Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 22 februari 2013, 10:28
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Wakker worden en nog steeds vakantie! Het enige probleem dat wij hebben is het werken tussen de vakanties door, oeps.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 februari 2013, 22:34
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Hoewel abstracte muziek wordt het vaak gezien als de tweestrijd die Jezus ervoer bij Zijn naderende dood. Vandaar de twee violen en het orkest. Dat ik deze violiste, Hilary Hahn, bijna verafgood, geef ik toe - maar als je luistert, snap je wel waarom. Muziek die alleen Bach kon maken en die alleen deze jonge vrouw zo kan spelen. Het largo ma non tanto uit het dubbelconcert van Bach:
http://www.youtube.com/watch?v=fADoPMyBHcw
Thomas, die dit wel heel erg mooi vindt, eigenlijk.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 10 april 2013, 15:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 21 februari 2013, 19:04
Onderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
|
|
|
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/02/21/de-zon-zoals-we-haar-nog-nooit-zagen-dankzij-fraaie-beelden-van-nasa/
Dit topic is meer bedoeld voor fraaie fimpjes die boeiend, leuk of interessant zijn, om wat voor reden dan ook, maar dus geen muziek, daar is een ander topic voor.
Citaat, Bron NRC:
“Ieders hoop en verwachtingen zijn overtroffen.” Toegegeven, de beelden van NASA’s Solar Dynamics Observatory zijn zeer fraai. De zon zoals we haar nog nooit zagen.
Reeds drie jaar loopt het project van NASA en de beelden die worden vastgelegd zijn opvallend gedetailleerd. De wetenschappers maken foto’s en video’s met behulp van diverse lichtgolflengten waardoor de verschillende samenstellingen van de zon en bewegingen kunnen worden vastgelegd.
Een van de mooiste taferelen die zijn vastgelegd moet toch wel het fenomeen zijn dat ook de NASA-wetenschappers nog niet eerder hadden gezien of kunnen vastleggen: een ringvormige gloed boven het oppervlak van de zon.
Het lijkt op plasma dat door magnetische krachten in twee richtingen tegelijkertijd wordt opgestuwd. En ook forse uitbarstingen gelijk een vulkaan zijn de moeite van het bekijken meer dan waard. Dit en veel meer zit allemaal in bovenstaande compilatie.
Boeiende beelden van de Zon. Grappig is ook de passage van Venus (waarschijnlijk) voor de Zon door.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 21 februari 2013, 19:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 22:39
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
IFAN841 schreef: | Ha, oude tijden herleven weer... Terwijl ik dit lees denk ik weer met weemoed terug aan toen ik Windhoos 95 ging kopen: 25 diskettes groot! Tja... En een paar jaar later had je Windhoos Meer Ellende. Maar die heb ik niet gedraaid. Ik ben toen meteen overgestapt naar 2000. Erg robuust, langzamer dan XP maar net zo betrouwbaar. Vista heb ik ook niet gedraaid. En toe kwam versie 7, de beste tot nu toe. |
Wat dacht je van Mac OSX Mountain Lion? Windows 7 draaien doen we er gewoon even gelijktijdig bij. Desnoods met Windows 8 en Ubuntu Linux samen en tegelijk. Ik ben het met je eens dat Windows 7 prettiger is dan Windows 8. Het werkte zowaar meteen en dat is de belangrijkste verbetering ten opzichte van vorige versies. Met XP leek het soms of de gebruikers de fouten er maar moesten uithalen. Wat een frustratie.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 20 februari 2013, 22:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 20:17
Onderwerp: Tips om gelukkig te worden en te blijven.
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | Helaas zijn er derden die jaloers zijn en alles er zullen aan doen om het geluk te door breken. |
Geluk is ook anderen, die jouw geluk bederven, niet groter te maken dan ze zijn. Hoe groot zijn je tegenstrevers eigenlijk? Hoe groot ben je als het nodig hebt anderen ongelukkig te maken? Vaak veel kleiner dan dat jij vreest. Sta het de ander gewoon niet toe je geluk te vernietigen. Je iets van negatieve mensen aantrekken, is ook een keuze. Negeer ze, dan hebben ze ook geen macht over je. Mensen die het kwade willen, hangen zichzelf wel op.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 20 februari 2013, 20:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 14:22
|
|
|
Ik heb wel eens meer stukjes van Corelli neergezet maar dit is de uitvoering zoals het hoort:
http://www.youtube.com/watch?v=eql1FdlWwiY
Von Karajan is ook niet de geringste, fraaie beeldende kunst ook.
