ChristianMatch

Forum

Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 54 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 juli 2013, 22:36
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Ik heb het vast al eens eerder geplaatst, maar omdat het zo mooi is, nog maar eens...........

http://www.youtube.com/watch?v=DvABG-qjKM0

J.S. Bach - Cantata No.66 Erfreut euch, ihr Herzen BWV 66 - Philippe Herreweghe
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 juli 2013, 22:29
BerichtOnderwerp: Zondag..voor mij?

Er zijn inderdaad verschillende manieren om je geloof te (be)leven. God kunnen we niet vangen in belijdenissen en in dogma`s. En zoals Jol terecht opmerkt: waar liefde is, is God. Jezus leerde ons om op onze weg naar God in liefde tot onze medemens te leven. God is er dan niet alleen, God gebeurt.
Om terug te gaan naar het begin van deze topic: als je kerkgang op een laag pitje staat, wil dat niet per definitie zeggen dat je niet op zoek bent naar God. Een dag in de week voor bezinning, rust en ontspanning is goed. Zelf probeer ik voor zover dit mogelijk is op zondagmorgen een kerkdienst te bezoeken. In het samenkomen met andere christenen kun je ``de gemeenschap der heiligen`` ervaren, om vervolgens door de Geest geïnspireerd en als gezegend mens je weg te vervolgen en anderen tot zegen te zijn. Maar bezinning, tot rust komen en stil worden voor God is niet afhankelijk (van de frequentie) van je kerkbezoeken. Dat kan ook op andere plaatsen en andere momenten, ook op zondag
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 juli 2013, 17:40
BerichtOnderwerp: initiatief Nemen

MAARTENVD585 schreef:
Oke wat ik dus beetje lees overal,
De vrouwen houden ervan dat de Man gemiddeld het Initiatief neemt oke?
Maar.... als je als man wilt dat de vrouw dat doet omdat hij niet durfd of niet weet hoe hij het haar kenbaar moet maken(als zij hem leuk vind en ze weet dat hij haar ook leuk vind, zonder dat de man dat weet) hoe los je dat op?
Hoop dat duidelijk is.... Clown smiley ben benieuwd naar de Antwoorden

Oja voor ik het vergeet ik ben 1 van die mensen.......
En vroeger eind 10-15 jaar geleden waren er meisjes die ik leuk vond en merkte soms dat ze mij leuk vonden alleen ik durfde niks te zeggen.. tot mijn grote spijt Gefrustreerde smiley

Maarten, er is een topic met de volgende titel: vrouwen het iniciatief nemen? (ok, het is met een ``c`` geschreven, maar de bedoeling was duidelijk)
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=3552

Misschien heb je daar wat aan? Het initiatief om een nieuw topic te openen heb je al genomen, nu de rest nog.....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 20:36
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

JOL252 schreef:
Echt wel... heel goed verpakt in een opgevouwen tent. Gefrustreerde smiley

Willen jullie wel on-topic blijven? Hier word ik niet blij van...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 19:56

JOL252 schreef:
Volgens die persoon wel.

Nou Jol, dat kan die persoon dan wel vinden, maar er zijn er meer: ik vertrek over een paar weken richting het Zuiden met een andere leuke CM`er....en daar word ik blij van!! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 juli 2013, 17:46

FRANKT627 schreef:
Hopelijk heb je dan goed gezelschap op je vakantie...wat ik een beetje betwijfel Knipoog smiley

Met wie ga je dan, Jol? Nou ja, ik hoop dat je er blij van wordt, dan zijn we weer on topic ook!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 7 juli 2013, 08:14
BerichtOnderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.

http://www.youtube.com/watch?v=c41sflWxWus

Mother Theresa - Words of Love

mooi om deze stralende zondagmorgen mee te beginnen..............
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 14:01
BerichtOnderwerp: Uitbraak van mazelen op biblebelt vanwege 'weigerpatiënten'.

Aan vaccineren is altijd een (klein) risico verbonden. Er zijn altijd wel filmpjes of artikelen te vinden van mensen bij wie het vaccineren een zeldzame bijwerking heeft gehad. Ik ben de laatste om te zeggen dat in individuele gevallen dit geen onnoemlijk leed heeft veroorzaakt en soms zelfs de dood tot gevolg heeft gehad.

Alleen is het goed om realistisch te blijven en te kijken wat voor gevolgen het op grote schaal vaccineren teweeg heeft gebracht. Zo is het pokkenvirus in 1980 uitgeroeid door een wereldwijd vaccinatieprogramma. Vaccinatie is nu dus niet meer nodig. De voordelen van vaccineren wegen veel zwaarder dan de nadelen. Wanneer steeds meer ouders zouden beslissen hun kinderen niet meer te vaccineren, zou dit het aantal ziekenhuisopnames, ernstige blijvende letsels en kindersterfte sterk doen toenemen.

