ChristianMatch

Forum

Berichten van HERMAN968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HERMAN968
Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 12:04
BerichtOnderwerp: Gebedsroom donderdag 24 mei

MARTHA725 schreef:
Pinksteren

De wereld krijgt een andere kleur;
de kleur van zonlicht en van vuur,
God opent wijd de hemeldeur
en laat Zijn duif los in dit uur.

De duif des Geestes vliegt omlaag,
de vrede is in ons bereik;
God geeft het antwoord op de vraag;
'Heer, komt in deze tijd Uw rijk?'

Uw vuur zet onze tong in vlam
en iedereen kan ons verstaan.
De Geest die uit de hemel kwam
is tot ons, mensen, ingegaan.

Dan vliegt de duif weer naar omhoog,
legt het olijfblad aan Gods voet;
Gods stormwind maakt de wateren droog,
God redt de wereld van de vloed!

( uit Een vlinder van God, door Nel Benschop )

Hoi allemaal,

Genieten jullie ook zo van het mooie weer? de merel die zingt, de vogels actief, natuur bloeit en groeit, de prachtige kleurenpracht Lachende smiley

Op het nieuws zien, en horen we over ellende in eigen, en buitenland,
crisistijd, mensen die financieel het zwaar hebben, mensen die hun huis niet kunnen verkopen etc,

Maar laten we ons oog op Hem gericht houden, Hem danken voor het goede, danken dat we met elkaar Pinksteren mogen vieren,

We nodigen je uit om mee te bidden en te danken in gebedsroom, daar dragen we met elkaar noden, zieken, ziekten, problemen, maar ook LOF en DANK aan de Heer op.

We danken voor de fijne getuigenissen naar aanleiding van gebed, ja, we ervaren zijn aanwezigheid en kracht dat uur,

Je bent vrij om je/een naam onderaan de voorbedelijst neer te zetten, daar staan namen van mensen die daar om hebben gevraagd, en hun toesteming hebben gegeven.

Voorbedlijst;
Voorbede voor;

Marjo
Cees
Tijntje en Jaap
Cees
Ad
Clasien
Dirk en Corrie
Sander
voor 2 families die moeilijk zitten
Tove

We houden elke donderdag bidstond van 20.00 tot 21.00
Je kan ons vinden als je de Chat bovenaan de balk aanklikt, dan rechts naar beneden scrollen, en gebedsroom aanklikken Lachende smiley

We bidden je Gods rijke zegen en nabijheid toe,

Warme lentegroetjes,

Martha Lachende smiley
Herman Engeltje smiley
Rodjer Verlegen lachende smiley

en medebidders Lachende smiley

http://youtu.be/t4Svh-9ohg4
Mooie psalm als intro.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 24 mei 2012, 12:05
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: donderdag 24 mei 2012, 06:11
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

SILVIA267 schreef:
nou vertel me dan eens wat je graag zou willen weten , en stel niet van zulke duistere vragen dan . en laat dat gepreek maar buiten beschouwing

[color=#0000FF][i]Een mooie om mee te starten !

Welnu, met de Heer wordt de Geest bedoeld, en waar de Geest van de Heer is, daar is vrijheid. Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer aanschouwen, zullen meer en meer door de Geest van de Heer naar de luister van dat beeld worden veranderd. -- 2 Korintiers 3:17-18

[color=#0000FF][i]Deels heb je gelijk, Sylvia.
Lastig hé, onze ervaringen! Het thema op zz is ook al een hele uitdaging en in de realiteit raakt het ons hele wezen. Maar ja, we prijzen ons gelukkig omdat we beiden een kind van God zijn. En dat we mogen wete dat sex voor in het huwelijk is. Dit vasthouden en hiervoor blijvend te kiezen dat is pas genade. Iets dat je krijgt dat je niet verdient.
En dat we het uit eigen kracht niet kunnen, is ook iets dat we beseffen, toch. Veel zegen.
Engeltje smiley Engeltje smiley [/i][/color][/i][/color]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op donderdag 24 mei 2012, 06:21
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 20:41
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

COOTJE711 schreef:

Cootje, de schone verleidster ! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 17:11

NICKY298 schreef:
Alles heeft er mee te maken met hoe ver je bent met alles en met wat je wilt!
En hoe je gevoelens zijn. Slapende smiley

En ja ik geloof het best , ik ga zeker mijn best doen om daar rekening mee te houden!

