Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 19:49
Onderwerp: Cranio sacraal therapie
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Tess, heb je al eens zo'n therapie gedaan?
Frank |
Nope! Heb het aangeraden gekregen door iemand, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken...vandaar mijn vraag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 19:07
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Cranio Sa...wattes? |
Cranio Sacraal Therapie werkt door een zachte, subtiele aanraking van het binnenste van de mens met als doel de helende levensenergie vrij door het lichaam te laten stromen. Dit brengt een diepe ontspanning, genezing en verbetering van fysieke klachten zoals rugklachten, nek- en schouderklachten, hoofdpijn en migraine, slapeloosheid, maag en darmproblemen, energiegebrek, stress en depressies, emotionele trauma’s en tal van andere klachten.
Cranio Sacraal therapeuten werken met het Cranio Sacraal ritme. Dit ritme is het derde systeem dat in het lichaam werkzaam is, naast de ademhaling en de hartslag. De naam van de therapie is afgeleid van de Latijnse woorden cranium (de beenderen van de schedel) en sacrum (heiligbeen). In de hersenen wordt het Cranio Sacrale vocht geproduceerd en vervolgens stroomt dit vocht door het ruggemerg naar beneden en weer terug naar de hersenen. Het voedt en beschermt de hersenen en het zenuwstelsel en is verbonden met alle delen van het lichaam, met alle cellen. Dit vocht heeft een ritme, het Cranio Sacraal ritme, een beweging die altijd doorgaat zoals eb en vloed. Als het Cranio Sacraal vocht optimaal door het lichaam stroomt is er sprake van gezondheid en welbevinden. De levensenergie kan nu vrij door het lichaam stromen.
Je kunt het Cranio Sacrale ritme ook de ademhaling van het zenuwstelsel noemen. Dit stelsel regelt de werking van alles wat er in het lichaam gebeurt. Stress, fysiek letsel of een (emotioneel) trauma verstoren dit natuurlijke ritme. Daardoor worden spanning en stress vastgehouden in het zenuwstelsel en ontstaan blokkades in de weefsels. Het Cranio Sacraal ritme biedt de therapeut de mogelijkheid om in contact te komen met deze blokkades, met plekken die gespannen, afgesloten of verwaarloosd zijn. De therapeut kan met een zachte druk en met aandacht de geblokkeerde stroming weer op gang brengen. Het zenuwstelsel krijgt als het ware opnieuw de weg gewezen naar herstel.
Het Cranio Sacrale systeem kent drie ritmes. Een ritme is de snelheid waarmee het Cranio Sacrale vocht beweegt. Het kunnen voelen van de verschillende ritmes is een basisvaardigheid van de Cranio Sacraal therapeut. Het brengt de therapeut in contact met de meest fundamentele kracht in het lichaam, een kracht die gezondheid creëert. Het eerste en tweede ritme werken met de ervaringen die we vasthouden in ons systeem zoals blokkades in de weefsels en stress en spanning in het zenuwstelsel. Tijdens het derde ritme zijn we in contact met de kosmische energie om ons heen. We ontvangen de heling die op dat moment nodig is.
Het eerste of snelle ritme werkt op fysiek niveau en is geschikt om blokkades die in de weefsels vastgehouden worden op te lossen. Denk maar aan een vastzittende kaak, een verschoven wervel of pijn in de onderrug.
Het tweede of middelste ritme is subtieler en gericht op het voelen van de energie in het lichaam. Er ontstaat ruimte, ontspanning, de energie gaat stromen. Van daaruit kunnen kwetsuren en stresspatronen van binnen uit opgelost worden. Dit ritme brengt ons in contact met onze genezende vermogens, met de aangeboren wijsheid van ons lichaam. Het versterkt de gezondheid en is gericht op heelheid.