Kritisch blijven en je goed laten voorlichten en een weloverwogen beslissing nemen is goed. Het inenten zien als interventie in de goddelijke voorzienigheid, vervolgens niets doen en afwachten of God je kind wel of niet met een ziekte straft, is in mijn ogen niets anders dan je kind blootstellen aan risico`s die met vaccinaties te voorkomen zijn. Vertrouwen op God lijkt mij hier niet aan de orde, want God geeft geen ziekten. Polio, de mazelen en andere ziekten kun je krijgen omdat je niet ingeënt bent, niet omdat God dat wil.

Een oproep voor de griepvaccinatie krijg je trouwens niet als je een te hoge bloeddruk hebt. Het is niet nodig om een ieder te vaccineren. De oproep krijgt iedereen die boven de 60 jaar is en mensen met specifieke medische aandoeningen, zoals b. v. diabetes en astma. Deze ziekten kunnen verergeren door de griep, door te vaccineren kun je eventuele ernstige complicaties voorkomen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 13:53
BerichtOnderwerp: Betrekkelijk of blijvend

ZEELAND736 schreef:
Gerrit...veel mensen zitten heerlijk buiten...en laten voor alsnog...CM even voor wat het is...de zon geeft momenteel veel energie

Knipoog smiley Knipoog smiley

Buiten zitten en CM kunnen ook heel goed samengaan! Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 6 juli 2013, 13:54
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 juli 2013, 13:52
BerichtOnderwerp: Betrekkelijk of blijvend

ZEELAND736 schreef:
Gerrit...veel mensen zitten heerlijk buiten...en laten voor alsnog...CM even voor wat het is...de zon geeft momenteel veel energie

Knipoog smiley Knipoog smiley

Buiten zitten en CM kunnen ook heel goed samen gaan! Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 juli 2013, 23:43
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

MAMALOE463 schreef:
Dankje allemaal hoor. We zijn aangekomen in ons huisje en het gaat gelukkig al een stuk beter met me.
Groetjes allemaal!

Gefelicteerd Mamaloe!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 juli 2013, 20:32

Jacob Handl - Pater Noster (The Cambridge Singers)

http://www.youtube.com/watch?v=XUZs5bERSiA
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 juli 2013, 17:44

SHANITA130 schreef:
Ik lees op alternatieve sites dat er ziektes worden gemaakt, griepvirussen zoals Mexicaanse griep gemaakt in laboratoria, de lucht in worden gespoten dmv straaljagers. om maar te kunnen vaccineren, Mexicaanse griep, wereldwijd gingen daar 29 mensen aan dood, aan een gewone griep zijn dat er 3000. Ondanks de griepprikken.

Dat is wel een heel spannende site, waar je dat gelezen hebt, zeg! Welke site is dat? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 juli 2013, 17:36
BerichtOnderwerp: Eerst het vlees, of eerst het Hart?!

GERRIT084 schreef:
Tja, het is een tijdje terug Boze smiley maar niet tegenstaande van .........
Het is nu éénmaal wel zo, dat je het wel moet beperken tot één, hoe mooi je het ook omschrijft.
En niet alles maar goed vinden om dat wij het zo vinden, zeker en te meer in de tijdsgeest waarin wij tegenwoordig leven.

Het is net als door rood rijden, het mag niet, maar we doen het toch omdat het ons nu net toevallig zo uitkomt.
En wij deden het allemaal, en er werd niets van gezegd, we waren het nu éénmaal zo gewend, iedereen deed het toch, zo veel mogelijk.
En dan kom je op een gegeven moment voor de rechter, en daar sta je alleen, ben toch echt wel bang, dat je dan niet wegkomt.
Onder het mom, iedereen deed het zo............... Gefrustreerde smiley

Ha, die Gerrit, je bent weer terug en loop weer te mopperen. Knipoog smiley En je hebt deze oude topic van je maar weer eens opgezocht?
Ik omschrijf het niet alleen mooi, zoals je opmerkt, het is ook mooi! En er hoeven zelfs geen excuses voor verzonnen te worden. Zoals ik al schreef zijn seksuele gevoelens en verlangens in elk mens aanwezig en dat is niet iets om je schuldig over te voelen, het hoort bij ons mens-zijn. Elkaar liefhebben en beminnen is normaal, en daar is niets mis mee.

