Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 21:14
Onderwerp: Het weer
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Bron: KNMI Koudste lente in decennia
Opmerkelijke ozonlaag in ijskoude lucht 24 mei 2013 - De meteorologische lente komt bij de tien koudste in honderd jaar. Met nog ruim een week te gaan is het niet ondenkbaar dat het zelfs de koudste lente wordt sinds 1962, in ruim vijftig jaar dus. Top tien van de koudste lentes sinds 1901. De lente van 2013 krijgt een plaats bij deze koudste tien lentes (Bron: KNMI) Vooral maart was uitzonderlijk koud. Vrijwel de hele maand en in een deel van april zat de wind voortdurend in de oosthoek, waarmee koude lucht uit Oost-Europa werd aangevoerd. De oostelijke stroming werd in stand gehouden door een zeer krachtig hogedrukgebied van Groenland naar Siberië en lagedruk boven Europa.
Door het vele koude weer dit jaar blijft ook de zeewatertemperatuur van de Noordzee achter bij het langjarig gemiddelde. Uit onderzoek van het KNMI blijkt dat koud voorjaarsweer in Nederland vaak hardnekkig is. Door de koude Noordzee wordt een koude voorjaarsmaand vaak gevolgd door nog een koude maand.
Thomas, dit was het weer. |
Willen wij dit weten? Nog een koude maand?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 08:02
Onderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ik zal mijn soortgenoot nu toch echt te hulp komen..........
het door klus gestelde is onderhand anno 2013 bijna gelijk aan heiligsschennis in de feministische kerk.
het probleem is niet dat de man de vrouw wil overheersen, ook al wordt dat wellicht zo gelezen in deze regels. en dat er vele vrouwen zijn, die het zo willen lezen is, gezien de stroom aan recensenten alhier, evident.
de cliches, zoals de bijbelse gronden worden genoemd, zijn een ieder bekend me dunkt. echter, het gelijkheidsprincipe gaat mank, al ware het alleen al, dat na een huwelijk, de meeste mannen geen gelijke behandling hoeven te verwachten, voor wat betreft omgangsregeling en/of betaling van de resp. alimentaties.
het is helaas meer regel dan uitzondering , dat een man , na een huwelijk zijn kinderen slechts op gezette tijden ziet en bovendien ook financieel moet bloeden.
als het zo was , dat echtscheidingen zeldzaam zouden zijn en deze aperte misstanden ook, dan zou er sprake kunnen zijn van het vergelijken van appels en peren.
dus de gelijkwaardigheid geldt en niet in een huwelijk en niet in de periode daarna. de reden daarvoor is de geest van rebellie , die dit land al sinds de jaren zestig terroriseert en een revanche schijnt te willen zijn voor alle zogenaamde gemiste kansen van de achtergestelde vrouwen.
nu ......sinds deze inhaalslag zou het dus veel beter moeten zijn voor de vrouw. ik vraag me af of dat zo is. echter elke reden of grond die ik aanvoer tav dit onderwerp zal of worden gebagetalliseerd met de zelfde cliche s waarmee de links feministische kerk het Goddelijke gezag ueberhaupt aantast , of met een ferme ontkenning worden weggewuifd.
dus het voeren van deze discussie alleen vanuit humanistisch feministische overwegingen zal immer leiden tot slechts een conclusie : vrouwen hebben mannen niet nodig en kunnen alles zelf net zo goed.
Alleen al het feit dat mannen in bepaalde opzichten rationeler reageren zal in de licht van die doctrine dus ook , bijna op straffe van excommunicatie , van de hand worden gewezen. slechts de idee al is in ons , thee krans, alle Menschen werden Brueder und sind Gleich , frater/soeur -nite ( M/V/ Transgender/ transseksueel) , humanistisch gepokt en gemazzelde maatschappij een gotspe.
derhalve is het veeleer te prefereren een nietszeggende , laisse faire houding aan te nemen in deze materie , die overigens net als de eeuwige verwijten van de schuldlast van de blanken tav de slavernij , die zo evident is dat het niet te ontkennen is , maar voor mij anno 2013 geen onderwerp van schaamte meer vormt , de man slechts wil degraderen tot noodzakelijk kwaad.
