Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 09:50
Onderwerp: Heilige Geest
|
|
|
oh en nog 1 ding wil ik graag schrijven hier, voor d kritische... schrijf ik dit om te pronken???? van kijk es wat een goeie cristen ik ben ik gods stem verstond??? nee, ben so wie so geen goede cristen echt... ha ha tenmiste wat is een goede cristen??? een gewoon mensje zoals jij en ik die ook zo haar of zijn zwakheden heeft en worstelingen met god. schrijf dit omdat je een schat niet verborgen onder je bed laat liggen, maar uitdeelt aan mensen God die mijn vriend is, wil iedereens vriend zijn, de gaven, zegeningen die hij mij geeft, wil hij aan iedereen geven ik zal wel erg egoistisch zijn als ik anderen niet zou vertellen over wat god allemaal doet in mijn leven, en oh wat is het jammer, zoveel mensen zijn op zoek na god, maar kennen ze hem echt een beetje? zetten ze zich open voor gods geest??? jammer als ze dat niet doen, want god wil graag als een liefdevolle vader voor iedereen zorgen. er een relatie mee hebben, daarbij hoort ook contact met elkaar, god die soms je een visoeen laat zien of een profetie geeft om je te helpen, of je bijstaat in de strijd, met desnoods tongentaal... of soms een mens laat rusten in de geest, omdat die persoon dat effe nodig heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 09:10
|
|
|
oke nog 1 stukje..... je groeit er ook in, herriner me nog goed het moment ik buiten stond in piama en dacht ehhhh daar gaat inboedel, niet verzekerd en na me huis keek waar het vuur in rond spookte. Zo duidelijk hoorde ik gods stem zeggen, geen zorgen, komt goed, ik geef je wat je nodig hebt toch altijd? deze keer was er geen twijfel, 100 procent overtuiging ik het goed had verstaan, geen bevestiging nodig van iemand, denk dat we groeien erin ook, in bepaalde gaven. Makkelijker gods geest herkennen. ha ha het was zo sterk, dat brandweer mannen en politie me verbaasd vroegen, wat bent u rustig, meeste mensen zijn in paniek enzo. En ik dacht ach ik heb God als vriend, al fikt me huis tot de grond toe af, komt goed.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 09:05
|
|
|
en bv tongen bv, die gave is er echt, maar dan heb je mensen die maar mee doen nep, denkend ik moet ook in tongen kunnen spreken, jammer want daardoor krijg je kritische mensen, die dan weer te kritisch worden en de hele tongen gave afkeuren.
enfin gewoon wat gedachten van mij, blijft een boeiend onder werp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 09:02
|
|
|
PIETER619 schreef: | Een zoon had verkering met een meisje waar men veel in tongen bad. Ik kwam er ook weleens op bezoek (op zich best aardige lui, verder niets mis mee) maar men ging er eigenlijjk een beetje prat op dat men in tongen bad, dus moest zoonlief "met alle geweld" hij het ook leren. Als men gelijk al begint met van ik heb deze of die gave, gaan bij mij dus een beetje de haren overeind staan.
Maar zo jij omgaat met wat je gegeven is, heb ik meer mee, jij en ook anderen getuigen vanwat men overkomt. Zo ook was er in een kerk in Lemmer een vrouw, die wat op haar hart had maar het eerst niet wilde zeggen, op gegeven moment kon ze het niet voor haar houden terwijl ze wel om bevestiging zocht, maar het dus toch vertelde in de gemeente, waarop een andere vrouw zei, ik kreeg een tijdje terug al op mijn hart omdat te bevestigen.
