ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:37
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)

DIANA556 schreef:
De Libelle in de tijd van Paulus? Dat geloof je zelf niet...
het libelle niveau wel, maar toen beschreef men het op een andere manier...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:29

DIANA556 schreef:
(in tegenstelling tot de vrouwen op het mannen topic. waar de dames overstemmen, en vooral hun eigen wijsheid laten gelden, en zo nooit 'mans' zullen verstaan...) Gefrustreerde smiley

Wij vrouwen zijn wel "mans" genoeg om het vrouwentopic in "leven" te houden. Dat kun je van jullie niet zeggen, met jullie mannnentopics..
paulus had het al in de smiezen, als je vrouwen hun gang laat gaan wordt het libelle niveau niet overstegen. Daarom verbood hij die vrouwen ook te spreken. Er kwam niks zinnigs uit nl.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 8 augustus 2012, 00:28
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:26
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

PIETER619 schreef:
Beste PIETER649, een beetje heel veel kortzichtigheid als je denkt dat we beter af zijn met een replubliek.

Jij onderkent de verantwoording waar men als koninklijke familie mee van doen heeft.
Ook wat het koningshuis ons allemaal oplevert, sta je niet bij stil.
Als je d eplussen en minnen naastr elkaar neerlegt brengt het koningshuis meer op dan dta het kost, een president kost alleen maar.

In deze tijd van bezuinigingen zou het verstandiger zijn om de overbodige ambtenaren in het productieproces telaten meedoen. Ze kunnen ipv illegale kasmedewerkers vervangen zich nuttig maken door actief mee te doen aan bestrijding recessie.

Er is maar één goede ambtenaar en dat is de werkende, gelijk de vuilnis ophaaldienst of plantsoenendienst e.d. en natuurlijk zijn er ook wel goede werkers bij het administratieve gebeuren.

Je zou wat manieren en waarden aangaat wel bij hun op les kunnen, zij behandelen de burger met respect, ik denk zelfs jou als je hun tegen kwam.
Zie je Pieter met een vlaggetje langs de weg staan als de koningin er langs komt?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 7 augustus 2012, 23:32
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 22:31
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

HARALD940 schreef:
Ik denk niet veel meer of minder.
Het gros van de joden gingen ook uit eigen beweging naar aanleiding van de oproep van de Duitsers naar de meldplaats.
Daarbij woonde het gros van de Joden in de grote plaatsen, en niet tot nauwelijks in de biblebelt.

Daarbij, de Duitsers waren toen wel de overheid, Jezus heeft ook nooit tegen de Romeinse overheersing geprotesteerd.
Er waren buiten de GerGem gemeenten ook andere gelovigen die dachten dat de Duitsers van Godswege gestuurd waren, net als de Romeinen in Israël.

En Dr. Kersten had inderdaad een verantwoordelijke functie, maar het grootste deel van de mensen hebben zich niet tegen de Duitse overheersers verzet de hele oorlog lang.

Zeker weten!
Als ik dit verhaal van je lees, is het niet de kerk die schuldig is, maar de joden zelf, hadden ze maar niet zo stom moeten doen. Ik chargeer, maar is het niet zo dat er nooit een echte warme band is geweest tussen de GerGem en het volk israel? En heeft niet jarenlang de theorie gegolden dat het volk Israel afgedaan had?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 19:22
BerichtOnderwerp: psychiatrische ziekten en demonie.

SHANITA130 schreef:
Idd, er niet mee bezig zijn.

En zeker niet onzettend veel zogenaamde christelijke boeken lezen met die nare titels, zoals 'antichrist en 'domein van de slang etc. Waar je je alleen maar nog veel beroerder door voelt als je je al niet goed voelde en als je je wel goed voelde, is dat goede gevoel daarna ook meteen weg....is mijn ervaring.

Met het goede bezighouden, en ja een goede film van Hitchcock dát bedoel ik wél. Wél de originele dan natuurlijk, en dan niet een van de vele remakes.
Maar die lopen én goed af, en daarin wordt zo goed geacteerd en de verhalen zitten zo goed in mekaar, dat het goede toch weer helemaal de boventoon voert.

Dus gewoon leuke opbouwende boeken en films. Bedenk alles wat goed is dus, Fil 4.
Daar hoef je geen verstand van te hebben, dat kan iedereen bedenken: waar je mee omgaat, waar je mee bezig bent en naar kijkt, dat beïnvloed je, daar word je mee besmet.
Ik zet Psycho nog maar eens op. Die vind ik eerlijk gezegd niet goed aflopen, maar het is de beroemdste film met als thema psychose....Tegenwoordig doet Criminal minds het nog eens dunnetjes over...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 18:43

SHANITA130 schreef:
Dat maak niets; én het is ook goed, verschillende meningen. Zou anders wel raar worden als een iemand iets schrijft en verder is iedereen het elke keer overal helemaal mee eens ;)

En, het moet me toch even van mijn hart, demonie(DEMONIE
1) Bezetenheid 2) Duivels karakter 3) Demonisch karakter 4) Duivelse werking)
in een titel???

Ja, ik zal het even uitleggen anders begrijp je niet wát ik bedoel.

Kijk, toen ik pas gelovig was geworden, hoorde ik natuurlijk wat kerst was, waartoe Jezus een offer moest brengen(dat duurde zeker een half jaar voordat ik die snapte), en ook over het Paradijs en dat Eva deed wat God niet wou en Adam er in mee trok.
En dat zó het kwaad in de wereld kwam, Dat je dus demonen had, die voor het kwaad zorgen, en Engelen die voor de goede dingen zorgden.
Ja, ik kan natuurlijk niet letterlijk dingen citeren over dit, maar de inhoud is hetzelfde. Want ik hoorde hier het eea, daar het eea etc.

