ChristianMatch

Forum

Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 76 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: woensdag 4 december 2013, 08:57
BerichtOnderwerp: Wel of niet scheiden

JAN736 schreef:
Ik heb een vrouw die al jaren zegt dat zij niet meer van mij houd. Als ik het niet eens ben met haar levenswijze is de standaard reactie, ik ga scheiden. Mag ik haar laten gaan, of moet ik er voor blijven vechten?

Ik lees, als ik het niet eens ben met haar levenswijze is de standaard reactie, ik ga scheiden.
Lijkt mij pure intimidatie, aangezien ze het niet in echt doet.
persoonlijk vind ik dat je beter deze vraag aan haar zelf kan stellen, wat wil je? Scheiden of samen vechten voor jullie relatie en de liefde proberen terug te vinden die jullie ooit wel met elkaar gehad hebben?
En zoals Jol zegt, misschien hebben jullie die weg al bewandelt?
Wat denk je zelf??? Weggaan en op zoek na een nieuwe liefde??? eh de werkelijkheid is dat scheiden kanon hard is, het gras groener lijkt bij anderen, lees dat je 4 kinderen hebt. Die moeten dan ook verder met een gebroken gezin. Ik zelf zou niet zo snel effe scheiden, pas nadat ik voor 120 procent gevochten heb voor me relatie.( wat je misschien ook al gedaan heb, jij zelf kan die vraag het beste beantwoorden)

Dus hoop dat jullie de weg na elkaar terug vinden en goed met elkaar leren communiceren, want deze vraag hoor je eigenlijk aan haar te stellen.

En vraag me ook af jou zo lezende heb je deze vraag ook aan God gevraagd???

paar korte zinnen van jou eigenlijk, over een belangrijke beslissing in je leven die je hier neerzet.
Ik lees een man die op is, niet meer weet hoe verder, veel sterkte ermee.

verder vraag ik me af, als je het niet eens bent met haar levensstandaard??? Zijn jouw eisen aan haar redelijk??? In een goede relatie laat je elkaar ook vrij om zich zelf te ontwikkelen binnen de relatie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 20:03
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Christian Style

duh kopieren lukt niet Boze smiley , maar is echt lachen, na you tube, cristian style in toetsen en ha ha lachen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 19:51
BerichtOnderwerp: Seks voor het huwelijk of gelijksoortig commitment?

Lachende smiley Blijft een boeiend topic om te volgen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 19:49
BerichtOnderwerp: Tot ziens, Shalom, Goodbye-topic!

ANNETTE632 schreef:
morgen loopt mijn proefabbonement.
waarschijnlijk ga ik die niet verlengen.

wie weet tot ziens.

beste verder toegewenst, heb met plezier je bijdrage gelezen hier.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: maandag 2 december 2013, 19:47
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd ivm met overspannenheid' .

VLINDER656 schreef:
Lieve shanita wanneer jou relatie echt om je geeft dan zal hij je de ruimte geven. Ook al zal dat voor hem niet altijd even mee vallen.
Ik zal voor jou bidden dat God je kracht en rust mag geven. Ik zal ook bidden voor je vriend dat hij wijsheid van God mag krijgen om zodat hij je kan geven wat je nodig hebt.

Goed gezegd, en ik denk dat je relatie het niet helemaal begrijpt hoe het is om ptts te hebben. kun je hem niet kwalijk nemen,
gewoon nog een keer uitleggen en je grenzen aangeven.
Ach als hij zijn been breekt of 40 graden koorts heeft, zou hij ook niet met je mee willen na druk kerstgedoe,
volgens mij kun je nog beter gebroken been trouwens hebben en flink in de koorts dan met ptts.
sterkte lieverd.

Plus blijf erbij, ga wel voor het cadootje met kerst, maakt het leuk, de rest Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt , doe je wat jij wil, denk je in dit aan je zelf, is belangrijk...
oh en die lekkere witte, bruine, rondjes,van suiker, en chocolade is ook wel heel lekker..... en koop zo,n stomme kerstman en gooi hem van het balkon...

