Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:18
Onderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
|
|
|
JOLAN931 schreef: | 15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.[/i] |
Leuk item voor een nieuw te openen onderwerp ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:13
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
MARRY942 schreef: | Hebben jullie dat nou ook wel eens? Vroeg opgestaan, vol met plannen wat je vandaag allemaal wilt doen.... en dan loopt alles uit de hand, telefoontje tussendoor, huilend babietje wat niet lekker in dr vel zit, iemand van de politie aan de deur dat er in onze straat bij twee huizen ingebroken is....kortom rampspoed en ellende en ik heb vandaag zogoed als NIKS gedaan |
Je dag werd zo goed ingevuld dat je geen tijd had om er zelf invulling aan te geven. Is dat niks doen? Welnee... Was een zinvolle dag ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:06
Onderwerp: de chatbox
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Jij wordt aangeklikt of je klikt zelf iemand aan. Idd buiten de chatbox om soms wordt er iets aan je gevraagt en wil je wel antwoorden maar dan prive. Als je inde lobby zit zie je een wit wolkje achter de namen van de anderen die kan je aanklikken en praat je prive met iemand. Zo simpel ken het weze Je kan ook naar iemands profiel gaan en dan op chatten klikken als ze online zijn ipv mailen |
En dat durf jij ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:03
Onderwerp: Goede dingen van het christelijk geloof in God bedenken.
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dank je wel voor je respect!
Heb echter wel een vraagje: bedoel je dat ik, als "traditioneel" Christen niet een wedergeboren Christen ben/kan zijn? En dat ik mij niet laat leiden door de Heilige Geest? |
Nee hoor Josina, dat bedoel ik niet. Was ff een uitlokkende opmerking en je reageert precies zo als ik verwachtte. Sorry
k moest er ook wel om lachen.
Laat onze Hemelse Vader hier maar mee worstelen. Begin ik niet aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:57
Onderwerp: Het weer
|
|
|
YELNIN491 schreef: | koud en mistig, nevels, regende net niet. wat een weer. Echt weer es geen weer. |
Toch m'n was buiten gezet en waarempel, bijna droog. Straks ff binnen nadrogen en heerlijke frisse was.
Bekijk het liever van de zonnige kant
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:52
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Gen 2 : 16 en 17 En de Heere God gebood den mens (Adam), zeggende: Van allen boom dezes hofs zult gij vrijelijk eten;
Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.
De God heeft alleen tegen Adam gezegd en Eva was toen nog niet geschapen. Ze heeft wel naar Adam geluisterd wat God geboden heeft over dit boom. Ik zou eigenlijk zeggen dat beter Adam laten doen, omdat hij rechtstreeks naar God heeft geluisterd. Jammer dat Adam zijn vrouw Eva het vrucht niet heeft afgepakt voordat ze eet. Dat was te laat en de erfzonde is gekomen. |
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:45
Onderwerp: Herfstwandeling
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Billy liet me lopen met stokken |
Ja, en dan ook nog es 10 km ipv de beloofde vijf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:44
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Stamp je die echt door elkaar?? Gewoon net als boerenkool en wortels en uien??? |
Ja hoor. Vandaag snijbonen en sperziebonen door elkaar gehusselt, puree gemaakt van de aardappelen en klaar is je stampot. Wel ff op smaak brengen met wat jus en boter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:42
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Gezien ons chaotische huishouden van de laatste weken, maak ik elk weekend een rooster met wat we waneer eten, gewoon voor de hele week. Wij wonen 7 km bij de dichtsbijzijnde supermarkt vandaan, dus ik kan niet ff een vergeten boodschapje gaan halen. Nu het 1 blik op het prikbord en ik weet welk vlees ik s morgens uit de vrieser moet halen, de rest van de maaltijd ligt in de kast of de koelkast, echt ideaal! (en ik bel wat minder vaak met de vraag: schat...neem jij ff chinees mee ) |
Ik heb zelfs een rooster van vier weken haha. Hoef ik niet meer na te denken over wat we nu toch weer moeten eten. Maar die gebruik ik momenteel niet omdat we vaak producten krijgen. Bedenk ik ter plekke wat het word of zoek een recept op internet. Zo heb ik afgelopen weekend soep gemaakt van paprika's, tomaten, uien, knoflook, balletjes, creme fraiche. Was verrukkeluk. De paprika's en uien had ik gekregen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 19:25
|
|
|
MOMO697 schreef: | Dat zou betekenen dat die kennis er al was voordat Adam en Evan tegen Gods geboden ingingen. En dat Adam en Eva daar op een goeie manier mee om konden gaan. Omschrijf ik het zo goed? |
Hannah, zou je mij hier nog antwoord op willen geven? Ben er benieuwd naar ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:33
|
|
|
JOSINA022 schreef: | En toch staat het in het "Onze Vader". hét gebed dat Jezus ook ons geleerd heeft..."...vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij anderen hun schulden vergeven.". En Jezus heeft daar niet bij vermeld hoe vaak je dat mag/moet bidden.
