ChristianMatch

Forum

Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 157 158 159 160 161 162 163 ... 241 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:55
BerichtOnderwerp: Het weer

HERMAN388 schreef:
Ik kan niet zo goed lezen Mariska
Het is nog steeds te donker om te lezen wat ik getypt heb Boze smiley

Het is in elk geval zonder fouten, Herman. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:54
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

COOTJE711 schreef:
Mijn mooiste moment vandaag was RIB varen... Heerlijk de zeewind door je haren voelen waaien met een snelheid van 90km door de branding! Clown smiley

Verraste, verbaasde smiley RIB varen? En dan nog wel tegen 90 km per uur??? Euh...wat is RIB varen dan?
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 08:06

JOSINA022 schreef:
Sommige mensen houden zich idd niet aan Gods geboden of blijven dingen doen die God niet wilt, maar dat ligt niet aan God, dat Hij ze niet kan bereiken...dat ligt aan die mensen zelf, aan de keuze die zij maken.

Inderdaad Josina, dat bedoel ik nou net met die onbereikbaarheid.

Ondertussen is het hier bewolkt maar droog. Even terug on-topic gaan. Ik hoorde net dat het in Zeeland regent...Ik bedoel in Nieuw Zeeland want ik ben naar Radio New Zealand aan het luisteren Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 07:49
BerichtOnderwerp: Onvoorwaardelijke liefde

MARIA576 schreef:
Nu ga ik toch (even?) proberen op te schrijven zoals ik het beleef en geloof! Ik zie nu twee verschillende dingen door elkaar heen lopen op het forum. Als eerste de mening dat wij als mensen zondaars zijn en niet tot een Goddelijke liefde in staat zijn vanwege onze menselijke beperkingen en ik begrijp die gedachte! Daarvan uitgaand zou je dus moeten zeggen: we zijn onvolmaakt en niet in staat zó lief te hebben als God.
Anderzijds hoor, lees ik -en ik hoor ook tot die 'groep' die dat gelooft- dat onvoorwaardelijke liefde, zoals God die bedoeld heeft, wel degelijk mogelijk is.
Dan vraag ik jullie, die zeggen dat onvoorwaardelijke liefde niet kan, het volgende: Als God zegt DÉ LIEFDE ZÉLF te zijn en daarmee óns hart vult, hoe kúnnen wij dan blijven volhouden dat het niet kan? Liegt God dan? Is wat HIJ uitstort in ons hart dan gebakken lucht? Dus wij blijven kleine, zondige mensen en veranderen NIET door zijn Heilige Geest? We geloven wél, maar alles blijft bij het oude, bij onze óúde mens? Kijk...DAT geloof ik nu weer niet!
Ik ervaar het zo: Als mens ben ik zondig, schuldig en té klein denkend om zelfs maar te dénken aan onvoorwaardelijke liefde. Maar....! En nu komt het: Als God mijn bron is en Hij mij vult met Zijn liefde? Dan wordt mijn hart ánders. Mijn oude hart, wat leefde op herinneringen van pijn, onrecht en moeite en wat soms om vergelding schrééuwde, is veranderd. De pijn en het verdriet en de angst zijn vervangen door Zijn Liefde en dát, alleen DAT maakt als het ware dat ik écht lief kan hebben. Ik bedoel te zeggen dat aardse zaken als beperking door angst en verdriet NIET meer de graadmeter van mijn denken of mijn hart zijn! DAAROM kan ik liefhebben...want het doet er niet meer toe, het is NIET MEER de bron van mijn bestaan, dat is HIJ! Het maakt me als het ware onaantastbaar.
Zeg ik nu dat ik geen verdriet meer ken of geen boosheid? Oh, echt wel! (vraag maar aan mijn kinderen...die genieten altijd als ik boos ben...vooral als het op een ander is...) Maar..? Ik keer élke keer weer terug naar dat hart dat God me geschonken heeft. De liefde is er nog steeds, en ik kom er weer in terug. Soms kan ik mezelf wel om m'n oren slaan en ben ik boos op mezelf maar dat praat ik dan uit met God. En verder lerend...ga ik de volgende dag weer verder...in Liefde.

