ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 156 157 158 159 160 161 162 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 22:52
BerichtOnderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?

JILL658 schreef:
Je kunt je ogen voor deze dingen sluiten Chat, maar deze mensen komen je kerk zometeen binnen. Dan moet je wel onderscheid van geesten hebben. En weten waar je over praat. Smiley die vol vragen zit
Ik heb het alleen over deze bijbeltekst. De contekst is belangrijk vind ik, omdat mensen dit vaak als een aanleiding zien om zich bezig te houden met deze zaken.
Het onderscheiden van geesten geeft juist de mogelijkheid te weten wat niet goed is zonder dat je pcies de achtergronden weet. Het is een bovennatuurlijke ervaring, die ervoor zorgt dat je kunt onderscheiden of iets goed of niet goed is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:17
BerichtOnderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst

Vrouwen zonder hoedjes was in die tijd een teken van onzedelijkheid. De les die ik daarin zie, is dat vrouwen in hun kleding geen aantstoot mogen geven aan de man. Vooral niet in erediensten. En die toepassing is nog steeds actueel. Een vrouw met ontblote navel is in mijn ogen niet gepast in de eredienst. Hoewel het in de mode is, zou men eens goed moeten nadenken hoe men voor het aangezicht van God en Zijn gemeente verschijnt. Laat de kleding geen aanleiding zijn om mannen op andere gedachten te brengen tijdens de eredienst.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 12:01

JONATHAN890 schreef:
onderzoekt alle dingen en behoudt t goede.
Dat betekent niet dat je alles maar moet gaan doen.
Sommigen hebben t voor je uitgezocht, en natuurlijk is dat een mening,
Een ieder denke er t zijne van.
Dit citaat is m.i. zeer veel misbruikt. Als Paulus het heeft over onderzoeken heeft hij het over de profetiëen die in de gemeentes werden uitgesproken. Onderzoek deze profetiëen of ze van God zijn, leg degene naast je neer die uit de mensen gesproken is en behoudt de zuivere profetieën.
Het is dus geen vrijbrief om maar alles wat paranormaal is, te onderzoeken en dat wordt wel vaak zo uitgelegd. De Bijbel waarschuwt je om je juist helemaal niet met deze dingen bezig te houden, zelfs niet in het kader van "onderzoek."
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 maart 2010, 11:56

PIETER649 schreef:
strakke bijdrage chat.. zeker die laatste zin!!!
zullen we het nog es over die hoedjes hebben, met deze bijdrage van jou in het achterhoofd?
Je bent helaas van het forum af, maar toch zal ik deze vraag beantwoorden. Vrouwen zonder hoedjes was in die tijd een teken van onzedelijkheid. De les die ik daarin zie, is dat vrouwen in hun kleding geen aantstoot mogen geven aan de man. Vooral niet in erediensten. En die toepassing is nog steeds actueel. Een vrouw met ontblote navel is in mijn ogen niet gepast in de eredienst. Hoewel het in de mode is, zou men eens goed moeten nadenken hoe men voor het aangezicht van God en Zijn gemeente verschijnt. Laat de kleding geen aanleiding zijn om mannen op andere gedachten te brengen tijdens de eredienst.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 23:03

WILLEMIJN232 schreef:
Hallo Chat,

Ik vind het juist heel positief dat we de dogmatische dwang een beetje gaan verlaten. de nadruk lag misschien wel te veel op het Woord, is historisch wel te verklaren maar de kerken zijn nu een beetje aan het zoeken naar een nieuw evenwicht denk je niet?
Hoe dat allemaal gaat worden weetik natuurlijk ook niet, maar het is wel
een feit dat er een verlangen is naar beleving van het geloof in het hart en niet alleen vanuit het hoofd.
En kijk naar een kerkdienst, daar is toch ook ruimte voor meditatie en gebed en wat denk je van de opwekkingsliederen waar mensen in overgave zijn?
Hoe wil je dat dan noemen?
Ik denk dat hetjuist belangrijk is om stil te worden in jezelf, om geconcentreerd aandachtig en open te zijn. Waarin je de aanwezigheid kan ervaren van een God in wie wij"leven en bewegen".
Wat het Thomasevangelie treft; dat moet je niet verwarren met een Thomasviering. in een Thomasviering is ruimte voor een persoonlijke zegen, zingen, schilderen of een gesprek.
Aan de ene kant redeneer je de Geest uit de gemeente en je haalt vreemde geesten binnen?
De geloofsbeleving is goed samen met een bijbels fundament te doen. In de eerste gemeente was er sprake van een intense geloofsbeleving gepaard gaande met wonderen en tekenen. Waarom gaan jullie daar dan niet naar op zoek? Op zoek naar de kracht van Gods Geest? Waarom kies je dan bewust ergens voor waar de bijbel absoluut op tegen is?
Is er dan helemaal geen gezag meer van Gods Woord over? Wordt dan het woord van God vervangen door de norm van de mens?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:50

