Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 13 juni 2013, 16:40
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Een uitnodiging(alweer) om naar Australië te komen... Zo mooi...zo leuk, maar als dat lot uit de loterij nu maar eens kwam!!!
Het was/is een droom en ik denk dat het dat zal blijven.... Ach...als een mens geen dromen meer heeft... Zodoende droom ik nog even verder |
Zat daar geen envelopje met geld bij?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 22:29
Onderwerp: Koningshuis
|
|
|
BAPPI605 schreef: | Misschien reageert Cortazar niet omdat hij niet meer actief is op Christianmatch Zijn icoontje is immers grijs geworden! |
oh zou dat het zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:42
Onderwerp: Neerhalen van bolwerken
|
|
|
ik heb hier al een paar keer verslag willen doen van een wonder wat onlangs in onze gemeente gebeurt is. En aangezien het hier ook steeds gaat over de vraag worden en nu nog mensen genezen lijkt ie me hier wel op zn plaats Een paar weken geleden was er een jonge man in onze gemeente die opeens zijn rechterbeen niet meer kon gebruiken. Een aantal onderzoeken op de eerste hulp bracht aan het licht dat er iets groeide in de heup wat daar niet hoorde. Wat en hoe precies zou verder onderzocht worden na het weekend. Tijdens de dienst werd er ruimte gegeven voor voorbede. deze man kwam niet naar voren . Maar er ging een groepje van 4 mensen die hem goed kenden naar hem toe om met hem te bidden. Gewoon mensen uit de kerk o.a.een van mijn zonen. Tijdens dit gebed voelde deze man de pijn weggaan vertelde hij later en kon hij zijn been weer gebruiken. hij kwam met krukken en ging gewoon lopend weer naar huis. Uit de foto's bleek dat dat ' ïets' verdwenen was. En inderdaad dit soort wonderen gebeuren niet aan de lopende band zoals in de tijd dat Jezus op aarde rond liep. Maar ze gebeuren zeker wel. God is namelijk dezelfde gister en heden en tot in eeuwigheid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 12:10
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Oke, dat staat er, iedereen kan een vreemde taal/vreemde talen spreken, maar ja het moet ordelijk toegaan in een dienst zegt Paulus. Drie hooguit mogen in een vreemde taal spreken als er iemand is die dat vertaald.(vreemde taal=tongen spreken in sommige vertalingen) Ik vraag mij weleens af, waarom ik dat in 10 jaar frequent bezoek verschillende groepen, en 5 jaar minder frequent nooit heb gehoord, niet één vertaling?
Hoe kan je als je de mammon(de Satan) meester hebt laten worden nog wat voor de Here doen? 2 Heren dienen, dat kan niet, staat ergens, zoek het later op vanwege tijdstip.
Mat 6 24 Niemand kan twee heren dienen, want hij zal òf de ene haten en de andere liefhebben, òf zich aan de ene hechten en de andere minachten; gij kunt niet God dienen èn Mammon.
Ik heb zelf ook zo'n 15 jaar geleden video's van Benny Hinn gekocht, ik dacht jee, wat een manifestatie van de heilige Geest, hele groepen mensen vallen achterover, ja, nu denk ik dat het een psychologisch truukje is. Zie video's Derek Brown.'