Laatst aangepast door
PETRA373
op maandag 2 december 2013, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 22:31

ROADY558 schreef:
Jezus was soms helemaal niet zo "lief".
Maar het feit dat hij de waarheid zei, dat IS op zichzelf al een uiting van Zijn liefde.

Als jouw kinderen je niet zouden boeien, zou je ze geen aandacht geven.
Maar juist omdat je om ze geeft, haal je af en toe 's flink scherp uit.
Waarom? Om ze te behoeden voor iets....

Ja maar ik noem een dochter van mij geen hoer omdat ze samenwoont, zeg ook niet tegen haar dat ze daardoor zich buiten het koninkrijk van God stelt.
Met alle respect voor jouw hoor. En ik merk bv dat, dat ook niet klopt, want god is wel degelijk bij haar , ondanks haar samenwonen

Maar ga met die link en de bijbel nog wel effe goed in onderzoek.
en dan regaeer ik er verder op.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:59

ROADY558 schreef:
Heel juist gezegd!
Jezus was en is de liefde ZELF, maar Hij deinsde er nooit voor terug om de waarheid te noemen. NOOIT.

nee, maar deed hij wel met liefde de waarheid vertellen, vind het woord hoererij al erg onlief voor mensen die samenwonen....maar laat ik eerst die hele link lezen en wat uit de bijbel en dan pas reageren...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:57

ROADY558 schreef:
Ik zie zeer veel liefde in de aangehaalde teksten.
Zeker ook als ik de genoemde bijbelteksten ernaast leg.
ZEER veel liefde zelfs... Een liefde zo groot, als.... Jezus mij liet zien.

hmmm zodra ik tijd heb deze week ga ik dat allemaal es uitpluizen in de bijbel wat ik lees wat God ons daarover zegt....

Die link lezen en d e bijbel er langs. en tot god om wijsheid vragen, als ik zo het geen lees wat jans uit die link effe neerzette denk ik toch Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:46

JOL252 schreef:
Ik weet maar één antwoord: hoe ken ik Jezus. Wie is Hij, hoe was hij op aarde en hoe is Hij mij nabij. Als een koude windvlaag, een wet door ieder mens uit te spreken en toe te passen met triomfantelijke blik? Nee.

Weet je begin hier ook groen te worden, Zieke smiley
te denken aan ,lieve cristenen, die tegen een moeder met dood geboren kindje zeggen, je kindje gaat na de hel omdat die nog niet gedoopt is...
Kotsende smiley gebeurt nog steeds van daag de dag.
net zoals dus in naam van jezus, zeggen mensen aan hoererij doen en niet meer na scheiding mogen trouwen Kotsende smiley en zeggen je stelt je buiten eht koninkrijks god....
Inderdaad zo ken ik jezus ook niet. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:39

JOL252 schreef:
Ik maak me geen illusie, dat krijg ik jou niet uitgelegd. Meningen verschillen hier en dat mag. In ieder geval heb ik geen vertrouwen in de benadering van mensen die het woord zonder meer toepassen als een handboek, koud en liefdeloos en erg gevaarlijk.

Die laatste zin is gewoon de waarheid vind ik, en zo benaderde Jezus mensen ook niet, zelfs als ze zondiggen, die had wat meer pastoraal inzicht...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:35

JANS221 schreef:
Ik heb de link ook maar eens bekeken. Ik kwam de volgende uitspraken tegen (en ik kreeg er niet alleen een groen gezichtje van):Over ongehuwd samenwonen:

Samenwonen, ongeacht de reden, is tegen de Bijbel en in Gods ogen hoererij. De enige basis waarop de seksualiteit geoorloofd is, is binnen de veilige grenzen van de huwelijksband. Buiten deze grens bedrijven we hoererij en door deze zonden stelt men zich buiten het koninkrijk Gods. Daarom moet de Kerk van Jezus Christus niet mee doen met het ongehuwd samenwonen en het afwijzen als seculair (werelds) gedrag

Over trouwen na echtscheiding:

Omdat de Bijbel altijd weer hoopt op verzoening en herstel en dit is niet meer mogelijk als een van de partners na een scheiding weer trouwt. Gebeurt dit dan toch dan is sprake van de zonde van hoererij.