WILLEMIJN232 schreef:
Je hebt gelijk maar is het tegelijkertijd niet zo dat in de christelijke traditie een nieuwe stroming is die deze vormen van meditatie in elkaar op laat gaan? Je hebt niet voor niets kloosters die aan zenmeditatie doen en ook binnen de kerken heb je steeds meer vormen van meditatie, kijk naar onderdelen van een thomasviering bv, meditatieve momenten in de veertig dagen tijd enz.
De een kiest voor een vorm van aanbidding met opwekkingsliederen en de ander voor meditatie. En wat is goed en wat is fout? Is het niet het belangijkste dat we met ons geloof bezig zijn?

Willemijn
Je hebt gelijk als je zegt dat sommige kerken daarnee bezig zijn. Eerlijk gezegd is dat voor mij de aanleiding geweest om hier duidelijk stelling tegen te nemen. Het maakt gelovigen verward, omdat ze hier het voortouw in nemen. Terwijl de Bijbel duidelijk stelling tegen neemt. De reden dat het Thomas evangelie niet in de bijbel staat, is vanwege haar gnositsche invloeden. Dan ligt het juist voor de hand dat ze een feest aan het Thomasevangelie spenderen.
Mensen denken vaak, als het goed voelt, is het goed voor mij. Maar zo werkt het niet. Een sigaretje doet me heel goed, ik voel de stress van me afglijden en ik kan me ontspannen. Maar is een sigaretje goed? Zoals iemand treffend beschreef, is de combinatie met suikerziekte heel gevaarlijk en kan het zelfs levensbedreigend zijn. Maar een sigaretje zelf voelt nog steeds goed. Zonder sigaretje word ik zelfs chagrijnig en ben ik niet te genieten. Maar moet ik er dan mee doorgaan, terwijl ik weet dat ik mijn leven in de waagschaal stel?
Zo zie ik dat ook met yoga. Het voelt goed, maar het leidt uiteindelijk tot je geestelijke dood. Ook al gaan veel kerken je voor, ze zullen je uiteindelijk van de echte weg afhalen.
In de tekst van de Kolossenzen zie je wat het advies van Paulus is. Zoek niet naar allerlei geestelijke waarheden, maar zoek Jezus zelf en Hij zal je leiden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 19:14

ARJAN007 schreef:
Willen jullie alsjeblieft wat rustiger en vriendelijker op elkaar reageren?
Ik heb zo het idee dat hier stellingen (posities) worden ingenomen zonder dat men begrip voor elkaar krijgt. (begrip voor elkaar betekent NIET dat men de eigen visie op moet geven, maar eerder dat er een ècht gesprek op gang komt)
Eerlijk gezegd vind ik dit wel een onderwerp die hier gewoon besproken mag worden op de manier die nu gedaan wordt. Het is nl. ook een emotioneel onderwerp, omdat je nl. de basis van mensen raakt. Word dan niet zo snel overstuur, en laat het zich gewoon ontwikkelen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 maart 2010, 00:54