Vooral de laatste wetenschap trof me, want ik snapte, wist, meteen, in een oogopslag waarom er zoveel kwaad was in de wereld: er was een verklaring voor. Een logische verklaring.
En als perfecte tegenhanger het Evangelie. God, het goede bestaat ook!

Dus dat was een soort van opluchtg, bevrijdend gevoel; er was en is een verklaring voor. Voor het kwaad in de wereld, wat ik als kind op tv zag in het nieuws etc.

Maar ja, nu komt de waarschuwing en dat is wat ik denk, en niet naar jou persoonlijk, gewoon in het algemeen.
Interesse is gezond, maar ja, wat gebeurde er, toen ik pas gelovig was, en enkele jaren erna, zat ik alles erover te lezen: titels die je nieuwsgierigheid opwekken: "het domein van de slang", "antichrist hier" en "antichrist daar", etc.
Kortom heel veel boeken over dat soort onderwerpen.

En er staat nergens in de bibjel dat we ons daar zóveel mee moeten bezighouden. alleen indien echt nodig, meer niet. Denk ik.

Want er staan zoveel geboden in de bijbel dat je aan goede dingen moet denken en doen.

Fil 4 8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.

En:
Spr. 15
1 Een zacht antwoord keert de grimmigheid af,
maar een krenkend woord wekt de toorn op.

Even zo 2 voorbeeldjes, en de bijbel zeker het NT heeft veel geboden om aan goede dingen te denken en te doen.

Iig ik zelf vind het ronduit gevaarlijk én ongezond om teveel met "de Boze" bezig te zijn.
En zijn gemeentes, waar je tig keer per dag het woordje "de Boze' hoort per dag, van iemand die daar komt. En ook van anderen. Link.
Als je zondag ochtend je nest niet uit kan komen, ja hoor, dan is het "de Boze" die niet wil dat je naar de kerk gaat.
Niet je eigen, dat het gewoon sowieso moeilijk kan zijn voor veel mensen. om op te staan als ze net lekker liggen te slapen.

Ik googelde net ff op demonie, zoveel resultaten...

Kijk, tuurlijk, als iemand een agressie heeft die die niet onder controle heeft kan dat lijden zijn.

Kijk, en dat stemmen horen die opdrachten geven, agressie, etc. Is mi een combinatie van gevangen zitten in een huwelijk, omdat je moest trouwen van de kerk, je moeder je eerst in die realtie heeft gemanipuleerd, en daar zit je dan.

Als dan ff grondig wordt onderzocht waar die agresssie vandaan komt, ja, dan kan daaraan worden gewerkt.
Dan is het bijna evident dat daar ook krachten werkzaam zijn, maar ja, die verdwijnen. Ik heb ook stemmen gehad, God zij dank niet meer, stemmen die opdrachten geven, ja het klinkt absurt.
Het komt me Zelfs zo absurt over nu, dat ik me echt af zit te vragen of ik die dingen wel echt hoorde...maar het is wel echt zo, nu ik ff nadenk, terugdenk....
Ja, toen ik contact verbrak met enkele mensen, was alles al veel vrediger'.
En ja, ben je gelovig, en dit werkt ook bij ongelovigen is mijn ervaringen, gewoon gehoord enzo van mensen die ik ken. zodra je ook maar iets van een negatieve stem hoort, meteen zeggen in je gedachten van nu meteen oprotten en wel heel snel, k@#$%$. en ja dat werkt.

Nu ben ik stemvrij. Al jaren. Ik zal wel altijd alert moeten zijn op mijn Rust. Net als iemand met voedselallergie op voedsel moet letten, zoiets.
Maar ik kon wel jarenlang invoelen met mijn vrijwilligerwerk op de ggz, waadoor iemand kon aanvoelen dat ik wist wat ie bedoeld, en ja, dat werkt in je voordeel, zowel bij mij als bij diegene.

Ja, en het omgaan met mensen die zelf ook erg beschadigt zijn, door de dingen van het leven, ja, invoelingsvermogen, maar ja, soms kan dat invoelingsvermogen even tekort schieten. Als je een periode hebt dat al je aandacht naar jezelf moet gaan, om zelf staande te blijven.

Ja, en dan moet ik even afstand kunnen nemen, want ik kan nu wel op mézelf rekenen, ik kan goed alleen zijn, heb het dan ook naar mijn zin.
En dat ik dát bereikt heb, ja, dat is voor mij goud waard Lachende smiley
Ik ben het met je eens dat je er niet teveel aandacht aan zou moeten be steden, daarom is mijn stelling: laat dat over aan mensen die er meer verstand van hebben en ga er niet op eigen houtje mee bezig.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 11:02

THOMAS968 schreef:
Mensen, kijken we wel wat uit met dit topic? Psychiatrie is niet het eenvoudigste onderwerp en het is een heel gepuzzel, zelfs voor een psychiater, om de juiste diagnose te stellen. Als we het dan ook nog koppelen aan demonie, wat niet meer dan een veronderstelling is, bewegen we ons op heel glad terrein. Persoonlijke ervaringen zijn ook niet maatgevend voor algemene conclusies en mensen krijgen al snel een stempel. Psychiatrisch gedrag is voor het oog per definitie onlogisch en onbegrijpelijk. Dat is bijna een kenmerk.