Thomas, heerlijk stuk, zeker de langzamere delen, en vooral het Largo aan het slot dat helaas niet volledig wordt gespeeld.
Op iTunes is het verkrijgbaar, von Karajan, Corelli, Christmas. Het staat op een album met Le Quattro Stagioni van Vivaldi. Dat kost je ongeveer vijf euro.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 20 februari 2013, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 20 februari 2013, 11:41
Onderwerp: Tips om gelukkig te worden en te blijven.
|
|
|
De kreet van Loesje was: Geniet, maar nooit met mate. Het was een reactie op de reclameslogan van de alcoholproducenten en die kennen we allemaal: Geniet, maar drink met mate. En een genotsmiddel als alchohol, feitelijk een roesmiddel, kan ook best als je maat weet te houden. Als je dat niet weet, zeker met alcohol, dan wel dat je alle onvrede met vreetbuien en andere onmatige zaken wilt oplossen, is er eerder bedreiging van je geluk. Wel een prachtig topic moet ik zeggen. Er is natuurlijk wel verschil in geluksbeleving van iemand die van ver moet komen, dan is structuur een hulpmiddel, en iemand die redelijk in evenwicht is. Gelukkig zijn willen we allemaal. Een leven zonder angst en stress helpt in ieder geval. En over wijn gesproken: Van der Vlies van de SGP zal bepaald niet het traditionele voorbeeld van een levensgenieter zijn, hij had wel een mooie felicitatie bij het tienjarig bestaan van de ChristenUnie:
http://www.youtube.com/watch?v=_lIJNC0j_44
Thomas, een Muscadet na tien uur 's avonds kan geen kwaad maar onderschat te veel drinken niet.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 20 februari 2013, 14:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 19 februari 2013, 23:14
Onderwerp: Abraham gezien en geen relatie....dus Latten?
|
|
|
JANS221 schreef: | Als je altijd gehoord hebt dat je de bijbel letterlijk moet nemen en dat je precies moet lezen en doen wat er staat vraagt het wel om een verandering van je denken om de bijbel anders te gaan lezen. Daar is wel wat durf voor nodig. Voor mij was het een verrijking om de bijbel zo te gaan lezen en me af te vragen wat de blijde boodschap inhield. En die boodschap is zonder alles letterlijk te nemen nog heel actueel en beslist niet achterhaald. Christen-zijn in deze tijd kan ook met een bijbel met veel oudtestamentische wetten als je de boodschap die daarin doorklinkt maar verstaat. Aan het God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf heb je al je handen vol, laat staan als je ook nog moet proberen te gehoorzamen aan allerlei wetten die door Christus zijn vervuld. Dat kan een hoop levensvreugde wegnemen. Door het offer van Christus mogen wij als bevrijde mensen onze weg hier vervolgen. Geloven in God doe je niet vanuit angst, maar uit liefde. Geloof, vertrouwen en hoop op een toekomst met Hem kan bevrijdend werken en geeft een stuk ontspanning, nu al voor je leven hier. En ja, dan mogen (let wel: het hoeft niet) wij nu ook wat anders denken over andere samenlevingsvormen. |
Helemaal mee eens.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 februari 2013, 22:45
Onderwerp: Hier kun je je lievelingsnummer delen
|
|
|
Selecteer de link exact, hij wordt blauw, zorg ervoor dat er geen spaties voor en achter staan Klik op url
Als je op ok drukt zie je op het forum de link blauw. In je tekst staat het in htmlcode, dus met url en /url tussen brackets met daar tussen de link
Vervolgens zet je het bij bijzonder lied en NIET in dit topic. Het is onzinnig twee topics met hetzelfde doel te hebben
http://www.youtube.com/watch?v=hS9yvRut6PQ&feature=youtu.be
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 20 februari 2013, 10:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 februari 2013, 22:35
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
De meeste mensen hebben niet zozeer spijt van wat ze gedaan hebben maar eerder spijt van wat ze niet gedaan hebben.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 18 februari 2013, 22:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 februari 2013, 21:01
Onderwerp: de enige leuke man op CM
|
|
|
De dan levende niet willen betalende asocialen zullen met hun gevorderd inzicht wel vinden dat jij als vrijgezel maar voor kinderen had moeten zorgen, net als vroeger. De neoliberale samenleving wordt steeds droeviger.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 18 februari 2013, 22:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 18 februari 2013, 20:24
|
|
|
MARGRIET020 schreef: | He he... eindelijk eens het woordje trouw ook genoemd in de mogelijkheid van een LAT relatie! Heel fijn en dank daarvoor Jans.
