Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:29
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Omdat Maritime op grijs is, zal ik mijn reactie op zijn opmerkingen maar niet meer plaatsen, ondanks dat het me nu toch echt te bar werd. Ik had een vrij uitgebreid stuk geschreven en ben wel blij dat het niet meer nodig is. Dit is voldoende gerechtigheid.
Thomas, ik veronderstel althans dat er ingegrepen is, ook al weet ik dat niet zeker. |
Denk dat je gelijk hebt Thomas, hij is verdwenen. Nou, de score voor januari 2013 gaat goed, Laverde en Maritime verdwenen...dat ik weet dan, wellicht zelfs meer.
Wat zal het forum opbloeien nu!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 22:28
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Omdat Maritime op grijs is, zal ik mijn reactie op zijn opmerkingen maar niet meer plaatsen, ondanks dat het me nu toch echt te bar werd. Ik had een vrij uitgebreid stuk geschreven en ben wel blij dat het niet meer nodig is. Dit is voldoende gerechtigheid.
Thomas, ik veronderstel althans dat er ingegrepen is, ook al weet ik dat niet zeker. |
Denk dat je gelijk hebt Thomas, hij is verdwenen. Nou, de score voor januari 2013 gaat goed, Laverde en Maritime verdwenen...dat ik weet dan, wellicht zelfs meer.
Wat zal het forum opbloeien nu!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 januari 2013, 12:49
|
|
|
Mensen, Thomas heeft de vinger haarfijn op de zere plek gelegd, het is nu wachten op reactie van de ontvanger dezes.
Ondertussen is mij in die paar weken dat ik hier rondloop duidelijk geworden dat discussies bij een nieuw topic in begin erg goed zijn, maar telkens ook door een vaste kern om zeep wordt geholpen. Ook in dit topic is dat weer het geval, alleen nog haartje erger omdat de emoties/pijn zo diep liggen bij enkele leden.
Laten we het Koninkrijk maar opbouwen in plaats van afbreken en ik wens de ernstig zieken, zowel fysiek als mentaal een warm hart toe en veel kracht. Dat lijkt me een meer christelijke houding.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 19:55
|
|
|
[quote=MARITIME853]Ze mag ook rekening houden met personen dat hooggevoelig kunnen zijn op CM!!! Bij hun komen de reactie,s meer dan dubbel binnen.... Ik weet wat het is en doet!
Vandaar mijn reactie.
Maritime Jij als geen ander moet weten wat respect is. Ook het vellen van oordelen, dat is NIET aan ons. Wij worden vroeger of later allemaal, ook jij dus, be/ge/en uiteindelijk veroordeeld. Het is niet aan ons dat te doen. Help elkaar als iemand om hulp roept of doe er het zwijgen toe als je daar niet toe in staat bent.
Blijf neutraal in je postings, oordeel niet.
Je moet ook geen anderen gebruiken om je posting te rechtvaardigen. Die kunnen zich prima zelf verdedigen. Jij schrijft onder jouw naam en bent verantwoordelijk voor wat je schrijft.
Deze posting past dus niet, sterker nog, dit is heel erg zelfs. Denk en schrijf es vanuit de Liefde van onze Heere, dan gaat het al snel de betere kant op denk ik.
Hoop dat je er wat mee kunt/doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 januari 2013, 00:33
Onderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!
|
|
|
Thomas & Mieke,
Wow, we hebben niet eens een nieuw topic nodig, wat een mooie bijdragen, ga zo door. Ik vind het vooral van Mieke knap dat ze dit zo durft te schrijven, wat een verademing. Ik wil Thomas niks te kort doen, maar mannen lijken dit wat makkelijker te kunnen opschrijven volgens mij.
Hoop dat hierdoor een mooie discussie op gang komt die velen hier zal helpen met dit onderwerp....want dat lijkt me hard nodig als ik wat reacties lees her en der en waar mensen behoorlijk mee in de knoop zitten.
Ik had nooit gedacht dat mijn idee van nieuw topic al tot dit resultaat zou leiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:03
|
|
|
THOMAS968 schreef: | http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1744Ik plaatste eerder deze reactie over masturbatie:
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 10:21 Waarom zou masturberen een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze Bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Er is geen enkele link tussen masturbatie en zonde in de Bijbel te vinden. Over vrouwelijke seksualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Seksueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is. Verder vraag ik me wel eens af waarom bij het onderwerp seksualiteit op CM altijd door een aantal mensen een link wordt gelegd naar pathologisch gedrag. Zien we masturbatie als iets wat niet hoort of mag? Het is een bron van geestelijke en lichamelijke gezondheid. Zijn we als Christenen anno 2011 nog steeds verstrikt in de gedachte dat het iets slechts is? De behoefte leeft bij iedereen en dat is echt in de schepping of de natuur ingebouwd. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie heus niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.
