Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 14:46
Onderwerp: Zelfverloochening
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik denk dat God mensen ziet als gelijkwaardig. het Goddelijk gebod is; heb je naaste lief ALS jezelf; niet meer dan jezelf, niet minder dan jezelf.
uiteraard kun je ervoor kiezen je eigen belang minder na te streven dan dat van de ander; ik denk zelf echter dat dit een persoonlijke keuze is, en niet het volgen van het gebod van God. als je bijvoorbeeld kijkt naar de Heere Jezus, die koos er uiteindelijk ook zélf voor om de Weg tot God de Vader te zijn, en daar in te investeren. (zie psalm 40) | Ik heb er moeite mee als je het gebod van je naaste lief te hebben, zo snel op jezelf betrekt. Dat maakt het weer zo egoistisch. In plaats van dat je de naaste leert lief te hebben, stel je dan als voorwaarde of excuus: ik moet eerst aan mezelf werken. Daarmee stel je dit belangrijke gebod buiten werking.
Zelfverloochening wordt ondragelijk als het niet door liefde mogelijk gemaakt wordt. Liefde tot God of tot de mens, in beide gevallen vormen ze de enig dragelijke basis voor zelfverloochening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 12:33
Onderwerp: Heerlijke dag
|
|
|
JANE866 schreef: | Erg jammer dat dit door iedereen gelezen kan worden... Komt de site niet ten goede! | Wat een onzin eigenlijk. Als ik iets wil weten, kijk ik meestal op een forum. En het komt heel weinig voor dat je fora alleen maar kunt lezen als je lid bent. CM is daar dus echt die enige in. En hoe wil je privacy regelen als je 2300 leden hebt. En daar zitten echt wel mensen tussen die je niet kent. Dus, de geliefde privacy is er niet ook al zou je alleen leden het forum zou laten lezen. Je moet gewoon altijd voorzichtig zijn met je privé gegevens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 12:28
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja, maar zo heel natuurlijk vind ik het niet... voor je tot een dergelijke conclusie kan komen dat je ergens zit waar je je zelf compleet inlevert of uit vrije wil jezelf verloochend met hart en ziel in vrijwilligheid voor God en uit liefde... en dat blijft denk ik ook een soort struggle, strijd om hierin en hieruit te blijven... omdat het vaak een hart-zaak is.. Zelfverloochening.. je cijfert jezelf weg ten gunste/in het belang van de ander... zo bijbels... dus... de grens vind ik nogmaals dus niet vanzelfsprekend. | tja, we hebben er ook een ander woord voor: bekering. Dat is het punt waarin je jezelf helemaal geeft aan God, en Zijn liefde centraal stelt. Een hogere zelfverloochening is niet denkbaar voor de mens... Alleen heeft dat zijn waarde als het vanuit je hart komt en gebaseerd is op Zijn liefde. Liefde is een bepalende factor in deze, anders wordt het een gedwongen opgave. En gedwongen zelfverloochening komt voort uit manipulatie. En het is heel gemakkelijk de ander te manipuleren op dit gebied, er zijn hordes mensen door de kerk gemanipuleerd om ze er onder te houden. Dus, wees voorzichtig met elkaar te verwijten of aan te sporen. Je kunt dit niet afdwingen nl.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 09:22
|
|
|
JOL252 schreef: | precies... en als je dan spreekt over een huwelijk met iemand die zo "gehandicapt" is dat jij zelf schade lijdt en er geen sprake meer is van relatie... je altijd en continue te kort komt in van alles, in hoeverre wordt er dan van je verwacht en gevraagd deze "relatie" vol te houden? Hoe moet je dat drievoudige snoer op zo'n moment dan nog zien..... zelfverloochening heeft ook z'n grenzen... en vraagt soms om herkadering. | Ja natuurlijk zijn er grenzen. Want zelfverloochening kan heel snel misbruikt worden door de ander. En zelfverloochening voor God kan heel snel leiden tot een negatief Godsbeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 30 juli 2012, 09:08
Onderwerp: Tóch maar liever een kind
|
|
|
BART347 schreef: | goed, we weten dat hij een probleem heeft.
zorg dat je zelf niet ook zo wordt.... | Eerlijk gezegd weet ik niks van hem, en ik ben de laatste tijd behoorlijk allergisch geworden voor roddel. Of het nu in het dagelijks leven of op internet is. Want ik geloof absoluut niet alles wat er op internet staat. Maar het gaat me uitsluitend om het gebruik van de eigen naam, verder niet.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 30 juli 2012, 09:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 23:42
|
|
|
Ik blijf eigenlijk bij mn eerste standpunt, je moet niet uitgaan van zelfverloochening, je moet uitgaan van liefde. Liefde voor God zorgt ervoor dat zelfverloochening eigenlijk vanzelf gaat. En in die zin vind ik het niet moeilijk mezelf te verloochenen. Je brengt wel offers, maar dat doe je in iedere relatie vind ik.