Het derde ritme is een langzame beweging maar het heeft een grote kracht. In dit ritme is de kosmische energie voelbaar. Er ontstaat een diepe rust. Heling vindt plaats op een diep niveau en het gebeurt vanzelf. De wijsheid van het lichaam en de wijsheid van de kosmos weten wat er nodig is.
Mijn ervaring is, dat wanneer een cliënt het nodig heeft, bijvoorbeeld bij stress of vermoeidheid er vanzelf een stiltepunt ontstaat. De therapeut kan ook een stiltepunt creëren om de cliënt te laten profiteren van de voordelen ervan. Een stiltepunt is een rustperiode in het ritme. Het ritme valt stil en er stroomt helende levensenergie rechtstreeks het lichaam binnen. Deze levensenergie gaat naar die plaatsen in het lichaam die het nodig hebben. Een stiltepunt heeft daarom een krachtige helende werking. Diverse functies zoals bijvoorbeeld het zenuwstelsel gaan beter functioneren. Na een stiltepunt voelt het ritme krachtiger aan en is er meer vitaliteit.
Een beknopte omschrijving van de website: http://www.craniosacraalrotterdam.nl
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 17:52
|
|
|
Volgens mij hebben we hier al eens een topic over gehad, maar wil graag jullie visie en mening weten over deze vorm van therapie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 15:35
Onderwerp: 15 januari - eten bij de Smaak van Vietnam in Woerden
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoe dan ook, ik kom op je babysitten zodat je kindje het ook eens fijn heeft... |
Dus eerst ga je er boven op zitten en dan verwacht je ook nog es dat die baby het naar de zin heeft
Bijzonder!
Ehh...meneer Lepeltje...ik geloof dat ik toch maar pas
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op vrijdag 29 oktober 2010, 15:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 11:42
Onderwerp: 15 januari - eten bij de Smaak van Vietnam in Woerden
|
|
|
FRANKT627 schreef: | pfff, wat is dat nu. Indien het niet anders kan, Tess, kom ik wel eens een keertje op je passen zodat je kids eens lekker kunnen gaan eten... |
Meervoud nog wel
Zal k er toch eerst minstens eentje bij moeten maken Frank! Kan nog wel ff duren dus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:42
Onderwerp: Sinterklaas
|
|
|
CARIN303 schreef: | Oh, wauw, komt hij echt bij jou aan, Willemijn, nee....ik ben niet jaloers,helemaal niet
Mag ik dan vanaf nu al mijn schoen op gaan zetten
Ik hou van die man! |
Sja, en daar hebben ze dan weer dokters voor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:40
Onderwerp: Echte Vrienden
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Zo ziet Hannah dus iemand als een vriend. ze plaatst hem op de weegschaal en gaat dan met veel jolijt vertellen dat de weegschaal het begaf... Wanneer is een vriendschap dan een echte vriendschap...
Ach, die meisjes van tegenwoordig... |
Een echte vriend ziet die weegschaal het begeven en zegt dan: "Ach, moest toch al nodig een keer een nieuwe!"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 oktober 2010, 07:38
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik heb iets meer uitleg nodig ( of iets over het hoofd gelezen misschien? ) Ik jullie zoontje ziek? |
Nee, ze zijn zwanger! De kleine man in de buik van mams doet het goed, maar mams zelf iets minder... > Jijsnap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 18:22
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
MARIO216 schreef: | Jenever nooit
P.S. klemtoon gevoelig |
Eh...dat was toch "Jenever know" ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 00:23
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
VISSER278 schreef: | Zorg jij dan voor de natte opmerkingen? Zit je buiten in de regen ofzo? |
Natte opmerkingen! Moeten we dan een spuugdoekje in de aanslag houden ofzo
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 oktober 2010, 00:19
Onderwerp: depri
|
|
|
CARIN303 schreef: | Kweetniet Chat, maar deze teksten vind ik nou niet bepaald bij jou passen! Kan me nog heugen dat je eerder, bij een soortgelijke woordkeuze, niet gecharmeerd was en nu dit.....ik niet snap |
De woorden zijn dan ook niet van Chat, maar van ene heer van Duin... Maar ook ik kon er niet aan voorbij om de ironie ervan in te zien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 17:26
Onderwerp: depri
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Heb u ook altijd wat. dan weer dit, dan weer dat. dan weer zus en dan weer zo. o, o, o
Val je steeds uit de boot. kotst de poes weer op je schoot. is er bij jou nog ruimte zat in je maillot. Blijkt je vouwfiets bij het vouwen helemaal geen vouwfiets te zijn.
