Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 23 oktober 2013, 06:09
Onderwerp: Belijdenis doen of volwassendoop
|
|
|
FRANK363 schreef: | Is het feit dat Jezus zichzelf heeft laten dopen niet alleen al een teken dat de doop goed is? Wat gebeurde er naar de doop van Jezus? Hij ontving de heilige geest. In Amerika, waar één van mijn zussen woont zijn afgelopen zondag 3 jongens gedoopt, die gedoopt werden met de heilige geest en uit zichzelf in tongen begonnen te praten. Ik weet dat heel veel christenen in Nederland hier niet in thuis zijn of vinden dit zelfs raar, wat erg jammer is |
Ik ontken niet dat Jezus zich heeft laten dopen. Ik ontken niet dat de doop niet goed is. Ik ontken niet dat je in tongen kunt spreken als die gave je is toebedeeld. (en daar is niets raars aan)
Alleen er staat nergens in de bijbel dat Jezus de doop beoefende (waarbij beoefenen voor mij betekent dat Hij doopte) Daarnaast heb ik een, weliswaar engelse, link toegevoegd waarbij wordt uitgelegd dat baptizo met meer dan alleen onderdompeling kan worden uitgelegd.
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op woensdag 23 oktober 2013, 06:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 21:23
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Het is het zendingsbevel wat Jezus gegeven heeft. 'Baptizo' wordt in het zendingsbevel gebruikt, wat onderdompeling betekent. Zoals een wit lapje wordt ondergedompeld in inkt en er weer blauw gekleurd uitkomt. Een kind is geheiligd in de ouders totdat het tot de leeftijd van onderscheid komt, ongeveer vanaf het twaalfde jaar. Een kinderdoop lijkt me dan niet nodig. Tot het twaalfde jaar kan een kind wel degelijk tot geloof komen. Ook werden er kinderen bij Jezus gebracht. Als het gebruikelijk was om kinderen te dopen hadden de discipelen de kinderen niet afgewezen. Jezus echter roept ze bij Zich en zegent ze, doopt dan niet en ook de discipelen dopen dan niet. Ik kan nergens iets in de Bijbel vinden wat de kinderdoop bevestigd, echt nergens en ik laat me graag van het tegendeel overtuigen.... |
ik kan nergens in de bijbel vinden dat Jezus gedoopt heeft. Dus er vanuit gaan dat de kinderen weggestuurd werden omdat ze geen 'doopleeftijd' hadden vind ik vergaand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 21:01
|
|
|
FRANK363 schreef: | De doop staat beschreven en word beoefend door Jezus. Waar zie je in de bijbel dat Jezus bemoedigt om kinderdoop te doen? Waar zie je in de bijbel een persoon belijdenis doen? Dit is een punt wat ''verzonnen'' is door een gemeente, aangezien kinderkoop ook werd toegepast. Ik vind, hoe hard dit ook kan klinken, niet helemaal juist. Je eigen regels maken, je eigen perspectief op alles vinden en toepassen. Je hebt God en de bijbel als leidraad, niet je eigen hersens als het gaat om de kerk. Dopen is meer dan een symbool. |
Ik vind het nogal wat om te zeggen dat Jezus de doop beoefend. Hij werd gedoopt met de doop van Johannes, een Joodse doop. Jezus heeft de doop zelf niet uitgevoerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 20:53
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Het percentage beantwoorde mail wordt alleen berekend over mail die je de laatste 3 maanden hebt ontvangen.
Na 3 maanden verdwijnen oudere mails en past het percentage zich aan.
Redactie CM |
Ik hoef van de VN toch Sinterklaas niet meer te helpen met beantwoorden van de kindervragen, dan zal ik eens in de drie maanden oude mail neuzen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 06:55
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | tja nu word zo'n lettervreter als ik natuurlijk benieuwd hoe dat boek heet |
nou ik ben geen lettervreter... maar ik denk boeken bij de kruidvat... en heb natuurlijk direct weer wilde ideeën
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 06:51
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
in ieder geval worstjes, want die heb ik net uit de vriezer gehaald
(nog over van bbq seizoen )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 oktober 2013, 06:49
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Waarom daalt het percentage beantwoorde mail, terwijl er geen onbeantwoorde mail bijkomt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 oktober 2013, 21:15
Onderwerp: vergeven........