dat daarin van de jaren 60 grote vooruitgang is geboekt moge duidelijk zijn. indien het mogelijk was om de man als menssoort geheel en al buiten spel te zetten, dan zou de Links feministische humanistische kerk daar zeker niet voor terugdeinzen. echter voor de voortplanting hebben , zelfs feministische / lesbische en wat dies meer zij aan soorten vrouwen , nog steeds een man nodig al ware het alleen al omdat het stofje dat alleen wij , species Andres kunnen produceren , nog steeds niet is ontwikkeld in een lab.
kortom: de reis naar de totale marginalisering van de mannelijke levensvorm species anthropos is weliswaar al heel ver , maar heeft nog veel strijbare feministen nodig , eer het doel geheel en al is bereikt.
wie hierin de Hand van de Vader meent te kunnen zien moge zich eens afvragen welke God zij dient. |
Ik wil deze discussie helemaal niet voeren alleen uit humanistisch feministische overwegingen. Als jij goed gelezen had wat ik schreef had je daar uit op kunnen maken (en dan hoef je nog niet eens tussen de regels door te lezen) dat ik gezegd heb dat mannen en vrouwen elkaar aanvullen, elkaar nodig hebben en pas dan echt volledig mens kunnen zijn. Mannen en vrouwen verschillen van elkaar (wie weet dat niet), juist daar ligt de kans om er voor elkaar te zijn, elkaar aan te vullen en elkaar tot steun te zijn. Ik wil gewoon vrouw zijn, niet meer en niet minder en ik ben de laatste om een man te degraderen tot noodzakelijk kwaad. Er zijn in elk geval vrouwen die het initiatief nemen om te reageren en ach, misschien was het je juist wel te doen om wat reacties…..bij dezen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 mei 2013, 07:57
|
|
|
KLUS667 schreef: | Zucht...eigenlijk had ik zaterdag al amen gezegd....
Jans, ik sluit me aan bij jouw helder geschreven stuk, maar........stel dat je nou niet samen tot een beslissing kunt komen, daar schrijf je niet over....lees het volgende artikel maar eens: http://www.christelijk-huwelijk.nl/vrouw.htm. Dit verwoord wel wat ik bedoel.
Dus: een gelijkwaardige vrouw (m.i. nog steeds anno 2013)
Ik knip er bewust ook geen stukje uit, want dan trek je het artikel uit z'n verband en dan heb ik de vrouwen weer aan het dansen.
Amen, ja amen! |
Ik heb het artikel gelezen en het geeft inderdaad weer hoe jij er over denkt.
Ik heb geschreven dat ik het er niet mee eens ben dat het per definitie de man is die de belangrijke beslissingen neemt. Als je samen niet tot een beslissing kunt komen, dan probeer je samen een oplossing te vinden die voor beiden acceptabel is. Dat is iets anders dan dat bij twijfel de definitieve beslissing altijd bij de man ligt. Als dat zo is dan gaat de gelijkwaardigheid niet op. Dan is er gelijkwaardigheid tot op een bepaald niveau.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 23:31
|
|
|
Je zegt hier nu wel Amen op, maar afgelopen zaterdag beweerde je het tegenovergestelde van wat ik nu schrijf. Je schreef toen dat als het om wezenlijke dingen gaat de definitieve beslissing bij de man ligt. Ik schrijf: De mens is geroepen om zijn verstand te gebruiken en zelf keuzes te maken en beslissingen te nemen. Dat geldt voor zowel de man als de vrouw, zowel binnen als buiten het huwelijk, beslissingen neem je samen en het is niet per definitie de man die de belangrijke beslissingen neemt. Waar zeg je nu Amen op?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 15:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Om even olie op het vuur te doen: ik zat al even buiten in het zonnetje en heb er echt van genoten........