Een manifestatie van de Heilige Geest is als je dagelijks een gelukkig, of redelijk gelukkig, leven leidt, denk ik. |
Ja inderdaad in tongen of talen spreken in de gemeente zegt Paulus duidelijk van dat dat 2 of 3 mogen doen MET uitleg. En anders zegt Paulus inderdaad wat ook op die filmpjes te zien is, dat een eventuele gast dan zou kunnen zeggen dat je buiten zinnen bent. Dus als in de gemeente steeds in tongen gesproken wordt zonder dat iemand het uitlegt dan klopt er iets niet. Ik heb dat overigens wel me gemaakt dat het vertaald werd. Ikzelf zou niet naar en gemeente willen gaan waar in tongen gesproken werd zonder uitleg Je hebt het over de mamon dienen ik weet niet over wie je het hebt maar dat is wel een oordeel over iemand hebben, die je alleen kan geven als je iemand goed kent. Ik kan je verzekeren dat het absoluut geen psychologisch truukje is als mensen vallen in de Geest. Ook mensen die met iets totaal anders bezig zijn en dus helemaal niet in de gaten hebben waar de voorganger mee bezig is voelen die kracht en vallen soms om. Heb ik zelf ook wel meegemaakt. Het is fijn als je dagelijks gelukkig door het leven kan gaan en ik denk zeker dat de Heilige Geest je daarbij behulpzaam kan zijn maar een manifestatie is iets heel anders
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 12 juni 2013, 12:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 12 juni 2013, 08:21
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
QSJE546 schreef: | ik word blij van het nog steeds bezochte vrolijke topic hier en verder ben ik super blij met mijn vriend die ik hier op cm heb leren kennen |
Hoi Qtje!! Leuk dat je er weer bent. En super leuk dat het nog steeds goed gaat met jou en je vriend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 22:54
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
PETRA373 schreef: | bedankt allemaal, ha ha ben een beetje van slag, me kids waren allemaal vreemd aan het doen,geheimen buiten me om..... toen kreeg ik stukjes vloer cadoo, mocht ik kiezen welke houten vloer ik wou, ha ha ha hele plannen achter me rug om samen om binnenkort effe vloer hier neer te leggen. Morgen is een dochter van me jarig, 24 word ze al, de oudste is 27, word oud, met zulke oudere kinderen Dan hebben we eindelijk ons huis helemaal geweldig zeiden ze (en allemaal zonder ex, zei er eentje |
Geweldig meid. Geniet er maar van zulke kinders
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 14:41
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
Ja er zijn natuurlijk onzettend veel voorschriften in de joodse wet, waar echt bijna niemand ook maar over denkt die te houden. Iedere man met een overhemd is in overtreding want meestal worden die dingen van twee soorten stof gemaakt en die mocht je niet dragen (Lev 19;19) Dus ook geen elastische spijkerbroek en mocht je een plat dak hebben moet je daar wel een hek om heen zetten anders ben je goed fout (Deut 22:8) En als eten kookt op de sabbat moest je ter dood gebracht worden(ex16;23+ 31;15 bijv) de Joods wet houden hoeft echt niet meer. Zoals al eerder door Jans gezegd Christus heeft voor ons de wet vervuld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 11:27
|
|
|
[quote=SHANITA130]Hoi Shanita, vooral in het Markus evangelie vind je dat mensen gaan rollen of inderdaad schuim op de mond krijgen of er staat dat de boze geest zo iemand luid schreeuwend verliet op het moment dat Jezus die persoon genas. Lees het evangelie maar eens Je vind het ook een keer in handelingen 8:7.
Ben toch benieuwd wat de mensen in jullie kerk er van zouden vinden als jullie dominee dansend in alleen zn overhemd binnen komt
Er staat alleen dat Johannes viel of dat voor-achterover of op zn zij was staat er niet bij, is ook niet zo relevant denk ik als Jezus in het Johannes evangelie tegen de soldaten zegt Ïk ben het"als zij hem zoeken om te arresteren vallen die trouwens ook an block op de grond staat weer niet bij welke kant op het gaat er om dat alleen de aanwezigheid en de stem van Jezus een mens op de grond kan doen vallen
Mooi dat je dat nu kunt zien"; andere mensen dit zien als van God ja wie ben jij dan
Dronken zijn in de Geest tja Paulus roept ons wel een keer op in de Efeze 5;18 dat we niet dronken moeten worden van wijn maar vervuld/vol van de Heilge Geest .
Fijn dat je mensen niet wilt kwetsen dat weet ik ook eigenlijk wel Shanita.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op dinsdag 11 juni 2013, 11:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 11:04
Onderwerp: Humor mag best van God
|
|
|
ANNA415 schreef: | Bovendien is niet alle kennis goed Bovendien is niet ieder mens goed Bovendien is niet alle ......... enz. enz.
Dat niet alles goed is weten we. Dat God alles goed heeft geschapen is een feit.
