Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 april 2010, 21:46
Onderwerp: rells hoekie
|
|
|
TOMTOM414 schreef: | Waarom hebben de Nederlanders de spaarpotten als spaarvarkens gemaakt?
antwoord:
Anders zouden de moslims deze stelen!
Hahaha |
Hoort bij de moppentrommel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 april 2010, 21:35
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
IMRE695 schreef: | http://wholesalechinaoilpainting.com/oil%20painting%2062853
(het plaatje lukt niet; voor de echte nieuwsgierigen: plakken en knippen en genieten!) |
Dat plakken en knippen lijkt wel kleuterschool, wel een tijd geleden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 april 2010, 21:31
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Zou 't wel verantwoord en veilig genoeg zijn? |
Geef mij een kaartje en het is verantwoord. Sorry......het is op zondag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 21:28
|
|
|
IMRE695 schreef: | Aha.... dus.... wie gaat er mee naar EngeLAND varen, in het LAND van Maas en Waal, LAND of hope and glory, het leven is mooi in mijn Brabantse LAND, DeutschLAND-lied, NederLAND, SwaziLAND, Noord- en Zuid-BeveLAND, FinLAND en AmeLAND.
Het is weer helemaal duidelijk! |
Het Deutschland-Lied staat al bij de D.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 20:30
|
|
|
IMRE695 schreef: | Jacques Brel zingt over Vlaanderen (onderdeel van België). Hoezo L
Verder wel goed om Brel weer eens te horen zingen! |
Het was toch land in het breedtste zin van het onderwerp land ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 20:22
Onderwerp: gekke berichten
|
|
|
BRITSE POST IS BANG VOOR KAT.
Leeds. Het Britse postbedrijf Royal Mail weigert nog langer brieven te bestellen bij een huis in de stad Leeds. De postbodes worden aangevallen door een agressieve kat. Het beest, Tiger, heeft zeker drie keer postbezorgers verwond met zijn scherpe klauwen. De eigenaar van Tiger, de 43-jarige Tracy Brayshaw, noemt het besluit van Royal Mail 'een beetje dwaas'. "We hebben het over een bejaarde kan van negentien jaar oud,'' zegt ze tegenover de BBC. Brayshaw moet haar post nu elke dag ophalen bij het postkantoor. Volgens de Britse ligt haar zwart-wit gevlekte huisdier twintig uur te dutten. "Alleen bij onverwacht bezoek springt hij op."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 20:10
|
|
|
IMRE695 schreef: | Nou, dat had ik ook al uitgevonden. Maar... mijn letters blijven klein. |
Je moet het ook goed doen. Hopelijk niet meer. Wordt er groen en geel van
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op dinsdag 13 april 2010, 20:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 19:58
|
|
|
MARISKA601 schreef: | mogge.
koffie. sigaret.
wat wil een mens nog meer op de vroege ochtend? |
Zaf vanmorgen een uur of zeven, toen ik ergens voorbij fietste meneer en mevrouw fazant. Wat wil een mens noch meer op de vroege ochtend..........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 19:55
|
|
|
IMRE695 schreef: | Mèn, zo'n liedje over Koeweit kon nog in die dagen. Tegenwoordig krijg je een fatwa op je bord. |
Quote: | Dan spuug ik hem nu uit |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 april 2010, 19:50
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
MARISKA601 schreef: | voetballen kan een leuk spelletje zijn.
maar ik keek vanaaf naar het nieuws. as zondag 010-020. erg voor woorden. kosten inzet politie e.d.. 2miljoen euro en daarbij opgeteld de kosten van vernielingen door supporters maar de lui die vernielingen verrichten, zijn geen echte supporters. ze zijn erop uit om rotzooi te trappen, onder invloed van drugs en alcohol. en ik vind dat de knvb, de voetbal clubs en de vandalen, het allemaal zelf maar moeten betalen.