MIEKE364 schreef:
word je eens bewust van je onbewuste.... en lees eens met nieuwe ogen terug wat je schrijft en meent te moeten quoten...
Je hebt een eenzijdige mening ontwikkeld over verschillende dingen, een platte visie, is je goed recht, maar val er mij niet mee lastig.
Mieke, ik ben me heel goed bewust van wie ik ben. En in sommige gevallen is het idd zwart wit. Ik heb geleerd wat grenzen zijn in het geloofsleven. Ik geloof dat Jezus de enige weg tot de Vader is. En dan kunnen veel zgn wijze mannen wel andere dingen beweren, maar als de Bijbel duidelijk is, dat Hij de enige weg is, dan zoek ik ook geen andere.
Als je gelooft dat er meerdere wegen tot God zijn, was het offer van Jezus immers niet nodig geweest. Dan was zijn sterven zinloos en was Hij niet opgestaan uit de dood. Nu weet ik niet of je gelooft dat Hij is opgestaan, maar ik geloof dat wel.
Ik geloof niet dat het ons doel is om onszelf te realiseren. Ik denk eerder dat we mogen afleggen wat niet goed is om God te dienen. Het gaat niet om mij, of wat ik voel of wat ik denk. Het gaat erom dat ik met mijn leven Hem kan dienen. Want God dienen is het hoogste doel voor mij.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:25
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel

MIEKE364 schreef:
Je geeft het prachtig weer in geen woord teveel. Dat ook deze mensen een plek vinden waar ze gewoon mogen leven. Hun kruis op deze aarde wordt onnodig ondragelijk gemaakt nota bene door christenen die durven te zeggen dat ze weten wat God denkt, blasfemie. Beschamend.
Waarom denken we dat te weten, omdat God Zijn wil beschreven heeft in de Bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 22:15
BerichtOnderwerp: C-M marktplaats

Laten we ons nu niet verlagen tot een marktplaats aub. Deze site heeft m.i. een andere bedoeling.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 20:36

MIEKE364 schreef:
Je ontbeert kennelijk een vrouw, Chatuliem, en ziet de vrouw graag vernederd, dat is triest voor je, kerel. Ik kan er niets aan doen en voel me derhalve niet aangesproken door je zielige haat. En de bijbel heeft het niet over yoga, dat is wel duidelijk. Het is jouw eigen haatdragende, wraakzuchtige geest die probeert yoga in een kwaad daglicht te stellen en de tekst die er in de verste verte niets mee te maken heeft als teken te stellen, nogmaals: triest.
Wat is dat nu voor opmerking, Mieke. Ik had je hoger ingeschat. Vrouwenhaat heb ik geen last van, een vrouw vernederen, hoe kom je daar nu weer bij?
Dit stuk ging over Babel en hoe God haar astrologie beziet. Idd ik vind yoga occult, en gevaarlijk. Dat doe ik met de bijbel in mijn hand. Niet vanwege mijn haat tegenover vrouwen, maar om mensen te waarschuwen zich niet op het occulte pad te begeven.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 14:14

WILLEMIJN232 schreef:
Vat het niet verkeerd op hoor, we hebben het er toch gewoon over.

Vind jij meditatie verkeerd dan? De christelijke traditie heeft toch altijd meditatieve bewegingen gekend? kijk maar naar kloosters en mensen die in retraite gaan.....meditatie kan je ook zien als een weg naar openheid naar wat God je wil laten ontdekken.......
Ik vind het juist zo jammer dat kerken en mensen soms zo'n last hebben van" doorgeslagen dogmatisme".........zoals ik het maar noem.....

Wat de yoga betreft: ik blijf het een heerlijke ontspanningstechniek vinden waarin je de drukte van alle dag even kan laten voor wat hij is....
En na een yoga les kijk ik weer fris en fruitig tegen de dingen aan.....

Willemijn
Een synoniem voor het woord meditatie is overdenking. Allereerst denk ik dat ik de Bijbel maar eens ter hand neem. Er is nl. ook een brief over geschreven. Paulus vond het dermate belangrijk dat hij in zijn brief naar de Kolossenzen ruim aandacht aan besteedde. Hier besprak hij het zgn. gnositcisme, de toenmalige versie van New Age. In de kern heeft het dezelfde basis. Meditatietechnieken bestonden toen ook al. Men probeerde een hogere geestelijke status te bereiken door ontzegging van voedsel, waardoor men uiteindelijk een status van openbaringen bereikte.
Het woord mysterie, gevleugeld woord wordt diverse keren door Paulus gehanteerd, en hij duidt erop dat het mysterie waar mensen naar op zoek zijn ligt niet in de mensen zelf, maar in een Persoon, Jezus Christus.
Kol 3 schreef:
Als u nu met Christus uit de dood bent opgewekt, streef dan naar wat boven is, waar Christus zit aan de rechterhand van God. 2 Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is. 3 U bent immers gestorven, en uw leven ligt met Christus verborgen in God. 4 En wanneer Christus, uw leven, verschijnt, zult ook u, samen met hem, in luister verschijnen.
En daarmee heb je meteen het verschil tussen christelijke meditatie en andere meditatie. Je moet je nl. richten op Christus, het andere is aards en vergaat.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 13:04