Thomas
Eerlijk gezegd vind ik het niet erg om over te praten, maar ga er niet mee lopen te experimenteren. Er zijn voldoende bekwame mensen die dat veel beter kunnen. Maar er is wel een verschil tussen psychiatrische ziektes en demonie. Beiden komen voor....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 22:33
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

PIETER649 schreef:
Wilders is n rare kwast, en das jammer want hij heeft wel errug vaak gelijk.

Maar goed.. on topic: velen, ook veel nederlanders, gingen naar de VS, Canada, Australie, Nieuw-Zeeland.
Kort na de 2e wereldoorlog en velen na de politionele acties in vormalig Nederlands Indie.
Je mag rustig van mij aannemen dat er daar zat tussen zaten die een traumaatje of wellicht zelfs 2 achter dr kiezen hadden.
Maar je mag ook gerust aannemen dat geen van hen vanaf dag 1 een uitkering kreeg, hooguit gratis een paar hectare wildernis om landbouwgrond van te maken...

Er is niks stommer dan onrendabelen te importeren en onrendabel te houden.
Hoe lullig het ook klinkt: een land heeft belastingbetalers nodig, geen extra uitkeringstrekkers.
Veel landen hebben als eis, dat als je ergens komt, je ook werk hebt. En als dat werk vervalt, kun je weer naar huis.
Onze pampercultuur zorgt er eerst voor dat mensen opgevangen worden. Daar zit al iets vreemds. Ze hebben geen uitkering nodig, maar een bestaan. En we klagen nu wel veel, maar veel economen zeggen, dat we in de toekomst meer mensen nodig hebben. NL is altijd een land geweest dat open stond voor de vreemdeling. En het is gek, dat we dat opeens niet meer zijn.
Mijn advies: zorg dat de mensen zo snel mogelijk hier werk vinden, dat is belangrijker dan jaren lang toetsen of iemand hier wel mag zijn. Dan haal je meteen Wilders de wind uit de zeilen, want dan kun je zeggen dat ze onze economie steunen. Nu is het hele asielgebeuren teveel een hobby van links geworden, en daarmee verwerp ik het. Ik heb een hartgrondige hekel aan de staat die weer betuttelend is voor haar onderdanen. Pampers zijn voor baby's en niet voor volwassenen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 6 augustus 2012, 22:35
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 21:29
BerichtOnderwerp: Olympische Spelen

Goed, weer terug naar de Olympische Spelen. Vandaag zijn er weer twee zilveren medailles gehaald door NL. Hockeydames staan verder in de halve finale...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 20:41
BerichtOnderwerp: Karaoke in Amersfoort

Even weer omhoog plaatsen het zou leuk zijn als er meer aanmeldingen komen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:06

WILLEMIJN232 schreef:
Dat zijn heus niet alleen de sporters hoor....wat denk je van al die bestuurders met die giga bonussen die ze krijgen bij vertrek? Die giga gouden handdrukken?
Je calvinistische achtergrond wordt duidelijk zichtbaar.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:06

SHANITA130 schreef:
vrijdag 11 februari 2011, 14:42

CHATULIEM619 schreef:
Dan zou ik maar eens grondig bijbelteksten gaan onderzoeken als ik jou was Thomas. Want demonie bestaat nog steeds. Zoals Laurens al aangaf, zijn bepaalde verschijnselen niet af te doen met ziekte, maar met bezetenheid. Dat we tegenwoordig in een tijd leven dat we zien dat een psychose als een ziekte kan worden bestempeld, betekent niet dat alle uitingen gebaseerd zijn op psychoses en te verklaren zijn als ziektes..Vb de zonen van Skevas en de man die bevrijd werd van een legioen demonen.

THOMAS: Ik vind dit een lastig probleem, Chat. Ik vraag me werkelijk af hoe ik de huidige kennis en de toenmalige opvattingen in evenwicht breng. Als het huidige verklaringsmodel mogelijk niet afdoende is, impliceert dit nog niet dat er sprake is van krachten buiten ons om. Dat is een aanname. Demonen of bezetenheid worden hier op CM niet gedefinieerd en mensen die deze begrippen hanteren, denken er verschillend over. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat het niet zou kunnen bestaan. Mensen wensen kennelijk met verhalen er over angst te willen inboezemen maar waar dat exact voor is, is niet altijd helder.
Wat is de vorm van het kwaad, wie het weet, mag het zeggen. Ik huiver een beetje bij uitdrijvingen en dat soort dingen. Als het al bestaat, laat ik het oplossen ervan liever aan God zelf over. Ik hecht aan verklaringen die wetenschappelijk onderzocht zijn en blijken te werken. Wat je weet, hoef je niet te geloven. Dekapine of een ander geneesmiddel helpt bij epilepsie en het uitdrijven ervan misschien als je er in gelooft. Of helemaal niet.

Thomas

Ik zal mijn mening even geven in het kort. Ik heb gehoord, dat alle, 99% van de psychische ziekten voortkomen uit trauma's in de kindertijd. Het is zelfs zo, dat een zogenaamde psychische ziekte een normale reactie is op het gebeurde(n) in de kindertijd.

Men heeft het ook wel over zijn demonen uit de kindertijd.

Dat houdt voor mij ook in dat er een verband tussen is.

Sommigen die gruwelijkheden van een of beide ouders hebben moeten ondergaan, en daar valt ook psychische mishandeling onder, begaan op volwassen leeftijd gruwelijkheden naar anderen.

Daar is geen excuus voor, mijns inziens, zij kunnen niet zeggen van dat ze er niets aan konden doen, want dit en dat in de jeugd. zij hadden zelf hulp kunnen inroepen. en soms hoor je wel dat iemand duizend keer moet roepen, voordat degene hulp krijgt.. dan maar.