Thomas. |
Ok, Thomas, niks aan toe te voegen inderdaad. Een nieuw topic hoeft inderdaad niet. Goeie reactie van je ook destijds en pijnlijk duidelijk is het taboe nog steeds, ondanks de enorme revolutie hiervan sinds de jaren 60.
Ik bedoel er in dit verband enkel mee dat er open en eerlijk over gepraat kan worden. En nee, persoonlijke details zijn niet nodig, maar op hoofdlijnen discussiëren kan wel verhelderend zijn voor velen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:01
|
|
|
THOMAS968 schreef: | http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1744Ik plaatste eerder deze reactie over masturbatie:
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 10:21 Waarom zou masturberen een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze Bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Er is geen enkele link tussen masturbatie en zonde in de Bijbel te vinden. Over vrouwelijke seksualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Seksueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is. Verder vraag ik me wel eens af waarom bij het onderwerp seksualiteit op CM altijd door een aantal mensen een link wordt gelegd naar pathologisch gedrag. Zien we masturbatie als iets wat niet hoort of mag? Het is een bron van geestelijke en lichamelijke gezondheid. Zijn we als Christenen anno 2011 nog steeds verstrikt in de gedachte dat het iets slechts is? De behoefte leeft bij iedereen en dat is echt in de schepping of de natuur ingebouwd. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie heus niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.
Thomas. |
Ok, Thomas, niks aan toe te voegen inderdaad. Een nieuw topic hoeft inderdaad niet. Goeie reactie van je ook destijds en pijnlijk duidelijk is het taboe nog steeds, ondanks de enorme revolutie hiervan sinds de jaren 60.
Ik bedoel er in dit verband enkel mee dat er open en eerlijk over gepraat kan worden. En nee, persoonlijke details zijn niet nodig, maar op hoofdlijnen discussiëren kan wel verhelderend zijn voor velen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:26
|
|
|
Sexualiteit is en blijft een hot topic en daarom wellicht interessant hier een aparte topic van te maken, want nu verzand de hele discussie eerst vlees of hart in het niets.
Handig zou ook zijn om het dan op te splitsen, zoals bijvoorbeeld gecategoriseerd naar leeftijd, bijv tot 25 jaar, van 25 tot 50 en vanaf 50. Ook een subtopic over zelfbevrediging lijkt me handig.
De kunst is dan wel om inhoudelijk te blijven reageren, waarbij mijn voorstel zou zijn kleine subtopics te maken, daar je anders te snel door de bomen het bos niet meer ziet.
't is maar een idee en zelf heb ik geen behoefte dit te moeten openen, maar om e.e.a. helder te houden misschien wel nuttig te doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:18
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Nee.
Sexualiteit is het hoogte punt van liefde tussen man en vrouw. Zo hoort het in huwelijk te zijn. Helaas ervaar ik veel (christelijke)mannen welke het niet verstaan en vreemd gaan. |
Is sexualiteit het hoogtepunt? Ik ben het er niet mee eens helaas. Begrijp me niet verkeerd, sexualiteit is of beter gezegd, kan... je tot ongekende hoogte brengen.
Maar wat als een van beide partners door ziekte of ouderdom dit niet of nauwelijks meer kan geven? Dan zal toch echt de mentale kant zo goed moeten zijn dat je de levensavond ook in geluk kan doorbrengen met elkaar ofwel, de echte liefde moet ook daar tegen bestand zijn.
Ik snap ook wel dat je tot je 50/60e hier niet over nadenkt, maar dat wijt ik eerder aan onnozelheid. Je gaat ergens voor of niet...tot de dood je scheidt, het staat er niet voor niets en daar zeg je toch 'ja' op?
Ik krijg het vermoeden dat teveel mensen denken dat eenmaal getrouwd, de strijd gestreden is, keurig geen sex gehad, netjes geleefd etc.....maar dan begint het pas echt. Relatie is een 'werk'woord!!! Toegegeven, het staat niet zo in het woordenboek, maar het lijkt me duidelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:16
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Nee.
Sexualiteit is het hoogte punt van liefde tussen man en vrouw. Zo hoort het in huwelijk te zijn. Helaas ervaar ik veel (christelijke)mannen welke het niet verstaan en vreemd gaan. |
Is sexualiteit het hoogtepunt? Ik ben het er niet mee eens helaas. Begrijp me niet verkeerd, sexualiteit is of beter gezegd, kan... je tot ongekende hoogte brengen.
Maar wat als een van beide partners door ziekte of ouderdom dit niet of nauwelijks meer kan geven? Dan zal toch echt de mentale kant zo goed moeten zijn dat je de levensavond ook in geluk kan doorbrengen met elkaar ofwel, de echte liefde moet ook daar tegen bestand zijn.
Ik snap ook wel dat je tot je 50/60e hier niet over nadenkt, maar dat wijt ik eerder aan onnozelheid. Je gaat ergens voor of niet...tot de dood je scheidt, het staat er niet voor niets en daar zeg je toch 'ja' op?