En hoe vaak mensen dat ook proberen bijbels te onderbouwen met bijbelteksten .... het dekt gewoon simpelweg tegenwoordig de lading niet meer. Dan kun je blijven smijten met teksten, maar dat heeft geen zin. (Zo zijn meer onderwerpen dan dit).
Mijn idee: Blijf maar zien dat er ook trouw op die manier kan zijn en een mooie band samen en ook dus met God een driehoeksrelatie kan zijn. Waar zou God nou meer van gediend of mee vereerd zijn? Die starre (veroordelende) bijbeltekst? Of het hart van twee mensen die voor Hem willen leven (en die samen door bv een slecht huwelijk getekend zijn) en Hem desondanks toch samen de eer willen geven???!!! |
Wijze en naar mijn idee ook hele christelijke woorden. De verhoudingen in bijbelse tijden waren gericht op een 1 op 1 verhouding met twee doelen: bescherming van de vrouw, dan wel de zwakkere in het algemeen en voor de hand liggende gezondheidsredenen, waarbij een relatie waarbij je het maar met een persoon doet de beste garantie is. Hoe raar we die wetten ook vinden: in die tijd werd de vrouw er nog enigszins door beschermd en het was de beste preventie voor toen onbehandelbare aandoeningen. Heel de Joodse wetgeving was op preventie gericht met goede voeding, hygiene en bovenstaande. Het staat een ieder vrij daar wettisch in te zijn, Christus liet de overspelige vrouw niet stenigen overigens, maar ook hier komt de tegenstelling farizeisch wetticisme en de liefdeswet naar voren.
Verder wijs ik er op dat je, als je het Nieuwe Testament leest, we als bekeerde heidenen niet aan deze wetten gebonden zijn. Het Oude Testament kende de opvatting als je je maar aan de regels en de wetten hield, je onbevreesd kon leven. Het is een van de grootste conflicten uit de kerkgeschiedenis geweest dat Grieken en andere volken wel wilden overgaan naar het Christendom maar de Joodse wetten niet wilden volgen. Het Christendom werd aanvankelijk als een soort Joodse afscheiding gezien en door deze draai van de evangelisten kon iedereen Christen worden, ook als niet-Jood en het was ook niet nodig om eerst Jood te worden, wilde je Jezus aannemen. En geloof me, dat heeft wat voeten in de aarde gehad. De bijbel verhaalt er ook over. Hoewel een enkele CM-er mogelijk een Joodse achtergrond heeft, ga ik er toch van uit dat wij bekeerde heidenen zijn.
De Joodse wetten gelden dus helemaal niet, op nieuwtestamentische gronden. De tekst is door Leanne al eens geschreven voor degenen die dus menen bijbels te denken op dit punt. Overigens hebben we gelukkig niet meer een samenleving als zo die er toen uitzag. Vrouwen kunnen niet meer verstoten worden en overgeleverd aan de toenmalige vrije maatschappelijke krachten. We kunnen allemaal weten wat er met verstoten en dus nagenoeg rechteloze vrouwen vaak gebeurde in een maatschappij met een mannenoverschot. Bedenk dat Gij zult niet echtscheiden in de grondtekst staat als Gij zult niet verstoten, wat de toenmalige vorm van echtscheiden was. Dat verstoten was dus mede op grond van bovenstaande argumenten een groot kwaad en het staat echt niet voor niks in de Tien Geboden.