Volgens mij beweren nog Roelande nog ik dat God moppen zit te tappen. De vraag is en blijft, waar komt de humor in de mens dan vandaan? Is het een gevolg van de zondeval? Dus is het van de duivel? |
Ja ik ben nog steeds zeer benieuwd naar jouw mening over waar humor vandaan komt. Heb 6 kleinkinderen ze zijn allen nog zeer jong maar toch kun je hun karaktertjes al zien/weten. Een kleinzoon hij is anderhalf heeft echt een heel groot gevoel voor humor. Je ziet het al aan die oogjes van hem die staan echt op pret maken. Ook dit kindje is geschapen naar Zijn beeld. Natuurlijk heeft ieder mens mooie en minder mooie karaktereigenschappen sinds de zondeval. Maar die humor van hem vind ik nu juist 1 van de mooie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 10:57
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Ja gefeliciteers Petra!! Laat je maar goed verwennen vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 10:56
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
LANFY127 schreef: | Dat snap ik wel! Maar jij bent toch de BVH-ed! Dat wordt toch van jou verwacht? Daar ben je toch voor opgeleid? En dan moet je dat ding toch gewoon doen! Het is je opleiding die je dan in de praktijk moet brengen! Doe dan gewoon wat je geleerd is! Of toch niet? Ben benieuwd! |
Jij redeneert of een mens een robot is. Als ie eenmaal een kunstje geleerd heeft moet ie het gewoon kunnen en doen zonder te zeuren daarna. Een mens heeft nu eenmaal gevoel. Ik werk in de thuiszorg, regelmatig moet ik iemand begeleiden bij zijn of haar sterven. Soms ben je bij dat sterven aanwezig. Dat heb ik ook in mijn opleiding gehad; stervensbegeleiding Maar gelukkig is mijn teamleider dan zo wijs om met degene die bij dat sterven aanwezig was alles even door te praten om te zien of je het wel verwerkt/aankunt Evt extra hulp aan te bieden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 juni 2013, 00:03
|
|
|
Maar nog steeds vertel je ons nog niet hoe ik als mens dan aan mn humor kom als God dat niet in me gelegd heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 18:42
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Ja Zeeland dat is zo. Soms wel heel moeilijk he Gelukkig heb ik inmiddels een smsje met : wij zitten in het vliegtuig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:57
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
Dat ik nu 8u geleden voor het laatst iets van mn dochter heb gehoord. zij is met haar vriend in Ankara en de laatste foto's die ik zag waren toch op het Taksimplein. (hoewel ze beloofd hadden daar niet heen te gaan) Dus mijn moederhart voelt zich
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 17:12
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Diegene die oa brullen en hysterisch lachen en over de grond rollen die maken zichzelf belachelijk.
Niet ik, omdat ik het belachelijk vind wat ze doen.
Omgekeerde wereld. Wat goed is slecht noemen en wat slecht is goed noemen.
Bijvoorbeeld: de crimineel is niet slecht, nee, ik ben slecht omdat ik de crimineel slecht vind.
Hun maken zichzelf niet belachelijk, maar ik maak hun belachelijk omdat ik er iets van zeg.
Zelfs een blinde kan zien hoe idioot die mensen doen.
Mijn mening he? Ja, anderen vinden dit het werk, let op, van de geest van God...
