Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 09:35
Onderwerp: Volgens het boekje, of is de Bijbel anders?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | het volle/volledige is hier op aarde niet te bereiken, roady......
je kunt er uiteraard naar streven, maar je bereikt het pas in het hiernamaals.
het klinkt wel mooi zoals je je vraag stelt, en ik denk dat elke christen het graag zou willen hier op aarde, maar helaas, het zal niet lukken!!
al zou ik maar halverwege komen dan zou ik al blij zijn!! |
Het klinkt een beetje alsof je het al hebt opgegeven...
Het "volle" dat is God zelf toch? En Hij heeft zich toch bereikbaar gemaakt....
Maar dat bedoel je niet. Wat jij bedoelt is de volmaaktheid. Dat is juist de opdracht die Jezus geeft: "Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is (Matt 5:48)"
En "volmaakt" lees ik ook wel 's als "vol-ge-maakt"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 09:31
Onderwerp: Angst om lief te hebben
|
|
|
Dubbelpost pffff
Nou ja, dan noem ik hier mijn favoriete bijbelvers nog maar 's :)
"In de volmaakte liefde is geen angst" (1 Joh 4:16)
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op zaterdag 2 maart 2013, 09:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 maart 2013, 09:31
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Je moet om van jezelf te houden eerst houden van het gekwetste kind in jezelf, medelijden mee hebben, invoelen, troosten, en dan kan je ook van jezelf nu houden.
|
Het komt op mij over alsof je dat dan helemaal zelf kunt/moet doen. Volgens mij blijft juist DAT het werk van de Heilige Geest. Die is daar expert in, om gewonden harten te genezen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 18:51
|
|
|
JOSSE955 schreef: | Hier ben ik het wel mee eens. Om de vraag te beantwoorden of we nog wel eens de tijd nemen voor God, dat doe ik zeker. Okée, toegegeven, vanwege de drukke agenda moet ik daar wel eens wat concessies in doen maar iedere ochtend rij ik naar mijn werk met gospel muziek aan om een moment met God te hebben. Aangezien ik een kleine 50km moet rijden om op mijn werk te komen heb ik tijdens zo'n rit best wel wat nummers geluisterd. Tijdens het modelbouwen of computeren zet ik ook regelmatig gospel muziek aan, wederom om God bij mijn leven te betrekken. Af en toe lees ik wel eens de bijbel voor het slapen gaan en ook Christelijke evenementen als Opwekking zijn bij mij vaste punten op de agenda. God houd simpelweg te veel van mij om niets terug te doen, zeker na alles wat God voor mij heeft gedaan. |
Klinkt nogal bescheiden Waarom geef je Hem niet .......
ALLES??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 17:03
|
|
|
God is liefde. En liefde kent de fouten van de ander, en rekent die niet aan...
Liefde? Ja, die toonde Hij in Jezus die aan het kruis ging om alle fouten weg te dragen.... het enige legitieme offer, waardig voor God zelve...
God gaf de bijbel, uit liefde. Van de eerste tot de laatste bladzijde lees ik over liefde, hoe lief te hebben, hoe te groeien in deze liefde..., lees ik dus over Hem zelf...
Ik lees niet dat wij zozeer dingen moeten presteren voor God, eerder verlangt Hij ernaar dat wij leren rusten in Zijn liefde, Zijn vrede. En als je dan tot rust gekomen bent, ga je vol goede moed en gezond enthausiastme het werk doen dat Hij je opdraagt...
Ik denk wel eens: nemen we nog wel de tijd om ECHT bij God te zijn? Zodat Hij onze diepste angsten en pijnen kan genezen? Waardoor we ons 's ECHT lekker gaan voelen?
