Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 mei 2011, 10:21
Onderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?
|
|
|
RONNY104 schreef: | als je hierover goed wil praten moet je weten wat het inhoud,wie doen dat en wie niet en waarom...welke gevolgen heeft het voor jezelf en voor anderren...waarom zou je zulke dingen doen. |
Al de vragen die je stelt zijn al aan bod gekomen. Aangezien je vrijgezel bent kan het haast geen gevolgen hebben voor anderen. Tenzij je er een bepaalde show van gaat maken, wat ik niet veronderstel dat dat het geval is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 mei 2011, 17:39
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
MVV749 schreef: | Haha, wat een feest! Wanneer is de beloning op te halen? |
neen, dat begreep je verkeerd MVV, je moet een ijsje trakteren...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 mei 2011, 17:09
Onderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | oei, oei; gezamenlijk gebruik van één acount? ik zou je wachtwoord maar even aanpassen dan, frank! |
verdorie, ik heb mijn mond voorbij gepraat. Hopelijk lezen ze dit niet of nemen ze er geen aanstoot aan. Ik zal mijn wachtwoord veranderen maar ik heb geen inspiratie. Dus alle voorstellen zijn goed.
We chatten weer slow.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 mei 2011, 16:23
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
MVV749 schreef: | Mooiste moment vandaag:
Vanmorgen wakker worden met een goed gevoel over een gemaakte keuze. |
en die keuze is???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 mei 2011, 12:11
|
|
|
MARIO216 schreef: | Woon jij ergens anders, bij ons, in Nederland, zijn 's zondags de winkels gesloten. Of woon jij in een toeristisch gebied waar soms de winkels open mogen?????? |
Ik woon al zeker niet waar jij woont Mario Het is hier niet toeristich, denk ik. Die openingsuren op zondag zijn nu sinds 2009 en de mensen kunnen het erg waarderen.
Hier in Hoeven en de nabijgelegen dorpen zijn de winkels 7 dagen open. Ook op zondag zijn in de Sint Willebrord drie supermarkten open. AH, Dirk en Em-té, en dit nog op amper 500 meter van elkaar. Het heeft zo zijn voordelen. De winkels waren gisteren ook open ondanks de feestdag.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zondag 1 mei 2011, 16:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 mei 2011, 11:46
|
|
|
Ik kreeg vandaag in de Em-Té 6 orange donuts gratis. De eksters en de merels hebben er al 2 gekregen...wat ze blijkbaar lekker vonden. Ze fluiten nu het Wilhelmus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 mei 2011, 11:28
Onderwerp: Christianmatch: voer tweeweg-matchen in!
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Jammer, dat je zoiets post en dan vertrekt! Op je profiel had je aangegeven dat het niet past om bepaalde eigenschappen bij je ideale partner op te schrijven. Wie zegt dan, dat een persoon, die volgens een computerberekening je 'match' is, wel de goede persoon voor je is? Je zegt in je profiel, dat je niet zo te werk wil gaan en zegt: 'Laat God maar schuiven'......?? Mijn ervaring is dat matches helemaal niet kloppen en dat 'spontane' contacten (voor zover mogelijk), duurzaam zijn. |
Ben ik het volledig mee eens wat je hier schrijft Annette. Uit eerdere ervaringen zag ik wel een dergelijk iets zoals Han het beschreef. Uiteindelijk wordt daar niets meegedaan of toch heel weinig. Trouwens, hoe ga je hier matchen? Op welke gegevens? Op het gebied van de geloofsstrekking zou het al erg worden. Er zijn er immers zoveel. Verder blijft de foto van de persoon steeds enorm meespelen. Laten we daar niet flauw over doen. Verder heb je dan ook nog de afstand. Voor zover een 'spontane' ontmoeting kan ontstaan blijkt me dit ook de beste manier om te naderen tot iemand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 mei 2011, 08:26
Onderwerp: geen seks voor het huwelijk
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]
Ja Chat, die verhalen zijn voor 90% op voorhand invulbaar. Dat is nou net het probleem. Wij, de mensen, hebben vlug de neiging om iets zelf in te vullen. We zien en veronderstellen soms zo veel dat we op de duur niet meer naar het werkelijke verhaal, zoals Martin aangaf, hoeven te luisteren. We het weten het immers al, we kennen het verhaal al.
