Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 21:44
Onderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Zou je dit bijbels kunnen onderbouwen, waarom een doop door besprenkeling ook naar Gods Hart is? Doop betekent toch onderdompeling, baptizo. Het is voor mij erg belangrijk om hierover gemoedsrust te vinden. Dit is geen uitdaging tot discussie, maar een oprechte vraagstelling. |
Tja Annette je schrijft het zelf al. Onderdompeling. Eigenlijk kunnen wij ons ook af vragen waarom niet laten dopen? Wat is het probleem? Belangrijk is zeker dat wij beseffen dat wij gestorven zijn en levend in Christus zijn. Zoals Paulus schrijft dat wij ons moeten reinigen in het waterbad van het Woord. Totaal ondergaan in de liefde van God. Jezelf overgeven. Controle loslaten omdat Hij ons leven wil leiden. Pfff dat si zo moeilijk, ik wil zoo graag controle houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 21:36
Onderwerp: vergeven........
|
|
|
Zo mooi onderwerp. Vergeven is soms gewoon een strijd waarin de eigen ik het wil winnen. Vaak wint mijn eigen ik en dan kom ik er achter dat ik toch verloren heb......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 15:10
Onderwerp: Eenheid in de Gemeente: waarom zijn er zoveel scheuringen?!
|
|
|
ROADY558 schreef: | Weet je wat zo mooi is aan scheuringen? God gebruikt dat altijd weer ten goede om Zijn Koninkrijk uit te breiden.
Soms willen mensen echt niet aanpassen of veranderen, vergeven of zwijgen. Nou dan ga je toch allebei je eigen weg? Die voorbeelden kom ik ook tegen in de bijbel. |
Helaas niet altijd. Laatst gehoord van mijn oude gemeente dat er weer een splitsing was gekomen. Een groep die met de H.geest en andere iets minder met de H.Geest. Wat een mooi getuigenis is dat naar de wereld. Wij maar ruzie maken met elkaar en dan zeggen wil je vrede kom bij Jezus. Dan denken ze o ja dat is die man van die kerken die altijd ruzie maken met elkaar.. nee bedankt. Lastig hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 15:00
Onderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..
|
|
|
ROADY558 schreef: | Toch denk ik dat het meer voorkomt dan je denkt. Ik geloof echt dat als we Gods beloften hierin serieus nemen, en gewoon maar gaan.... moet je 's kijken wat er allemaal nog kan gebeuren.
Maar als je bij voorbaat al denkt: "Pfff het helpt toch niet, want er zijn al zoveel mensen teleurgesteld op dit gebied" tja, dan hoef je zeker niks te verwachten. |
Wat schreef jakobus ook al weer? Als wij niet geloven lijken wij op de golven van de zee zulk een mens moet niet denken iets te ontvangen van de Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 14:59
|
|
|
JOL252 schreef: | Om even op de topicvraag terug te komen:
Ja ik geloof dat Jezus dat kan maar het gebeurt blijkbaar niet, getuige de praktijk. En wáár het gepraktiseerd wordt zijn er meestal excessen en scheuringen en mannetjesputters die zichzelf enorm vinden. Dus dan maar richten op dagelijks eenvoudig leven in geloof, God liefhebben bovenal en je naaste als je zelf, dat is al kluif genoeg. |
Waarom excessen en scheuringen? Omdat wij God niet serieus nemen. Laten delen uit de bIjbel of zeggen gewoon dat was vroeger maar nu niet meer. Ja er zijn helaas charlatans bezig maar..... Het echte werk is er nog steeds. Wat betreft demonen. Die gaan er pas uit als het huis(mens) de rechtmatige grond weg neemt. Ik heb mee gemaakt dat een demoon er niet uit wilde bij een broer. Het bleek dat hij een bloed eed had afgelegd. Toen hij dit beleed ging de demoon op ons woord direct er uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 oktober 2013, 16:22
|
|
|
ROADY558 schreef: | Dit is zo'n mooi topic, en belangrijk ook, dat ik even wil reageren. Hopelijk bouwt het de lezer/es op.
Geneest Jezus nu nog? Ja dat doet Hij wis en waarachtig. Jezus is dezelfde gebleven, toen en nu en voor altijd. Zijn beloften zijn nog steeds van kracht. Hij belooft zelfs dat ze voor eeuwig van kracht zullen zijn. Dus daar hoeft niemand aan te twijfelen.