Ik krijg het vermoeden dat teveel mensen denken dat eenmaal getrouwd, de strijd gestreden is, keurig geen sex gehad, netjes geleefd etc.....maar dan begint het pas echt. Relatie is een 'werk'woord!!! Toegegeven, het staat niet zo in het woordenboek, maar het lijkt me duidelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 13:23
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Dank je wel voor je mooie bijdrage, erg duidelijk. Maar mag ik er even opgaan..... Is het niet zo, dat je je zelf en de ander op dezelfde plaats gaat zetten....bij onvoorwaardelijke liefde? En wat als jezelf helemaal gelooft, dat gemeenschap hebben in Gods Ogen een levenslange verbintenis is....en de ander gaat er later toch een andere invulling/waarde aan geven......waar blijf jezelf dan....je blijft zelf gehuwd...en de ander denkt dat je het gewoon uit mag maken.... Hoe ziet God dit dan....? |
Annette, Beide partners staan op dezelfde plaats ja, gelijkwaardig dus!!!! Gemeenschap hebben is inderdaad een levenslange verbintenis en als de ander dat niet respecteert, gaat de ander dus de fout in en mag dat verantwoorden later. Waar jezelf dan blijft? Volgens de Bijbel ben jij niet meer gehuwd als de ander vreemdgaat, dus....ben jij ook weer vrij ofwel..ongehuwd geworden.
Ik weet, dit is makkelijk gezegd, eerst mag je je ook afvragen wat de reden is van het vreemdgaan van je partner. In hoeverre hebben jullie een open en eerlijke relatie gehad, respect voor elkaar, investeren in elkaar, kortom, echte liefde gehad en vooral...gehouden... met elkaar.
Waren jullie echt open en eerlijk overal in en was er op elk terrein respect voor elkaar obv geven en ontvangen? Of was de relatie ingesukkeld, er werd niet meer geinvesteerd ofwel, de echte liefde werd niet onderhouden. Da's ook nodig he, een auto moet ook onderhoud hebben anders stopt ie er ook mee.
Dus, een eenvoudig antwoord op je vraag is er niet, daarvoor moet je alle ins en outs kennen natuurlijk. Hope this helps!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:28
|
|
|
Tja, en zo kan je eindeloos rondjes blijven draaien om de brij heen natuurlijk.
Tessy verwoordt het heel goed vind ik. We zijn geschapen (1) we krijgen talenten (2), de één wat meer of minder dan de ander en op basis hiervan (verstand en dus 3), wat je ook van Hem krijgt in combinatie met gut-feeling (wat we ook hebben gekregen) of lees intuitie/gevoel zal de balans gevonden moeten worden in en voor elkaar. Niemand is perfect, zelfs ik niet
Maar als het houden van echt is, respecteer je elkaar en is dit geen issue zolang alles eerlijk en open is, zoals het ook hoort....en daar schort het nog wel eens aan. Want zijn we allemaal echt eerlijk?????!!!!!
Dus ja, God is 1, jezelf is 2 (je hebt zelf balans nodig), je partner is 3, in die volgorde en ja..eerst vlees of hart lijkt me dan ook geen issue. Eten moet ook eerst gekookt, fietsen moet je ook eerst leren en dus moet je iemand ook eerst leren kennen en als dat goed gaat houd je de sexualiteit niet meer tegen...zoals het volgens mij bedoeld is.
En als je 20/25 bent lukt het nog wel (met pijn en moeite) de sexualiteit te bewaren voor na het huwelijk, maar op latere leeftijd en dus andere levensfase met alle mensenkennis van dien is dat niet zo eenvoudig meer. Als het echte liefde is (voorwaarde) dan wil je dat ook allebei en niet verdrinken in het wettische van eerst dit en dan dat?
De Bijbel zegt toch ook dat gemeenschap hebben = gehuwd zijn! Dus ga je hier niet lichtzinnig mee om lijkt me. Er staat niet dat je ook naar het gemeentehuis moet, dat hebben wij mensen zelf en vooral verzonnen als sociaal vangnet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 12:25
|
|
|
Tja, en zo kan je eindeloos rondjes blijven draaien om de brij heen natuurlijk.
Tessy verwoordt het heel goed vind ik. We zijn geschapen (1) we krijgen talenten (2), de één wat meer of minder dan de ander en op basis hiervan (verstand en dus 3), wat je ook van Hem krijgt in combinatie met gut-feeling (wat we ook hebben gekregen) of lees intuitie/gevoel zal de balans gevonden moeten worden in en voor elkaar. Niemand is perfect, zelfs ik niet
Maar als het houden van echt is, respecteer je elkaar en is dit geen issue zolang alles eerlijk en open is, zoals het ook hoort....en daar schort het nog wel eens aan. Want zijn we allemaal echt eerlijk?????!!!!!