Mijn stelling is: als je moeite hebt met zelfverloochening, kijk dan eens naar je liefde voor God...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 23:37
Onderwerp: Olympische Spelen
|
|
|
Leuk weekend gehad hier. Het zilver voor de estaffetteploeg en goud voor Marianne Vos...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 23:03
|
|
|
BART347 schreef: | wat zeur je dan?
en hoe kan ik een naam onthullen van iemand die ik niet ken? hoe zou dat bedreigend kunnen zijn? ben ik een mogelijke bedreiging voor hem? (dat is humor...)
en wat heeft iemand op zn kerfstok als iemand daar bang voor is? | Ik heb het niet over mijzelf, ik heb het over Tallguy.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 18:22
Onderwerp: Wat ik zou willen (wensen en gedachte's)
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Heeft totaal niks en generlei met luiheid te maken!! Meer met iets te onderstrepen, duidelijk te maken en soms zegt een icoontje meer dan de woorden! Maar ja je moet ze wel willen zien he | Zometeen vervuilen ze ook nog de normale boeken. Een normaal boek kun je toch ook gewoon lezen zonder icoontjes? Wat is het verschil dan???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 18:09
Onderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!
|
|
|
PETRA944 schreef: | jewel is bij sommigge mooi | zozo. daten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 18:01
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
PETRA944 schreef: | das ook wel weer goed geschreven, duh daar gaat mijn eenheid ideeen, ha ha toch is er best een leuke eenheid hier volgens mij met sommigge mensen. bv de p.n. lijkt me harstikke leuk,misschien ben ik er wel volgend jaar bij | Dan begin je eigenlijk al precies het verschil aan te voelen wat ik bedoel...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 13:55
|
|
|
HEIDE115 schreef: | EINDELIJK IEMAND DE MIJ ALS WATJE NODIG HEEFT. wOW!! EN MIJ MAAKT HET NIET UIT OF JE LINKS OF RECHTS BENT,MAAR NIE KNIJPE | Watje zegt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 13:43
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Maar wat moet jij dan met een ECHTE MAN?!? | Een echte man vraagt zeker niet aan een vrouw hoe hij zich moet gedragen...een vrouw weet daar heel goed mee om te gaan. Een man die aan een vrouw vraagt hoe hij moet denken, is in mijn ogen een watje. En deze mannen zullen nooit waardering krijgen van hun vrouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 13:38
|
|
|
WEEEEEEEEEEEEEEEEEER LIBELLE NIVEAU.....Dames, ik begrijp wel dat je er niks aan kunt doen, sommige mannen zijn er zo aan gewend, ze chatten als een halve vrouw...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 29 juli 2012, 13:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 13:36
|
|
|
ARENDINE325 schreef: | Sommigen kiezen voor een nick die niet naar privegegevens te herleiden is, anderen kiezen ervoor linkjes te plaatsen die met 2 muisklikken toegang geven tot n.a.w.-gegevens, foto's en filmpjes. Zelf kies ik ervoor geen dingen op internet neer te zetten waarvan ik niet wil dat anderen het zien of met mij associeren. Mijns inziens ben je zelf voor het grootste deel verantwoordelijk voor je privacy op internet.
Op zich ben ik het met je eens dat het openbaar maken van een naam not done is. In dit geval vraag ik me af waarom er zo moeilijk over gedaan wordt, als iedereen er moeiteloos zelf achter kan komen. Privacy op internet wordt zwaar overschat, zodra je iets online zet is het vogelvrij.
Beter denkt iedereen na voor hij of zij iets neerzet, waarvan men achteraf spijt krijgt. | Wat jij voor jezelf doet, is iets anders dan dat iemand anders het als een bedreiging gaat uiten. Ik ben heel gemakkelijk te vinden op internet, en dat is voor mij geen probleem. Eigenlijk is naamsbekendheid alleen maar goed voor mij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 13:20
Onderwerp: Wat ik zou willen (wensen en gedachte's)
|
|
|
ANOUSKA714 schreef: | Het probleem met "geschreven" woorden is, dat je de intonatie niet hoort en de ogen van iemand niet ziet. Af en toe heb ik best wel harde humor. Als ik het op zou schrijven zou het totaal verkeerd overkomen. Terwijl als ik het zou zeggen, iedereen zou lachen. Daarom zijn icoontjes ook handig, maar zelfs moet je daar ook mee uitkijken. En als je echt twijfelt aan iemands bedoeling kun je diegene daar idd op aanspreken! | Ik heb een bloedhekel aan die icoontjes, het maakt de mensen alleen maar lui....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 29 juli 2012, 12:47
|
|
|
BART347 schreef: | ik weet niet wat je wilt beweren, maar niet ik was degene die bedreigt (ik weet niet of jij wel helemaal goed hebt gelezen wat er gebeurd is?), en ook niet ik was degene die iemands naam heeft onthult anders dan die van mezelf. jij beschuldigt mij dus vals... maar goed aangezien niet ik gefrustreerd ben vergeef ik je. | Ik wil beweren dat als je de voornaam onthult je de ander bedreigt met het onthullen van zijn volledige naam. En ja, dat is een bedreiging, want men kiest niet voor niets een nickname. Het geeft nl. bescherming voor de mensen, en jij dreigt die bescherming op te heffen. En dit dreigement is goed uit te voeren, in mijn ogen is dit het ernstigste wat je kunt doen. Daar vallen opmerkingen als Ik weet je wel te vinden bij in het niets, omdat de meesten dat niet kunnen uitvoeren. Dus je opmerking is een bedreiging en het is een reële bedreiging.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 29 juli 2012, 12:52
|
|
Naar boven |
|
|