Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 mei 2012, 05:13
Onderwerp: Gebedsroom do 3 mei – ... voor bewaring en integriteit
|
|
|
NICKY298 schreef: | HET LIJKT MIJ HET BESTE DAT DE GEBEDSROOM BEGINT MET VRAGEN VOOR VERGEVING VAN ONZE ZONDEN.
ANDERS HEEFT HET GEBED GEEN ENKELE WAARDE. |
Ben even bepaald geworden door je woorden Nicky, samen met Ouweneel (boek dat ik nu lees, Bouwstenen voor geloof, blz 68). Mooi dat God werkt via mensen. Fijne dag wens ik je.
Here, ik vind het erg dat ik zondig, want ik weet dat ik U hiermee verdriet doe, dat ik U hiermee onteer. "Uit de diepte roep ik tot U (...) maar bij U is er vergeving" Ps 130:1,4 Voor sommigen is berouw nooit genoeg ! Maar U Vader is dat geheel anders. U die mijn hart door en door kent -beter dan mezelf-heeft er alles voor over gehad om mij met open armen te ontvangen. En soms Here ben ik strenger voor mezelf dan dat U bent voor mij. Help me Here zodat ik in Uw vrijheid kan staan.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 5 mei 2012, 05:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 13:30
Onderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beste Simsim en Roos, Dat jullie jezelf te grabbel gooien op het forum, jullie zaak. Ikzelf heb het er wel moeilijk mee dat jullie de glans van dit weekend kapotmaken. Als jullie gedrag op het weekend hetzelfde is geweest als jullie houding hier op dit forum dan weet ik onmiddellijk voor wie ik respect kan betonen. Zo hebben we vorige zaterdag –zie forum BBQ in Ede- mogen ervaren hoe samenzijn kan zijn als er maar wederzijds respect is, herinner U de veelkleurigheid die er in cm is. Houd het fijn voor iedereen !. Herman |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 12:13
|
|
|
XABIA794 schreef: | allee, ik kan nu eindelijk terug inloggen om te vertellen dat het weekend top geslaagd was... de prijs was goed, de bediening,en natuurlijk die prachtige mensen die er waren. Ik heb de boel op stelten mogen zetten. maaaare ... heb me goed gedragen |
Beste Simsim en Roos, Dat jullie jezelf te grabbel gooien op het forum, jullie zaak. Ikzelf heb het er wel moeilijk mee dat jullie de glans van dit weekend kapotmaken. Als jullie gedrag op het weekend hetzelfde is geweest als jullie houding hier op dit forum dan weet ik onmiddellijk voor wie ik respect kan betonen. Zo hebben we vorige zaterdag –zie forum BBQ in Ede- mogen ervaren hoe samenzijn kan zijn als er maar wederzijds respect is, herinner U de veelkleurigheid die er in cm is. Houd het fijn voor iedereen !. Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 4 mei 2012, 12:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 mei 2012, 09:26
|
|
|
NICKY298 schreef: | HET LIJKT MIJ HET BESTE DAT DE GEBEDSROOM BEGINT MET VRAGEN VOOR VERGEVING VAN ONZE ZONDEN.
ANDERS HEEFT HET GEBED GEEN ENKELE WAARDE. |
Gelijk heb je, Nicky. Hier wordt ook telkens aandacht aan geschonken, maar misschien te weinig ?
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 4 mei 2012, 09:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 mei 2012, 19:43
Onderwerp: ga je mee gezellig picknicken in ede op de hei op 28 april?
|
|
|
Hanna schreef: ".... [een aantal mensen miste ik inderdaad; jammer, .... en toch; al misten we wel een aantal mensen; we waren met een byzonder gezellige groep, en er was een heerlijk ontspannen sfeer. ik denk dat ik drie druppels regen gevoeld heb, dus ook dat viel alles mee!!het is wel erg laat geworden; maar goed; het is het zeker waard geweest.