WILLEMIJN232 schreef:
In mijn stukje heb ik juist aangegeven dat er vele vormen van yoga beoefenen zijn. Ook vormen die niet mijn ding zijn.
dat jij die dan net weer even uitkiest........tja.....

Het is niet beschuldigend bedoeld, jammer dat je het zo opvat. Waar leg je dan de grens? Zijn er dan önschuldige" vormen van yoga? Leiden die oefeningen dan niet tot meditatie, het contact met je innerlijke zelf en daarmee jezelf meer te ontdekken en te ontwikkelen???
Ze noemen dit niet voor niets esoterisch. (zelf-verlossend). En daar vallen alle vormen van New Age onder.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 12:45

WILLEMIJN232 schreef:
Precies Hannah, voor mij is yoga een heerlijk uurtje met lichaamsoefeningen en ademhalingsoefeningen, heerlijk om de hectiek van de dag even achter je te laten.....Niets occults aan.....voor mij in ieder geval....

Er zijn ook vormen van yoga die er vanuit gaan dat je het goddelijke in jezelf moet zoeken, dat is niet de vorm van yoga die ik zoek en ambieer....

En zo zie je maar weer;

Mensen denken heel verschillend over goed en kwaad.
Wat de een goed noemt, noemt de ander slecht.
Wat de een als norm verheft, hoeft dus niet per definitie voor de ander te gelden.......

Willemijn

In hoeverre kun je waardenvrij yoga beoefenen. Ik denk niet dat dat kan.

Gewoon een citaat van een gemiddelde yoga site:

Quote:
Yoga is de weg en het reisdoel. Net zoals alle rivieren naar de ocean stromen, leiden,alle wegen van yoga naar Zelf-realisatie.

In de geschriften staan vele wegen van yoga beschreven. Hoewel de reis op een enkel pad kan beginnen, moet je voor volledige ontplooiing en vervulling een benadering kiezen die uit meerdere wegen bestaat. Alle paden kunnen ondergebracht worden bij de volgende primaire wegen.
Die oefeningen hebben dus tot doel zelfrealisatie. Waardenvrij???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 12:42

HANNAH810 schreef:
chat, yoga heeft niets te maken met bezweringsformules, maar met lichaamsoefeningen en concentratie......

misschien is het toch eens een idee om na te gaan wat yoga inhoudt?

en niet op me gaan mopperen; ik doe niet aan yoga.... Knipoog smiley

Ik kan niet mopperen op miss CM. Het ging immers ook over waarzeggerij en astrologie. Dat wordt in dit bijbelgedeelte wel veroordeeld. Idd. yoga is wat anders, maar zo snugger ben ik ook wel weer.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 11:16

THOMAS968 schreef:
Jongens, het onderwerp dat Jill startte was waarzeggerij. Als mensen bezwaar hebben tegen yoga en daar met anderen over willen strijden, lijkt me dat een nieuw topic. Ik heb betoogd dat ik vind dat je waarzeggerij met verstand en argumentatie moet bestrijden omdat het geen basis heeft. We moeten het werk van Balthasar Bekker, eeuwen geleden al begonnen, tegen het bijgeloof nog voortzetten blijkbaar. Wel wrang overigens, hij kreeg ook verzet uit de toenmalige christelijke kring. En er is verschil tussen astronomie en astrologie, Het eerste is sterrenkunde en wetenschap, astrologen doen alsof het zo is.
Boeiend lijkt me te weten hoe ouders met kinderen omgaan met het opgaan van kinderen in waarzeggerij.

