ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 11:39
BerichtOnderwerp: HEL: realiteit of fictie

PETRA944 schreef:
Ik ben er van overtuigd dat mensen deze visioenen echt hebben gehad. alleen van een dwaalleergeest en niet van jezus. denk ik dan he, de getuigenissen worden met bijbelse teksten ondersteunt, van zie je wel het is bijbels, maar als je goed onderzoekt, merk je het is niet oke, klopt niet met hetgeen de bijbel over deze zaken zegt. maar je kan makkelijk 1 zin pakken en dat uit zijn verband rukken.

Als kind ging ik na een kapelletje waar een maria beeld in stond, daar bad ik voor, het beeld was geplaasts door een wonder, lang verhaal, en heb er jaren gebeden.Dat deden velen uit mijn dorp, tot ik in de bijbel las dat je niet tot beelden mocht bidden, nooit meer gedaan. het gevolg is dat je dan meer tot jezus bid, zoals de bijbel aangeeft en niet tot jezus en een beeld. oke leg het niet goed uit wat ik bedoel. dit topic ben ik ergens blij mee, kostte tijd om te onderzoeken maar mocht zo,n evangelie erg naar nederland overwaaien weet ik nu hoe ik mijn kinderen moet beschermen daartegen. Hoe ik ze kan laten zien, kijk het is niet bijbels, wat eht in eerste instantie wel lijkt. de vruchten van deze getuigenissen, zijn zeker bij veel mensen verdriet, angst en een verkeerd beeld van god, jezus.
Maakt het eigenlijk wat uit voor je geloofsleven als je die verhalen hoort over de hel? Bij mij niet in elk geval. We weten toch dat het er is, en dat het geen pretje is, daar te zijn? Maar persoonlijk heb ik nooit de motivatie gehad om het evangelie van hel en verdoemenis te preken. Want dan krijg je angstige bekeerlingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:47

CORTAZAR588 schreef:
beste chatuliem,

jouw ongenuanceerde vooroordelen hoef je niet verder toe te lichten. ik heb geen zicht op wat een ieder hier denkt.
Hier ga je al meteen de fout in. Je veronderstelt de mensen hier te kennen en je hebt al meteen een oordeel klaar. Je noemt ons ongelovigen, zwakkelingen die een evangelie prediken die rechtstreeks tegen de Bijbel en Gods oordeel ingaan. Dat veralgemeniseren stuit me enorm tegen de borst.
En verkondigen van de hel is heel wat anders dan verkondigen van het evangelie.
Je gaat theologisch gigantisch de mist in, al je stelt dat Jezus Christus als offer niet voldoende is voor behoud. Daar wijs ik je boodschap resoluut af. De gedachte die ik wel kan volgen is dat je natuurlijk moet leven naar je geloof. Maar het beeld wat jij schetst over God, dat Hij een enorme hekel aan ons heeft, is niet alleen heel onbijbels, maar ook heel gevaarlijk, want dan leg je de nadruk alleen op een toornende God. En dat Hij er plezier in heeft de christen te straffen.
Als je stelt dat er huichelarij voorkomt onder christenen geef ik je zonder meer gelijk. Maar God wijst de zonde, niet de mens af. En jij doet eigenlijk beide. De liefdeloosheid die jij ervaart projecteer je op God. Je stelt in feite dat God net zoals jij een hekel heeft aan christenen. Let wel, ik zet hier niet neer huichelende christenen. In jouw betoog stel je in feite dat God een hekel aan ons als mensen heeft.
CORTAZAR588 schreef:
dat klopt , maar getuige de absolute vijandigheid tegen alles wat zou kunnen wijzen op iets anders dan de oeroude geplaveide Calvinistische weg , is per definitie verboden terrein.

Er is onderhand al zoveel onzin verkondigd over de mensen ,die ik heb aangehaald en ook nu betwijfel ik nog steeds of iemand van jullie deze getuigenissen heeft bezien?

ik denk het niet.
Het is bij voorbaat al te ongenuenaceerd en te dreigend.
Want wat er door Petra is aangehaald is ten eerste niet gezegd
door een van de aangehaalde mensen ten tweede heeft ze niet naar de getuigenissen gezien.

Is natuurlijk haar goed recht maar het is dan gemakkelijk om je afkeer uit te spreken want stel je voor dat het wel eens iets genuanceerder zou kunnen zijn , dan is het misschien toch wel waar?

En een analyse van mijn eigen teksten heb ik niet nodig dank je.
Helaas, dat is de functie van het forum, je bespreekt wat de ander zegt. Ik vind verder dat je kromme redenaties juist besproken moeten worden. Je verkondigt zoveel onzin en ergere onzin dan anderen vind ik. Het gaat duidelijk om jouw evangelie, en wie het niet met je eens is, beschouw je al meteen als ketter.
CORTAZAR588 schreef:
Ik wil noch een katholiek geloof noch een calvinistisch geloof propageren of zelf aanhangen,beide zijn dogmata en demagogie en hebben al zoveel mensen juist een juk opgelegd.
Als we het toch over een juk hebben ,dan is het deze leer wel.
daarbij :
calvijn , maldita sea su sangre , was ook nog een antisemiet.