Je kunt de vraag ook omdraaien. Wat maakt een mens ziek, waardoor hij gaat zoeken naar genezing, want blijkbaar wil niemand ziekte dragen.
Ik denk dat de grootste ziek-maker angst is. Het gevoel dat er niet van je gehouden is. Of wordt. Het gevoel dat je er niet bijhoort. De angst dat je "het" niet zal redden. De angst om lief te hebben = de angst voor afwijzing. Angst, dat wat er in je zit, als je niet bent liefgehad....
Wat doet angst? Het doet me wegkruipen. Het laat me mijn hart verdedigen. Het geeft wantrouwen om iemand toe te laten. Als iemand te dichtbij komt, haal ik uit. Ik kan bitter raken van de teleurstellingen. Ik kan wrok gaan koesteren naar degene die me gekwetst hebben. Ik kan blijven schoppen en mokken tegen God dat het niet beter wordt. En langzaam maar zeker wordt ik emotioneel ziek. Dat is: raak ik emotioneel verstopt. En dat maakt op den duur ziek. Ja ook lichamelijk.
Dan laat God zich horen. En zien in Jezus. Hij zegt: Kind, ik geef zoveel om jou, dat ik daarvoor mijn eigen leven niet heb gespaard. Ik gaf alles op waar ik van hield, zodat ik misschien jouw liefde zou winnen. Kom toch bij Mij, Ik wil je zo graag helpen.
God als Pappa die me elke dag een knuffel geeft, dat geneest pas. God als Pappa die me leert te vergeven. Dat geneest pas. God als Pappa die er werkelijk altijd voor me is. Dat geeft pas rust. God als Pappa die me opzoekt in m'n eenzaamheid. Dat geeft pas vrede. God als Pappa, die alle geestelijke machten en krachten, overheden en geesten de Baas is. Dat geeft pas vrijheid. En... maakt vrij. God die God is en om mij geeft. Ik hoef niet meer bang te zijn.
En dat alles ontvang ik in eenvoudig geloof.
Ik geloof meer dat genezing een voornamelijk geestelijk en emotioneel proces is. Al doet God ook wonderen (=een heel snelle verandering).
God en Jezus zijn nog altijd dezelfde. Maar geloven we nog wat Hij belooft? Ik bedoel: geloven we het ECHT? | Kijk dat is nu een helder betoog. Neemt mij heel wat wind uit de zeilen. Wetende dat de Heer ons het bevel gaf het evangelie te verkondigen en zieken te genezen. Lijkt het mij duidelijk dat het probleem niet bij God zit maar in het lichaam van Christus. Eigenlijk het tweede lichaam van Christus. De eerste keer kwam Jezus de Zoon van God op aarde als mens maar ook God liet ons de Vader zien en genas zieken(niet altijd allen wegens ongeloof) . Na pinksteren ging de bediening van Jezus door in Zijn twee lichaam n.l. in dat van de discipelen. Hij vroeg het niet maar gaf hen het bevel om dit te doen. Dus waarom geneest Jezus niet zoals 2000 jaar geleden? Omdat Zijn lichaam dat niet doet. Wij moeten spreken, helpen geven, genezen. Maar...... dit alles moet onder Zijn leiding en in Zijn Geest gebeuren. Demonen uitdrijven is niet het werk van Psychiaters. Bedenk de zonen van Kefas die bevalen de demonen in de naam van Jezus die Petrus kent er uit te gaan. Alleen als wij het gezag hebben kunnen wij dit doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 oktober 2013, 22:19
|
|
|
ROADY558 schreef: | Heb jij Hem daarin gevolgd? | Ik heb dan wel niet 40 dagen maar wel 2 x 10 dagen gevast. Probleem is dat de Heer al vanaf jonge leeftijd met de het woord bezig was. En pas na 20 jaar in Zijn bediening ging. Hij was dus krachtig in schrift en in Geest. Daar schort het bij mij nog wel aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 12 oktober 2013, 22:12
Onderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
|
|
|
Mijn idee van dit alles is dat wij elkaars profiel bekijken en dan denken hmmm. misschien?.. Mag van beide kanten komen. Maar mannen die mijn profiel checken(voor een ander?) laat maar. Gewoon luchtig houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:40
Onderwerp: Heilige Geest
|
|
|
PIETER619 schreef: | Jezus heeft ons Zijn Geest geven omdat die ons allemaal nabij kan en wil zijn, en Hij dat niet kon. Alles wat met de Heilige Geest te maken heeft, is om daar een mening over te hebben riskant als we ons in Zijn denken gaan verplaatsen. Zonden tegen de Geest worden niet vergeven. |
Correctie lasteren tegen de H.geest wordt nooit vergeven. Want de Heer zei dit n.a.v. de werkingen die gedaan werden uit de kracht van Beëlzebul. Helaas roepen wij te snel dat wanneer er wonderen gebeuren dat dit de duivel is. Komt vaak uit behoudende hoek. Ik probeer voorzichtiger te zijn en liefde te bewaren. Het zou n.l. Betekenen dat als wij een keer niet gehoorzamen aan de H.Geest wij verloren zijn. Wie zal dan behouden worden? NIEMAND!!