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 4 juli 2013, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 juli 2013, 06:12

Vaccineren kan niet. Het merendeel van de teken is niet besmet, een klein gedeelte wel. Verwijder binnen 24 uur de teek en maak het wondje daarna schoon met alcohol. Noteer de datum en de plaats van de beet. Als de teek binnen 24 uur verwijderd wordt, is de kans op besmetting minimaal. Als er binnen enkele dagen tot enkele maanden een grote rode vlek of ring op de plaats van de beet komt en/of er verschijnselen van griep en/of gewrichtsklachten ontstaan, moet je contact opnemen met de huisarts. Iedereen met een tekenbeet behandelen met Doxy heeft geen zin en is onnodig.

Voor betrouwbare informatie: http://thuisarts.nl/tekenbeet
Dit is een site van het N(ederlands) H(uisartsen) G(enootschap). Je kunt hier nog veel meer opzoeken.

Ook handig: http://www.tekenradar.nl/

Petra, je moet het dus langer dan 10 dagen in de gaten houden!
Maar aangezien vaccineren niet mogelijk is zijn we wel off-topic. Terug naar vaccinatie dan maar.

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 3 juli 2013, 06:14
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 2 juli 2013, 11:46

Gelukkig dat Roelande onzin zoals autisme krijgen door een vaccinatie, maar weer eens benoemt. In 1998 is er inderdaad in een Brits medisch wetenschappelijk tijdschrift een artikel gepubliceerd, dat aanleiding was om te concluderen dat autisme door de BMR-vaccinatie kwam. Later hebben enkele schrijvers van dit artikel publiekelijk afstand genomen van de publicatie en in 2010 is na lang onderzoek het gehele artikel weer ingetrokken.
Met Thomas ben ik het eens dat meer toezicht wenselijk is. Ook meer onderzoek blijft nodig. Medicijnen zijn inderdaad een zegen. Ook preventieve bescherming kan en mag je zien als een zegen. Het blijft een gegeven dat bijwerkingen van vaccinaties in geen verhouding staan tot de ernst van de ziekte waartegen wordt ingeënt. De gevolgen van het niet meer vaccineren van alle kinderen in Nederland zou niet te overzien zijn. Kritisch zijn en blijven is goed en ook iets wat bij verantwoordelijkheid nemen hoort.
En Rolf, mensen die hun kinderen laten inenten zijn per definitie geen mensen die alles voor zoete koek slikken. Ook zij hebben (over het algemeen) wel degelijk nagedacht over het wel of niet geven van de vaccinatie.

Laatst aangepast door
JANS221
op dinsdag 2 juli 2013, 14:42
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 22:18
BerichtOnderwerp: Wat is er mis met volslanke mensen?

JOL252 schreef:
Jol, net naar een verjaardag geweest en gebak aangeboden gekregen met mascarpone.
Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Was het lekker? Ben je nu ook volslank? Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 20:36
BerichtOnderwerp: kreet van de week

Noem u niet arm, omdat uw dromen niet in vervulling zijn gegaan; werkelijk arm is slechts hij, die nooit gedroomd heeft.

Marie von Ebner-Eschenbach - Oostenrijks schrijfster 1830-1916
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 19:49

ROELANDE345 schreef:
tja en hoe komt dat dat ze zo makkelijk besmet worden? Ze hebben de anti stoffen niet van hun moeder gekregen omdat deze is ingeent i.p.v. dat ze de mazelen heeft gekregen.

kinderen tot 6 maanden hebben genoeg antistoffen van hun moeder. Kinderen tussen de 7 en 14 maanden hebben die antistoffen niet meer en lopen dus een risico. Hierbij maakt het geen verschil of de moeder gevaccineerd is of de mazelen gehad heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 19:36

Ik krijg steeds meer telefoontjes op een dag van ongeruste ouders die bang zijn dat hun kinderen onder de 14 maanden (dus nog niet gevaccineerd) besmet kunnen worden door de kinderen van ``die christelijke mensen`` die tegen vaccinatie zijn. We mogen ons als christenen wel eens afvragen of wij door zo ``christelijk`` te handelen niet een verkeerd beeld van God aan anderen laten zien.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: maandag 1 juli 2013, 18:24

http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/46367/moet_inenten_tegen_mazelen_verplicht_worden_

Vandaag in Eenvandaag: Moet inenten tegen mazelen verplicht worden?

Kinderen krijgen als ze 14 maanden zijn de BMR-vaccinatie. Kinderen onder de 14 maanden lopen nu ook risico ziek te worden door ``weigerpatiënten``. Met de keuze om niet te vaccineren, tref je dus niet alleen je eigen kinderen, maar ook andere kinderen die de vaccinatie nog niet gehad hebben.