En parels voor de zwijnen gooien is wat ik doe, absoluut.
Maar dat is geen probleem , want dit is geheel in overkomst met de
nederlandse volksaard.
veel harrewarren , veel muggen uitziften en kamelen
doorzwelgen.
Inhoudelijk komt er geen enkele goed onderbouwde kritiek behalve dat het niet leuk is en dreigend en dat het een dwaalleer is.
Jullie hebben geen een van allen het getuigenisvan Wilmer Liendo gezien.
Dan was de arrogante afwijzende hautaine houding en veroordeling hier niet zovaak over hen uitgesproken.
inhoudelijk zijn we het niet met je eens, dus in jouw ogen zijn we ketters. Die cirkelredenering klinkt leuk, maar het in feite totale onzin.
CORTAZAR588 schreef:
Voorzet inkopper : " nou volgens mij ben jij arrogant "
of een variant daarvan ?

Dus niet zeuren over allerlei tere gevoelens enwat voor twijfel christen ik wel niet zou zijn.

De respectloosheid is geheel wederzijds.
jullie vinden het onzin, dwaalleer , niet strokend
met de heilige huisjes van de nederlandse kerk gemeenschap.
Is duidelijk.
Maar goed dat je je in nederland kunt opsluiten en alle andere aspecten van de geestelijke wereld weg kunt redeneren.
Het verschil is dat ik duidelijk aangeef waar ik het niet met je eens ben. Jij stelt diverse keren dat het offer van Jezus niet voldoende is voor behoud. En daarmee ga je dwars tegen de Bijbel in. En je gescheld tegenover andere christenen is dom en misplaatst.

CORTAZAR588 schreef:
Het vervelende is echter wel dat de geestelijke wereld zich weinig aantrekt van de apostolische of wat voor belijdenis dan ook.
en al helemaal niets van wat er in de formulieren staat.

Een steekhoudend argument anders dan onderbuiksentimenten heb iknog niet gehoord.

Niet over mensen die terug komen uit de dood of uit de hel
Gelukkig berusten de gebeurtenissen zoals door deze mensen verteld niet op gevoel,maar op feiten.
ze zijn echt dood geweest en echt door hun hoofd geschoten en echt weer opgewekt uit de dood en echt genezen.
en zijn ze , ook voor calvijn liefhebbers , te verifieren.

daarvoor moet men weleven over de angst voor het onbekende heen stappen ........
Ik geloof best wel, dat mensen de hel hebben gezien, maar het beïnvloedt niet hoe ik over God denk. Zelf denk ik, dat als je Jezus niet kent, je ook al in een hel leeft. Maar dat is mijn persoonlijke mening..... En waarom zou ik bang zijn voor de hel? Daar kom ik niet, mijn leven is geborgen in Gods hand
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:14
BerichtOnderwerp: Apple heeft de religie van het beest(appel, hapje, eva...)

Wie is er nu goedgelovig eigenlijk? Ik begrijp niet dat het CIP dit durft te plaatsen, het doet de geloofwaardigheid van de site niet goed. In de jaren 80 was het Dreft, nu Apple. Als ik Apple was, zou ik een rechtzaak aanspannen wegens smaad. Dit is toch gewoon te gek voor woorden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:27

CORTAZAR588 schreef:
Er is idd enige controverse over de terminologie.
Hades Sjeool etc ......
Ik hoor vaak mensen zeggen dat Jezus nooit over de Hel sprak of alleen maar wees op ..........
vul maar in.

Hij sprak van alle personen het meest over de Hel.
was dat om ons bang te maken ?
of omdat Hij wist wat er in de mens leeft?

ik heb veel mensen horen spreken over eeuwig leven en gered zijn en dat het allemaal goed komt etc etc etc.
Dat is ook zo ......althans wat God betreft.
Hij houdt zich aan de afspreek.
Gekocht en betaald.

Maar wat als wij de houdbaarheidsdatum niet halen?
We kennen denk ik allemaal de Zonde tegen de Heilige Geest ?
Geef zelf eens antwoord, wat is volgens jou zondigen tegen de Heilige Geest?
CORTAZAR588 schreef:
In pompeuze bewoordingen en dik opgelegde voorbeelden wordt ons dan verteld dat het je afkeren van God is of het afwijzen van Zijn offer.

En daar moeten we allemaal niet aan denken.

Maar wat als die zonde tegen de heilige geest heel geniepig plaatsvindt ?
ik zie in de wereld van de kerken , om ht even welke , zoveel vervuiling binnen komen.

Bijbel vertalingen die ronduit lasterlijk zijn, zgn Gospel muziek waar de duivel ook op hip hopt , wazige gevoels theologie , waarin het Alle Menschen werden Brueder door klinkt en de moslims onze broeders worden genoemd..........
Je stelt hier nogal wat hoor, volgens mij heb je niet door wat voor vooronderstellingen je allemaal poneert.
CORTAZAR588 schreef:
Kortom een knuffel en theedrink geloof.
Vooral fijn zingen en de naam van God overal bij noemen , maar er niet echt veel van snappen.

Wat is het dan moeilijk lijkt mij om een getuigenis van de Hel te lezen.
Want dat staat haaks op de God die knuffelt en alles door de vingers ziet.