en niet de gewone burger. |
Nu er haast geen suporters komen worden er hele nette (mensen) superters gevraagd. Misschien een leuk uitje voor jouw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 22:16
|
|
|
Hoi Imre,
Je vroeg, bij het topic gister over de SGP hoe je de lettergrootte aanpast, nou hier komt ie:
Je drukt eerst op reageren en komt weer in het bekende vakje terecht. Je gaat met je muiscursor naar Letter grootte en daarnaast staat normaal en een pijltje. Op dat pijltje druk je en dan kun je kiezen hoe groot je het wil hebben. Maar ik denk dat jij wel zo slim bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 april 2010, 21:47
Onderwerp: verbeter punten op cm
|
|
|
IMRE695 schreef: | Het is gewoon lente geworden. Iedereen begint te ontdooien! Spring (and love ) is in the air). |
Vond het gister en een zaterdag over de SGP flink aan toegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 21:45
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
MARISKA601 schreef: | zeker zijn die er ook, maar ik bedoel meer binnen de sgp hoek, hoeveel vrouwen gaan er daadwerkelijk naar de stembus? |
Meer dan jij denkt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 20:21
|
|
|
IMRE695 schreef: | Maar, hoe zit het dan met het gehoorzaam zijn aan de overheden. Een oude traditie binnen het christendom, tenzij de overheid actief gaat vervolgen en onderdrukken? |
Godsdienst en overheid kunnen in elkaar verwikkeld raken, door traditie (feestdagen etc). Door kun je met elkaar overleggen en over discussieren. En afspraken over maken. Maar, en dat heb ik wel eens een keer over gehad, dat de vrijheid van godsdienst en mengsuiting wel heel goed in geburgerd is in onze samenleving en kunnen worden vastgelegd. Nu kom je op het punt dat de overheid de SGP gaat onderdrukken om een regeltje te gaan veranderen. Dit onder invloed van een of andere emancipatieclubje (en dat zij voor elkaar gekregen, niet de overheid). Dus de overheid wordt beinvloedt door dat clubje En daar ben ik het niet mee eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 20:12
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik weet dat in het verleden de politieke samenwerking tussen het GPV en SGP heel moeizaam ging. Er waren vele raakvlakken, maar men struikelde over het feit dat op de GPV lijst vrouwelijke kandidaten stonden. De SGP wenste niet op de lijst samengevoegd te worden met het GPV.
De SGP blijft zich beroepen op de tekst:
1 Korintiers
34 Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken, maar zij moeten ondergeschikt blijven, zoals ook de wet zegt. 35 En als zij iets willen te weten komen, moeten zij thuis haar mannen om opheldering vragen; want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente.
Wat mij opvalt is , is dat het hier om een kerkelijke gemeente gaat. De wet toen schreef voor, dat een vrouw ten allen tijde ondergeschikt moet zijn aan de man.
Dan vraag ik mij af, is die wet van toen door God bevolen, of hebben de mensen die zelf bedacht?
Als ik die tekst zo lees, dan kan het heden ten dage in de praktijk niet meer worden uitgevoerd. Want wanneer is de vrouw precies onderdanig aan de mannen?
Op politiek gebied zie ik het dat de vrouw geen stem mag uitbrengen. Want als ze stemt is ze niet onderdanig. Ze is dan gelijk aan de mannen. Dus als ze politiek zou bedrijven is ze gelijk aan de mannen.
Het Europees Hof voor rechten van de mens, hanteerd het artikel, dat mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn. Zij zien er op toe dat dat nageleefd wordt.