Er zijn ook mensen die tijdens het opgroeien bij ouder(s) die hun mishandelen, denken van zoiets doe ik nooit bij mijn eigen kinderen later, die ga ik juist heel liefdevol opvoeden.

En ja, je ziet helaas ook gebeuren dat mensen die in nare en ongezonde omstandigheden, juist hun eigen kind, kinderen of een van hun kind ernstig mishandelen. als een soort goedmaker voor wat hun hebben moeten doormaken, gaan ze hetzelfde, en vaak nog veel erger hun eigen kind(eren) mishandelen.
Dit is wat mij betreft niet goed te praten.

En ja, nu het verband tussen demonen en Psychiatrische en psychische aandoeningen.
Kijk, ik denk zelf dat het zo zit, alle kwade, nare verschrikkelijke dingen, kortom alles wat slecht is, komt van de vijand.
Dus ja, als je als kind daaraan erg veel bent blootgesteld, ja, dan kan je daardoor beïnvloed zijn. Het is eigenlijk niet eens mogelijk dat je daar dan niet onder invloed van bent, ja, of jeugdzorg moet het eea op tijd zijn achtergekomen en op tijd het kind hebben weggehaald.

Maar ja, normaal gesproken en zeker bij extreem gemeen geweld, psychisch, lichamelijk, seksueel, een combinatie van het een en ander, als je, je hele kindertijd daaraan bent blootgesteld, en het niet eens heb moeten aanzien maar zelf slachtoffer was, ja, dan kan het niet anders dan je daarvan iets over moet houden....

Dat kan zich uiten in verschillende dingen, ik geef even een voorbeeld.
A. is gruwelijk mishandeld, in haar gehele kindertijd, door de vader, op alle mogelijke manieren.
Haar moeder, koppelt de door jarenlange mishandeling, labiele jonge vrouw van 19 jaar aan een man, die wel aardig is, maar waarvan A. niet houdt, op de manier hoe je van een man hoort te houden, ze mag hem wel, da's alles.
Toch gaat ze met hem trouwen ze is gelovig en het manipulatieve koppelen van haar moeder daar kan ze niet tegenop, zeker omdat ze al zo vaak heeft gehoord dat je je ouders moet vergeven.

Nou goed, A. gaat dus in hetzelfde huis wonen als haar man, en ja, dan gaat het helemaal mis. Elke keer wordt A. getriggerd, als haar man de trap afloopt kan ze woedend worden, omdat dat beeld haar aan haar vader doet denken.
Dus om elke 'klein' dingetje gaat A. over de rooie, want het doet haar aan haar vader denken.
Dus de situatie wordt gevaarlijk, de man snapt er niets van, van de woedeaanvallen van zijn vrouw. wordt er na een tijdje zelf ook boos over...

Totdat A. eens goed gaat uitzoeken wat er in Godsnaam met haarzelf aan de hand is. Dan komt ze bij een goede en ook christelijke psycholoog.
Ze leest zelf ook alles wat er te lezen valt over die onderwerpen en doet zelfs een studie psychologie aan de OU, alles om er achter te komen...

En dus uit de situatie kan stappen en het zelfs aan haar toen nog echtgenoot kan uitleggen.
En daarna verder een eigen leven kan beginnen.

Wel met sommigen het contact definitief verbreken, want bijna altijd zie je moeders, ook al zijn ze gescheidden, toch nog hun ex man verdedigen. En ook broer(s) en of zus(sen) die zelf juist helemaal niet, of in véél mindere mate zijn mishandelt, die kunnen ook alles ontkennen, en juist het 'slachtoffer' beschuldigen van dingen verzinnen...
Ook in situatie's waar echt álles op het jarenlange misbruikt wijst...

Dat heet, dacht ik, ontkenning, en is, dacht ik een afweer.
Maar ja wel een afweer die desastreus is voor het 'slachtoffer'. die wel al die contacten moet verbeken, om te overleven.
Dat kan aan de ene kant erg verdrietig aanvoelen, contact met eigen familie verbreken, maar ja, geeft een dusdanige opluchting, dat de demonen ook verdwijnen. Omdat iemand weer regie over zijn eigen leven heeft, vaak rond zijn veertigste voor het eerst....

En dat voelt echt met recht aan als een bevrijding.......van demonen?, omdat je alle banden hebt verbroken?

En nog een laaste belangrijke mening van mij, laat in zo'n soortgelijk geval je zelf nooit naar beneden drukken door een vals schuldgevoel.
als iemand er alles aan gedaan heeft erkenning te krijgen en zelfs wordt uitgelachen, dan hoeft diegene zich niet schuldig te voelen dat ie contact heeft verbroken.

En vaak wordt gezegd dat bijvoorbeeld schizofrenie in de genen zit, omdat men moeilijk als hulpverlening naar de familie toe iets anders kan gaan suggeren.
Helaas kan ik het niet helemaal met je eens zijn. Want je suggereert dat trauma's verantwoordelijk zijn voor psychoses. En dat hoeft helemaal niet. Meestal wordt schizofrenie zichtbaar tussen de 20 en de 30 en dat kan net zo goed in normale gezinnen als in gezinnen waar mishandeling voorkomt.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 19:03

THOMAS968 schreef:
Ik vind dit een lastig probleem, Chat. Ik vraag me werkelijk af hoe ik de huidige kennis en de toenmalige opvattingen in evenwicht breng. Als het huidige verklaringsmodel mogelijk niet afdoende is, impliceert dit nog niet dat er sprake is van krachten buiten ons om. Dat is een aanname. Demonen of bezetenheid worden hier op CM niet gedefinieerd en mensen die deze begrippen hanteren, denken er verschillend over. Waarmee ik overigens niet wil beweren dat het niet zou kunnen bestaan. Mensen wensen kennelijk met verhalen er over angst te willen inboezemen maar waar dat exact voor is, is niet altijd helder.
Wat is de vorm van het kwaad, wie het weet, mag het zeggen. Ik huiver een beetje bij uitdrijvingen en dat soort dingen. Als het al bestaat, laat ik het oplossen ervan liever aan God zelf over. Ik hecht aan verklaringen die wetenschappelijk onderzocht zijn en blijken te werken. Wat je weet, hoef je niet te geloven. Dekapine of een ander geneesmiddel helpt bij epilepsie en het uitdrijven ervan misschien als je er in gelooft. Of helemaal niet.

