ChristianMatch

Forum

Berichten van LEONARD480
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 56 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van LEONARD480
Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 23:39
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

FRANKT627 schreef:
Als ik de nieuwsberichten zo'n beetje volg zouden mijn pantoffels wel eens nieuwe kiesbrieven gaan halen zijn...het lukt maar niet om een regering te vormen...het is nu al bijna een jaar aan de gang...

Geef gewoon maar toe Frank ...België bestaat eigenlijk niet meer Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 23:20
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

LISA610 schreef:
Vanavond een kort contact gehad met mijn vriendin. Ze hebben goed nieuws gehad vandaag, zelfs nog beter dan verwacht. Wonder boven wonder is er is geen botkanker ontdekt en zelfs geen bacterie. Dat wil niet zeggen dat er niets meer aan de hand is. Er is waarschijnlijk een ontsteking waarvan ze moeten afwachten of die chronisch is of niet. De grootste spanning is nu dus echter van de baan, maar blijf nog maar wel even aan Ilse denken in jullie gebeden opdat ze helemaal mag genezen en straks weer lekker kan voetballen... Knipoog smiley

Mooi bericht Lisa en fijn dat de gebeden verhoord zijn. Weet als geen ander wat voor impact de periode van onzekerheid en angst kan zijn en gelukkig voor haar is alles goed afgelopen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 21 april 2011, 15:36
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

MVV749 schreef:
Ik geniet momenteel ook buiten van de zon. Dus ik vraag me af of dat daadwerkelijk de reden is waarom het stil is op CM.

Als je teveel op het forum zit ..is het ook weer wat MVV Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 16:05
BerichtOnderwerp: wie is je vriend of vriendin

FRANKT627 schreef:
"In de omgang met vrienden waren er andere dingen die mijn geest nog meer grepen: samen praten, samen lachen en elkaar met voorkomendheid behandelen, samen mooie boeken lezen, samen gekheid maken en ernstig zijn, het soms met elkaar oneens zijn zonder verbittering, zoals men het oneens kan zijn met zichzelf, en dan met die zelden voorkomende onenigheid de haast gestage eensgezindheid kruiden; elkaar iets leren of van elkaar iets leren; afwezigen met tegenzin missen en de komenden met blijdschap ontvangen.

Deze en dergelijke dingen die uit het hart komen van mensen die van elkaar houden, waren als brandstoffen die onze harten aaneen smeedden,
zodat vele harten tot één samensmolten."

Sint Augustinus (354 - 430)

Een mooie beschrijving van zijn vriendschaps-ervaringen.
Ondanks ik vriendenloos ben kan ik S Augustinus heel goed begrijpen en geloof ik ook dat het mogelijk is om de vriendschap zo te ervaren als hij beschreef.

Frank ik ken nog ene Sint Valentino (ook een vriendschapsman) en ja die gaf ook een bloemetje mee.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 16:03
BerichtOnderwerp: wie gaat er weer mee picknicken op de heide in ede?

CROSSROAD317 schreef:
Eerst maar eens solo voorzingen, voordat ze mee mag zingen in de groep .... Om het meezingen in de groep voor iedereen zo laagdrempelig mogelijk te houden, hou ik het zangniveau van Hannah en Billy aan.
(Gelukkig hoort God het hart aan.) Geschokte, onthutste smiley

Is dat nou wel zo goed plan Cross...arme everzwijnen, edelherten, kamelen, Schaapjes op de Veluwe. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:56

FRANKT627 schreef:
...nadat ik het geschreven had en er pas dan over nadacht kwam ik ook tot de conclusie dat ik het ook niet zou durven. Tenzij het iemand is die ik al ken. Ook niet echt een voorbeeldig gedrag. Eigenlijk is dit ook een preek voor mezelf Verlegen lachende smiley Knipoog smiley

Is vaak of men introvert is of extravert Frank.
Theatraal of juist gesloten. Lichaamstaal zegt vaak al voldoende.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 12:53
BerichtOnderwerp: PC-problemen

MARYLIEN613 schreef:
hé Frank,
ik kreeg ook regelmatig deze melding,
sedert ik firefox gebruik heb ik hier geen last meer van!
en eigenlijk is het niet minder gebruiksvriendelijk dan google hoor!

Beste mensen een beveiliging zit er niet voor niets toch.

Je moet even, de pop-up blokkering opheffen voor CM (voor altijd of éénmaal)

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Internet-Explorer-Pop-up-Blocker-frequently-asked-questions
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 11:59

VISSER278 schreef:
Griff....dat zegt ie wel maar of ie dat ook meent???? Knipoog smiley

Ach Griffin roept, kom niet op de heide en ja hoor daar is tie..