Ieder land in Europa heeft een scheiding tussen kerk en staat. Helaas zie ik bij de SGP geen onderscheid tussen kerk en staat. |
Waarom schiep God eerst de man en dan een vrouw, dit zal er wel van afgeleid zijn. Maar deze discussie hoort thuis op een ander topic denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 20:05
|
|
|
IMRE695 schreef: | Joh, ik dineerde in het verleden met SGP-wethouders en heb twee maal bij een gemeente gewerkt met een SGP-burgemeester. Ik weet van de hoed en de rand. In de praktijk kwam het er op neer dat noch de wethouder, noch de burgemeester Sint Nicolaas wilde ontvangen op zaterdagen. | [/quote]
Verwijderd door mijzelf
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 11 april 2010, 20:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 april 2010, 09:14
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik voer nooit zinloze discussies. Wel verwacht ik een gedachtenwisseling op basis van argumenten: filosofische, sociologische, politicologische of theologische. Iets roepen en het verder niet onderbouwen kan zelfs een kind. |
Waarom onderbouw ik niets, bne me van geen kwaad bewust. Als je echt lef heb schrijf je een brief aan het SGP bestuur. Ga eens echt een discussie voeren in het echte leven met mensen die op de SGP stemmen en je zult de zelfde argumenten horen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 23:26
|
|
|
IMRE695 schreef: | Dus geen enkele vrouw die nog net wel SGP mag stemmen, voelt zich geroepen om de politiek in te gaan? Apart... |
Moet dat dan. Ik mag toch zelf weten waar ik lid van wordt. Misschien wordt ik wel lid van de PVV. (Dat is niet te hopen ). Jij zit hier een zinlose discussie uit te vreten geloof ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 23:24
|
|
|
IMRE695 schreef: | De vrijheid van godsdienst is niet in het geding. Maar de vrijheid van (politieke) vereniging. Of de vrijheid van geweten. Maar die laatste is niet onze grondwet verankerd. |
Ik geloof dat jij hier een fout maakt door te zeggen dat het een beperking van het geweten is. Iedereen tolereerd elkaar binnen de partij en de meesten zijn ook niet zo bekrompen in het denken. De vrijheid van godsdienst is wel in het geding omdat zij een bep. godsdienstvisie hebben die jij NIET accepteerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 18:28
|
|
|
IMRE695 schreef: | Bang voor vrouwen die ook in de politiek de broek aan hebben. |
Ik geloof ook dat jij een hekel hebt aan tradities. Als het om standpunten verdedigen gaat heb ik daar soms heel veel respect voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 17:53
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik zeg niet dat SGP-politici niet integer zijn. Maar als er een vrouw en een man gaan solliciteren en de vrouw is de meest geschikte kandidaat, dan zeg je toch ook niet, de man MOET het worden, want dat is zo verordineerd. Ik weet wel: bijbels gezien wordt er gesproken van verschillen tussen man en vrouw en hebben ze ieder een eigen taak en werkkring. Maar in de praktijk is dat een verdwijnend fenomeen. Het had ook meer de sociaal-economische gevolgen van de industriële revolutie te maken, dan met religie, dat vrouwen vooral in de rol van huismoeder werden gedrongen. De meeste SGP vrouwen werken net zo hard mee, zo niet harder (huishouden + part-time baan). Het gaat dan toch niet aan, dat een politieke vereniging, die mee wil participeren aan de Nederlandse democratie, kan zeggen: maar deze democratische spelregels gelden niet voor vrouwen. Als je dan principieel wil zijn, hef de SGP dan op en begin een ideële stichting met dit doel. Politiek is ook voor vrouwen. Sterker nog: hun bijdrage is essentieel voor een gezonde democratie. Ook reformatorische vrouwen hebben daarin (volgens mij) een taak. |
De vrijheid van godsdienst is ook een groot goed. Zij willen dat met een politieke partij tentoonstellen. En dat is volgens mij een punt. De rechter wil hiermee een vrijheid (van godsdienst beleving) opheffen. Wie zegt dat vrouwen hiermee het moeilijk hebben. Wilders is naar mijn meing erger met zijn grote mond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 17:22
|
|
|
IMRE695 schreef: | Bang voor vrouwen die ook in de politiek de broek aan hebben. |
Dus ook geen respect voor mensen zoals Dhr. Bas van der Vlies die wel integer is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 13:50
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik vraag me af, waarom de SGP hier zo star aan vasthoudt, na een eeuw lang van vrouwelijke staatshoofden, kamerleden, ministers en vrouwelijke burgemeesters. Ik vind het bijna een Taliban-achtig standpunt. De baarden ontbreken nog bij de SGP-mannen.
Imre, die vindt dat SGP-mannen niet principieel zijn, maar bang. |
Quote: | Eerst werken en dan pas spelen | . Als je net heb gezegd dat je nu pas op gang bent gekomen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 april 2010, 13:33
|
|
|
IMRE695 schreef: | Ik vraag me af, waarom de SGP hier zo star aan vasthoudt, na een eeuw lang van vrouwelijke staatshoofden, kamerleden, ministers en vrouwelijke burgemeesters. Ik vind het bijna een Taliban-achtig standpunt. De baarden ontbreken nog bij de SGP-mannen.
Imre, die vindt dat SGP-mannen niet principieel zijn, maar bang. |
Bang voor wat, dat ze een pak slaag krijgen ofzo
|
|
Naar boven |
|
|