Thomas
Ten eerste is er niet voor niks een gave voor het onderscheiden van geesten. Ik geloof dat God die aan christenen wil geven als ze ervoor open staan. Niet iedereen staat daar voor open.
Een tweede punt wat ik wil aanhalen, is dat er een duidelijk occult verleden zou moeten zijn, wil ik daar überhaupt aan denken. Dan denk ik aan meedoen met de satanskerk ofzo. Bezetenheid is een dermate erge vorm, dat niet iedereen die geen christen is, zomaar bezeten is.
Ook merk je dat mensen anders reageren, iemand die in een psychose zit zou zich niet anders gedragen in aanwezigheid in de gemeente. Iemand die bezeten is, zou zo snel mogelijk willen vluchten...
Wat wel zo is, is dat een psychose in de meeste gevallen een theologische inhoud heeft, en daar komt de verwarring denk ik. Mensen die denken dat ze Jezus zijn, of door de duivel geleid worden, om maar twee voorbeelden te noemen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 6 augustus 2012, 15:53

ERIKA129 schreef:
De sporten op zich heb ik geen problemen mee, olympische spelen ook niet vind het zelf ook leuk om bepaalde takken van sport te kijken.
Maar waar ik wel veel moeite mee heb is het grove geld dat ermee verdient wordt!!
Vooral voetbal ik vind het schandalig als je hoord wat er betaald wordt bij een transfer dan denk ik doe daar eens wat anders mee!!!
Geef dat geld aan de kansarme kinderen zodat die ook een sport kunnen doen!!
Daar kan ik me dus echt kwaad om maken Boze smiley
Idd, er gaat heel veel geld in om. Dat is echter over een paar jaar afgelopen. Dan zijn alle teams verplicht geen schulden meer te hebben. Het vreemde is nl. dat ploegen als Real Madrid gewoon hele hoge schulden mogen hebben. Drie jaar geleden heeft RM in één week 180 miljoen euro hebben uitgegeven aan twee spelers: Ronaldo en Kaka...
Verder ging men er vroeger van uit dat de spelers een salaris voor het leven moesten verdienen. Iets waar een normale werknemer in 35 jaar verdient, moesten zijn in 10 jaar verdienen. Daarom kregen ze een hoger jaarsalaris dan gebruikelijk was. Dat was de achterliggende reden, het is nu echter uit de klauwen gelopen.
Verder doet een aantal spelers iets terug voor de maatschappij. Johan Cruijff is heel actief met zijn Cruiff coarts, dat voetbal teruggeeft aan de jeugd in kansarme wijken. Clarence Seedorf is bezig met Suriname en heeft daar tal van projecten op touw gezet. Edwin van der Sar heeft ook een nieuwe organisatie opgericht. Bovendien zet Oranje zich in voor kinderen met een spierziekte.
Bij iedere wedstrijd van Ajax hebben ze een aantal plaatsen gereserveerd voor mensen met een rolstoel en veel spelers gaan na afloop juist naar hen toe.
Het is dus niet zo dat deze sporters alleen met zichzelf bezig zijn en als geldwolven bezig zijn, ze zijn ook wel degelijk maatschappelijk betrokken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 22:14
BerichtOnderwerp: goedertierenheid

PIETER649 schreef:
Er staat veel tussen de zinnen...
Hoe zie je bijv. de zin "God der goden"
Als er maar 1 God is, hoe kun je dan God der goden zijn eigenlijk? Smiley die vol vragen zit
Ten eerste is het een verkeerde vertaling, een typisch geval van een Hebraïsme. De overtreffende trap bestaat in het Hebreeuws uit twee woorden: het stamwoord God en de vervoeging goden. De juiste vertaling zou dus moeten zijn: Allerhoogste God. In verhouding tot goden die mensen aanbidden, is er maar Eën die het echt waard is aanbeden te worden. De andere goden zijn door de mens zelf gemaakt....

He, weer een extra punt voor de NBV!!!

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 5 augustus 2012, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 20:34
BerichtOnderwerp: goedertierenheid

Ps 136 (NBV)

Loof de HEER, want hij is goed
– eeuwig duurt zijn trouw –
2 loof de allerhoogste God
3 loof de oppermachtige Heer

Ps 136 (NBG51)
Looft de HERE, want Hij is goed,
want zijn goedertierenheid is tot in eeuwigheid.
2 Looft de God der goden,
3 Looft de Heer der heren,

Ps 136 (HSV)

1 Loof de HEERE, want Hij is goed,
want Zijn goedertierenheid is voor eeuwig.
2 Loof de God der goden,
3 Loof de Heere der heren,

Deze psalm is eigenlijk een beurtzang. Het eerste gedeelte van het vers werd door de voorzanger gezongen, en de gemeente antwoordde met het tweede gedeelte. (tijdens de prediking liet ik het ook zo doen: de gemeente antwoordde gezamenlijk...)