Je zou maar zo`n voorganger hebben, die dit durft te zeggen!

Niet genoeg tijd vanavond, maar ga die link deze week es effe goed lezen. Denk niet dat ik achter alle dingen in de link sta

Vind het woord hoererij ook erg heftig, dus als twee mensen uit liefde met elkaar samenwonen, mooie relatie hebben is het zelfde als hoererij???
Komt op mij over als erg veroordelend gebracht....ik zelf ben ook voor een verbond met elkaar en god( das in mijn ogen trouwen voor God)
maar om nu te zeggen dat mensen die samen wonen zonder die belofte aan god aan hoererij doen???? Twijfelende smiley en ook nog es te zeggen dat ze zich buiten het koninkrijk gods stellen...

En niet meer mogen trouwen na een scheiding??? ga die link lezen als ik van de week tijd heb en de bijbel er bij pakken en zeker verder met deze discussie...

kennen ze wel zeggen, maar wat zegt Gods woord ons nu precies????
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 21:19

MARR247 schreef:
Klopt,staat idd nergens in de bijbel.
Eerder lijkt het zo dat mensen die trachten Gods geboden te onderhouden meer leed te verduren krijgen dan anderen die maar raak leven(Zie de psalm van David over het raadsel van de voorspoed van goddelozen)
Juist op die mensen richt de tegenstander zijn pijlen,de goddelozen heeft hij immers al voor zich gewonnen!
Leven als Christen is niet de makkelijkste weg,wel de meest zekere.

Heeft God ons niet wapens ook gegeven om ons te beschermen tegen die pijlen?
Er staat al blijft d e rechtvaardigge niets bespaart, de heer zal hem steeds weer bevrijden. (spalm 34 vers 20 dacht ik)

vandaag was ik me ineen s erg bewust dat Jezus in marcus zegt:10 :29
Voorwaar ik zeg u, er is niemand, die huis of broeders of zusters of moeder of vader of kinderen of akkers heeft prijsgegeven om Mij en om het evangelie, of HIJ ONTVANGT HONDERDVOUDIG TERUG:
NU, IN DEZE TIJD, huizen en broeders en moeders en kinderen en akkers, met vervolgingen, en in de toekomende eeuw het eeuwigge leven.

Wat bedoelde jezus ons duidelijk te maken, dat alles wat de tegenstander van ons rooft, vernietigd etc... dat we dat hondervoudig terug krijgen, nu ook al in deze tijd???????

en ehhhh beetje offtopic...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zondag 1 december 2013, 10:01

JOL252 schreef:
Ja ik begrijp wat je zegt en er is niks mis mee om dit als voornemen te hebben en te houden.

Toch denk ik ook dat God de mens een redelijke mate van autonomie heeft gegeven, eigen beslissingen te nemen. Er zijn zoveel mensen die maar wachten en wachten op Zijn aanwijzingen en "go for it" en ze wachten nog omdat ze zelf niet durven. Waarom? Omdat ze bang zijn fouten te maken.
Voor wat? Voor de gij zult niets die hun leven benauwt en beperkt. (En daarbij de hel-en-verdoemenisvingertjes van die en gene.)

Maar goed dat is off topic maar ging even door me heen bij je tekst. Ik heb zoiets van, als je van elkaar houdt vul dan samen naar eer en geweten en relatie met God je relatie in. En geniet.