God is zo anders, en denkt zo anders dan wij. Garantie, dat is bij Hem niet aan de orde. Er is niets dat kan verlopen. Hijzelf verloopt immers niet? Hijzelf KAN immers niet sterven? Daardoor zal de Genade ook niet KUNNEN ophouden te bestaan.... wat een rust geeft mij dat... wat een rust dat Hij NU al een plek heeft gegeven in Zijn woning....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 15:01
|
|
|
BERENDJAN590 schreef: | De onzekerheid en wantrouwen brengt angst om liefde van ander niet te krijgen |
Maar.... dan is het geen liefde.... Liefde neemt niet, die geeft... zonder er iets voor terug te verwachten.
Een hele oefening, moet ik zeggen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 14:59
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | soms kan ook een blokkade in je eigen hoofd zijn, de verwerking nog niet goed over, de tijd nog niet ervoor!
Soms kan het zijn dat je niet meer van jezelf houdt, je eigen liefde kwijt zijn!
zolang je niet meer van jezelf kan houden, dan kan je ook geen liefde voor de andere geven........!
En daar kan toch angst uit staan..........voor liefde.? |
Ja dat kan absoluut... Maar dan is het denk ik niet zozeer de angst... VOOR liefde, maar meer de angst om gekwetst te worden, of angst om een bepaalde pijn onder ogen te moeten komen die in je eigen hart leeft.....
Wat gaaf dan te weten dat God op zo'n voorzichtige manier te werk gaat, om alle pijn voorzichtig aan te raken, om die zodoende op te ruimen en te verwerken.... Hij gaat in Zijn liefde NOOIT mijn grenzen over....
Een genezen hart, waar God Zelf woning heeft gemaakt. Dan MOET je wel van jezelf houden. Want waar God is, is waardigheid, en besef van wie je bent....
Niet voor niets is het eerste gebod (belofte): Heb God lief boven alles en je naaste ALS jezelf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 13:15
|
|
|
PETRA373 schreef: | moet me denken aan een leider van een hells angels groep waar ik ooit mee in aanraking kwam, grote patser, waar veel mensen beetje bang voorzichtig mee omgingen en op hun benen stonden te trillen toen ik hem ooit de waarheid zei over iets, ha ha wat had de man een lief klein hartje achter zijn harnas, of masker van stoere muren ...nee hij werd niet boos, ook ging hij me niet aanvallen, maar ineens liet hij een klein lief hart zien, onzeker jongetje met muren om hem heen opgebouwd. en aan de crimineel die prachtig oprecht tot god hardop in de kerk stond te bidden, jee wat een mooi gebed was dat, zo oprecht van een crimineel net uit de gevangenis, met een uiterlijk dat je denkt... eh wegwezen... en zo kan ik nog wel effe door gaan, achter die houding van trots , arrogantie en noem maar op zit vaak inderdaad een klein onzeker hart |
Dat is een prachtig voorbeeld Petra, precies wat ik bedoelde te zeggen... Het uiterlijk schrikt vaak af, maar achter elke muur zit inderdaad een klein, gevoelig en angstig hart, dat ernaar verlangt zich met een ander hart te verenigen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 13:12
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Het kunnen allebei valkuilen zijn, terug getrokken en vrijpostig, onzekerheid, en zeker op een dating site, je kan alles zetten. Maar de ware aard, van het beestje, daar kom je pas achter als je met iemand omgang hebt. En niet alleen op een dating site, ook gewoon op straat, vaak als je met iemand omgang hebt komen er dingen aan het licht van personen.
Je kan het ook vaak het beste bij jezelf zien, bij een reactie ergens op, ik wel, dat wat je gezet hebt, of wat jezelf denkt dat je in een bepaalde situatie zou doen. Vaak anders uit de verf komt, als dat wat je zelf dacht, te zeggen of te doen. |
Ja, op zich heb je helemaal gelijk, via een datingsite "zie" je vrij weinig van de ander, maar.... het kan wel een aanzetje zijn tot echt contact, en dat echte contact kan uitbloeien tot iets moois en blijvends...
