Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 maart 2010, 17:00
Onderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ik ben ook huiverig van allternatieve toestanden, marijan; ik heb me er redelijk goed in verdiept, en heb aan een vorm van meditatie gedaan, in combinatie met zelfhypnose waarin ik inderdaad vrij hardhandig ben gestopt door de Heere God. anders was ik een grens over gegaan en ik moet er niet aan denken hoe het dan nu met me zou zijn.
het gebeurde weerhoud me ervan, om teveel te reageren op dit topic, maar ik weet wel, dat er veel vormen zijn, die niet geestelijk getint zijn. en daar is in principe niets op tegen naar mijn gevoel. diep ademhalen kan geen kwaad, maar in trance raken kan je als mens heel erg kwetsbaar maken!!! | Indrukwekkend wat je hier schrijft. Ik denk dat meer mensen zich hierin kunnen vinden. Jij hebt voor jezelf de grens gezien, veel mensen overschrijden die grens. En daarom is het verstandig je je er helemaal van de distantiëren.
HANNAH810 schreef: | dus ik ben er niet op tegen dat er duidelijk wordt gereageerd, maar waar ik wel mn bedenkingen bij heb, is dat het niet gericht is op het onderwerp, maar op de persoon met een andere mening. en dát is waar ik me aan stoor. begrijp je? je kunt wel degelijk liefdevol zijn, wanneer je duidelijk bent, en probeert te luisteren wat de ander nu werkelijk bedoelt. en dan komt de booschap wellicht ook beter aan, denk je niet? | Eerlijk gezegd heb ik er minder problemen mee als er hier op de persoon gespeeld wordt, temeer omdat het een heftig onderwerp is. Waar ik meer moeite mee heb is dat mensen heel vaak dingen persoonlijk opvatten waar ze niet persoonlijk bedoeld zijn. En vaak zijn dat dingen die veel minder belangrijk zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 maart 2010, 16:50
Onderwerp: Avondmaal
|
|
|
THOMAS968 schreef: | [ Iedereen die naar het Avondmaal gaat is niet zonder zonde. Gescheiden zal vroeger wel een reden zijn geweest om te weigeren, nu zal dat denk ik niet snel gebeuren. Verschuiven dit soort dingen? Ik vraag me af hoe het dan gaat in een gemeente zoals Grace die noemde. Chat is klaarblijkelijk zelfstandiger in zijn gemeente en minder aan regels gebonden maar bijbels gezien is het een zaak van het eigen geweten lijkt me, niet van de voorganger of kerkeraad.
Thomas, die de opmerking van Liesbeth over Judas boeiend vindt | Eerlijk gezegd heeft dat meer te maken met de grootte van de gemeente. We komen ongeveer met 15 man samen, natuurlijk hebben we een bestuur, maar geen oudstenraad. De gemeente bevindt zich nog in een pioniersfase. In principe ben ik wel aan regels gebonden, aangezien de Bijbel als richtsnoer dient in alles.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 maart 2010, 10:03
Onderwerp: Avondmaal
|
|
|
In een ander topic heb ik al een voorschot gegeven over mijn gedachten. Ik zal nu proberen daar dieper op in te gaan. Allereerst is het in mijn ogen een heilig gebeuren binnen de gemeente, waarin we niet alleen herdenken dat Jezus zijn leven gegeven heeft, maar ook ons met het deelnemen daarmee vereenzelvigen. Met name Joh. 6 legt daar de nadruk op.
Joh. 6 schreef: | Daarop zei Jezus: ‘Waarachtig, ik verzeker u: als u het lichaam van de Mensenzoon niet eet en zijn bloed niet drinkt, hebt u geen leven in u. 54 Wie mijn lichaam eet en mijn bloed drinkt, heeft eeuwig leven en hem zal ik op de laatste dag uit de dood opwekken. 55 Mijn lichaam is het ware voedsel en mijn bloed is de ware drank. 56 Wie mijn lichaam eet en mijn bloed drinkt, blijft in mij en ik blijf in hem. 57 De levende Vader heeft mij gezonden, en ik leef door de Vader; zo zal wie mij eet, leven door mij. 58 Dit is het brood dat uit de hemel is neergedaald. Het is niet het brood dat uw voorouders aten; zij zijn gestorven, maar wie dit brood eet zal eeuwig leven.’ | Wat betreft de uitvoering ben ik erg precies, ik vind dat het alleen maar met wijn gevierd mag worden. Druivensap vind ik een menselijke oplossing, waar ik eigenlijk geen goed woord voor over heb. Het doet af aan de symboliek en symboliek is in dit geval voor mij heel doorslaggevend. Ik word er altijd een beetje kriegel van als ik dan argumenten hoor als: ik lust geen wijn. In zo'n heilig gebeuren telt niet wat we lusten, of hoe we denken, maar het gaat om God te eren en te dienen. En is dan een slokje wijn teveel voor ons? Dat is menselijk denken over God, dan gaat het niet om God, maar om ons. Het heilige aspect van het gebeuren wordt wat mij betreft ook versterkt door de uitlatingen van Paulus, die duidelijk stelt, dat er een verband is tussen ziekte, sterven en oneigenlijk gebruik van het avondmaal.Wat mij daarbij opvalt, is dat eigenlijk het enige rechtstreekse verband wat het NT legt tussen ziektes en zonde. Nu weet ik dat veel kerken met calvinistische achtergrond waar veroordeling centraal staat, heel veel mensen het avondmaal ontzeggen, die in mijn ogen gewoon aan het avondmaal zouden mogen. En mijn woorden zullen deze gedachten alleen maar versterken, maar zo heftig bedoel ik het niet. Idd, de mens is in eerste instantie zelf verantwoordelijk of hij het avondmaal neemt. De verantwoordelijkheid van de leiding van de gemeente is een andere. Je waakt over de zielen van de gemeenteleden, dat betekent, dat je best wel kunt aangeven dat als mensen niet leven zoals God zou willen, je het avondmaal kunt ontraden. Ook dat is een vorm van pastoraat, want uiteindelijk wil je als gemeente het avondmaal vieren. En dat is denk ik het verschil met andere kerken. De nadruk ligt niet op veroordeling, maar op het stimuleren van het veranderen van je leven. Dat kan met hulp van God. Judas deed mee aan het avondmaal voordat hij Jezus verraden had, hij had de zonde nog niet gepleegd. Op het moment van het avondmaal behoorde hij nog tot de 12 discipelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:55