is je hazewind hond in verwachting van je buurman z'n konijn. Zak je dwars door de vloer. speelt je zus mandolien.
nou dan heb je je dag niet vandaag
zijn je dekens te kort zit er geen spat op je bord. *spatbord* staat er bij de buurvrouw een paard in de gang ( paard in de gang ).
heb je er een inplaats van twee. is je goudvis van doublee. gaan alle bloemen zelfs dood op het behang. Gaat elke keer als je knipoogt ook je andere oog dicht. heb je 200 kippen, maar je haan is een nicht is je vrouw ervandoor met een toreador.
nou dan heb je je dag niet vandaag.
je heb allemaal wel eens ee dag dat je denk; ik heb mijn dag niet vandaag. wat je ook doet, alles gaat fout. je schoonmoeder word gered uit zee. of je loop al een half uur in de verkeerde begravenis stoet mee. je vingerplant ken z'n handen niet thuis houden. en sinds jezelf weer bent gaan koken komt de hond niet meer bedelen aan tafel.
of je loop in het bos en je komt een bunzing tegen. maar inplaats van jij kneep hij z'n neus dicht en de holt weg... en je nieuwe vriendin heeft zo'n seksuele uitstraling dat zelfs de garage deur vanzelf omhoog gaat als ze langs loopt.
dit is het eind van dit lied. nee echt opbeurend was het niet. maar dat komt; ik heb mijn dag niet vandaaaaaaaaaaaaaag. |
Sja, van rijmtalent valt niet echt te spreken...enneh...aan de taalVouten zou je je zomaar kunnen ergeren! Maar goed, laten we daar maar niet over zeuren...je hébt je dag al niet vandaag... Offeh... was het toch Andre die zen dag niet heeft?
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 27 oktober 2010, 17:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 oktober 2010, 16:29
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
DIKKIE717 schreef: | Een christen behoort zich niet op te laten branden zonder licht te geven |
Hmm...brand liever helemaal niet op!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 21:11
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
Op 20 November gaan we heerlijk eten bij Hotel Bazar in Rotterdam!
Ga je ook mee? Vul je eigen naam dan even in op het lijstje:
Tessybear731 Arianne566 Zinga672 Rinske773 Chatuliem619 Mario216
Het adres is: Witte de Withstraat 16 3012 BP ROTTERDAM
Voor routebeschrijving auto en OV zie http://www.hotelbazar.nl
Het is mischien een idee om elders in Rotterdam te parkeren en dan met zijn allen met de metro of tram naar plaats van bestemming te gaan. Denken jullie ff mee over een creatieve oplossing?
Plaats ook ff een prikbordberichtje op je profiel zodat niemand de oproep kan missen!
Ik heb er zin an!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 13:39
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
FRANKT627 schreef: | nou dank je wel hoor Marijan dat Tess het lied mag horen en wij niet...
een lied van een Belgische band: http://www.youtube.com/watch?v=L_wshZx1QyY
of is het een Franse band? DJ Tess verteld het ons vast wel |
Als je even terug scrolt naar de 1000e posting...(die van mij dus)...dan zie je dat daar inmiddels een linkje geplaatst is naar dat heeeeeele mooie nummer van Marijan!