Maar zou Hij ook niet een reden hebben om meer en meer mensen te laten zien wat er gebeurt als je het Offer van Zijn zoon heel langzaam gaat verloochenen ?
Hoe zie je dat concreet voor je? Ik lees alleen maar dreigende taal, vreemde verhalen, slecht onderbouwde meningen.
CORTAZAR588 schreef:
Jezus gaf alles op Golgotha ........wij geven ?
wat weet jij ervan wat wij voor de Heer over hebben?
CORTAZAR588 schreef:
Nee hoor ik de recensenten hier al zeggen , je bent niet meer onder de wet en zo voorts.
Dus je hoeft niet aan de regels te voldoen
?
Nee zeggen de vrijzinnigen hier , want God heeft alles al bedekt.
Dus wat ik ook doe , Jezus de Heer zegt : zand erover !!

Of zou Hij zeggen .........het is je vergeven , ga heen en zondig niet meer ?
En wat betekent dat ?
Hier ga je er weer vanuit dat mensen hier op de site geen besef van zonde hebben en het Woord van God niet serieus nemen? In hoeverre heb je dat nagetrokken?
CORTAZAR588 schreef:
Toch weer aan de drank , drugs en overspel plegen ?
want ik ben vrijgekocht toch ?

Wat Paul Washer zei , was niet dat de mensen verloren gaan omdat God zijn woord niet houdt !!
Maar omdat de mens zijn woord niet houdt !

Het is toch logisch dat God zich niet de gek laat aansteken ?
Dat als je door Zijn bloed betaald bent en gekocht , dat je het niet in je hoofd haalt om weer rottigheid uit te halen ?
Of is dat een naieve veronderstelling ?
Wat een vreemd Godsbeeld heb je zeg. Denk je echt dat Gods geduld met Zijn volk over is? Je begrijpt niks van de vergeving die God schenkt aan Zijn kinderen. God weet net zo goed, hoe wij als mens leven. Maar uiteindelijk heeft Hij ons lief. Is dat een zoethoutpraatje? Nee het is bittere realiteit. Er zijn heel veel mensen die worstelen met de liefde van God. Ze voelen zichzelf niet in staat tot Hem te bidden, laat staan Hem lief te hebben. En deze mensen worden nog even meer vertrapt door jouw gedreig en getier...
CORTAZAR588 schreef:
Paulua zegt het al : zullen wij dan zondigen opdat de genade toeneme?

En nee ik zeg niet dat je de wet moet houden en dat je door goede werken in de hemel komt.

Je komt in de hemel door in Jezus verlossende werk te geloven , maar je kunt ook je redding verspelen.
Leg eens uit, waar staat dat in de bijbel?
CORTAZAR588 schreef:
Wij hier denken allemaal of vinden allemaal dat het ons nooooooit zal overkomen want ...........

wie zegt dat het je niet overkomt ?
omdat je je aan de regels houdt ?
of omdat je naar de kerk gaat ?

niet zal God zien indien hij niet heilig is ..........
hoe meer zonden hoe zwarter en al sjij of ik het niet belijdt bij Jezus en oprecht om vergiffenis smeekt en vraagt..........zou Hij dan je vergeven omdat je zo n toffe peer bent ?
Je kunt je verlossing niet winnen door goede werken. Uiteindelijk is de keuze voor jezus beslissend, en dat kan eenmalig zijn. Wat je hier vertelt is eigenlijk dezelfde geestelijke onzin als dat je andere mensen verwijt...
CORTAZAR588 schreef:
Zon lieve man / vrouw ?
Is een eenmalig kiezen voor Hem genoeg om alle zonden die ik bega , weg te nemen ?
of kan ik het ook te bont maken ?

Het kiezen voor Jezus is geen garantie dat je in de hemel komt.
Het is een continue strijd om niet de weg kwijt te raken.
Want de duivel zal alles doen om jou en mij te vernietigen.
Wat be jij wankel in je geloof zeg. Natuurlijk is de aanvaarding van Jezus wel voldoende om behouden te zijn. Of je bent behouden of je moet je behoudenis bewerken, bij jou zit het er tussen in.
CORTAZAR588 schreef:
Geen leuke boodschap ...goh toch wel heftig is dah het geijkte Nederlandse standaard antwoord.

Heftig ? Nee de realiteit.
Wat dacht je dat het was om je zaligheid te verkrijgen ?
Een cruise ?
Jezus Christus is nog steeds voldoende voor behoud, wat jij wil is eigenlijk een katholiek geloof.
En op je verder onzin ga ik maar niet meer in...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 01:04
BerichtOnderwerp: Toekomst

CORTAZAR588 schreef:
Zwaan
je had gelijk ......parels voor de zwijnen gooien.
te veel zelfingenomenheid en te veel gevoelstheologie.

verspilde moeite om deze mensen iets voor te houden.

de standaard opmerkingen en tegel wijsheden zijn de enige non inhoudelijke verweren.
Zeg Corta, ken je eigenlijk de mensen hier wel? Of heb je voor het gemak maar iedereen veroordeeld zonder dat je iets van ze weet.
Ik kan ook heel goed met termen smijten, beschuldigingen uiten anderen verketteren...maar is dat de juiste manier?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 00:58
BerichtOnderwerp: Toekomst

ZWAAN995 schreef:
Kun je die afbeelding kleiner maken. Bovendien ken ik geen Zuid Afrikaans...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 23:36
BerichtOnderwerp: Gebedsverhoring

Hebben jullie wel eens meegemaakt, dat de Heer je iets gaf zonder dat je er om vroeg. Diep in je hart durfde je er niet om te vragen, omdat je toch bang was, dat het niet zou gebeuren.