Onderwerp: scheppingsdoel
|
|
|
THOMAS968 schreef: |
Wel boeiend eigenlijk, het avondmaal en hoe daar mee wordt omgegaan. In de protestantse kerken varieert dat van extreme avondmaalsmijding waarbij alleen 'bekeerden' naar het avondmaal gaan tot kinderen aan het avondmaal en alle gradaties daar tussen in. Het blijft veelal een zaak van het persoonlijk geweten wel dan niet te gaan, al is de sociale druk ook wel een factor. Anders ligt het bij de katholieken omdat communie daar het centrale deel van de mis is. Als je dan de communie geweigerd wordt, zoals laatst in Den Bosch, is dat wel ingrijpend. Dat is nu weer opgelost, na veel rumoer mag iedereen ter communie gaan. Voor katholieken is het weigeren ernstig, gesteld dat men de officiele leer aanhangt dat het brood daadwerkelijk verandert in het lichaam van Christus en bij excommunicatie al helemaal. Toch zou ik het nogal wat vinden als de dominee of kerkeraad stelt dat ik niet meer zou mogen gaan, omdat ik gescheiden ben of zo. Met welke instelling zitten we aan bij het Avondmaal? Ik kan me in mijn kerk niet herinneren dat iemand geweigerd is, wel dat mensen soms niet gingen.
Ik vraag me af hoe die bandbreedte in het denken over het Avondmaal op CM er dus uit ziet.
Thomas, die zich afvraagt hoe dit in de praktijk wordt ervaren. |
Het is handiger denk ik als je een nieuw topic dan hierover opent.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zondag 21 maart 2010, 22:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 21:35
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik vind het niet zo'n goede reactie als ik eerlijk ben. Je wordt wel als ieder mens behandelt maar je mag niet aan het avondmaal? Daar zeg je nogal wat......Wie ben jij om dat te beslissen en te bedenken? Ga je dan niet voor God spelen?
Willemijn | Dat komt omdat Paulus in 1 Kor 11 een direct verband legt tussen onjuist gebruik van avondmaal en ziekte en zonde in de gemeente. Voor mij is het een heilig gebeuren, waar ik dus per definitie voorzichtig mee omga. Als voorganger moet je deze beslissingen durven te nemen, want dat hoort bij de verantwoordelijkheid die je hebt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 maart 2010, 18:58
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Je geeft het prachtig weer in geen woord teveel. Dat ook deze mensen een plek vinden waar ze gewoon mogen leven. Hun kruis op deze aarde wordt onnodig ondragelijk gemaakt nota bene door christenen die durven te zeggen dat ze weten wat God denkt, blasfemie. Beschamend. | Deze uitspraak zet mij tot nadenken Mieke. Hoe zou ik mensen in de gemeente behandelen die homoseksueel zijn? Niet veroordelend in elk geval, want als de gemeente bezoeken, zijn ze in mijn ogen op zoek naar God. Het allereerste wat me dan binnenvalt, is dat ze gewoon mens zijn, en dat je in een sfeer van vertrouwen heel wat duidelijkheid kunt creeëren. Verder geloof ik dat God zelf met mensen aan het werk gaat, als ze onder Gods Woord komen, zullen ze ook beseffen wie God voor ze wil zijn. En ik geloof in herstel van ieder verwond hart. Zal ik het gedrag goed praten, nee. Zal ik ze wijzen op de weg van de Heer? ja. En verder zou ik graag de mens willen kennen, om hem te kunnen wijzen op Jezus. In feite dus geen verschil als met een ander mens. Ik geloof ook niet dat ze mijn goedkeuring zullen vragen, ik geloof dat God hun weg zal leiden en hoop daar een bepaalde rol in te kunnen spelen.
Waar ik wel heel stellig in ben, is met het avondmaal. Dat zal helaas voor hen niet mogelijk zijn. Maar dat stel ik ook bij mensen die samenwonen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:14
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik ben heel calvinistisch opgevoed en je ziet dat juist. Wat echter zonde is of kan zijn hangt ook van een beoordeling af Ben het verder wel ten dele met je eens. Als ik het over homosexueel gedrag heb in relatie tot het Christendom, heb ik het over een stabiele liefdesrelatie en dan vind ik dat ze bij een kerk kunnen en mogen horen. Wat daarbuiten ligt en dat komt zeker voor, dat is ook precies waar Paulus tegen ageerde namelijk homosexualiteit als norm in veel Griekse steden met behoorlijk bandeloos gedrag. Van onderdrukking om voor je mening uit te komen kun je echter nauwelijks spreken. Als homo's uit de kast moeten gaan en als ik zie met hoeveel moeite dat gepaard gaat, dan worden ze klaarblijkelijk meer gediscrimineerd dan heterosexuelen. En in Nederland is het met de vrijheid van meningsuiting wel redelijk gesteld.