Dit is een hele mooie tekst, Maria, waar ik volledig achter sta. Ik geloof ook wel dat er een onvoorwaardelijke liefde bestaat, dat voorbeeld gaf ik door kloosterlingen er bij te betrekken omdat ik zelf in dat wereldje heb geleefd en het beste vanuit die ervaring kon schrijven. Daarmee doelde ik dan op de relatie die zij hebben met de mensen die ze helpen maar eigenlijk voelen ze die onvoorwaardelijke liefde voor alle mensen hoor. Neen, het zijn niet alleen zendelingen of hulpverleners die onvoorwaardelijk lief kunnen hebben. Dat kunnen wij ook allemaal doen. We worden uitgenodigd door Hem om dit te doen. Toch is de realiteit anders want we zijn geneigd mensen in te delen in categorieën. Jouw liefde voor je kinderen zal anders zijn dan jouw onvoorwaardelijke liefde voor alle kinderen op deze wereld. Omdat de relatie, je betrokkenheid naar jouw kinderen anders is. Aan de liefde die jij betoont aan je kinderen zullen ook wel enkele voorwaarden kleven. Zo ook bespreek je met je liefdespartner ook enkele voorwaarden. Je maakt beloftes naar elkaar toe. Sommige beloftes dienen daartoe zelfs niet uitgesproken te worden omdat ze als vanzelfsprekend worden beschouwd. Nemen we maar de meest bekende belofte: trouw blijven aan elkaar. Zo’n belofte houdt een voorwaarden in. Indien die belofte 1 of meerdere malen wordt geschonden dan is het gewoon gedaan met de liefdesrelatie. Dus, de relatie met de andere bepaalt of je een voorwaardelijk of een onvoorwaardelijke liefde hebt. Zo, denk ik er althans over.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 07:08

JOLAN931 schreef:
Dank je...het is jou mening. Ik mag geloven dat Hij ALLES in zijn handen heeft en bestuurd. Hij zorgt zelfs voor de musjes en de grassprietjes staat er in de bijbel, zou Hij dan machteloos toezien op wat er in de door Hem gemaakte wereld gebeurt?

Het is inderdaad mijn mening, Jolan, dat Hij de almachtig God is. Toch zijn er mensen die Hij niet kan bereiken. Sommige mensen doen dan zaken die Hij niet wilt. Op dat punt is Hij dan machteloos. God zorgt voor de schepping die Hij tot stand brengt maar dat betekent niet dat elke mens zich aan Zijn geboden houdt of dat elke mens Hem herkent als hun God.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:56
BerichtOnderwerp: ga je mee; 30 juli picknick met evt bbq op de hei in ede?

HERMAN388 schreef:
Zij heeft andere tijdzone dan de Belgen

Volgens mij hebben ze daar in die uithoek helemaal geen enkele zone... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Tenzij een e...neen ik Smiley met dichtgeplakte mond in alle talen
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:54

JOLAN931 schreef:
De ALmachtige God, machteloos???
Dan zou Hij niet ALmachtig zijn, maar enkel gewoon machtig. Deze zin spreekt zichzelf tegen.

De almachtige God is dat voor wie in Hem geloven. Het is dus onze Almachtige God en aangezien Hij niets kan doen of doet tegen dat geweld of onheil kan Hij niet anders dan machteloos toezien. Het is gewoon een kwestie van doordenken en kijken naar het verleden.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:51

YELNIN491 schreef:
maar dan heb je weer andere problemen Clown smiley

waarschijnlijk bril gekocht bij belgische etos Slapende smiley

In België hebben ze niet zo'n prutswinkels...
Ben je net ontwaakt uit je middagdutje... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:49

HERMAN388 schreef:
Straks vuurwerk Geschokte, onthutste smiley

Vuurwerk??? Als ze maar niet moet dweilen na al dat gebliksem en gedonder... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:46

HERMAN388 schreef:
Is deze bril niet te smal? Verraste, verbaasde smiley

ja eigenlijk wel...eigenlijk zouden mijn ogen in mijn neusgaten moeten zitten... Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:45
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

HERMAN388 schreef:
Gaat Annette jou vervangen? Knipoog smiley

Ja zeg, zou heeft Annette nooit geen rust meer. Pieter zal haar dan van alles opstoken...dat is te belastend voor onze jonge moeder...Pieter moet dan maar verlengen. Eigenlijk leef ik weeral veel te hard mee... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:39

HERMAN388 schreef:
Hoe sterk is zijn bril?