Dit is me dus dit jaar twee keer overkomen. Allereerst heb ik een auto gekregen, waarbij die persoon voor mij de onkosten en de benzine betaalt...

En vandaag werd ik gebeld door een vriend van mn zoon. Hij vroeg mij of ik belang had bij een vouwwagen. Ik heb jaren een vouwwagen gehad, maar vorig jaar moest ik hem wegdoen. Het voordeel van deze dingen vind ik nl. dat het een grote tent is, waarbij je niet op de grond hoeft te slapen. Verder voel je je toch meer bij de natuur, in een sleurhut vind ik het snel te klein en te benauwd worden. Bovendien is het gemakkelijker te rijden...

Niemand wist hiervan, alleen de Heer dus. En zonder er voor te bidden, heeft Hij hem me toch gegeven...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 augustus 2012, 15:40
BerichtOnderwerp: de gratie Gods?

WILLEM618 schreef:
Sorry Chat, maar wat is de Hemel zonder het leven in eindeloos zonder zonden en gevolgen van zonden leven. Dat is leven als in het paradijs, maar dan met het verschil dat er een redding aan vooraf ging. Dus meer dan het paradijs leven is de Hemelse heerlijkheid.
Jij mag verdriet en pijn verheffen tot iets wat heerlijk is, maar dat is iets wat hoord bij het aardse. Ik begrijp werkelijk niet waar je dan naar toe leeft, als je de hemelse heerlijkheid, waarin het verdriet om God verdriet te doen met je zonden en zondige aard, nooit meer een plaats zal hebben. Dan is het eeuwig opgaan in Hem, die Zijn verlossing heeft gegeven, en een mens het eeuwige geluk in Hem schenkt. Daar is geen tekort aan, daar is ook geen gemis in. Dat ik volmaakt.
En het gemis van eigen identiteit? ik geloof niet dat er in de hemel allemaal klonen lopen, maar mensen, in een verheerlijkt lichaam, waar geen dood, pijn, verdriet, tranen, enz. zullen zijn. Omdat men daar volmaakt leeft in God, ieder op zijn manier, zoals God die mens geschapen heeft, met ieder zijn identiteit.
Wat je hier schrijft, ben ik het natuurlijk mee eens. Het verschil zit hem echter in de beleving. Wat voor jou als aantrekkelijk wordt gezien, is voor de ander een minder aantrekkelijk vooruitzicht. En ik ben iemand die zich daar vragen bij durft te stellen, zonder dat dat ten koste gaat van mijn geloof. Ik kijk bv anders ten opzichte van pijn als jij. Het lijkt me heel moeilijk om daar zingevend bezig te zijn... Ik vertrouw er wel op dat de Heer daar antwoorden op heeft, maar met die algemeenheden kan ik niet zoveel eerlijk gezegd.
WILLEM618 schreef:
En theocratie zoals die door mensen word voorgesteld, is geen theocratie. Als God het echt voor het zeggen heeft, dan is er geen dictatuur. Dan is het God die regeerd. En God is Liefde, zou dan de LIEFDE zelf als Hij regeerd, vergeleken kunnen worden met communisme, Iran, of wat ook?
EN dat er dan een wonder moet gebeuren, dat is zo. Geloof ook niet dat het zomaar zal gebeuren. Maar het negatieve rond een regering, waarin God het voor het zeggen heeft, is niet mijn mening. Dit doet geen recht aan Wie God is, en hoe God met een mens omgaat.
Persoonlijk vind ik het een antireclame om Gods koninkrijk te vergelijken met een theocratie. Die term is dermate beladen en besmet, dat je dit nooit zou kunnen gebruiken voor God koninkrijk.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:51

Het heeft daarom ook geen zin om de mensen te waarschuwen voor de hel. Geloof dat gebaseerd is op angst, is dood geloof. Geloof wat gebaseerd is op liefde, houdt stand. Ik vraag me ook werkelijk af wat TS met dit onderwerp wil bereiken. Dat we Jezus aanvaarden uit angst voor de hel??
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 18:56

JANS221 schreef:
Pfff, moeilijke vragen allemaal. Ik weet ook niet hoe het zal zijn, ik laat het maar aan God over en ik vertrouw er op dat Hij het wel weet en dat het goed zal zijn!!!! Eigenlijk twijfel ik daar helemaal niet aan!!
Ik hoop, dat je het met me eens bent, dat we eigenlijk helemaal niet zoveel weten van de nieuwe hemel en aarde, en hoe het daar zou zijn.

En ik hoop, dat je begrijpt, dat wat voor de een juist een bemoediging is, voor de ander als een bedreiging kan overkomen....