Thomas, ook voor vrijheid van andersdenkenden. | Als ik het over homseksueel gedrag heb, heb ik het over het bandeloze gedrag, niet over een stabiele liefdesrelatie. En in mijn ogen komt dat veel vaker voor dan een monogame homoseksuele relatie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 23:01
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
BULLDOG524 schreef: | ja en jij zit er op te wachten om die lont weer aan te steken je zou niet misstaan bij de explosievendienst | Zolang er zulke persoonlijke aanvallen gemaakt worden, zullen mensen zich onveilig blijven voelen. En daar helpt geen roombeheerder tegen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 20 maart 2010, 23:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:19
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Voor een groot deel met je eens maar het is nog steeds een redenering die de zonde dan wel de zondigende mens centraal stelt en over de praktijk ervan heb ik juist mijn aarzelingen, minder dan over de theorie daarbij. De laatste twee regels die je schrijft onderstreep ik ten volle. Maar het verschil in benadering is duidelijk gebleken in eerdere discussies: jij benadert homosexualiteit vanuit de zonde die het volgens jou is en ik vind dat als mensen in liefde met elkaar leven we ze moeten accepteren vanuit het eerste en hoogste gebod: dat van de liefde. Ik denk dat het zonde is dat niet te doen en dus ook niet is zoals God het bedoeld heeft. Overigens ging het me in de vorige reactie om de uitdrukking: ook andersom.
Thomas, die inclusief wil denken (term gejat van Boerwinkel) | Het calvinistische denken loopt altijd te denken dat de zonde niet geheel verdwenen is. Ik predik verlossing vanuit volle overtuiging dat God elke zonde vergeeft. En dan staat het vergeven centraal. Verder wat betreft homoseksualiteit, ik veroordeel ten sterkste het gedrag als men van partner naar partner gaat. ( het woord partner vind ik te sterk uitgedrukt, want dat veronderstelt nog iets van een relatie). En in de homoscene is dat normaal gedrag. Als je de Rom. 2 leest zie je dat dit gedrag veroordeeld wordt. En zolang men dit gedrag huldigt mag je mij als een verklaard tegenstander zien van homoseksualiteit. Echte emancipatie zou ik vinden als homo's net zo behandeld zouden worden als hetero's. Maar dat is in ons land helaas niet mogelijk. Ik vind dat hetero's onderdrukt worden omdat ze hun mening niet meer mogen te geven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:08
|
|
|
MIEKE364 schreef: | solafide en chatuliem: jullie zouden een mooi stelletje vormen; kunnen jullie fijn met z'n tweetjes de rest van cm veroordelen, beschimpen, aanvechten, aanvallen, belachelijk maken, kleineren, respectloos bejegenen, voor leugenaar zetten, hun woorden omsmeden tot leugens, het uit het verband trekken van goede overtuigingen vanuit het Woord en dat allemaal om Jezus wil, wat zal Hij blij zijn met jullie.... Kom met maar je veelheid aan woorden, waar Het Woord heel duidelijk over is, overigens. Deze mensen zijn mijns inziens de christenen die onder vuur worden genomen en het zwaar hebben om Jezus naam omdat ze werkelijk Zijn volgelingen zijn. En als je niet luistert met je hart maar met je ego zoals jullie doen dan versta je Zijn Woord niet hoeveel meter je er ook van aanhaalt. | Eerlijk gezegd vind ik dit een persoonlijke aanval, die vooral niet strookt met datgene wat ik hier geschreven heb. Ik bestrijd je standpunten, omdat ik ze onbijbels en misleidend vind. Ik hoop dat je ook zelf met argumenten komt in plaats van het op de persoon te spelen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 22:04
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Het is weer eens alles naar de negatieve kant uitrekken, Cross, de makkelijke weg, ook al doe je moeite op sites te kijken en erover te lezen. Het is de interpretatie van zaken die me tegenstaat en waar Willemijn, mijns inziens, op doelt. Yoga, zoals die nu in onze samenleving wordt gepresenteerd, mits gegeven door docenten opgeleid in door de vereniging van yogaleraren erkende opleidingen, kan je niet vergelijken met sjamanisme of occulte zaken. Het heeft er in de verste verten niet mee te maken. Ik zeg niet dat er geen ongevaarlijke yoga is, daar kan ik niet voor instaan. Er zijn ook occulte religies (lees de verhandelingen van sola er maar op na). Er zijn ook christenen die kinderen misbruiken en hun echtgenotes in elkaar slaan omdat dat in de bijbel staat en noem het maar op. Daar kan ik als christen ook niet voor instaan. Je kunt niet alles over één kam scheren, dat is heel goedkoop en makkelijk. De hatha-yoga waarin ik les geef is van oorsprong (India) een weg om mensen te helpen dichterbij God te komen, dat sluit het geloof in de Weg van Christus geenszins uit. Yoga competeert niet met welke geloofsovertuiging dan ook. Door de yoga-oefeningen en de meditatie help je jezelf te oefenen wat losser te komen van je ego en de daarbij behorende zaken waarvan God vraagt je verre van te houden in de tien geboden. Het beoefenen van de hatha-yoga waarin ik les geef, helpt mijn cursisten los te komen van