Thomas, die vindt dat het allemaal wel wat kalmer kan.
Ik vraag me af waarom mensen gewoon geen verhit debat mogen voeren over belangrijke thema"s. Gaat het hier om de lieve vrede of gaat het hier om het onderwerp. Wees niet zo gauw van streek als het eens heftig te keer gaat. Het is toch ook een heftig onderwerp. En als een topic eens een andere kant uit gaat is dat toch ook niet zo erg. Op het moment dat men denkt dat elke paranormale belevenis van God is, is men gevaarlijk bezig. Dat geldt voor waarzeggerij en het geldt voor yoga. Als men denkt dat het onschuldig is, moeten ze eens goed de bijbel lezen.
Moet je eens in de volgende tekst lezen hoe God Babel veroordeelt vanwege haar occulte achtergrond:

Jes 47 schreef:
Babel in het stof

Kom van je troon af,
zet je neer in het stof,
vrouwe Babel;
kies een zitplaats op de grond,
vrouwe Chaldea.
Niet langer noemt men je
teergevoelig en verfijnd.
2 Pak de handmolen, maal het graan.
Sla je sluier terug, schort je rokken op,
ontbloot je dijen, doorwaad rivieren.
3 Naakt word je tentoongesteld,
openlijk zul je te schande staan.
Zo neem ik wraak, en niemand houdt me tegen.
4 – Hij is onze bevrijder, de Heilige van Israël,
zijn naam is HEER van de hemelse machten.

5 Ga zitten, wees stil,
tast rond in het duister,
vrouwe Chaldea.
Niet langer noemt men je
‘Meesteres over koninkrijken’.
6 Ik was tegen mijn volk in woede ontstoken,
ik heb mijn eigen land ontwijd.
Ik heb mijn volk aan jou uitgeleverd
en je hebt het niet ontzien,
zelfs de oudsten heb je een zeer zwaar juk opgelegd.
7 Je zei: ‘Ik ben en ik blijf meesteres, voor altijd.’
Maar je had geen oog voor de loop der dingen,
hoe dit zou eindigen, heb je niet voorzien.

8 Luister hiernaar, verwende vrouw,
jij die zo onbekommerd leeft,
die denkt: Ik, en ik alleen!
Ik zal niet als weduwe achterblijven,
het verlies van kinderen blijft mij bespaard.
9 Integendeel, het overkomt je allebei,
in een oogwenk, op één enkele dag:
het verlies van kinderen en het weduwschap
zullen je in hun volle omvang treffen,
ondanks je talloze toverkunsten
en je krachtige bezweringsformules.
10 Zelfverzekerd in je slechtheid
dacht je: Er is niemand die me ziet.
Je wijsheid en je kennis hebben je misleid,
je dacht: Ik, en ik alleen!
11 Het kwade zal je overkomen,
en je weet het niet te bezweren.
Ongeluk zal je overvallen,
en afwenden kun je het niet.
Onverwachts komt de ondergang,
waarvan je geen vermoeden had.
12 Ga maar door met je bezweringsformules
en met de talloze toverkunsten
waarmee je je van jongs af aan hebt afgemat:
misschien kun je nog iets uitrichten,
misschien laat het onheil zich afschrikken.
13 Wat heb je je afgetobd met talloze raadgevers!
Laten zij die naar de sterren staren,
die de hemel kunnen uitleggen,
die je per maand laten weten wat je overkomen zal,
laten zij nu aantreden, laten zij je redden!
14 Ze worden als kaf, het vuur zal hen verteren,
ze zijn niet meer te redden uit de macht van de vlammen.
En dat zal geen vuur zijn om brood op te bakken,
geen gloed om je aan te warmen.
15 Zoveel hebben ze jou dus te bieden,
zij voor wie je je hebt afgemat,
met wie je van jongs af aan handeldreef:
ieder van hen zwerft een eigen kant uit
en er is niemand die jou redt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 8 maart 2010, 11:27
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 8 maart 2010, 01:45

MIEKE364 schreef:
Ook jij weet niet waar je het over hebt, Chat. Jullie veroordelen zonder je te hebben geïnformeerd. Goedkope geldingsdrang.....meer niet. Ik ga me ook niet tegenover jullie verdedigen. Ik kan het niet iedereen naar de zin maken. Ik zal er één zin over vuil maken om jullie ter wille te zijn de informatie te geven die jullie zelf te lui zijn om in te willigen en te onderzoeken. Maar wel oordelen vanuit niet weten, typisch.