Zucht....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 15:13

Ja Zucht........
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 14:40
BerichtOnderwerp: God grijpt in...

MAMALOE463 schreef:
Heide dat is zeker waar, als we het exclusief over een kind van God hebben zal God een kind niet langer laten lijden dan hij aan kan.

“God laat u niet meer lijden dan u aankunt”

"Herinner uzelf dat God precies weet hoeveel u aankunt. Hij zal niet toestaan dat u in een onmogelijke situatie terechtkomt," zegt David Wilkerson. Een groot aantal mensen moeten veel lijden in deze wereld doorstaan, maar God zal ons niet meer laten lijden dan we aankunnen.

"Onze liefde Vader heeft gezegd: "U hebt geen beproevingen te doorstaan die niet voor mensen te dragen zijn. God is trouw en zal niet toestaan dat u boven uw krachten wordt beproefd: hij geeft u mét de beproeving ook de uitweg, zodat u haar kunt doorstaan." (1 Korinthe 10:13)

De ergste vorm van godslastering is denken dat God achter al je pijn en zorgen staat, bijvoorbeeld: God denkt dat je één of twee beproevingen nodig hebt, voordat je klaar bent om Zijn zegeningen te ontvangen. Onjuist!

Het is waar dat de Heer berispt wie Hij liefheeft. Dat berispen is echter slechts een periode en is niet bedoeld om ons pijn te doen. God is niet de veroorzaker van verwarring in uw leven, uzelf evenmin. De vijand gebruikt andere mensen om ons pijn te doen, net zoals hij Job probeerde te kwetsen via een ongelovige vrouw.

Onze hemelse Vader waakt over u. Iedere beweging en elke traan wordt door Hem gezien. Hij voelt met uw pijn mee en weet wanneer je genoeg ben blootgesteld aan de intimidaties van de vijand. Hij grijpt in en zegt: "Genoeg!" Als uw pijn u niet langer dicht bij de Heer brengt, grijpt God in. God zal niet toestaan dat Zijn kinderen te veel pijn lijden, als het ware een lijdensweg voor de ziel.

God zal u precies op tijd uit de strijd wegnemen. Hij zal nooit toestaan dat de pijn uw gedachten vernietigd. Hij heeft beloofd op precies het juiste tijdstip te komen, om de tranen uit uw ogen te wissen en u vreugde te geven in plaats van rouw."

mail dit artikel    print

Share on twitter Share on facebook Share on hyves Share on google | More Sharing ServicesDelen

Ontvang het dagelijkse CIP.nl-nieuws gratis per email | Klik hier
Ik vind het ook een heel vreemde gedachte dat God ons bewust pijn zou willen doen. Dat Hij dingen toelaat betekent niet dat Hij het zelf toebrengt. Een paar maanden geleden had iemand een verhaal over de herder, die het pootje brak van een onwillige lammetje, om het lammetje wel eens te leren in het gareel te lopen.... Dat is niet het beeld wat God oproept uit de bijbel.
En, dat ingrijpen vind ik nogal makkelijk gedacht. Soms wou ik wel dat ie ingreep, maar deed Hij het niet. En als ik door eigen inspanningen eruit kwam, was dat echt niet tot eer van God.... Je kunt alles vergeestelijken in je leven, en dit ook.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 14:08
BerichtOnderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)

ZEELAND736 schreef:
Doodschamen...das heel erg hoor!!!
Idd, zo vind ik het ook.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 13:56

LEANNE226 schreef:
Een nieuwe aarde zonder bezigheden?Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dan heb ik toch minimaal een beetje Crosby, Stills & Nash nodig om de dag door te komen Knipoog smiley
We mogen met ons allen zingen en muziek spelen....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:58

LUDOVIS284 schreef:
Ja maar wie kan zich voorstellen hoe het zal zijn. Jezus antwoordt op een vraag van de saducceen over de opstanding dat zij als de engelen zullen zijn. Ons lichaam hangt ahw niet meer aan de zwaartekracht van onze begeertes.
Maar gaan we dan dag en nacht hallelujah roepen of is er ook ruimte om eens een keer te gaan vissen. En wat als je die persoon tegenkomt aan wie je een verschrikkelijke hekel hebt ?
Overigens de ideale staatsvorm op aarde is de anarchie...niemand die een ander zijn wil op legt..maar ja je moet wel heel veel van elkaar houden...
In onze hemel is dus geen seks meer........ Zou er dan nog een vorm van voortplanting zijn?

Ik hoop wel dat er een grasveldje is, om samen te voetballen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 9 augustus 2012, 13:07
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:34

ROELANDE345 schreef:
Nee ik denk niet dat het zal gaan vervelen, geen kinderen die mishandelt worden geen oorlog geen ziekte geen dood, volgens mij is dat net zoals met mooi weer dat verveeld ook nooit. Maar er moet nog een meerwaarde zijn natuurlijk. Volgens mij is dat dat we voor altijd bij Hem zullen zijn. De Bijbel stelt het voor als het grote bruiloftsfeest. Wittebroodsweken voor eeuwig met DE WARE!!!! Lijkt mij wel!
Eén van de dingen, die we als mens hebben gekregen is onze creativiteit. En ik denk dat er nog kunstenaars zullen zijn, of Willie Wortels...of zou dat niet nodig zijn?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 9 augustus 2012, 12:35
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:25

THOMAS968 schreef:
Ik denk overigens dat er twee discussies door elkaar lopen. Chat heeft het over de praktische invulling van theocratie als we ons rechtssysteem zouden vervangen door oud-testamentische wetgeving en dat op fundamentalistische wijze zouden toepassen.