Laatst aangepast door
|
JOSEF872
|
op vrijdag 11 oktober 2013, 09:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:33
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik weet van kerken vanuit refo-cultuur waar beiden doopvormen (dus besprenkeling als baby of onderdompeling op eigen keuze) bespreekbaar en mogelijk zijn.
Ik ben benieuwd of er ook evangelische gemeenten zijn waar de kinderdoop bespreekbaar is.... |
Ik zit in een gemeente waarin kinderen op gedragen worden. Besprenkeling is niet bijbels. Wel wordt het kind zoals bij Jezus in de kerk aan de Heer getoond en aan de gemeente voor gesteld. Probleem wordt steeds meer dat we dingen er bij gaan bedenken. OOK bij evangelische kerken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:28
|
|
|
Volgens Lucas. Werd Jezus van Nazareth op de achtste dag besneden en toen de dagen van de reiniging volgens de wet van Mozes volbracht werden in de tempel gebracht om Hem aan de Heer(God) voor te stellen (Dit heet opdragen) en op zijn dertigste gedoopt. Dit was de doop van bekering door Johannes de Doper. Johannes was van mening dat Jezus dit niet nodig had. Terecht, maar toch deed Jezus dit om de gerechtigheid. Nu kunnen wij ons voorstellen, de besnijdenis is volgens de wet van Mozes(voor de joden) dus niet voor ons. Is dan ook de doop van bekering volgens de wet van Mozes?! Wat wel bekend is dat Johannes de voorloper en voorbereider van Jezus was wat betreft de doop. De doop is een graf. Waarin de gelovige zijn oude leven in laat sterven en opstaat uit de dood. Dit alles is een afspiegeling voor wat komen gaat. Maar..... de gene die zich laat dopen zegt in wezen ik ben gestorven mijn oude leven is voorbij. Hij geeft zich over aan hem die hem uit zijn graf op laat staan. Belijdenis hoe mooi ook is niet het gene waar Jezus zelf voor gekozen heeft. Jezus liet zich dopen. Ging de woestijn in werd 40 dagen verzocht. Overwon en ging in de kracht van de H.Geest zijn bediening in. Moeten wij niet Hem volgen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 09:08
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ja zo zie ik het ook: Alleen door geloof in Christus word je behouden.
Hoe zie je de woorden die Jezus her en der in de bijbel spreekt over de doop? Het is wel Jezus die het zegt? |
Tja maar weten wat de Heer gedaan heeft is dat genoeg? De duivel gelooft ook wie de Heer is. De bijbel zegt dat zelfs de demonen sidderen voor de Heer. Let wel ik zet dit neer om te prikkelen. Als ik geloof dat de Heer Heer is moet ik mijn gedachten volledig in het waterbad van Zijn Woord laten transformeren. Uit vrije wil en gehoorzamen aan Hem. Uit liefde en overtuiging. Ik draai intussen 20 jaar mee als christen en kom vaak tot de ontdekking dat volledige overgave en gehoorzaamheid aan de Heer iets is waar de mens niet graag aan mee doet. Dat is iets anders dan veelvuldig naar de kerk gaan hoe goed bedoeld dat ook moge zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 23:21
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
Vandaag de Jamie's reizen gekocht. Kookboek van Jamie Oliver van al weer een paar terug. Geweldig leuk allemaal mooie recepten uit de belangrijkste Europese keukens. Boek was in de aanbieding bij V&D voor slechts €10,- i.p.v. €37,50 . Ook nog wat leuke kleding gekocht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 22:26
Onderwerp: Vrouwen waar knappen je op af bij een man bij 1 1ste date?