In beide stukjes gaat het over een gave van de Geest, bovenste stukje is pronken, onderste is dat dus niet. |
En als die vrouw, later getuigd van wat haar is overkomen , om te getuigen van het feit dat gods geest nog steeds gaven van profetie aan de mensen vandaag de dag geeft. Vind je het dan ook pronken???? Alhoewel ik deze getuigenis eerlijk gezegd een beetje zwak vind, mijn ervaring is dat meerderen mensen dan 1 tje vaak iets bevestigen, waardoor ik meer overtuigd ben, dat ik gods stem echt goed heb verstaan.Of nog mooier, god zegt je iets en een ander zegt je het zelfde, weer een ander ook, zonder dat je het hebt uitgesproken. Dat zijn dingen die mij vaak overtuigen dat een profetie, visioen echt van God is. Interesant iets trouwens profetieën, hoe ga jij e r mee om??? Ik zelf schrijf ze op, hang ze op , op me kast deur, houd me aan die woorden vast en geweldig... ha ha hoeveel er al zijn uitgekomen. Ik ga wel eens na een profeet, de man beweert dat hij de profetiesche gave heeft, en geloof me dat ik hem kritisch heb onderzocht....ongelooflijk hoe d e man profetieen uit deelt aan mensen en die uitkomen, dingen zegt, dat ik denk ehhh, dat kan alleen god weten over die persoon. Heb hem meerdere profetieen over verschillende mensen horen uitspreken, bijna allemaal al uitgekomen nu zoveel tijd verder. Dat brengt me op de volgende vraag: durf je zelf na buiten te stappen met een profetie??? Ik zelf ben voorzichtig, als ik wat uitspreek is het meestal, ik denk dat ik gods stem heb verstaan of zo, maar zouden we allemaal niet durven uitspreken, komen er ook geen bevestigingen.... ook daarin zouden we moeten groeien denk ik, om gods stem te verstaan bv, en soms wel eens misschien fouten maken.... maar als mensen fouten er in maken, op z oek na d e gave van profetie bv, laten we daarmee niet alle mensen afkeuren en de gave van profetie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 08:44
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dat ik zojuist van de examinator van mn EVV opleiding te horen kreeg: Gefeliciteerd uw bent geslaagd! |
gefeliciteerd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 november 2013, 08:42
Onderwerp: Ik ga trouwen!
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | WAUW....das even een verrassing...GEFELICITEERD!!!
(Maarre...mogen we niet weten ...WIE??) |
nieuwsgieirgge..... maar echt met een heeelleeee knappe man, ha ha zag een foto van die twee op haar facebook. geweldig mamalou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 november 2013, 22:13
|
|
|
ESTHER999 schreef: | Mensen zijn continue onderhevig aan emoties, en zo is het ook bij ons gevoel bij geloven. Het geloof is een zeker weten, en niet een zeker gevoelen. Ook als je weinig voelt, mag je toch zeker weten. Zeker weten dat God Zijn Zoon ook voor jou/mij gegeven heeft. Het voelen van het geloof moet niet de graadmeter worden van je geestelijk leven. Ik denk dat “die kerkmensen” dat misschien bedoelen. |
mee eens, maar daarbij voel je toch ook wat??? Zonder gevoel voor jezus kan ik me niet voorstellen, dat je een relatie met jezus hebt. emoties horen bij een mens, dus je zou kunnen zeggen dat geloof bestaat uit weten, maar er komen ook gevoelens bij. en aangezien we allemaal verschillende mensen zijn zal de een rustig reageren op bepaalde dingen en de ander bv super blij en enthousiast.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 november 2013, 13:59
|
|
|
mooi verwoord roady.... over het op slot zitten, ja ik denk ook dat sommigge mensen op slot zitten en daarbij heeft ieder zo zijn, haar groei in geloof, en daarbij gaat de heilige geest voorzichtig te werk met mensen denk ik dan he...paulus bv was een man, die het wel kon hebben dat hij neerklapte, effe blind was, een ander persoon gaat d e geest weer anders mee om, zou daar niet zo goed mee om kunnen gaan. we zijn allemaal verschillende mensjes, en ik denk dat de heilige geest ook verschillend met ons omgaat, hij kent ons persoonlijk en weet precies hoe om te gaan met ons. Ik denk dat we daardoor ook verschillende ervaringen hebben met de heilige geest. met de nadruk op denk he....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 november 2013, 11:05
Onderwerp: Gaven van de H.Geest
|
|
|