Anderen spreken er over als God daadwerkelijk zou regeren zoals mogelijk na de wederkomst. Maar dat is echt iets heel anders. Chat hanteert echt de juiste definitie van theocratie als tegenhanger van de liberale democratie waar de Nederlandse grondwet op gebaseerd is. Het is echter een onmogelijkheid dat dit ooit in Nederland wordt ingevoerd. Het klinkt vroom een theocratie te willen, maar de uitwerking zou niet uitvoerbaar zijn. De Nederlandse rechtsstaat geeft een betere bescherming van de burgers dan een wetgeving die een weerslag is van een samenleving zoals die duizenden jaren geleden functioneerde. Vrouwen worden niet meer gestenigd na overspel, ook al staat dat in de Bijbel. En dat is heel christelijk.

Thomas
Begrijp je dan ook als ik stel, dat we eigenlijk een heleboel inzicht nog missen, want daar zit volgens mij het echte probleem.

Hoe kunnen we zeggen dat een theocratie onder God wel zou werken, terwijl we hier zien hoe het mensen vercorrumpeert?

Hoe kunnen we zeggen, dat er geen lijden en worsteling meer is, maar wel leermomenten en bevrediging? In mijn ogen zijn mijn pijnmomenten gelijk ook de meest waardevolle momenten in mijn leven geweest. Als er geen pijn meer is, hoe zou ik dan gestimuleerd worden in mijn denken en in mijn geloof?

Hoe kunnen we volmaakt zijn en toch van elkaar verschillen??? Is er mogelijkheid tot ontwikkeling, of wordt ons alles maar zo in de schoot geworpen?

Zomaar een paar vragen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:09

THOMAS968 schreef:
Het bijbelse beeld van de wederkomst is dat alles wat ons ellendig doet voelen, ontbreekt. Dat is een vorm van geluk maar dat gaat dan over verlossing van narigheid. De meer passieve vorm zeg maar. Ik denk dat de meer actieve vorm er ook zal zijn namelijk datgene wat ons gelukkig maakt. Of daar echter zaken bij zullen zijn die ons nu gelukkig maken, is niet erg duidelijk. Vanuit mijn huidig denken, word ik ook gelukkig van het oplossen van vraagstukken en vind ik er bevrediging in als ik dat vind. Mensen kunnen ook gelukkig worden van de verandering die een nieuwe liefde veroorzaakt, ik rope maar wat. Ik vraag me echt af of het zo is dat er alleen maar een soort permanent geluk is. Het klinkt wat aards maar zouden we bovenstaande geluksmomenten, die uit een ontwikkeling voorkomen, dan niet meer kennen? Ik stel het maar als vraag en weet dit uiteraard ook niet.

Thomas
Je hebt gelijk wat mij betreft. Er moet wat meer zijn waardoor we daar gelukkig zijn. Een eeuwig Zwitserleven Gevoel spreekt mij ook niet echt aan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:53

WILLEM618 schreef:
Theocratie: Door God geregeerd worden. Dat wil niet zeggen, dat het gaat zoals sommigen willen dat het gaat. Dat wil niet zeggen dat mensen die zeggen dat hun ogen geopend zijn, het voor het zeggen hebben. Dat wil zeggen, dat God regeerd. En Hij stuurt dan mensen, die zelf er mogelijk helemaal niet voor geschikt zijn in eigen oog, zie aan een Gideon.
dus een soort Spaanse inquisitie?
WILLEM618 schreef:
Een mening als zou een Theocratie onmenselijk zijn, zou inhouden dat God zo'n barbaar is, dat onder Zijn regering het onmenselijk zou zijn om nog te leven. Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is. Een echte Theocratie is geen communisme, is geen onmenselijk leven, maar is een leven vanuit Hem, die de Liefde is. Dat dit consequenties heeft voor onze eigen wil, die boos is, en die er continue op uit is om ons eigen ikje te bedoelen, dat is wat anders. Dat is een leven als Christus geleeft heeft, dienstbaar voor de naaste, en tot eer van God. Ook in de practische uitleving is dat een zalig leven.
Het is duidelijk dat je de geschiedenis niet kent. Wij als mensen kunnen nooit bevatten hoe het zijn zal als Jezus regeert. Maar een theocratie zoals de geschiedenis ons geleerd heeft, kan het niet zijn. Want dan kom je uit op het communisme of de christelijke variant van Iran.
WILLEM618 schreef:
En Leven naar Gods wil en wet is geen Iran, is geen leven in dictatuur. Leven in Gods regering is vrijheid, omdat niet het alles maar te doen wat je wil vrijheid is (al wordt dat soms wel zo gevoeld), maar je over te geven in de wil van je Hemels Vader echt vrijheid is.