Het is zo'n leesbrilletje van de Etos. Er staat 2.5 op... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:37

HERMAN388 schreef:
Dat is waar Annette,

Mijn kat loopt ook zomaar naar binnen zonder miaauwen met vieze pootjes door de kamer Woedende smiley

Ons Annette is maar stilletjes. Misschien zit ze met de katten in de kelder omdat ze bang zijn van de donder, ocharme... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:33

IMKE917 schreef:
Dat boekje is geschreven door H. Kunshner, een Jood.
Dus in die zin bijbels onderbouwd.

Boekrecensie: Als 't kwaad goede mensen treft - H. Kushner
Het succesvolle boek Als 't kwaad goede mensen treft uit 1984 van de conservatieve Joodse rabbijn Harold Kushner biedt mensen geen goed inzicht in het lijden. Het boek is on-Joods en verschaft geen soelaas voor degenen die lijden. We moeten ons realiseren dat definitieve antwoorden op het lijden voor ons gesloten blijven. Toch kunnen en zullen we redenen identificeren waarom God het lijden toestaat.

http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/recensies/16000-boekrecensie-als-t-kwaad-goede-mensen-treft-h-kushner.html
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:24

de dag is bijna om en ik heb nog steeds geen mooi moment beleeft. Kan er dan geen slotje op deze topic? Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:17

SUSANNAH475 schreef:
Ja, ik vind dat van belang.
Er zijn ook boeken geschreven vanuit de opvatting dat God als een machteloze toeziet op het lijden... ik geloof persoonlijk dat God een almachtig God is, dus wil ik geen boek lezen die dit in twijfel trekt.

God is inderdaad de almachtige God. En ja, God ziet toe op het lijden. Hij draait er zijn hoofd niet voor om. Ja, hij is machteloos tegen dat geweld want sommige laten zich niet leiden door Hem. Zo kunnen we eigenlijk spreken over een passieve en actieve God. Zoals ook soms een ouder moet toezien hoe haar of zijn kind helemaal de fout ingaat. Ik denk dat je ook als rechtgeaard christenen die wel zult inzien.

Het regent niet meer. Het is ook al donker buiten en erg zwoel...om even on-topic te blijven Knipoog smiley

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 23 augustus 2011, 21:18
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:44

MARIO216 schreef:
Om met Thomas verder te gaan. In hoeverre is het weer/klimaat een teken van de tijd. Opwarming, winters die warmer zijn dan normaal, zomers die droger worden. Ik kan mij herinneren dat ik nooit zoiets vroeger heb meegemaakt. Ieder jaar was er wel ijs.
Eigenlijk is het niet normaal. Dit is ergens anders wel eens aan de orde geweest, maar toch.

Wel, de redenen staan overal vermeld. Dat is door het toedoen van de mensen. Dat is zwart op wit bewezen. God heeft hier niets mee te maken. Tenzij dan dat Hij ons een wil gaf en andere capaciteiten om industrie te maken en gaten in de ozon en dergelijke zaken.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:49
BerichtOnderwerp: blokkeren

JOLAN931 schreef:
Maar dan zou je dus heel goed die ene leuke mis kunnen lopen.
Ik vind het wel fair om iemand te mailen van hallo, ik blokkeer jou omdat....

maar zeker geen verplichting. Zeker niet als je iemand vanwege zijn/haar gedrag blokeerd. Je bent die persoon geen verantwoording schuldig

Dat is inderdaad zo, Jolan. Als je iemand blokkeert weet die persoon meestal wel waarom hij of zij geblokkeerd is. In het verleden heb ik dit ook al eens moeten doen. Wat ik zelf spijtig vond maar het kon even niet anders.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:35
BerichtOnderwerp: blokkeren

CHATULIEM619 schreef:
Wat een onzin nu weer. Iedereen is toch vrij met wie hij wel of geen contact wil hebben. Moeten ze nu echt verantwoorden waarom ze met bepaalde mensen geen contact willen hebben????