Dus ja, God is 1, jezelf is 2 (je hebt zelf balans nodig), je partner is 3, in die volgorde en ja..eerst vlees of hart lijkt me dan ook geen issue. Eten moet ook eerst gekookt, fietsen moet je ook eerst leren en dus moet je iemand ook eerst leren kennen en als dat goed gaat houd je de sexualiteit niet meer tegen...zoals het volgens mij bedoeld is.
En als je 20/25 bent lukt het nog wel (met pijn en moeite) de sexualiteit te bewaren voor na het huwelijk, maar op latere leeftijd en dus andere levensfase met alle mensenkennis van dien is dat niet zo eenvoudig meer. Als het echte liefde is (voorwaarde) dan wil je dat ook allebei en niet verdrinken in het wettische van eerst dit en dan dat?
De Bijbel zegt toch ook dat gemeenschap hebben = gehuwd zijn! Dus ga je hier niet lichtzinnig mee om lijkt me. Er staat niet dat je ook naar het gemeentehuis moet, dat hebben wij mensen zelf en vooral verzonnen als sociaal vangnet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 januari 2013, 00:02
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Eerlijk gezegd zat mijn laatste opmerking, meer in de richting van, en geen vlees en geen hart. Maar meer de vrije ongebonden zaligheden, het neutrale zonder te hoeven kiezen. Wand waarom zou ene vrijen man, het ongeluk der zwaar beproefden slavenjuk op zich nemen. Maar ja alleen den afwas bewerken is ook niet alles, per slot van rekening moet er ook afgedroogd worden |
Gerrit, je bent wel wat angstig hoor...leef! Elke dag is er weer 1 minder dat je dit kunt doen. En ja, pijn hoort erbij, maar geluk ook. Aan jou en je partner de eer er samen het beste van te maken en de moeilijke tijden te trotseren en de fijne tijden te genieten. Inge verwoordde het goed, een wijze vrouw, helaas bezet voor je, maar er zijn er meer. Zoekt....en Gij zult vinden!
Enne...afdrogen? Als je het een uurtje laat staan...is het al droog he.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:04
Onderwerp: Pesten...
|
|
|
KEITH722 schreef: | oh ok, ik heb het trouwens hogerop gezocht, met judith schiet het van geen kant op, daar wist pieter van annette ook over mee te praten a |
Over welke Judith hebben jullie het eigenlijk..van de redactie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 23:04
Onderwerp: Pesten...
|
|
|
KEITH722 schreef: | oh ok, ik heb het trouwens hogerop gezocht, met judith schiet het van geen kant op, daar wist pieter van annette ook over mee te praten a |
Over welke Judith hebben jullie het eigenlijk..van de redactie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 22:16
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Hier ben ik nu naar op zoek, het hart maar ja als mijn hart gaat bonken en de ander ook heb je al snel met het vlees te maken. En blijf dan maar eens van elkaar af.
Dit is toch Liefde of zie ik dat verkeerd? En wat was Jezus?
Ja schuldgevoel en verwijdering is dan wat plaats maakt ipv wat ik zo heel graag wil samen een leven zoals Gd het bedoelt heeft. Als je bent vergeven dan is het vergeven maar de Heer zegt doe het niet meer , vraag me af moet ik nog meer mensen pijn doen?
Hoe doe jij mensen pijn dan als ik vragen mag?
en altijd maar nee zeggen? en mezelf niet meer toestaan om te genieten, waarvoor zijn we man en vrouw ?? O ja voor het huwelijk dat heb ik gehad en was niet zoals het moest zijn al geloofde ik daar echt in.(wat is geloof) bij mij loopt alles door elkaar nu. Ik ben bezig met een proces Loslaten en dat doe ik dan niet goed maar ben er ook nog niet. Dan ontmoet je iemand en gelijk de dikke muur ben niet te bereiken neen niet doen want het staat in de bijbel ik wil het niet dan pas in het huwelijk weer een relatie die niet goed loopt en ik iemand zeg laat mij maar los Laar me maar mijn leven alleen zijn terwijl mensen om me heen zeggen ga eens leven geniet van wat op je pad komt.
Wat maak jij het jezelf moeilijk.
Kan ik dat nog zonder vleeselijke begeerte genieten want na 17 jaar heb je wel eens behoeft toch een arm om je heen het gevoel komt er aan ja we gaan er voor maar dat niet he nee dat niet en toch zijn we mens zondige mensen die wat in de bijbel staat het goede niet doen en het kwade dat we niet willen wel doen Ik word door dat dubbele ook wat in de bijbel staat soms radeloos moe en maakt dat ik niet verder kan dan alleen met mijn boeken zoeken naar hoe God het bedoelt heeft.