Zoals ik het lees, het op mij overkomt Jol, is het als of je alle ervaringen met de heilige geest, meteen onder het punt schrijft, zoals je met je eerste reactie hierop beschreef, en dat vind ik jammer, Er zijn wel degelijk ervaringen met d e heilige geest die niet fake of massa hysterie of zo zijn, niet alleen bij de charamatische hoek, ook bij katholieken, gereformeerden. Als we alle ervaringen van de heilige geest schuiven onder het punt wat jij aankaarte, doen we de heilige geest te kort vind ik. Is geen veroordeel na jou toe. mocht het zo overkomen, kaart gewoon wat aan, waar ik zelf een beetje verdrietig van word. Zo kritisch als we soms tegenover werkingen van de heiligge geest zijn. bv vallen in de geest, omdat er fake tussen zit, is het niet altijd niet van de geest van God. Laat gods geest iemand vallen,en zien we het meteen als fake, door emoties, massa hysterie, denk ik dat gods geest zelf er ook verdrietig van word. En begrijp je reactie wel, zelf verdiep en bestudeer ik het al een aantal jaren, kijkend langs de nep dingen, zo zal ik het maar noemen, zijn er wel degelijk echte geweldigge ervaringen van mensen met de heilige geest. Wij nederlanders zijn erg kritisch wanneer wij rustig zijn, zeggen gods geest in ons hart hebben word eerder geaccepteerd dan wanneer we zeggen, jee had een geweldigge ervaringen van gods geest, kwam een enorme windvlaag en...etc. etc... dan komen we gauw met dingen als verbeelding, door je eigen emoties etc... zit denk ik in de mens, alles wat ons onbekend is, keuren we in eerste instantie af... ik ben me er veel in gaan verdiepen, en mijn mening is dat gods geest nog steeds dezelfde is als in de bijbel, dus nog steeds vallen mensen wel eens door zijn kracht, komt er wel eens een windvlaag, profeteren mensen door gods geest, spreken mensen wel eens in tongen. zien mensen wel eens visoenen, of dromen door gods geest. en nog steeds vandaag de dag gebeuren er wonderen zoals in de bijbel, luister eens na vervolgde cristenen... Hier in nederland staan we erg kritisch tegenover wonderen etc.... maken het denk ik ook minder mee, doordat we te kritisch zijn, ons hart daardoor niet echt open zetten voor gods geest. liefs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 november 2013, 14:05
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
ANNA415 schreef: | Zo, m'n abo verloopt over 3 dagen en ik denk dat ik er maar ffies tussen uit ga. |
en na 5 december kom je weer terug????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 november 2013, 14:00
|
|
|
JOL252 schreef: | Leuk dat je het als negatief etiketteert Petra, dat zet dan gelijk zo de sfeer aan he. Ik geef alleen een accentje over dit onderwerp waar ikzelf persoonlijk meer aan heb en meer in geloof. En dat mag hier. |
Tuurlijk mag je je mening zeggen Jol, net zo als ik, mijn mening is, dit topic gaat over de heiligie geest, niet over negatieve ervaringen van mensen op you tube, oplichters etc.... Jammer voor je dat je daar dan in gelooft zo als je schrijft, maar niet gelooft dat er wel degelijk ook mooie en goede ervaringen zijn met de heilige geest, die zeker ook invloed hebben op de lange termijn,
Vraag me af hoe zouden de mensen de ervaring van de heilige geest hebben gezien, die vroeger over de disipelen kwam zoals in het nieuwe testament geschreven? Stel er destijds ook mobiels waren en you tube, zeker weten stond het op you tube, en hadden de kritische er genoeg commentaar over. oh en zeker weten waren er ook omstanders die nep, reageeerden denk ik, door emoties overmand, mensen blijven mensen..... Maar waar kijk je naar???? naar de echte gaven en werkingen van de heilige geest? Of alleen naar negatieve dingen die overal voorkomen??? En gooi je daarmee ook een beetje je hart dicht voor de werkingen van de heilige geest??? Je zegt dat zet gelijk zo,n sfeer, vond ik nou ook van jouw reactie, iemand heeft een vraag over werkingen van de heilige geest en jij schrijft alleen over negatieve dingen, dingen van you tube.. die negatief waren. Niets lees ik erover hoe geweldig eigenlijk de heilige geest is...... Aan ons gegeven door jezus, ons niet alleen achter latend.... onze trooster, onze helper, die op verschillende manieren werkt en waar mensen ook weer verschillend op reageren.