Je kan ook je instellingen zo aanbrengen dat je alleen je vrienden op het vriendenlijstje toelaat. Als je dan 300 vrienden hebt op dat lijstje blokkeer je er ongeveer 2000.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:32

CHATULIEM619 schreef:
Sommige christenen beschouwen dat als een straf van God he...hadden ze maar niet zo werelds bezig moeten zijn.

Tja, maar veronderstel nu eens dat de bliksem bij mij of bij jou inslaat. Of dat een windhoos onze woning vernield. Is dat dan ook een straf van God omdat we werelds bezig waren? Ik denk het niet, hé. Het zijn gewoon natuurfenomenen. Hadden de artiesten op pukkelpop nu niet opgetreden op podia, of indien er geen tenten waren die inklapten dan hadden die losgerukte buizen ook geen dodelijke slachtoffers gemaakt. Dan was iedereen gewoon erg nat geweest en flink uitgewaaid geweest door dat noodweer.

Laatst aangepast door
FRANKT627
op dinsdag 23 augustus 2011, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 17:02

ANNETTE050 schreef:
ja, ja....hou ook ff rekening met die delen van ons land die aan het verregenen zijn....drassige bodems....zompige geluiden als er op de hei of in het bos gewandeld wordt...stinkende katten die met hun modderpoten gigantisch arrogant binnenkomen en gelijk naar hun etensbak wandelen zonder de bewoner des huizens ook maar een blik waardig te keuren....

Verraste, verbaasde smiley over welke delen van het land heb je het nu? Als het hier mooi weer is zal dat ergens anders toch ook zo wel zijn zeker. Of niet soms?
Stinkende katten, modderpoten, arrongantie...het is me allemaal onbekend.

Zonnige groeten vanuit de beste provincie... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:36

VISSER278 schreef:
Helemaal niet nodig...............buiten schijnt de zon. Coole smiley met zonnebril

Hier ook. De echte hemel is onze zonnehemel... Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:35

HERMAN388 schreef:
Ik met 1 hand aan het eten, maar wie helpt mij met boterhammen smeren en snijden Smiley die vol vragen zit

Verraste, verbaasde smiley Je hebt nog je andere linkerhand, twee voeten...met een beetje creativiteit kan je nog gemakkelijk behangen ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:31

JOSINA022 schreef:
Help, hij staat toch niet om de hoek hier? Verraste, verbaasde smiley

'Frank ziet alles.' Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:31
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

YELNIN491 schreef:
we Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley Slapende smiley allemaal bijna Knipoog smiley

Is het niet wat laat voor een middagdutje? Of je al aan het voor-slapen tegen vanavond... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 16:29

pffff, tis maar zwoel hier. Ik vind het veel fijner als het wat frisser is...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 15:04

Ondertussen hebben wij hier al enkele uren een stralende zon. En een heerlijke temperatuur Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 13:01

HERMAN388 schreef:
Wat een weer is het vandaag Knipoog smiley
Waarom is de zomer zo nat?
God maakt toch geen fouten? Zieke smiley

Voor alles is er een eerste keer.
Maar ik zou iets kunnen zeggen over het 2de scheppingsverhaal maar ik zwijg maar liever. Ik heb echt geen zin meer in gehakketak en eventuele ruzies of wat dan ook Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:30
BerichtOnderwerp: mop

CROSSROAD317 schreef:
En als ze kunnen lopen en vast voedsel kunnen verdragen staat er op het bordje "evangelische puppy's" Clown smiley

Verraste, verbaasde smiley ik dacht dat bordje er alleen maar kwam wanneer ze Hallelujah konden blaffen... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627 (60)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:27

AJB641 schreef:
mooiste moment?

Visser die zijn zonnehemel heeft opgehangen. :D
het duurde zo lang omdat er een stevigere construktie gemaakt moest worden ivm de werking van de zwaartekracht

met deze formule 'F = m . g' van Newton had hij wat kunnen berekenen...
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van FRANKT627
Ga naar pagina Vorige 1 ... 157 158 159 160 161 162 163 ... 241 Volgende
Pagina 160 van 241