jaloezie, haat, bezitsdrang, geldingsdrang, liegen, liefdeloosheid etc. etc. alle zaken waar ieder mens mee af te rekenen heeft, zeker als volgeling van Jezus zijnde wordt je daarmee geconfronteerd. Het leert je bewust te worden van wat je denkt, de basis van je gevoelens, emoties en daden en je niet te identificeren met wat zich aan je opdringt van buitenaf en van binnenuit maar er eerst bewust van te worden. Het bevordert een beter functionerende geest en lichaam en brengt lichaam, geest en ziel in harmonie en helpt je af te stemmen op de fluistering van de stem van de Allerhoogste die altijd overal tegelijkertijd Aanwezig is, Hij die Liefde is. Er zijn onschuldige manieren van toekomstvoorspellen zoals de astrologie in de krant maar als gelovige in Jezus heb je dat niet nodig. Het is een klein verleidertje waardoor je misschien verder kunt gaan in dat soort dingen. Ik houd me verre van zaken als tarotkaarten leggen en weet ik al niet voor onzin meer. Daar houd ik me niet mee bezig. Wel in het verdiepen van mijn geloof, lees mijn profiel maar. Ik denk dat mensen zich met waarzeggerij bezighouden omdat ze onzeker zijn over zichzelf, hun functioneren en hoe ze in het leven staan. Als je gelooft in de Liefde van God heb je dat niet nodig en weet je je geborgen in Zijn Hand. | Als je lerares bent en je gelooft dat dit je helpt, begrijp ik je uitval niet naar mij. Dan is het waarschijnlijk niet erg effectief waar je mee bezig bent. Ik denk ook niet dat het goed is, omdat de mens nl. een zondige natuur heeft en vergeving nodig heeft. In plaats van yoga, kun je ook eens proberen met vergeving. Dat werkt nl. veel effectiever. De verlossing van jezelf, je eigen natuur, je zondes is niet mogelijk. Iedereen heeft de verlossing van Jezus Christus nodig. En dat is wat ik in je hele verhaal mis. Je hebt het over God, die Liefde is en volgens jou iedereen omringt. In mijn ogen kun je door gebed contact krijgen met God. En harmonie met jezelf geeft geen garantie dat je dan de stem van God kunt verstaan. Volgens mij leer je door een relatie met God Zijn stem te verstaan. En de voorwaarde daarvoor is niet meer harmonie in je leven, maar het aanvaarden van het offer van Jezus in je leven. Met of zonder harmonie met jezelf, God houdt van je zoals je bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 21:19
|
|
|
Omdat het naar mijn idee al veel te laat is voor de mensen. Ze zijn al bang om hun mening te geven, bang om ruzie te krijgen als ze iets zeggen. Dan helpt een roombeheerder niet meer. Dan moet vertrouwen hersteld worden. Dat kan alleen maar als men weer de ruimte krijgt zijn mening te geven ook al is dat niet de jouwe. En dat er onderling respect is, zonder gescheld of verwijten. Op dit moment is het zo dat als iemand iets anders denkt, dat hij het gevaar loopt het centrum te worden van spot en nijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 19:26
|
|
|
ELLY361 schreef: | nou ja als je dan bang ben voor explosies ken je beter maken dat je wegkomt, offe wijselijk je mond leren houden,, want waar de bal kaats gaat de bal heen, en dan krijg je hem vervolgens weer truggekaatst | Eerlijk gezegd laat je met deze reactie precies het probleem zien. Een felle aanval op een gewone constatering. Dat gebeurt hier dus de laatste tijd. Iets wat niet fel bedoeld is, leidt met een tot een felle, zelfs vijandige tegenreactie.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 20 maart 2010, 20:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 12:12
|
|
|
Allereerst zijn oude koeien nog springlevend hier. Een roombeheerder is geen oplossing. De mensen zijn bang gemaakt voor hun mening uit te komen. Hier in het forum en in de chatbox. Ik denk dat een roombeheerder daar niets aan kan veranderen. Wantrouwen heerst nog steeds onderling, en dan gaat het misschien aan de buitenkant wat beter, maar ik denk dat we met z'n allen zitten te wachten op een volgende explosie.
Groepsvorming is van alle tijden en hoort bij mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 12:06
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Andersom gelukkig ook, Chat
Thomas, die al opgegroeid is met traditionele en in de praktijk niet altijd liefdevolle standpunten. | Dat is omdat ze voortdurend de veroordeling centraal gesteld hebben en niet de verlossing. En de oplossing is niet om zonden maar te negeren of goed te praten, maar vergeving te ontvangen. Want Gods vergeving verlost je van alle zonden. En Zijn vergeving is totaal en absoluut.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 maart 2010, 02:30
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Wijze en herkenbare woorden. Het vereist wel meer inspanning van de gelovige want je moet een vertaling geven naar de werkelijkheid zoals ze die nu als Christen aan je voordoet. Bovendien moet je je verdiepen in de achtergronden van bijvoorbeeld uitspraken van Paulus over het celibaat. Met jouw benadering hoeven slaven hun meester niet onderdanig te zijn en dat is maar goed ook. God is liefde en het Christendom geen angstgeloof met veel plichten en gehoorzaamheid zoals de Islam, maar verlossing en vergeving.