Had Calimero ook niet eens zo'n tekst die eindigde met ; het is niet eerlijk of zoiets..... |
Fijn Willemijn, het is echt lekker buiten, he, in het zonnetje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:35
|
|
|
Ik denk dat een ieder wel in mindere of meerdere mate complementair denkt. De traditionele visie dat man en vrouw elkaar aanvullen, samen weer mens worden, onderschrijf ik ook. Als je er van uit gaat dat God de mens naar zijn beeld schiep, mannelijk en vrouwelijk, dan lijkt mij overheersing van de man over de vrouw (of de vrouw over de man) niet de bedoeling. Wederzijdse afhankelijkheid en onderling respect lijken mij meer op de plaats. In een relatie ben je elkaar tot steun, elk mag daarin zijn eigen inbreng hebben en zo elkaar aanvullen. Verschillen tussen man en vrouw zijn er, die hoef je niet te ontkennen, bedenk juist hoe mooi dat kan zijn. Er is verschil tussen man en vrouw in gelijkheid, niet in gelijkwaardigheid! Elkaar aanvullen doe je niet alleen bij de verdeling van taken m.b.t. het wel of niet buitenshuis werken en de zorg voor de eventuele kinderen. Elkaar aanvullen is meer en gaat dieper. De mens is geroepen om zijn verstand te gebruiken en zelf keuzes te maken en beslissingen te nemen. Dat geldt voor zowel de man als de vrouw, zowel binnen als buiten het huwelijk, beslissingen neem je samen en het is niet per definitie de man die de belangrijke beslissingen neemt. Bedenk dat je samen mens bent, geef elkaar de ruimte en probeer samen tot een oplossing te komen die voor beiden acceptabel is. En ik begrijp best dat je soms dan wat in moet leveren, maar zolang je dat allebei kunt en wilt uit liefde voor elkaar, is het goed. Ook bij het nemen van initiatieven zullen er verschillen zijn. De een doet dat makkelijker dan de ander en het zijn heus niet alleen vrouwen die op het gebied van kennismaken/daten geen initiatief durven nemen. Verschillen in karakter kunnen hier ook in meespelen. Hoe het ook zij, er zijn altijd wel mogelijkheden om een ander te laten weten dat je (meer dan gewone) belangstelling voor hem/haar hebt. Zelf hou ik niet van knipogen, maar er wordt wel wat mee gezegd. En bedenk dat de ander het echt niet vreemd vindt, als je een (eerste) mail stuurt, misschien wordt het juist op prijs gesteld. Natuurlijk voelt het als vrouw lekker om gevraagd te worden door net die man door wie je gevraagd wil worden, soms moet je het lot dan een handje helpen. Die mogelijkheid heb je dan hier op CM, stuur een mail of een knipoog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 mei 2013, 10:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Daar heeft hij nog een hele klus aan denk ik... Hij is flauw ik weet het, maar kon het niet laten.... |
Klusserdeklus, ik vind het wel leuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 mei 2013, 14:38
|
|
|
KLUS667 schreef: | Dames, dames toch Liefde en respect, sorry, excuses dat ik dat niet genoemd hebt, maar ik ga ervan uit dat jullie wel snappen dat dat het fundament van een huwelijk is (of in veel gevallen: zou moeten zijn).
Amen
P.S. Vrouwen in het ambt? Neem initiatief en open een nieuw topic zou ik zeggen. |
Als liefde en respect het fundament van het huwelijk is, dan heb je daarmee nog niet uitgelegd waarom in wezenlijke zaken de man dan degene is die de knopen door moet hakken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 mei 2013, 08:22
|
|
|
KLUS667 schreef: | Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.
Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.
Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.
Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.
|
KLUS667 schreef: | Euh...mogen de mannen ook nog reageren dames?
Ik laat alles nog eens op me inwerken, maar ik denk dat er gezien de reacties op mijn schrijven er toch een paar zijn die het niet helemaal snappen. Of (ik hoop het niet) zo teleurgesteld zijn dat ze het niet meer willen snappen.
En Petra: inderdaad, zoals Jezus ons lief heeft: onvoorwaardelijke liefde. Dat is zo mooi en dat wens ik ook iedereen. |
Even een kleine opmerking vooraf: Als ik een knoop door zou mogen hakken, dan schreef ik onzelfzuchtige i.p.v. onzelfszuchtige. Maar dat even terzijde, nu over de wezenlijke dingen. Zou je –na alles op je ingewerkt te laten hebben- misschien voor die paar die het niet helemaal snappen, het nogmaals luid en duidelijk, maar vooral zeer eenvoudig kunnen uitleggen hoe het wel zit? Het gaat hier tenslotte om wezenlijke zaken en ik vind het toch wel van essentieel belang dat een ieder begrijpt wat jij bedoelt. Veel mannen reageren hier niet, Klus, misschien hebben die het wel te druk met knopen doorhakken en uitgeblust zijn.