Dus gewoon verlengen i.v.m. de uitdaging van Chat Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: woensdag 20 april 2011, 11:56

FRANKT627 schreef:
Het zal dat blozen wel zijn...in de Skype heb ik privacy instellingen maar ergens anders heb ik dat nog niet gezien. Waar moet ik die dan zoeken?

In internet explorer Frank ...weet natuurlijk niet welke versie?
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 21:30

GRIFFIN748 schreef:
We weten nu onderhand wel hoe Chat over de picknicks denkt. Laat maar rusten. En nu weer on-topic, laat ik niet merken dat jullie dat niet lukt, anders zie ik me genoodzaakt mijn abonnement te verlengen!

Boze smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Duiveltje smiley Clown smiley

Leuk dat je blijft Griffin Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 18:28

LISA610 schreef:
Gefrustreerde smiley Wat zei ik nou Leonard? Laat hem toch gewoon met rust, hij is toch zelf meer dan duidelijk geweest. Respecteer dat dan ook. Boze smiley

Begrijp de hele commotie niet zo Lisa, op zich is de keuze wel of niet gaan een persoonlijke kwestie..neemt niet weg, wat de reden hiertoe is. Tevens of er CM leden zijn die het naatje van de kous willen weten, ach ik zal me heel nederig opstellen in deze kwestie. Engeltje smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:57
BerichtOnderwerp: Oud Zeer

KATHY142 schreef:
Aangenaam kennis te maken Dr. Leonardus.

Je hebt wel gelijk dat de psyche van de mens is heel interessant en boeiend is. Dat kan ik gezien mijn werk alleen maar beamen.
Tegelijkertijd vraag ik mij wel af of een forum de plek is om "oud zeer" naar boven te halen of om de therapeut te gaan spelen.
Want zoals Lisa ook al schreef "maar dan". Dat bedoelde ik dus ook met de nazorg.

Ook aangenaam kennis te maken zuster Kathy, ja als je het zo benoemd ..kan ik ook daarin mee gaan. Maar laten we wel wezen het forum brengt in velen opzichten meer dingen naar boven. En Therapeut ben ik wel met de plantjes.

Planten chirurg Dr. Leonardus
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:50
BerichtOnderwerp: ongelovige vriendschappen

DAVID923 schreef:
echt vrienden kan je denk ik niet zijn met mensen die Jezus niet als Heer erkennen. Evangeliseren via relaties en kennissen ok....
Wat ik bedoel is; mijn definitie van vriendschap is wat david en jonathan hadden, niet 300 vrienden op facebook. echte vrienden kan ik denk ik niet zijn met iemand die niet van God houdt. But thats just me.

Verder, als je er toch voor kiest komt er ook verleiding bij kijken, en moet je uitkijken niet in hun zonde en de bijkomende verleidingen meegetrokken word.

1 Kor 15,33
Misleidt uzelf niet; slechte omgang bederft goede zeden.

Waar is de grens van kennis of vriendschap David ...wil een voorbeeld geven dat een buurvrouw jaren bij mijn moeder over de vloer kwam ...en hoorde van de blijde boodschap ..om vervolgens jaren er niets mee te doen om vervolgens op haar sterfbed tot bekering kwam. .
Ze was dankbaar van de blijde boodschap.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:42

FRANKT627 schreef:
Weet je wat ik een beetje spijtig vond? Dat er picknickers aankwamen terwijl er al een grote hoop CM-ers aanwezig waren. Die pas aangekomen pn-ers gingen dan bij voor hun bekende mensen zitten zonder dat ze zich voorstelde aan de anderen. Daar heb ik het een beetje moeilijk mee. Christelijkheid en beleefdheid zijn blijkbaar niet altijd met elkaar verbonden.

Frank

Volgende keer staan ze je op te wachten ...de dames in het voorste gelid en met een paar klapzoenen als gevolg. Clown smiley Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 17:20

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ik heb vandaag ook weer veel last met CM. Soms krijg ik weer die Cookies-melding. Dan kan ik geen mails versturen of lezen of chatten. Dan lukt het me wel om in te loggen maar als ik dan de babbelroom binnenga sluit de site weer plots. Ik wil geen firefox of Chrome. Dat is me te ingewikkeld en niet zo gebruiksvriendelijk.

Je privacy instellingen Frank ...of is het misschien, dat we teveel blozen naar de dames Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 16:43

LISA610 schreef:
Beste Leonard, ik heb nog een poging ondernomen om het stuk te lezen, maar als ik nog niet eens halverwege ben heb ik het al gehad. Volgens mij had je ook gewoon de link kunnen plaatsen voor degenen die dit artikel graag volledig willen lezen, in plaats van alles te kopiëren en plakken op het forum. En om eerlijk te zijn, mis ik nog steeds jou persoonlijke mening hierover.

