ChristianMatch

Forum

Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 195 196 197 198 199 200 201 ... 241 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:26
BerichtOnderwerp: Doel van CM-forum

IMKE917 schreef:
Frank......hier in Nederland hebben we een spreekwoord dat zegt

....wie zwijgt stemt toe..

kennen jullie dat ook?? Knipoog smiley

Ja wij, als hele slimme Belgen, kennen dat ook. Maar wat verzwijgen M en C dan? Wat moeten nu gaan denken door hun geheimzinnigheid? Gefrustreerde smiley Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 13:23
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

IMKE917 schreef:
En vanuit de allermooiste mooiste provincie van Nederland..natuurlijk Overijssel/Twente/Vjenne.... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Van harte gefeliciteerd !!

hele fijne dag gewenst

Thomas van harte proficiat met je verjaardag. Dat meen ik echt hoor en ik wil daarmee niet de allerbeste, de allermooiste, de godsvruchtigste, de nederigste provincie, Brabant, promoten zoals de vorige schrijvers hun provincie.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 12:39
BerichtOnderwerp: Pinksteren

CHATULIEM619 schreef:
Goed Pinksteren, wat betekent dat voor mij?

Het eerste wat ik hier naar voren wil brengen, is dat dit feest al bestond in het Oude Testament. Het is nl. een oogstfeest en de joden hebben het gebruik om tijdens dit feest het verhaal van Ruth voor te lezen, omdat dit zich voor een groot gedeelte afspeelt tijdens de oogst...

En als je het dan toepast, kom je in mijn ogen op de belangrijkste betekenis van pinksteren: God heeft Zijn Geest gestuurd om de oogst binnen te halen....(Joh. 4)En onze opdracht is dan ook om deze oogst met Hem binnen te halen.

Ben ik het volledig mee eens. Dat is het doel van de Heilige Geest: dat we leven zoals Jezus het ons voordeed.

Ik denk dat al eerder in het OT melding werd gemaakt van de Heilige Geest.

Hoe beleef je het zelf Chat? Vind je dat we ons kunnen, mogen, moeten richten tot Geest of zeg blijf je liever bij Jezus of God? Ik weet dat sommige mensen niet direct een voeling hebben met de Heilige Geest. Dat ze de HG eerder als iets abstracts beschouwen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 12:09

ARNOLD765 schreef:
Jezus werd ooit gedoopt met de Heilige Geest lezen we in de Schrift
waar staat dat,ik lees alleen dat Jezus gedoopt werd,en daarna kwam de Heilige Geest in de vorm van een duif

Ik heb mijn tekst nog eens nagelezen en ik zie nergens een citaat uit de Bijbel staan. Toch begrijp ik je standpunt en had ik het iets anders kunnen schrijven. Het was meer een veronderstelling van mij afgaande op wat ik gelezen heb en de studies die ik in lang vervlogen tijden deed.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 09:36
BerichtOnderwerp: PC-problemen

MARISKA601 schreef:
de kans op draaideur gedrag met IE is groter.
er zijn er meer die na instalatie van chrome
geen last meer hebben van draaideur gedoe.

ja dat draaideur gedoe met IE en de CM site zou wel kunnen kloppen. Zoals het de laatste ging was niet normaal meer. Ik heb ondertussen ook al via Chrome op de CM-site verschillende mailtjes kunnen schrijven zonder dat de letters in slow motion op het scherm kwamen. Op IE lukt het me om 1 mail te schrijven op een normale manier en nadien moest ik CM weer afsluiten omdat ik bij een tweede mail het slow motion gedrag weer had.

Dus: ik laat Chrome maar op de computer en kom ik via Chrome op CM binnen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 09:31

MARYLIEN613 schreef:
Frank ik kan mis zijn en je verkeerd verstaan, maar heb toch een bedenking bij wat je schrijft:
ik kan aannemen dat er soms gehandeld, geleefd en gedacht wordt naar de geest (de ingesteldheid, de levenshouding) van iemand die er niet meer is op aarde,
maar soms kan je inderdaad wel iets (of iemands aanwezigheid) voelen, gewaarworden van iemand die er niet meer is, en ja dan ben ik op mijn hoede voor krachten die al dan niet occult kunnen zijn van afkomst!
Maar zoals je het schrijft zou dit ook betekenen dat de H. Geest de houding is die wij christenen aannemen in navolging van Christus,
ik geloof erin dat wij een extra rijkdom krijgen door de "aanwezigheid van de Heilige Geest" en dat het niet enkel in ons hoofd en denken is dat wij proberen te leven in navolging van Jezus.

of begrijp ik je niet goed?

zou de eerste keer niet zijn maar dat ligt dan niet aan jou of jullie

Ja Marylien, ik ken dat gevoel van een aanwezigheid voelen hoor. Tijdens de kloosterjaren had ik ook echt die Aha-erlebnis enkele malen mogen ervaren. Dat was dan Zijn aanwezigheid. Het is slechts een enkele keer gebeurd en dat heeft me dagen beziggehouden.