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hallo,
Als God ons vergeeft gaat Hij weer van Harte met ons om.....
Ik dacht dat we Gods voorbeeld moesten volgen?
Waar ik me in kan vinden is in de post van Roelande:
Ik zou dat alleen geen vergeven willen noemen, want ja, als ik een vriend oid vergeef, of degene mij, is er ook weer een vanzelfsprekend van harte met elkaar omgaan...
Zegens! |
Ik denk dat er wel een verschil zit tussen het Goddelijk en het menselijk vergeven. Gods vergeving hebben we nodig omdat we anders eenvoudigweg niet gered worden. De vergeving van een mens hebben we niet nodig. God vergeeft en vergeet, het wordt uit Zijn boek weggedaan. Als God je vergeeft, verander/verbeter je. Als een mens je je vergeeft hoeft dat niet zo te zijn.
Je kunt wel iemand van harte vergeven, maar dat wil niet zeggen dat die ander er wat mee doet, Dus weer van harte met elkaar omgaan......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 oktober 2013, 16:24
Onderwerp: Humor
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Ik denk dat jullie het niet gemerkt hebben, maar ik zit de laatste tijd niet helemaal lekker in mn vel. Ik ben ook naar de dokter geweest en die heeft niks kunnen vinden.. dus ben ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar hebben ze me onderzocht. Ik moet de resultaten nog afwachten, maar de dokter verwacht dat ik last heb van Cenosillicafobie.. het is wat moeilijk om het goed uit te leggen. Maar anders moet je het even op internet opzoeken.. ik hoop dat ik op jullie steun kan rekenen, want het is nog niet bekend hoe lang dit zal gaan duren.. |
misschien dat dit wat helpt http://www.biernet.nl/
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 oktober 2013, 12:30
Onderwerp: Het weer
|
|
|
ROADY558 schreef: | Ideaal strandweertje in oktober |
CM uitje van maken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 20:46
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOL252 schreef: | De straling is overdonderend. |
Ik blaker er al zwart van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 20:45
Onderwerp: Gaven van de H.Geest
|
|
|
PIETER619 schreef: | Wanneer komen de ander gaven tersprake, lijkt nu of alleen het bidden in tongen zaligmakend zou zijn en de rest van de gaven bijzaak.
We doen de Geest ernstig tekort door het alleen bij de tongentaal te houden. |
Zoals ik als zei, in Romeinen 12 staan een stuk 'simpelere' gaven
Laatst aangepast door
|
ANNA415
|
op vrijdag 18 oktober 2013, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 oktober 2013, 20:28
|
|
|
JOL252 schreef: |
Voor het eerst deze herfst dan toch maar de verwarming aangezet...
Mijn struisvogelpolitiek helpt niet meer, de zomer is vort. |
Dan moet je zelf maar het zonnetje in huis zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 19:35
Onderwerp: Gaven van de H.Geest
|
|
|
Ik vind dat we te vaak kijken naar gaven als genezing, alsof je dan iemand bent. Het kan ook 'simpeler' gezien romeinen 12
We hebben verschillende gaven, onderscheiden naar de genade die ons geschonken is. Wie de gave heeft te profeteren, moet die in overeenstemming met het geloof gebruiken. 7 Wie de gave heeft bijstand te verlenen, moet bijstand verlenen. Wie de gave heeft te onderwijzen, moet onderwijzen. 8 Wie de gave heeft te troosten, moet troosten. Wie iets weggeeft, moet dat zonder bijbedoeling doen. Wie leiding geeft, moet dat doen met volle inzet. Wie barmhartig voor een ander is, moet daarin blijmoedig zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 22:28
Onderwerp: Het Nieuwsch hoekje
|
|
|
JANS221 schreef: | Bezwaren tegen intocht Sinterklaas.