Geschokte, onthutste smiley
Herman toch maar uitkijken wat je doet he Knipoog smiley

Dank je wel Nicky. Zullen we doen, zullen we.
En ook elkaars lasten dragen.
Lachende smiley Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 23 mei 2012, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 11:02

SILVIA267 schreef:
nou ik heb daar andere gedachten over hij zei ( Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley)

maar ja jij kan daar een andere mening op na houden ik denk anders dan jij . en mannen met strelende woorden en pas daar maar voor op

"Wees toch op je hoede en bid. Anders zal de verleiding je te sterk worden. De geest is gewillig, maar het lichaam is zwak. Mattheüs 26:41". Gelijk heb je, niet in het minst heb ik het er soms moelijk ermee, en nog anderen. Maar wordt toch weinig of niet op een volwassen manier over gepraat. Toch zeker in ons tussen "" kerkje !. Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 23 mei 2012, 11:36
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: woensdag 23 mei 2012, 10:59

NICKY298 schreef:
En je daar ook een bijdrage aan kunt leveren door na te denken hoe te voorkomen.

Verliefde smiley

Eigenlijk met alles, dus ook dingen zeggen die niet leuk zijn.

Da's een antwoord !
Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 10:44

COOTJE711 schreef:
Twee vleugels heb je om te vliegen
wanneer het lopen moeilijk gaat:
de ene is vertrouwvol bidden
want Hij is steun en toeverlaat;
de ander is met humor leven
want ons bestaan is soms ook grijs,
maar zoveel moois is ons gegeven
èn dat te weten maakt ons wijs.

Twee vleugels heb je om te vliegen
wanneer het lopen moeilijk gaat:
gebruik ze beide, leef van harte
en weet dat boven alle kwaad
er liefde is; weet je gedragen,
bewaar ’t vertrouwen en de moed,
dan kan je verder, licht zal dagen
voor wie de dag met humor groet. Lachende smiley

I like this ! Thanks Knipoog smiley Lachende smiley YES !

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 22 mei 2012, 10:47
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 10:05

ZEELAND736 schreef:
Ons kind geboren en weer weggenomen..

Het heeft geen naam beschreven op een steen...
Maar staat gegraveerd in ons hart!!!

(zo is het goed hoor...!!)

Zo is het helaas gegaan jaren geleden....men wist niet beter...
Gelukkig is dat veranderd....

Mooi, Zeeland
zijn naam is gekend, elke diamant
is in Zijn handpalm
gekoesterd.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 07:16

HANNAH810 schreef:
de Geest komt je te hulp?
hoe moet ik dat zien, dan?
ik mag hopen dat dit enigzins off-topic is? Geschokte, onthutste smiley

Woorden schieten me soms tekort Hanne. Maar ik wil wel mijn punt verder verduidelijken aan de hand hoe Ouweneel erover schrijft. Komt erop neer dat we zicht krijgen op vrijheid/onvrijheid van ons handelen. Want we willen het goede, maar slagen er niet steeds in, ook als christen. Hetgeen ik toevoeg schrijf ik in het blauw

Blz 120 Ouweneel is hierin verhelderend als hij het heeft over de twee kanten die een christen in ogenschouw dient te nemen én onze positie ten opzichte van God in alles wat we ondernemen. Ook met betrekking tot sexualiteit. Kenmerkend gebed van een christen is trouwens steeds : “God houdt me in evenwicht”. Schrijver in zijn boek “Bouwstenen voor geloof” uitgegeven door Medema” heeft het hier over de kant van onze verantwoordelijkheid tegenover de kant van God’s genade. Of zoals in Fillipenzen 2:12,13: “Bewerk uw eigen behoudenis met vrees en beven”. Daar heb je nu de kant van onze verantwoordelijkheid. Wij moeten aan onze behoudenis werken alsof het voor honderd procent van ons afhangt. Hieronder kun je verstaan dat je die situaties vermijd waar je zwakheid de bovenhand haalt, bv door niet met elkaar in bed te duiken. Maar in de volgende vers staat :”Want het is God die in U werkt, zowel het willen als het werken” En die kant betekent dat het voor honderd procent van Gods genade afhangt. Hierin herkennen we situaties waar God ons helpt, ons uitredt uit situaties die het ons moeilijk maakt mbt sexualiteit, waar we ons verloren wanen door onze zwakte als mens.
Die twee kanten zijn met elkaar in evenwicht. Wie alleen op de kant van de verantwoordelijkheid let, wordt doodongelukkig, want hij denkt dat hij het nooit redt en daar heeft hij nog gelijk in ook, want je redt het niet uit eigen kracht. Daarom wordt de rechtvaardige “met moeite” behouden (1 Petr 4:18). En degenen die alleen op de andere kant let –nl. dat God het is die het doet- kan gemakzuchtig worden en denken dat het wel voor elkaar komt, en hij gaat dan voor het vaderland leven. Maar die kanten moeten in evenwicht worden gehouden zoals de schrift altijd doet.
Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 06:56