Ik weet ook goed wat je wilt zeggen met die andere aanwezigheid. Zelf geloof ik daar ook in. Dat heb ik al van kleins af dat ik weet dat er andere krachten zijn. Die tak van de para-psychologie heeft me altijd geboeid. Ik geloof ook in klopgeesten ook al heb ik het nooit meegemaakt. Ik geloof niet in een satan die rondzwerft in een gedaante van een mens. Dus op een bepaald vlak ben ik het met je eens.

De Heilige Geest stuurt ons, of geeft ons raad, of leidt ons naar een leven in navolging van Christus. Hij komt binnen in ons hart. Hij stuurt het emotionele en de ratio in ons. Die stuwing die we krijgen zal uiteindelijk ook zijn kracht en voltooiing vinden in ons handelen. Zo is dus de Heilige Geest op een theoretische en praktische wijze aanwezig in ons christelijk bestaan.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 08:09

LEONARD480 schreef:
Tel alle voor en nadelen Frank en je komt toch weer op IE uit.

Ik heb ook die indruk. Dan is er ook nog iets anders dat schijnt te werken iets met fire...en nog wat. Zou dat goed en gebruiksvriendelijker zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 06:25

Nu heb ik Chrome maar nu is mijn CM-scherm kleiner. Bij IE had ik een groter scherm en zodoende waren de letters ook groter.

Bij Chrome mis ook de balk die ik bij IE had. In die balk stonden dan iconen van sites waar ik maar op hoefde de klikken om die site te openen.

Ook het kadertje voor een zoekopdracht in Google is er niet. Dat heb je wel bij IE.

Ik zal nog eens verder onderzoeken wat kan of niet kan met Chrome. Het is wel even wennen.

Frank

Laatst aangepast door
FRANKT627
op woensdag 27 april 2011, 06:26
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 06:19

MAJARO438 schreef:
nee, dat wil ze niet Clown smiley

Aha, jij weet dus meer Majaro... Lachende smiley

...je mag me de info mailen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 27 april 2011, 04:54

Jezus had na zijn verrijzenis en vóór Zijn hemelvaart toch beloofd dat de Heilig Geest zou gestuurd worden. Die de leerlingen en andere gelovige geestelijk zou bijstaan en begeleiden.

Jezus was de enige zichtbare en tastbare goddelijke persoon die er ooit was. De Vader heeft men nooit gezien in een menselijk gedaante. Men kan geen voorstelling maken van een fysieke God. Het zou slechts giswerk zijn en een voorstelling van God zou trouwens nooit af zijn. Jezus was er ooit wel als levende mens. Een mens die gehoord kon worden. Een mens die men kon aanraken en voelen. Een mens die handelde volgens de Vader. Welnu, nu Jezus fysiek niet meer aanwezig is wordt ons de mogelijkheid geschonken om te handelen in de geest van de Vader en Jezus. Hun geest waart als het ware nog hier rond. Zoals men ook wel eens in het dagelijkse leven zegt: we doen alles volgens de geest van de wet. Of: zijn of haar geest leeft hier nog verder. Waarmee men niet wilt zeggen dat er een kwade (occulte) kracht rondzwerft maar men wilt wel zeggen dat er nog gehandeld, geleefd, gedacht wordt zoals die ene bepaalde persoon het vroeger deed. Zo heeft Jezus beloofd de Heilige Geest te sturen oms te begeleiden. De derde persoon van God heeft nu de taak op zich genomen terwijl Jezus zich bij de Vader heeft gevoegd. Wat niet wilt zeggen dat Vader en Zoon nu niet meer van betekenis zijn. We weten allemaal wel als christenen dat het niet zo is en dat we ons steeds kunnen richten tot Hen. De katholieke en orthodoxe christenen hebben dan ook nog eens Maria, die ze als moeder van de Zoon, ook als een voorspreekster kunnen aanroepen. Toch is dit een ander verhaal.

