben. Behalve respect en waardering te verdienen zijn ook zij niet onfeilbaar en de vragen die er leven zijn er nou eenmaal. Dat mag en is niet om iemand finaal de grond in te stampen.
Wij kunnen best nog wat leren van de super- en intervisiemethoden die men toepast bij mensen binnen een functie zoals binnen bedrijven en instellingen. Gewoon omdat een functie daarom vraagt. Dat zie ik niet zo vaak terug bij mensen binnen geestelijke posities. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 4 januari 2014, 10:32
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 10:08

ANNA415 schreef:
Nou inderdaad, laten we dan eerst maar eens het autorijden, drugs en alcohol afschaffen, dat levert meer slachtoffers op

Maar toch loopt een en ander uit de hand met vuurwerk afsteken. Pa en zoons die politie bekogelen of te lijf gaan... ik denk dat het goed is dat hier paal en perk wordt neergezet... als ik alleen al zie wat er hier in de wijk aan bommen is afgestoken (het vuurwerk wordt steeds zwaarder) en de stress alleen al voor de dieren mag er van mij wel een stevige evaluatie met daaruit gevolgtrekkingen worden gehouden.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 23:45

CHATULIEM368 schreef:
Het was wel fijn geweest als je dat benadrukt had. Nu heeft hij alleen maar bittere woorden gekregen, terwijl hij juist bemoedigd had moeten worden.

Dat is jouw beleving en vind ik niet kloppen. Je kunt het ook zó zien dat er een goede aanvulling is gegeven en een andere kant is belicht.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 23:23

CHATULIEM368 schreef:
Savior, want ben jij goed bezig zeg, dat de Heer je zo geleid heeft naar Hem daar heb ik bewondering voor. En die zoektocht is goed geweest en ik ben blij dat je bij Hem terecht gekomen bent.
En ga vooral door om van Hem te vertellen, want dat kun je. Dan kunnen mensen wel eens kritiek op je hebben, maar trek je er niks van aan, want je bereikt wel de harten van anderen.
Het zegt meer over de anderen hoe ze je benaderen, maar het zegt niks over de liefde die jij voor de Heer voelt.

Dat zullen we ook niet beweren, noch kunnen beoordelen. Wel is het zo dat de inhoud van de woorden bepaalde associaties oproept en ook een vorm van denken bevat waar we
- én wellicht wat van kunnen opsteken
- én zelf nog een kleine aanvulling geven daar een en ander zowel bij ons als bij de ander wat bijvijling behoeft (cq nodig zou kunnen hebben). Ik had zelf behoefte naar aanleiding van zijn verhaal een en ander op te merken en dan is het niet of of maar en en, de zaken die we niet kunnen verteren kunnen we laten voor wat het is.

Eat the meat, spit out the bones.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 3 januari 2014, 23:24
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 22:50

Even voor deze simpele ziel... mag ik de vertaling?

Dank Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:34

SAVIOR412 schreef:
Dit is ook op liefde gebaseerd als je het niet negatief bekijkt.
Want ik wil mensen juist naar Jezus Christus leiden, de enige redding.

En als ik mensen naar Jezus kan leiden op deze manier en het werkt, dan zal ik dat zeker doen.

Het komt op mij wat triomfantalistisch over terwijl de cijfers vanuit onderzoek hoe evangelisatie "werkt" juist uitwijzen dat over hel-en verdoemenispreken of veel tekst gebruiken niet effectief is.
Misschien is het goed om de ander "tegen" wie je evangeliseert, ook eens om feed back te vragen en eens open te staan hoe het werkelijk op ze over komt. Dan heb je denk ik pas echt een gesprek. Jezus ontmoette de mens ook daar waar ze waren en dat maakte nog het meeste indruk. (Denk ik.)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:02

SAVIOR412 schreef:
Net zoals de hel bestaat. (als je daar net als mij in gelooft)

Dat klinkt ook niet echt liefdevol, maar moet wel over gepredikt worden.

Knipoog smiley

Door dat te noemen trek je echt geen mensen. Wijzen op de hel kweekt kiezers uit angst. Dat is geen keuze uit liefde.

Ik wijs ze liever op de liefde van God, de vergeving die er klaar ligt.
Wij overtuigen niet, Gods geest wel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 19:00

SAVIOR412 schreef:
Als jij de openbaring verstaat dan weet je dat er een groot oordeel gaat komen.