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 1 juli 2013, 18:36
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zondag 30 juni 2013, 17:04

Het is morgen (1 juli) 150 jaar geleden dat de slavernij in de Nederlandse koloniën werd afgeschaft. De hele dag zal in het teken staan van deze nationale herdenking. Vanmorgen zongen we in de dienst dan ook dit lied: Amazing grace van John Henry Newton. (1725-1807) Hij was een Engelse slavenhandelaar en ging in 1748 werken op het schip The Greyhound, waar hij de gruwelijkheden zag die de slavernij kenmerkten. Pas later nam hij hiervan afstand en werd hij er tegenstander van. In 1780 werd hij dominee. Hij schreef meerdere christelijke liederen, waarvan Amazing Grace het bekendste is.

Nu in een uitvoering van Whitney Houston – Amazing grace.

http://www.youtube.com/watch?v=apIqbOQZNj4&feature=related
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 juni 2013, 17:03

Onder Gods voorzienigheid wordt verstaan dat God in overeenstemming met de raad van zijn wil alles wat er zal gebeuren al heeft voorbestemd.
De regels uit de catechismus dat alles uit Gods vaderlijke hand ons ten deel valt, was een reactie op de heersende opvatting van die tijd dat alles beheerst werd door het toeval. Om zich tegen die gedachte te verdedigen werd er in de catechismus veel nadruk gelegd op de Goddelijke voorzienigheid en werd vastgelegd dat God alles beslist. Deze menselijke gedachte hield dan wel in dat het kwade: bv. ziekten en natuurrampen, ook van God vandaan kwam.
God heeft gezegd: Ik ben die Ik ben. Mensen noemen mij naar mijn daden. Zoals wij denken dat God is, zo noemen wij Hem. Wij maken een God naar ons beeld. Zo kan je Hem zien als De Voorzienigheid die alles maar dan ook alles heeft voorbestemd. Interventie in die voorzienigheid is dus niet toegestaan. Je mag je kinderen dus niet inenten, want als God wil dat ze een ziekte krijgen, dan krijgen ze dat, als God het niet wil dan niet. De wil van God wordt dan ook snel een straf van God. En in de naam van God kan je dan de vreselijkste dingen doen, nalaten en zeggen.

Een vreselijk verhaal, Leanne. De liefde is hier wel erg ver te zoeken. Deze reacties zijn volkomen misplaatst en horen niet onder de noemer christendom.
Als het mysterie van het kwaad ergens geplaatst moet worden, dan in elk geval eerder bij de mensen dan bij God.
Voorzienigheid betekent dat je iets kan voorzien, dat er je iets voor ogen staat. Wat God voorziet en hem voor ogen staat is dat de mens gelukkig wordt. De toekomst is voor ons veilig gesteld, we mogen door de komst van Christus als bevrijde mensen onze weg vervolgen. Vertrouwend op God die ons niet loslaat.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 juni 2013, 21:13
BerichtOnderwerp: Het weer

regende het maar zonnestralen..........................
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 21:00
BerichtOnderwerp: Het weer

[img]http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Rotterdam/4057931[/img]

Vanaf zondag is de zomer weer terug........... Coole smiley met zonnebril

(huh... nu krijg ik het plaatje ook niet meer goed Smiley die vol vragen zit )

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 27 juni 2013, 21:03
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 juni 2013, 19:41

De vraag is hier niet zozeer of men verplicht kan/moet worden om een medische behandeling te ondergaan, maar meer of ouders voor hun kind een vaccinatie mogen weigeren. Als je voor jezelf een behandeling weigert, zal je zelf de eventuele gevolgen daarvan moeten dragen. Maar mogen ouders –met een beroep op goddelijke voorzienigheid- hun kind het risico laten lopen, dat ze levenslang met de gevolgen van een weigering van hun ouders moeten leven? Of moet er dan maar door derden een beslissing in het belang van het kind genomen worden?
De gedachte dat er een god is die uit zijn vaderlijke hand mensen met het kwaad treft en ziekten uitdeelt, is toch een beeld van een god waar je niet in wilt geloven en al helemaal niet iets dat je als antwoord op vragen van mensen om je heen en op je weg wilt geven. Gelukkig wordt het vandaag de dag vaak ander beleefd en anders geformuleerd dan de menselijke interpretatie van de Schrift zoals in de catechismus is vastgelegd.
Een belangrijk gegeven is ook dat bijwerkingen van vaccinaties in geen verhouding staan tot de ernst van de ziekte waartegen wordt ingeënt. De gevolgen van het niet meer vaccineren van alle kinderen in Nederland zou niet te overzien zijn.
Ook preventieve bescherming kan en mag je zien als een zegen. Kritisch zijn en blijven, je goed laten voorlichten over medische (be)handelingen is ook iets wat bij verantwoordelijkheid nemen hoort.
Dat er veel vragen zijn over vaccinaties en bijwerkingen is evident. En dat kan je weer even tot nadenken aansporen.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 19:55

DOCTORWHO259 schreef:
In de 23 jaar dat ik arts ben heb ik deze discussie al zo vaak gehoord, de ene keer met betere argumenten dan de andere keer.