Thomas, die het geloof als een Blijde Boodschap ervaart. |
Wat wijs lijkt in de ogen van de mens kan dwaas zijn in de ogen van de Heer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 23:20
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | Echt enthousiast: lijkt me toch wel gaaf! Ik heb slechts 28 zenders, maar ben ik een echte zapper. Vind het gewoon leuk om te ontdekken wat er door de dag heen wordt uitgezonden. Ik heb b.v. Maigret (een mooie Franse policier) een tijdlang bij de BRT gevolgd, in de middagen (ik zat toen toch thuis met een gebroken arm, maar dit terzijde).
Enne... hoe komt het dat jij zoveel talen (passief) kent? | De films op de Italiaanse Sky kun je ook met de originele taal volgen hetzelfde geldt voor de franse en Spaanse. Engels en Duits zijn de talen waar ik me echt thuis in voel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 22:29
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik ben dan wel heel benieuwd waar je zoal naar kijkt: duizenden kanalen? Hoeveel talen? Ook veel reli-zenders, neem ik aan? | Een stuk of vijftig reli zenders. Daarnaast kijk ik veel naar Britse zenders, (Astra 2). Canal plus frans en spaans. Duitse voetbalzenders, Hotbird Sky Italia. Erg veel films kan ik zien, en ik bekijk ze net zo lief zonder ondertitels. Sky Engeland, Discovery een stuk of 12, Hallmark, movies24, Itv, en ga zo maar door. Verder kijk ik elke dag naar Sherlock Holmes, Niedrig und Kunt, en Poirot.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op donderdag 18 maart 2010, 22:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 19:37
|
|
|
He eindelijk, ik heb mijn schotels weer aan het werk. Ik had de laatste weken nog maar 1000 zenders, terwijl ik 6000 gewend ben......Eindelijk weer een fatsoenlijke keuze waar ik vanavond naar kan kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 19:35
|
|
|
JILL658 schreef: | Oke dat eten we morgen dan.......... Kan het alleen niet zien,.............. ik maar drukken op `t figuur, maar niks hoor............. |
Dit komt me bekend voor. Heb het regelmatig gezien. Waar nou toch????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 11:27
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
IMRE695 schreef: | Wat me niet bevalt aan dit betoog, is alsof de PvdA een soort monopolie heeft op dit ideeën. Zonder steun van andere partijen kan de PvdA niet eens regeren. Sterker nog: meestal is de PvdA de onderliggende coalitiepartij en wordt geacht voorstellen van andere coalitiegenoten te steunen, zoals: VVD, CDA, D66 of CU.
VVD is altijd voor strengere regels op gebied van uitkeringsfraude, met alle controles van dien. Hoezo 'vrijheid' voor de burger? CDA is sterk in het maatschappelijk middenveld, dat wel voor 80% uit belastinggelden wordt betaald. Met alle wet- en regelgeving die ook het CDA plus andere partijen daar op los hebben gelaten. CU heeft zich (terecht) sterk gemaakt voor een extra zorglaag voor kinderen. Met, jawel, extra wet- en regelgeving. En D66 wil de burger meer invloed geven, iets waar alle andere politici als de dood voor zijn. Die houden het liever bij hun ongeschreven regels van het staatsrecht, inclusief een topzware bureaucratie.
Het is een gotspe om alle wet- en regelgeving op conto van de PvdA te schrijven!! Je argumenten zijn tendentieus en zo gekozen om je eigen liberale beginselen (een partij van geen God en geen meester) beter voor het voetlicht te brengen. Weinig verheffend. Op argumenten van de tegenpartijen hier, reageer je niet eens meer, want je zit kennelijk om argumenten verlegen. Je herhaalt alleen maar liberale mantra's en dat ook nog op humorloze wijze.
En die Koran op alle basisscholen: wordt dat verplichte lesstof?? Dan kunnen we de bijbel ook als verplichte lesstof op de politieke agenda zetten. Denk eens in mogelijkheden, niet in moeilijkheden! | Het gaat natuurlijk om het leggen van accentverschillen. De reden dat ik de PGB als voorbeeld genomen heb, is omdat men daar kan zien dat het echt verschil uitmaakt wie in de regering komt. Het maakt dus wel degelijk uit wie er in de regering komt. Doordat we in een land leven dat regeerd wordt door coalities, worden de ruwe kantjes van de partijen er wel afgehaald. Bij veel mensen met wie ik praat over de PGB lijkt het kwartje niet te vallen. En dat is op zijn zachtst gezegd vreemd. Ja, ze zijn we verkeerd behandeld maar op een of andere manier stellen ze de partij er niet verantwoordelijk voor. Mijn betoog is er op gericht mensen te wijzen op het feit, dat we politieke partijen moeten afrekenen op de uitvoering van beleid en niet alleen maar om standpunten. En daarin vind ik het beleid ten opzichte van zorg een bijzonder ijkpunt, omdat iedereen er mee te maken heeft of zal hebben. En dan staan we voor de vragen: Willen we de cliënt weer afhankelijk maken van de staat, of willen we dat de client een stuk regie over zijn eigen leven behoudt? Willen we fraude bestrijden met volledige regulering of zijn er ook andere mogelijkheden? Zien we uitkeringen als een recht of als een voorrecht? Moeten we bezuinigen of juist lasten verlichten? Moeten we eigen intitiatief stimuleren of afremmen? Moeten we werklozen verzorgen of stimuleren? ......... Ik vind het jammer dat je dit ziet als mantra"s want zo zijn ze niet bedoeld. De visie op de economie is echt verschillend en de klassieke standpunten zijn nog steeds reëel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 18 maart 2010, 10:55
|
|
|
IMRE695 schreef: | Wat me niet bevalt aan dit betoog, is alsof de PvdA een soort monopolie heeft op dit ideeën. Zonder steun van andere partijen kan de PvdA niet eens regeren. Sterker nog: meestal is de PvdA de onderliggende coalitiepartij en wordt geacht voorstellen van andere coalitiegenoten te steunen, zoals: VVD, CDA, D66 of CU.
