Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 23:20
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
THOMAS968 schreef: |
Friezen mogen niet meedoen!
Thomas, als troost voor wie het begrijpt.....
P.S Willemijn, ik doe mijn best maar hou je de teller wel in de gaten? |
Help!!!!!!!!! we kunnen het niet meer lezen. Ik ga maar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 22:53
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
CARIN303 schreef: | Dingen die je bij een ander irriteren, moet je bij jezelf veranderen. |
Irritant he , als je geen internet hebt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:49
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Zet mij ook maar op de lijst.
Ik heb nog wel een vraag of opmerking. Een aantal mensen heeft aangegeven wel graag heen te willen, maar dat de kosten voor de reis, trein of auto, toch best wel een belasting is. Is het mogelijk dat iedereen die plaats over heeft in de auto dit bij de aanmelding bekend maakt, zodat iedereen die graag naar de picknick wil komen ook kan komen. ??[/qu
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op maandag 9 augustus 2010, 21:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:48
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zet mij ook maar op de lijst.
Ik heb nog wel een vraag of opmerking. Een aantal mensen heeft aangegeven wel graag heen te willen, maar dat de kosten voor de reis, trein of auto, toch best wel een belasting is. Is het mogelijk dat iedereen die plaats over heeft in de auto dit bij de aanmelding bekend maakt, zodat iedereen die graag naar de picknick wil komen ook kan komen. ?? |
Kunnen we op kosten van CM niet een bus laten rijden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 augustus 2010, 21:43
Onderwerp: Beantwoorden van mailtjes
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Worden de mails welke je NIET beantwoord hebt ook mee gerekend die je gekregen hebt van Christian Match? |
Nee hoor , je betaalt je lidmaatschap. En of je nu veel of weinig mails beantwoord, dat maakt niet uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 21:27
Onderwerp: De hel voor altijd?
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | Ik heb helaas angsten voor de hel. Mensen kunnen zoveel tegen me vertellen en ik begrijp het ook en lees de Bijbel. Ik snap het maar toch blijft die angst. Angst kan toch niet van God zijn? Ik heb gewerkt in de zorg. Mensen die uit de Gereformeerde Gemeente kwamen waren vooral bang voor de hel. Een oudere mevrouw riep help me, help me! Ik ga naar de hel. Hoewel ik op haar in praatte met positieve Bijbelteksten bleek dat maar tijdelijk te helpen. Eigenlijk heb ik het zelfde. Ik heb ook wel tot Satan gesproken dat hij een verliezer is en dat Jezus de waarheid is. Hem bekeren zal er wel niet in zitten. Satan lees maar mee: Jij bent de vader van de leugens. |
Psalm 116 is er zo duidelijk in: De angsten der hel, de banden des doods, ze omringden mij , oftewel ze hadden mij in de greep. Maar........ en dan komt het , Ik riep den HEERE aan zeggende , Heere, bevrijd mijn ziel.En dan het allermooiste: En onze God ontfermde zich op het gebed.
Ik heb een keer een ds. horen zeggen bij een intrede: Over de hel preek ik niet. Dat heb ik van dichtbij gezien en dat was het allerverschrikkelijkste. Maar God heeft me gered. En om nu over het allerergste te gaan preken, dat kan ik niet .
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op zondag 8 augustus 2010, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 21:14
Onderwerp: oproep aan alle mannen
|
|
|
MARISKA601 schreef: | oeps bra... (prive info)
melding doen bij chris. |
Mariska.........Goed om ook in het forum te melden vind ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 augustus 2010, 20:43
Onderwerp: Het homohuwelijk en de PKN kerk
|
|
|
ERIK390 schreef: | willemijn als jij tot zoon kerk hoord die huwelijken afsluiten wat tegen Gods woord is ben ik het volkomen met de oma van richardri eensen word jij ook aan toe gerekend zoon kerk ontheiligd Gods huis en verkondigd niet het gehele Gods woord |
Ga elkaar aub. niet veroordelen op kerkgenootschap. Het ontstaan van de PKN in 2004 heeft al genoeg verdriet en pijn veroorzaakt. Is er iemand die gelooft dat God vraagt tot welk kerkgenootschap we gehoord hebben?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 augustus 2010, 17:07
|
|
|
MARIO216 schreef: | Gefrituurde inktvis is ook lekker; dan ga ik die Duitse inktvis maar frituren |
Inktvis? Die mega-krab in Scheveningen is daar ook dol op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:42
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | ik weet niet of ik kan die datum. Zoals het er nu uitziet niet. |
Nou Marieke. als ik jou was zou ik toch maar gaan. De vorige keer was er iemand die zei de volgende keer megafrikandellen mee te nemen. ( wel vegetarische). Dus wie weet... kan je nou kampioen frikandellen eten worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 22:25
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Voor wie 't nog niet wist...