Over je laatse zin heb ik zitten nadenken, mooi gezegd
Praktijk is wel Es' heel anders, goed bedoelde cristenen om je heen met verschillende meningen ook nog wel eens
Bv ha ha iemand zei me dat ik als alleenstaande vrouw niet alleen met ene man in huis mag zijn..... Ehhhhh
Of als je voor je laat bidden, niet door een man als vrouw
Want oh wee als ik zondig..... En weet je wat ik daarop heb gezegd, dat waar Jezus vrijheid is, ik me niet opnieuw een slavenjuk laat op leggen door bv cristenen om me heen.
Is beetje off-topic, maar op meerder gebieden kun je dit ervaren, bv als de vrouw die altijd verontwaardigd op me af komt als ik effe een sigretje rook, omdat ik rook...
En dan denk ik,al zouden ze gelijk hebben, de manier warop ze het brengen.... Met een soort veroordeel,,, en daarbij, geneen gelovige is perfect,ieder zit in zijn, haar geloofsfase, het is de manier warop ze het soms brengen, Jezus werkt wel doorde mensen heen, verandert ze beetje voor beetje na zijn beeld. En als je denkt dat iemand zondigt, de manier warop je het brengt... Zucht

En dan denk ik aan je laatste zin Jol, van elkaar genieten, soms word het je bijna niet gegund door goed bedoelde bezorgde mensen om je heen,
Die denken jouw t moeten beschermen zodra je een vriend hebt,
Zo druk ermee bezig sommigen zelfs dat ze hun eigen zonden , dingen waar god nog veel aan moet werken niet zien.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 november 2013, 09:22
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

ach Zeeland, zoiets verbreekt de sleur van het huishouden, af en toe wat veranderen.
veel sterkte.... herkenbaar kinderen die effe van kamer willen wisselen, erg veel gedoe geeft dat, maar dan ruimen ze wel hun kamer es goed op Knipoog smiley

Ik ga vandaag met zoontje na het pietenhuis... ha ha, daar woont dus sinterklaas en alle zwarte pieten...
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 22:03

En weet je, je denkt misschien dat je vriend van jouw verwacht dat jullie gezellig samen kerstfeest gaan vieren, probeer het hem uit te leggen, en blijf lekker met kerst thuis, met die piama, lekker eten en alleen met je vriend wat doen, zoals samen lekker thuis op de bank... wat lekkers eten, eh cadootje is misschien ook best leuk???

Als ik terug denk hoe ik de eerste jaren me er door heen sleepte: mijn kinderen wisten het moeilijk was, vonden het zelf ook moeilijk, wij hielden soort dippie dip, laat kerst voor bij zijn en alles weer normal feesten , duh gelde ook voor nieuwjaar en oudjaar, vreselijk Knipoog smiley

Maar dat samen met elkaar dippen was beetje rouwproces ook, beetje verwerken, dus hoop dat je met je vriend ook een weg kan vinden om samen door die dagen te komen
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 21:54

neem je mee in gebed tot die stomme feestdagen weer voorbij zijn Shanita.

Ik heb ook een tijd erg veel moeite met kerst gehad, niet zo erg als jouw, maar en geloof me ben nooit niet agressief, maar kreeg gewoon zin om kerstmannen kapot te slaan ofzo als ik ze in de winkel zag, werd er zo moe van, gewoon wekenlang 1 grote trigger over het geweldigge kerstfeest...
Twijfelende smiley

met trillende handen de kerstboom versieren...laatse jaren is het voorbij, vier het nu relaxed, met me kinderen, kan er weer van genieten, maar van mij hoeft het niet al wekenlang van te voren, want ja slechte herinneringen aan kerst.

Dus als ik jouw zo lees denk ik ach, arme Shanita.kan het me een klein beetje voorstellen hoe het voor je voelt misschien en neem je zeker mee in gebed. doe rustig aan, en zorg goed voor jezelf.
Ook dit jaar kom je er door heen, ook al is het moeilijk.

En als ik jouw was, zou niet met je vriend na uitgebreidde kerstgedoe, s gaan, gewoon een kerstdag rustig samen met hem, lekker eten, of wat ik eerste jaren deed, gewone dag van maken ondanks kerstboom, zoiets als met piama op de bank en boek. lekker eten met kinderen en klaar.