Maar wat betekent eigenlijk dat woord goedertierenheid? Letterlijk overgenomen uit het Hebreeuws leest het: want tot in eeuwigheid (is/duurt) zijn "chesed"

Wat betekent het woord chesed, het woord dat in de NBV en HSV vertaald is met goedertierenheid.

De eerste betekenis van het woord is trouw. Trouw aan het verbond dat God met Zijn volk sloot. Als we dit gaan toepassen op deze psalm, kunnen we lezen, net zoals de NBV trouwens: voor eeuwig duurt zijn trouw. Het gevolg is, dat we erop mogen rekenen, dat als ons wat overkomt, God getrouw is. Hij is niet alleen getrouw, maar ook betrouwbaar. En we mogen rekenen op die betrouwbaarheid in ons leven. Als wij ons leven aan Hem toewijden, mogen we weten dat er Iemand is die wel te vertrouwen is. (Het woord Chassidim is ook rechtstreeks van dit woord afgeleid)

De tweede betekenis van het woord is genade. Net zoals zijn trouw, die voor eeuwig is, geldt dat ook voor Zijn genade. Deze twee kenmerken vullen elkaar aan. Als God alleen trouw was aan Zichzelf en iedereen die Hem gehoorzaamden, dan was er niemand in staat Hem te volgen. Juist door die genade mogen we weten een kind van Hem te zijn.

Ik zie het eigenlijk zo. God is mijn Vader, en die stelt regels, maar reageert ook als Vader als ik me er niet naar gedraag. Betekent het dat bij iedere overtreding Hij mij verwerpt? Nee, dat niet. Als ik naar mn eigen kids kijk, kan ik me niet voorstellen dat ik ze ooit niet meer als kind van mij zou kunnen zien. Met sommige keuzes ben ik niet blij, maar dat betekent niet dat ik niet meer van ze houdt.

Dan kom ik op de derde betekenis van het woord chesed, dat is liefde Groot Nieuws Voor U gebruikt deze betekenis in de vertaling van deze psalm. Gods Liefde wordt gedefinieerd langs de lijnen van Trouw en Genade. En uiteindelijk is dat de basis en de grondslag van onze relatie met Hem. Trouw zonder liefde wordt wetticisme... Zonder liefde leren we nooit Zijn genade kennen.
Joh. 3 schreef:
16 WantGod had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.

Een laatste betekenis van het woord is vriendelijkheid In het Engels kun je spreken van "loving kindness" iets in de trant van liefdevolle vriendelijkheid... Het laat zien hoe toegankelijk onze Heer is. We hoeven niet bang voor Hem te zijn, we mogen bij Hem komen in gebed.
In tegenstelling tot andere religies, geloven wij in een God, die bij de mensen wil wonen. Hij wandelde met Adam, leidde het volk Israel door de woestijn, stuurde de Zoon, als mens, en woont in de mens door Zijn heilige Geest. We mogen bij Hem komen en van Hem houden. En we mogen beseffen, dat Hij van ons houdt.

In één Hebreeuws woord komt eigenlijk het hele evangelie naar voren. Daarom is dit een heel belangrijk woord: chesed...en het betekent:
trouw, getrouw, betrouwbaar
genade
liefde
vriendelijkheid....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 5 augustus 2012, 20:36
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 11:55

BART347 schreef:
wil dat niet gelijk ook zeggen hoe zielig dat is...
je traint je hele leven, maar nog zonder zekerheid op winst. en als je wint, dan wat? najagen van wind! kijken is een ding, als we ons als christenen daaraan spiegelen hebben we niet begrepen wat het doel is in ons leven. als wij evenzo op het niveau komen dat ook wij 'vermaakt' moeten worden, zijn we in ons denken en prioriteiten aan de wereld gelijk geworden, en geslagen met de blindheid van het 'westerse denken'.
Zozo, je trekt wel een grote schoen aan zeg. Wat denigrerend allemaal. Paulus vergelijkt het leven met het leven van een atleet. In die zin zijn ze ons tot voorbeeld. Voorbeeld in vasthoudendheid en volharding. Voorbeeld in de zin van ontzeggen van dagelijkse geneugten. Voorbeeld in de zin van het focussen, het enige doel voor ogen hebben, en je leven daarop instellen. Het leven van een christen is dus heel goed te vergelijken met die van een atleet.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 5 augustus 2012, 11:55
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 00:21

CARMEN073 schreef:
Lees jij die?!?! Verraste, verbaasde smiley Clown smiley
Wachtkamer....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 5 augustus 2012, 00:20

DJES101 schreef:
chatuliem schreef';

Wat baal ik van die sportbeha. Vroeger was het veel leuker om naar damesvoetbal te kijken..
Dat zit je nog erg dwars he?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 23:59

In Libelle lees ik nog interessantere dingen. In de kleuterklas worden er nog zinniger dingen gezegd. Stelt u zich een voor, je laat je kinderen lezen wat je hier hebt neergekalkt, hoe denk je dat ze zouden reageren?
Ik lees hier reacties die je van pubers zou verwachten. Nee, libelle niveau is het niet, lang niet. Dit gaat meer de kant van de Viva op, Mijn geheim ofzo...Lieve Dora.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zondag 5 augustus 2012, 00:00
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 11:37
BerichtOnderwerp: christelijk ''daten''?