Hier struikelen zoveel mensen over. Zorg dat je geweten zuiver is en dat je eerlijk bent, voor jezelf en de ander en laat je hart het werk es doen ipv te verdrinken in het wettische. De wet is er om naar te leven, een leidraad maar ik denk dat Jezus' Liefde dat ontstijgt. Ofwel, als er sprake is van echte liefde voor elkaar, beiden met bonkend hart bijvoorbeeld, vlinders etc, hoeveel duidelijker wil je het nog krijgen?
En toch wat staat er in zijn woord door te doen weet je wat goed en kwaad is
Durven jullie nog verder te leven door te doen en weer de fout in te gaan??
Ja, als je mijn verhaal zoudt weten, zal je er niks van begrijpen zelfs.
Maar het is ook niet goed te schuilen en je niet in de wereld te begeven. Ik ben op zoek naar een Hart , MIJN EIGEN HART . En ik geloof als ik dat gevonden heb en dingen los kan laten in de volle zekerheid dat de Heer me leidt dat ik dan ook de begeerte kan laten omdat ik sterk ben door zijn kracht door zijn aanwezigheid in mij. Ik ben op zoek naar eerst het hart dan zal al het andere er mij bij geschonken worden als het in overeenstemming is met Hem
Groet Anita |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 21:45
|
|
|
Gerrit start een topic over voor hem een serieus onderwerp, hij stelt zich kwetsbaar op. In het begin is de discussie helder en duidelijk en durven mensen zich kwetsbaar op te stellen, tot er iemand een totaal andere draai aan geeft. En een ander doet er schepje bovenop en voor je het weet ben je de oorspronkelijk draad kwijt en verzand je in niemendalletjes.
Sexueel misbruik en porno doen hier niet terzake, dat is toch ook eerder uitzondering dan regel mag ik hopen ook. Of zie ik dat verkeerd? Het gaat ook niet over blanken of negers of homo's en pedo's?
Het is blijkbaar lastig om bij het oorspronkelijke onderwerp te blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 januari 2013, 12:40
|
|
|
Mooi topic Gerrit, een reactie...
Je hebt helemaal gelijk overigens, de theorie is prachtig en Bijbels, nu de praktijk nog.
Ik denk dat zolang je nog niet 'één vleesch' bent en dus....jong, dit realiseerbaar is, althans, is ons destijds gelukt voor huwelijk.
Als je ouder wordt en alleen komt te staan na relatie ligt het opeens zo anders emotioneel. Nog los van de emotionele schade, heb ik het idee dat je je 'hart'maar 1 keer blanco en zonder vrees kan openstellen, immers je was niet beschadigd destijds. Daarnaast weet je hoe het vlees smaakt wat het nog ingewikkelder maakt.
Ik las laatst het volgende en denk dat er veel waarheid in zit. Als je op latere leeftijd (na verbreken relatie) een 'wildvreemde' ontmoet waarmee je een relatie wilt is los van bovenstaande nog een probleem dat getackeld moet worden, namelijk...wie is de ander eigenlijk (hart)
Ze gaven dit voorbeeld: Stel, er zou een reünie van de basisschool zijn binnenkort en ik zou de leerlingen met wie ik 8 jaar was opgetrokken, weer zien na bijna 40 jaar. Gek genoeg zou dit weerzien in onze geest meteen 'normaal' zijn en zou ik weer praten met ze alsof we elkaar gisteren nog hadden gezien. Kortom: Jeugdherinneringen/relaties zijn/blijven veel levendiger (relaties) dan op latere leeftijd.
Hoe vaak komt het ook voor dat een oude jeugdliefde opeens je nieuwe partner gaat worden? Waarom ging het destijds fout? Heel waarschijnlijk om nietszeggende redenen zoals je er nu tegenaan kijkt, maar destijds onoverkomelijk waren
Het is allemaal ingewikkeld, anders bloeiden de datingsites niet op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 januari 2013, 20:17
Onderwerp: Jezelf zijn
|
|
|
beste mensen, misschien moeten we Laverde met rust laten, het is duidelijk.
Geen enkele professionele hulp heeft soelaas geboden en zelf is hij ook duidelijk in wat hij (niet)wilt en niet minderjarig meer. Ofwel, als volwassene is hij helemaal alleen zelfstandig in het nemen van al zijn beslissingen, al dan niet met zijn Bijbelse Vader.
En al onze beste bedoelingen worden niet of bijna vijandig van repliek voorzien en/of word je met de Bijbel,(welke vertaling ook weer) om de oren geslagen waarin staat dat hij alleen 'gezond' is en ik (ik spreek voor mezelf) niet.
Ik mijd beter het forum, want de bloeddruk stijgt naar ongekende hoogte merk ik soms en das niet de bedoeling denk ik.
Ik ben ook geen type voor slap geklets helaas, dus wens jullie veel plezier hier.
All the best.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 11:32
|
|
|
Tja, hoe je het ook wendt of keert, er zit een vast patroon in wat niet doorbroken wordt. En dan blijf je in cirkeltjes lopen waar je niet uitkomt.