Of koop zo,n stomme kerstman, en reageer je daar effe eens op af, trap zon ding in tien stukken of gooi hem met geweld tegen de muur... misschien lucht het op, kan je daarna effe huilen om alles. en weer een stukje rust vinden. huilen lucht op.

liefs voor sterke lieve vrouw, jij dus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 21:42
BerichtOnderwerp: U bent met mij

Mooi Jane Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 14:34

ROADY558 schreef:
Ik denk: bang om weer opnieuw dezelfde pijn te moeten ervaren?

Tja , gods gebod om het alleen t e doen met de man waarmee je je leven deelt, beschermt ons natuurlijk ook tegen een stuk pijn. Die je krijgt als je toch uit elkaar gaat.
En tegen soa,s ,kind wat opgroeit zonder vader.Want ook met voorbehoedmiddel kun je in verwachting raken
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 09:37

JOL252 schreef:
[/b]Je mag vinden en denken Knipoog smiley en een mening neerzetten ook al verschilt die van de ander. Dat maakt het forum boeiend.

De balans blijkt in de praktijk een stuk weerbarstiger dan alle goede, vaste en naar eigen aanneming bijbelse voornemens en uitspraken.

De uitspraak God weet wie het beste bij je past... tja mooi inderdaad. Maar hoeveel mensen hier bij CM hebben dit gedacht en gemeend de ware gevonden te hebben? Ik denk dat het meer om eigen antennes en keuzen gaat en een ontdekken dat het in het leven soms anders loopt dan je denkt.

Klopt die verschillende meningen, maken het boeiend en leerzaam, omdat je soms ontdekt dat je in je eigen kringetje een beetje bekrompen aan het denken ben.
en tuurlijk horen er ook eigen antennes en keuzes bij,
alleen ik bid er dan bij, voor wijsheid, inzicht, en ha ha als god het wil ik ooit nog een man krijg... met me eigen antennes ben ik niet ver gekomen, dus beetje hulp van boven is welkom.
En wie kent me beter dan God? En weet beter dan God wie bij me past???

weetje drie dates gehad hier op cm, eh is allemaal niks geworden en dan denk ik, ik zit te zoeken, maar wie weet heeft God allang iemand voor me bestemd? dus zoek niet meer, blijf hier voor de goede discussies en wel als God het wil, kom ik wel tegen die mij me hoort.
En natuurlijk gebruik ik daarbij me antennes enzo ook...

hmmm zoals het er nu uitziet... toekomst: zonder man
Knipoog smiley Petra die tijdje terug nog dacht : dit is de ware... ha ha Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Maar om weer ontopic te komen, als ik gevonden heb: voornemen: pas gemeenschap met de belofte aan elkaar dat we samen door het leven willen gaan( of dat nu samen ieder in ander huis is, of wel whatever...)voor God ben je dan getrouwd. denk ik....
En god krijgt dan zeker heel veel gebeden van me over zelfbeheersing.... en wie weet , kom ik later ooit op me woorden terug... word ik verliefd, trouw ik en denk ik na trouwen ehhhh , maar tot nu toe hebben Gods geboden enzo, me alleen maar geholpen in het leven, gaat me leven beter dankzij God.
Ook al heeft me dat heel wat worstelingen wel eens gegeven, eer ik me daar aan kon houden.

heb bijna medelijden met Shanita... als die online komt en haar topic ziet, moet ze heel wat bij lezen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 november 2013, 08:47
BerichtOnderwerp: Kerstsfeermarkt "Dickensnight" zondag 8 dec a.s. te Helmond

OASE302 schreef:
Op dit moment (27-11-2013) zijn er twee deelnemers, nl:
1. man (53 jr)
2. ikzelf (51 jr)

begint beetje op een heel romantische date t e lijken jij alleen met die man, na kerstmarkt met charles dickens stijl Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 19:36

Moeilijk jol, en inderdaad iets voor ander topic meer
Alleen neem ik aan dat als je echt van elkaar houd, dat je dan samen blijft ondanks zulke dingen.