Het verschil tussen iets in Gods hand leggen en iets in Gods hand leggen kan ik echter nog steeds niet zien.

Vaccinaties zijn middelen die we als samenleving en als groep gebruiken, ook diegene die niet immuun worden, worden beschermd.
Er zijn legioenen poliopatienten die kreupel door het leven gaan/gingen omdat iemand het Licht had gezien, maar dat zal haast wel niet van God zijn geweest.
Nog minder is het natuurlijk als je mensen gaat opstoken en allerlei ziekten gaat toeschrijven aan een vaccin, "m'n oom had het ook".Terug naar de middeleeuwen kan nou eenmaal niet voor ons maar om iemand schuld aan te praten?
Het is laag en negatief. Vaccineer en bid dat bijwerkingen bespaard blijven, dat ontwikkelingen voortzetten, dat het ons gegeven mag worden.

In de loop van de tijd blijkt wat er waar is en wat niet, dat is wat we als moderne mens te dragen hebben, of je kiest voor de weg van de Mormonen. Niet vaccineren is ook een ander een kans ontnemen, nog los van het feit dat in wat nu bekend is het onacceptabel is met je kinderen medische experimenten uit te voeren door es te kijken wat er gebeurt als je niet vaccineert.
En nee, vaccineren is niet heilig maar wat het al aan leed en ellende bespaart heeft maakt een andere keuze niet humaan.
pff voor de zoveelste keer dan maar weer.

Ja, dat schreef ik gisteren ook al: Als er na een vaccinatie een ziekteverschijnsel te zien is, wil dat nog niet zeggen dat het ook door de vaccinatie is veroorzaakt. Tot nu toe is er ook geen enkel verband aangetoond tussen bepaalde chronische ziekten en vaccinaties.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 19:30

JOL252 schreef:
ey Jans, misschien solliciteren als je nog een baan zoekt als doktersassistente?
Knipoog smiley Lachende smiley Clown smiley

Ik zal hem een mail met mijn CV sturen..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 juni 2013, 18:06

ZEELAND736 schreef:
Je hebt gelijk Jol...

Het is een antwoord op een vraag uit de catechismus...

Een vreselijke zin, een god die -notabene uit zijn vaderlijke hand- ons ziekte doet toekomen…..

Gelukkig is de catechismus maar een menselijke interpretatie en net als belijdenissen en leerregels bedoeld om te vertellen en vast te leggen wat men dacht dat er in de bijbel stond. Historisch gezien kun je belijdenisgeschriften begrijpen, veel wordt vandaag de dag anders beleefd en zou anders geformuleerd worden. Ze zijn op een bepaald moment met een bepaalde reden gemaakt, om conflicten ``op te lossen``. De catechismus werd goedgekeurd door de Dordtse synode. We leven nu niet meer in de 17e eeuw en kunnen en mogen nu gelukkig anders tegen de dingen aankijken.

Laatst aangepast door
JANS221
op woensdag 26 juni 2013, 18:07
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221 (64)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 juni 2013, 21:54

PETRA373 schreef:
Vreemd dat artsen tegen me zeiden me kinderen DTP moesten en geen d k t p mochten dan, omdat hun half zusje epelepsie had.
Maar dan zullen we er maar van uit gaan dat jij het beter weet dan artsen en de discusie tussen ons twee maar laten, is jouw woord tegen dat van artsen....

Het is niet mijn woord, hoor. Er is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Het RIVM (Rijkinstituut voor Volksgezondheid en Milieu) geeft ook aan dat er geen enkel verband is. Dat sommige artsen soms denken dat het beter is om een vaccinatie niet te geven, wil nog niet zeggen dat er een verband is tussen vaccinatie en epilepsie. Ik heb ook nergens gezegd dat ik het beter weet dan artsen en het is ook niet mijn woord tegen dat van de artsen, een beetje vreemde opmerking trouwens, die ik even niet kan plaatsen.
We kunnen misschien maar weer beter teruggaan naar de vraag: Moet vaccinatie verplicht gesteld worden?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JANS221
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 54 Volgende
Pagina 17 van 54