binnenkort hoop ik weer een picknick te plannen". (quote)
Bijzonder dat iedereen dacht dat het ging regenen. In de gebedsroom baden we voor goed weer, geen regen. En zie we hadden een prachtdag, en het werd laat. Dank Here, U bent een God een luisterternd God. Amen.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 3 mei 2012, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 mei 2012, 19:15
|
|
|
RODJER101 schreef: | een prachtig liet voor deze avond in de gebedsroom http://www.youtube.com/watch?v=1ZU-cadjIq4&feature=related
Herstel ons eerste liefde |
http://youtu.be/1ZU-cadjIq4 Bedoeling is dat deze song beluiserd wordt in de gebedsroom. Het is makkelijker als deze beneden het forum kan opgezocht worden. Is vooral voor de nieuwe cm-ers een steuntje. Ik hoop ook dat dit een gebedsroom blijft en geen discussieforum, Mariska ! Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 mei 2012, 10:04
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Tjonge... 't zijn ook nèt mensen hier... Soms... (al dan niet bewust) eropuit om elkaar te beschadigen
Ik wist gelukkig van niets... en zwijg ook verder.... |
Klopt cootje, daarom is het goed dat eenieder zijn hand op zijn hoofd legt, en ziet wie eronder staat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 mei 2012, 08:56
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Bij deze mijn reactie, na een hele tijd eigenlijk niet op forum te hebben gelezen, en ook dit niet te hebben gevolgt. Allereerst; er zijn geen namen genoemt op het forum, maar blijkbaar vind Pieter het nodig om in de latere reacties iemand wat aan te proberen te smeren. Ik vind niet dat Chatuliem en/of Hannah de naam zouden moeten hebben van schijnheilige roddelaar. Ik vind het zeer ongepast hoe de mensen hier reageren, terwijl SIMSIM en MOMO notabene zélf met een gezamelijk bericht zijn gekomen op forum, en hier mensen op aangesproken worden, die daar geen enkele schuld aan hebben. Ik heb de reacties gelezen en ik ben geschokt hoe mensen hun medemensen raken, wanneer zij iemand's naam niet willen noemen. Wel, hierbij hebben jullie mijn naam; WILLEM618. In de nacht, waarin we even buiten aan het roken waren, en vervolgens de bar even werd bemand door Barman, was zowel Simsim, als Momo niet aanwezig. Ik was daar nog met een nog enkeling, maar daar gaat het nu even niet om, een kwartier later kwamen genoemde mensen terug. Ik ga niet zeggen dat er wat is gebeurd, ik zeg alleen dat er haren door de war zaten, en (dat was voor iedereen duidelijk zichtbaar) hun kleding zat toch wel rommelig. Suggesties zijn dan logisch. Ik ben degene geweest, die Hannah hierop heb aangesproken, en als daar verder door meer mensen over gesproken word, zijn er dus zelfs mensen die het nodig vinden hun sensatie op deze manier te vinden, door mensen hier zwart te gaan maken, en dat valt me erg tegen.
Klokkeluider Willem618 is dus de dader. Dat de liefde bedreven is; bij mijn weten is er niemand bijgeweest, dus dat dit door Pieter word aangehaald, geeft aan dat er achter de schermen wel degelijk een verhaal in omloop is en dat er over gesproken is. Dat is ieders goed recht, maar wanneer dat wereldkundig gemaakt word, vind ik dat minder fair.
Het enige wat ik tegen Hannah gezegd heb, is dat we er mogelijk goed aan doen, wat basis regels op te stellen. We zijn allemaal volwassen, en als er in een single groep een paar mensen weg zijn, dan kan dat opvallen. En komen die personen terug, via de klapdeur naar de kamer, en zit kleding warrig en haar door de war, dan kan je mij niet zover krijgen, dat ik dan niet wat denk. En dat ik Hannah als organisator daarover mijn bevindingen meedeel, is mijn goed recht; de afspraken waren voor ieder meer dan duidelijk. Namen zijn hier door personen in kwestie zelf forum kundig gemaakt, en dat ik niet de enige ben geweest, kun je natrekken bij Johan130. Dat iemand zich aangesproken voelt, mag, en dat iemand dat wil ontkennen mag ook, maar ga niet mensen betichten van allerlei smet-namen, wanneer zij gewoonweg mijn naam niet willen noemen.
Bij deze, jullie weten de bron. Hoop dat verdere laster en verwijt niet nodig zijn, en ieder die het verhaal mooier heeft willen maken, en daar eventueel nog net voor het einde van hun lidmaatschap wat lol aan willen beleven; vraag je eens af, waarom mensen je ooit nog in vertrouwen zullen nemen. Prive gesprekken zijn niet geschikt om uitgespeeld te worden via het forum. En zeker niet, om je eigen falen daarmee te verbloemen. Ik heb gezien wat ik gezien heb, dat staat hierboven ook vermeld. En heb daarmee niemand willen beschadigen, ook niet zwart willen maken, maar dat momo bij vriend is afgezet na dit weekend, is voor mij geen reden om te denken dat ik naar de opticien moet. En met mijn geheugen is ook bar weinig mis. |
Foei Pieter om lol te scheppen op kap van anderen. Het gaat je goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 3 mei 2012, 05:49
|
|
|
Gods Geest doorbreekt mijn grenzen en ik bid dat Hij mijn hart aanraakt, steeds opnieuw en opnieuw dat Zijn liefde door mijn duisternis dringt Want dit is mijn gebed, dat mijn integriteit niet weg geroofd wordt door de boze in mijn geestelijke strijd.
De donderdagbidders ontmoeten elkaar weer op donderdag vanaf 20 u. Allen zijn welkom. We starten het gebedsuurtje met het eren van onze God. “Vader met geheven handen breng ik U mijn dank en eer ‘t Is Uw Geest die mij doet zeggen Jezus Christus die is Heer” (lied 167).