SILVIA267 schreef:
Sorry Xabie dat je je aangesproken voelt, deze vraag was in feite naar Sylvia toe. Mss dat zij iet te vertelle heeft dat ons verder brengt in deze welke ons allen vroeg of laat confronteerd met wie we zijn, hoe we gevormd zijn Knipoog smiley

moeten hier nog woorden aan toe gevoegd worden ?
we hoeven ons niet geheel bloot te geven hier op het open forum
ik dacht dat ik duidelijk genoeg was , je hoeft je niet te gaan verlekkeren op een verhaal[/quote]

Eerst neem je de woorden van een ander in je mond, en nadien ga je mij nog iets in mijn hart legge, waaraan ik nog in de verste verte niet aan dacht. Sylvia, van dwaling gesproken ! Valt me tegen, ik dacht dat je werkelijk iets te vertellen had. Gebeurd meer hoor, mensen die ff proeflid worden, de boel op zijn kop komen zette én nadien verdwijen. Kunnen we op een volwassen manier met elkaar omgaan ? Boze smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 22 mei 2012, 07:03
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: dinsdag 22 mei 2012, 06:50
BerichtOnderwerp: Gebed om liefde

MANNA420 schreef:
Ik vraag gebed om liefde. Liefde voor elkaar. Dat verbroken (familie)relaties weer hersteld mogen worden. Bid ook voor liefde onder elkaar, liefde naar ongelovigen en bewaring voor lauwheid, wetteloosheid of juist een te strak juk van de wet zodat de liefde bekoeld.

Manna, mooi dat je zo begaan met je naaste. In de gebedsroom komen deze thema's aan bod. Mensen vragen om te bidden als woorden hen gekwetst hebben en ook bidden we dit als algemeen hartspunt dat er in cm zachtmoedigheid én broederlijkheid de overhand haalt. Join the club,elke donderdag 20 tot 21 u.. We zijn te bereiken via de chatbox. Knipoog smiley
.
Herman & co

Laatst aangepast door
HERMAN968
op dinsdag 22 mei 2012, 06:51
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 20:01

HANNAH810 schreef:
grappig, hoe verkeerd quoten tot misleidende situaties kan leiden;
inmiddels staan de woorden van nicky op naam van silvia in de bijdrage van herman............ Clown smiley

sorry..........dit is NIET grappig!! Engeltje smiley

(hoe komt men tot mis-communicatie..................smile!!)

Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit, dan doet ge eens een bijdrage en nu kan ik er helemaal nie meer aanuit. Time out voor mij Boze smiley

Bakkie troost, heerlijk gesmaakt ! Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 21 mei 2012, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:46

XABIA794 schreef:
Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley
Moet dit nu klinken alsof de vrouw dan verantwoordelijk is voor het beheersen des mans behoefte?
En vrouwen daar minder last van hebben Twijfelende smiley
als je dit gegeven omdraait zou je haast gaan denken dat dit de man meer krediet geeft in het wel of niet beheersen van "driften"? En zoniet, is het de vrouw die de man heeft verleid Verraste, verbaasde smiley[/quote]

Sorry Xabie dat je je aangesproken voelt, deze vraag was in feite naar Sylvia toe. Mss dat zij iet te vertelle heeft dat ons verder brengt in deze welke ons allen vroeg of laat confronteerd met wie we zijn, hoe we gevormd zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:26

SILVIA267 schreef:
Boffen wij even als vrouw dat we er minder last van hebben en dat er genoeg hulp middelen zijn indien nodig.

nou ja mannen kunnen het zelf ook wel alleen af als ze dat willen , maar ik vind het samen toch wel iets fijner[/quote]

Jawel, zeer zeker mannen zijn anders. Dank je wel dat je je daarvan bewust bent. En hoe ga jij als vrouw hiermee om ? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:15

XABIA794 schreef:
Ik vermoed dat hij bedoeld dat de Geest je tegemoet komt om te helpen "het" te voorkomen voor het huwelijk Clown smiley

Dank jewel Xabia, heeft iets te maken met geloof én vertrouwen in God. En dankbaarheid !
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:08

HANNAH810 schreef:
ik denk dat ik het spoor een beetje bijster ben!!
ik begrijp je niet, herman!