Misschien moet er wel een nieuw topic geopend worden, want hier mogen we niet teveel off-topic gaan, aan jou de eer om die knoop door te hakken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 19:26
|
|
|
JOL252 schreef: | Vergeet nooit, de man is het bijtje, de vrouw het bloemetje... |
En dus moet het bloemetje maar afwachten tot (of) het bijtje langskomt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 17:24
Onderwerp: Pinksteren, mooie slotstrofe.
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vandaag wordt het nieuwe Liedboek der Kerken gepresenteerd. Helaas kan ik daar niet bij zijn...
Een van de nummers die er niet meer in terugkomt is een prachtig lied van Huub Oosterhuis. Feministes hebben hier met succes tegen geprotesteerd omdat het niet vrouwvriendelijk zou zijn..... Huub Oosterhuis wilde de tekst-terecht- niet wijzigen omdat een lied af is als het af is..... Gelukkig komen er nog wel veel andere liederen van hem in het nieuwe Liedboek....
http://youtu.be/fEHRG7JQxMA |
Ik las het ook en vind zelf het schrappen van dit lied onnodig. Het zal heus nog wel gezongen worden. In 2006 was het nog gekozen in de top-tien van mooiste religieuze liederen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 16:22
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Liefde is op weg zijn naar jezelf te vinden in elkaar. (W. Berkelaar)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 15:20
|
|
|
KLUS667 schreef: | Het gaat m.i. om wezenlijke dingen. Dat de man bij twijfel de knoop doorhakt. En dan gaat het niet of de muur rood of bruin moet worden, vrouwen hebben daar gewoon betere kijk op vind ik.
Stel: man en vrouw zijn het niet eens over God weg in hun leven, of schoolkeuze voor het kind, dan ligt de definitieve beslissing bij de man, hij zal er dan op een onzelfszuchtige manier mee om moeten gaan en uiteindelijk daar ook rekenschap af moeten leggen aan God.
Dagelijkse praktische (opvoeding) zaken mogen best door de vrouwen genomen worden, maar dit bedoel ik niet dat de man zich maar afzijdig moet houden. Als je kinderen mag krijgen, dan krijg je ze ook samen, en dan heb je ook samen de verantwoordelijkheid vind ik. En tuurlijk iedereen komt wel eens uitgeblust thuis, maar dat mag niet 18 jaar lang een excuus zijn.
Dus......terug naar het hoofdonderwerp..... een vrouw mag knipogen, mailen, weet ik veel wat naar een man, net zoals een man dat mag doen.
P.S. kom nou niet met een reactie, dat als een man wil daten en een vrouw niet, dat de man hierover een beslissing mag nemen , want het gaat hierboven wel over iets wat geldt binnen een huwelijk. |
pfff, hier raak ik de klu(t)s van kwijt!
En…..ik durf het bijna niet te vragen: mag ik ook voor groen kiezen? Dat schijnt een rustgevende kleur te zijn, en dat heb ik soms weleens nodig…….
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op zaterdag 25 mei 2013, 15:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 18:45
Onderwerp: Ledental CM
|
|
|
En om maar weer even on-topic te gaan: Er zijn wel veel leden, maar weinigen schrijven er op het forum! Jammer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 17:55
Onderwerp: Ledental CM
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Weer zo'n typisch Thomasiaanse reactie, hè. Het is maar goed dat jij blijft, Thomas.......want deze stukjes in prachtig foutloos Nederlands vind ik persoonlijk toch de allermooiste. Ze zijn echter vrijwel altijd een reactie op een reactie van een ander, dus zijn die even waardevol.....Soms maakt een aanval het beste in je wakker; heb dus je vijanden lief. Lol. Sprak ik lafhartig want ik haak al snel af maar zie dit hier wel gebeuren.