Dit neemt telkens zo’n half uurtje in beslag. Daarna verzamelen we de gebedspunten (eventueel vooraf in het kort doormailen).
Elke donderdag ervaren we de zegen van de Heer. Amen. Niet het aantal van de bidders is zo van belang, wel het hart waarmee we naar God uitreiken.
Verder gebedspunt: - moeder van Robbedoes, die kanker heeft en waar het niet goed mee gaat (Koller); - leiding om respectvol te communiceren en de tong te bedwingen "Wie de tong bedwingt, bedwingt gans het lichaam": “Wie zijn mond en zijn tong bewaakt (in toom houdt), bewaart zich in zijn leven allerlei ellende” aldus Spreuken 21:23. Het is zoals een vlam die een enorme brand kan veroorzaken. Mensen kunnen behoorlijk worden beschadigd door wat er over en tegen hen wordt gezegd. In de volksmond spreken we van dit “dodelijk” venijn? Welkom
Herman en medebidders
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 3 mei 2012, 05:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 mei 2012, 15:34
|
|
|
WILLEM618 schreef: | We gaan het nu over dingen hebben, die prive zijn. Er is ook geen bedoeling geweest om iemand zwart te maken. Het enige wat ik er mee heb willen bereiken, is duidelijke afspraken maken. En volgens mij waren die er, maar blijkbaar niet duidelijk genoeg. Wat mensen samen doen, is hun verantwoording, en ook niet mijn doel geweest dit aan groot publiek te tonen. Wel vind ik het jammer dat er prive gesprekken worden gebruikt om mensen in kwaad daglicht te trekken. Niemand verdient het om op forum persoonlijk aangevallen te worden. Mijn verhaal is eerlijk en duidelijk. En verder, iedereen mag mij daar op aanspreken, maar ik kan het niet hebben dat mensen uitgescholden worden en hun naam kwaad word aangedaan, om dat ze mijn naam niet willen noemen. Vandaar mijn reactie. |
Hier heb je een goed punt Willem. Duidelijkheid inzake gedragsregels die worden bepaald door "het organisatorisch team". Het lijkt me ook dat op cm de beste stuurlui aan wal staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 mei 2012, 08:27
Onderwerp: Uitnodiging iactiviteit in de Brabantse Biesbosch
|
|
|
JOKE317 schreef: | Een super leuk idee...maar de afstand is wel hèèl groot. Maar ik wens jullie heel een mooie gezellige dag, Joke
Joke |
Mooie activiteit, zal er bijzijn ! Herman,
Mooi weer is ook nu zomaar gegeven, doch door onvoorziene omstandigheden moet ik afhaken . Ik wens de leiding alle zegen toe, én een onvergetelijke dag voor eenieder die er zal zijn .
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zaterdag 12 mei 2012, 07:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 07:15
|
|
|
QSJE546 schreef: | Wat een leuk verslag Hannah!! Mijn complimenten ook voor de organisatie van deze geweldige dag,ik heb genoten!!
Jullie zijn "in het echt" nog leuker dan in de chatbox
Ik kan dit iedereen van cm van harte aanbevelen, |
Gisteren op BBQ heb ik genote van de mensen, de natuur en de onderlinge gesprekken. Mooi dat de kids zo'n klimbomen hebben en dat kamp. QsJe haar vertellingen en spekjes, en Lien haar levenswijsheid, Nicky en oma's aanwezigheid, mama gastvouwe Hanna, Marsj met prachtkerel, papa Willem doeet al, Jolande 's hapjes, Haralds houtskool, Riaatjetevlugweg ... tsjonge wat een bont groepje. één moment van ongerustheid over hemelwater, was zo weer over ... Fantastisch ontspannend in prachtig Nederland ! Zeker voor herhaling vatbaar, Ede
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 29 april 2012, 13:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 15:02
Onderwerp: Overgave
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Door overgave,en je leven in Gods handen te geven ervaar je vaak rust. Maar wat wanneer ik de dingen niet in Gods handen kan of wil neerleggen.. Wanneer er opstand is..en Gods weg niet begrepen wordt? |
Mooi Heide, zomaar uit het leven gegrepen. Speelt ook bij mij !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 26 april 2012, 13:00
Onderwerp: Gebedsroom do 26/4 om 20 u. - ... voor verstandige weg
|
|
|
Iedereen die een gebedspunt heeft, kan dit altijd melden voor gebed. Ook gewoon aanwezig zijn, is dikwijls een zegen. Iedereen van harte welkom !
Herman en medebidders [/quote]
KATOOTJE145 SCHREEF: "gebed gevraagd voor Els, een dame uit België ze heeft ms en woont in een cluster( mensen met beperkingen die zelfstandig wonen, mits oproepsysteem) nu heeft ze ook nog eens kanker dank u".