Yoga is een weg naar God zoeken die alleen mocht worden beoefend door wijze mannen. Als je er iets over wilt weten lees dan eens iets van Vivekananda. Je kunt op zijn naam googlen.
En waan je niet wijzer dan God Chatuliem en Solafide, jullie denken de wijsheid in pacht te hebben. God zelf is de Schepper van hemel en aarde, niet jullie. Jullie zijn niet groter dan Hij maar andersom. Jullie bepalen niet wat God denkt maar Hij.

"Want Mijn huis heeft vele woningen".
"niemand komt tot de Vader dan door Mij" zegt Jezus ook. Waarom zou je een andere weg zoeken, terwijl Jezus zegt dat Hij de enige Weg is???? Ik heb een scriptie gemaakt over yoga, dus ik heb er wel onderzoek naar verricht, heb jij wel eens de Bijbel echt onderzocht, vraag ik me af.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 23:55

Mieke, je kunt praten over respect voor mensen. Maar je bent gewoon occult bezig. Ik kan me niet voorstellen dat je dit met je geloof kunt verantwoorden. En als Sola je daarop aanspreekt heeft ze mijns inziens daar het volste recht toe. Dat je dat niet leuk vind, is ook voor te stellen.
Je onderschat de geestelijke gevolgen van je gedrag en denkt dat het wel samen gaat, maar geloof me, dat is niet zo. Licht en duisternis zijn niet met elkaar te verzoenen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 7 maart 2010, 19:25
BerichtOnderwerp: verbeter punten op cm

RELLOK036 schreef:
euhm mijn bescheide mening is dat het ff euhm nergens over gaat. Bedoel ruzie zoeken en maken is zo gedaan. Maar een hand reiken of opelkaar letten.... Want we gaan weer vrolijk verder met het in mijn ogen "verzieken" van hier een beetje minder opgefokt en normaal doen lijkt me ook wel ergens gepast.Naar de ander wijzen is makkelijk maar kijk eens naar je eigen? zitten daar misschien ook geen dingen die anders kunnen? (kijk ik ook tevens in me eigen spiegel)
Het grote probleem hier, is dat men niet tot zelfreflectie komt. Het ligt altijd aan de ander. En men zoekt steun bij anderen om dit vol te houden. Ik denk dat een aantal mensen gewoon boter op hun hoofd hebben. En daar is niks aan te doen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 21:04
BerichtOnderwerp: Zwolle: Speeddate-lokatie gezocht

MARISKA601 schreef:
Voor mensen met een auto is het allemaal makkelijker te doen.
Ik kijk dan naar mezelf die afhankelijk is van het openbaarvervoer.
Ik ben dan bijna 3x zolang onderweg als een automobilist.
Na 23.00 uur savonds rijd er geen bus naar mijn huis.
Dat word dan lopen of een taxi.
En vergeet niet dat er mensen zijn met een uitkering voor wie het openbaarvervoer duur is.
En vergeet dan ook niet de kosten van een speeddating.

Zwolle-jouw woonplaats Vertrek 23:49 Aankomst 1:42.
Kosten Retour: 26,60 met korting: 16,00.

Dan kun je zelf bepalen of je kunt komen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 20:43

DANIEL777 schreef:
Als ik ooit zou moeten kiezen tussen een vakantie in Italie wat jij spottend men geen probleem vind en een dating avond in Zwolle wat jij spottend "te ver" vind voor de meeste dan wist ik wel wat ik zou kiezen
Daniël, ik geef alleen aan dat het relatief is. Mensen denken vaak dat het Noorden zo ver weg ligt, terwijl dat niet zo is.
De afstand Amsterdam-Groningen lijkt verder dan Groningen-Amsterdam.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 6 maart 2010, 19:46
BerichtOnderwerp: Stemmen......op..

CROSSROAD317 schreef:
Wat zou er gebeuren als de PVV de grootste partij zou worden over een paar maand, en dat ze geen coalitie kunnen vormen ......