Alhoewel de praktijk heel hard kan zijn, man die klaagt vrouw preuts is, vrouw die niet kan praten warom, man ontevreden etc... Bv

Darom denk ik de grens is gemeenschap zelf
Dan kun je elkaar op alle gebieden een beetje verkennen
En vervolgens de sprong wagen.
Vind de woorden van Annette heel mooi:
God weet het beste wie bij ons past Lachende smiley

Zolang we alles met god overleggen en onze partner keuze, is inderdaad de sprong niet zo eng. Vind ik dan

Laatst aangepast door
PETRA373
op donderdag 28 november 2013, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 15:35

goed dat het nu duidelijk is, voor je heel veel mails van enge mannen krijgt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 14:26

ROELANDE345 schreef:
Ja dat zijn inderdaad dingen die dan kunnen gebeuren. Op zich hoeft dat geen reden te zijn om niet met zo'n persoon te trouwen, maar het is wel belangrijk dit van te voren te weten. Ik mag toch hopen dat je dat aan je partner zou vertellen maar misschien ben ik te naief

Ha ha, neem aan dat deze reactie bedoeld is op de reactie van jol.
Maar staat nu achter die van mij en dan is het net alsof je het geen reden vind om niet te trouwen als je je man aan sm of zoiets engs doet.

Dacht zal het effe melden aan je, dat het anders over kan komen dan je bedoelt, nu jouw reactie na die van mij staat Knipoog smiley

Petra die hier sorry, heel hard om moet lachen.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 14:14

Wat bedoel je er precies mee Jol? Dat de een te preuts is, te onbevredigend voor de ander???
Of verrassing... Hij doet aan sm of zoiets engs.....
Vind het wel een heel goede vraag,

Hoeveel verhalen ik in me leven heb gehoord van bv mannen. Die zeiden me vrouw is te preuts... Met onbevredigd gevoel rondlopen en daardoor weer wegvallen in stiekeme dingen met allerlei gevolgen.

Maar je zou zeggen . Het hebben van gemeenschap is de grens als ongetrouwde , dus je kan als je verder in je relatie bent toch al heel wat verkennen en ontdekken????

Kom ik terug op het feit dat waar ligt de grens??? iets wat een ieder zelf moet uitkomen samen met god, kern is sowie so dat het met liefde gebeurt, niet so wie so door lusten overheerst, ook al horen die gevoelens er ook bij.

Als ikd e bijbel goed begrijp, haal ik er uit, dat het gaat over gemeenschap van een man en vrouw, nergens staat er toch als je zoent ofzo, zijn jullie 1?

maar dit brengt me toch ook op het volgende: je kan ook met iemand trouwen, hem goed kennen op alle gebieden, jaren mee leven en je partner verandert, valt weg in mindere dingen. Ook op het gebied van sex, kan je partner veranderen. Bv hij gaat porno kijken wilt ineens andere dingen in bed.

Het blijft ergens een sprong in het diepe met iemand trouwen of je leven delen, was het maar zo makkelijk, dat we voor die stap alles wisten op alle gebieden. En ook hoe hij nog is over twintig jaar.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 12:26

ROADY558 schreef:
Steek z'n hart maar in brand, en kijk hoe hij reageert Clown smiley

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 09:44
BerichtOnderwerp: chatgroet :)

VLINDER656 schreef:
Sinds een dag of wat ben ik lid van CM. Ik heb hier geregeld even wat rond gesnuffeld en ook regelmatig de chatroom bezocht. Vaak ben ik dan de enige en wat me opvalt is dat er dan regelmatig mensen binnenkomen en dan ook zonder wat te zeggen weer vertrekken. Vanavond ben ik er een half uurtje geweest. Toen ik kwam was er niemand. In dat half uurtje zijn er wel een stuk of 8 geweest en stuk voor stuk zijn ze zonder wat te zeggen weer vertrokken. Ik vroeg me af of dat normaal is hier? Mij komt het namelijk iet wat onbeleeft over en ik voel me er dan ook wat ongemakkelijk bij als ik 8 keer groet en ik geen respons krijg. Ik bedoel in RL groet je volgens mij ook als je ergens komt. Is dat hier zoveel anders dan?
Ik moest het ff kwijt.