De omgangsvormen op een forum zijn toch anders dan face to face. Je mist de nonverbale communicatie en die is van vitaal belang voor het normatief verlopen van een gesprek of discussie. Je hebt hier meer last van normverval en respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Althans zo lijkt het mij toe. Toch lijkt het forum ook vaak op een grote huiskamer vol familie; goede gesprekken vinden er plaats en ook is er discussie, geneuzel, getreiter, geroddel en er wordt gepest, getroost en bemoedigd. Soms lees ik eens wat en zelden reageer ik. Voor mij is communicatie bijna onlosmakelijk verbonden met elkaar als mens ook kennen, ontmoeten, zien en horen. Dan pas heb je werkelijk contact met elkaar. Hier op het forum vind ik het met elkaar uitwisselen vaak te plat, gebruikt men elkaar om een rothumeur op af te reageren of om verveling rond te emmeren. Niet mijn niveau van met elkaar omgaan, dat is misschien niet aardig gezegd en tegelijkertijd heb ik bewondering voor degenen die het volhouden en ondanks alles blijven opbouwen en bemoedigen. Ik heb er oprecht respect voor. |
Laten we dat maar hopen, Mieke, dat je hier meer last hebt van normverval en het respectloos met elkaar omgaan dan wanneer je elkaar in de ogen kijkt. Ik schrik als ik zie hoe mensen hier met elkaar omgaan, elkaar van alles verwijten, meedoen met roddel(mails) en straattaal bezigen. En dan tussendoor ook de naam van God nog noemen. Ik kan dat moeilijk met elkaar rijmen. Ja, het is al vaker gezegd en ik blijf het ook herhalen: Ik mis ook de discussies en de diepgang op het forum. Er is niet veel daarover meer te lezen en ik mis de discussies die je aanzetten tot nadenken over bepaalde zaken en over je eigen handelen. Er waren genoeg topics die serieus begonnen, maar na verloop van tijd gebruikt werden om te slow-chatten en/of waar niet meer on-topic op gereageerd werd. Als je alleen maar alles kunt beamen van de ander en heftig kunt knikken dat je het er mee eens bent, niet meer doet dan enkele smiley plaatsen, dan ben je snel uitgepraat. Je kunt het dan wel gezellig en fijn vinden en daar is op zich niets mis mee, dat mag ook, maar er zijn nu eenmaal ook mensen die een forum graag willen gebruiken om meningen uit te wisselen, om meningen van anderen te lezen waar ze op kunnen reageren. Als dan elk bestaand of nieuw geopend topic toch op den duur gebruikt wordt om te slow-chatten en off-topic te reageren, en men ook nog zelf wil uitmaken of men daarmee door gaat of niet, dan wordt de ander geen ruimte gegeven en eist men alle ruimte voor zichzelf op. Hier op het forum zullen we het met elkaar moeten doen, wie ik echt in de ogen wil kijken, kan ik gelukkig zelf bepalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 mei 2013, 14:53
|
|
|
Een jaar geleden:
23 mei 2012: Tropische 30 graden in zicht Het kan vandaag de eerste tropische dag worden van dit jaar. In het oosten van Nederland is de kans op het bereiken van 30 graden als maximum het grootst.
Jans, heeft het nu koud.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 mei 2013, 07:19
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
IFAN841 schreef: | Beste mensen,
Graag wil ik weten hoe jullie hierover denken. Zelf zie ik geslachtsgemeenschap als een verlangen. Het heet toch ook niet voor niets "de liefdesdaad" toch? Ik bedoel: het is een uiting van liefde en genegenheid, toch? Een behoefte vind ik namelijk toch redelijk dierlijk klinken en doet me gauw denken aan dezelfde behoefte aan eten en drinken. Maar goed, laat maar weten wat jullie ervan vinden...