Zodra de pepernoten in de winkel liggen begint ook weer de discussie over de Zwarte Pieten. A.s. donderdag houdt de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam een hoorzitting over de intocht van Sinterklaas. Er zijn ruim 20 bezwaren binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor de intocht in Amsterdam op 17 november. De aanwezigheid van zwarte knechten wordt al beledigend en discriminerend gezien. Volgens de directeur van het Nederlands Centrum voor Volkscultuur in Utrecht moet er een conferentie komen om de gevoeligheid rond Zwarte Piet te bespreken omdat steeds meer mensen de zwarte Pietenknechten zien als een vorm van racisme. 'De rol van Zwarte Piet is een koloniale oprisping, het lijkt alsof wij willen terugkeren naar de periode waarin ik een tot slaaf gemaakte mens was en dat ik eigendom zou zijn van één van u. Daar ben ik tegen', aldus activist Quinsy Gario.
Misschien kan Anna415 hier iets meer over zeggen ……………… |
Ik HAAT activisten. owww nee da's meer een Thomas uitspraak Maar dan alsof Quinsy zelf de slavernij heeft meegemaakt, wat een dramaqueen zeg Scheelt mij in ieder geval weer een kadootje inpakken en een pond perpernoten bakken.
Ik vind trouwens dat ze ook het Suikerfeest moeten gaan verbieden, dat discrimineert diabetici
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 oktober 2013, 06:48
Onderwerp: Vrouwen het initiatief nemen?
|
|
|
ROADY558 schreef: | Mannen kunnen toch ook vriendschappen opbouwen met mannen? Daar hoef je toch niks achter te zoeken? |
Of ze willen ff zien wie hun concurrent is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 14 oktober 2013, 06:55
Onderwerp: Geneest Jezus nu net zo als 2000 jaar geleden toen Hij op ..
|
|
|
ROADY558 schreef: | En? Heeft een wedergeboren Christen dit gezag? |
Ik geloof dat een ieder zijn/haar gave heeft, zoals Paulus die benoemd heeft. Niet iedereen heeft elke gave, dus naar mij mening heeft ook niet iedereen de gave om te genezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 23:20
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Gratis appels en stoofperen gekregen... Ik wist wat ik moest doen.... En het ruikt hier ...OVERHEERLIJK!!! |
En de rest staat morgen in het topic wat eten we vandaag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 23:19
Onderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | ...... En ook daarbij is het niet bedoeld om iemand te veroordelen.
Da mihi facto,dabo tibi ............. |
Twee zinnen zo in tegen spraak
Geef mij de feiten en ik zal u het recht geven
is het trouwens niet factum of facta (weet ik veel ik ben geen talenwonder hoor)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 06:33
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
KLUS667 schreef: | Euh.... toch niet in dat pietenpakkie Of zit je tegenwoordig bij de verkenners?
Ik ga zo maar eens de vloeren dweilen, krijg zaterdag hoog (schoon) bezoek |
Ik zit bij de verkenners. Hoe komen anders die kruidnoten al in de winkels. Ik hebt er maar druk mee hoor..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 06:27
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Een even kijken wat kunnen we vandaag van het weer zeggen...
..anders dan deze zomer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 oktober 2013, 06:20
Onderwerp: Nederlands en nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | Zo bekeken wordt er veel tijd besteed aan zaken, die zoals een menigeen weet Slechts dienen tot het welgevoelen Maar niet zeggen wat web bedoelen
Me dunkt dat het een en ander mocht het zo uitkomen Weinig tot niets toevoegt aan de woordstromen.... Behoudens de leegte die voortbestaat En de mensen het elan en de acuratesse ontgaat die in de woordenschat van menigeen jammerlijk genoeg niet meer bestaat.
Zou het een verrassing zijn dat met het gebruik van lege rhetoriek Ook de discussie, helaas en gebukt onder deze tragiek zal stranden in een amusentskrant rubriek..... Althans is te vrezen dat niveau en de eigendunk ten spijt Geen enkele van de voorgaande commentaren hout snijdt
Gracias por su cooperacion. |
Nou dat laatste zal wel sarcastisch bedoeld zijn, neem ik aan
Maar zoveel woorden gebruiken om gewoon te zeggen dat je de bijdrages waardeloos vindt, vind ik nietszeggende hoog ergernisgehalte phrases.
Zo ergert iedereen zich wel ergens aan
|
|
Naar boven |
|
|