Op de één of andere manier is er sprake van passiviteit en de realiteit niet onder ogen willen zien, bang zijn gekwetst te worden. Alles laten afhangen van de Heere i.p.v het gekregen verstand van God goed te gebruiken.
Daarom huiver ik meestal als mensen met bijbelteksten zwaaien om hun argument kracht bij te zetten. Jij bent, net als iedereen uniek, Hij heeft jou op de wereld gezet, niet om in zelfmedelijden weg te kwijnen, maar om er wat van te maken. En het kan heel goed zijn dat Zijn plan een plan is zonder vrouw, inderdaad. Maar om op je 27e na wat teleurstellingen daar al zo zeker van te zijn gaat me wel iets te ver. Je bent toch gezond verder?
Denk es aan het verhaal van de knechten van Job, die allen hetzelfde geld kregen om tijdens zijn afwezigheid daar iets mee te doen. Degene die het begroef (om het niet te verliezen) was zwaar de pineut. En zo is het, als je niet durft, niet openstaat DIT leven te leven, dan krijg je het ook niet. Eigen schuld, dikke bult, zeg maar en niet afgeven op de vrouwen of de wereld, want dat is de makkelijkste weg om jezelf waarde toe te kennen.
En ja, het is moeilijk, vind ik ook hoor, maar ik geef niet op, dat is het verschil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 21:19
Onderwerp: Het mannenhart
|
|
|
Mannenhart...vrouwenhart, wat ingewikkeld toch allemaal.
Maak van beide harten 1
en..onderhoud dit zorgvuldig uit liefde voor elkaar...tot de dood ons scheidt! Zou dit niet bedoeld worden in het huwelijksformulier?
Meer toevoegen lijkt me niet nodig want is bijzaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 21:18
Onderwerp: Het mannenhart
|
|
|
Mannenhart...vrouwenhart, wat ingewikkeld toch allemaal.
Maak van beide harten 1
en..onderhoud dit zorgvuldig uit liefde voor elkaar...tot de dood ons scheidt! Zou dit niet bedoeld worden in het huwelijksformulier?
Meer toevoegen lijkt me niet nodig want is bijzaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:56
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | Nee ik ben paulus niet, maar voel me dood ongelukkig. Man en vrouw zijn geschapen voor mekaar, de man zou de vrouw aanhangen. Maar ja... Paulus zei: wie brand van begeerte moet gaan trouwen. Maja, als je geen vrouw kunt krijgen, dan word dat niks. |
Je zou jezelf eens terug moeten lezen. "als je geen vrouw kunt krijgen"?! Je snapt er inderdaad niet veel van, nog veel minder dan ik dacht en dat is eigenlijk heel erg. Een vrouw 'krijg' je ook niet, die 'verover' je!
Je hebt wel een punt als het gaat om de rol van de vrouw, die laatste 30 jaar door emancipatie en rol in maatschappij fors veranderd is. Ofwel, types als je moeder zijn nu nog naalden in een hooiberg..helaas. Je moet dus beter zoeken....tussen het hooi en da's niet makkelijk. Ik zit ook op deze site omdat ik dezelfde naald zoek :).
De vrouwen zijn gewoon meer veranderd dan de mannen en kan jij niks aan doen tenzij je er mee leert omgaan en samen jullie weg hierin gaat vinden. Dat is dus hard werken, voor niks gaat de zon op, maar het resultaat zal er ook naar zijn. En als je daar geen zin in hebt, dan ben je beter alleen af inderdaad, want een relatie krijgen is 1, maar goed houden is 2 en gaat ook veel energie in zitten, niks gaat vanzelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 14:46
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | En ja, ik heb al heel wat oordelen geveld. Zou dat onlogisch wezen? Oordelen en veroordelen zit een wereld van verschil in. Ik oordeel de situatie ja, waarin we momenteel leven, zoals de tijd waarin we momenteel leven, waarin ontevredenheid de overhand heeft gekregen, niet verwonderlijk dat zoveel huwelijken en relaties kapot gaan.
Ik zal niet over de persoonlijkheid van mensen oordelen want dat is niet aan mij. En uiteindelijk de ervaringen wat je mee krijgt in het leven zorgt ervoor dat je kieskeuriger word, zoals ik meer kijk naar vrouwen die niet knap zijn van uiterlijk maar mooi zijn aan de binnenkant. Maar goed, zelfs dat word niet gewaardeerd.
Mensen zeggen wel eens: geniet van dit leven. Maar hoe kun je genieten in zo'n wereld? Dat bestaat toch niet? Ik beroep me dan altijd weer op Paulus die zegt dat zijn sterven zijn gewin is en dat hij er naar verlangde bij Jezus te zijn. Uiteindelijk leef ik niet op deze wereld, maar probeer ik te overleven op deze wereld. Want wie volhardend tot het einde de goede strijd heeft gestreden zal uiteindelijk die eeuwigheid in gaan, en wie weet dat de Here zo genadig is dat Hij mij zelfs eerder thuis haalt, dat hoor je ook genoeg, want niet iedereen word oud op deze aardse leven.