Wetgeving moet altijd passen bij een maatschappij en het daarin bestaande rechtsgevoel. Wetten zijn in andere landen verschillend en ook in de loop van de tijd treden altijd verandering op. Het neemt niet weg dat de Joodse wetten in die tijd heel goed waren. Goede hygiene, goed voedsel en geen onbehandelbare ziektes oplopen zijn zeer preventief en het enige wat je kunt doen als er haast geen medicatie is. Preventie is heel modern en de Joden deden dat dus al. Wij hebben, dankzij die volgens sommigen vervloekte wetenschap, de kennis en de middelen om te behandelen. In die tijd gaven deze wetten echter een enorme bescherming en waren ze zo slecht en belachelijk nog niet.
Gelukkig maar dat een vrouw niet meer met haar verkrachter hoeft te trouwen, zoals letterlijk in de Bijbel staat. Als je dan zo bijbels denkt te zijn en alles letterlijk wilt toepassen dan moet je als vrouw dus met je verkrachter trouwen. Nou dat doen we dus maar niet, we zorgen dat de verkrachter zijn straf krijgt als het een beetje kan. Bedenk dat het voor die tijd echter een hele goede wet was. Jawel want de positie van een verkracht meisje was onhoudbaar. Het dat van met de verkrachter moeten trouwen, staat er echt, maar we doen dat dus mooi niet. Dat lijkt me een goede gedachte, misschien niet voor wetticisten maar wel voor Christenen. Het doel van de regels blijft onverlet en dat is zorg voor de verlaten vrouw en trouw aan elkaar. Maar als een oplossing voor het herstel van het huwelijk niet meer zal komen, de sociale zorg voor de vrouw er is, via een eigen inkomen of desnoods via ons sociale systeem, dan komen de wetten van toen in een ander licht te staan.
Gelukkig zijn vrouwen tegenwoordig mensen met evenveel waarde als mannen en dat lijkt me een grote vooruitgang in vergelijking met de toenmalige maatschappij. Dan veranderen uiteraard gewoontes, wetten en opvattingen ook. Als je je dit realiseert, besef je misschien ook waarom veel schuldgevoel helemaal niet nodig is. Het feit dat je relatie of huwelijk is stukgelopen, is ook al drama en ellende genoeg, lijkt me. En als je wilt natrappen doe dat dan op het voetbalveld en niet namens de kerk.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 18 februari 2013, 23:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 17 februari 2013, 20:18
|
|
|
Ach, Gerrit, troost je, ik heb er ook van langs gekregen, zeker van de stenengooiers en aanverwanten die denken dat het leven van een christen bestaat uit het doen van vrome uitspraken en uit het verband gerukte bijbelcitaten en de maatschappij van meer dan drieduizend jaar geleden als norm zien. Lekker makkelijk dan doe je een vrome uitspraak en het leed van gescheiden mensen, homofielen die blijven geloven en mensen die door het leven getekend zijn, dat maakt allemaal kennelijk niet uit, toch? Jij mag dan wat mopperen en je niet altijd even handig uitdrukken, ik respecteer je invalshoek al weten we beide van elkaar dat we verschillend over een aantal zaken denken. Er zijn veel mensen hier die net als ik de hypocrisie en starheid van het christendom echt wel zien. Voor velen is het nog steeds een ontdekking dat christendom en de eigen kerkcultuur wel eens met elkaar op gespannen voet zouden kunnen staan. CM is geen kerk maar een verzameling gelovigen, die genoeg waarde aan de boodschap hechten maar ook het nodige hebben meegemaakt, zodanig dat het leven de leer wel eens inhaalt.