En ja dat er ook rotzooi binnen kerken is, mee eens... maar om nu alleen met dat punt op zon vraag te reageren. Vind ik jammer. doe je de heilige geest mee te kort. vind ik dan he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 november 2013, 09:16
|
|
|
Was iets van Emma 611, wat ik effe in juiste topic plaatste, maar jammer meteen de negatieve ervaringen die je belicht hier. Beter richten we ons op de positieve ervaringen inplaats van de negative ervaringen bij sommigge kerken meteen toe te lichten.
petra, die alleen positieve ervaringen kent van d e heilige geest, ehhh in de charamatische hoek trouwens, dus het is echt niet allemaal negatief of fake, ofzo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 19:53
Onderwerp: Ik wil ik wil ik wil
|
|
|
Begon daar niet alle ellende mee? Dat de tegenstander zei, ik wil, ik wil , ik wil?????
Gewoon wat gedachte die me effe te binnen schieten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 8 november 2013, 19:51
|
|
|
Geplaatst: donderdag 7 november 2013, 21:11 Er zijn vele christenen en toch veele ervaring betreft aanraking dooor de heiligen geest of gedoopt worden in de heiligen geest. De ene ervaart een stroom van liefde / levend water de ander een soort warmte stroom door je heen, de ander krijgt een visioen of spreekt in tongen. Deel hier met mij en vele andere je ervaring? Ben benieuwd naar de verschillende ervaringen en toch alle dezelfde god. Jezus christus.
Effe in juiste topic geplaatst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 november 2013, 08:50
Onderwerp: Happy birthday!
|
|
|
Gefeliciteerd jans
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 november 2013, 17:10
Onderwerp: Leren Loslaten
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja loslaten is alles aan Hem geven en vertrouwen dat Hij je lege handen zal vullen |
Wauwwwww ha ha gave foute heb je, dussssss Dat is THE one Leuk roelande
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 november 2013, 19:59
Onderwerp: God die voor ons zorgt en ons helpt
|
|
|
God liet me laatst iets heel duidelijk inzien, wat ik graag met jullie wil delen. Voor wie er mischien wat aan heeft. Zelf proberende een goede cristen te zijn, worstel ik me soms door het leven heen met God. Nog steeds worstel ik wel eens tegen verleidingen, waarna ik altijd weer terug kom na God met zijn geboden ,die er vooral zijn volgens mij om ons te beschermen. De tegenstander blijft een misleider, presenteert met misleiding zijn deuren...... open je de deur, stap je geestelijk in zijn valkuil. En soms zien die deuren er zo mooi uit. God gaf me de vergelijking met me eigen huis: Je komt binnen en denkt leuk, gezellig, knus huis. De leuke dingen overheersen waardoor je heel makkelijk de mindere dingen niet ziet zoals, een open gebroken meterkast deur en de trap die er echt niet uitziet. Maar dan ga je verder in huis: Na boven de trap op, daar word het al een beetje minder. wat roetvegen op de muur, trapleuning met zwarte plekken. vervolgens boven aangekomen, eh kille koude bedoeling, de omgeving voelt een beetje grauw aan. Ondanks wat leuke spullen, kan je niet meer camoufleren dat de muren kaal zijn, er een koude betonnen vloer is. vervolgens begin je soms een beetje roet te ruiken en verder lopend door me huis, is daar de laatste deur:sluis van dekens voor de zolder trap. Als je die open maakt kom je op een plek waar je niet wil wezen, het begint met de trap, die ligt vol met vezels en roet van het dak, het hekje bij de zolder trap en tadaaa: de gruwelijke waarheid: een zolder zwart... daarin staand, denk ik aan het vuur wat er was die me kinderen bijna vernietigde. Voor me gevoel als kind bestond de hel uit vuur, vlammen, mensen die er niet meer uit kunnen, geen weg terug. En ik haat me zolder zo als die nu is. er nu uitziet. Ik heb ene hekel aan brand met zijn verwoestende kracht, ineens snel en zeer vernietigend. Zo is het ook vaak ook wanneer we in ons leven een verkeerde deur openen, het lijkt leuk en dan: beetje bij beetje hoe verder we gaan, word het minder..... sommigge mensen merken het amper, grenzen worden verlegd, ze zien niet dat het grauwer en killer word. wennen er aan, weten niet beter na verloop van tijd. Tot dat de sluis word weggetrokken: welkom in de hel.... gelukkig is altijd jezus er nog, die wanneer we afdwalen als een schaapje verkeerd gelopen, verdwaald tussen de dorens of zo. Ons weer zoekt en ons veilig terug brengt naar de wei.