In dat opzicht, als ik reacties van hiervoor lees, krijg ik wel sterk de indruk dat God het niet zo goed zou doen als er naar Zijn wil geleeft word, en je onderdaan zou zijn in een leefgemeenschap waarin Hij het voor het zeggen heeft. Ik kan me hier totaal niet in vinden.
Dat, is geheel jouw interpretatie, ik heb alleen gezegd, dat ik me er niks van kan voorstellen. Want hoewel de bijbelse voorstelling van de gang van zaken door de meesten als bemoedigend worden beschouwd, ben ik er huiverig voor. In mijn ogen is het plaatje niet compleet, ik mis wat, waardoor ik er wat minder vertrouwen in heb.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 9 augustus 2012, 12:52
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:42

ROELANDE345 schreef:
nooit meer tranen nooit meer rouw, volmaaktheid
Zou je dit niet snel ontzettend gaan vervelen? Als je geen verdriet kent, besef je de vreugde ook niet goed, en begin je alles vrij normaal te vinden. Ik denk dat ikzelf na een weekje volmaaktheid toch wel zou moeten zoeken naar uitdagingen....
Wat maakt een mens tot het unieke wat hij is? Is dat juist niet zijn onvolmaaktheden? Dat iedereen fouten heeft/maakt maakt de persoon juist uniek. Als we allemaal volmaakt zijn, betekent dat opeens dat we allemaal hetzelfde zijn?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 9 augustus 2012, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:39

WILLEM618 schreef:
Ik begrijp niet zo goed hoe een Christen zo kan reageren.
Jezus wederkomst, wat is dat meer dan een eindelijk zondenloos Leven, met ook verlost van de gevolgen van de zonden, eindeloos opgaan in Hem, die De Liefde is. Hij, die ons verlost heeft van alle verdiensten, en geschonken heeft Zijn Heerlijkheid. Zijn wederkomst, is een eeuwig verwonderen van Hem, omdat Hij een rede heeft gevonden dat Hij een mens redden zou, en die redding heeft hij verdient.
Ik kan me er geen voorstelling van maken, te denken hoe erg het moet zijn als je je eigen mening niet meer mag hebben. Die mag je wel hebben, en die zal zodanig bezet zijn met Hem, dat je niets liever wil dan EEUWIG Hem genieten, opgaan in Hem.
Ik zal het je dan uitleggen. Iedereen die een beetje van de wereldgeschiedenis weet, weet ook dat de ergste vorm van regeren een theocratie is. Daarbij dwing je de anderen nl. te geloven zoals jij dat wilt. Het betekent een absolute censuur, en het betekent geen enkele persoonlijke vrijheid meer.
Als ik dus zeg, dat ik me niks kan voorstellen bij het idee, dat we al onze persoonlijke vrijheid moeten inleveren, dan bekijk ik dat met mijn huidige ogen. Er moet nl. een extra wonder gebeuren wil dat werken. Want ik geloof echt wel dat het fijn zal zijn, maar in de huidige situatie kan ik me er geen voorstelling van maken. Wordt het een christelijke variant van Iran? Of wordt het een soort communistische heilstaat?
Ik kan me met de huidige denkbeelden niet voorstellen hoe dat zou werken. Een maatschappij, waarin ik geen eigen mening mag hebben, geen eigen identiteit, vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk. Maar daar mag een ander anders over denken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:10

JOSINA022 schreef:
Toch jammer, Chatuliem, dat je hier niet op reageert!
Het is heel simpel Josina. Ik persoonlijk zou me doodschamen over de dingen die hier geschreven staan. Maar dat wordt klaarblijkelijk niet door jullie zo gevoeld. Dan is er toch niks meer te zeggen? Als jullie bekend willen staan als giechelende pubertjes, dat is jullie zaak.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:07
BerichtOnderwerp: Olympische Spelen

BART347 schreef:
niet olympisch, maar wel 'sport':

nou ja sport... televisierechten verkocht voor een 1.000.000.000 Euro voor 12 jaar... dat noemt men sport? sport was vroeger gewoon een spelletje, niet: geld... vroeger was/waren sporten ook nog 'gezond'.... nu is het hardstikke ziek!

(sporten in het verleden bied geen garantie voor een gezonde toekomst. kijken naar sport maakt je zeker niet gezond, zelf sporten geeft daarvoor wel de meeste kans.)
Hallo moraalridder, ga ergens anders je gal spuwen, wij willen genieten van de Olympische Spelen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 14:01

STEENTJE178 schreef:
Hm, leuk om te zien hoe verschillend mensen kunnen interpreteren.
Het doel van dit topic is nl. helemaal niet om intelligent over te komen. Eerder om te kijken hoever je kunt gaan bij mensen, welke vorm van humor mensen hebben, hoe "inventief" je kunt zijn. En dat alles op een plagerige, speelse manier.
Overigens: juist met humor, hoe droog, flauw, "dom" ook, kun je vaak wel grenzen van creativiteit etc. bij mensen opzoeken, zonder dat dit voor hen bedreigend hoeft te zijn.