Naar mijn bescheiden mening is het vragen aan God om vergeving van de dingen die ik verkeerd gezegd en gedaan heb, niet het steeds opnieuw kruisigen van Jezus.
Maar het vragen van vergeving komt voor mij nadat ik mijn zonden beleden heb. Dus eerst toegeven waarin ik zondig ben geweest en daarna om vergiffenis vragen.
En daar hoort voor mij ook bij vragen aan God of Hij mij wil laten zien waarin en hoe ik verkeerd ben geweest. |
Das dan weer het verschil tussen wedergeboren christenen en traditionele christenen. Ik gun je je mening ook al zijn we het oneens. Ik ga je ook niet overtuigen van mijn overtuiging Er is er maar 1 die kan overtuigen, en dat is de Geest. Het enige wat ik je schuldig ben is Liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:29
|
|
|
MARY052 schreef: | Ik begrijp precies wat je bedoelt Momo en er is niets gevaarlijks aan. Wij zijn geen zondaars meer die geloven maar gelovigen die helaas nog wel zondigen. |
Halleluja sister. Ben blij dat er meer zijn die het weten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 17:27
|
|
|
MARRY942 schreef: | eh...ik ben maar een domme oppasmoeder Annette, maareh...wat is spätzle? (ben nog nooit in Duitsland op vakantie geweest....) |
Oppasmoeders zijn geen domme mensen maar mensen met een groot hart voor kids.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:46
Onderwerp: Ga je mee uiteten op 12 November???
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Is nog steeds niet helemaal zeker maar het gaat op het moment niet zo geweldig met me |
Dikke knuffel voor jou
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:44
|
|
|
BRIGIT826 schreef: | ik heb inderdaad een pv buiten de chatbox om en dat gaat prima |
En neem je dan zelf het intitiatief?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | In het dagelijkse leven zeker, maar dit is een forum he, niet te vergelijken met het dagelijkse leven. Wat jij misschien als respectloos ervaart, zou in een gesprek heel anders kunnen overkomen. Woorden als respect en aanvaarding krijgen een heel andere dimensie als je de mensen leert kennen.
Mijn mening over homoseksualiteit is duidelijk. Maar het zou best kunnen dat ik vrienden heb, die daar mee worstelen. Of vrienden die juist door homoseksuelen zijn misbruikt. Dat zijn dingen, die je kijk op een ander kunnen veranderen.
Mijn mening over doop is ook bekend. Maar dat wil niet zeggen, dat ik mensen veroordeel als ze toch hun kinderen laten besprenkelen?
Voor beide onderwerpen geldt dat ik de Bijbel enorm serieus en letterlijk neem. Ook al zou dat betekenen dat ik zelf mn leven enorm zou moeten veranderen. En iedere keer stuit ik op het probleem dat voor veel mensen de kerkelijke interpretatie belangrijker is dan het Woord van God.Voor veel mensen is het geloof een abstract begrip. je moet dingen geloven, en als je er niks van merkt, hoeft niet, want je moet het toch geloven? Terwijl het voor mijzelf meer is dan een abstracte realiteit. Het is leven, het is relatie, het is liefde. Ik heb veel momenten gekend, waarin God mij getroost heeft. Waarin ik Zijn aanwezigheid kon ervaren in het leven. En mensen als Marc Verhoeven haten zoiets. Ze zullen er alles aan doen om dat kapot te maken. Ik begrijp niet waar die haat vandaan komt, meestal is het ook een verkapte vorm van jaloezie. Zoals jij gelooft kan niet, mag niet en zal ik nooit toe kunnen staan, is hun gedachte.
Zelf heb ik nooit de stelligheid begrepen, waarmee ze de gaven van de Geest afwijzen. Dan zouden ze hele gedeeltes uit Gods Woord moeten schrappen, want veel dingen die nu in de charismatische beweging gebeuren staan ook beschreven in Handelingen. En dat maar wegzetten als; dat gebeurt nu niet meer, is een heel zwak argument. Temeer daar de nood van de mens nog steeds even groot is, en de gaven van de Geest bedoeld zijn als instrumentarium om deze nood enigszins de verlichten. |
Dank je wel Chat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:34
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Daarom vind ik het ook zo fijn, dat jij als enige zo denkt, ik denk ook, oke niet zo veel, denk ik. Toch, zouden, althans ik wel, het ook fijn vinden, als je eens iets meer zou nadenken, denk ik. Hoe de dingen te plaatsen, en dan niet zo, veroordelend, maar dan meer in de trant van zo denk ik. Al was het maar, om elkaar te respecteren, in welke beleving jij hij zij zit en welke doop wij ook mogen hanteren. Jij in het jouwe, en ik int mijn. |
Ahum, Chat is niet de enige die zo denkt Wel geeft hij hier zijn geloof weer. Zou niet weten wat daar mis mee is.
ok, ok, het zou soms wat genuanceerder mogen misschien maar als we elkaar dat kwalijk gaan nemen, pffffff
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:30
Onderwerp: Hemelrijk
|
|
|
En dan te bedenken dat dat zomaar in het mooie Drenthe ligt ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:29
|
|
|
HANNAH810 schreef: | chatuliem; nee, er verandert aan de neiging tot zondigen niets, door de kinderdoop.