Momenteel kan ik geen verdere bijdrage leveren Hanne, anders graag gedaan.
Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 19:02

HANNAH810 schreef:
de Geest komt je te hulp?
hoe moet ik dat zien, dan?
ik mag hopen dat dit enigzins off-topic is? Geschokte, onthutste smiley

Is zoals jij het wil zien, jou wandel met God ! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 21 mei 2012, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:55

HANNAH810 schreef:
hmm.....ik mag daar vast wel mijn vraagtekens bij hebben?
tussen geest en lichaam zitten best een aantal verschillen, hoor, herman!

Klopt Hanne, maar vergeet niet dat de Geest ook werkt, allé bij mij toch. Hij komt "gelukkig" ter hulp i Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:27

WILLEMIJN232 schreef:
Zo kan je het voor jezelf verantwoorden en zien.....waar het mij om gaat dat je niet zulke algemeenheden kan en mag plaatsen als bovenstaande teksten.....
Praat dan voor jezelf maar teksten als mannen gaan of kunnen naar de hoeren vind ik niet echt toepasselijk......
En zonde en zondebesef is vaak een lastige materie waar veel mensen onder gebukt kunnen gaan.....en inzicht daarin is geen algemene regel zo blijkt de praktijk maar al te vaak.....je kunt er doorgroeien in barmhartigheid maar littekens blijven er vaak wel......en dat mag ook gezegd.......

Klopt Willemijn, klopt. Vandaar dat je er beter met je pollen van afblijft als het gasvuur brand (is nogal op zijn Vlaams uitgedrukt, sorry, maar is erg smaakvol bedoeld). Punt is dat sexualiteit lukt als de geestelijke eenheid er is. Dus mijn devies: werk aan je geestelijke eenheid, de rest volgt vanzelf. En de wereld denkt andersom als een christenmens. Coole smiley met zonnebril Onze bril is anders
we kijken wel roze, maar "voorzichtig" roze met een bovenlaag van respect voor wat God van ons verlangt: liefde naar de andere zoals naar onszelf, toch !

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 21 mei 2012, 18:31
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 18:10

JOL252 schreef:
Ja, en dan verder gaan vanuit het weten dat je in verzoening met God verder kunt. Uitgaan van de nieuwe schepping die je bent, in eer hersteld. Wandelen in nieuwheid, Vrijheid en Leven.

[color=#0000FF][i]We hebben gewoon de keuze om het niet te doen ! Wat een voorrecht ! Wat niet wil zeggen dat hiermee al mijn sexuele verlangens van de baan zijn ! Maar de luister van de liefde wegnemen, nee, hou ik lekker voor het huwelijk Knipoog smiley Verliefde smiley [/i][/color]
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 17:41
BerichtOnderwerp: forum openbaar, jammer!

LEANNE226 schreef:
"Plaat voor de kop" zeggen ze hier ..............

Jawel Leanne, kop in't zand ... lauwe christenen om het zo maar eens te zeggen.
Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 21 mei 2012, 17:41
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 17:39

WILLEMIJN232 schreef:
je zegt oordelen wil ik niet maar wat ik lees is toch wel erg veroordelend.........iedereen is tegenwoordig gescheiden? mannen gaan naar de hoeren.....? Het is zelfs grof te noemen dat je dit zo zegt....