Ik zeg maar zo: ik ga altijd uit van vertrouwen, totdat het tegendeel waar blijkt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 1 maart 2013, 09:17
|
|
|
Vanmorgen tijdens m'n stille tijd viel er een prachtig "kwartje" en moest ik aan dit topic denken. Ik wil het graag hier delen.
Als het gaat om liefhebben, maar de angst het lijkt te blokkeren... Zijn we niet allemaal ergens bang voor mensen? Bang voor wat ze van je denken? Bang voor hun .... afwijzing?
Als ik nu naga voor welk "type" mensen ik geneigd ben weg te lopen... Kijk, lieve, vriendelijke, zachtaardige mensen, daar ga ik prettig mee om. Dat nodigt uit om jezelf te zijn, jezelf te laten zien.... Daar word je blij van. Bij zulke mensen voel je je misschien snel op je gemak. Zulke mensen vertrouw ik ook sneller en laat ik sneller toe.
Maar als er andere "vruchten" zichtbaar zijn, trots, hardheid, arrogantie, hoogmoed, grote mond hebben, gejaagdheid.... Zo'n persoon ervaar ik toch al heel anders. Bij zo'n persoon geef ik me minder makkelijk. Eerder ervaar ik strijd... Zulke personen heb ik minder makkelijk lief lijkt het....
Maar... als ik heel goed kijk, met de ogen van mijn hart, met Gods ogen, dan zit er onder al die "eigenschappen" toch niks anders dan angst en onzekerheid?
Ben ik dan geneigd bang te zijn voor de angst van de ander? Dat is toch raar....
Daarom zegt spreuken ook: wie bang is voor mensen, spant zichzelf een val, maar wie op de Heere vertrouwt, is onaantastbaar... (spr 29:25)
Dit wetende... betekent dat de eerstvolgende keer dat ik mezelf betrap op angst voor een mens, ik in de valstrik trap, dat ik bang ben voor de angst in die ander.... Aan mij de keuze wat ik zal doen...
Zegt Rom 12:21 niet: Overwin het kwade door het goede, maar laat je niet overwinnen door het kwade.
Even vrij vertaald kan dit ook zijn: Overwin de angst door lief te hebben, maar laat je geen angst aanjagen...
Laatst aangepast door
|
ROADY558
|
op vrijdag 1 maart 2013, 13:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 09:55
Onderwerp: Flat of Chalet?
|
|
|
Waarom zou ik alles moeten lezen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 09:41
Onderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.
|
|
|
Mag ik hier een topic-gerelateerde vraag neerzetten? Deze is aan Shanita gericht.
Wat bedoel je precies als je zegt dat een kerk "sektarisch" is?? Dit schrijf je in elk topic wel een paar keer. Je hebt mij ook een keer met dat woord bestempeld... En ik snap nog steeds niet wat je er nou mee bedoelt.
Welke kenmerken ziet iemand die zo'n kerk binnenkomt? Hoe is de sfeer? Hoe wordt omgegaan met de bijbel? Hoe wordt Jezus gezien door zo'n gemeente? Hoe gaan de mensen onderling met elkaar om? Wat ervaar jij, waardoor jij de conclusie trekt: Dit is een sekte, en geen "gezonde kerk"? En wat is het grote verschil met een kerk die "niet sektarisch" is, dus "gezond"??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 28 februari 2013, 09:35
Onderwerp: Flat of Chalet?
|
|
|
Misschien is het nodig om zelf de etalageruit 's te verlaten?
Wat je in dit topic zegt, herken ik gelukkig niet zo. Als je niks verwacht, kan het alleen maar meevallen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 18:30
Onderwerp: Uitnodiging koningsmaal.
|
|
|
Onze broeder Mat verschuilt zich als het ware achter de bijbel...
Beste Mat, kom maar tevoorschijn, en laat jezelf zien...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 13:09
Onderwerp: Volgelingen van Jezus wees voorbereidt.
|
|
|
Nee inderdaad...