Vlinder

Jee, dat waren dan heel gezelligge mensen in de chatroom Knipoog smiley
Ik ben er 1 keer geweest, was beetje stil daar....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 09:40

ROADY558 schreef:
Hoe weet je of het zover is?

Als hij echt voor me gaat, merk je aan de manier warop hij op je regaeert na verloop van tijd. Of hij echt om je geeft.
Eh als je ziek bent??? is hij er dan ook voor jou???
Of ha ha je huis brand af, springt hij in de auto om je effe een knuffel en arm te geven, of heeft hij dan ineens geen tijd voor je???
tenminste dat denk ik....
en so wie so na verloop van tijd, ontdek je toch steeds meer hoe hij is?

Ps. steek niet je huis in brand om te testen hoe hij reageert... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 09:30

JOL252 schreef:
Nou, niks mis mee als dat je uitgangspunt is en je daarvoor wilt gaan.
Wat mij dan interesseert is hoe je met je gevoelens die te maken hebben met elkaars aantrekkingskracht/opgewekt worden door de chemie, omgaat, als je die verder niet (mag) uit(en).

(En zo zijn we dan toch weer on topic.) Coole smiley met zonnebril

Deze vraag ha ha is goed en moeilijk in praktijk.
die grenzen moet je zelf met je vriend bepalen en heel veel zelfbeheersing....
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 09:21

VLINDER656 schreef:
Ik lees al een paar dagen mee en ga nu ook maar es een duit in het zakje doen.

1 van de gaven van de Geest is zelfbeheersing. Ik denk dat we God mogen bidden dat we die gave mogen krijgen. Niet dat er dan geen aantrekkingdkracht meer zou zijn of zo, maar wel dat je erop mag vertrouwen dat je samen de grenzen kan bewaken uit liefde tot God en uit respect voor elkaar

Mooi gezegd Vlinder
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373 (59)

BerichtGeplaatst: donderdag 28 november 2013, 09:20

Ja Jol en Jans, lees jullie reactie en goed gezegd, alleen hoe moet ik het uitleggen?
Sex is inderdaad iets heel moois,
maar mijn ervaring is, dat je wel es mannen op je afkrijgt die meer op je uiterlijk afgaan, en natuurlijk is er zoiets als aantrekkingskracht en chemie, maar wil niet dat lusten overheersen.
Echt wat een teleurtstelling als je je helemaal aan een man geeft en blijkt dat dat vooral de aantrekkingskracht is, en de rest intereseert hem niet zo.
Of de man die na de daad, pf meteen uit bed stapt...geen tijd om nog effe in elkaars armen te liggen ofzo...
Daar ben ik t e kostbaar voor,dus toekomstigge man moet maar helemaal voor me gaan en niet een relatie van af en toe es langskomen en zijn behoefte van lusten bevredigen en jij die beetje bij beetje ontdekt, dat hij op andere gebieden er niet voor je is. Gefrustreerde smiley Boze smiley

petra die niet altijd heel gelovig is geweest... lang op zoek geweest na echte liefde, zoals je leest teleurstellingen daarin mee gemaakt.
En hoe voorkom je dat je weer in zo,n sukkel intrapt??? gewoon geen sex geven, tenzij hij echt voor je gaat.

weet je nu ik toch heel persoonlijk bezig ben, hoe ik was opgevoed, dacht ik, weet niet beter dan dat sex bij verliefdheid hoort, en vraag me af hoeveel mensen vandaag in de maatschappij ook zo denken? De maatschappij word overspoeld met boodschappen over sex.
Dan zwijg ik nog over dat we een beeld aan kinderen geven dat alles kan en mag, wat er soms bv op tv komt....
Nu snap ik, oke inderdaad lustgevoelens, chemie, aantrekkings kracht hoort erbij, maar bewaak je grenzen, voor de gene die het echt waard is. ben je gewoon te kostbaar voor en als ze dat niet inzien, dan rotten ze maar op.
Die boodschap word helaas wat minder in de huidigge maatschappij verkondigd.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PETRA373
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 76 Volgende
Pagina 17 van 76