Maar goed: 'geen seks voor het huwelijk.' Is dit nu een gebod? Een verbod? Is het een vraag (ondanks er geen leesteken staat)? Is het een stelling? Is het raadgeving?
Ik heb zo in grote trekken de antwoorden eens gelezen en het is me niet altijd duidelijk wat die antwoorden nu juist inhouden. Er wordt wel wat gezwaaid met bijbelteksten waarin misschien ergens een verdoken antwoord inzit. De lezer moet dan maar op zoek gaan naar dat antwoord. Een zoektocht die niet zonder gevaar is omdat er dan weer een stukje interpretatie-werk aan te pas komt en daar schuilt nu net het gevaar in. Wat ik lees interpreteer ik misschien op een totale andere manier dan iemand anders.
Daarom zou het misschien niet slecht zijn om eerst eens een antwoord te geven en daarna een toelichting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 mei 2011, 06:48
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Jammer vind ik het Frank dat je het zo interpreteert. [color=#FF0000]Maar neen gekkie, dat was maar een plaagje
Nee, ik bedoel veel leuker dan altijd maar alleen te zitten, het wordt tijd dat ik eens onder de mensen kom.... Zeker omdat dit in mijn woonplaats is, is dit voor mij haalbaar... Zo ben ik gister al gelijk (terwijl ik daar voor het eerst kwam) gelijk uitgenodigd om vanavond een bbq bij te wonen...Pfff, je moet maar geluk hebben.
Dus ja, haha, vanavond had het wel met eten te maken... [/color] |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 mei 2011, 00:27
|
|
|
VISSER278 schreef: | De buitenboel achter voorzien van een nieuwe verflaag. Waar koninginnedag niet goed voor is. |
bedoel je nou dat Bea geholpen heeft???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:36
Onderwerp: verkapt humanisme
|
|
|
HENK710 schreef: | Is het zo verwonderlijk dat het christelijke geloof op humanisme lijkt? Het gaat in beide gevallen toch om een overtuiging van waaruit een mens probeert invulling te geven aan het begrip mensen temidden van andere mensen? Alleen vinden wij als christenen een verbinding met Degene die volgens ons dé Bron van het leven is. |
Inderdaad, het lijkt wel of humanisme des duivels is. Het is een levensbeschouwing waarbij het streven naar mens-zijn, naar ontwikkeling en het goede van de medemens nagestreeft worden. Tot aan mijn bekering heb ik ook als humanist geleefd, net zoals heel ons gezin. Ik vond het een goede basis met veel treffende gelijkenissen met het christendom. Een goed christen zou eigenlijk ook een goed humanist moeten zijn. Of dat zo is? Misschien moet je dan maar eens naar de defenitie van het humanise kijken en er eens over nadenken. Zelf eens een mening vormen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 20:15
|
|
|
JOS689 schreef: | ja lieve mensen ontmoeten vaak lieve mensen .....
en koninginnedag is altijd een leuke dag ..... |
Ja, ze kwam zelfs tot de ontdekking dat mensen ontmoeten uit buurt veel leuker is...en dat ze lieve (of lievere ?) mensen heeft ontmoet. Zegt dat dan iets over de bevolking van CM
Het had toch weer iets met eten te maken
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 30 april 2011, 20:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 16:42
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Queen635??? |
Dank je wel Chat, ik heb net even gekeken maar er is geen lid (meer) met de naam Queen. Ik heb ook eens een kijkje genomen in de topic 'CM-setjes' maar ook daar vind ik niets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 14:07
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Eh onze koningin is eigenlijk 31 januari jarig. Ter ere aan haar moeder Juliana, die jarig was op 30 april, word deze dag op deze manier in ere gehouden. |
Hier in Hoeven en omstreken is niets te merken van een feestdag. Alle winkels zijn open. Ik vraag me af welke betekenis deze dag nog heeft. Tenzij dan voor de plaatsen waar de koningin op bezoek komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 14:03
|
|
|
AARTJE289 schreef: | Dag Majesteit.
Van harte gefeliciteerd met Uw verjaardag die U vandaag mag vieren in Limburg.