God wil ons vormen en leiden naar de persoon zoals Hij ons bedoeld heeft... Echt, puur, heel, vredig, blijmoedig, liefdevol...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 10:24
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat is de boel aardig tegenover elkaar zetten en uitvergroten. Er wordt alleen wat genuanceerder gedacht en wat meer uitgegaan van God die Gods genoeg is om ons te leiden. Zijn Geest overtuigd van zonde, gerechtigheid en oordeel, niet de mens. |
Ik chargeerde het even... Dan worden de dingen soms ineens wat helderder :)
Tuurlijk, de Geest overtuigt van zonde... maar we worden ook opgeroepen om in alle liefde te vermanen... Soms is "niets doen" en "niets zeggen" juist de zonde die ik bega.... Dan is het liefdevoller om de ander de waarheid te zeggen, ja dat kan soms pijn doen, maar als hij/zij daarmee tot inkeer komt, dan is er meer gewonnen dan wanneer ik niets had gezegd "omdat God het wel zal leiden"... Maar dat blijft zoeken naar woorden, en naar Zijn leiding, en timing.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 10:19
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
JOL252 schreef: | |
Die middelste doet volgens mij z'n plas daar....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 februari 2013, 10:16
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Oké, maar dan heb je het over, veroordelen van, of oordelen over, en het, ons grote doen denken. Anders geaarden, gescheiden mensen e.v.a zonden, je kan stellen wat je wil, een zonde is een zonde. Maar we mogen niet op de of nooit op de persoon gaan spelen, en veroordelen, maar wel de daad, anders raak je wel, het één en ander kwijt.
Tegenwoordig begin ik al aardig het gevoel te krijgen dat, de Christenen van deze tijd, die Jezus Christus hebben aangenomen als hun verlosser en zalig maker, alles op een voetstuk te willen plaatsen. En dan vooral, dat gene waar God de Vader, steden en mensen in zoutpilaren veranderde, en de wereld onder water zette. Ik geloof toch echt niet dat wij braver aan het worden zijn, maar wel heel wat makkelijker. |
Ja die indruk krijg ik ook wel 's. God als een lieve teddybeer die "toch wel altijd aardig en lief zal blijven, wat ik ook doe of niet doe, want ik heb Jezus toch aangenomen?"
Een zonde blijft een zonde inderdaad. En hoe groot of klein een zonde ook is, hij zal scheiding brengen tussen God en de mens... en de mensen onderling...
En als in een zonde wordt volhard, dan zal ze vroeg of laat de dood baren. Ongeacht hoe Genadig en Barmhartig God dan ook is... dat doet er niets van af. Liefde en gehoorzaamheid gaan tenslotte hand in hand... Mag ik daarmee een andere zondaar veroordelen/oordelen/....?? Nee, ik mag niet veroordelen. Ik mag wel de zondaar in alle liefde en vriendelijkheid vermanen, zodat hij/zij zich hopelijk zal bekeren en de weg van het Leven zal kiezen... tot z'n eigen behoud... Daarbij kan ik blijven bidden in mijn binnenkamer dat God het de persoon zelf zal aanwijzen op Zo'n manier, zoals Hij alleen dat kan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 februari 2013, 22:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | Mat, wat probeer je met deze teksten te zeggen? |
En ook :Waarom geef je die teksten? Waarom start je uberhaupt een topic zoals dit?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 25 februari 2013, 17:29
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Beste Frank,
Van harte gefeliciteerd!!
Dat het een jaar in de Vrede mag worden voor je...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 15:53
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik sprak in het algemeen en in de we-vorm, dus niet tegen jou persoonlijk. |
Maar... je schreef dit...