VVD is altijd voor strengere regels op gebied van uitkeringsfraude, met alle controles van dien. Hoezo 'vrijheid' voor de burger? CDA is sterk in het maatschappelijk middenveld, dat wel voor 80% uit belastinggelden wordt betaald. Met alle wet- en regelgeving die ook het CDA plus andere partijen daar op los hebben gelaten. CU heeft zich (terecht) sterk gemaakt voor een extra zorglaag voor kinderen. Met, jawel, extra wet- en regelgeving. En D66 wil de burger meer invloed geven, iets waar alle andere politici als de dood voor zijn. Die houden het liever bij hun ongeschreven regels van het staatsrecht, inclusief een topzware bureaucratie.
Het is een gotspe om alle wet- en regelgeving op conto van de PvdA te schrijven!! Je argumenten zijn tendentieus en zo gekozen om je eigen liberale beginselen (een partij van geen God en geen meester) beter voor het voetlicht te brengen. Weinig verheffend. Op argumenten van de tegenpartijen hier, reageer je niet eens meer, want je zit kennelijk om argumenten verlegen. Je herhaalt alleen maar liberale mantra's en dat ook nog op humorloze wijze.
En die Koran op alle basisscholen: wordt dat verplichte lesstof?? Dan kunnen we de bijbel ook als verplichte lesstof op de politieke agenda zetten. Denk eens in mogelijkheden, niet in moeilijkheden! | Het gaat natuurlijk om het leggen van accentverschillen. De reden dat ik de PGB als voorbeeld genomen heb, is omdat men daar kan zien dat het echt verschil uitmaakt wie in de regering komt. Het maakt dus wel degelijk uit wie er in de regering komt. Doordat we in een land leven dat regeerd wordt door coalities, worden de ruwe kantjes van de partijen er wel afgehaald. Bij veel mensen met wie ik praat over de PGB lijkt het kwartje niet te vallen. En dat is op zijn zachtst gezegd vreemd. Ja, ze zijn we verkeerd behandeld maar op een of andere manier stellen ze de partij er niet verantwoordelijk voor. Mijn betoog is er op gericht mensen te wijzen op het feit, dat we politieke partijen moeten afrekenen op de uitvoering van beleid en niet alleen maar om standpunten. En daarin vind ik het beleid ten opzichte van zorg een bijzonder ijkpunt, omdat iedereen er mee te maken heeft of zal hebben. En dan staan we voor de vragen: Willen we de cliënt weer afhankelijk maken van de staat, of willen we dat de client een stuk regie over zijn eigen leven behoudt? Willen we fraude bestrijden met volledige regulering of zijn er ook andere mogelijkheden? Zien we uitkeringen als een recht of als een voorrecht? Moeten we bezuinigen of juist lasten verlichten? Moeten we eigen intitiatief stimuleren of afremmen? Moeten we werklozen verzorgen of stimuleren? ......... Ik vind het jammer dat je dit ziet als mantra"s want zo zijn ze niet bedoeld. De visie op de economie is echt verschillend en de klassieke standpunten zijn nog steeds reëel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 18:08
|
|
|
MARISKA601 schreef: | En hoe denken we over prostitutie. Kunnen we wel op partijen stemmen die voor legalisatie van prostitutie zijn. De bijbel leert ons dat prostitutie niet kan en mag.
Ik vind dat je als christen zijnde met allerlei dingen rekening moet houden met je stemgedrag. Ik beken, mijn stemgedrag, wijkt soms ook enigszins af van christelijke waarden en normen.
Maar zijn Gods wetten niet belangrijker , dan de nederlandse wetten? | Prostitutie is allang gelegaliseerd. En dat is maar goed ook. Zelf vind ik dat je niet de wetten van God zomaar klakkeloos op de maatschappij moet drukken Dan kan krijg je van de toestanden als met de inquisitie en de islam. Dingen als overspel worden dan opeens strafbaar terwijl dat nu niet zo is. Samenlevingsvormen als samenwonen en homorelaties worden dan verboden. Terug naar de Middeleeuwen, dan leveren we alle verworven vrijheden weer in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 17 maart 2010, 13:21
Onderwerp: 13 maart stappen in Groningen...
|
|
|
ROOSJE226 schreef: | IDD Inca, WANNEER GAAN WE WAT LEUKS DOEN IN ROTTERDAM????
Moeten we die Noordelingen es deze kant optrekken en voor Rello is t dan niet zo'n ..............eind.
He?? Rel????????? In Rotterdam kun je veel beleven is tenminste een Stad van Formaat |
Voor de goede orde: verleden zijn hebben we een avondje georganiseerd in R'dam. Als je daar behoefte aan hebt, wat let je, kom met een voorstel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 22:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vul deze zin dan maar aan:
Als ik je zoen, dan.................. |
Goed, omdat mensen altijd een beetje verlegen zijn:
Als ik je zoen, dan merk ik dat je knoflook hebt gehad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 21:41
|
|
|
Vul deze zin dan maar aan:
Als ik je zoen, dan..................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 15 maart 2010, 19:36
|
|
|
IMRE695 schreef: | Jammer dat je niet beschikbaar bent. Was een extra reden geweest om vooral geen VVD te stemmen!