Zullen we zeker doen, bidden voor sterkte en moed, én dat God mag genezen. !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 april 2012, 23:35
Onderwerp: Geld
|
|
|
Met geld kun je voeding kopen, maar geen Levenslust Met geld kun je een verdediger inhuren, maar geen Redder Met geld kun je een plaats op de begraafplaats kopen, maar geen eeuwige Hemel Met Geld kun je een comfortabel leventje leiden, maar geen Geluk afdwinge Met geld kun je boeken kopen, maar geen Wijsheid Met geld kun je levensverzekeringen afsluiten, maar eentje tegen de Dood is niet te koop Met geld kun je een bed kopen, maar geen Rust Met geld kun je pijnstillers kopen, maar geen Vrede in je hart Met geld kun je plezier kopen, maar geen vreugde.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 25 april 2012, 23:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 25 april 2012, 07:52
Onderwerp: Gebedsroom do 26/4 om 20 u. - ... voor verstandige weg
|
|
|
"Ga een verstandige weg me de Heer en wordt gezegend" en dit lezen we in Spreuken 3 van 21-26
De cm-bidders ontmoeten elkaar in de veelkleurige wijsheid van God. Waar er 2 of meer aanwezig zijn in Mijn naam, daar ben Ik in het midden." Mooi dat we in deze belofte mogen staan.
Iedereen die een gebedspunt heeft, kan dit altijd melden voor gebed. Ook gewoon aanwezig zijn, is dikwijls een zegen. Iedereen van harte welkom !
Herman en medebidders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 april 2012, 23:28
|
|
|
HANNAH810 schreef: | amaaaai, gij belgisch heerschap, verlangt gij te dansen dan?
wij kunnen vragen wie er met u dansen wil, weet ge.........? ik zal u wel aan een (dans-)partner helpen, zo gij wilt?? |
[i] Xabia wil wel voor de muziek zorgen ! Zeker wete !
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 24 april 2012, 23:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 24 april 2012, 21:43
Onderwerp: gebed
|
|
|
KATOOTJE145 schreef: | gebed gevraagd voor Els, een dame uit België ze heeft ms en woont in een cluster( mensen met beperkingen die zelfstandig wonen, mits oproepsysteem) nu heeft ze ook nog eens kanker dank u |
Wat je in het gebed ook vraagt, je krijgt het als je gelooft dat je het al hebt. Markus 11:24
"God laat geen bidder staan"
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 24 april 2012, 22:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 20 april 2012, 12:03
Onderwerp: cmers zijn zo slecht nog niet
|
|
|
KLUSSER904 schreef: | tja is maar hoe e het bekijkt van welke kant . en gelijk heb je is maar hoe je met iemand zn mening omgaat |
Klusser, we hebben weinig gemeen, je was om het zo te zeggen een aktieve "gast". Het gaat je goed ! En ... mss heeft je zus wel interesse om eens een kijkje te komen nemen. Herman
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 20 april 2012, 12:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 19 april 2012, 06:10
Onderwerp: Gebedsroom donderdag 19 april, 20 u. - dierbaar geloof
|
|
|
Ieder van harte uitgenodigd !
Ja hemelse vader Wij willen U dank zeggen Voor het bijzondere dat we ook vanavond hier samen mogen zijn in de naam van onze Heer Jezus christus Een Naam die boven alle naam is zonder enige twijfel Alleen voor die naam willen wij de knie buigen En met de tong belijden Jezus Christus Hij is heer en er is ook niemand anders Dat het zo belangrijk is dat wij naar hem luisteren Om te zien wat Hij tot ons te zeggen heeft Dat Uw geest het zo aan ons duidelijk wil maken Here, dat het niet het verhaal is van mensen Here, dat het een woord is van Uzelf Dat in alles de Heer Jezus de eerste mag zijn Heer zoals we deze avond het woord openen dan bidden wij ook dat u hieraan leiding mag geven die alleen U verheerlijkt. We zeggen u dan ook dank voor Dat U zo bezig bent met ons Het is ver boven ons bidden en denken Dat U zo met de mens zo om wil gaan Dat Gij zo persoonlijk met ons bezig wil zijn Dat Gij in Uw zorgzaamheid zo voortdurend ons wil leiden Iedere stap van de weg dat er geen moment is Here dat we uit het oog zijn maar dat Uw oog op ons is Wat er rust Wat een Vrede wat een kracht die daaruit straalt Vader zo vragen wij dan Uw leiding in Uw geest dat Gij U zegen geeft over Uw schapen tot Uw eer en Uw heerlijkheid in Jezus naam.
Amen (gebed van Co)
Herman en medebidders [i]
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op donderdag 19 april 2012, 06:31
|
|
Naar boven |
|
|