JOL252 schreef: | Ik begrijp dat jij het niet snapt. Echt. Zo is christelijk Nederland ook bepreekt en leerden wij liefdeloos denken in naam van God.
|
En dan denk ik: begrijp je mij echt? Wat ik echt bedoelde te zeggen? Ik bedoel het namelijk liefde-voller dan je nu schetst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Denk je dat alle christenen van die lieverdjes zijn? Je schrijft nogal wat zeg en veroordeelt ook aardig....... Islam is ook een wereldgodsdienst en dat kan in jouw ogen niet? Triest om je mening te lezen..... |
Er zijn zovele godsdiensten. Maar wij dienen toch de Enige God die Zich heeft laten zien in Jezus Christus? Rondom Hem vindt toch elke geestelijke strijd plaats, dus ook de wereld-godsdiensten?
Wat is het probleem dan? Er ZAL strijd komen als de islam ruimte inneemt, hoe dan ook. En die strijd is allang gaande. En wetende dat deze strijd op geestelijk vlak gevoerd dient te worden, kunnen we ons nu al voorbereiden.
Door de aanreikingen die ons vanuit Gods Woord worden aangereikt, serieus te nemen en ons steeds meer te oefenen in het op de juiste manier voeren van deze geestelijke strijd, opdat we als MEER-DAN-OVERWINNAARS stand zullen houden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 14:04
Onderwerp: Dank U wel ...
|
|
|
Dankbaarheid, goed om even bij stil te staan... Wat is het eigenlijk?
Een van mijn favoriete psalmen is psalm 50. God spreekt over de offers die mensen Hem willen geven. Offers in de vorm van dieren. Zo mooi dat God dan zegt: wat moet ik met jullie bokken of stieren? Alles is toch al van Mij? En dan zegt Hij: "Toon me je dankbaarheid...."
Ik vergelijk het maar met een aardse vader of moeder die normaliter alles over hebben voor hun kind. Zij verwachten toch niet dat het kind alles terug zal betalen? Of dat het voor elke knuffel een tegenprestatie zal verrichten? Nee, alles wat ouders graag zien, is een beetje dankbaarheid...
Ik hoor wel 's van verjaardagen van kinderen, die overspoeld worden door mooie kado's. En het kind... ziet het niet eens meer. Zo'n kind wordt onhebbelijk, verwend, gaat eisen en verwachten.... Trek deze lijn 's door.... de hooghartigheid ligt zomaar op de loer, het zal je chef(fin) maar worden...
Daarom roept God ons op, tot het tonen van dankbaarheid, juist omdat het ons zo gezond maakt, en houdt.... Juist omdat op die manier de relatie tussen mij en God in de juiste verhouding blijft.... Hij God, de Schepper, ik mens, Zijn maaksel, de ontvanger van Zijn genade, nederig en afhankelijk van Hem in de eerste plaats
Vandaag dank ik mijn Schepper dan ook voor alle geestelijke gaven die ik al mocht ontvangen van Hem. Dank ik Hem voor Zijn liefde en overvloedige Genade, dank ik Hem voor Hemzelf.... Hij die Zichzelf gaf in Jezus, Zijn eigen Zoon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 12:40
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik begrijp dat jij het niet snapt. Echt. Zo is christelijk Nederland ook bepreekt en leerden wij liefdeloos denken in naam van God.
|
Niet te snel aannames doen beste Jol, alsof je mij persoonlijk kent...
Verder ben ik het met je eens dat de Genade in alles doorwerkt, met welke vorm van gebrokenheid of zonde of misleiding je ook te maken hebt.
God is duidelijk tegen bijv. homoseksualiteit, Hij noemt die daad zelfs een gruwel, de persoon die het doet een gruwel in Zijn ogen. Maar Hij is wel uit, in Zijn oneindige liefde en genade, op herstel, verzoening, genezing, heling.
De bijbel leert dus haarscherp waar God TEGEN is, maar tegelijkertijd is de bijbel ook helder wat dan WEL de weg is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 februari 2013, 08:58
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | klopt, het blijft altijd een interpretatie he? het is maar net hoe je het leest.... |
Net hoe je het leest? De door Mat aangehaalde gedeelten zijn toch erg helder, duidelijk en ondubbelzinnig?
Ik snap niet hoe dat te mis-interpreteren is...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|