Wanneer je vorig jaar voor 1.000 euro aandelen van KPN kocht, heb je vandaag nog 45 euro.
Wanneer je in januari 2000 voor 1.000 euro aandelen van Versatel kocht, heb je vandaag nog 36 euro.
Wanneer je in januari 2000 voor 1.000 euro aandelen van UPC kocht, heb je vandaag nog 18 euro.
Wanneer je echter verleden jaar voor 1.000 euro volle kratten bier gekocht hebt, alles opgedronken hebt, heb je vandaag nog statiegeld ter waarde van 390 euro!
Moraal van het verhaal: De economisch meest verantwoorde oplossing is dus de hele dag in je stoel kijken naar voetbal op TV, met een goed glas bier bij de hand.
Uw beleggingsadviseur |
Okee , dan trekken we nog maar een juupje open!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 augustus 2010, 21:21
Onderwerp: Het beste van YouTube
|
|
|
THOMAS968 schreef: | En de Friese variant, voor wie het mooi vind:
Oh ja 't is wier, ik fiel my hjoed Hiel oars as oars, begryp my goed Myn hûs stie oeral op'e wrâld Gjin plak wêr't ik sa fan hâld
Ik stiel herten, die oaren sear Makke freonen, ferlean in pear. De leste dagen bin ik bang Dat ik sa nei dy ferlang.
Ik sil dy sizze dat ik grutsk ben En myn tinzen stean hiel ticht by dy Fryslân do ropst my, ja ik wol nei hûs En soe ik oait in frjemde wurde En dyn grûn fielt net mear as fan my Fryslân o Fryslân ik longerje nei dy
O Fryske grûn, do joust my brea De griene greiden, de lucht fan hea Dyn loften wyld, dyn marren wiid Dat is myn byld fan dy tiid
Fertel ferhalen,sjong fan dyn grûn It is wâr't eartiids myn libben begûn 't Ferwôndert my hoe as it kin Dat ik mysels hjoed net bin
Ik sil dy sizze dat ik grutsk ben En myn tinzen stean hiel ticht by dy Fryslân do ropst my, ja ik wol nei hûs En soe ik oait in frjemde wurde En dyn grûn fielt net mear as fan my Fryslân o Fryslân ik longerje nei dy
Let me tell you that I love you That I think about you all the time Fryslân you're calling me Now I'm going home
And if I should become a stranger You know it would make me more than sad Cause Fryslân is being everything I've ever had.
http://www.youtube.com/watch?v=QtV4qQ3tltk |
Kan het ook in het zeeuws ????want hier maak ik niks van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 19:09
|
|
|
ADELAAR559 schreef: | Wat ik toch hoorde .........
Bomen zijn van hout gemaakt !!!!! Dat geloof je toch niet!
Ow ja..... en drie kwartieren maken nog geen uur! |
Deze geloof je ook niet denk ik, een hele oude weerspreuk:
Veel regen in november, valt de kerst in december.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 augustus 2010, 19:06
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
HANNAH810 schreef: | neem es bolussen, visser, of samba-druiven! |
Vissen........ ik ga niet picknicken 's nachts op het strand.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 23:28
|
|
|
HANNAH810 schreef: | twee doosjes tissues dan, zijn we dan weer vriendjes?
ps. lees je je eigen bericht, samen met het bericht dat je van mij had gecopieerd, nog even door???? (gelukkig, met dank aan de opmerkzaamheid van chatuliem, heb ik het nog nét op tijd aangepast...... )
. |
Hannah......... we blijven vrienden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 23:02
|
|
|
HANNAH810 schreef: | we willen dus op zaterdag 25 september voor de vierde keer te gaan picknicken; weer verzamelen rond twaalf uur bij de schaapskooi tegenover restaurant "juffrouw Tok", en dan langs de schaapskooi naar hetzelfde plekje naast het zandpad.
je kunt het zandpad gewoon uitrijden met de auto, er is daar een parkeerplaats. mocht je nog andere plannen hebben op die dag, dan kun je dus gerust iets later komen of iets eerder weggaan. om een indruk te geven hoelang de picknick duurt; de vorige keren waren de eersten er rond 11 uur, en gingen de laatsten weg rond half acht.
voor degenen die nog niet mee zijn geweest; meer info over route en locatie vind je in een bericht van mariska......inclusief foto van het restaurant, ik dacht op pagina 48 van dit topic.
ieder neemt weer eigen eten en drinken mee en we houden hetzelfde schema aan, alleen de datum is anders.....
willen degenen die meegaan een prikbordberichtje op hun profiel plaatsen, en ook anderen uitnodigen waarmee zij contact hebben? hoe meer zielen, hoe meer vreugd!!