Ik maak mensen uit liefde bewust om daar niet mee in zee te gaan en uit de buurt te blijven van deze duistere praktijken en er geen gemeenschap mee moeten hebben.

Op die manier kun je het ook lezen. Maar blijkbaar wordt het als negatief opgevat.

Welke duistere praktijken?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:44

SAVIOR412 schreef:
Ik geloof in de redding van Jezus Christus en dat de profetiën moeten uitkomen.

Wat voor houding moet ik me dan aangeven?

Ik kan alleen mensen bewust maken van wat er werkelijk gebeurd op deze wereld. Zorgen dat ze niet in de handen vallen van de paus, en hem niet eren.

Mensen worden eerder aangetrokken door de liefde van Jezus dan constant met het oordeel en de vloek te zwaaien. Dus liefde... lijkt me een prima houding.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:25

SAVIOR412 schreef:
Mijn houding is niks tegenover hen. De profetiën moeten uitkomen.
Het zou raar zijn als ik tegen Gods woord inga, dat mag niet en zal ik dus niet doen.

God wil dat zijn mensen weten wat er gebeurd in de wereld en dat zijn woord gaat uitkomen. Dat mensen weten wat er in de openbaring staat en dat je dat dus ook in de praktijk kan zien dat Gods woord waar is.

Enigste wat ik doe is mensen bewust maken, dat mensen weten hoe de vork in de steel zit.

Nou, ik snapper nog niks van. En ook niet van blabla over niet tegen Gods woord ingaan. Hij vraagt wel degelijk een houding van jou in deze wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:22

SAVIOR412 schreef:
Ja nogmaals om zieltjes te winnen, de verleider, de wolf in schaapskleren.
Maar dat komt omdat mensen verblind worden voor de waarheid, het is allemaal propaganda.

Maar vertel dan es... waar worden ze dan toe verleid?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:17

SAVIOR412 schreef:
Thanks, nee ik zal zeker doorgaan met updaten als er nieuwe dingen verschijnen.

Alberto Rivera, heeft een mooie documentaire over toen hij nog een Jezuït was. Hij is ex Jezuït geworden en heeft veel dingen geopenbaard over de Jezuïten. De eed van de Jezuïten, (erg aan te raden om te lezen).
Gelukkig is hij gered door Jezus Christus en heeft hij de jezuïten kunnen ontmaskeren in zowel boekjes als video.

Het feit dat de history is veranderd kun je terug vinden in deze bovenstaande documentaire waar hij Adolf hitler verklaard en door wie hij nou eigenlijks als speelpop werd gebruikt.

De Jezuïten waren altijd een militaire orde van de katholieke kerk.
Paus Clement vergiftigd is die de Jezuïtenorde verboden had.
En lees de eed van de Jezuïten, nee dat kan geen toeval zijn!

Stel nou dat jij helemaal gelijk hebt ...

wat is dan jouw antwoord en houding naar hen, als gelovig kind van God?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 18:13

SAVIOR412 schreef:
Deze documentaire is erg accuraat.

Echter weet ik dat de geschiedenissen totaal anders zijn neergezet zoals wij ze vaak voorgeschoteld krijgen.

Ook niet gek als je weet dat de Jezuïten geïnfiltreerd zijn in overheden, kerken, universiteiten, cia etc.

Pff ik schrik hiervan ... en eigenlijk om te huilen is deze (best wel haatzaaiende maar vast niet zo bedoelde)) uitspraak.

Er zijn zoveel echte integere gelovigen ook onder Rooms Katholieken en Jezuïeten.. de paus die er nu is laat in ieder geval een warm hart zien voor mensen aan de onderkant, zij kant en van-geen-kant in de samenleving ... en is een voorbeeld in eenvoud waar anderen zich graag wentelen in glitter en rijkdom.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 3 januari 2014, 18:15
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 16:57

Europa by night rond de jaarwisseling.

Hier vraag ik me vandaag niets af. Je ziet gelijk waar het meeste vuurwerk afgestoken is en scheepsladingen vol met geld is uitgegeven ...

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 3 januari 2014, 16:57
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 januari 2014, 16:40

http://youtu.be/xZlJ-EWfhtI

Lachende smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 136 Volgende
Pagina 21 van 136