Neem het latten. De praktijk is dat het vaak zo gaat als je beide niet al te dicht bij elkaar woont. En kun je van mensen die een huwelijk met een normale liefdesrelatie hebben gehad nu vragen dat ze niet minnen tot het formele huwelijk is gesloten? Ik vraag me af of mensen die dat zeggen wel ooit een normaal liefdesleven gekend hebben. Moeten al die stellen die dat niet kunnen of willen maar met schuldgevoelens belast worden? Moeten we die mensen die wel daadwerkelijk van elkaar afblijven, mogelijk puur uit opgelegde angst, met wierook omgeven en zoja, hoeveel mensen zijn dat dan werkelijk? Ik heb het niet over de hypocrieten die dat wel zeggen maar niet doen. Daar hadden we vroeger bakken vol van. Nou, nagenoeg niemand doet dat zo en dat is heel verklaarbaar als je in termen van menselijkheid denkt in plaats van in het grote gelijk. Het lijkt wel of in het christendom bij sommigen alle lichamelijkheid zondig is in plaats van een bron van vreugde, geestelijke gezondheid en emotionele balans. Iedereen knapt er van op als het goed is. Zou het dan niet van wijsheid getuigen om daar met enig pastoraal inzicht mee om te gaan? Het is beter als christenen naar elkaar om te zien, ondanks de gebreken, dan elkaar met vrome woorden impliciet te veroordelen.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 18 februari 2013, 00:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 22:29
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
JANS221 schreef: | Ja, maar als je het niet krijgt, dan moet je toch het jezelf kado doen! |
Het is echt een heel erg lekker geurtje. Iedereen weet nu wel hoe je ruikt, lol.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 16 februari 2013, 23:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 21:52
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
JANS221 schreef: | Chanel no.5 |
Dit zijn luchtjes die je beter kunt krijgen dan kopen, lol. Ik heb nog redelijk wat Burbury London. Wie o wie kan nog aan de Burbury after shave BALSEM komen, ook wel baume genoemd. Bruin plasic rechthoekig bruin flesje en dus geen spuit met aftershave maar een witte, ietwat melkachtige, vloeistof. Thomas is je eeuwig dankbaar en als je me wijst waar het echt te koop is...
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 16 februari 2013, 22:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 16 februari 2013, 17:35
Onderwerp: Wokken 9 maart!!!!
|
|
|
Ik heb er wel eens gewokt en het was prima in orde. De Chinese restaurants in Dld zijn vaak minder. De gewone daarentegen veel en veel beter. Dus ik snap P en A wel. Bij de wok liggen ook oranje gekleurde zaken, die laat Pieter vast liggen.
Smulsmurf. neem bij het wokken daar niet de allerheetste saus, dan eeeeeeh
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 16 februari 2013, 18:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 23:19
|
|
|
Ik moet het toegeven: het Larghetto uit het vioolconcert van Beethoven is nagenoeg onovertroffen. Ik zeg altijd dat het hoort bij de tien mooiste muziekstukken, maar als ik eerlijk ben...
Op iTunes is hij voor bijna niks te koop van Hilary Hahn en die speelde al als vijftienjarig meisje de sterren van de hemel:
http://www.youtube.com/watch?v=KeqhQuOTe8k
Let op haar gezichtje bij ongeveer 0 43 en verder, mooi he. Wat een talent, niet te geloven en dat is niet omdat ik Thomas heet. Het lijkt niet van deze aarde te zijn.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 15 februari 2013, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 15 februari 2013, 14:59
Onderwerp: Het weer
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Het is wit en het valt naar beneden |
.... een kudde yoghurt?
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 13 februari 2013, 15:18
Onderwerp: Het Grote Stoppen met Roken Topic.
|
|
|
Nu geen sigaret meer aansteken, als je er eentje aan hebt, uitdrukken. En er nooit maar dan ook nooit meer eentje aandoen.. Ja je wordt ziek, ja je wordt onrustig en ja, je wordt nerveus af en toe. Hoe zou dat toch komen he, van wat het roken met je lijf heeft gedaan misschien? Het is hetzelfde als met drank: mensen zeggen ik drink omdat ik een probleem heb. De werkelijkheid is dat je een probleem hebt omdat je drinkt. Roken is slecht voor alles en iedereen. Je gaat zeker eerder maar ook rotter dood. COPD-patienten en mensen die aan diabetes lijden hebben met het roken een ietwat uitgestelde zelfmoordgewoonte.