Greetz,
iFan |
Je beperkt hier het elkaar beminnen en het uiten van liefde alleen tot de geslachtsdaad. Verlangen klinkt (voor jou) dan mooier dan behoefte, maar ik denk dat het niet uitmaakt. Ieder mens heeft behoefte aan liefde; aan geliefd te zijn en lief te hebben. Als twee mensen elkaar lief hebben en zich geliefd weten, zal het verlangen om elkaar te beminnen er ook zijn. De behoefte om de ander, om elkaar te beminnen (incl. de geslachtsdaad) heeft volgens mij dan ook niets met dierlijk te maken, maar is juist iets menselijks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 17:02
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
Visovenschotel: met broodkruim, peterselie, prei, cherrytomaatjes en boursin. Aardappelpuree.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 mei 2013, 09:41
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
NICKY029 schreef: |
Ik vind dat wat jij vindt belangrijk is dan wat sommige vinden.
Ik vind dus eigenlijk belangrijker wat ik vind dan wat een ander vind! Maar toen ik niet lekker in mijn vel zat dacht ik niet zo.
En dan voel en zie je het gewoon anders
Maar ik geloof dat de meeste hier het wel goed vinden wat je schrijft en hoop dat je je daar aan vast houd! |
Ik vind het nogal wat om te zeggen: ``Ik vind dus eigenlijk belangrijker wat ik vind dan wat een ander vind!`` Als je alleen maar belangrijk vindt wat je zelf vindt, is er geen communicatie meer nodig en ook niet mogelijk. Ik vind de mening van anderen minstens zo belangrijk als mijn mening. In ieder geval belangrijk genoeg om te luisteren naar de ander, de ander uit te laten spreken en zijn/haar mening te horen. Als je er bij voorbaat al van uitgaat dat wat jij vindt belangrijker is dan wat de ander vindt, waarom zou je dan nog de moeite nemen om te luisteren? Dat je het vervolgens niet eens bent met dat wat de ander zegt (of hier schrijft) is wat anders. Dat je aan jouw mening vasthoudt dan kan, en dat mag, een ieder heeft zo zijn eigen mening. Ik zit prima in mijn vel, maar blijf het belangrijk vinden om naar anderen te luisteren. Juist omdat ik goed in mijn vel zit, kan ik de mening van anderen horen er naar luisteren en naast mijn mening leggen. Misschien kan ik daardoor zelfs mijn mening bijstellen!
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op dinsdag 21 mei 2013, 09:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 19:36
Onderwerp: Stilte
|
|
|
Luister naar de stilte, het is veelzeggend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 mei 2013, 16:09
|
|
|
Pinksteren 2013: Troosteloos weer of vruchtbare regen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 mei 2013, 19:52
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | MMM wat was dat lekker die asperges met zalm. Dacht altijd dat ik asperges niet lekker vond maar heb ze laatst zo in een hotel gegeten en toen vond ik ze heerlijk. Dus dacht dat probeer ik ook es. Asperges gekookt, zalm gegrild dus lekker slank. Maar zij hadden en zo'n mooi wit romig sausje bij, iemand idee hoe je dat maakt en dan liefst niet al te vet? |
Maak een roux door 50 gram boter te smelten en hier 50 gram bloem door te roeren. Goed warm laten worden en van het vuur afhalen. Voeg nu 3 dl melk en/of kookvocht toe. Goed door elkaar roeren zodat er geen klontjes ontstaan. Weer op het vuur zetten en onder voortdurend, voorzichtig, roeren warm laten worden en laten binden. Eventueel kan je er nog wat meer vocht doorroeren. Op smaak brengen met peper, zout en kruiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 mei 2013, 19:37
Onderwerp: onbekwaam tot enig goed en geneigd tot alle kwaad
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik zag het even later na mijn posting... maar ik quote het toch nog even... |
Je quote een stukje van 4 maanden geleden, eens even lezen of ik het nog met mezelf eens ben....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 20:06
|
|
|
Als ik een man mail en hij vindt dat ik geen initiatief mag nemen om een eerste mail te sturen, dan heb ik de verkeerde man gemaild.
(lijkt wel een kreet van de week)
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op donderdag 16 mei 2013, 20:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 19:50
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik ben benieuwd wat.
Hey Jans, ik kan volgende week wel. |
Zo, dat is snel! Bel maar even!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 16 mei 2013, 18:33
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
Wanneer een date? Ja, dat vraag ik me ook af?! Morgen, volgende week???
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|