In het boek van Willem J Ouweneel (Bouwstenen voor geloof: geloof, zekerheid en groei", uitg. Medema) lezen we een mooie omschrijving van wat onder zonde verstaan wordt. En daar gaat het eigenlijk ook wel om als we over seksualiteit voor het huwelijk spreke. In onze onvolkomenheid dienen we hiermee om te gaan, toch!
Zondegevoel betekent niet noodzakelijk dat je verschrikkelijk veel smerige dingen van jezelf kunt vertellen. Het besef dat je, zoals je van nature bent, niet voor god kunt bestaan, is “zondebesef” of “zondegevoel”. Betekent niet alleen dat je eindig, klein en beperkt bent –dat is iedereen- maar het betekent dat je door de zonde onwaardig, verdorven geworden bent. Het gaat er niet om hoeveel verdorven vruchten van de boom je weet op te noemen, maar dat je tot inzicht komt dat de boom zélf niet deugt. He is zeggen zoals Abel wschlk heeft gedaan toen hij offerde: “Zoals ik in mijzelf ben, Here God, kan ik voor U niet bestaan; daarom kom ik tot U op grond van het offer van een onschuldig offerdier, dat in mijn plaats gestorven is. Dat is zondebesef; niet alleen het besef van bepaalde concrete zonden, maar het besef van je zondigheid, je verdorvenheid (blz 138-139. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 16:31
BerichtOnderwerp: Lot uit de loterij?...

HEIDE115 schreef:
Bijzonder welke meningen er los komen..
Zo zie je maar weer dat het goed is te weten dat er EEN is die onze gedachte kent!

Wij zijn een diamant in Zijn handpalm, is gelukkig iets anders dan een lotje uit de loterij.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 21 mei 2012, 16:32
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 16:29

THOMAS968 schreef:
De laatste weken het forum nog gevolgd, Herman? Op niet-christelijke fora gaat het er vaak netter en beleefder aan toe dan hier. Nogal wat Christenen denken met hun eigen (vaak cultureel bepaalde) standpunt de waarheid te vertegenwoordigen en dat maakt nu eenmaal niet bescheiden.
Al helemaal niet als er nog een paar bijbelteksten aan de haren bijgesleurd worden. En denk je nou werkelijk dat die achterlijke roddeldiscussie van vorige week het Christendom en de omgang van Christenen onderling op een positieve wijze naar buiten brengt?

Thomas, de goede dingen die wij op het forum schrijven, liggen om commerciele redenen te grabbel.

Goed Thomas te horen dat jij zicht hebt op ander fora. Hoe gaat men daar om met het roddelcircuit. Kop in't zand ?
'k Vindt het een staaltje van kracht als men er tegenin gaat. Spreek ik nog niet van de publieke chatbox die volg ik (nog) niet. Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 21 mei 2012, 16:41
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 07:41
BerichtOnderwerp: Lot uit de loterij?...

COOTJE711 schreef:
Misschien wel Linny, maar ook... onderling als familie... veel mensen zijn bang dat ze nèt iets minder krijgen dan de ander....Twijfelende smiley
Vanuit m'n vorige werk weet ik dat dit geen uitzonderingen zijn helaas...

De natuur van de mens is: "Men ziet me niet staan, ik wordt tekort gedaan". Wat een weelde als je mag leven in de overvloed en vervulling die Jezus ons bracht. En ik kan gerust de zon zien schijnen bij iemand anders. Soms heb ik het wel moeilijk als het iemand is die door mij niet geliefd. Ben ik dan maar al te blij dat ik met mijn Heer kan overleggen en belijden dat ik jaloers ben. Zegen is het dat mijn hart terug wordt vrijgemaakt door het kruis.
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 06:20
BerichtOnderwerp: Inzicht inzake honger naar relatie!

Psalm 121 zegt wat de realiteit voor een christen is. Hij kent en doorgrond ons hart beter dan wijzelf. Totdat Hij ons omarmt en naar zich toetrekt.

Manna.
Zo mooi hetgeen er bij jou gebeurde. Prijs de Heer Engeltje smiley

vers 1 :
"Ik hef mijn ogen op naar de bergen:
vanwaar zal mijn hulp komen ?
Mijn hulp is van de Here,
die hemel en aarde gemaakt heeft".

Clown smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 21 mei 2012, 06:21
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: maandag 21 mei 2012, 05:31

LINNY170 schreef:
Las net ergens, of eigenlijk gister. dat het forum voor iedereen te lezen is.
Dat vind ik echt super jammer!
Ooit kans dat dit veranderen gaat?
Verlegen lachende smiley Lachende smiley

Ik ben van een andere mening Linny en vindt het niet direct een probleem. 'k Geef wel toe dat het ff slikken is als je compromiterende reacties krijgt, en achteraf bewust wordt van het feit dat het een publiek forum is.
Aangezien christenen onderling in zachtmoedigheid en in broederlijkheid met elkaar communiceren is publiek geen probleem, toch. Christenen zijn al "kerkje" genoeg. Is ook een unieke kans om een licht te zijn, zoutend zout.