Maar goed, tot die blijf ik strijdend doorgaan, met de Here zal ik deze aardse leven overleven. |
Laverde, ik ben geen psycholoog maar wil je wel 2 overdenkingen meegeven in je strijd hier op aarde.
1) Overweeg zelfstandig te gaan wonen, daar word je op andere manier volwassen van. Het is eigenlijk best tijd daarvoor namelijk. Anders gezegd: Een potentiele vriendin zal het eerder afschrikken en zien dat je wellicht niet 'mannig' genoeg bent door onder moeders rokken nog te schuilen. Vrouwen willen graag beschermd worden door hun man en krijgen niet de kriebels voor jou als ze zien dat jij ook nog beschermd wordt door je ouders, snappie?
2) Raadpleeg je broers en zussen en vraag ze naar tips over hoe zij wel zoveel succes hadden in krijgen van relaties.
Doe er je voordeel mee...of niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:54
Onderwerp: Een vrouwenhart
|
|
|
PIETER619 schreef: | Ik ga ook weer even mee doen in hoe men als man-vrouw met elkaar om moet gaan, staat wel een paar keer ergens beschreven, dus hoeft het niet weer voor de zoveelste keer opgerakeld worden of wel? Ga ik het kopiëren en plak het hier zo weer neer. |
Pieter, ik sluit me aan.
Als de mannen en vrouwen in algemeen, laat staan als ze christenen (zeggen te) zijn, es beginnen met het elkaar respecteren in elkaars gevoelens en fouten die ze ongetwijfeld maken, dan heb je al een beginnetje.
Als de liefde diep genoeg geworteld is ben ik er van overtuigd dat je elke storm zal kunnen doorstaan dan. En dat stormen komen is een gegeven, of je die samen kan trotseren is wat anders, daar is liefde en communicatie voor nodig, respect en geen(voor) oordelen.
Dus, eerst tot 10 tellen, in de spiegel kijken en je afvragen of jij het allemaal wel zo goed doet dan, en dan de dialoog aangaan en oplossen de zaak, nog voor het slapen gaan liefst.
Amen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 22:16
Onderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Helemaal goed. Dat wat de Heer samen voegd is een Parel voor Hem. Adam dacht ook niet, mischien komt God nog met een andere EVA.! |
Maritime, je weigert het te snappen volgens mij. Gooi je vooroordelen es even overboord en lees de eigenlijke vraag nog es, beter, lees de hele discussie nog es over wat er leeft.
Wat er iig bij mij NIET leeft is dat ik het als vrijblijvend zie en naar hartelust met andere schatjes ook wat stoei. Ik zeg het plat, maar is wel beetje de strekking van je schrijven. Lees de stelling goed voor je zo sterk oordeelt, wie ben jij dat te doen, doet de Heer dat niet voor ons op termijn?
Sorry, maar ik word er beetje boos van op deze manier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 24 december 2012, 17:07
|
|
|
Heel mooi Crossroad, blij te lezen dat het ook succes kan hebben.
Ik ben het desondanks niet met alles eens wat je schrijft.
Voor mij persoonlijk is angst geen goede raadgever. Het gaat mij erom dat het blinde vertrouwen wat je hebt als je 20/25 bent, bent kwijtgeraakt door scheiding of andere nare dingen. Mensen worden voorzichtiger en logisch, want de psychische schade is aangericht en dat wil niemand nogmaals beleven.
Ik denk dat het ook verschil maakt hoe oud jullie waren, ofwel van welke generatie jullie waren. De latere generaties zijn door de maatschappij toch meer ego-gericht geraakt, waarbij vooral de rol van de vrouw in de maatschappij fors veranderd is. Ik denk dus dat ouderen onder ons het relatief gemakkelijker hebben (door klassieke man/vrouwrolverdeling) dan de jongeren, de 30-ers tot 40-ers zeg maar.
Ik kan me niet vinden in je argumenten de eigen vrijheid te moeten houden. Ten diepste wil ik juist nog een relatie alsof ik 20 ben, maar vroeg me dus af of dat nog wel kon rond je 50e met alle maatschappelijke veranderingen die plaatsvonden de laatste decennia, vooral bij de vrouw.
Het is jullie gelukt, en daar ben ik blij om, maar ik zie dat niet als 'het bewijs' dat het allemaal niet zo lastig is, het ligt genuanceerder volgens mij. Anyway, bedankt voor je bijdrage, ben er blij mee :)
CROSSROAD317 schreef: | Misschien moeilijk te geloven maar ... ik ben één van de mensen die na 6 weken wel begon over trouwen ... euh ... eigenlijk was het al na 4 weken ... en ong. 3 maand na onze eerste ontmoeten zijn we getrouwd ...