Blasfemie: Godslastering of blasfemie (uit het Oudgrieks) is letterlijk het kwaadspreken van iemands god of van aan de goden gewijde zaken. Dit kan het bespotten van een god of opperwezen zijn of van godsdienstige tradities, door gesproken woord, geschrift of door andere uitingen. Ook iets zeggen of doen wat geacht wordt aan de godheid te zijn voorbehouden kan als godslastering aangemerkt worden. |
jij vind het belachelijk en daarom noem je het zo maar het is jouw maatstaf. De mensen die dit doen vinden het natuurlijk helemaal niet belachelijk. En ze zijn, vind ik in goed gezelschap. Als Jezus hier op aarde rondloopt vind je in de Bijbel veel ontmoetingen met mensen en als Hij hen aanraakt of tegen ze spreekt voor innerlijke genezing/bevrijding vind je heel vaak dat ze gaan rollen/schuim op de mond krijgen of rare dingen gaan roepen, blijkbaar gebeurde dit vooraf aan innerlijke genezing. In Jezus bijzijn!!! dus dan mag het vast ook in Zijn kerk. In de Bijbel vind je wel vaker acties van mensen die door hun geloofsgenoten belachelijk worden gemaakt David bijvoorbeeld hij danst in zn linnen priester kleedje voor de ark uit. Zijn vrouw vond het schandelijk hoe hij daar gedanst had( en ik snap dat wel hij had een kort jurkje aan en onderbroeken hadden ze toen nog niet) Maar Davids commentaar was;dat hij zich voor de ogen van God nog veel belachelijker zou willen gedragen als dat van hem gevraagd werd. Hij deed dit dus tijdens een godsdienstige ceremonie. Stel je dat eens voor in je kerk Maar als je het verdere verhaal leest zie je dat God het met David eens is Ook Jezus zelf gedroeg zich niet echt netjes en rustig maar jaagt bijv. iedereen die in het de gang van de kerk zit zeg maar er uit.De tafels waarop spullen liggen die ze verkopen gooit Hij onderste boven En Hij maakt echt een hoop stampij Zie je het voor je in zo'n rustig kerkje? En Johannes dan als hij Jezus ontmoet als de Zoon des mensen valt hij onmiddelijk op de grond(vallen in de Geest noemen wij dat) Hij zegt zelf ik viel als dood aan Zijn voeten. conclusie het leven met de Heilige Geest is niet altijd alleen maar een rustig leven. Kan ook heel heftig zijn en soms heel belachelijk overkomen. Het is vast niet allemaal goed wat je op die filmjes ziet, maar het is zeker ook niet alemaal slecht. Het zijn mensen die proberen hun geloof vorm te geven te leven naar Zijn wil Maar het blijven mensen. En het is hun manier, hoeft de jouwe niet te zijn Gods Geest zal je nooit iets opdringen Ik houd zelf ook niet zo van al dat gedoe wat je op die filmpjes ziet. Maar ik ben zelf 1 keer heel erg dronken in de Geest geweest. Was een heel bijzondere ervaring. maar die ervaring is niet het belangrijkste, Wel de vreugde die ik nog tijden erna mocht ervaren in God en die ik ook hard nodig had omdat ik door een scheiding heen moest. Ik wist dat toen het gebeurde nog niet maar God wist dat naturlijk allang. hoe ik me gedragen heb toen ik dronken was in de Geest? Nou zoals je dronken bent ! Vrij belachelijk dus. Maar gelukkig geen kater daar na maar een enorme innerlijke vreugde
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 10 juni 2013, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 16:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Als ik naar een kerk ga, dan wil ik geen gebrul en hysterisch gelach achter me keihard, en dan ook nog wordt er gezegd dat dat de heilige geest is.
En dat als je na de dienst niet idioot gaat lopen doen op de grond, en niet in 'tongen' spreekt zodat je nog meer op een debiel lijkt dan krijg je het verwijt dat je niet gedoopt bent met de heilige geest, daarom.
En ik wist niet beter, hoorde alleen dat traditionelen dood zijn, geen ruimte geven aan de heilige geest etc.
Totdat ik naar de GVK ging en hele gelovige lieve mensen zag, die mij hielpen. En ook de PKN. Niks dood, niks zonder Gods Geest, juist wel. Alleen, je kon met die mensen een normaal gesprek voeren zonder de hele tijd de Boze hier, de Satan daar, de geest van nicotine, de geest van losbandigheid, noem maar op overal een geest voor dus, geen eigen verantwoording was de schuld van een of andere /geest. Overal lag er wel een Geest op de loer die erop uit was je te beroven van je redding. Jarenlang in angst geleeft.
Dus ja, de leugens oa over de traditionele kerken, en dan kijk ik hoe ze zelf doen, en nee, dat heb ik niet van die films, juist andersom, ik zet die films er juist op omdat ik herken... |
Je hoeft natuurlijk ook helemaal niet naar zulke kerken te gaan. Als het niet iets voor je is dan ga je niet En je zult mij niet horen zeggen dat er in welke kerk dan ook maar de Geest van God niet zou zijn. Ik ben in zoveel kerken geweest en heb in velen Zijn aanwezigheid ervaren. In elke kerk zijn positieve en helaas ook negatieve dingen. En we kunnen er over discusieren wat je van deze uitingen van de Geest vindt Maar ik vind het wel jammer dat je zegt dat ik op een debiel lijk als ik in tongen spreek, of dat ik op andere wijze idioot doe in mijn kerk. Dat is een enorm waarde oordeel en maakt het dus lastig om er op een goeie manier op te reageren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 15:32
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Waarom moet jij reageren? |
omdat ik het niet met je eens ben, daar is toch een forum voor? Om met elkaar te kijken hoe je over iets denkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 15:31
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dat doe ik niet, ik laat films zien, dat doen ze zelfs. Dat gevoel mag je hebben. Jij voelt er Gods aanwezigheid bij, dus ik doe je een plezier. Ik niet....