Het is daar heerlijk weer........en wij vieren het thuis met gebak etc.
liefs van een van Uw onderdanen |
is zij ook lid van CM? Wat is haar nicknaam?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 13:08
Onderwerp: Lente
|
|
|
Dat is ook weer zo'n mooie foto...
maar de boer heeft de identificatieplaatjes bij het kalfje niet goed ingeschoten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 12:57
Onderwerp: ongelovige vriendschappen
|
|
|
Weet je wat ik heb ontdekt? Dat ongelovige mensen toleranter zijn in het aangaan van vriendenschappen. Zij maken geen onderscheid tussen geloofsstrekkingen of tussen wel of niet gelovig zijn. Tenzij ze met een halsstarig radicaal iemand te maken hebben waar weinig of niets mee aan te vangen is.
Ik heb zelf geen gelovige of ongelovige vrienden maar toen ik als kloosterling leefde heb ik met verschillende overtuigde ongelovige mensen gepraat. Zij vertelden me hoe zij vriendschappen zagen en toen moest ik steeds aan de woorden van Sint Augustinus denken: 'Het streven naar kleurloze gelijkvormigheid is geen ideaal. In elke gemeenschap moet er plaats blijven voor een gezonde pluriformiteit. En het is beter de pluriformiteit, die als natuurlijk gegeven toch aanwezig is, te erkennen dan ze te vernietigingen.'
Hierdoor kwam ik tot de conclussie dat sommige mensen met bepaalde levensopvattingen teveel in hokjes denken. Het is een soort-zoekt-soort mentaliteit geworden waardoor de kans op veelvormigheid (pluriformiteit), verrijking van inzichten, openstaan voor andere levensvisies, tolerantie in het algemeen verloren gaan of helemaal geen kans krijgen. Dit slaat zowel op de verhouding tussen gelovige en niet-gelovige. En ja, soms ook wel tussen de verschillende, christelijke of islamitische geloofsstrekkingen. Ik vind dit best wel bedroevend.
Frank
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 30 april 2011, 17:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 11:31
Onderwerp: minister Kamp
|
|
|
PIETER649 schreef: | Generaliseren is nooit correct, natuurlijk bestaat de groep uit individuen met ieder hun eigen verhaal. Een werkloze is dus niet per definitie lui of werkonwillig. Het gaat er ook niet om dat er open deuren ingetrapt moeten worden chatuliem.
Wat wel een duidelijk probleem is, en dat zal ik nu samenvatten in 2 punten, is:
- Dat Kamp de telers nu op laat draaien voor een manco in zijn organisatie, namelijk het onvoldoende motiveren van werklozen om seizoenarbeid aan te pakken. Want feit is, en dat kun jij niet ontkennen (!) dat er absoluut onvoldoende autochtone seizoenswerkers beschikbaar zijn terwijl er werklozen ZAT zijn.
- Dat door het in stand houden van een bureaucratische uitkeringsfabriek tienduizenden, zo geen honderdduizenden, mensen blijvend van een arbeidzaam leven verstoken blijven. |
Pieter, je hebt wel gelijk met wat je zegt maar ik weet ook van verschillende telers en landbouwers die liever mensen uit het oostblok hebben om zo hun bedrijfskosten te drukken. Ook het bedrijf in Etten Leur waar ik werkte, ik had er eens over met jou, namen graag mensen uit Polen en omstreken in dienst en dat was slechts om 1 redenen.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 30 april 2011, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 10:52
|
|
|
MARIO216 schreef: | Eerst browsen en dan uploaden..... dan wachten en onderaan komt de forum code te staan. Die kopieren. |
Hé, dank je wel Mario...ik ga eens kijken of het ook met muziek lukt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 10:50
|
|
|
URL=http://img218.imageshack.us/i/sorteermap020.jpg/][/URL]
Ida Gerhardt
Het egeltje De egel komt in 't eendere schemeruur schuifelen langs de plavuizen van de schuur.
De ademsporen van zijn spitse snuit gaan op de kille stenen aan en uit
omtrent de stille mens, die met geduld zijn schuwheid went en de aarden schotel vult
en wacht, totdat een kleine ruige hand zich tastend vastgrijpt aan de schotelrand.
Dan drinkt het dier. Even, als in verstaan, zien twee bevredigden elkander aan.
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 30 april 2011, 10:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 09:04
|
|
|
pfff, ik doe iets verkeerd. Maar wat?
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 30 april 2011, 09:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 09:03
|
|
|
het lukt niet
Laatst aangepast door
|
FRANKT627
|
op zaterdag 30 april 2011, 09:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 07:21
|
|
|
Ik hoop dat vandaag op Kwiensdee de zon goed gaat schijnen...want mijn strijkplank moet drogen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 07:14
|
|
|
IMKE917 schreef: | Mario, je maakt mooie foto's !! Super !! |
De foto's zijn inderdaad prachtig. Ik dacht dat ze van het internet kwamen.