liefs voor iedereen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 november 2013, 23:03
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Hij komt morgen een nachtje logeren
tuurlijk wel netjes in de logeerkamer |
Ha ha.... Fijn weekend toegewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 22:59
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Beter een kreet van Albert Einstein Dan van Frankenstein
Laatst aangepast door
|
PETRA373
|
op donderdag 31 oktober 2013, 23:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 22:57
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
Roelande is verliefd
Geen landelijk nieuws , maar wel cm nieuws.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 31 oktober 2013, 13:35
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
Ha ha, hoelang ben ik al lid????? kan me niet herrinneren Roelande ooit zo overkwam als nu op het forum, volgens mij is ze heel erg verliefd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 23:33
Onderwerp: dankbaar
|
|
|
Fijn dat het goed is gegaan, nu op na herstel. Sterkte ermee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 20:10
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat dingen zoeken, snel boodschappies halen en wachten op mijn nieuwe vriend/man/verloofde(klinkt zo ouderwets)....
S. Blij
Fijne Avond.
Ik ga snel verder.... |
Ha ha leuk Shanita, en na dan maar ouderwets, maar verloofde is toch wel heeeel erg leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 29 oktober 2013, 20:09
Onderwerp: God die voor ons zorgt en ons helpt
|
|
|
Dankje Henk, alleen dat van die man???? Ha ha daar heb ik wel Es' me twijfels over??? Misschien blijf ik ook wel gewoon alleen...zolang het maar wel samen met Jezus is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 18:37
Onderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Nee, een maandvoordehelftvandeprijsindehoopdatjeterugkomtabonnement
Zit nu grieperig thuis, dus leek me dan wel ff gezellig. Vandaar weer ff terug |
Interesant abbonement steentje en welkom terug
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 28 oktober 2013, 18:35
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
JANE410 schreef: | Nou, ik was het niet van plan naar de tandarts , maar het moet wel
Kom ik ooit nog van die man af??????????
Ging voor het eerst naar een nieuwe en dan ben ik zooooo gespannen maar het viel wel mee.
De stoel was appelgroen, mooie stoel dus ik ga volgende week maar terug voor behandeling |
Appelgroene stoel is inderdaad wel mooi Met een stoel groen Moet je het gewoon doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 22:20
|
|
|
woorden..... jezus werd 40 dagen in de woestijn verzocht, hoe weerstond hij hem??? met de woorden van God wanneer ik me na beneden trek, met negatieve gedachten, of door negatieve dingen, of door de aanklager, leer ik steeds vaker dat wanneer ik de woorden van God er tegenover zet. Dingen veranderen. petra die inmiddels weer heel blij is en dankbaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 27 oktober 2013, 18:46
|
|
|
ik had er ook al op willen reageren, zit de hele dag al aan die kreet van jane te denken, warom overheerst soms het negatieve, focus op blij en dankbaar zijn met de dingen die je wel hebt.
thanks jane.... voor me zelf had ik die kreet effe nodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 oktober 2013, 19:23
|
|
|
ROADY558 schreef: | Hij had beter kunnen zeggen:
"Komt tot Mij allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal je rust geven...." |
klopt, mooie tekst, maar blijf ook wel door gaan... samen met jezus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 26 oktober 2013, 18:40
|
|
|
hmmm mijn kreet van d e week: sleep je van de bank af en ga gewoon door
ook al zitje in dipje, hebt een stomme griep ofzo,ontdekt je opgezette lymfeklier hebt die je hele nek pijn doet, ruikt je huis nog steeds na roet en wanneer ze nu nieuw dak gaan maken???? en als je wat lekkers eet om je niet te laten ontmoedigen, breek je twee kiezen af. dacht je gisteren effe ontspannend wat tv kijken, kijk je na reportage over gruwelijke moordenaar, dat je denkt ehhhh ha ha gewoon kosmisch, ach als je beetje dipt, moet je het ook goed doen....
maar zat te zappen laatst en zag robbie williams op tv , en ze vroegen hem, wat voor levens les heb je te zeggen tegen deze mensen en hij zei: ook al heb je soms je momenten, sleep je van de bank af en ga door...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|