|
|
|
ANNA415 schreef: | Voor het geval je het nog niet door hebt... vrouwen zitten anders in elkaar dan mannen |
Dat is juist zo leuk. Als wij nu genieten van die verschillen en ons leven daar mee laten kleuren,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 22:00
Onderwerp: single, nooit getrouwd of toch gescheiden?
|
|
|
Ik ben helaas ook gescheiden. Iets waar ik jaren voor gevochten heb om te voorkomen. Nu het zover is heb ik wel eerlijk geantwoord. Scheiding is niet iets waar een ieder blij van wordt. Maar beginnen vanuit een eerlijk en open perspectief is altijd de beste weg!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 oktober 2013, 10:24
Onderwerp: Relatie met een ongelovige
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Wat zegt het?
Er zijn zoveel mensen, die zich christen noemen. Voor mij is het hetzelfde als een politieke partij.
Ik hoor vaak: "dat is een christenen,die doet zoiets niet" Ik ben niet minder op mn hoede omdat iemand christen is.
Getuige de vele misstanden in het religieuze wereldje, zou ik zeggen...... Wat betekent Jezus voor een persoon,die zich christenen noemt. Iedereen kan zeggen dat bij/zijn Jezus wil dienen........... Maar de proef komt in het harde leven........als men door de omstandigheden/satán wordt getest..........wat is dan je geloof waard.
Iemand die scheidt van een vrouw met 8 kinderen,omdat bij zichzelf wil ontdekken is geen discipel van Jezus......... Dat is geen oordeel,naar een feit.
Wie zijn kruis niet opneemt en Hem volgt, is het niet waard om Zijn discipel te zijn.
Of gaan we deze uitspraak van Jezus Christus ook symbolisch bezien? | Daar ben ik het helemaal meeeens! Zelf getrouwd geweest met een christen die wel de "christelijke" dingen doet maar de bijbel niet altijd serieus neemt. Uit eindelijk breekt het daar op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 15:15
Onderwerp: bidden......heeft t zin?
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik bad om kracht en U gaf mij zorgen, om mij sterk te maken.
Ik bad om wijsheid en U gaf mij problemen om te leren oplossen.
Ik bad om welvaart en U gaf mij verstand en spieren om te werken.
Ik bad om moed en U gaf mij gevaren om te leren overwinnen.
Ik bad om liefde en God gaf mij mensen om te helpen.
Ik bad om gunsten en God gaf mij kansen.
Ik kreeg niets waarvoor ik bad. U gaf mij alles wat ik nodig had!
God heeft mijn gebed verhoord.
(ik weet niet wie het geschreven heeft) |
I.d.d. heel mooi. Ik heb zelf een keer geroepen naar God dat ik alles er voor over heb. Wat gebeurde er toen? Mijn beproevingen om deze woorden kwamen er. Woorden hebben kracht. Wij moeten niet zo maar maar wat roepen naar God.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 15:08
Onderwerp: Terug van weggeweest.......
|
|
|
Ik ben nieuw hier maar ga het allemaal ontdekken. Lekker pittige discussies aangaan? Kom maar op!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 15:03
Onderwerp: Schepping of evolutie
|
|
|
Evolutie is in principe onmogelijk omdat soorten zich alleen binnen vast gestelde grenzen van de soort kleine mutaties kunnen maken. Zodra deze grenzen overschreden worden wordt de soort onvruchtbaar. Andere opmerking. De mens uit de apen ontstaan? Waarom zijn de apen er dan nog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 14:55
|
|
|
Iets meer dan een week geleden werd er bij ons in de gemeente een zestal mensen gedoopt. De voorganger sprak over de doop als het zichtbaar maken van het nieuwe leven. Toen Jezus op gewekt werd, werd de steen weg gerold van het graf. Niet om Hem er uit te kunnen laten want dat had Hij niet nodig. Maar het openbaar te maken aan de wereld. Door je te laten dopen laat je zien aan de gemeente en de bezoekers dat je het nieuwe leven in gaat. Doop in de H.Geest is veel belangrijker. Wandelen in Zijn kracht en liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 oktober 2013, 14:37
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
JANS221 schreef: | De enige leuke man? Op CM? waar? Toevallig ben ik de enige leuke vrouw! Matcht goed dus! |
Je ziet er in ieder geval wel leuk uit. Voor de rest.....
|
|
Naar boven |
|
|