Dat mensen soms heel moeilijk kunnen los komen uit hun verleden is inderdaad een feit. Ik weet niet of je ze dan echt verder helpt met zo'n lang verhaal op het forum. Voor diegenen die de moed hebben en de moeite nemen om het hele verhaal te lezen treedt in sommige gevallen wellicht een stukje herkenning op. Maar dan? Wat moeten ze er dan mee? Wat hebben ze hier dan aan?

Tegelijkertijd vraag ik me af wat dit over jou zelf zegt. Heb jij wellicht moeite om dingen uit jouw verleden los te laten? In hoeverre helpt het lezen van dit stuk jou daar dan bij?

Beste Lisa,

De psychologische kant van de mens, boeit mij enorm en zo kom je ook veel van jezelf te weten.
Je vraag betreffende het verleden, of je dat los kunt laten .. moet eerlijk bekennen dat het mij soms ook moeite kost. Blijf inderdaad wel bij tijd en wijlen zitten, met de vraag waarom, of hoe had het anders kunnen of moeten lopen.
Als ik vele jaren terug overzie, dat een relatie stuk loopt op simpelweg onverwerkte emoties van de partner, dan liep ik te tobben, waarom ik niet in staat was te helpen en of de verkeerde beslissingen nam. Wat in het artikel kenmerkend was m.n. de spanningen die kunnen ontstaan in het ontmoeten van mensen en dat lijkt zeer logisch. Tevens realiseer je terdege dat het rugzakje wat wij velen nu hebben opgebouwd de belastende factor is in de ontmoetingen onderling tussen mensen op b.v. CM tot nu toe.
Het leerpunt van mij althans is de communicatie en probeer daar hard aan te werken. zodat de toekomstige partner, een andere Leonard mag aantreffen dan uit het verleden. Een goede c.q. nieuwe relatie kan in veel opzichten werken aan herstel van je eigen gemoedsrust.
Wat je al opmerkte in een eerder stukje, dat ik moeilijk mensen teleur wil stellen, door de stelling van Calvijn jo/jo effect en dat klopt en dit geeft juist aan dat dit soort dingen moeilijkheden kunnen veroorzaken in een relatie.
Maar op de kritiekpunt van te lange (kopie) bijdrage was alleen bedoeld om datgene te trachten op gang te brengen wat anders op het forum bleef liggen. Leek mij althans bijzonder interessant onderwerp.

Groeten,

Leonard
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 15:57

MARISKA601 schreef:
Muischje Muisch kreeg van de week een bijna nieuwe desktop.
Het leek haar een heel werk om alles aan de praat te krijgen.
Het is Muischje Muisch gelukt om alles te instaleren en aan de praat te krijgen.
Nu zijn er alleen nog wat interne probleempjes.
Donderdag verwacht ze iemand die haar daar bij kan helpen.

Muischje Muisch is dus slimmer dan dat ze doet Knipoog smiley
Maar ach.. een dom Muischje Muisch is toch ook leuk Smiley die vol vragen zit

Kan van alles zijn Mariska .....interne problemen Smiley die vol vragen zit
Uit je bijdrage lees ik dat er een herstelinstallatie heeft plaats gevonden en tevens nog niet alle drivers. Maar die kun je toch makkelijk downloaden.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 10:08

GRIFFIN748 schreef:
koffieleut Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

aan de andere kant: op één been kan je niet lopen, he

Gefeliciteerd, Griffin met de mijlpaal Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 01:13

KATHY142 schreef:
Mmm, best veel tekst....maar doe je hierna ook de nazorg? Knipoog smiley

Ja hoor Kathy als daar behoefte voor is ..wil ik dat best doen.

Eventjes voorstellen Dr. Leonardus
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 01:12
BerichtOnderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?

MARYLIEN613 schreef:
ja 'smorgens doodop mijn autootje richting holland sturen?
en dan 'savonds doodop niet geslapen een nieuwe nachtdienst beginnen?
zo jong en zo energiek zijn we niet meer Leonard!

Hmmm ja er is een verschil in leeftijd of je kunt ook een bedje plaatsen op de heide.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 01:01
BerichtOnderwerp: wie gaat er 21 mei weer mee picknicken in ede op de heide?

MARYLIEN613 schreef:
fijn! want je volgende picknick zit ik in de nachtdienst!

Dan ben je toch overdag vrij Marylien Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 00:52

CHATULIEM619 schreef:
jullie leren het geloof ik niet he....ik wens op geen enkele manier uitgenodigd te worden of ter verantwoording geroepen te worden voor de picknick. Dat jullie dat zo willen, is jullie zaak. Ik ga ervan uit dat jullie mijn standpunt in deze ook respecteren. Anders zie ik mij toch genoodzaakt te klagen over enkelen van jullie...