Die ene vogel is een Fuut, denk ik. Futen laten hun kleintjes op hun rug mee zwemmen...
maar hoe plaats je een foto in een topic? Mij lukt dat weeral niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 30 april 2011, 06:45
Onderwerp: De veiligheid van de duisternis
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | FRANKT627 schreef: Zij die de duisternis niet bemerken, zullen het licht nooit zoeken.
(Burkle)
Nu ga ik iets heel anders naar voren brengen
De veiligheid van de duisternis:
Exodus 19:9 waarop de HEER tegen hem zei: ‘Ik kom naar je toe in een donkere wolk, dan kan iedereen het horen wanneer Ik met je spreek en zullen ze voor altijd vertrouwen in je hebben.’ .....
Exodus 20:19-21 .... Maar laat God niet met ons spreken, want dan sterven we.’ 20 Maar Mozes antwoordde: ‘Wees niet bang, God is gekomen om u op de proef te stellen en u met ontzag voor hem te vervullen, zodat u niet meer zondigt.’ 21 En terwijl het volk op een afstand bleef staan, ging Mozes naar de donkere wolk waarin God aanwezig was.
2Kronieken 6:1-2 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 2 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’ 1Koningen 8:10-13 Zodra de priesters uit het heiligdom naar buiten kwamen, vulde een wolk de tempel van de HEER. 11 De priesters konden hun dienst niet meer verrichten, want de majesteit van de HEER vulde de hele tempel. 12 Toen sprak Salomo: ‘HEER, U hebt gezegd dat U in een donkere wolk wilde wonen. 13 Welnu, ik heb voor U een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd Uw woning kan zijn.’
Matteüs 27:45 Rond het middaguur viel er duisternis over het hele land, die drie uur aanhield.
Jesaja 45:15a En: ‘Voorwaar, u bent een God die zich verborgen houdt,
Psalmen 18:12 Hij maakte van het donker Zijn schuilplaats, trok een tent om Zich heen van duister water, dichte wolken.
Psalmen 97:1-2 De HEER is koning – laat de aarde juichen, laat vreugde heersen van kust tot kust. 2 In wolk en duisternis is Hij gehuld, Zijn troon stoelt op recht en gerechtigheid.
God is dus ook in de duisternis, hoe zien jullie dit ??
.. |
Zou het niet kunnen zijn, Cross, dat men bedoelde dat God zixh in het verborgene bevind? In de duisternis zie je immers niets. Zelfs al heb je lampen. Niemand heeft God immers ooit gezien als een persoon. De duisternis in de teksten wijzen dan ook niet op de negatieve betekenis van de duisternis maar wel van het verborgene. Althans zo denk ik het toch.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 23:03
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat hoort toch in een ander topic thuis.....? |
er is nog geen meteo-topic...
hier heeft het gedonderd, gebliksemd en geregend...al enkele uren zelfs...lekker gezellig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 17:10
|
|
|
Mooi hé, zo'n moeder-koe en haar kleintje. Ook het meehelpen geboren worden is een mooi moment. Ondanks de smurrie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 29 april 2011, 16:06
Onderwerp: Satan: bestaat hij als persoon of niet.
|
|
|
LISA610 schreef: | Wat is dit voor dwaze uitspraak? Als je wordt bedreigd door satan of één van zijn demonen moet je richten tot God zelf. Stuur de boze weg in Jezus naam en richt je op God in gebed. Hij zelf zal je behoeden en beschermen, op welke manier dan ook. |
Lisa, ik keek even op het profiel van Angelboy en ik zie dat hij een katholiek is. Net als ik trouwens. De katholieken hebben ook een vertrouwen in de heiligen. Dus wat voor jou en andere geloofsstrekkingen dwaas lijkt is dat toch niet voor katholieken. Ook bij ons, de katholieken stellen wij de Drie-eenheid op de eerste plaats en daarnaast hebben ook nog de moeder Gods, Maria, en een hele reeks heiligen tot wie we ons kunnen wenden.
De engel Michaël is een strijder. Een engel die draken en ander gevaarlijk tuig te lijf gaat omwille van onze veiligheid. De engel Michaël is ook de patroonheilige van alle para-commandotroepen.
Frank
|
|
Naar boven |
|
|