Mogen we dan met zijn allen weer stemmen, zou leuk zijn, val van het kabinet al voor er een kabinet is ...... Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Ik denk dat met de PVV wel te regeren valt. Want voor 95% komt de PVV overeen met de standpunten van de VVD. In de media wordt natuurlijk die extreme 5% benadrukt, maar ik denk dat dat in de praktijk zal meevallen.
Het grootste rampscenario zie ik als PvdA het weer samen gaat proberen met het CDA. Het tweede rampscenario is m.i. een geheel links kabinet.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 6 maart 2010, 19:47
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:49

ARJAN007 schreef:
Wie met een laag inkomen kan een dure wortelkanaalbehandeling betalen? Dát las ik nl. in de krant. De krant (volgens mij geen links blaadje maar gewoon een huis-aan-huis-krant) legde wel degelijk een verband tussen inkomenspositie en staat van het gebit.
Eerlijk gezegd geloof ik dat verhaal niet zo. Ik heb vorig jaar kiespijn gehad, werkelijk kiespijn, maar daar valt gewoon niet mee te leven. Je kunt het niet negeren, want die pijn doordrenkt je hele lijf. Je kunt letterlijk ziek zijn van kiespijn. Dan heb je geen keus, dan moet je je laten behandelen. En vreemd genoeg, dan lukt het meestal wel om die behandeling te betalen. Bovendien zit deze behandeling gewoon in het ziekenfonds. Het kan dus best wel zijn, dat ze hun verzekering niet betaald hebben. Of ze dat kunnen weet ik wel zeker, maar of ze dat geld er ook aan uit geven is ten tweede.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:35

ELLY361 schreef:
emhh zeg ik dat ik ook erheen gaat dan Knipoog smiley

hey daan dan gaan we toch ook naar het noorden eerst en dan weer trug,,hahah kunnen we meedoen
Ik denk dat afstand is, wat heel subjectief beleefd wordt. Een vakantie naar Italië vindt men geen probleem, maar naar Zwolle is al voor veel mensen te ver.
Sinds ik bij CM zit ben ik in België geweest, Rotterdam, Zwolle, Goudriaan. Ik had wel kunnen klagen: tjonge, wat ver. Maar goed, je weet dat als je mensen wilt leren kennen moet je wel eens een afstand af leggen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 17:31

ARJAN007 schreef:
Rechtse politiek goochelt ook weleens met cijfers. Verder vind ik het een beetje dubbel als de rechtse politiek wel geniet van de milieu-initiatieven van ondernemers (levert geld op!) terwijl men de noodzaak van gedragsverandering (nog) niet inziet.... sja..... zó kan ik ook politiek bedrijven!

Overigens: ik las onlangs dat het bedrijfsleven over niet al te lange tijd een heel eind gekomen zal zijn met het vergroenen van bedrijfsprocessen. Het zal dan niet voor het eerst zijn dat de politiek dan achter de feiten aan zal lopen.......
Heb je wel eens van de club van Rome gehoord? Die voorspelden dat onze olievoorraad in 1980 op zou zijn. Of een kabinet Den Uyl, die autoloze zondagen invoerde vanwege zogenaamde olietekorten. Er was nog nooit zoveel olie in NL als toen. En nu de blunders met het rapport van de UN, weer zijn politieke motieven belangrijker dan wetenschap.
Er ligt een wetsvoorstel klaar om werkzaamheden versneld te gaan invoeren, zodat de bouw wat lucht krijg, weer houden politic van de PvdA dat tegen......We kunnen echt niks van hen verwachten als we de economie willen opbouwen. Die verdrinken zichzelf alleen maar in procedures. Als die er niet zijn, gaan die ook nog verzinnen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:52