Misschien een idee om het forum te splitsen in een serieus en niet-serieus gedeelte?? Clown smiley
Of ehm..... maakt het hem dan juist flauw, doordat je zelf niet meer uitgedaagd wordt om te kijken hoe iemand het geschrevene bedoeld?
Vind je het zelf niet te ver gaan als hier vrouwen zich gaan gedragen als eelske meiden? Hoe druk ze zich maken over wie ze aan Bart kunnen koppelen, dat is geen volwassen gedrag, dat is iets van de middelbare school, met pubertjes, die giechelen bij het idee al verkering te hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 13:36
BerichtOnderwerp: goedertierenheid

MAMALOE463 schreef:
Ik ben het niet eens met Chatuliem dat jij zegt dat andere goden door de mens zijn gemaakt, alle goden is God de schepper van geweest, wil niet zeggen dat ze goed zijn! Maar Hij is wel de schepper geweest van de afgoden, daarom is Hij ook zo groot, nl, de God der goden.....
Er is maar één God, Zijn naam is Jahweh.... De basis en het verschil van het chr./joods geloof. De andere zijn afgoden, door de mens gemaakt en aanbeden...
Jes. 37 schreef:
En hij bad tot de HEER: 16 ‘HEER van de hemelse machten, God van Israël, u die op de cherubs troont, u alleen bent God van alle koninkrijken op aarde, u hebt de hemel en de aarde gemaakt. 17 Leen mij uw oor, HEER, en luister, open uw ogen en zie toe. Hoor met welke woorden Sanherib de levende God hoont. 18 Het is waar, HEER, de koningen van Assyrië hebben alle landen verwoest 19 en hun goden aan het vuur prijsgegeven. Dat waren dan ook geen goden, het waren slechts maaksels van mensenhanden, beelden van hout en steen, die ze vernietigd hebben

Jes.44 schreef:
Iemand velt een paar ceders, of hij kiest een pijnboom en een eik, die hij in het bos met andere bomen heeft laten opgroeien; of een laurierboom die hij heeft geplant en die groeide door de regen. 15 Ze dienen hem tot brandhout: hij gebruikt het om zich te warmen, of om er brood op te bakken. Of hij bewerkt het tot een god, waarvoor hij knielt; hij maakt er een godenbeeld van, waarvoor hij zich neerbuigt. 16 Met de ene helft stookt hij een vuur, waarop hij vlees bereidt; hij roostert het vlees en doet er zich te goed aan. Hij wordt warm en zegt: ‘Ha, lekker warm! Ik zie de gloed van het vuur!’ 17 Van de rest maakt hij een god, een godenbeeld waarvoor hij knielt en zich neerbuigt in gebed: ‘Red mij, want u bent mijn god.’
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 13:23

ERIKA129 schreef:
Waarom lees je het dan vraag ik me af Smiley die vol vragen zit

Erika die zich niet schaamt
Ten eerste gewoon uit nieuwsgierigheid. In de tijd dat vrouwen net zoveel kunnen als mannen, kun je ook verwachten dat ze toch wel iets intelligenter overkomen...
En het tweede niet onbelangrijke punt. Men klaagt enorm over het niveau van het forum. Mensen blijven daarom vaker weg. Deze bijdragen versterken alleen maar die indruk. Waarom zou je nog iets bijdragen als je weet dat het toch niet goed ontvangen wordt? Als de meligheid het hoofdonderwerp van alle bijdrages op het forum wordt?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 10:46

ROELANDE345 schreef:
ja heerlijk he!
Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley

maar das alleen in t openbaar maar zo
Nee, het roept op tot plaatsvervangende schaamte.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 10:44

ANNA415 schreef:
Ik ben voor een theocratie... ik zit dan ook met smart te wachten op de wederkomst.
Alsjeblieft niet zeg. Een theocratie is een dictatuur. Wie zijn wij dat we ons geloof dwingend op moeten leggen aan anderen? Daar schieten we echt niks mee op. Een chr. variant op Iran, nee, dat nooit.

Interessant is dan ook de vraag hoe het zou zijn na Jezus terugkomst. Ik moet zeggen dat ik al een tijdje met dat beeld worstel, het lijkt me vreselijk toe ergens te leven waar je je eigen mening moet inleveren. En een stukje identiteit. Nee, de toekomstverwachting met de komst van Jezus spreekt me echt niet zo aan. Ik krijg het idee dat het een soort hemels communisme wordt...of heeft Marx zich onbewust laten leiden door zijn eigen joodse achtergrond en heeft de eindtijdgedachte communistisch ingevuld. Knap trouwens van Bordewijk, die in zijn boek Blokken liet zien wat een communistische maatschappij inhield...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 10:36

ANNA415 schreef:
Dat bewijst maar weer, dat de zeer geleerde heer Paulus (ook toen al) niets van vrouwen snapte. En na al die jaren snappen de mannen het nog steeds niet.

(ook nu de zeer geleerde heer Chat niet) Knipoog smiley
Het blijkt gewoon dat als vrouwen onder elkaar bezig zijn, ze niet verder komen, dan wie wil verkering met die en die, dezelfde puberpraatjes als in de eerste klas van de middelbare school. Het gegiechel ontbreekt nog, maar verder is het precies hetzelfde.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 augustus 2012, 23:40
BerichtOnderwerp: goedertierenheid

PIETER619 schreef:
Genisis 6
Dat heeft daar niks mee te maken...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619