Wel een beetje opletten hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 13:36
Onderwerp: God straft de mens niet
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Ik denk dat ik overigens ooit in een preek hoorde dat het vrezend ( waarvan sprake in de bijbel ) niet echt sprak op " bang " zijn ... |
Het woord "vrezen" zoals dat in de bijbel gebruikt word heeft in onze hedendaagse cultuur dezelfde betekenis als "ontzag hebben voor"... Dus wel een iets andere definitie idd dan bang zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 oktober 2010, 07:30
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Tessybear, ik heb je inmiddels een (heerlijk zwijmel)lied (uit m'n jeugd) gemaild. |
Your wish is my command!
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 07:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 21:44
Onderwerp: Uit eten in Rotterdam!
|
|
|
Ga je twee keer mee Rinske? Ben benieuwd hoe je dat gaat doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:18
Onderwerp: voorziening
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Voor jou misschien niet maar waarom is er dan zoveel 'verborgen' armoede? |
Sja, omdat er genoeg mensen zijn die het niet toe durven geven...wellicht gevoed door het feit dat er ook een heleboel mensen zijn die de armoede niet willen zien, niet willen "erkennen"...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:16
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Oef, ben te laat dus. Tja, 'k was nog op m'n werk.
Maar Tess, de 1000ste posting is je gegund hoor! Alleen een beetje jammer, dat 't geen lied was. |
Nou weet je wat...we maken een deal! Als jij nou even roept welk nummer je graag had gezien, dan zet ik em er ff tussen... Heb je toch een beetje bijgedragen aan de 1000e posting
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 19:14
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wat is er vernederend aan armoede? |
En...wat is er vernederend aan toegeven dat je moeite hebt de eindjes aan elkaar te knopen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 18:41
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Mijn mooiste moment: dat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik woensdagochtend een flatje in Utrecht mag gaan bezichtigen.
Er mogen 10 mensen komen kijken en ik ben nummer 7, dus de kans is niet groot. Het lijkt mij stug dat er 6 mensen de flat weigeren. Aangezien ik nog niet zo ver gekomen ben, vind ik dit toch wel een mooi moment vandaag!
Maar goed, de uitslag vinden jullie of hier of bij het slechtste moment v/d dag....
Groetjes, José |
Gooi het bijltje er nog niet bij neer hoor...de 7e plaats bied zeker perspectieven
Succes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 16:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan heb jij in ieder geval geen reden om te klagen....... |
Goddank niet Willemijn, al moet ik zelf soms ook heel creatief zijn om de eindjes aan elkaar te knopen! Er zijn mensen die het veel moeilijker hebben dan ik, maar ik hou mijn hart wel eens vast...het gaat steeds verder achteruit met de economie...
"De rijken zullen rijker worden, en de armen armer"
En dat is denk ik heel goed zichtbaar in deze maatschappij... Mogen we best onze handen eens voor vouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 16:22
|
|
|
FRANKT627 schreef: | En ja hoor ondanks mijn oproep om Marijan de 1000ste te laten plaatsen heeft Tess het maar gedaan...dus moet zij maar trakteren op taart
FT
En geeft ze nog verkeerde info want Aha is een Noorse popgroep
wel wel wel... |
Oeps!
Ik ging uit van het 1000ste youtube nummer...(zo veel vertrouwen heb k in jullie)...foutjuh! En dan ook nog es een hele band verkassen naar een ander land, gaat lekker met me
Gelukkig heb ik afgelopen weekend mijn verjaardag gevierd en nog meer dan genoeg taart over...kom maar halen dus!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 oktober 2010, 16:11
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dit een belgische groep Frank? Nog nooit van gehoord...... |
A-Ha is een zweedse popgroep Willemijn... Hebben op 10 Okt. jl. Amsterdam nog onveilig gemaakt
Op speciaal verzoek van Marijan:
http://www.youtube.com/watch?v=loWXMtjUZWM&feature=related
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk...
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op dinsdag 26 oktober 2010, 07:29
|
|
Naar boven |
|