Nou Chat ik wist het wel hoor, als alle vrouwen bij mij zo zouden reageren...... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 00:47

LISA610 schreef:
Ach hoe vertederend.. een man die kan blozen... Nou dan moet ik je maar wat vaker op de vingers tikken. Clown smiley

Alle mannen blozen als ze een vrouw zien Lisa Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 19 april 2011, 00:46

THOMAS968 schreef:
Jawel hoor, kijk maar:

http://www.youtube.com/watch?v=B1bQgU4sFkk&feature=related

Thomas, die randstedelijke dialecten toch he, maar ik kan er wel om lachen.

Ehhh Thomas gaat toch wel goed met je ...om Plat Hagenees met Rotterdams te vergelijken. Trouwens zit eigenlijk niet in Rotje knor maar ten zuiden van de metropool.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:39

FRANKT627 schreef:
Volgens mij is Rotterdams de verzamelnaam voor onder andere de drie bevolkingsgroepen die je opnoemde... Knipoog smiley

Jammer voor diegene die niet tegen een wereldstad van formaat wonen, waarin de multiculturele aspecten van de samenleving naar voren komen.
Ook of je het nou wend of keert, zonder deze stad zouden we leven onder het minimum niveau ...het is toch de motor waaruit we onze welvaart te danken hebben.
Nergens in Nederland is er op mondiaal niveau zoveel gepresteerd als in Rotterdam. Een kompleet nieuwe binnenstad, de kop van Zuid, en één van de grootste havens ter wereld.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:28

SUSANNAH475 schreef:
Ja precies Lisa, dat is ook wat ik hier miste...
Niet alleen de lengte van een stuk, maar zeker ook het gekopieerde zonder een persoonlijke bijdrage vind ik niet echt uitnodigen een verhaal te lezen...

Ja is een lang stuk inderdaad, maar als je de laatste tijd velen verhalen binnen CM aanhoorde, dan is dat stukje misschien in bepaald opzicht wel de moeite waard. Het gaat dieper in de menselijke gevoelens. m.n. toch dat mensen niet altijd iets kunnen loslaten uit een verleden en of daaruit de hedendaagse gevoelens baseren vanuit het verleden.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:17

FRANKT627 schreef:
Verlegen lachende smiley sorry, ik liet me een beetje meeslepen...

Vanwaar, dat blozen Frankt ...dit geeft te denken Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:15

THOMAS968 schreef:
Het huidige koningshuis van Nederland stamt af van de Friese tak, dus die machtsgreep is al lang gedaan. Mensen die van Friesland een eigen staat willen maken bestaan alleen in de gedachten van randstedelingen die boos zijn dat Friezen hun taalgewoonten niet delen. Het groepje dat bij het Rode klif de slag bij Warns in 1345 herdenkt, bestaat vooral uit nieuwsgierige studenten van de studentenvereniging Bernlef in Groningen, die met name de daarna geschonken beerenburger wel weten te waarderen.

Friesland is Nederlandser dan de grote steden in het Westen.

Thomas, geeft de voorkeur aan de beerenburger van de weduwe Joustra uit Snits.

Toch is het een bekend verhaal, dat de Friese tak van de Oranjes en mindere was binnen de Oranjes.

De grote steden spreken wel algemeen beschaafd Nederlands Thomas

Laatst aangepast door
LEONARD480
op maandag 18 april 2011, 19:19
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:13

LISA610 schreef:
Nah ja.. ik heb ook Drents bloed he. Dus als er criteria voor bestaan voldoe ik daar waarschijnlijk op voorhand al niet aan, want ik lijk in veel dingen meer op mijn Drentse va dan op us mem.

Enne.. nee hoor Cross. Ben het voor deze keer eens totaal niet met je eens. Leonard voldoet volgens mij in geen enkel opzicht aan welk criterium dan ook om zich "apart genoeg" te mogen noemen, dus breng hem vooral niet in die waan. Clown smiley

Wat jammer nou ..liep al bijna vrolijk naast mijn schoenen, vrolijk te zingen tussen al die flowers and more.
Nou heeft een nuchtere Friezin mij, van een illusie af geholpen.
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 18 april 2011, 19:02

FRANKT627 schreef:
Verraste, verbaasde smiley aan geen enkele zeker! Het is al erg genoeg dat je als Fries geboren bent... Knipoog smiley

Volgens een beste man op deze site die één deze dagen zal vertrekken ...is Friesland ...buitenland of Scandinavië.

Dus hoeven we niet meer Scandinavië om Smørrebrød te eten.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van LEONARD480
Ga naar pagina Vorige 1 ... 17 18 19 20 21 22 23 ... 56 Volgende
Pagina 20 van 56