Maar nu weer even terug naar de issue's. Ook onder PvdA premiers of in coalities met de PvdA werd en wordt er gewoon flink geld verdient in dit land. Drees, zelfs onder Den Uyl en laten we niet vergeten onder Wim Kok draaide de economie als een tierelier. Het geld wordt ook niet herverdeeld: het gaat gewoon om politieke keuzes wat we met z'n allen willen met de opbrengst van de belastingen. Het aandeel van het Bruto Nationaal Product blijft voor een groeiend gedeelte gewoon in handen van mensen en bedrijven, die dat naar eigen inzicht kunnen besteden of investeren of sparen. En nivilering hoor je alleen nog maar bij de SP. Nederland is nog altijd een rijk land. In de top 20 van meest succesvolle economieën ter wereld. Maar helaas, vooral afhankelijk van de export. En als we minder aan het buitenland kunnen verkopen, dan verdienen we ook minder.
Verder ben ik het met de spreker eens dat innovatie en investeren in duurzaamheid de motor van onze economie kan zijn. Daar zal de focus ook op moeten liggen. Maar of dat ook voldoende nieuwe (duurzame) banengroei genereert, is vers twee. Het zijn meestal kennisintensieve enterprises, die weinig toevoegen aan de groei van de werkgelegenheid. En pas als er een markt voor is, geld gaan opleveren. En dus tot die tijd afhankelijk zijn van (Europese) subsidies. | Ik heb al eerder aangegeven dat als de PvdA aan de regering kwam, dit totaal ten koste zal gaan van de PGB. Voor veel mensen zal dit schrijnend zijn. Hebben ze eindelijk een redelijk zelfstandig bestaan opgebouwd, met hulpverleners die naar hun specifieke behoeftes kunnen zorgen dat ze zelfstandig kunnen wonen, alles wordt weer teruggedraaid. Heel veel mensen zullen weer afhankelijk gemaakt worden van de staat. Documentaire van Zembla: een woonboerderij functioneert niet goed. 95% doet dat wel. Prompt wordt deze hulp weer in een kwaad daglicht gesteld. PvdA zal waarschijnlijk weer schreeuwen om meer controle en regulering, het gevolg is dat meer mensen afhankelijker worden van de staatshulpverlening. Wachtlijsten zullen komen bij de thuiszorg. De prijzen zullen stijgen. Allerlei bedrijven zullen op de fles gaan. En de cliënt krijgt geen gepaste hulp meer. Gewoon een gedachte: als mensen willen frauderen doen ze dat toch wel, geen wet is waterdicht. Is de oplossing dan meer regulering?
O ja, de lijstduwer van de PvdA is een voorstander van de Koran op alle basisscholen, dus ook de christelijke. Leuke partij he?
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 15 maart 2010, 19:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 13 maart 2010, 16:05
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Ik vind het zó jammer dat dit kabinet uiteengevallen is. Het had nl. de juiste politieke kleur. Maar goed, t is helaas niet anders.
De verkiezingen zouden weleens anders uit kunnen pakken nu er nieuwe mensen aan het roer van de partijen staan. kBen benieuwd hoe de bezuinigingen uit gaan pakken de komende jaren. Tenslotte kan 35 miljard bezuinigen alleen gebeuren bij een groot pakket van maatregelen. Sommigen willen graag bezuinigen op het aantal ambtenaren. Maar dat kan alleen als de procedures en regels sterk vereenvoudigd worden. Dat lijkt mij nog een flinke klus die veel tijd zal vragen. De AOW-leeftijd zal naar 67 moeten. Na déze maatregelen blijven er nog zeker 25 miljard over om te bezuinigen. En dan wil de VVD ook nog eens miljarden uitgeven aan extra asfalt?
Ik weet niet of Balkenende opstapt. Het maakt mij ook niet zoveel uit wie de lijsttrekker zal zijn. Het gaat om het te voeren beleid, en om samenwerking met andere partijen. De komende jaren zullen er zeker uitdagingen komen waar de regering wat mee moet doen. 1) energie. Het is te verwachten dat als de economie opbloeit, de energieprijzen de hoogte inschieten. Het zal dan noodzakelijk zijn om de accijns te verlagen en de duurzame energie een grote impuls te geven. Als Nederland zo verslaafd blijft aan olie, dan zal de olie op zekere termijn onbetaalbaar gaan worden. 2) klimaatopwarming. We hebben wel een koude winter gehad, maar volgens het KNMI gaat de klimaatopwarming gewoon door. Daar zal men ook iets mee moeten doen.