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 21 mei 2012, 05:42
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 17:19
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17

BEUN656 schreef:
Ja, mooi commentaar. Mee eens! Want aan die dagelijkse bekering ben ik in deze discussie nog helemaal niet toegekomen. Immers, na je eerste bekering volgt inderdaad de dagelijkse bekering. Thanks dude!
Op blz. 142 in het boek Geloof, zekerheid , groei, bouwstenen voor geloof van Willem K. Ouweneel (uitgave Medema) vinden we nog een interessante denkpiste over het thema.
Velen die tot bekering zijn gekomen, hebben het idee dat het er nu alleen maar om gaat de “wet te doen uit dankbaarheid” en straks naar de hemel te gaan. Maar Gods doel van onze verkiezing én heiligmaking is dat Christus in ons gestalte krijgt (vgl. Gal 4:19) en dat wij, die “de heerlijkheid van de Heer aanschouwen, naar hetzelfde beeld veranderd worden van heerlijkheid tot heerlijkheid (2 Kor 3:18). Let wel: dat gebeurt niet pas in de hemel, maar juist hier op aarde. Het doel van onze heiligmaking is niet de doding van de zonde in ons –dat kan helemaal niet- maar het tentoonspreiden van de karaktertrekken van Christus. Dàt is de essentie van de nieuwe mens, die vernieuwd wordt tot kennis, naar het beeld van Hem die hem geschapen heeft. Daarin is niet Griek en Jood, besnijdenis en onbesnedenheid, barbaar, Scyth, slaaf, vrije; maar Christus is alles en in allen (Kol 3:10,11).
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 12:39
BerichtOnderwerp: Ik kreeg zo'n rare mail...Hel afgeschaft voor kinderen.

HEIDE115 schreef:
Eigenlijk geen aandacht aan besteden,maar ik begrijp ook wel je ????hierover.

Volledig akkoord, schrappen die boel ! Liefde is het antwoord op alle onrecht dat wordt aangedaan. Ik vind het wel fijn dat je deelt met iedereen van cm. We weten dat er soms duistere geesten ronddwalen. Knipoog smiley Verliefde smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 20 mei 2012, 12:40
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968 (68)

BerichtGeplaatst: zondag 20 mei 2012, 07:13
BerichtOnderwerp: Romeinen 6: 14 versus 17

BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Deze twee versen lijken elkaar aan te vullen. Toch word in vers 17 teruggeblikt naar het leven van vóór de bekering van een mens. Mag ik misschien eens vragen hoe jij hier tegen aan kijkt? Met andere woorden: kan jij iets vertellen over jouw verlossing uit de slavernij van de zonde?

Beun

Op blz. 142 in het boek Geloof, zekerheid , groei, bouwstenen voor geloof van Willem K. Ouweneel (uitgave Medema) vinden we nog een interessante denkpiste over het thema.
Velen die tot bekering zijn gekomen, hebben het idee dat het er nu alleen maar om gaat de “wet te doen uit dankbaarheid” en straks naar de hemel te gaan. Maar Gods doel van onze verkiezing én heiligmaking is dat Christus in ons gestalte krijgt (vgl. Gal 4:19) en dat wij, die “de heerlijkheid van de Heer aanschouwen, naar hetzelfde beeld veranderd worden van heerlijkheid tot heerlijkheid (2 Kor 3:18). Let wel: dat gebeurt niet pas in de hemel, maar juist hier op aarde. Het doel van onze heiligmaking is niet de doding van de zonde in ons –dat kan helemaal niet- maar het tentoonspreiden van de karaktertrekken van Christus. Dàt is de essentie van de nieuwe mens, die vernieuwd wordt tot kennis, naar het beeld van Hem die hem geschapen heeft. Daarin is niet Griek en Jood, besnijdenis en onbesnedenheid, barbaar, Scyth, slaaf, vrije; maar Christus is alles en in allen (Kol 3:10,11).

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zondag 20 mei 2012, 07:14
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HERMAN968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 26 Volgende
Pagina 17 van 26