Dat het niet makkelijk is, weet ik ook wel. Bedenk dat, als je het niet makkelijk vindt dat dat feitelijk duidelijk maakt hoe verslaafd je bent. Roken is alleen met karakter te overwinnen. Iedereen die het echt wil, kan het. Het is eerder een kwestie van niet willen dan niet kunnen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 13 februari 2013, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 20:16
Onderwerp: Bijstandsmoeders gekoppeld aan rijke man
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik kan me ineens toch weer die spierpijn herinneren die ik had na de Vierdaagse van vorig jaar....pffff, vier dagen wandelen.......... |
Tsja en dat doe ik dus niet. Lekker ontspannen en niks 30, 40 of 50 km lopen en dat vier dagen lang. Beetje moe? Lekker zitten op een bankje. Dan weer verder en genieten. Vandaag 13 km gelopen en toch naar de zin gehad? Prima. 25 km en lekker opgeschoten? Ook goed. Kop koffie of soep onderweg? Alle tijd, het is nog lang niet donker. Relax en geniet, daar heb ik geen medaille voor nodig. Wel petje af, de vierdaagse is mij te ver, te lang en te zwaar en ik hou niet zo van mensenmassas.
Thomas, relaxed.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 12 februari 2013, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 17:20
|
|
|
Overal zijn aardige mensen!
Ik raad mensen altijd aan het Pieterpad te lopen. Een uitgezet lange afstandswandelpad van Pieterburen, bijna aan het Wad in Groningen, tot de Sint Pietersberg aan de Belgische grens onder Maastricht. Zelf liep ik Zuid-Noord. En kun je geen 490 km wandelen? Nou, ik dacht het wel. Je loopt gewoon een aantal kilometers per dag, met een normale gezondheid tussen de 15 en 25 kan best. Begin en eindpunten van de etappes, die je overigens niet hoeft aan te houden, zijn goed bereikbaar met auto of openbaar vervoer. Ik heb zelf een weekendkaart van de spoorwegen en dan ben je gemiddeld een tientje kwijt per weekend aan reiskosten. Dan is het niet duur met de trein. Elke etappe die je loopt heb je vakantiegevoel en rust. Je loopt wanneer je wilt en hoeveel je wilt. En waar je komt is het onverwachts mooi. En dat is echt niet alleen bij de Holterberg, Elten en Zuid-Limburg. Het pad loopt door de oostelijke grensprovincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland en Limburg met hele kleine stukjes Duitsland en Brabant. Elke tocht een beetje vakantie, altijd natuur, niet het eeuwige gehaast noch de agressie die je in de drukte zo vaak tegenkomt. Iedereen die het doet, vindt het heerlijk en je hoeft echt geen sportmens te zijn. Ontspannen en goed voor je lijf.
Overal hartelijke mensen, Erika, maak je geen zorgen. Voor mij is het nieuwe jaar 31 maart, het begin van de zomertijd. Tot na achten licht, heerlijk. Wandelen kan onder de meeste normale weersomstandigheden prima!
http://www.lekkerwandelen.nl/het%20pieterpad.html
Thomas, sta op en wandel, kan ook letterlijk nog he. Ik beheers naast het Fries ook het Nederlands, mocht je daar al aan twijfelen en dat verstaan ze overal wel,
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 16 maart 2013, 19:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 21:55
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=9mrVZHPikqM
Fraaie uitvoering, de sopraan heeft wat stress maar het zingen lijdt er niet onder. De wenende moeder van Christus. De Italianen konden er wat van indertijd, ook met deze Pergolesi. Het eerste deel is het bekendste en naar mjn idee ook mooiste. Emma Kirkby deed het overigens zeker zo goed maar die komt dan nog wel.
Ok, hij blijft superieur, Emma Kirkby met de countertenor James Bowman:
http://www.youtube.com/watch?v=QYsjwKuC-Wg
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 10 februari 2013, 22:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 16:06
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ik zal dan maar niet zeggen dat ik in Friesland gestudeerd heb. |
Oeps, ik moest voor mijn studie toch echt wat jaren naar Groningen. Wel jammer dat Groningen niet de hoofdstad van Friesland is. Leeuwarden wordt wel leuker door de studenten van een veelheid aan HBO-opleidingen.