Hier, het ware gezicht
En: Brullen in de geest
Ík maak belachelijk?
Ik slecht een bolwerk. |
Het is helemaal geen bolwerk vind ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 14:39
|
|
|
SHANITA130 schreef: | "Goedwillende Christenen en je voelt Gods nabijheid..."
Bappie en Roelande, ik denk daar anders over , maar dat moet kunnen toch?
Iedereen heeft nou eenmaal een andere mening...
(En dan heb ik het nog niet eens gehad over de enorme bedragen, naast de tienden die ik gaf, tien jaar lang)
?Benny Hinn: Occult, Secrets & Scams (FULL Benny Hinn DOCUMENTARY)
Ach, en verder kan ik het hele forum wel volplakken met films, maar ja kan je zelf ook bekijken... |
Shanita natuurlijk moet een andere mening over iets kunnen het is juist goed als er verschillende meningen zijn maar ik heb steeds het gevoel met dit soort dingen, vooral over evangelische kerken, dat jij dit finaal de grond in trapt en belachelijk maakt. En dat vindt ik wel heel moeilijk om daar goed op te reageren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 13:45
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
PIETER619 schreef: | seks is dus verkeerd, helemaal mee eens, want God heeft de relatie man en vrouw wel heilig gemaakt |
Seks is verkeerd?? Het is maar net welke naam je aan iets geeft Alls je in het woordenboek gaat kijken bij dat woord vind je dit: seks (de; m) 1 gegevens, verhalen, afbeeldingen over het geslachtsleven; erotiek 2 seksuele gemeenschap: seks hebben met iemand
sek·su·a·li·teit (de; v) 1 alles wat het geslachtsverkeer betreft
Dus lijkt mij prima; seks zonder dat waren we inderdaad uitgestorven. Maar het is ook een geweldig middel, door God gegeven en bedacht om elkaar lief te hebben met elke vezel van je lichaam en samen een te worden.
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 10 juni 2013, 17:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 00:14
Onderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
|
|
|
IFAN841 schreef: | Dat is een aanname die heel logisch klinkt. Maar ik kom het nergens in de Bijbel tegen... |
Markus 8 vers 12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 00:11
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Tot 6 uur waren we hoopvol maar de zon is niet gekomen!Met winterjas aan wat vlees gebakken,toen rond het vuur gekropen en uiteindelijk de boel maar opgepakt want door de harde wind was er meer rook dan vuur..............
Pfff.........wat een waardeloos weer |
oh jammer hier was het nog heel zonnig vanmiddag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 juni 2013, 00:10
|
|
|
BAPPI605 schreef: | God laat een ezel een mens waarschuwen ... nou, als dat geen humor van God is! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 juni 2013, 23:46
|
|
|
Ja ben ik het helemaal mee eens Bappi. Op deze manier lijkt het allemaal heel schokkend, maar er is inderdaad geknipt en geplakt. ben zelf wel eens naar een dienst geweest waar zulke dingen gebeurden. En heb Gods nabijheid daar enorm ervaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 juni 2013, 18:06
|
|
|
He dat wou ik zeggen Anna, want inderdaad als humor niet van God komt, dan zou het per defenitie verkeerd moeten zijn. En dat wil er bij mij niet in. Hoewel er ook veel verkeerde humor is is er zeker ook een mooi zuiver soort humor. Een die ook maakt dat je relativeren kan inderdaad. Als mens wordt je volgens mij geschapen met een bepaald protie humor in je de een heeft meer de ander minder. En aangezien wij naar Zijn beeld geschapen zijn ga ik er toch van uit dat ook God humor heeft, Maar vind het toch ook interessant om te weten waarom een ander denkt dat God en humor niks met elkaar te maken
|
|
Naar boven |
|
|