ANNA415 schreef:
Zeg je daarmee dat je eigen 'dingetjes' (familie, hobby, huis enz) belangrijker zijn dan je aanstaande?
Zoals Channah ook beschreef gaat het niet om wat ik vind, maar veel meer hoe ik het ervaar. En dan is het ronduit zwaar om een date op afstand te hebben. Mijn mening is dan ook gebaseerd op de ervaring die ik ermee gehad heb. Als je gemiddeld vier uur moet reizen met het openbaar vervoer, dan wordt het snel heel zwaar en dan wordt de spanning alleen maar groter als je uiteindelijk met elkaar verder wil. Want dan worden de offers die je moet en die je kunt brengen wel heel erg groot.
Het is een vergissing dat je de ander al goed kent als je elkaar alleen maar 's weekends ziet. Het vergt een hele hoop vertrouwen om je bestaan op te geven en met de ander verder te gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 augustus 2012, 10:29
BerichtOnderwerp: Mijn schooltijd..

GERRIT603 schreef:
ik volg de "actieve onderwerpen" die ik interresant vind op het forum bijna dagelijks maar plaats zelden een reactie
een reactie moet wel iets toevoegen vind ik
idd de jongeren zijn ondervertegenwoordigt
ik zie weleens reacties die behoorlijk scherp zijn waarvan ik denk moet dat nu zo, misschien dat ze daar bang voor zijn, je moet hier soms een gladde rug hebben
ook zijn scherpe reacties soms nodig
dit is wel erg offtopic

ook een prettige dag vandaag
In mijn ogen is het heel voor de hand liggend dat er relatief weinig jongeren er op zitten. Als ik mijn eigen jeugd bekijk was ik in mijn eigen omgeving heel actief. Nu weet ik wel dat dat minder is, maar CM is toch een dating site. En veel jongeren zoeken het eerst in hun eigen omgeving. Daar is niks mis mee vind ik. Ik vraag me wel eens af wat ze hier doen.
Je ziet hier veel meer mensen die na een eerste huwelijk hier komen. Want het is per slot van rekening gemakkelijker om op deze manier contact te leggen, dan in een normale omgeving.
Dus maak je niet zo druk dat er zo weinig jeugd op zit. Ik zou me meer zorgen maken als er juist veel jeugd op zou zitten.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 23:43

CARMEN073 schreef:
Volgens mij gaat dit topic over "christelijk daten". In de bijbel staat dat een man zijn vader en moeder zal verlaten en zijn vrouw zal aanhangen.

Dus hoe christelijk is het dan om vast te roesten in je omgeving / familie en die niet te willen verlaten vanwege je vrouw?

Lachende smiley
Kijk, om al die toestanden te voorkomen, kies ik dus voor iemand in mijn regio....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 22:43

INGE721 schreef:
Zelfs al woon je in hetzelfde dorp, 1 zal zijn of haar "nestje"op moeten geven als je wilt trouwen.....
Liefde is een vreemd iets.
Mijn lief en ik "latten"( de afstand is 50km) en mijn kinderen zijn geweldig blij voor mij en hem.
En ja, ze hebben nog een sleutel, en ja, de vriezer is soms leeg, en ja, het is moeilijk om compromissen te sluiten na ruim 12 jaar alleen zijn.
En nee, het is geen droomprins maar wel een nuchtere, betrouwbare, eerlijke vent.
En Petra, reken er maar op dat je weer tot in je kleine teen verliefd kan zijn
Verlegen lachende smiley
Van die afstand raak ik echt niet onder de indruk, het bevestigt meer mijn stelling, dat het veel houdbaarder is, dan een relatie op grotere afstand.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 19:20

Eerlijk gezegd durf ik ook nog wel een stap verder te gaan. Want waar krijg je sowieso mee te maken als je een relatie krijgt? Je moet weer helemaal opnieuw met een ander een bestaan opbouwen. Dat is hier voor de meeste mensen al te veel gevraagd. En je kunt je ook afvragen of het haalbaar is. Vaak vereist dat al heel veel moeite om dat voor elkaar te krijgen.
Dan heb je nog kwesties als werk wonen en kids. (in mijn ogen de juiste volgorde). Waar men zich op verkijkt is, dat het heel best zou kunnen, dat de kids een minder groot probleem is, dan de afstand. Kids kunnen zich aanpassen, afstanden niet.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 18:19
BerichtOnderwerp: Identiteit

JANS221 schreef:
Ik wist wel dat het lied van Jaqueline vd Waals was, maar niet dat ze het geschreven had nadat ze te horen had gekregen dat ze een oogziekte had.

Wat is voor jou het verschil tussen hopen en vertrouwen en dan bedoel ik het hopen en vertrouwen op God. Hopen op God heeft voor mij een andere waarde dan hopen op mensen. Hoop en vertrouwen op God is dan toch gelijk aan elkaar? Of geef jij er een andere betekenis aan?

Het ging mij er ook meer om dat er vaak gezegd wordt dat je geen vragen aan God mag/moet stellen, maar er in moet berusten dat het gaat zoals het gaat. En daar zette ik mijn vraagtekens bij.
Er zit natuurlijk zowel een stuk vertrouwen als een stuk fatalisme in. Wie zegt dat je geen vragen mag stellen, weet volgens mij niet waar hij het over heeft. Er zijn toch voldoende mensen in de Bijbel die aan God vragen waarom? Job, Jeremia zijn er twee, en wat denk je dan van Jezus Zelf aan het kruis? Ik denk ook dat als ik voor Zijn troon sta, ik ook wel een paar vragen heb, waarom er dingen zo gebeurd zijn.
God is niet bang voor vragen, als het maar vragen en geen verwijten worden. Want die verwijten worden verbitterdheid, opstandigheid en ongeloof.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 augustus 2012, 00:08

BART347 schreef:
zelfs nog afgezien van de sport...