mocht je ook plannen hebben om mee te gaan, dan zou ik je reactie liever via t forum lezen dan via de mail (ik heb het te druk nl om iedereen keurig terug te mailen, en dan heb ik alle info bij elkaar, werkt een stuk handiger!!)
een tip; mocht je abonnement aflopen, dan schijnt het mogelijk te zijn, om het forum te volgen, zonder lid te zijn!! je zoekt op google gewoon op google "christianmatch picknicken ede", en dan kom je op dit bericht uit.
even voor alle duidelijkheid een herhaling van de afspraken die we onderling hebben gemaakt; - er kunnen foto's worden gemaakt, maar deze worden niet op christianmatch geplaatst zonder nadrukkelijke toestemming van iedereen die (op de achtergrond van) de foto te zien is. - van alcoholische dranken worden na de picknick thuis weer genoten.
ik hoop op een stapel aanmeldingen, en hoop jullie die zaterdag te zien; tot dan..........Han het-er zin an!!
voorlopig hopen mee te gaan; hannah810 37 jaar met pleegdochter erika129 34 jaar |
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op woensdag 4 augustus 2010, 23:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:59
|
|
|
HANNAH810 schreef: | sorry visser; ik ga je nog verdrietiger maken dan je al bent. ik kan wel een doos tissues meenemen naar het henschotermeer binnenkort??
we zullen je (bolussen) missen kerel!!!! |
Maak ik hieruit op dat de 25e vaststaat?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 22:51
Onderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Zal ik jou dan ook maar op de lijst zetten Visser Tis voor jou bijna een thuiswedstrijd .... |
Ik zie dat je het al gedaan hebt, maar HELAAS, ik kan echt niet . Zou graag willen maar ik weet echt niet hoe ik het in het vat moet gieten.
En wat betreft thuiswedstrijd........ huhhh, Ede was ongeveer 180 km. , ik denk dat Noordwijk niet echt veel uitmaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:49
Onderwerp: De hemel niet voor gescheiden mensen??
|
|
|
EVA685 schreef: | Dat klopt Arnold, maar scheiden is wel een zonde in GODS ogen. |
En de zoon van God is op deze aarde gekomen om ZONDAREN te zaligen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:43
Onderwerp: Dagje strand Noordwijk, 28 augustus
|
|
|
Noordwijk: 28 aug.
Hoog water: 18.15uur Laag water: 13.10uur
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op woensdag 4 augustus 2010, 21:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 21:35
Onderwerp: Werken een baan
|
|
|
EVA685 schreef: | Bid en werk staat wel in de Bijbel....maar hoelang? |
Ik lees dit en moet nou weer denken aan vele jaren geleden. Ik was een jaar of 18 en het was dankdag. Toen vond ik de kerk iets voor zondags en niet voor doordeweeks . Ik moest die dag voor mn werk naar cursus en kwam rond 16.00 uur thuis. Ik had mn baas beloofd om na cursus nog een poosje te komen werken. Dus ik zeg tegen mn moeder , ik ga om 18.00 nog werken waarop ze zei: Je weet toch wel dat het dankdag is he. Ik zei ja hoor maar in de bijbel staat toch: Bid en werk! Waarop mn moeder dus zei : Klopt helemaal maar denk eraan, bid staat er wel als eerste en daarna werk. Ik ben het nooit vergeten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:14
Onderwerp: Werken een baan
|
|
|
RICHARDRI464 schreef: | En eigenlijk zouden we 6 dagen in de week moeten werken. Wij hebben er van gemaakt en de zaterdag + de zondag vrij! Dus dubbelop! |
Plus 3 weken vakantie
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op woensdag 4 augustus 2010, 19:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:10
Onderwerp: BBQ- en in het midden van Nederland
|
|
|
BERT168 schreef: | duh..dan neem je toch gewoon geen bier? sinas of cola kan toch ook?
jammer dat feestjes alleen nog maar leuk lijken te kunnen zijn met drank erbij.. ik heb een idee!(eureka) alcoholvrij bier!! geen drank maar toch bier!hehe |
Of smurfenbier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 19:09
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ennehhh.......waar is het bier gebleven? toch vriendelijk dat zíj de kratten weer terugbrengt.......... |
Zeker weten. Als ze 3 lege terugbrengt , kan ze van het statiegeld gelijk weer een volle mee terugnemen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 22:13
|
|
|
En wie kan er weer zeulen met die zware kratten bier....... de man.
Vrouw brengt de lege wel terug.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 augustus 2010, 22:00
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Hoe kunnen we haar nou vergeten , 1 van de grote forumschrijfsters, Liesbeth.
Liesbeth, bij deze, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
En alle andere jarigen ook, van harte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|