momo, de erfzonde komt niet door de kennis van goed en kwaad, want juist die kennis is onvolmaakt geworden door de zondeval, door de zonde.door het eten van de boom (de zonde) is de volmaakte relatie tussen God en mens weg, waardoor we dus ook niet meer volmaakt Gods wil doen. om het in wat dogmatischer termen weer te geven; we zijn het "beeld" van God kwijtgeraakt, dus geen volmaakte mensen meer, en dus hebben we een zondige aard. dat is de basis van denken van de reformatorische kerken. pas ná dit leven is dit hersteld. |
Dat zou betekenen dat die kennis er al was voordat Adam en Evan tegen Gods geboden ingingen. En dat Adam en Eva daar op een goeie manier mee om konden gaan. Omschrijf ik het zo goed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:23
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Hele leuke gezellige beschrijving...je bent benoemd tot opperbevelhebsterverslaggeefsterdatingwandelingen......OKE??? |
Schuift dat ???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 14:22
|
|
|
Wat weer een super bemoediging. Waarschijnlijk ben ik binnenkort baanloos dus wie weet wat God voor me heeft klaarliggen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 23:02
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ten tweede is zaligmakende overtuiging
Je blijft in hele leven diep in het gebed, je leest de Bijbel, dagelijks berouw over de zonde, trouw naar de kerk, gesprek over Zijn voorzienigheid tot de dood toe, vraagt dagelijks om vergeving. |
elke dag je zonde belijden is wat anders dan elke dag vragen om vergeving. elke dag vergeving vragen is elke dag Jezus opnieuw kruisigen.
ai, das vast weer een "gevaarlijke" opmerking ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 22:53
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
HARALD940 schreef: | Laat ik zelf hier dan eens uitleggen in mijn bewoording hoe ik de kinderdoop (en belijdenis) zie. |
Ik respecteer je mening Harald, dat wil ik graag als eerste zeggen. Ben als kind ook gedoopt en vind dat prima. Toch heb ik liever de uitleg van de bijbel, Gods Woord, hoe God de doop ziet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 22:41
|
|
|
Vraag me toch iets af Erika ... Hoe werkt dat dan? Als je prive zit? Word je dan aangeklikt of zo? Buiten de chat om? Of pv in de chatbox zelf? Hebben jullie wel es een pv gesprek buiten de chat om? Belangstellenden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 22:36
|
|
|
Het was een hele gezellige middag.
Toen ik samen met een kennisje (Anna) aankwam, waren Chat, Bert en Yelnin er al. Na een tijdje wachten besloten we eerst maar een kop koffie te nemen bij het paviljoen van het Hemelriek in afwachting van de anderen. Net aan de koffie, kwam ook Leonardo aanzetten. Top van hem dat ie wel ff helemaal 3 uur had gereden om samen met ons door het bos te dwalen. Na de koffie besloten we om toch maar aan de wandeling te beginnen ook al was Billy er nog niet. Chat probeerde nog om hem te bellen maar het bereik in de Drentse bossen is niet optimaal. De wandeling starte op de parkeerplaats. En daar kwam op het laatste moment een hele boze billy aan. Bleek dat ie een half uur op het station had staan wachten op iemand die inmiddels met eigen vervoer al was gearriveerd Nee nee we noemen geen namen he Chat?
Billy kreeg alle ruimte om zijn frustratie ff te luchten en toen konden we dan echt aan de wandeling beginnen. We hebben genoten van de heerlijke boslucht en elkanders gezelschap. We hebben, uiteraard, enkele onderwerpen van het forum es ff goed doorgesproken.
Er waren twee routes, een witte en een paarse. We volgden de paarse. De mannen wisten wel zeker dat dit de korte route was. En de witte een lange van 10 km. Voor mijn gevoel dwaalden we steeds verder het diepe donkere woud in. En lieten we het startpunt steeds verder achter ons. Maar ach, wat weet je als vrouw nou van richtingsgevoel. Das toch meer iets voor mannen? En waarempel, in de verte zag Chat de parkeerplaats al weer verschijnen. Bleek de parkeerplaats van het Boomkroonpad te zijn pfffff. Bleek dat we toch de lange route hadden gelopen en nu pas op de helft van het traject waren. De zwakkeren onder ons kregen al last van rugklachten of zere voeten. Maar ja, we lieten ons niet kennen. Billy wist de snelste route naar het paviljoen. Gelukkig klopte het dit keer inderdaad. Daar aangekomen hebben we genoten van heerlijke apfelstrudel met vanillesaus en slagroom / appelpunt.
Heb er van genoten. Leuk om een aantal bekenden terug te zien en om nieuwe mensen te ontmoeten.
Voor herhaling vatbaar !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 22:12
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik ben geen kwaadspreker, maar ik val onder de Waarheidssprekers.
|
Er is maar 1 Waarheid en dat is Jezus Christus. Als je dan toch iemand wil quoten, quote Hem dan vanuit het Woord.
|
|
Naar boven |
|
|