Gemakkelijk -- NEE !!! Je leert elkaar niet kennen in 3 maand, je moet elkaar goed leren kennen in het huwelijk ... en ja ... soms loop je tegen iets aan waarvan je denkt "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..."
Twijfel -- NEE !!! Ook al loop ik (of mijn vrouw) tegen een "huh wat heb ik nou aan mijn fiets hangen ..." aan, de zekerheid van "wil je met me trouwen?" is vele malen sterker dan de "minder leuke" (karakter) eigenschappen van je vrouw (voor mijn vrouw zal het "haar man" zijn). Maar naast liefhebben / houden van is er nog iets wat zeker zo belangrijk is, zo niet het belangrijkste is, in ons huwelijk ... We hebben samen gebeden of God ons huwelijk wil zegenen, of Hij ons Drievoudig snoer wil zijn wat ons samenbindt. Hij is onze Waarheid en Leidsman !!!
Gelukkig -- JA !!! Er is veel gebeurt in het afgelopen jaar, veel hoogtepunten, soms wat dieptepunten, maar altijd, en dan bedoel ik ook altijd, konden we gaan slapen met een vrij geweten naar elkaar en naar God. Het gedeelte uit Efeziërs 4 gaat over "Het nieuwe leven, met Christus als fundament", maar ik denk persoonlijk dat dit ook geldt voor het huwelijk ... waarschijnlijk voor elke relatie ... Efeziërs 4:25 Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen. 26 Als u boos wordt, zondig dan niet: laat de zon niet ondergaan over uw boosheid, 27 geef de duivel geen kans. (NBV)
Latten -- NEE !!! Persoonlijk vind ik latten "angst om je door het huwelijk / samenwonen aan elkaar te verbinden" Ik vind het een "flauwe smoes" om te zeggen "het is een mooie gelegenheid om elkaar beter te leren kennen" of "je bent wel aan elkaar verbonden maar je hebt nu nog je eigen leven, het is niet zo beklemmend" of "er zijn nog thuiswonende kinderen" ... Voor mij is een LAT relatie, misschien wat cru uitgedrukt L = Lauw A = Angst T = Twijfel
1 Korintiërs 2:9 Maar het is zoals geschreven staat: ‘Wat het oog niet heeft gezien en het oor niet heeft gehoord, wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God bestemd voor wie hem liefheeft.’ (NBV) |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 12:03
|
|
|
INGE721 schreef: | Mooie reacties van iedereen. Momenteel ben ik nu aan het latten. Belangrijkste redenen? -zoals iemand zei: ik stoot geen 2e keer aan dezelfde steen -mijn huis en "leven"verlaten om WEER opnieuw een kennissenkring op te bouwen... -zijn zoon van 15 die echt niet op mij zit te wachten
Maar nu, ruim een jaar verder, vind ik het latten wel vermoeiend worden. Wie slaapt vannacht bij wie? Wie kookt? Tas in en uit pakken, chips (shit) toch wat vergeten.... Ik merk voor mezelf dat ik in beide huizen wat öntheemd"raak. Hebben anderen deze ervaring ook?
Het meest ideale zou zijn om samen helemaal opnieuw te beginnen: nieuw huis, meubels etc.. maar dat is zeker in deze tijd onmogelijk voor ons. |
Inge, wat je beschrijft is herkenbaar...maar...zijn meer praktische zaken en geen dieperliggende - of gevoelszaken. Als jullie liefde diep genoeg is, moet dat die praktische zaken gemakkelijk overwinnen. Neemt niet weg dat het soms best lastig is, dat snap ik heel goed. Sterkte met je 'ontheemding', want dat is echt niet leuk, zoek een oplossing samen daarvoor. Je komt er altijd wel uit, ik weet het zeker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 21 december 2012, 10:24
|
|
|
VORDIS244 schreef: | Mooi geschreven Jans.
Als je leest dat van alle eerste huwelijken een kwart op een scheiding uitloopt en dat van alle tweede huwelijken of relaties 50 procent binnen 3 - 6 jaar eindigt, dan is het blijkbaar niet eenvoudig om succesvol een relatie op te bouwen. Zeker niet op latere leeftijd en of met kinderen.
Latten biedt de gelegenheid om elkaar goed te leren kennen, om te ontdekken of je je aan kunt passen aan gewoontes of onhebbelijkheden van de ander. En als het toch niet gaat zoals gewenst en gehoopt, dan kun je terugvallen op de eigen vertrouwde omgeving.
Ik zou er niet lichtvaardig aan beginnen maar een LAT relatie lijkt me een veilige en praktische relatievorm. Waarbij je m.i. Net zo veel of net zo weinig grip hebt op je relatie als in andere samenlevingsvormen. Het gaat om liefde, respect en vertrouwen. Wederzijds. |
Heel mooi geschreven Vordis, zo is precies als ik het ook zie. Dank!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|