Jezus werd ooit gedoopt met de Heilige Geest lezen we in de Schrift. Hierdoor kreeg Hij van de Vader een zending. Zo ook worden wij op die dag, op Pinksteren, ons extra bewust gemaakt van onze zending als christenen. We vragen in gebeden en liederen de Heilige Geest om over ons neer te dalen. Om Zijn intocht in ons te houden. Wij vragen Hem om ons hart te vullen met de hemelse barmhartigheid. Of zowel zoals we zingen:

Kom, Schepper Geest, daal tot ons neer,
houd Gij bij ons Uw intocht, Heer,
vervul het hart dat U verbeidt
met hemelse barmhartigheid.

Gij zijt de gave Gods, Gij zijt
de grote Trooster in de tijd,
de bron waaruit het leven springt,
het liefdevuur dat ons doordringt.

Gij schenkt Uw gaven zevenvoud,
o hand die God ten zegen houdt,
o taal waarin wij God verstaan,
wij heffen onze lofzang aan.

Verlicht ons duistere verstand,
geef dat ons hart van liefde brandt,
en dat ons zwakke lichaam leeft
vanuit de kracht die Gij ons geeft.

Verlos ons als de vijand woedt,
geef ons de vrede weer voorgoed.
Leid Gij ons voort, opdat geen kwaad,
geen ongeval ons leven schaadt.

Doe ons de Vader en de Zoon
aanschouwen in de hoge troon,
o Geest van Beiden uitgegaan,
wij bidden U gelovig aan.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:46
BerichtOnderwerp: Concert Trinity 7 mei Zuidhorn

THIRZA120 schreef:
Hij was tenminste nog een beetje actief!!

Geschokte, onthutste smiley en ik niet denk je??? Ik heb Sweet, Sus, Wadriaan, Dini, Maris, Erica en nog een tros andere dames in toom moeten houden of het was daar helemaal misgelopen...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 21:05

INEZ910 schreef:
Ik ben geen familie van.. neen het.. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

als je zo neen zegt, zal het wel waar zijn Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 20:55

INEZ910 schreef:
Nee joh, hier is het het leukst.. ik mis niks aan het niet wonen in het zuiden Knipoog smiley

.. en Trinity moet je gewoon een keer meemaken, de cd klinkt al lekker, life is vast nog leukerderderder.
Ik ga ook, met een vriendin Coole smiley met zonnebril

Zeg Inez, ben je soms een zus van Mario, Visser, Thomas, Leonardus en Cross??? OF komen die plaaghormonen van jou ergens anders vandaan... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 20:02

MARIO216 schreef:
Is België opeens Nederland geworden?

Ik ga tegen W-tje zeggen dat je me plaagt en dan mag je met ons niet mee naar Zuidhorn Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 19:57

MARIO216 schreef:
Is België opeens Nederland geworden?

Boze smiley als je op de pn nog eens gaat voetballen met de meisjes van Thirza zal ik eens een baksteen in de bal stoppen...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 19:56

INEZ910 schreef:
Verhuizen?? Knipoog smiley
Dan zit je dicht bij de leuke dingen én de leuke mensen én de leuke steden én.. én... Coole smiley met zonnebril

Verraste, verbaasde smiley ...ik vraag me af wat die andere én...én...zijn... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 19:54

INEZ910 schreef:
Verhuizen?? Knipoog smiley
Dan zit je dicht bij de leuke dingen én de leuke mensen én de leuke steden én.. én... Coole smiley met zonnebril

Jamaar, ik woon al in Nederland. En ik durf er op te wedden dat wanneer ik het noorden ga wonen al die leuke dingen dan weer in het zuiden zullen plaats vinden. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 19:51

MARIO216 schreef:
Ik zal er maar een stuk of wat meenemen. Ik, als fotografie liefhebber, zal het wel weten. En vooral als er iets meegebeurt of kwijtraakt heb je altijd nog iets..........

Zijn zoon kan ook gewoon thuis blijven. Knipoog smiley
Dat zijn een hoop pc-problemen en kosten uitgespaard.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 26 april 2011, 19:52
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 17:42

LEONARD480 schreef:
Je kunt diverse browsers, naast elkaar laten staan en gebruiken Frank
Maar de favourieten is een ander verhaal Clown smiley

Tja, als ik dat hoor hou ik het maar liever bij de IE. De favourieten zijn wel erg nuttig voor mij. Die wil ik dus niet kwijt.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 17:41
BerichtOnderwerp: Speeddate van CM

LEONARD480 schreef:
Maar een klein deel van CM zit op het forum Thomas.
Verder is het zo ...dat na het speeddaten ..voor de betrokkene het zo druk is dat er een berichtgeving naar het forum vaak geen optie is.