Thomas, houdt toch wel van de haadsted.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 10 februari 2013, 16:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 14:19
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies, en voor één leerling, gaan ze en zeker in deze tijd, maar eigenlijk vroeger ook niet, niet één school neerzetten |
Jij begrijpt het helemaal, Gerrit
Thomas, vindt Katwijk wel een leuk plaatsje, er is zelfs Intertoys.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 10 februari 2013, 13:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Nou ja, je zult met me eens zijn dat Friesland niet zo goed op de kaart is gezet. En pas zag ik het programma Man bijt hond, daar wordt een man uit Friesland gevolgd die recent voor het eerst van zijn leven een babyfoon zag(ook nog uit het jaar kruik, maar dat terzijde) en als je zijn woonomgeving zag, tja.....wat zal ik er van zeggen.....ik zeg maar niets..... |
Ach sommige Bugatti-liefhebbers herinneren we ons nog. De Randstedelijke omroepen, die zich in het Gooi landelijk noemen, zoeken ook net zo lang tot ze iemand vinden die aan het beeld voldoet, het is soms wat lang zoeken maar dat hebben ze er voor over.
Er was laatst iets met plakkaten in een Fries dorpje. In dat dorp woont één debiele oudere man uit een conservatief gezin dat moeite had met de afbeeldingen. En die wordt dan opgevoerd als woordvoerder. Het is duidelijk welk beeld ontstaat.
En het weerbericht? Moet je eens opletten hoevaak het Noorden DAAR genoemd wordt.
Het kan nog erger hoor. Het is al lang geleden maar is me altijd bijgebleven. In die tijd vond men dat het hoofdkantoor van Den Haag naar Leeuwarden zou gaan verhuizen.
Interviewer: Waarom vindt u dat u niet naar Leeuwarden kunt verhuizen? Mevrouw DH Wij kunnen daar echt niet naar toe, meneer.
Waarom niet, mevrouw?
Nou, mijn zoon zit op het Atheneum.
Niet dat dat moet maar ze zal er zelf in ieder geval niet gezeten hebben, vrees ik.
Ik heb niks tegen de randstedelingen maar wat minder bevooroordeeld over de eigen intelligentie en die van anderen, dat zou geen kwaad kunnen. In Friesland worden de vermeende omgangsvormen in het Westen overigens ook wel eens overdreven.
Thomas, houdt van de warme en rijk genuanceerde taal van de Friezen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 10 februari 2013, 17:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 22:27
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Precies Willemijn, het is zo,n malloot verhaal, dat serieus reageren al één moeite te veel is Ben vaak genoeg in Friesland geweest, en heb daar geen abnormaal of normaler persoon waar genomen dan hier, hoewel (uitzonderingen daar gelaten ) |
Ik verbaas me soms wel over de reacties van sommige randstedelingen. Ik ben in de zomer veel in de buurt van Sneek, inderdaad zeilen en zo en wilde boodschappen halen. Albert Heijn is het dichtste bij de jachthaven. Beluister ik een gesprek van twee randstedelingen, althans mensen met een randstedelijk accent. Zegt de ene: het valt me hier reuze mee zeg, wat een mooie en grote huizen en een stuk tuin van jewelste. Ze verstaan je en staan je vriendelijk te woord. En ze hebben hier gewoon Albert Heijn.
Tsja.
Thomas, we hebben zelfs al radio, geweldig is dat!
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 9 februari 2013, 23:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 9 februari 2013, 18:53
|
|
|
De gemeente Dongeradeel heeft zich teruggetrokken uit het project, na veel negatieve reacties. De 600 euro voor het relatiebureau is niet meer te krijgen, wel zijn wat andere zaken als de kapper en nieuwe kleren mogelijk.
Het relatiebureau is kort daarop vertrokken, jaja. CM is toch wat goedkoper, al met al.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|