ARJAN007 schreef:
Of omdat het gewoon noodzakelijk is om de natuur een keer voor te laten gaan op de economie? Ik las pas dat er ook in het koude poolnoorden (of was het Antarctica?) veel methaangas opgeslagen ligt dat vrijkomt als het poolijs smelt. Methaangas is nog een veel sterker broeikasgas dan kooldioxide.....
Dat zijn dus wel dingen om goed naar te kijken, als we tenminste nog boodschap hebben aan de toekomst en dus geen ikke, ikke en de rest kan stikke-mentaliteit hebben......
Het zou me niet verbazen als de "Blij dat ik rij"- mentaliteit ooit eens noodgedwongen plaatsmaakt voor "Blij dat ik leef in verantwoordelijkheid t.a.v. mens en natuur".......
Eerlijk gezegd vind ik dat linkse politiek. En dat vertrouw ik per definitie niet. In het verleden is het al corrupt gebleken en ik heb er geen vertrouwen in of die cijfers wel zo betrouwbaar zijn als ze ons zijn voorgespiegeld. Wel zie ik financiële voordelen op dit gebied en die zijn tastbaarder.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 16:49
BerichtOnderwerp: Een deugdelijke vrouw!

Beste Mar.

Ik vind het altijd iets aanmatigends hebben als je als man voor gaat schrijven hoe een vrouw zich moet gedragen. En ik vind dat je in je beschrijving over de vrouw een heleboel missers maakt. Teveel om op te noemen.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 13:29

KLAAS584 schreef:
Beste KAT125,je hebt wel heel gauw kritiek op alles.Ken je ''Oases''? ik
denk het totaal niet.''Oases'' kan aan alle eissen voldoen van CM.

Meppel is minder centraal dan Zwolle. Bovendien was de vraag of er in Zwolle een goede locatie te vinden was. Anders zou men ook kunnen praten over Steenwijk, Assen, Harderwijk.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 13:25

BOND schreef:
In theorie is dat voorbij. Probleem is alleen dat degenen di e van een klein inkomen rond moeten komen, zich bedreigd voelen door:
1) stijgende prijzen
2) stijgende (woon)lasten en afnemende (huur)subsidie.
Degenen die aangewezen zijn op een klein inkomen hebben in financieel opzicht een kwetsbaar bestaan. Van de week las ik over mensen die niet meer naar de tandarts gaan, omdat het simpelweg niet meer te betalen is.... Een groep tandartsen die uit nobele motieven besloot deze groep een korte tijd gratis (!) te behandelen is zich rot geschrokken van de slechte staat van de gebitten van deze mensen. Als de mensen het tandartsbezoek hadden kúnnen betalen, was dit gewoon niet nodig geweest
Het is een misvatting dat het armoedeprobleem alleen maar te maken hebben met de hoogte van het inkomen. Het is vaker een sociaal probleem. Als je de uitkeringen met 500% zou verhogen, zouden er nog altijd mensen zijn, die in de problemen komen.
Wat me opvalt, dat kringloopwinkels niet (alleen) bezocht worden door mensen die arm zijn, maar juist door mensen die daar een financieel slaatje uit willen slaan.
Ik ken mensen, die misbruik maken van de voedselbank, gewoon omdat het goedkoper is.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 5 maart 2010, 13:10

ARJAN007 schreef:
Ook in buurten van welgestelden kunnen veel mensen wonen die zich verloren en anoniem voelen. Alleen men schaamt zich ervoor, want als je rijk bent dan is het not-done om problemen te hebben en eenzaam te zijn..... Maar ga eens achter de voordeuren van diverse welgestelden kijken en je zal zien dat ook dáár anonimiteit en eenzaamheid voorkomt...... Anonimiteit en ellende zijn geen patent van socialisme, het komt in álle geledingen van de samenleving voor.
In het socialisme telt het individu niet mee. Dat is zichtbaar in de Bijlmer, niet het individu, maar de massa telt. Is dat dan zo extreem bij de NL partijen? Als je Agnes Kant hoorde, zou je dat wel denken. Een knap stukje demagogie. Maar ook zijn deze trekjes nog steeds aanwezig bij de PvdA en eerlijk gezegd ben ik daar enorm allergisch voor.
We hebben een kabinet nodig, dat constructief en creatief om kan gaan met de economie. Daar gaat het niet alleen om verdelen en bezuinigen, maar ook en juist om een visie zodat we de nadruk kunnen leggen op ontplooiing. Daarbij zou je moeten denken aan innovatie, nieuwe ideeën op het gebied van natuur en milieu. Niet omdat ik zo'n milieufreak ben, maar omdat daar de meeste kansen liggen tot ontwikkeling van de economie.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 156 157 158 159 160 161 162 ... 169 Volgende
Pagina 159 van 169