we kennen het brengen van het olympisch vuur naar de stadions, maar wie heeft wel eens het daaraan voorafgaande bidden en andere rituelen gevolgd bij de ontsteking van het olympisch vuur in olympia?.... mij doet het denken aan de bijbelteksten over het brengen van vreemd vuur:

deze is uit Num 26:60 En aan Aäron werden Nadab en Abihu, Eleazar en Itamar geboren. 61 En Nadab en Abihu stierven, toen zij vreemd vuur voor het aangezicht des HEREN brachten. 62 En hun getelden waren drieëntwintigduizend, allen van het mannelijk geslacht, van één maand oud en daarboven; want zij werden niet samen met de Israëlieten geteld, omdat hun onder de Israëlieten geen erfdeel werd gegeven.

dit is ook terug te lezen in Num 3, en Lev 10.
Ik concludeer dus eigenlijk dat je het verwerpelijk vindt als een christen van de Olympische Spelen geniet? Anders kan ik die opmerking niet goed plaatsen. De betreffende bijbelgedeeltes gaan over mannen die geen geheiligd vuur naar God toe brachten als offer. Waar zie je dat er een offer gebracht wordt aan God??

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 3 augustus 2012, 00:10
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:37
BerichtOnderwerp: Histamine Beperkt Dieet

ZWAAN995 schreef:
Bij doktoren maatschappij is snel wat uitschrijven tot de zogenaamde snoepjes fabriek en wie zich als proefkonijnen dienen. Bepaalde snoepjes kunnen goed zijn zoals mijn mams snoepjes eet voor haar hart. Maar verder de apothekers mensen die daar werken weten heel goed wat erin zit en wat de bewerkingen ervan zijn en beginnen daar niet eens aan om te snoepen hooguit 1 snoepje in het jaar tegen hoofdpijn.

Doordat er veel troep in het eten en drinken zitten krijgt men klachten en is mooie verdiensten voor de doktoren op die manier word men rijk als voor de vele andere maatschappij van winkeliers bedrijven de mens is hooguit een nummer en geen persoon om na omkijk te hebben.

Dit is mijn mening en visie erover waar ik levenservaringen mee heb naast mijn familie kwestie kan ik daar een boek over schrijven.

<><

Zwaan
je bevestigt alleen maar mijn vermoedens. Zolang het wantrouwen voor de artsen je belangrijkste motief is, vind ik het een broodje aap verhaal, een evangelie van deze tijd. En wat betreft de dokters, je weet zelf ook wel, dat een aantal ziektes gewoon niet te genezen is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:15

ROELANDE345 schreef:
Ikzelf heb een glucose intolerantie en ben allergisch voor in elk geval E 621, (Officieel door een arts d.m.v een bloedmonster vast gesteld Chatuliem)dus ik weet een beetje hoe beroerd je je kunt voelen als je de verkeerde dingen gegeten hebt
Wil jij dan niet zeggen dat er veel onzin op dit terrein geschreven wordt, dat wantrouwen kweekt ten opzichte van de gewone medici? Als je van een arts een bepaald dieet voorgeschreven krijgt, vind ik het heel wat anders dan dat je jezelf dingen aan loopt te praten.

Ik weet niet wat jij precies hebt, maar mijn dokter heeft liever dat ik Light drinks neem, dan sinaasappelsap....en dat doe ik dus al meer dan 30 jaar.

Het is nl. onze nieuwe religie. Gezondheid, dat kom je op alle vlakken tegen. Het geeft een wankel vertrouwen in de toekomst, en het gaat ervan uit, dat zolang je gezond leeft, je ook langer leeft, in sommige ogen het eeuwige leven kunt verwerven.

De zonde waar deze maatschappij onder gebukt gaat is ongezond leven en met name ongezond eten. En dat eten krijgt de schuld van alle ziektes die men kan hebben. Zolang je gezond eet, word je minder snel ziek.
Daarnaast moet je aandacht hebben voor de manier waarop bepaalde producten geproduceerd worden, bij welke maanstand en welke richting.

Iedereen die deze wetten overtreedt is een zondaar en moet bekeerd worden. Met een evangelisatiedrang waar zelfs de meest fanatieke pinksteraanhangers een puntje aan kunnen zuigen, gaan ze te keer.

Tenslotte nog dit: koffie is gezond voor iemand die astma heeft. Het kan een astma aanval stop zetten. Caffeine wordt in medicijnen gebruikt. Dus ook dit verhaal is niet zwart wit...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 2 augustus 2012, 12:26
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 augustus 2012, 12:04

ZWAAN995 schreef:
Beïnvloed ben ik niet Chat ik heb werkelijk na mijn eigen lichaam geluisterd en ik weet dat als ik bepaalde dingen eet erg hoofdpijn van krijg nogmaals als u goed leest in mijn 1e blog bovenaan geld dit niet voor iedereen maar men kan het hebben is elk mens anders.
Voor mij geld dit wel en leer ermee te leven en accepteer dat.

<><

Zwaan
Heb je die waarden dan bij de arts laten meten? Ik ben ervan overtuigd dat hij dit gemakkelijk kan meten... Meten is weten immers. Heb je contact met een dietist, die je hiermee begeleidt of doe je dit uit jezelf?

Kijk nu eens zelf wat je aanmerkt als verkeerde drank:

DRANKEN WELKE JE ECHT MOET ZIEN TE VERMIJDEN:

Bier
Chocolademelk
Cola
Koffie ( je mag wel décafé)
Kunstmatige dranken
Melkpoeder
Rode wijn
Witte wijn.

Er blijft naar mijn idee alleen maar bronwater over.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 2 augustus 2012, 12:10
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 169 Volgende
Pagina 19 van 169