Ik zou ook wel eens graag horen van mensen die er aan mee deden wat ze er van vonden.
Volgens mij moet het erg confronterend zijn wanneer je steeds een 'neen' te horen krijgt. Pijnlijker dan wanneer je via de site afspreekt en dan hoort dat het niets zal worden. Is maar een gedachte van mij hoor want ik heb nog nooit speed gedated (of is het met een 't') en ik zal ook nooit mee doen.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 15:13
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

DANIEL777 schreef:
wie heeft het over een gevangenis ik niet dat doe jij nu ja en je wilt mij dingen laten zeggen watik niet in mijn mond zal nemen. Woedende smiley

maar jongens toch. Chat spreekt gewoon over een gevangenis om een beeld weer te geven. Hij zegt niet daadwerkelijk dat het hier een gevangenis is. Leer nu toch eens een tekst te lezen en er even over na te denken en dan indien nodig te reageren.

Trouwens, als we nu allemaal eens de motivatie van Grace lezen, die hierboven staat, hoeven we ons nergens meer druk over te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 15:08

MARISKA601 schreef:
Nee frank ook in chrome kan je je favorieten kwijt.
je kan ze importeren vanuit de webrowser die je gebruikt

Ik zelf had de IE 8 op de laptop en ik ondervond
er zware problemen mee.
oa om de 3 seconden van cm af knikkeren.

Het is even een gepruts om chrome in te stellen.
vooral als je een digibeet bent.

tis een beetje ver fietsen voor mij.
ik hoop dat er iemand in je buurt woont die je kan helpen.

Dus Piep, ik kan Chrome installeren en de IE behouden? Versta ik dat goed zo?
Daarna importeer ik de items van 'Favourieten' naar Chrome? Het is dus niet zo dat Chrome die automatisch overneemt?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 14:45

Ik heb IE8 (denk ik wat die versie betreft) en ik heb vele sites in mijn 'Favourieten' staan. Als ik nu Chrome installeer ben ik die sites in mijn 'Favourieten' dan kwijt.

Ik vraag dit omdat ik toch steeds die last blijf ondervinden wanneer ik een mail schrijf. De letters verschijnen met vertraging op het scherm wat heel lastig is.

Ik heb al met de CCleaner aan de slag geweest en ik schijfdefragmentie gedaan en als ik de site van CM opstaan heb is er geen enkele andere site open.

Frank
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 14:13
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

[quote=ANNETTE050][color=FF0000]

Ik ben blij dat je het aanvult, Annette, want zo zie ik het ook maar omdat ik een man ben durfde ik het niet te schrijven. Als je die zaken die je net opnoemde sterk beleeft zal je zien dat het vrijen een mooie en liefdevolle aansluiting is.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 13:51
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

[quote=MAUREEN217], een man uit zijn liefde door sexueel contact, en kom me niet zeggen dat dat niet waar is.

Dit is werkelijk een seksistische nonsen die of wel van een overjarige feministe (en ik veralgemeen niet naar alle feministen toe) of van een erg teleurgestelde en verbitterde vrouw komt. Als alleen dat beeld van de man bestaat dan zou ik als vrouw liever mijn liefde en genot bij een andere vrouw zoeken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 11:53
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Zij die de duisternis niet bemerken, zullen het licht nooit zoeken.

(Burkle)
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:54
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

oei, ik deed weer wat fout...sorry...het gaat weer lekker vandaag. Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 26 april 2011, 09:55
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:27

MARYLIEN613 schreef:
Dank je Frank en Imke,
dus bij deze gelegenheid toch maar eens een foto (ik en mijn zoon)

Ook proficiat met je verjaardag van je zus Frank!

Verraste, verbaasde smiley wie op de foto is je zoon? Knipoog smiley

moest ik vragen van iemand Verlegen lachende smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 26 april 2011, 09:53
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 09:09

MARYLIEN613 schreef:
Gisteren was het familiefeest, mijn ouders 60 jaar gehuwd,

en vandaag is mijn zoon jarig 28 jaar!

Zo, van harte proficiat Marylien zowel met de diamanten bruiloft als met de verjaardag van je zoon. Twee heugelijke momenten. Je ouders kregen 28 jaar geleden bijna een kleinkind cadeau.

Ons Martine, mijn zus, wordt vandaag 46 jaar.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 april 2011, 00:26

CROSSROAD317 schreef:
Ik wil haar wel vragen of ze zich bekend wil maken Frank .... Lachende smiley

Gefrustreerde smiley zeg nou maar gewoon wie het is...of ik word gek...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 195 196 197 198 199 200 201 ... 241 Volgende
Pagina 198 van 241