Deze thema's lijken mij meer in goede handen bij een CDA-PvdA-CU regering dan bij een VVD-PVV-CDA regering. | Eerlijk gezegd ben ik enorm opgelucht dat dit kabinet weg is. En dat zou iedereen moeten zijn in mijn ogen. Ongeacht politieke kleur, dit werkte niet. Men kon het niet eens worden over belangrijke zaken, en dat is voor geen enkel land goed. Als een bedrijf geen goed bestuur heeft, gaat het verloren. Samenwerking is iets wat noodzakelijk is en dat was totaal verdwenen. Voor ons land is de PvdA geen goede keus, temeer vanwege de periode waarin we beland zijn. Onderwerpen als inkomensnivellering moeten (helaas) in de ijskast. We moeten weer geld zien te verdienen. Pas als er weer geld is, kunnen we praten over besteding. Natuurlijk is het speerpunt natuur en milieu, omdat daar de meeste winst te behalen is. Er moet ruimte komen voor nieuwe ideën, innovatie is heel belangrijk. We moeten zien hoe we de markt kunnen herstructureren. Met nieuwe ideeën, met nieuwe initiatieven, kunnen we er weer boven uit komen. We moeten niet kijken naar de problemen, maar kijken hoe we nieuwe kansen kunnen krijgen. Nederlanders staan bekend om hun koopmanschap en ik vertrouw erop dat als je mensen de gelegenheid geeft deze ondernemerszin te ontplooien, kan de economie weer groeien. De regering moet niet de leiding overnemen van mensen, maar hun initiatieven ondersteunen. Helaas wordt er veel tegengewerkt door procedures en vergunningen. Geef de mensen wat meer vrijheid en ze zijn in staat tot grote dingen.
Voor sommigen van jullie: ik ben niet beschikbaar als lijsttrekker voor de VVD.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 22:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hallo Chat,
Het lijkt of we twee verschillend Bijbels lezen vind je niet? ben het ook niet met je eens maar dat verwacht je waarschijnlijk al. Jij leeft nog met wat ik-met alle respect overigens- de onderdrukkende invloeden van het christendom noem. De bijbel lezen naar de letter en vooral niet vanuit deze tijd. Veel mensen zijn hier nog steeds mee aan het afrekenen, ze willen van de kerk geen beeld of een zeer gedateerd beeld hebbenen dan wordt God een verre vreemde en Jezus slechts iemand van "toen en daar"jammer want christelijke geloofstraditie heeft veel meer te bieden. En daarom is vernieuwing in de kerk ook belangrijk,het is zoeken naar een nieuw evenwicht. En juist met meditatie en gebed krijg je de omgang weer met God. En de Bijbel is niet alleen een veroordelend boek, het is een boek waar veel waardevolle verhalen staan die je doen nadenken over goed en kwaad. Vanuit liefde geschreven......
Willemijn
[img] | Allereerst kijk ik heel anders naar de Bijbel dan jij. Voor mij staat niet de veroordeling, maar de verlossing centraal. Bevrijding en verlossing van zonden is voor mij de centrale boodschap. Als je die verlossing niet kent, kan ik me voorstellen dat die bijbel veroordelend overkomt. Het zou beter zijn, als deze boodschap weer verkondigd zou worden, want ik geloof dat veel christenen niet weten wat verlossing en vergeving inhoudt. De Bijbel is actueel, nog steeds. En ik denk dat die actualiteit eerder groter wordt, dan dat hij afneemt. God biedt deze verlossing en bevrijding aan door het offer van Jezus Christus. Zonder deze verlossing mis je een heleboel van het geloof. Dan ben je in mijn ogen nog steeds verblind. Geen wonder, dat je verlossing zoekt buiten God, maar geloof me, die verlossing is alleen maar door Jezus te verkrijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 11 maart 2010, 17:21
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Zonder verder inhoudelijk hierop in te gaan: Ja, weerleggen.... prima, maar dan gaat het wel om de manier waarop! Degenen die aan yoga doen kunnen dit met de beste bedoelingen doen en eventueel proberen daarbij oprecht christen te zijn. We moeten dus niet hun goede bedoelingen in twijfel gaan trekken.
Het is goed om dit voor ogen te houden als we de yoga zelf niet accepteren. Anders blijft het botsen of valt het gesprek stil. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Voor de goede orde: ik hou mij niet bezig met yoga, dus bij mij valt er niets te weerleggen! | Arjan, ik begin me mateloos te irriteren aan jouw bijdrages, je staat m.i.een goede discussie in de weg. En behoefte aan je bemiddelingspoging hebben in dit geval niks aan. Laat mensen nu ook eens keer gewoon kunnen zeggen wat ze denken, zonder dat ze meteen bang zijn van: wat zou de ander hiervan denken. De yoga beoefenaars durven hier het achterste van hun tong niet meer te laten zien, terecht bang dat ze veroordeeld worden. Licht en duisternis gaat nl. niet samen, ook al doe je er een geestelijk sausje over heen. De laatste dagen heb ik me bezig gehouden met de bijdrage van Willemijn, die aangaf, dat men in bepaalde kerken op zoek is naar een nieuw soort geloofsbeleving. Wat is dan het aantrekkelijke van deze religies. Waarom heeft dit zo'n aantrekkingskracht, terwijl de bijbel duidelijke andere adviezen geeft? Het antwoord is heel simpel. Als je God wilt dienen, gaat dat ten koste van je eigen gedachten, verlangens en ideëen. Soms is het lastig om een ander idee te hebben dan anderen. Terwijl deze religies niet ten koste van jezelf hoeven te gaan. Je kunt zoeken naar ervaringen, terwijl je jezelf niet ove hoeft te geven aan God. Voeg daarbij het idee, dat het onschuldig is, wat wil je dan nog meer. Je kunt op je eigen troon blijven zitten en van tijd tot tijd religieus doen, maar je hoeft niet bereid te zijn de onderste weg te gaan. En als mensen anders denken, hebben ze nog niet die visie die jij allang ontvangen hebt. Zijn ze bekrompen ouderwets, niet met hun tijd mee. Dit is een verderfelijke geest, die niet gegrond is in Gods Woord en alleen tot doel heeft van zelfverheerlijking.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|